Onko Sinulla älypuhelin?

Tttatu

Vaiko tavan luuri?

44

805

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Molempi.parempi

      Mulla on puheluita ja tekstareita varten peruspuhelin ja älyluuri nettiä varten. Enkä aio luopua perusluuristani. Siinä kestää akku paljon kauemmin kun sovellukset kuluttavat älyluurin akun niin nopeasti.

      • Minulla on äly, vaan ei älyttömiä sovelluksia.
        Kestää, kestää, kestää...

        H.


      • Tuo-on

        se aloitusten tappaja, äijä joka kuuluisi jo 8-kymppisiin, on niin vanhentunut.


    • Molempia on. tykkäisin puhua ja tekstailla ihan vanhanaikaisella mieluummin. Hallitsen älypuhelimenkin, siinä on paljon sellaista mitä en tarvitse. Hyviä valokuvia saa nykyisellä, ja helppo katsoa nettiä, vaikka netissäkin olen yleensä läppärillä.

      • Asko751t

        miksi ostit sitten?
        vai eikö enää saa tavallisia kännyköitä?


      • Asko751t kirjoitti:

        miksi ostit sitten?
        vai eikö enää saa tavallisia kännyköitä?

        Älypuhelimella on helppo ottaa kuvia ja lähettää netin kautta. Puhun hyvin vähän puhelimessa.
        Minulla on toimivia vanhoja ja uudempia kännyköitä, käytän niitä joskus.


    • ö-Öö

      Ei toi taida kovin älykäs olla.

      Netti toimii ok. Sähköä kuluu, tottakai paljon. Apseja ei juurikaan, taskulampun laitoin kätevämmän. Kamera kai ok, en ole keksinyt oikein käyttöä. Maailmassa mun mielestä liikaa kuvaa.Filmiaikoina harrastin kuvaamista, kuului työhönkin. Meni jotenkin maku digiaikaan. Lisäks tulin tulokseen, en ole mikään häävi kuvaaaja.

      Puhelin hyvä olla olemassa, aikanaaan pärjäs hyvin kyllä ilmankin.

      =DW=

    • On älypuhelin joka taitaa olla liian älykäs, huomasin kaikki kuvat jotka ovat koti daadassa ovat myös puhelimessa ja niitä on paljon, ei mitään hyvä kun tietää.

    • älyllistä.logiikkaa

      Älyttömiksi on menneet puhelinlangat, niitähän ei juurikaan ole enää, ehkä joku orpo piuha roikkuu jonkun tolpan nokassa.
      Tarkkaan katsoen luurit ovat olleet älypuhelimia jo 15-20 vuotta. Onhan näppäinluureillakin päässyt nettiin, ei se ole vaatinut hipaisu näyttöä.

    • sepelkyyhkyt

      Mulla tavllinen puhelin, vain tekstarit, soittaminen ja kuvaaminen, netissä minun ei tarvi roikkua kuin koneella kotona käyn illalla.

    • reppuriika

      Minulle perus Nokian mummonpuhelin riittää. Läppäri on nettailua varten. Kiinnostaisi laittaa videokamera ja alkaa tubettamaan, mutta tuskin teistä yleisöä striimeilleni saisin.

      • kiitos.ei

        Mitä sä tubettaisit, laulaisitko virsiä ja lukisit raamattua?


      • maissiiii

        Elä nyt niin varma ole,
        kaikkiahan minä kurkistelisin jos vain tietäisin missä ja kuka tubettaisi,
        voisin vaikka kommentoida silloinkin.
        Kokeile vaan rohkeasti...


    • eräsjokuvaan

      Älypuhelin on, kun lapsenlapseni kanssa kommunikoin lähinnä WhatsApp:lla.
      En kovinkaan paljon youtubessa surffaile, mutta jos reppuriika alkaa tubettaa, niin voisin seurata.

    • jhannu

      En tarvitse muuta kuin puhelimen joten käytössä on ihan tavallinen näppäinluuri, Samsung.
      Ei kameraa eikä muita hilavitkuttimia. Maksoi peräti 17€.

    • hmpff

      Älypuhelin käytössä. Sovellukset..., haluatteko listan:
      112 Suomi
      Spotify
      WhatsApp, joskus soitan sillä
      Messenger
      Oma sähköposti
      Työsähköp.
      kamera
      videokamera
      onedrive
      herätys
      navigaattori
      puhelinluettelo tutuistani, sinne saa osoitteetkin
      netti
      sää
      viestit (perinteinen sms)
      Facebook
      instagram
      two dots
      candy crush
      hsl-vr aikataulut
      ja tietysti soitan sillä

      Wilmaa en enää tarvitse, sen joutaisi poistaa. Sniif, haikeata kun lapset kasvaa.

      • yli.hilseen

        Onko sulla sovellus herätykselle? Onhan siinä puhelimessa itessäänkin herätys. En nyt ihan tajua.


      • hmpff
        yli.hilseen kirjoitti:

        Onko sulla sovellus herätykselle? Onhan siinä puhelimessa itessäänkin herätys. En nyt ihan tajua.

        Kai sitä voi noinkin ajatella, sitten ei taida soittaminenkaan sovellusta...

        Älypuhelimen herätys onkin piirun verran Hieeenompi :) sinne saa eri päiville eri herätykset. Niinkuin vaikka mulla on ma ja pe klo. 7 ja ti-ke-to klo 5.15. Samassa on ajastin ja sekuntikello. Maailmankellokin.


      • hmpff kirjoitti:

        Kai sitä voi noinkin ajatella, sitten ei taida soittaminenkaan sovellusta...

        Älypuhelimen herätys onkin piirun verran Hieeenompi :) sinne saa eri päiville eri herätykset. Niinkuin vaikka mulla on ma ja pe klo. 7 ja ti-ke-to klo 5.15. Samassa on ajastin ja sekuntikello. Maailmankellokin.

        kyllä minulla ihan vanhanaikaiseen nokialaiseenkin saa herätyksen eri aikaan eri päiville, joten ei se ole mikään älypuhelimen erikoisuus.


      • Olipakerranherätys

        Minulla oli kerran himpun kiukkuinen eukko joka toimi herätyskellonakin. Siihen ei saanut torkku toimintoa.


    • Minulla on äly, vaan ei älyttömiä sovelluksia.
      Kestää, kestää, kestää...

      H.

    • Turhatsivuun

      Peruskännykkä vähäisessä puhelinkäytössä. Kameraa tms. en ole puhelimessa ikinä käyttänyt, enkä ensimmäistäkään numeroa sinne tallentanut. Kun joku soittaa, vastatessa useimmiten selviää kuka soittaja on jne., se riittää. Herätyskellona saatan puhelimen herätys- tai hälytystoimintoja käyttää, tässä kaikki.

      • 1lesken

        Minulla on kaksi älykännyä,kovassa käytössä. Otan paljon kuvia, kehitän niitä itsepalvelussa, chättään, tekstaan,sähköpostaan, hoidan pankkiasiat, Kannassa uusin reaeptejä, Kelassa hoidan hakemuksia, Nettikaupoista tilaan kenkiä ja vaatteita. Luen iltapäivälehdet ja hesarin. Nämä kaikki ja paljon muuta hoituu älykännyllä, missä ja milloin vain. Lesken


    • alyluuri

      Älypuhelimia on tarjolla monen monta merkkiä, kuitenkin perusominaisuudet niissä on samat vaikka suorituskyvyssä saattaa olla eroja. Tavalliseen peruskäyttöön ei hirmutehoja kuitenkaan tarvita. Suosituimmat puhelimet http://bit.ly/suositut-luurit eri operaattoreilla antavat suuntaa, mitä itse kannattaa harkita. Älypuhelimet ovat nykyään helppoja käyttää, senioritkin osaa.

    • minulla tavallinen näppäinnokialainen, netissä käyn läppärillä tai tabletilla tai vaikka smart-televisiolla (joskus huvikseni), älypuhelinta en ole ajatellut hankkia (ainakaan piiiiiiiiiitkään aikaan). en mainosta, mutta Dorolla näkyy olevan sellanen simppeli älypuhelin, ehkä sellaisen joskus. työssäollessani minulla oli älypuhelin, mutta yhtään ei ole sitä tullut eläkkeellä ikävä.

    • Rva-63

      Älypuhelin on - ilman sitä en tulisi toimeen. Käytän monipuolisesti - pankkiasioinnista viihteeseen.

    • Oli, Lumia. Kolmas vesiämpäriin putoaminen oli kuitenkin liikaa, enää ei toiminut luotettavasti. Palvelee kuitenkin vielä luotettavana herätyskellona kun uudesta Android luurista ei siihen tehtävään ollut.
      Niin, joku arvostelukyvytön on päättänyt, että Windows Phone kuolee, joten Android korvike piti hankkia, valitettavasti. Kaiholla muistelen Lumian sulavaa käyttöä, ja pitkää akun kestoa.

      • Minulla.herätyskellona

        Oletko kuullut puhelimesta, siis p u h e l i m e s t a nimeltä iPhone?


      • vanhanaakka

        Mun piti hommata vesitiivis kun toissa kesänä pyöräillessä tuli kaatosade niskaan ja Lumia sekos kun kastui taskussa......viime kesänä kastui pari kertaa myös tää Sony mutta ei ottanu nokkiinsa ollenkaan.....tulin siihen tulokseen että ei ikinä enää Lumiaa


    • liianpaljonalya

      on se,,kun emme mamman kaa sita hommanneet,,niin poijjaat toivat sen meille,,ja snovatten,etta se on oltava teilla aina mukana,etta teidat tavoitttaamillon vaan,,mista vaan,,eli olemme 'holhouksen' alla..mutta kun meille ei laskua tule,,niin kai se on pidettava..?
      ja niin olemme siihen tottuneet,etta se olisi hommattava,,jos sita ei olisi.

    • rouva73v

      On älypuhelin enkä antaisi pois. Pankkiasiintiin en ole vielä käyttänyt mutta muuten käytän paljon. Puheluihin vähän kun puhun vähän. Varalla on yksi vähempi älykäs puhelin.

    • tädäädääää

      Ei ole puhelinta.
      V.... kuriiko kyselee?

    • reppuriika

      Älypuhelin on ollut viisi kuukautta.

    • Puhelimeni Lumia 1520 oli kerran 10min.vesi-sateessa.
      Kesä-mökin piha-pöydällä.
      Ei se siitä mitenkään kärsinyt.
      Laatu-puhelin kun on.
      Muuten, viimeinen aidosti Nokialainen.
      Nyt tuo Windows-äly on kaapissa varalla.
      -
      Suomalaisella työllä jatketaan.
      Koti-maisuutta tukien.
      Nyt on käytössä Nokia 8.
      Viimeisin Android.
      Hienot äänet, kuulokkeilla aivan uskomaton.
      Tupla-kuvaus ja tulvii pixeleitä.
      Nokialaisena siinä ei ole iPhone tyyppistä, väkisin krääsää ja krumeluuria tyrkytettynä.
      Siististi karsittu äly-känny aikuisille.

      H.

      • xx62v

        Minulla on nyt Microsoft Lumia 435 älypuhelin noin 49€ tarjouksesta. Kamera huono, myös siksi että tässä ei ole salamaa. Puhelin lakkaa 1-2 kertaa päivässä toimimasta. Se ilmoittaa sim-virheestä. Voi olla vikaa esim. puhelimen sim-kortin kontaktipinnoissa. Vika korjaantuu, kun kopisutan sitä varmuuden vuoksi, varovasti, ja käynnistän puhelimen uudelleen.

        Sitten on Sony Ericssonin T250i peruspuhelin, vanha perus liittymä, ei oikeastaan nettiä tässä liittymässä. Puhelin on kymmenen vuotta vanha. Olin ostanut näitä kaksi, ja eka jotenkin hajosi. Nyt otin pari vuottta sitten sen toisen käyttämättömän paketista. Hinta aikanaan myös noin 50€/kpl Elisan verkkokaupassa.

        Olen korvaamassa tuon Microsoftin puhelimen luultavasti Nokia 8:lla. Aion harrastaa tällaista hiukan valheellista isänmaallisuutta! Minusta on tärkeää, että kamera olisi aika laadukas. Huono puoli tuossa puhelimessa on se, että akkua ei voi itse vaihtaa. Mukavaa olisi, jos siihen saisi langattoman latauksen (jonkinlainen alusta). Silloin ei latausliitin kuluisi. Näitä ongelmia on on mm. tablettitietokoneissa. Hyvä olisi, jos puhelin kestäisi ainakin 5 vuotta. Tämä taitaa olla nykyaikana turha toive. Applea en halua, turhan kallis. Nokiassakin on ylihintaa. Jonkun muun puhelimen saa samoilla ominaisuuksilla noin 250 €, Nokia 8 on laskenut nyt noin 399 € hintaiseksi. Taisi olla esimerkiksi DNA:n kaupassa tämä hinta. Tekniikka ei ole arvostelujen mukaan viimeistä huutoa, ja silti kallis kun tuli myyntiin ekan kerran.

        Hoidan kyllä lähes kaikki nettiasiani pc:llä. Yhdessä niissä on 27" näyttö, jossa on oikea tv-viritin. Eikä se ollut kallis, ostin näytön noin 4 vuotta sitten. Tuossa läppärissä on myös telakka.
        Mökkeillessä käytän tietokoneena Samsungin tablettia. Paras niistä on 700€ hintainen, ja silti muistia on vähän, sekä RAM- että massamuistia. Täytynee kai tyytyä tähän vanhempaan Samsungin tablettiin. Ikää sillä on kohta kaksi vuotta. Mökillä ei ole sähköjä! Isoista akuista ja aggregaatista on paljon hyötyä.


    • En minä älypuhelinta tarvitse, kunhan löytäisi tavallisen puhelimen,joka kestäisi, ja akunvarasus kestäisi pitkään.
      Nokia teki hyviä puhelimia, yli seisemän vuotta kesti viimeinen.
      Sen jälkeen yksi ei kestänyt kun muutaman päivän. Nykyisessä ei akku kestä paljon mitään.

      • "k-kotton"

        Näyttää siltä että sinun kannattaa siirtyä 70 tai 80 .
        Siellä on sitä vanha-kantaisuutta ikäisillesi.
        Täällä me olemme nuorekkaita ja suvaitsevia.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "k-kotton"

        Näyttää siltä että sinun kannattaa siirtyä 70 tai 80 .
        Siellä on sitä vanha-kantaisuutta ikäisillesi.
        Täällä me olemme nuorekkaita ja suvaitsevia.

        H.

        Minä olen jo iso poika, et viitsit länkyttää tyhjää paskaa.
        Se on minulle turvallisuuskysymys, että on aina toimiva puhelin mukana.
        Niitä on viihtyisempiä paikkoja kun tämä, niin moni on sen jo huomannut.


      • k-kotton kirjoitti:

        Minä olen jo iso poika, et viitsit länkyttää tyhjää paskaa.
        Se on minulle turvallisuuskysymys, että on aina toimiva puhelin mukana.
        Niitä on viihtyisempiä paikkoja kun tämä, niin moni on sen jo huomannut.

        "k-kotton"

        Olen iloinen puolestasi että viimeinkin löysit oman paikkasi.
        Hyvästi.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "k-kotton"

        Olen iloinen puolestasi että viimeinkin löysit oman paikkasi.
        Hyvästi.

        H.

        Jokos sinä pian löytäisit sen oman paikkasi?


    • Per-kel

      Nokia 2710 ja Iphone :)

    • tuore.mummo

      Mulla on tuore älypuhelin ja on jo ikävä sitä tavallista simpukkaluuria! Joku numerokin tais mennä hukkaan. Piti vaihtaa sim-kortti, kun entinen oli niin antiikkinen. Akka on vielä kestänyt hyvin, kun käytän älyluuria niin vähän enkä ole vielä ladannut juuri mitään sovelluksia. Netissä olen läppärillä, kun on hyvä, iso näyttö.

    • tolkkuako

      Lumian aion vaihtaa nokia 6, sillä uskon pärjääväni.

      • Luulisi kutosella pärjäävän. Itsellä halvin Nokia, kolmonen, muuten pärjää mutta viiveet kiusaa.
        Paitsi että käyttöjärjestelmä on Android (syvältä), ikävä on Windows puhelinta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2695
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2282
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2030
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1759
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1666
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe