Sairas mallimaailma

Nimimerkki "Psykoterapeutitar" otti asian jo puheeksi, mutta näkökulmani on sen verran erilainen, että teen asiasta kokonaan oman aloituksen.

Mallimaailmassa on ollut tapana jo vuosia ns. photoshopata mallien kuvia entistä paremman näköisiksi. Nuoruutta ja hoikkuutta on pidetty ihanteena, mutta mopo on karannut käsistä jo kauan sitten ja niinpä mm. Ranskassa on lailla kielletty liian laihojen mallien käyttämisen mainoskuvissa. Brittiläinen plusmalli Iskra Lawrence on eräs, joka kulkee toiseen suuntaan ....

http://www.ipls.fi/435120604

93

1160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älähän enää sinä tee lihavista naisista suurta numeroa.
      Jätä typerä kopiointi ja anna Psykon puhua.

      H.

      • Mitä hittiä, eihän tässä ketään pilkata.


      • teozonen kirjoitti:

        Mitä hittiä, eihän tässä ketään pilkata.

        Kun minä viittaan lihavien olevan rumia on se rumaa pilkkaa.
        Eiköhän se ole siis sinunkin viitatessa.
        Jätä nyt aihe pullu-psykolle.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        Kun minä viittaan lihavien olevan rumia on se rumaa pilkkaa.
        Eiköhän se ole siis sinunkin viitatessa.
        Jätä nyt aihe pullu-psykolle.

        H.

        Jos tämä lause on pilkkaamista, en käsitä ollenkaan, mitä tarkoitat.

        Brittiläinen plusmalli Iskra Lawrence on eräs, joka kulkee toiseen suuntaan oman runsasmuotoisen kehonsa esittelyssä. Hän on kieltänyt photoshoppingin omissa kuvissaan.


      • teozonen kirjoitti:

        Jos tämä lause on pilkkaamista, en käsitä ollenkaan, mitä tarkoitat.

        Brittiläinen plusmalli Iskra Lawrence on eräs, joka kulkee toiseen suuntaan oman runsasmuotoisen kehonsa esittelyssä. Hän on kieltänyt photoshoppingin omissa kuvissaan.

        "teozonen"

        Lihavat voivat eniten pahoin siitä että heitä puolustellaan.
        Koska he tietävät siitä huolimatta sisimmässään rumuutensa.
        Joten älä enää.

        EOC

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "teozonen"

        Lihavat voivat eniten pahoin siitä että heitä puolustellaan.
        Koska he tietävät siitä huolimatta sisimmässään rumuutensa.
        Joten älä enää.

        EOC

        H.

        Tällä Jenni Lehtisen kampanjoinnilla yritetään puuttua juuri siihen asiaan.


      • Tiritiriteijaa
        hunksz kirjoitti:

        "teozonen"

        Lihavat voivat eniten pahoin siitä että heitä puolustellaan.
        Koska he tietävät siitä huolimatta sisimmässään rumuutensa.
        Joten älä enää.

        EOC

        H.

        Kyllä Jenny itse taitaa pitää melkoisen ratkaisevana askeleena kohti hyvinvointia aikuisiässä tehtyä ADHD-diagnoosiansa, jonka avulla selittää aiempaa pahoinvointiaan ja epäonnistuneita laihdutusyrityksiään mm. bulimiaan ajautumista. Mielelläni otin vastaan myös tiedon asiantuntijasta, joka EI aloittanut utelemalla ruokakaapin sisältöä vaan kyseli sen sijaan kokonaisvaltaisemmin elämäntilanteesta.


      • Tiritiriteijaa kirjoitti:

        Kyllä Jenny itse taitaa pitää melkoisen ratkaisevana askeleena kohti hyvinvointia aikuisiässä tehtyä ADHD-diagnoosiansa, jonka avulla selittää aiempaa pahoinvointiaan ja epäonnistuneita laihdutusyrityksiään mm. bulimiaan ajautumista. Mielelläni otin vastaan myös tiedon asiantuntijasta, joka EI aloittanut utelemalla ruokakaapin sisältöä vaan kyseli sen sijaan kokonaisvaltaisemmin elämäntilanteesta.

        Minusta Jenni on rohkea tullessaan ulos asiansta kanssa ja yllyttämällä myös muita toimimaan samoin. Tänään alkaa tuo projetki Espan puistossa Ruotsalaisen teatterin takaa.


      • hunksz kirjoitti:

        Kun minä viittaan lihavien olevan rumia on se rumaa pilkkaa.
        Eiköhän se ole siis sinunkin viitatessa.
        Jätä nyt aihe pullu-psykolle.

        H.

        No mielipiteitä on monia.
        Kuka nyt kenenkin mielestä on ruma
        https://www.youtube.com/watch?v=0Yq0pREm-nU



      • teozonen kirjoitti:

        En panisi paljon painoa tuon Mark Levengoodin mielipiteille.

        En laittaisi painoa kenenkään mielipiteelle toisen ihmisen rumuudesta.

        Siskoni oli vajaamielishoitaja ja siellä laitoksissa oli niitä itseään muita kauniimpana pitäviä, jotka saattoivat sanoa toista ihmistä rumaksi, eikä aina heidän laihuutensa tai lihavuutensa takia. "Lasten ja imeväisten suusta se totuus kuuluu ..."


      • Tellukka kirjoitti:

        No mielipiteitä on monia.
        Kuka nyt kenenkin mielestä on ruma
        https://www.youtube.com/watch?v=0Yq0pREm-nU

        "Tellukka"

        Totta noin.
        On ihmisiä jotka ihastuvat lyllertävästä, paksusta Toukasta.
        Uskoen että se ei kuole syömiseen, vaan kasvaa kauniiksi Perhoseksi.
        Etenkin lihavat haaveilijat ajattelevat niin.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Tellukka"

        Totta noin.
        On ihmisiä jotka ihastuvat lyllertävästä, paksusta Toukasta.
        Uskoen että se ei kuole syömiseen, vaan kasvaa kauniiksi Perhoseksi.
        Etenkin lihavat haaveilijat ajattelevat niin.

        H.

        Olen minä nähnyt, mitä vanhalle ihmiselle tapahtuu laihtuessaan. Kyllä se karistaa kaikki haaveet kaunistumisesta.


      • amadeusmozart
        hunksz kirjoitti:

        "Tellukka"

        Totta noin.
        On ihmisiä jotka ihastuvat lyllertävästä, paksusta Toukasta.
        Uskoen että se ei kuole syömiseen, vaan kasvaa kauniiksi Perhoseksi.
        Etenkin lihavat haaveilijat ajattelevat niin.

        H.

        Taidat olla entinen läski. Nyt sinua harmittaa kun et voi syödä etkä juoda mitä haluat.
        Kai lääkärisi on antanut ukaasin että laihduta, vähennä juomista, mieluummin lopeta juominen. Myös tupakasta olet joutunut luopumaan.
        Ainoa ilosi on kirjoitella ilkeästi palstalla. Kaikkihan sinut tuntee, kukaan ei välitä mitä lasket sieltä ilmoille.


      • amadeusmozart
        amadeusmozart kirjoitti:

        Taidat olla entinen läski. Nyt sinua harmittaa kun et voi syödä etkä juoda mitä haluat.
        Kai lääkärisi on antanut ukaasin että laihduta, vähennä juomista, mieluummin lopeta juominen. Myös tupakasta olet joutunut luopumaan.
        Ainoa ilosi on kirjoitella ilkeästi palstalla. Kaikkihan sinut tuntee, kukaan ei välitä mitä lasket sieltä ilmoille.

        Tämä oli tarkoitettu Hunkzille. Ei Tellukalle.


      • amadeusmozart kirjoitti:

        Taidat olla entinen läski. Nyt sinua harmittaa kun et voi syödä etkä juoda mitä haluat.
        Kai lääkärisi on antanut ukaasin että laihduta, vähennä juomista, mieluummin lopeta juominen. Myös tupakasta olet joutunut luopumaan.
        Ainoa ilosi on kirjoitella ilkeästi palstalla. Kaikkihan sinut tuntee, kukaan ei välitä mitä lasket sieltä ilmoille.

        "amadeusmozart"

        Kyllä.
        Minä olen ollut läski.
        Enhän muuten tietäisi mistä kirjoitan.
        DB2-Laihtumisestani tuli seikkailu makujen maailmaan.
        Vanhan miehen keuhkoni vaativat tupakoinnin lopettamaan.
        Nyt olen sitten tälleen.
        Tupakkaa kaipailen, sapuskoistakin haaveilen.
        Insuliinia pistellen.
        -
        Mutta, kuten Edith Piaf sanoi:
        Jumalani kuinka olen elänyt.
        -
        Lisään tuohon:
        Hyvät jumalat, kiitos että vieläkään en ole tylsistynyt.

        H.


      • hjdfk

        No nyt alan ymmärtää H:ta.


      • amadeusmozart kirjoitti:

        Taidat olla entinen läski. Nyt sinua harmittaa kun et voi syödä etkä juoda mitä haluat.
        Kai lääkärisi on antanut ukaasin että laihduta, vähennä juomista, mieluummin lopeta juominen. Myös tupakasta olet joutunut luopumaan.
        Ainoa ilosi on kirjoitella ilkeästi palstalla. Kaikkihan sinut tuntee, kukaan ei välitä mitä lasket sieltä ilmoille.

        En tiedä olitko tällä (tai 50 ) palstalla n. 8-10 vuotta sitten, mutta silloin tuon hunksz:n kuva oli hänen profiilissaan. Hän tosin oli silloin toisella nikillä, mutta palstalla vaikutti muuan lörppö, joka kertoi tuntevansa hänet. Lörppö kertoi aika seikkaperäisesti nimeä myöten mikä henkilö tämä nyt hunksz:na esiintyvä on. Hän tosin paljasti minunkin henkilöllisyyteni, mutta sillä ei ollut niin väliä, koska tein lehtimiestyötä ja nimeni oli satojen lehtijuttujen perässä.


      • stadistasiis
        teozonen kirjoitti:

        En tiedä olitko tällä (tai 50 ) palstalla n. 8-10 vuotta sitten, mutta silloin tuon hunksz:n kuva oli hänen profiilissaan. Hän tosin oli silloin toisella nikillä, mutta palstalla vaikutti muuan lörppö, joka kertoi tuntevansa hänet. Lörppö kertoi aika seikkaperäisesti nimeä myöten mikä henkilö tämä nyt hunksz:na esiintyvä on. Hän tosin paljasti minunkin henkilöllisyyteni, mutta sillä ei ollut niin väliä, koska tein lehtimiestyötä ja nimeni oli satojen lehtijuttujen perässä.

        Lörppö oli hunksin puhelinseksinaisia, mustasukkaisena paljasti kaiken.


      • stadistasiis kirjoitti:

        Lörppö oli hunksin puhelinseksinaisia, mustasukkaisena paljasti kaiken.

        Minulle kyseinen lörppö kyllä sanoi tavannensa hunksz:n livenä eikä ainoastaan yhtä kertaa. Tämä lörppö oli pitkään myös FB-kaverini ja soittelimmekin aika usein, mutta en jaksanut hänen seuraansa enää, koska hän teki useamman kerran siten, että suuttui jostain käsittämättömästä syystä ja poisti minut kavereistaan. Palasi viikon kuluttua, mutta lopulta kyllästyin enkä hyväksynyt kaverpyyntöjä enää.


      • stadistasiis
        teozonen kirjoitti:

        Minulle kyseinen lörppö kyllä sanoi tavannensa hunksz:n livenä eikä ainoastaan yhtä kertaa. Tämä lörppö oli pitkään myös FB-kaverini ja soittelimmekin aika usein, mutta en jaksanut hänen seuraansa enää, koska hän teki useamman kerran siten, että suuttui jostain käsittämättömästä syystä ja poisti minut kavereistaan. Palasi viikon kuluttua, mutta lopulta kyllästyin enkä hyväksynyt kaverpyyntöjä enää.

        Elikkä hunksz on valehdellut kun palstalla kertonut ettei ole koskaan nähnyt lörppöä.


      • stadistasiis kirjoitti:

        Elikkä hunksz on valehdellut kun palstalla kertonut ettei ole koskaan nähnyt lörppöä.

        Puhutaankohan me samasta henkilöstä? Lörppö oli nimittäin henkilö, jonka vilpittömyyttä minun on todella vaikea epäillä. Hän kertoi koko elämänsä aika vilpittömästi ja turvautui minuun todella vaikeissa tilanteissakin. Jutut olivat aivan täysijärkisiä henk.koht. keskusteluissa verrattuna siihen, minkä kuvan hänestä näillä palstoilla.


      • stadistasiis
        teozonen kirjoitti:

        Puhutaankohan me samasta henkilöstä? Lörppö oli nimittäin henkilö, jonka vilpittömyyttä minun on todella vaikea epäillä. Hän kertoi koko elämänsä aika vilpittömästi ja turvautui minuun todella vaikeissa tilanteissakin. Jutut olivat aivan täysijärkisiä henk.koht. keskusteluissa verrattuna siihen, minkä kuvan hänestä näillä palstoilla.

        Lörpöstä en tiedä muuta ku palstalla kirjottelunsa. Hunkki se valehtelija on


      • stadistasiis kirjoitti:

        Lörpöstä en tiedä muuta ku palstalla kirjottelunsa. Hunkki se valehtelija on

        En voi varmasti sanoa muuta kuin, että lörpön tunsin läpikotaisin, mutten oikein usko hunksz:n olevan valehtelija.


      • stadistasiis
        teozonen kirjoitti:

        En voi varmasti sanoa muuta kuin, että lörpön tunsin läpikotaisin, mutten oikein usko hunksz:n olevan valehtelija.

        Vaik väittää ettei oo tavannu lörppöä? Jompi kumpi valehtelee.


      • fööniä.hiuksiin

        Friisu ja Lörppö sama bööna?


      • niinhänseon
        fööniä.hiuksiin kirjoitti:

        Friisu ja Lörppö sama bööna?

        Jep.


      • fööniä.hiuksiin kirjoitti:

        Friisu ja Lörppö sama bööna?

        Ainakin jossain vaiheessa hän oli Friidu eikä Friisu. Se perustui siihen, että hän oli korostetun Helsinki-keskeinen korostaen omaa stadilaisuuttaan. Minulla on myös stadilainen syntyperä, mutta sillä ei täällä ole mitään erityisarvoa.


      • kyhmysormi
        teozonen kirjoitti:

        Ainakin jossain vaiheessa hän oli Friidu eikä Friisu. Se perustui siihen, että hän oli korostetun Helsinki-keskeinen korostaen omaa stadilaisuuttaan. Minulla on myös stadilainen syntyperä, mutta sillä ei täällä ole mitään erityisarvoa.

        Kirjoitusvirheet ovat täällä enempi sääntö kuin poikkeus.


      • teozonen kirjoitti:

        En voi varmasti sanoa muuta kuin, että lörpön tunsin läpikotaisin, mutten oikein usko hunksz:n olevan valehtelija.

        "teozonen"

        Kiitos luottamuksesta.
        Siihen sinulla on minussa paljon aihetta.
        Minulla on "lörpöstä" aavistukseni.
        Lisään vielä että muinaista "friidua" en ole tietoisesti koskaan kohdannut.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "teozonen"

        Kiitos luottamuksesta.
        Siihen sinulla on minussa paljon aihetta.
        Minulla on "lörpöstä" aavistukseni.
        Lisään vielä että muinaista "friidua" en ole tietoisesti koskaan kohdannut.

        H.

        Saattaa olla, että se oli Friidun haave vain.


      • Tellukka kirjoitti:

        No mielipiteitä on monia.
        Kuka nyt kenenkin mielestä on ruma
        https://www.youtube.com/watch?v=0Yq0pREm-nU

        Ketähän kiinnostaa tuon Mark nimisen tyttöpojan mielipide.
        Hän on mielestäni outo, mutta olenkin vanhanaikainen.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Ketähän kiinnostaa tuon Mark nimisen tyttöpojan mielipide.
        Hän on mielestäni outo, mutta olenkin vanhanaikainen.

        Se tyttöpoika mokasi eilen Suomen100v avajaisissa, kun esitteli presidentin vaimon Jennaksi. Olisi nyt herttinen ottanut selvää hänen nimestään ennenkuin alkoi esittelemään juhlan arvovieraita.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Ketähän kiinnostaa tuon Mark nimisen tyttöpojan mielipide.
        Hän on mielestäni outo, mutta olenkin vanhanaikainen.

        Hän on niin sanottu turha julkkis sekä Ruotsissa että Suomessa.


    • eräsjokuvaan

      Sairas on näköpaineitten liekaan tarttuneet. Kierre on loputon. Ei riitä, että kuvia muokataan vaan muokataan kuvauskohdetta. Botoksia sinne, rasvaimu ja rasvanpalautus. Kiristetään nahkaa. Pashat sanon minä. Elämä on laiffii.

    • mimmimum-..mi

      Tässä ..Vaakakapinassa ...nähdään varmaan sitten feministi Saara Särmäkin joka on myös aloittanut oman vaakakapinansa...
      Silloin kun Twiggy nousi malliksi ja ihannoitiin jo tuolloin laihuutta...hoikkuutta...itse olin kauneusalalla silloin ja vaatemallinakin .....meikkisarjakin tehtiin Twiggy-nimellä...Brittiläinen kosmetiikkafirma kutsui ja kustansi Rodoksen matkan 70luvulla ....minäkin "tikku" olin mukana....

      • missi.minäkin

        "kauneusalalla"=kempparinmyyjä??


      • joojj
        missi.minäkin kirjoitti:

        "kauneusalalla"=kempparinmyyjä??

        Niin tai

        "kauneusalalla" = parkettikosmetologi


      • olen.sen.arvoinen

        Voi, tänä päivänäkin kempparimyyjä on myös hyvinkin arvostettu ammatti. Stadin Sokoksen ja varsinkin Stockan. Ihana siellä oli käydä tupsuttelemassa parfyymejä :)


      • ammatti.nimike
        olen.sen.arvoinen kirjoitti:

        Voi, tänä päivänäkin kempparimyyjä on myös hyvinkin arvostettu ammatti. Stadin Sokoksen ja varsinkin Stockan. Ihana siellä oli käydä tupsuttelemassa parfyymejä :)

        He ovatkin kosmetologeja kun entivanhaan myyjäksi pääsi kansakoulupohjalta.


      • vähätteletkö
        ammatti.nimike kirjoitti:

        He ovatkin kosmetologeja kun entivanhaan myyjäksi pääsi kansakoulupohjalta.

        Niin se maailma muuttuu. Nyt ei ole kengänkiillottajiakaan stadin kaduilla. Robottiharjat hoitaa kiillotuksen. Insinööri vissiin koulutukseltaan joka keksi robotin.
        Harmi.


      • vähättelemättä
        vähätteletkö kirjoitti:

        Niin se maailma muuttuu. Nyt ei ole kengänkiillottajiakaan stadin kaduilla. Robottiharjat hoitaa kiillotuksen. Insinööri vissiin koulutukseltaan joka keksi robotin.
        Harmi.

        Koulutus on kuitenkin aina koulutus etenkin nykyaikana.


      • arvon.antaja
        vähättelemättä kirjoitti:

        Koulutus on kuitenkin aina koulutus etenkin nykyaikana.

        Nykyaikana koulutus on kaikille, vielä, mahdollista. Ennen ei ollut, mutta oli erilaisia töitä. Nyt on koulutettuja, mutta ei töitä.


      • Twiggy meni aika nopeasti ohi, mutta tämä ilmiö tuntuu jatkuvan.


      • New-age

        Mary Quant -meikit oli kova sana silloin joskus.
        Kotimainen kosmetiikka taisi tulla vasta 70-luvun alussa; Noiron Lumene ja Lenita oli muistaakseni lanseeraamassa sitä.
        En vähättele kempparimyyjiä tai kosmetologeja, heiltähän kysyin, mikä käy.


    • Psykoterapeutitar

      Se on ihan nautintokysymys koko itsensä esitteleminen! Olin jotain viisitoista ja aurinkoa piti ottaa! Kävimme kavereiden kanssa ostamassa minullekin bikinit. Nätit turkoosinväriset olivat ja porukka kilvan kehui, kuinka ne hyvin sopivat ja olin upean näköinen. Itse katselin peilikuvaani välinpitämättömästi ja ajattelin, että aivan kamalaa. Siitä sitten lähdimme auringonottoon uudet bikinit päällä. Pyöriskelin kalliolla viisitoistaminuuttia auringon polttaessa silmäluomia ja välillä olkapäitä. Totesin, ettei auringonotto, eivätkä senkummemmin biginitkään olleet mun juttu ja lähdin sisälle vaihdoin kokouikkarit päälle ja lähdin kundien kanssa uimaan.

      Sinne jäivät biginit jonnekin laatikon perukoille, enkä ole koskaan bigineitä päälleni pannut ja ruumistani esitellyt. Enempi olen aina ollut peittävämmän puolella. Silloinkin, kun olin vielä nuori ja simpsakka!

      • No viisitoista on aika nuori, vaikka väitetään, että lapset kehittyvät entistä aikaisemmin nuoriksi. En olisi niin varma, sillä olen elänyt nuoruuteni ns. vapaan rakkauden aikakaudella ja aika estottomia silloin olimme. Ja mitä tulee siihen, että seksiäkin pitää harrastaa nykyään entistä aikaisemmin, tilastot eivät tue väitettä.


      • hupsista.keikkaa

        biGineiden kanssa pitää olla varovainen. Sotkeutuu naruihin kuin konsonantteihin niin ikään.


      • Psykoterapeutitar
        hupsista.keikkaa kirjoitti:

        biGineiden kanssa pitää olla varovainen. Sotkeutuu naruihin kuin konsonantteihin niin ikään.

        Tarpeeksi kaukana ajatusmaailmasta B/G😜 Tiettyä sarkasmia😁


    • Hyvä olla tällainen tavallinen, pieni punkero, rakkaalle kelpaa ihan omana itsenään.
      Ei tarvitse esittää mitään, ei shopata eikä topata.

      • Niin on, mutta monilla on valtavat ulkonäköpaineet ja saattaa aiheuttaa ongelmia.


      • teozonen kirjoitti:

        Niin on, mutta monilla on valtavat ulkonäköpaineet ja saattaa aiheuttaa ongelmia.

        Onhan tässäkin käluokassa mummeja jotka eivät voi edes roskapussia mennä viemään, ilman somistautumista.
        Jos nääs sattuu joku naapurin papparainen samaan aikaan pihamaalle.


      • Ancelina kirjoitti:

        Onhan tässäkin käluokassa mummeja jotka eivät voi edes roskapussia mennä viemään, ilman somistautumista.
        Jos nääs sattuu joku naapurin papparainen samaan aikaan pihamaalle.

        Heh no joo. Olin aviossa yhden kanssa, joka ei halunnut edes minun näkevän häntä ilman ehostusta ja hän oli silloin 24 v. eikä ollenkaan pöllömmän näköinen. :-)


      • teozonen kirjoitti:

        Heh no joo. Olin aviossa yhden kanssa, joka ei halunnut edes minun näkevän häntä ilman ehostusta ja hän oli silloin 24 v. eikä ollenkaan pöllömmän näköinen. :-)

        Voi jessus ;) no sinähän varmaan tykkäsit.

        Kyllä on helppoa elää sellaisen kanssa, jolle ehostus, kukkamekko ja korkkarit eivät ole naisessa ne tärkeimmät ominaisuudet.


      • Ancelina kirjoitti:

        Voi jessus ;) no sinähän varmaan tykkäsit.

        Kyllä on helppoa elää sellaisen kanssa, jolle ehostus, kukkamekko ja korkkarit eivät ole naisessa ne tärkeimmät ominaisuudet.

        Ei se mulle tärkeää ollut, mutta kun sitten nykyään käyn Belgiassa tyttäriäni tapaamassa, tapaan usein myös exäni ja tavat eivät ole muuttuneet. Hän vie minut mielellään kaupungille shoppailemaan ja voit vain kuvitella, että ehostus on kyllä kohdallaan.


      • teozonen kirjoitti:

        Ei se mulle tärkeää ollut, mutta kun sitten nykyään käyn Belgiassa tyttäriäni tapaamassa, tapaan usein myös exäni ja tavat eivät ole muuttuneet. Hän vie minut mielellään kaupungille shoppailemaan ja voit vain kuvitella, että ehostus on kyllä kohdallaan.

        Tyylinsä jokaisella, minkä on nuorena oppinut, sen vanhana taitaa, kunnes unohtaa.
        Minulla on kolme sisarta, yksikään meistä ei ole itseään koristeleva, ystäväni eivät myöskään ole sellaisia, joten seura on samanlaista kuin itsekin olen.
        Jos saa kehua niin mukavaa ja rentoa.


      • Paljon muusia, niin pysyy komeana.


      • Tellukka kirjoitti:

        Paljon muusia, niin pysyy komeana.

        "Tellukka"

        meinaatko perunamuusia?


      • teozonen kirjoitti:

        "Tellukka"

        meinaatko perunamuusia?

        No niin nii, muusia muusia.
        Kermaisen poronkäristyksen ja puolukoitten kanssa söin Kungsanissa eilen. Oli niin hyvää, että taidan syödä tänään uuden satsin, kun menen kuulemaan Arja Saijonmaata ja keitä siellä nyt onkaan muita. Luultavasti siellä tänäänkin muusia on, sillä pitäähän artisteille ainakin olla muusia.


      • Katopa, onhan minulla useampikin seuraaja, opettelevat lukemaansa uutta sanaa toiston kautta, kuin lapset konsanaan ;))


      • Tellukka kirjoitti:

        No niin nii, muusia muusia.
        Kermaisen poronkäristyksen ja puolukoitten kanssa söin Kungsanissa eilen. Oli niin hyvää, että taidan syödä tänään uuden satsin, kun menen kuulemaan Arja Saijonmaata ja keitä siellä nyt onkaan muita. Luultavasti siellä tänäänkin muusia on, sillä pitäähän artisteille ainakin olla muusia.

        "Tellukka"

        Olet siis Stogiksessa?


      • Ancelina kirjoitti:

        Katopa, onhan minulla useampikin seuraaja, opettelevat lukemaansa uutta sanaa toiston kautta, kuin lapset konsanaan ;))

        Oppiihan sitä kaikenlaista vielä tässäkin iässä, kun sitä "eräs" tarpeeksi usein toistaa.


      • Tellukka kirjoitti:

        Oppiihan sitä kaikenlaista vielä tässäkin iässä, kun sitä "eräs" tarpeeksi usein toistaa.

        Kertaus on opintojen äiti ja on teitä kivasti kertynyt kaksikin opiskelijaharjoittelijaa.
        Jatka samaan malliin, kyllä se hyvin sujuu.


      • New-age
        Tellukka kirjoitti:

        No niin nii, muusia muusia.
        Kermaisen poronkäristyksen ja puolukoitten kanssa söin Kungsanissa eilen. Oli niin hyvää, että taidan syödä tänään uuden satsin, kun menen kuulemaan Arja Saijonmaata ja keitä siellä nyt onkaan muita. Luultavasti siellä tänäänkin muusia on, sillä pitäähän artisteille ainakin olla muusia.

        Mulla voi olla jalat muusina, jos helteellä käyn shoppailemassa, mutta kas kummaa ei, kun käyn kepakkokävelemässä. Mutta muuseja ja muusia on monen moista.


      • teozonen kirjoitti:

        "Tellukka"

        Olet siis Stogiksessa?

        Asunut täälläpäin 70-luvulta asti. Parikymmentä km Tukholmasta Suomeen päin.
        Sopivan kaukana kaupungista, mutta sopivan lähellä kuitenkin.


      • Ancelina kirjoitti:

        Katopa, onhan minulla useampikin seuraaja, opettelevat lukemaansa uutta sanaa toiston kautta, kuin lapset konsanaan ;))

        Johtuisiko siitä, että sinua on niin helppo lukea.


      • Tellukka kirjoitti:

        Johtuisiko siitä, että sinua on niin helppo lukea.

        Opetus oppilaitten tason mukaan, kunhan kehityt, niin otetaan harjoittelun alle joku hiukan vaikeampi sana.


      • Ancelina kirjoitti:

        Opetus oppilaitten tason mukaan, kunhan kehityt, niin otetaan harjoittelun alle joku hiukan vaikeampi sana.

        Sinä olet helppo lukea vaikeampienkin sanojen kanssa.


      • Tellukka kirjoitti:

        Sinä olet helppo lukea vaikeampienkin sanojen kanssa.

        Auts ;)) olet vieläkin helpompi mitä oletin.


      • Ancelina kirjoitti:

        Tyylinsä jokaisella, minkä on nuorena oppinut, sen vanhana taitaa, kunnes unohtaa.
        Minulla on kolme sisarta, yksikään meistä ei ole itseään koristeleva, ystäväni eivät myöskään ole sellaisia, joten seura on samanlaista kuin itsekin olen.
        Jos saa kehua niin mukavaa ja rentoa.

        Minäkin olen ainakin omasta mielestäni mukava ja rento :)
        Onko alkava dementia kun olen alkanut kiinnostua koruista, heti olen kuin joulukuusi joille aikaisemmin nauroin. Tänäänkin kaupassa käydessäni oli neljä sormusta ja muita helyjä.
        Olen joskus kertonut että minulta varastettiin kaikki korut, niissä oli muutama arvokkaampikin perinnöksi saatu.
        Onkohan vastareaktio kun on ottanut niin paljon päähän tuo asia, olen ostellut sormuksia, nyt pitää rauhoittua.


      • Ancelina kirjoitti:

        Auts ;)) olet vieläkin helpompi mitä oletin.

        Siihenhän se aina päättyy kiukuttelusi, että teit vain huumorimielessä testiä, jonka lopputuloksen arvasit etukäteen.
        Viimeisen musiikkisi olet laittanut muutamankin kerran, jättänyt jäähyväiset ja sitten jäänyt odottelemaan, että "eräs" alkaisi itkemään, kaipailemaan, silittelemään hiuksiasi ja kyselemään takaisin. Jatka vain, sitä (teitä) on niin kiva seurata.

        Olet helpompilukuinen kuin aluksi kuvittelinkaan. Hymyillen olen seurannut pyllistelyjäsi, etenemistäsi ja peruuttelujasi jo muutaman vuoden.


      • teozonen kirjoitti:

        Heh no joo. Olin aviossa yhden kanssa, joka ei halunnut edes minun näkevän häntä ilman ehostusta ja hän oli silloin 24 v. eikä ollenkaan pöllömmän näköinen. :-)

        Ystäväni seurustelee venäläisen naisen kanssa. Hän kertoi että nainen viettää aamuisin kylppärissä pitkän aikaa ennen kuin näyttäytyy edes hänelle. Meikin pitää olla täydellinen ja tukka hyvin.
        Kamalan vaivalloista elämää.


      • Tellukka kirjoitti:

        Siihenhän se aina päättyy kiukuttelusi, että teit vain huumorimielessä testiä, jonka lopputuloksen arvasit etukäteen.
        Viimeisen musiikkisi olet laittanut muutamankin kerran, jättänyt jäähyväiset ja sitten jäänyt odottelemaan, että "eräs" alkaisi itkemään, kaipailemaan, silittelemään hiuksiasi ja kyselemään takaisin. Jatka vain, sitä (teitä) on niin kiva seurata.

        Olet helpompilukuinen kuin aluksi kuvittelinkaan. Hymyillen olen seurannut pyllistelyjäsi, etenemistäsi ja peruuttelujasi jo muutaman vuoden.

        Pitäähän sinulle reppanalle jonkun lystiä järjestää, tuskin muualta sitä saatkaan.
        Ilkeytesi karkoittaa ihmiset.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Minäkin olen ainakin omasta mielestäni mukava ja rento :)
        Onko alkava dementia kun olen alkanut kiinnostua koruista, heti olen kuin joulukuusi joille aikaisemmin nauroin. Tänäänkin kaupassa käydessäni oli neljä sormusta ja muita helyjä.
        Olen joskus kertonut että minulta varastettiin kaikki korut, niissä oli muutama arvokkaampikin perinnöksi saatu.
        Onkohan vastareaktio kun on ottanut niin paljon päähän tuo asia, olen ostellut sormuksia, nyt pitää rauhoittua.

        Uskon hyvin että olet mukava ja rento, korut sopivat kun niistä pidät.
        Minulla ei ole normaalisti käytössä kuin kihla- ja vihkisormukset, joskus harvoin jonkun kaulakorun laitan.


      • Ancelina kirjoitti:

        Pitäähän sinulle reppanalle jonkun lystiä järjestää, tuskin muualta sitä saatkaan.
        Ilkeytesi karkoittaa ihmiset.

        Sinäkö se siis olet, joka on puskasta huudellut tuota samaa toisten kirjoittajien karkoittamisesta. Kiva, kun tulit vihdoin esiin omalla rekatullasi.

        Minun takiani ei tarvitse kenenkään lähteä, enkä minä tule lähtemään kenenkään toisen keskustelijan takia.
        No nyt joksikin aikaa poistun, mutta älä syyllistä itseäsi siitä.


      • Tellukka kirjoitti:

        Sinäkö se siis olet, joka on puskasta huudellut tuota samaa toisten kirjoittajien karkoittamisesta. Kiva, kun tulit vihdoin esiin omalla rekatullasi.

        Minun takiani ei tarvitse kenenkään lähteä, enkä minä tule lähtemään kenenkään toisen keskustelijan takia.
        No nyt joksikin aikaa poistun, mutta älä syyllistä itseäsi siitä.

        Minä en oke huutanut enkä huuda sinulle puskasta, enkä tämän jälkeen rekatullanikaan.
        Silmät ne on muillakin.
        Luulosairaus on ikävä tauti, sitä esiintyy yllättävän paljon tälläkin palstalla.


      • Ancelina kirjoitti:

        Minä en oke huutanut enkä huuda sinulle puskasta, enkä tämän jälkeen rekatullanikaan.
        Silmät ne on muillakin.
        Luulosairaus on ikävä tauti, sitä esiintyy yllättävän paljon tälläkin palstalla.

        Tuonkin viimeisen lauseesi ole lukenut monesti puskasta kirjoitettuna.
        Mutta itsepähän tiedät.


      • Tellukka kirjoitti:

        Tuonkin viimeisen lauseesi ole lukenut monesti puskasta kirjoitettuna.
        Mutta itsepähän tiedät.

        Olen sen kirjoittanut monesti rekatullakin ja samaa mieltä on moni muukin.
        Minä nimenomaan tiedän, sinä vain luulet ja luulet väärin.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Ystäväni seurustelee venäläisen naisen kanssa. Hän kertoi että nainen viettää aamuisin kylppärissä pitkän aikaa ennen kuin näyttäytyy edes hänelle. Meikin pitää olla täydellinen ja tukka hyvin.
        Kamalan vaivalloista elämää.

        Venäläisnaisissa on sekä tyylikkäitä että täysin mauttomia tyyppejä.


      • ilmatar_

        Tuo venäläisnaisten tyylikkyys ja tyylittömyys pitää paikkansa. Aivan samallalailla italialaismiesten kanssa. Luulempa, että tyylikkyydessä ei ole kyse missä on syntynyt. Jos on ns. "silmää" ja halua olla tyylikäs niin kyllä sitä varmaan löytyy jokaisesta kulttuurista olkoon kysymys sitten miehistä tai naisista. Lie osin synnynnäistä.


      • ilmatar_ kirjoitti:

        Tuo venäläisnaisten tyylikkyys ja tyylittömyys pitää paikkansa. Aivan samallalailla italialaismiesten kanssa. Luulempa, että tyylikkyydessä ei ole kyse missä on syntynyt. Jos on ns. "silmää" ja halua olla tyylikäs niin kyllä sitä varmaan löytyy jokaisesta kulttuurista olkoon kysymys sitten miehistä tai naisista. Lie osin synnynnäistä.

        Totta tuokin.


      • Ancelina kirjoitti:

        Olen sen kirjoittanut monesti rekatullakin ja samaa mieltä on moni muukin.
        Minä nimenomaan tiedän, sinä vain luulet ja luulet väärin.

        """"Olen sen kirjoittanut monesti rekatullakin ...."

        Tuo -kin osoitti epäilyni oikeaksi, että väliin puskasta väliin rekatulla samaa laulua.


      • Tellukka kirjoitti:

        """"Olen sen kirjoittanut monesti rekatullakin ...."

        Tuo -kin osoitti epäilyni oikeaksi, että väliin puskasta väliin rekatulla samaa laulua.

        Juu, tartuit kiinni kuten arvelinkin ;)
        Voi miten helppo olet.


      • Ancelina kirjoitti:

        Juu, tartuit kiinni kuten arvelinkin ;)
        Voi miten helppo olet.

        Kommenttisi ei tullut yllätyksenä.
        Niin vanha selitys aina kun tunnut joutuneesi seinää vasten.


      • Tellukka kirjoitti:

        Kommenttisi ei tullut yllätyksenä.
        Niin vanha selitys aina kun tunnut joutuneesi seinää vasten.

        Rauhoituhan nyt jo.


      • Ancelina kirjoitti:

        Rauhoituhan nyt jo.

        Tuokin oli ennalta odotettu kommentti. Vanha ja kulunut sinulta.

        Keksisit jo joskus jotain uutta,


      • Vanha ja kulunuthan tässä alkaa olla, mistä me vanhat sitä uutta aina keksisimme.


      • Nähty.monesti
        Tellukka kirjoitti:

        Tuokin oli ennalta odotettu kommentti. Vanha ja kulunut sinulta.

        Keksisit jo joskus jotain uutta,

        Ancelilla on viimeisen sanan kompleksi!


      • Nähty.monesti kirjoitti:

        Ancelilla on viimeisen sanan kompleksi!

        Joo sekin vielä, onkohan olemassakaan vikaa mitä minussa ei olisi.
        Ei taida olla.


    • Pulleat purjeet ja mahtava peräsin, kuin suomalaisessa laulussa on parasta.

      • "xx9"

        Olen täsmälleen samaa mieltä asiasta. Sen kun mainostajatkin tajuaisivat.


    • vfihsff

      Kaikenmaailman sotia käyvissä maissa on myös ihmisillä aina tunteet pintakuohuina
      - minun mielestä aika ylevää että nigerialaistyttöjä prostituuteiksi myyvä organisaatio karahti kuiville - laitapuolta toki kyllä sekin asia, että kotimaasta löytyi toiminnan organisaattorit - somalaismannekiinejäkin tais kärähtää matkalaukuissaan savanneilta kuskamistaan doupingeista - kertoi uutisointi enkelikasvoisista
      - elämää kuin elokuvissa - varjoineenkin.

      • "vfihsff"

        " somalaismannekiinejäkin tais kärähtää matkalaukuissaan savanneilta kuskamistaan doupingeista - kertoi uutisointi enkelikasvoisista "

        Mistä lähteestä tämä tieto on peräisin?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6599
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4253
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2670
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2050
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1578
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1074
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe