Syntymäpäiväkokemus ...

ollakovaieiköolla

En viettänyt syntymäpäiviäni, vaikka täytin komeita pyöreitä vuosikymmeniä.

Kirkkokunnan lehdessä annoin kuitenkin luvan julkaista syntymäpäiväni.

Näin jälkeenpäin ajateltuna jäin vähän miettimään kokemusta.

Ehkä kuitenkin toivoin, että jotkut seurakuntalaiset soittaisivat onnittelut tai lähettäisivät onnitteluviestin.

Sain seurakuntalaisilta yhden onnittelusoiton.. siis ihan oikeesti yhden (1) ? Kiitos siitä Allan, lämmitti sydäntä.

Olen ollut seurakunnassa reilusti yli 20 vuotta... ja sain yhden onnittelusoiton ... no seurakunta sentään lähetti onnittelukortin - Kiitos.

Ehkä se noin kuuluikin mennä, minähän olen vähän erakkoluonne, enkä ole oikein sellainen sosiaalinen huumoriluonne, jonka seurassa ihmiset viihtyisivät oikeasti.. ehkä minua ei kuulukaan muistaa seurakuntalaisten toimesta .. ehkä ei kuulukaan .. en ansaitse sitä ...

Mitä minun tulisi tehdä?

Olisiko jollain ehdotuksia?

Tämän saa lainata vaikka Vapaakirkon Viikkolehteen, jos sattuu toimittajien silmään.. onkohan tilanne sama muuallakin?

Miksi tuli paha mieli, vaikka en halunnut juhlia syntymäpäiviäni mitenkään? Odotinko kuitenkin salaisesti vähän saavani huomiota osakseni ... näin se vissiin sitten kuitenkin oli ..

Onkohan minulla oikeasti yhtään ystävää seurakunnassa? Siis oikeasti ... käyn siellä, mutta en oikeasti ole olemassa kenellekään ... kuinkahan moni näiden samojen tuntemusten kanssa painii?

Tälla tavalla en ole tuollaisten tuntemusten kanssa aiemmin pysähtynyt..

2

187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Daavidin_huonetta

No, vapislaiset on kyllä suurimmissa kaupungeissa just tuollaisia, etteivät noteeraa jos ei pääse tai halua sisäpiiriin. Se "piiri pieni pyörii"- kokemus on myös nuorten srk:n jäsenienkin kokemus. Ja jos jäät sivuun, ei kukaan piittaa eikä välitä. Valitettavasti se vain näin on, että vapiksen porukka on sisäänpäin lämpiävää. Mutta kyllä se hellariporukkakin samanlaista on. Joten se aito välittämisen tunteen puuttuminen, jonka koit, on kyllä valitettavasti totta. Koettu asia itsekin omakohtaisesti, mutta oon jo tottunut senverran, ettei srk:ssa tai srk:n jäsenille kannata huolista puhua mitään. Parempi kantaa ne yksin vaikka kärsien. Jostain ne juorut sitten tulee naamalle, ja se haavoittaa vielä enemmän.

• ollakovaieiköolla

En tiedä, onko tässä yhteisöllisyyden puutteessa juuri se yksi syy, miksi seurakunnasta on moni lähtenyt pois kaikessa hiljaisuudessa.
      Seurakuntaan ladataan helposti odotuksia yhteisöllisyydestä. Ev seurakunnat ovat niin isoja, että niihin ei enää sellaisia odotuksia ladata ollenkaan. Aika moni on mennyt sinne vapiksesta.

Mitä tälle voi sitten tehdä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      133
      10569
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      52
      5080
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      43
      2281
    4. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      105
      2088
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      28
      1986
    6. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1631
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      41
      1452
    8. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      29
      1124
    9. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      33
      1071
    10. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      54
      997
    Aihe