En ole somessa, en ole suosittu

EiSuosittu

Minua on siis kiusattu 1-2-3-4 luokilla ja olen silloin ollut epäsuosittu. Olen nyt viikillä ja sama tilanne paitsi ei kiusata. Muilla luokan tytöillä on whatsapp, instagram, snapchat, musically... Minulla Ei Ole Mitään Näistä. Asetin itselleni tavoitteeksi että minulla olisi seiskaluokkaan mennessä whatsapp ja snapchat, ja pyrkisin suosituksi. Ei mulla ole rahaakaan kuin about kymppi ja muut tytöt hengailevat koulun jälkeen kaupungilla. Toiseksi suosituin tyttö vei tänään ihastukseni ja suosituin tyttö muuttaa pois koulustamme. Ihastukseni sanoi tänään että ei tykkää musta (luulen että toiseksi suosituin tyttö pakotti hänet sanomaan niin, tyttö on poikien suosiossa).
TOIVON ETTÄ MINUSTA TULEE SUOSITTU JA ETTÄ YLÄASTEELLA KAIKI ON HYVIN!🌈🌈🌈

19

618

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tatxi

      En ole somessa, enkä edes halua. Mikä näyttää typerämmältä kuin aamusta iltaan somessa roikkuva zombie?

      • tiädemiäs

        Nykytyttö on pitkälle kehittynyt elinmuoto, jonka tunnistaa kämmenessä sijaitsevasta iphonesta (viallisissa yksilöissä samsung). Yhteisön hierarkiassa korkealle pääsemiseen vaaditaan useita some tilejä, joiden päivittäinen päivittäminen on vaadittua. Yksilöt usein hankkivat poikaystävän, josta piittaamatta jättäminen on normaalia. Tytön elämää hallitsee some, jossa poikaystävästä hehkuttaminen tuo hyvää karmaa. Poika on statussymboli ja välinearvo, jonka päältä polkaisemalla voi tyttö saavuttaa katarsikseksen, ylimmämmän hyvän olontilan. Tämän saavuttamiseen vaaditaan usein kymmeniä tuhansia likejä ja satoja shareja.


      • Tiatokoneisto
        tiädemiäs kirjoitti:

        Nykytyttö on pitkälle kehittynyt elinmuoto, jonka tunnistaa kämmenessä sijaitsevasta iphonesta (viallisissa yksilöissä samsung). Yhteisön hierarkiassa korkealle pääsemiseen vaaditaan useita some tilejä, joiden päivittäinen päivittäminen on vaadittua. Yksilöt usein hankkivat poikaystävän, josta piittaamatta jättäminen on normaalia. Tytön elämää hallitsee some, jossa poikaystävästä hehkuttaminen tuo hyvää karmaa. Poika on statussymboli ja välinearvo, jonka päältä polkaisemalla voi tyttö saavuttaa katarsikseksen, ylimmämmän hyvän olontilan. Tämän saavuttamiseen vaaditaan usein kymmeniä tuhansia likejä ja satoja shareja.

        ja lukiossa iphonen lisäksi tulee macbook


    • ZombieApocalypse

      Kokemuksesta voin sanoa, että kun ite (9lk) yläkoulussa olen nii kaikki on kasvanu kiinni kännykkäänsä. Katselen niitä ku ne vaan juoruilee että mitä joku lähetti snäpissä jonku kuvan jne. Plus snapchatistä tulee pakko. Pakko jatkaa tätki streakkia jne. Mietin kyllä monesti että olenko oman sukupolveni viimeinen vapaasti ja omilla aivoillaan ajatteleva henkilö. Enkä ole itsekään suosittu. Mutta jos some tekee zombiksi, niin enpä taida haluta olla suosittu. Whatsappia voi tosin käyttää ku se on kätevä. Instagram on paskhaa. Ja kyllä, saatan olla outo.

    • tytlytäti

      joo on se kumma juttu joo se nykyajan nuari kun mie olin nuari nii ei ollut tuommotteita vemputtimia joo ne on vähä semmotteit vekkuleit joo

    • TietäjätTietääVaan

      Uskon, että kaikki tuntuu paremmalta myöhemmin. Asiat järjestyy lopulta, jos niin uskoo ja haluaa.

      Jos haluat jonkun somen niin tee se, miksi ei? Itse olen 18-vuotias ja minulla ei pitkään ollut snapchattia, vaikka "kaikilla" muilla oli. Huom! minusta tuntui siltä, että kaikilla oli. Totuus on se, että kaikilla nuorilla ei ole.

      Some, poikaystävä tai suosio eivät mikään niistä määritä sinua. Tiedätkö miksi? Sinä määrität itse itsesi. Sinä tiedät kuka sinä olet. Hyväksy ja rakasta itseäsi juuri sellaisena kuin olet, sillä sinä olet arvokas. Ja minä tiedän, että olet äärimmäisen arvokas, sillä kaikki ovat.

      Toivon sinulle paljon voimia, rohkeutta ja rakkautta!

      • EiSuosittu

        Mun vanhemmat sanoo et saan somet 13v oon ny 11


    • Oikeakätinen

      Olen kahdesta olemassa olevasta sukupuolesta mies, olen kasilla, on vain WhatsApp, vihaan matuja ja ajattelen päivät pitkät kuinka kivalta tuntuisi tuikata lapinleuku kulttuurimarxistin kylkiluiden väliin. En ole suosittu eikä tee mielikään, mahtaa olla hektistä elämää heillä. Sitten vielä syytetään nykyajan nuorisoa, mutta ei sitä paskasukupolvea joka ei osaa pitää kuria.

    • asosiaalinen

      Tää koulu "suosio" on nimenomaan sitä mitä sä et halua, siitä ei ole mitään hyötyä siinä vaiheessa kun koulu vaihtuu ja pääset paljon helpommalla kaikista ongelmista opettajien ja muiden kanssa kun et herätä huomiota koko ajan. Ei kukaan muu välitä suosittuna olemisesta niitä "suosittuja" tai niiden sidebitchejä lukuun ottamatta.

      Sanoisin että kannattaa nyt ainakin se Wappi olla että pystyy esim kyselemään ryhmästä läksyjä tai jos ope on ryhmässä ni saa kaikesta tiedot. Omalta kannalta ainoot somet joit käytän on wappi ja snäp, tietty Face löytyy mutta enmä siellä mitään muuta tee ku hyväksyn kaveripyyntöjä

      • EiSuosittu

        Mut mun vanhemmat ei anna sit vassta ku oon 13


    • lenkkeilevätyttö

      Itse oon somessa vain sen takia, että voin seurata siellä mun suosikkitubettajia. Mitään kuvia/videoita tai päivityksiä en kyllä koskaan julkaise. Paitsi joskus seiskaluokalla tuli kyllä jonkin verran päiviteltyä facebookia.

    • Moi,
      olen pahoillani kurjien kokemuksiesi vuoksi. Kirjoitat, että pitkäaikainen kiusaaminen on loppunut ja haluaisit tulla suosituksi koulussasi. Toivon sinulle kaikkea hyvää ja kannustan rohkaistumaan! Sinä voisit ladata puhelimeesi Whats uppin, jotta pysyt mukana luokkasi asioissa. Voit myös puhua opettajallesi kokemuksestasi jäädä ryhmän ulkopuolelle.
      Suosituksi tulemista en voi luvata. Ehkä haluat kuitenkin kulkea ryhmäsi mukana ja olla niin tavallinen kuin voit. Toisaalta uusien harrastuksien kautta voisit löytää itsestäsi voimavaroja ja porukoista ystäviä, kannatan osallistumista!

      Nettisaapas Helsinki / Minna

      • "Whats upp"....
        Nyt perkele. Jokin raja. Jos et tiedä mistä puhut, ole vain hiljaa. Aikuinen auktoriteettihenkilö puhuu sovelluksesta josta ei tiedä edes nimeä.


      • Warlord31
        jokutyyppi19 kirjoitti:

        "Whats upp"....
        Nyt perkele. Jokin raja. Jos et tiedä mistä puhut, ole vain hiljaa. Aikuinen auktoriteettihenkilö puhuu sovelluksesta josta ei tiedä edes nimeä.

        Vali vali


      • EiSuosittu

        En saa whats appia ku vasta 13v oon 11


    • Äiti62vee

      Näin aikuisena sanon ensinnäkin ett koittakaapa käyttäytyä täällä netissä älkääkä loukatko toisia. Mutta sinulle ketjun aloittaja: olet iässä jossa vielä mietitään kuka ja mikä olen. Muutaman vuoden kuluessa löydät oman tiesi ja tapasi olla ja toimia yhteisössä (esim. koulu). Teini-ikään kuuluu tietty epävarmuus ja itsetuntemuskaan ei ole ihan hanskassa. Mutta siitäkin huolimatta kulje omaa tietäsi, sinun ei tarvitse olla samanlainen kuin muut. Luultavasti olet jo nyt paljon järkevämpi kuin nuo "suositut". Ymmärrän senkin että tunnet itsesi yksinäiseksi. Mutta luokallasi/koulussasi/harrastuksissasi/naapurissasi on muitakin ns. tavallisia nuoria. Saisitko heistä kavereita... Kiusaamista en ymmärrä enkä siedä, en koulussa tai töissä enkä muuallakaan. Kun omaa poikaani kiusattiin, puutuin asiaan ja niin monta kertaa että se päättyi. Minäkin (62 vee) olen toisinajattelija, en ole missään nettihömpötyksissä; siis MIKSI olisin..?! Mutta whatsAppia käytän, ihan siksi kun se on niin kätsä ja ilmainen. Ja lasteni kanssa meillä WA-ryhmä jossa tieto ja kuvat kulkevat. Toivottavasti vanhempasi ymmärtäisivät mistä siinä on kysymys... Tsemppiä ja valitettavasti lapsuuteen ja nuoruuteen kuuluu tietyt kasvukivut mutta selviät niistä ihan varmasti! Haleja!

    • MAALAISJÄRKINEN

      Eipä siinä varmaan kummonen homma oo ladata kyseisiä sovelluksia ja mees hengaan kaupungille ja hankkimaan uusia kavereita....

    • MAALAISJÄRKINEN

      ja niistä ikärajoista ei tarvitse välittää tai no ainakaan koskaan nuorempana itse en välittänyt

    • Suosion saavuttelu on turhaa. Enemmin hankit vain muutaman kaverin joiden kanssa pyöriskelet sen sijaan, että tavoittelisit suosiota muilta ihmisiltä. Loppujen lopuksi, mitä tuntemattomien suosio merkitsee

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1701
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe