Pääsin ansiosidonnaisen lisäpäiviltä eläkkeelle nyt kesällä 62 vuotiaana!! Kuinka ihana olotila!!!
Eläkekin ihan sopiva, en voi moittia. Byrokratialle voin sanoa heippa vaan, nyt mua ei enää lannista kukaan!!!!
Onnellinen
26
433
Vastaukset
- miemyös
Onko liian hyvä asia, kun kukaan ei reagoi? ONNEA!
- kkaallee
Kateellisia on paljon!
- tekijotaintaiei
Huomattu on. Hanurist.
- myöseläke
Kiva kuulla! Nyt sulla kiireet alkaa!
- se.oli.sillon.se
Minulla alkoi jo 37vuotiaana eläke,nyt olen 49.
Kaatusin pyörällä,mutta paranin viikossa.Laitoin ihan sivumennen hakemuksen.Teen silti töitä.
Voi olla nykyisin hankalampaa,tuo eläkkeelle pääsy meinaa.- drtdrj
No ei pääse kyllä minnekään muuallekaan jos on kusisilla sossun rahoilla. Kunpahan uot vuan sitten. Jokainen ite tietää mikä se tilanne sillon on.
- misterjuzzi
Kiva kuulla nim.m Onnellinen! Myös minä eläkkeelle pääsin lisäpäiviltä, voi pojat tätä olotilaa, ei tarvi enää vahtia puheinta, tuleeko soittoa virkamiehiltä, voin olla aivan VAPAASTI! Ii haa naaa!!!
- otinitselopputilin
Mulla on eläkeen haku vielä edessä. Eilen tuli viimeinen 3kk soitto ja joulukuun alusta eläke tulille. Neljä vuoden projekti on valmis suunnitelman mukaan.
- misterjuzzi
Mahtavaa! Ollaan mielissämme! Jaksamista kaikille byrokratian kanssa painiville!
- suzijenki
Kiitos! Sitä tarvitaan!! Kiva lukea tällaista erilaista tekstiä,,,täälläkun valitetaan niin paljon. Tsemppiä kaikille!!!
- puutarhanhaltijatar
Voi että, hieno homma onnenpegga. Miul olis vielä vajaa 1,5 v oltava putkessa ja kerrottava 3 kk välein te- tädille mitä miulle kuuluu. Olis mahtava olla pois kontrollin alaisuudesta. Työtä on tullut aikanaan tehtyä ihan tarpeeksi.
- hannelegl
Minulla 1 v ja 3 kk!
- onnenpeggaa
Kyllä se päivä pian koittaa teille myös! Sitä onnen tunnetta ei voi sanoin kuvata, kun ei enää tarvitse kantaa puhelinta sen takia, että jos soittaavat enkä vastaa...yms byrokratiaa. Näen kaikki väritkin niiiiin kirkkaina, eikä tunnetta että kaulassani roikkuu näkymätön lappu: olet työtön. Nyt voin sanoa; olen työeläkkeellä! Pitkä ura olikin, mitä nyt loppuvaiheessa yli 60 olin työttömänä. Yes, kaikille oikein hyvää syksyä erikseen ja yhdessä!
- Pitkaiktyöt
Pääsin myös alta pois olisi ollut vuosi vielä mutta ensi vuonna alkaa kyykytykset ja aktivoinnit päivärahan leikkaukset joten hain sen pitkäaikaistyöttömän varhennetun eläkkeen 62 v, aloitin 15 vuotiaana työnteon ja 58 vuotiaana potkittiin työttömäksi ja eläke on pieni, mutta pieni oli päivärahakin.
Sipilän ja Orpon suurin suunnitlema on kyykyttää ja nöyryyttä työttömiä ja hyysätä muualta tulleita elintasopakolaisia, heille kyllä rahaa riittää ja otetaan omilta pois., - orjatriviin
Joo nämä Urpot ja Sipit ja pihvit rinnastaa vanhan yli 60 vuotiaan samaan luokkaan kuin nuoret kaksikymppiset eli aktiivimalli eli kyykyttäminen ja ilmaistyö ja työnopettelu, monella yli 40 vuoden työhistoria nöyryytetään kun ei saa töitä.
Ulkomaan arabi ja afrikanihmeitä kumarrellaan ja heille ikuinen sosiaaliturva vaikka centtiäkään eivät ole maksaneet veroja tähän maahan ja tuoneet vieraan hullun kulttuurinsa ja tapansa tänne, Ruotsista turvallisesta maasta Urpo otti nämä ja rajoja ei valvottu ja Urpon vaimokin tekee asialla lakibisnestä samoin moni sdp ja vihreä hörhä tekee vok bisnestä ja otetaan pois suomen sairailta ja työttömiltä ja pieneläkeläisiltä. - kademieli.pois
Hyvä sinulle! Vaikka en haluaisi olla kenkku, ihmettelen kuitenkin näitä ansiosidonnaisen lisäpäiväetuita. Kun anssi maksetaan valtion rahoista yli 90-prosenttisesti ja sillä saa ensin isohkon päivärahaetuuden (vs työmarkkinatuki) ja sitten vielä kaupan päälle pääsee lisäpäiviltä eläkeputkeenkin, eriarvoistumista on näkyvissä.
Työmarkkinatuella kituuttava eläkeikäinen (yli 61-vuotias...) joutuu aktiivimallin mukaiseen TE:n simputukseen ja kyykkyhyppyyn, pahimmillaan jopa ilmaistyöhön pajalle tai risusavottaan, oli sitten lääkäri mitä mieltä tahansa. Iso osa työmarkkinatuen saajista on ammattiväkeä, joten luuserileimaa on turha paukuttaa kinkkuun. - fgghhiiiii
Hyvä kuitenkin että afrikasta ja arabimaista tulleille kutsuvieraille löytyy rahaa ja joutilasta aikaa ja ilmainen terveydenhoito hammashoito, että sillee, otetaan suomalaiselta ikänsä töitä tehneeltä ansiopäivät pois ja eläkekatostahan ei puhuta mitään siitä ei puhunut Juhana eikä Alex myöskään kun ruotsista hakivat oppia vaan unohtivat asian matkalla ja kumpikin näsitä kokoomuksen luusereista toivotti myöskin matut maahamme tervetulleeksi.
- ei.valoa
Sain juuri neljännen työkyvyttömyyshakemukseni hylättynä. Yli 60-vuotias liikuntavammainen henkilö, jonka työhistoria on alkanut vuonna 1975 ja jatkunut yli 35 vuotta päättyen työperäiseen sairauteen.
Tämä eläkepeli on kuvottavaa.- letcgou
Näin on!Maailmassa on niin paljon eriarvoisuutta. Jokainen taablaa tyylillään, sanoi mammani aikoinaan.
- yli60kymppisille
Et kuulunut LexLindströmin piiriin?
- ei.valoa
yli60kymppisille kirjoitti:
Et kuulunut LexLindströmin piiriin?
Ehdot eivät täyttyneet ja olen muutaman kuukauden liian nuori.
Koko lexL on ihan kummallinen pikkupiirin juttu.
- Vittujooniin
Eläke tuntuu olevan sellainen haluttu tavoite kansakunnassa. Ja tietty, jos olet painanut duunia niskalimassa reilut 40 vuotta (aloittanut 18 vuotiaana ja hakenut eläkettä 63 vuotiaana), niin hämmästys voi olla suuri. Nettotili on reilut 1000 euroa.
No samalla viisaat hallitusherrat nostavat takuueläkettä jotain noin 850 euron tasolle. Ja päivääkään ei ole tarvinnut tehdä töitä. Eikä välttämättä tarvitse maksaa Suomeen.
Ja saatana onhan tuo reilua. Työeläkettä on siis kertynyt 150 euroa kuukautta kohti enemmän kuin takuueläke..
Voi tässä nyt kysyä, että mitä tolkkua on koko työ- ja yrittäjäeläkemaksulla?
Ymmärtäisi, jos työeläke tulisi takuueläkkeen päälle. Se olisi sitä oikeudenmukaisuutta.- eimenläpienää
Näin on yli 40 vuoden työura ja vähän yli tonni eläkettä käteen/kk ja matut tulee afrikasta ja saa saman ja sipilä ja orpo eivät puhu eläkekatosta pätkääkään eikä vartiainen vaan sdp junger huuteli juuri että eläkkeitä pitää leikata vaan ei maininnut sanallakaan eläkekatosta vaan tämä sdp oma itse tarkoitti että pieniä eläkkeitä pitää leikata ja samaan aikaan sdp antti ja vasemmisto, vihreät ja rkp huutavat että lisää matuja ja ketään ei saa palauttaa.
Äänestin ennen sdp kun luulin että duunarin puolue nyt vain matujen puolue eli äänestän tästä lähin vain perussuomalaisia ovat ainoat jotka suomen kansan ja kansalaisen asialla., PISTE:
- teologix
Vielä 3 kk, niin meikäläinenkin pääsee sille puolikaseläkkeelle. Silti joutuu jatkamaan kuntouttavaa työtoimintaa, kun on niin surkea tuo eläke. Älytöntä ajanhukkaa käydä aikuisena päivähoidossa ilman palkkaa, mutta muuten ottavat työmarkkinatuen pois.
Olisi kohtuullista, että saisi saman rahan kuin ulkomaalaiset eli about 1000€, siitä tietenkin maksetaan vuokrat ja sähkölaskut, mutta mielestäni kantasuomalaiselle kuuluu tuo sama summa, kun kerran on töissäkin oltu ja veroja maksettu. Vaikka asuukin omassa mökissä, on siitä pirusti rahanmenoa, jatkuvasti tarvitaan remonttia, jotta mökki ei hajoa käsiin. - otinitselopputilin
Nyt on eläkehakemus tehty ja se on jo otettu käsittelyyn, jes. Eläke alkaa joulukuun alusta. Suunnitelma onnistui täydellisesti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174326
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842479Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731627Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella251250Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641187Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42922- 171904
- 109896
Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä74885Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72830