Syntymäpäiväkokemus ...

ollakovaieiköolla

En viettänyt syntymäpäiviäni, vaikka täytin komeita pyöreitä vuosikymmeniä.

Kirkkokunnan lehdessä annoin kuitenkin luvan julkaista syntymäpäiväni.

Näin jälkeenpäin ajateltuna jäin vähän miettimään kokemusta.

Ehkä kuitenkin toivoin, että jotkut seurakuntalaiset soittaisivat onnittelut tai lähettäisivät onnitteluviestin.

Sain seurakuntalaisilta yhden onnittelusoiton.. siis ihan oikeesti yhden (1) ? Kiitos siitä Allan, lämmitti sydäntä.

Olen ollut seurakunnassa reilusti yli 20 vuotta... ja sain yhden onnittelusoiton ... no seurakunta sentään lähetti onnittelukortin - Kiitos.

Ehkä se noin kuuluikin mennä, minähän olen vähän erakkoluonne, enkä ole oikein sellainen sosiaalinen huumoriluonne, jonka seurassa ihmiset viihtyisivät oikeasti.. ehkä minua ei kuulukaan muistaa seurakuntalaisten toimesta .. ehkä ei kuulukaan .. en ansaitse sitä ...

Mitä minun tulisi tehdä?

Olisiko jollain ehdotuksia?

Tämän saa lainata vaikka Vapaakirkon Viikkolehteen, jos sattuu toimittajien silmään.. onkohan tilanne sama muuallakin?

Miksi tuli paha mieli, vaikka en halunnut juhlia syntymäpäiviäni mitenkään? Odotinko kuitenkin salaisesti vähän saavani huomiota osakseni ... näin se vissiin sitten kuitenkin oli ..

Onkohan minulla oikeasti yhtään ystävää seurakunnassa? Siis oikeasti ... käyn siellä, mutta en oikeasti ole olemassa kenellekään ... kuinkahan moni näiden samojen tuntemusten kanssa painii?

Tälla tavalla en ole tuollaisten tuntemusten kanssa aiemmin pysähtynyt..

2

182

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Daavidin_huonetta

No, vapislaiset on kyllä suurimmissa kaupungeissa just tuollaisia, etteivät noteeraa jos ei pääse tai halua sisäpiiriin. Se "piiri pieni pyörii"- kokemus on myös nuorten srk:n jäsenienkin kokemus. Ja jos jäät sivuun, ei kukaan piittaa eikä välitä. Valitettavasti se vain näin on, että vapiksen porukka on sisäänpäin lämpiävää. Mutta kyllä se hellariporukkakin samanlaista on. Joten se aito välittämisen tunteen puuttuminen, jonka koit, on kyllä valitettavasti totta. Koettu asia itsekin omakohtaisesti, mutta oon jo tottunut senverran, ettei srk:ssa tai srk:n jäsenille kannata huolista puhua mitään. Parempi kantaa ne yksin vaikka kärsien. Jostain ne juorut sitten tulee naamalle, ja se haavoittaa vielä enemmän.

• ollakovaieiköolla

En tiedä, onko tässä yhteisöllisyyden puutteessa juuri se yksi syy, miksi seurakunnasta on moni lähtenyt pois kaikessa hiljaisuudessa.
      Seurakuntaan ladataan helposti odotuksia yhteisöllisyydestä. Ev seurakunnat ovat niin isoja, että niihin ei enää sellaisia odotuksia ladata ollenkaan. Aika moni on mennyt sinne vapiksesta.

Mitä tälle voi sitten tehdä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      164
      4212
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      37
      2484
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      155
      2141
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1699
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      80
      1302
    6. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1261
    7. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      31
      1152
    8. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      144
      1112
    9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      102
      928
    10. Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi

Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannan­hoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.
      Lieksa
      115
      840
    Aihe