Hei, mitä kuuluu?

Tulinpa pitkästä aikaa katsomaan, mitä tänne kuuluu ja onko tuttuja tyyppejä vielä paikalla. Ainakin Korpikirjailijan, Paloman ja Optimisti-Orvokin bongasin. Mutta sitä pohjanmaan kirjallista lahjakkuuta ja kaikkien palstan naisten unelmamiestä en löytänyt. Ja entäs se mukava naisihminen, joka hoiti kehitysvammaisia ja sairasta miestään? Ja Kotikiusattukin jäi mieleen. Itse taisin kirjoitella nimimerkillä Puidenhalaaja.

Niin, ja oli minulla oikeaa asiaakin. Eli kirjoitin kirjan nimeltä Vanha nainen Espanjassa. Omakustannehan se on ja nyt sitä markkinoin. Jos nyt tämmöinen mainoskatko sallitaan. Eli jos joku on harkinnut lähtevänsä talvea pakoon Espanjaan, niin kannattaa lukea ensin tämä. Löytyy nimellä googlaamalla netistä, saa paperisena ja sähkökirjana. Paperiversio kannattaa tilata Adlibris.comilta, sieltä se tulee pohjoismaihin ilman postimaksua. Jos jossain sivuilla kummittelee vielä kaksi versiota, niin se vaaleampi on se uudempi. Eka lätty annettiin koirille, kuten yleensä aina.

Mukavaa kesän jatkoa vaan kaikille, tutuille ja tuntemattomille!

64

1067

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hehehehee

      @laivat2
      Heippa vaan, vaikka outo oon :)
      Koitappas innostaa kotikiusattu kirjan kirjoittamiseen. Sillä hepulla on tarinaa, vaikka useampaan kirjaan. Ihania, eksoottisia merimiesjuttua. Ja ihan aitoa tavaraa, kun on hänen itse kokemaansa ja näkemäänsä.

      • Heippa vaan oudollekin!

        Jos vaan Kotikiusattu on kuulolla, niin kannustan! Hyvät jutut kannattaa laittaa kansien väliin, etenkin kun se on nykyään mahdollista kaikille.

        Minä luulin, että tuo aloitukseni sensuroitiin, kun kone kysyi minulta kummia, ja sitten se tulikin kahtena. Yritän poistaa tuon toisen.


    • Ensiksikin, onnitteluni "esikoisesi" johdosta. Perustuuko kirjasi omaan elämänkertaasi vai onko se täysin mielikuvituksen tuotetta? Miten markkinoit sitä? Mahdollisesti hankin sen itsellenikin.
      Olen jo pitkään ollut mukamas kirjoittamassa kirjaa, mutta taitaa jäädä kesken. Kiinnostukseni lopahtaa ja aiheet vaihtuvat, mutta viime aikoina olen taas saanut kannustusta kirjoittaa jotain Kolumbian vuosistani. Onhan siellä monta hyvää tarinaa ja varmasti löytyy lisääkin. Luulen että premissini kirjoittaa omaa elämänkertaa lapsiani ja tulevia sukupolvia varten on liian suuri ja juhlallinen; olisi varmaan parempi jos vain alkaisin kirjoittaa asioita ja tapahtumia enkä ajattelisi sitä ketä varten kirjoitan. Lapseni tietävät ja ovat kuulleet minun juttuni liiankin monta kertaa, mutta esim. entiset koulutoverini ovat olleet hyvin kiinnostuneita.
      Kuinka kauan sinulta meni kirjasi kirjoittamiseen? Miten tuo omakustannus toimii?
      Toivotan vain menestystä kirjallesi ja hienoa että olet saanut sen markkinoille.

      • "Paloma.se.co"

        Muistelehan nyt ensiksi ken aikaisemminkin lähetti kommenttejaan tuplasti.

        H.


      • Hei Paloma! Ihan perustuu omiin kokemuksiini. Tunnistettavia tietoja on muutettu, samoin nimiä, mutta kaikki on oikeasti tapahtunut. Kaikki vieraani ovat lukeneet käsikirjoituksen ja hyväksyneet sen julkaistavaksi muutosten jälkeen.

        Kirjoita vaan muistosi talteen. Kirjoittaessa tulee mietittyä asioiden syitä ja seurauksia eri tavalla kuin lapsille kertoessa. Eivätkä ne lapset välttämättä ole vielä kovin kiinnostuneita, mutta myöhemmin voi tulla mieleen, että mitäs se äiti kertoikaan.

        Omakustantaminen on halpaa, jos pystyy itse tai joku muu vapaaehtoinen toimimaan kustannustoimittajana , oikolukijana, tekemään taiton ja kannen. Minulla oma poika opetteli nämä jutut. Ei olisi ollut varaa teettää niitä, vaikka sellaista palvelua onkin nykyään saatavissa. BoDin kautta hommat hoituivat, maksoi 69 euroa. Eli minun ei tarvitse itse myydä mitään, kunhan hieman mainostan, että ihmiset osaavat tilata. Enkä kyllä kuvittelekaan, että tämä mikään kultakaivos on. Harrastushan tämä on, ja kaikki harrastukset maksavat.

        Voin kyllä suositella, jos aikaa on. Oli se melkoinen kokemus. Ja ei se tähän jää: uutta kirjaa aloittelen, kunhan illat pimenevät.


      • OlikoBarbie
        hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Muistelehan nyt ensiksi ken aikaisemminkin lähetti kommenttejaan tuplasti.

        H.

        No ken???


    • Moi! Seppä pohjanmaalta Tiitu kaninsa kanssa lie edesmennyt. Ei ole vuosiin luulunut mitään. Jos tarkoitat Pirteä, miestään hoitanutta on vielä riveissä.

      Täällä on useat nimimerkit painuneet puskiin.

      Me sitkeät sissit jatkamme samoilla nimimerkeillä. Mitä se piilottelu hyöveijää.

      Muistan nimimerkkisi, mutta muuta en muistakkaan.

      Onnea kirjalaiselle urallesi. En ole saanut sunnittelemaani lastenkirjaa valmiksi. Eläkeläisen tapahtumarikas elämäni vie pitkäjännitteiseltä kirjoittamiselta pohjan.

      Ehkä asettelen takapuoleni penkkiin kymmenen vuoden päästä kun jalka ei enää nouse eikä selkä koukistu ja alan kasaamaan jo valmiina olevaa materiaalia kansien väliin.😊

      • Oikasu. nimimerkki pirtejuupas.


      • Miksi tuo r muuttuu t:si. Pirrejuupas, huh..onnistu


      • ÄrsyttääVaan
        korpikirjailija kirjoitti:

        Oikasu. nimimerkki pirtejuupas.

        Sanotaanko kolmannella kertaa oikein - pirrejuupas. Älä korppis mitään kirjaa yritä kirjoittaa, kun et kerran osaa.


      • Korppikselle jo vastasin, mutta kun pelkään että kaikki tulee kahtena, niin eipä sitten tullut sitä yhtäkään. Paitsi tietysti se sitten pulpahtaa vaan jostakin.

        Niin, kiitos vaan onnitteluista, ja Palomaakin unohdin kiittää. Onhan tämä eläkeläisen elämä aika kiireistä, ja jos aikoo kirjoittaa, niin on pakko siivota elämästään monia asioita. Mutta asioiden tekeminen valmiiksi asti on kyllä todella palkitsevaa. Kun sinulla on jo aineistokin valmiina, niin siitä sitten vaan hiomaan,

        Seppä pohjanmaalta Tiitunsa kanssa oli tosiaan se hurmaava mies, jota me kaikki palstan naiset kai lähes tosissaan olimme lähdössä pohojanmaalle treffaamaan. Ja Pirre oli niin viisas nainen, että teki vaikutuksen. Kyllä nuo nimet sitten tunnistaa, kun joku ne sanoo. Vielä on toivoa.


      • laivat2 kirjoitti:

        Korppikselle jo vastasin, mutta kun pelkään että kaikki tulee kahtena, niin eipä sitten tullut sitä yhtäkään. Paitsi tietysti se sitten pulpahtaa vaan jostakin.

        Niin, kiitos vaan onnitteluista, ja Palomaakin unohdin kiittää. Onhan tämä eläkeläisen elämä aika kiireistä, ja jos aikoo kirjoittaa, niin on pakko siivota elämästään monia asioita. Mutta asioiden tekeminen valmiiksi asti on kyllä todella palkitsevaa. Kun sinulla on jo aineistokin valmiina, niin siitä sitten vaan hiomaan,

        Seppä pohjanmaalta Tiitunsa kanssa oli tosiaan se hurmaava mies, jota me kaikki palstan naiset kai lähes tosissaan olimme lähdössä pohojanmaalle treffaamaan. Ja Pirre oli niin viisas nainen, että teki vaikutuksen. Kyllä nuo nimet sitten tunnistaa, kun joku ne sanoo. Vielä on toivoa.

        Meillä on vielä toivoa
        Moni puskaan piiloutunut on jo toivonsa menettänyt kuten nimimerkki ÄrsyttääVaan 😊


      • EiViitutaYhtään

        N i i i i i i i i i i i i i i i i köh !


    • Kiitos aloituksesta. Kirjan voin ostaa. Hyvää kuuluu leikkaus haavat paranevat hyvää tahtia kohta eivät ole nähtävissä.

      Aurinko vain paistaa vaikka sadetta luvataan. Ostin pari tuntia sitten Hotel para insectos, kaikkia elämää pitää muistaa ja hoitaa näinä aikoina.

      Kaikkein parasta pörssit nousee --Suomen eläkerahastot, tosin ei tule eläkettä Suomesta vaikka olisi pitänyt tulla---papereissa (suomen) ei ollut oikeaa tietoa työpaikasta tai paikoista, ajattelin olen saanut koulutuksen saa olla.

      • Kiitos xx9. Osta vaan kirja. Saamani palautteen mukaan se on hauska, leppoisa, helppolukuinen, ja se imaisi mukaansa heti ekalta sivulta. Ne jotka eivät ole pitäneet, eivät ole antaneet palautetta.

        Ja hyvä kun haavat paranevat. Aina ei käy niin. Aurinkoisia päiviä sinulle!


      • laivat2 kirjoitti:

        Kiitos xx9. Osta vaan kirja. Saamani palautteen mukaan se on hauska, leppoisa, helppolukuinen, ja se imaisi mukaansa heti ekalta sivulta. Ne jotka eivät ole pitäneet, eivät ole antaneet palautetta.

        Ja hyvä kun haavat paranevat. Aina ei käy niin. Aurinkoisia päiviä sinulle!

        Kiitos. ja kiitos.


      • Mitä tarkoitat otsikolla?? Kaikkia naisia---jos niin sinun on täytynyt elää Espanjassa koko elämäsi.


      • Ihan vain itseäni tarkoitan. Kerron siitä, millaista on asua Espanjassa, kun on vanha ja yksinäinen nainen. On se aivan erilaista kuin täällä kotomaassa. Kulttuurien ero on melkoinen.


    • Heikunkeikku

      Tosi hienoa. Onnittelen. On aikamoinen homma ruveta värkkäämään kirjaa.
      Ja ei tuo värkkääminenkään, vaan että OSAA kirjoittaa kirjan. Oi että, oi että ma sanon.
      Googletin ja löysin jotakin luettavaa tuosta kirjastasi. Mielenkiintoista oli.
      Joskus juolahtanut, josko minäkin alkaisin, mutta tullut siihen tulokseen, että en osaa.
      Hieno juttu vielä kerran. Olloskele onnellinen :)
      Tämän kirjoitti vihreä ihminen:)

      • Kiitos vaan onnitteluista. Taas yksi, joka on miettinyt kirjan kirjoittamista. Minäkin aina puhuin siitä, joten pitihän se toteuttaa. Ettei pidetä tyhjänpuhujana. Tulihan siitä hyvä mieli. Olloskelen onnellisena.


      • Heikunkeikku
        laivat2 kirjoitti:

        Kiitos vaan onnitteluista. Taas yksi, joka on miettinyt kirjan kirjoittamista. Minäkin aina puhuin siitä, joten pitihän se toteuttaa. Ettei pidetä tyhjänpuhujana. Tulihan siitä hyvä mieli. Olloskelen onnellisena.

        En ajattele olevani tyhjänpuhuja, vaikka en ole alkanut kirjoittamaan kirjaa.
        Kunhan mainitsin.
        Luen paljon kirjoja. Siis Todella Paljon. PALJON.
        Itsekriittisyyteni on vallan hirmuinen.
        On yksi aihe, josta voisin kirjoittaa jopa hirmuisen hupaisasti, etten sanoisi onnistuneesti (lapsille oivasti), vaan se aika on mennyt ohi. Jotenkin on?
        Toisaaltaan mieluummin kirjoittaisin erilaisemmista aiheista.
        En tulle kirjoittamaan 0maa-omaa koskaan mitään.
        Ei haittaa. Keskityn satasella muiden kirjoituksiin.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        En ajattele olevani tyhjänpuhuja, vaikka en ole alkanut kirjoittamaan kirjaa.
        Kunhan mainitsin.
        Luen paljon kirjoja. Siis Todella Paljon. PALJON.
        Itsekriittisyyteni on vallan hirmuinen.
        On yksi aihe, josta voisin kirjoittaa jopa hirmuisen hupaisasti, etten sanoisi onnistuneesti (lapsille oivasti), vaan se aika on mennyt ohi. Jotenkin on?
        Toisaaltaan mieluummin kirjoittaisin erilaisemmista aiheista.
        En tulle kirjoittamaan 0maa-omaa koskaan mitään.
        Ei haittaa. Keskityn satasella muiden kirjoituksiin.

        Lukijoita tarvitaan paljon enemmän kuin kirjailijoita. Kirja ilman lukijaa on kuin talo ilman aitan polulla astelevaa emäntää.


    • Kirja tilattu :) Kommentoin sitten kun on ajankohtaista.
      Omaani kirjoitin kaksi sivua tänä aamuna.

      • Kiitos Paloma, toivottavasti pidät siitä. Ja palaute otetaan mielihyvin vastaan, turhan kohteliaisuuden voi unohtaa. Ja hienoa, kun oma kirjasi etenee. Ostan sitten sen!


    • Heippa! Olen joskus tainnut nähdä nimmarisi... Kuitenkin jostain syystä yhdistin sinut vuosien takaiseen palstahenkilöön, joka kirjoitti ajastaan Australiassa, profiilissa taisi olla kenguru. Voin hyvinkin olla väärässä ;-)

      Espanjassa ja Kanarialla paljon lomia viettäneenä sekä Ranskan tien kulkeneena kirjasi tuntui mielenkiintoiselta, ja niinpä tilasen sen myös. Onhan mulla lähes kaikki caminokirjatkin, tosin vain suomenkieliset. Ihmiset on kyselleet josko kirjoittaisin oman - päiväkirjat on tallessa ja kuviakin otettuna melko kattavasti - mutta enpä usko että innostun.

      Lukaisen kirjasi ja jatkan lainaamalla sitä ystäville, jotka saattavat olla kiinnostuneita.
      Kiitos etukäteen, ja jatkoinnostusta kirjallisiin toimiisi!

      • Hei saimaantaka, kiitos kiinnostuksesta ja tilauksesta!

        En ole se Australiassa käynyt palstahenkilö, valitettavasti. Ei ole koskaan ollut niin paljon rahaa, että olisin sinne asti päässyt.

        Ihan hyvä että lainaat kirjaa tutuillesi. Minäkin tilasin itselleni tekijänkappaleita ja olen antanut niitä tietystikin ensin kirjassa esiintyville henkilöille ja sitten muillekin tutuille. Oikeastaan pitikin tehdä kirja vain tälle lähipiirille, mutta kun totesin, kuinka valtava työ siinä oli, niin aattelin että voinhan tarjota sitä muillekin.

        Kiitos kannustuksesta! Palautettakin otan mielelläni vastaan.


    • Poliisimme on aloittanut massiivisen yli-nopeus ja alkoholi-valvonnan.
      Ilmeisesti etsivät Islamisteja, tai sitten veroja heille.
      Harmi että islamisteja on niin vähän.
      Jää rahoja yli turhuuksiinkin.

      H.

      • hunksz

        Mutta tilasitko kirjan?
        Tässä voit kertoa siitäkin.


      • Hunkille-tehtävää

        Hunk !
        Kirjoita kirja poliiseista, yli-nopeuksista, alkkoholista, mamuista, höyrytetyistä vihanneksista, sähköpyörästä ja loppuluku, onko ouninpohjassa pohjaa vai onko se pohjaton tie?


    • Näin alkaa hunksin kirja.

      Koskaan en olisi voinut ymmärtää että rakkauden kuolema voi tarkoittaa syntymää.
      Tiesin kyllä että synkästä kurusta nousevat korkeat vuoret.
      Vuorten huipuille nousevat nuoret.
      Katselin kauan kurusta vuoria.
      Miksi vieläkin tunnen itseni nuoreksi?
      Elämä ei ole vanhana oikeudenmukainen.
      Elämä nauraa vanhalle sormella osoitellen.
      Päätin tämä ei vielä voi päättyä näin.
      Nousin ylös ja katsoin elämään, katsoin ylös päin.
      Tarinani alkoi uudelleen.
      -
      Saa ikkaista.

      H.

      • Lisää kirjailijoita palstalla, hyvä hunksz!

        Tämä on oikeasti mainio, omaperäinen, filosofinen. Lisää tätä!


      • Heikunkeikku

        "hunksz"
        Nyt onnistuit kirjoittamaan minun mielestäni napisti.
        Nappiin "män" mutta mänköön:)
        Eilinen oli ilmeisesti sanojesi ruusupäivä.
        Osasit tehdä oikein kunnon asetelman.


      • Heikunkeikku
        Heikunkeikku kirjoitti:

        "hunksz"
        Nyt onnistuit kirjoittamaan minun mielestäni napisti.
        Nappiin "män" mutta mänköön:)
        Eilinen oli ilmeisesti sanojesi ruusupäivä.
        Osasit tehdä oikein kunnon asetelman.

        No nythän mä tajusin.
        Vähäkö mä mietin, että kuink´ kummas sä tolleen onnistuit.
        Siis napisti.

        Hokasin sit, että sinulle on tullut Kirjoitusvirhe.
        Sinun OMA kirjoitusvirhe. Henkilökohtainen erheys.

        Jos olisit kirjoittanut "sinun oikein", olisit toki kirjoittanut:
        "oikeuden-mukainen". Kirjoitit kuitenkin "oikeudenmukainen".

        :)


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        No nythän mä tajusin.
        Vähäkö mä mietin, että kuink´ kummas sä tolleen onnistuit.
        Siis napisti.

        Hokasin sit, että sinulle on tullut Kirjoitusvirhe.
        Sinun OMA kirjoitusvirhe. Henkilökohtainen erheys.

        Jos olisit kirjoittanut "sinun oikein", olisit toki kirjoittanut:
        "oikeuden-mukainen". Kirjoitit kuitenkin "oikeudenmukainen".

        :)

        "Heikunkeikku"

        Sehän on kirjaa.
        Ei kommentointia. :)

        H.


    • Runoista-fiiliksiä

      hunksz, olen sivuuttanut kaikki tekstisi yleensä lukematta, tuskin ymmärrät syytä, muut ehkä...
      Tää on tosi hieno tarina, noin lyhyessä pätkässä koko elämä ja eteenpäinkin.
      En tiedä mitä tarkoittaa ikkaista.

      • Ainakin meilläpäin ikkaiseminen oli itkemistä, lähinnä pikkuvauvojen/-lasten itkua.


      • Runoista-fiiliksiä

        Kiitos Tellukka, aina kiva oppia yksi sana lisää tällä ikää.


    • maissiiii

      Kiitos kysymästä, kuuluu ihan hyvää.

      Tuskin olen tuttu tyyppisi, mukana täällä olen ollut jo vuosia, ties vaikka jo kymmenen.

      Sinullekin kuuluu hyvää. Onnea kirjasi johdosta. Tuntuu varmaan ansaitusti aikas ylpeältä, kun on tuommoisen urakan saanut aikaiseksi.

      Tekisi mieleni kysäistä kun huomasin , että olet tehnyt kirjasi Books On Demandin kanssa.
      Mitä mieltä olet, varsinkin painettu lopputulos kiinnostaa, menikö kaikki niin kuin pitikin, pysyykö kirjat kasassa,entäs painojälki. Jatkan vielä uteluani, entäs yhteistyö ulkolaisen toimijan kanssa, saitko riittävästi tukea.

      Kaikkea hyvää jatkoon,
      onko jo tulossa lisää Vanhan naisen seikkailuja Espanjassa.
      Toivon niin, kun olet alkuun päässyt, eikös se ruokahalu tässäkin asiassa kasva syödessä,
      Yhtä tarinaa kun kirjoittaa niin uusi muhii jo mielessä.

      • Hei maissiiii! Kiitos onnitteluista. Onhan se mukava tunne, kun saa jotakin valmiiksi asti.

        Voin kyllä kehua BoDia, kaikki sujui hienosti. Vaikka firma ja painotalo ovat Saksassa, niin palvelun saa suomeksi. Suomalaiset työntekijätkin kyllä asuvat Saksassa, ja suomalainen puhelinnumero on vain vaihde. Otin sen halvimman systeemin, joka maksoi 69 euroa. Siihen ei kuulunut mallivedosta, ja sitten eka versio olikin pettymys ja piti ottaa uusi versio, josta periaatteessa pitää maksaa sama hinta. Sain sen kyllä ilmaiseksi, koska olin keväällä heidän koulutuksessaan Hesassa, ja sieltä sai semmoisen ilmaiskoodin. Seuraavalla kerralla otan sen comfort - paketin, siihen kuuluu henkilökohtainen neuvoja , mallivedos yms.

        Painojälki on mielestäni ihan hyvä, sitä en tiedä kestääkö kirja kovaa käyttöä. Ehkä siitä tulee vielä palautetta, jos kirja kuluu lukijoiden käsissä, mikä on tietysti toivottavaa.

        Niin, ja on uusi kirja jo runkovaiheessa. Ei kyllä liity Espanjaan.


      • Koskas se sinun kirjasi, rosaliiin, ilmestyy?
        Johan kauan sitten kehuit kirjoittavasi kirjaa.


    • Pikkuapulainen

      Jaha, ketunhäntä kainalossa, mutta onneksi hyvin esillä tulit sitten tervehtimään. Sitä kuuluu, että kirjastosta varasin kirjasi. Ihan hirveästi varauksia sillä ei vielä ole, mutta jos tehokkaasti hoidat markkinoinnin ja annat haastatteluja yms. saatat nostaa myyntilukuja maksullisessa kaupassa. Mukavaahan se on, että muistelmia kirjoittelit. Aika moni ulkomailla asunut tai asuva vanhempi väki näyttää tekevän samaa. katsotaan nyt, poikkeaako kirjasi muista eli onko sinulla jotakin uutta sanottavaa.

      Kun aika on tietyllä tavalla kortilla ja tykkään lukemisesta, en tylsää tarinaa viitsi ainakaan kymmentä sivua enempää lueskella. Me vanhemmat lukijat ollaan noin yleisesti ottaen kriittisiä - kaipa sen tiedätkin, jos täällä olet kirjoitellut. Hieno saavutus kuitenkin, oma kirja on kuin oma lapsi - tai kyllä ne oikeat lapset rakkaampia aina ovat.

      • Hei Pikkuapulainen, en tiennytkään, että kirjaani saa kirjastosta - mistä saa? Tampereelta ei ainakaan vielä, mutta ehkä piankin.

        En minäkään lue kirjaa jos se ei tunnu hyvältä. Maailmassa on niin paljon kirjoja, että on turha tuhlata aikaa sellaiseen joka ei kosketa. Toisaalta sama kirja, joka ei ole imaissut joskus, saattaa toisessa mielentilassa ollakin ihan nappiin.

        Olen antanut kirjaani muutamille tutuille ja odottanut heiltä palautetta, ennen kuin aloin kertoa siitä laajemmin. Ainakin he lukivat ja kai sitten pitivätkin, kun kerran lukivat ja kehuivat. Aina on tietysti se vaara, että eivät kehtaa antaa kritiikkiä. Vaikka se olisi kyllä hyvin tervetullutta.


      • Taitaa olla niin, että kun ihminen alkaa tulla tiettyyn ikään, niin hänelle tulee tarve saada julkaista kirja, saada nimensä kirjan kanteen.
        Monet entisistä koulukavereistani ovat nimittäin kirjoittaneet kirjan, parhaat kaksikin.
        Yhtään niistä en ole lukenut, en ainakaan vielä.


      • Hei Tellukka!
        Eikös joku vanha kiinalainen filosofoinut, että elämässä pitää tehdä kolme asiaa jotta se olisi täydellinen: istuttaa puu, kasvattaa lapsi ja kirjoittaa kirja. Puita olen istuttanut monta, lapsia kasvattanut kaksi, ja nyt on sitten kirjakin tehtynä. En yhtään ihmettele, että moni entinen koulukaverisikin on niin tehnyt, on se niin palkitsevaa. Ne lukevat, jotka tuntevat kiinnostusta aiheeseen. Ja kirjailija voi ihailla nimeään kirjan kannessa. Ja tietysti, jos joku innostuu sen lukemaan, ilo on moninkertainen.


      • laivat2 kirjoitti:

        Hei Tellukka!
        Eikös joku vanha kiinalainen filosofoinut, että elämässä pitää tehdä kolme asiaa jotta se olisi täydellinen: istuttaa puu, kasvattaa lapsi ja kirjoittaa kirja. Puita olen istuttanut monta, lapsia kasvattanut kaksi, ja nyt on sitten kirjakin tehtynä. En yhtään ihmettele, että moni entinen koulukaverisikin on niin tehnyt, on se niin palkitsevaa. Ne lukevat, jotka tuntevat kiinnostusta aiheeseen. Ja kirjailija voi ihailla nimeään kirjan kannessa. Ja tietysti, jos joku innostuu sen lukemaan, ilo on moninkertainen.

        @laivat2,
        samaa olen itsekin ajatellut. Puita olen istutellut, lapseni (myös kaksi) kasvattanut ja nyt olen saanut uuden kipinän kirjoittamiseen. Kiitos sinulle siitä.


      • Hienoa Paloma! Odotan kiinnostuksella!


      • laivat2 kirjoitti:

        Hei Tellukka!
        Eikös joku vanha kiinalainen filosofoinut, että elämässä pitää tehdä kolme asiaa jotta se olisi täydellinen: istuttaa puu, kasvattaa lapsi ja kirjoittaa kirja. Puita olen istuttanut monta, lapsia kasvattanut kaksi, ja nyt on sitten kirjakin tehtynä. En yhtään ihmettele, että moni entinen koulukaverisikin on niin tehnyt, on se niin palkitsevaa. Ne lukevat, jotka tuntevat kiinnostusta aiheeseen. Ja kirjailija voi ihailla nimeään kirjan kannessa. Ja tietysti, jos joku innostuu sen lukemaan, ilo on moninkertainen.

        Eiköhän se suurin ilo amatöörikirjailijoille ole siinä, jos joku ostaa niitä vaikka ei lukisikaan.


      • Pikkuapulainen
        laivat2 kirjoitti:

        Hei Pikkuapulainen, en tiennytkään, että kirjaani saa kirjastosta - mistä saa? Tampereelta ei ainakaan vielä, mutta ehkä piankin.

        En minäkään lue kirjaa jos se ei tunnu hyvältä. Maailmassa on niin paljon kirjoja, että on turha tuhlata aikaa sellaiseen joka ei kosketa. Toisaalta sama kirja, joka ei ole imaissut joskus, saattaa toisessa mielentilassa ollakin ihan nappiin.

        Olen antanut kirjaani muutamille tutuille ja odottanut heiltä palautetta, ennen kuin aloin kertoa siitä laajemmin. Ainakin he lukivat ja kai sitten pitivätkin, kun kerran lukivat ja kehuivat. Aina on tietysti se vaara, että eivät kehtaa antaa kritiikkiä. Vaikka se olisi kyllä hyvin tervetullutta.

        Heippa, Helsingin kirjastojen uutuuksissa (josta sen voi varata) on tämä kirja. Kun tänään aamulla katselin, sillä oli peräti 80 varausta ja muistaakseni olivat tilanneet vain pari kirjaa eli odottaa saa, jollei tuurilla satu nopeita lukijoita. Kiinnostaa siis monia. Itse yritän varatut kirjat lukea nopeasti, kun tiedän, että lukuhimo piinaa muitakin. Asiaan: Helsingin kirjastojen tiedot ovat HelMet-komennon alla. Googlaamalla löytää helposti perille. Vaikka et kirjautuisikaan, voit silti katsella uutuuksia.

        Kyllä nautin siitä, että meillä on tällainen kirjastolaitos, uutuuksia saa helposti ja suht nopeasti luettavaksi eikä tarvitse ostaa kirjoja. En enää paljon voi ostella, koska kirjoja on ja on. yli oman tarpeen. Varatuksista saamani kirjat ovat myös olleet hyvässä kunnossa: on kivaa lukea siistiä kirjaa. Ainahan näin ei lainakirjojen kohdalla ole.


      • Kiitos tästä, Pikkuapulainen, pelastit päiväni. Tai kuinka mahtaa käydä, kun piti tähän iloon avata Viipurista tuotu konjakkipullo. Hassuinta on, että se eka versio, se koiralle annettava eka lätty, jota en kehdannut markkinoida, on saanut 51 jonottajaa.

        Kirjastolaitos on tosiaan mahtava juttu. Minullakin on kirjoja kaikki paikat täynnä, lisää ei juuri mahdu jos ei poista jotakin. Ostan kirjan omaksi vasta, jos olen lukenut sen ja haluan lukea sen vielä monta kertaa.


    • valehdeltu.on

      Kuka sanoi ettei täällä saa mainostaa? bullshittiä!

      • EiSaaMainostaa

        Semmoinen käsitys minullakin on, mutta pitäisiköhän kirjoittaa kirja. Tämähän on hyvä markkinointi kanava.


      • EiSaaMainostaa kirjoitti:

        Semmoinen käsitys minullakin on, mutta pitäisiköhän kirjoittaa kirja. Tämähän on hyvä markkinointi kanava.

        "EiSaaMainostaa"

        Täällä mainostavat epä-toivoiset, joiden esim. kirja ei osoita kiinnostavan ketään.
        Toivotaan edes "vanhuksien" höyrähtävän humbuukiin.

        H.


      • Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

        "EiSaaMainostaa"

        Täällä mainostavat epä-toivoiset, joiden esim. kirja ei osoita kiinnostavan ketään.
        Toivotaan edes "vanhuksien" höyrähtävän humbuukiin.

        H.

        Mistäs tiedät, että ei kiinnosta ketään?
        Kyllähän täälläkin on jo moni osoittanut kiinnostusta.
        On ilahduttavaa, kun on välillä tämmönenkin aloitus.
        Eihän se keneltäkään ole pois, jos joku kirjoittaa kirjoittaneensa kirjan.
        Hieno saavutus.

        JOS minä kirjan kirjoittaisin, niin en siitä palstalla mainitsisi.
        Nyt jo tulee solkenaan kommentteja mulle, että kirjoitan AIVAN liian pitkiä tekstejä.
        Kiesus, jos mainitsisin, että oon kokonaisen kirjan vääntänyt, monine sivuineen, niin
        voin vain aavistella mimmosia kommentteja saisin:)
        -Oi ei, sitä kirjaa ei kukaan jaksa lukea.
        -Minä en jaksaisi lukea koko kirjaa, pari sivua ja hohhoijakkaa siihen se loppuis.

        Sinä kirjoittaisit, että meehän muualle hömppää höpöttämään.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Mistäs tiedät, että ei kiinnosta ketään?
        Kyllähän täälläkin on jo moni osoittanut kiinnostusta.
        On ilahduttavaa, kun on välillä tämmönenkin aloitus.
        Eihän se keneltäkään ole pois, jos joku kirjoittaa kirjoittaneensa kirjan.
        Hieno saavutus.

        JOS minä kirjan kirjoittaisin, niin en siitä palstalla mainitsisi.
        Nyt jo tulee solkenaan kommentteja mulle, että kirjoitan AIVAN liian pitkiä tekstejä.
        Kiesus, jos mainitsisin, että oon kokonaisen kirjan vääntänyt, monine sivuineen, niin
        voin vain aavistella mimmosia kommentteja saisin:)
        -Oi ei, sitä kirjaa ei kukaan jaksa lukea.
        -Minä en jaksaisi lukea koko kirjaa, pari sivua ja hohhoijakkaa siihen se loppuis.

        Sinä kirjoittaisit, että meehän muualle hömppää höpöttämään.

        "Heikunkeikku"

        Noh...
        Ne on niitä helposti höynäytettäviä vanhuksia :)

        Heikun kirja:

        Huomasin yllättäen kiinnostuneeni laiturista.
        Sen raosta nousi jännä elukka.
        Isi sanoi sen olevan vesi-Hämähäkki.
        Miksi se tuolla elää? Kysyin isiltä.
        Se tykkää kalanperkkeistä.
        Vuosikymmenien jälkeen tuo muisto nousi mieleeni.
        Olinhan hulluna paistettuihin Silakoihin.


        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "EiSaaMainostaa"

        Täällä mainostavat epä-toivoiset, joiden esim. kirja ei osoita kiinnostavan ketään.
        Toivotaan edes "vanhuksien" höyrähtävän humbuukiin.

        H.

        Höliset.
        Huulesi lepattavat ja ääntä tulee, vaikka ei edes tuule.
        Mistä sinä tiedät kenenkään motiiveista tulla kertomaan.
        Tai ketä kiinnostaa mikäkin.
        Et näe oman kuplasi ulkopuolelle.
        Minä en ole epätoivoinen. Haen itselleni vain inspiraatiota, hyvää syytä jatkaa, koska haluan kirjoittaa omat parhaat tarinani ja jättää ne kirjan kansiin. Jos ketään ei kiinnosta niin omapahan on häpeänsä.


      • hunksz kirjoitti:

        "Heikunkeikku"

        Noh...
        Ne on niitä helposti höynäytettäviä vanhuksia :)

        Heikun kirja:

        Huomasin yllättäen kiinnostuneeni laiturista.
        Sen raosta nousi jännä elukka.
        Isi sanoi sen olevan vesi-Hämähäkki.
        Miksi se tuolla elää? Kysyin isiltä.
        Se tykkää kalanperkkeistä.
        Vuosikymmenien jälkeen tuo muisto nousi mieleeni.
        Olinhan hulluna paistettuihin Silakoihin.


        H.

        Pieni muutos:

        Olenhan hulluna paistettuihin Silakoihin vieläkin.

        H.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Höliset.
        Huulesi lepattavat ja ääntä tulee, vaikka ei edes tuule.
        Mistä sinä tiedät kenenkään motiiveista tulla kertomaan.
        Tai ketä kiinnostaa mikäkin.
        Et näe oman kuplasi ulkopuolelle.
        Minä en ole epätoivoinen. Haen itselleni vain inspiraatiota, hyvää syytä jatkaa, koska haluan kirjoittaa omat parhaat tarinani ja jättää ne kirjan kansiin. Jos ketään ei kiinnosta niin omapahan on häpeänsä.

        "Paloma.se.co"

        Paloman kirja.

        Voi että se oli hölmö poika.
        Hämäläinen juntti.
        Varsinainen Örkki.
        Se ei varmaan ollut koskaan lukenut yhtään kirjaa.
        Puimakoneista vaan höpötti.
        Näpelöi minua koko ajan.
        Saa olla viimeinen totesin.
        Tämä ei ole minun maani.
        Minun maani on värikäs ja kaukana.
        -
        Tuota mietin kun lapsuudenkotini taas nousi mieleeni.
        Minä haluan suomeen kuolemaan.
        En halua hautakiveeni tekstiä Ruotsiksi.
        Haluan viimeisinä vuosinani tuntea jalkojeni alla sitä jotain, jota en ulkomailla koskaan tuntenut.

        H.


      • New-age

        Mitäs siinä, jos kertoo kirjoittaneensa kirjan täällä. Monihan on jo vuosia laittanut tekstiä tänne. Jos on tyytyväinen aikaansaannoksestaan, voihan siitä muillekin kertoilla. Minusta rohkeaa; mikäs se kynttilä-vakka -juttu on?
        Tsemppiä ja menestystä tai mieluumminkin kiinnostusta kirjalle/kirjoittajalle.


    • Hei New-age ja muut!

      Kyllähän minäkin pitkään mietin, voinko tulla tänne mainostamaan kirjaani. Sitten ajattelin, että ylläpito poistakoon jos tahtoo. Kyllähän täällä muutkin mainostavat tekemisiään. Ei minun juttujani ole pakko lukea eikä kirjaa ostaa.

      Ihmiset, jotka kirjoittelevat tänne ovat luovia ihmisiä, tykkäävät kirjoittaa kokemuksistaan. Ja tosi vilkashan tämä palsta on, edelleen. Se oli hauska huomata. Joillakin on niin hauskoja juttuja, että niistä saisi vaikka kirjan tehtyä. Älkää pitäkö kynttiläänne vakan alla!

      • Pikkuapulainen

        Juuri on noin kuin kirjoitit! Vaaien alla on täällä esimerkiksi vaikka minkälaista markkinointia. Sitäpaitsi elämänkerrat ovat monen mielilukemisia. Koirat haukkuvat ja karavaani kulkee. Laitoin kommentin tuonne aikaisemmin, että kirjasi on Helsingin kirjastojen HelMet-valikosta löydettävissä osasta uutuudet.


      • Pikkuapulainen kirjoitti:

        Juuri on noin kuin kirjoitit! Vaaien alla on täällä esimerkiksi vaikka minkälaista markkinointia. Sitäpaitsi elämänkerrat ovat monen mielilukemisia. Koirat haukkuvat ja karavaani kulkee. Laitoin kommentin tuonne aikaisemmin, että kirjasi on Helsingin kirjastojen HelMet-valikosta löydettävissä osasta uutuudet.

        Kiitos pikkuapulainen tuesta ja tiedosta. Siis Helsingin kirjastoihmiset ymmärtävät hyvän päälle... olenpa nyt hyvin hyvin iloinen.


    • Yritin auttaa isääni hänen sotamuisto jutussa, meni kansataistelilehteen tuli kirjakin sitten.

      Satuin kerran tähän suomen 100 vuotis ohjelmaan - joku luki isäni tapahtumia oli kai radio asema oli hyvä kuunnella. Hyviä osia oli pois.

      Muistan vieläkin hyvin suurin piirtein.

      • Oli muistissa. Radio Helsinki----minulle liian monta kertaa, ei tule esille saa olla. Itselläni on kirja.


      • Niinhän se on, että kun kirjataan asioita muistiin, niin sieltä ne sitten löytyvät kun aika on niille otollinen. Ihmisen muisti on rajallinen. Varmasti oli hieno kokemus sinulle kuunnella isäsi tapahtumista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1758
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      166
      1145
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      62
      1123
    4. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      24
      921
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      920
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      915
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      860
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      769
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      61
      764
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      731
    Aihe