ei parane ripuli...apua

roope

kirjoitin tuossa aiemmin tonnikalasta, että saako antaa. Koiralla on nyt ollut jo viikon vaihtelevasti ripulia. Välipäiviä on ollut varmasti kaksi. Että jotenkin pysynyt kovana. Nyt olen syöttänyt tehobaktia, eikä auttanut. Canicuria ostin ja nyt syötetty ne neljä jotka pitäisivät auttaa. Kakka on vähän parempi mutta edelleen vetelää. Tänään mennään viideltä eläinlääkärille mutta aina nekään eivät osaa auttaa, joten onko teillä samoja kokemuksia. Olen syöttänyt Nutroa, jossa on kyllä vehnää. Mutta luulen että tää on taas virus, kuten jouluna. Miksi mun koiralle vaan aina ne tarttuvat ja ovat niin pitkäaikaisia. Se on vasta neljä kuukautta. Käy niin kovasti sääliksi :(

9

15319

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jamppa

mikä on koirasi yleiskunto? Onko se sairaan oloinen? Jos koirasi on muuten normaali, iloinen ja energinen, ei varmaan syytä huoleen. Meillä oli kans 5kk ikäinen koiravauveli ripulissa parisen viikkoa, oireina ei muuta kuin se ripuli. Nyt on taas palautunu kakka normaaliksi, mikälie ollut.

Seurasin itsekin sen koko ajan tilannetta ja syötin canicur paketin, muttei oikein auttanu. Kerro sit mitä ell tarjosi hoidoksi ja syyksi.

• muutamia

Onko koira madotettu milloin?

Toiseksi: saako koira rasvaista ruokaa (eräät lisäävät esim. öljyä koiriensa ruoka-annoksiin ja tästä herkkävatsaiset koirat saattavat saada ns. "rasvaripulia")?

Oletko kokeillut myös vehnättömiä dieettiruokia ja sulkenut koiran ruokavaliosta pois mahdolliset allergian aiheuttajat yksi toisensa jälkeen mahdollisen allergeenin selvittämiseksi?

Ensisijaisesti olisi tärkeää tutkia koiruli kunnolla osaavan eläinlääkärin tykönä (bakteerinmäytteet/virusviljelyt..).

• paikkakunnallasi yliopsto apteekkia. Heillä on oma sekoitus erittäin hyvästä ripulilääkkeestä. En muista nimeä. Joistakin eläinlääkäri asemilta saa samaa ainakin on Turusta saanut PET VETISTÄ.

• tyybbä

Kaoliini-pektiini sekoitus on se mitä ylppän apoteekista kannattaa ostaa--> se on ku koirille osmosaalia!!

• issu56

tuttavani koiralla oli lähes jatkuvaa ripulointia. Koira tosin oli jo aikuinen, mutta kuitenkin. Tuolla koiralla oli suolisto- ja vatsalaukun tulehdus, johon sai hoidoksi jotain lääketahnaa, jonka nimeä en nyt muista. Koita ottaa puheeksi ell kanssa myöskin tämä vaihtoehto!!

• Minkeli

papayaforce nimisiä pillereitä luontaistuotekaupasta! Meillä toiminut aina ripuliin ja muuhunkin mahasairauteen, ja nopeasti. Kannattaa tarkistaa annostus noin pinellä koiralla myyjältä.

• Meillä oli myös useita päiviä ripulia, soitin eläinlääkäriin ja käskivät syöttää muutaman päivän
      tonnikalaa ja kaurapuuroa.
      Meillä kyllä tehosi.

• roope

Kiitos ihanat ihmiset vastauksista,

Kävin siellä eläinlääkärillä ja sanoi koiran olevan hyvässä kunnossa. Siis yleiskunto oli hyvä. Antoi lääkekuurin, antibioottikuurin suolistohäiriöihin. En oikein pidä siitä että helposti määrätään kuureja, kun edellisellä oli niitä kymmeniä ihan vaan kun oli allergiaa eli ruokavalión vaihdos olisi auttanut mutten sitä silloin tiennyt.
        Olisi pitänyt Roopelle antaa tehosterokotus mutta lääkäri ei uskaltanut mikä lienee järkevää ? Nyt on jo ensimmäisen puolikkaan tabletin jälkeen auttanut. Ihanaa ja koira iloinen. Minä myös ;)

• Cfi
        roope kirjoitti:

Kiitos ihanat ihmiset vastauksista,

Kävin siellä eläinlääkärillä ja sanoi koiran olevan hyvässä kunnossa. Siis yleiskunto oli hyvä. Antoi lääkekuurin, antibioottikuurin suolistohäiriöihin. En oikein pidä siitä että helposti määrätään kuureja, kun edellisellä oli niitä kymmeniä ihan vaan kun oli allergiaa eli ruokavalión vaihdos olisi auttanut mutten sitä silloin tiennyt.
        Olisi pitänyt Roopelle antaa tehosterokotus mutta lääkäri ei uskaltanut mikä lienee järkevää ? Nyt on jo ensimmäisen puolikkaan tabletin jälkeen auttanut. Ihanaa ja koira iloinen. Minä myös ;)

Hei!

Koirallani on nyt neljättä kuukautta (kyllä luit oikein) jatkunut ripuli. Välillä tilanne on ollut parempi ja sitten taas jatkunut. Aluksi koira sai eläinlääkäriltä jotain vatsaa rauhottavia lääkkeitä. Sen jälkeen koiralle syötettiin kuuri maitohappobakteereita. Koiran kunto pysyi koko ajan hyvänä, mutta lopulta koira lähti tutkimuksiin Helsingin yliopistolliseen eläinsairaalaan. Diagnoosi oli korkea kuume, vakava b-vitamiinin puutos ja proteiinin pilkkoutumishäiriö.

Koira sai antibioottikuurin ja piikitettynä b-vitamiinia. Koira on myös ollut erikoisruokavaliolla siitä lähtien. Royal Caninin "allergiaruokaa" ja Gefilus piimää.

Koira on iloinen ja aktiivinen, sekä juo ja syö hyvin. Ainoat oireet ovat tuo ripulointi, heikentynyt turkki ja hieman laskenut paino.

Kenelläkään vinkkiä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      8
      1248
    2. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1135
    3. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      103
      1037
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      51
      903
    5. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      62
      787
    6. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      81
      705
    7. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      170
      667
    8. solmussa solmussa

Tilanne solmussa. Umpisommussa🫢
      Ikävä
      35
      659
    9. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      656
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      42
      603
    Aihe