Jonkinlainen alkava syömishäiriö?

Surupiainen

Siiis mulla nyt jo jonkin aikaa on ollu sellane tosi tosi huono itsetunto. Oon joka perjantai ottanu kuvia mun kehosta, mittaillu paikkoja, kirjannu painon ylös. Ja auta armias jos huomaan että paino on noussut. Purskahdan itkuun. Mutta nykyään oon alkanu kirjottaa kaiken ruoan ylös mitä syön. Yritän syödä mahdollisimman vähän. Tulee tosi paska fiilis jos oon syönny "liikaa". Tänään sit alko herkkulakko koko syyskuuks mut tänää olin hautajaisis ja söin kakkua, olisihan se vähän epäkohteliasta ollut jos en mitään olisi ottanut. Juhlien jälkeen menin näkemään kaveria ja ostin sipsiä ja suklaata kun ajattelin et ei se haittaa kun söin tänää kakkuakki, että niiku kuitenki meni tää lakon alotuspäuvä pilalle. No sit söin ja mulle tuli siitä tosi paska olo. Sitten kylältä kävelin kotiin itkien ja oli sellanen olo et oksennan iha just, tai ainakin haluasin oksentaa. Työnsin 2 kertaa sormet kurkkuun ja painelin mahaa, mutta mitään ei tullu. Nyt (noin 1h tuon jälkee) mulla on aika huono olo ja oon tosi pettyny itteeni. Toivon et te voisitte jotain kommentoida et onks tää normaalii:(

10

210

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Enpä tiedä, onko tuo enää _alkava_ syömishäiriö....
      On se siinä mielessä normaalia, että se on aika yleistä. Mutta tervettä se ei ole.
      Kannattaa puhua jollekulle luotettavalle aikuiselle asiasta.

Profiilisi mukaan olet 14-vuotias, minkä ikäisenä varsinainen laihduttaminen ei ole terveellistä. Tarvitset energiaa pituuskasvuun ja rasvaa rintojen kehitykseen.

• Tavoitteenani olisi poistaa ällöttävän pömppövatsani ja kaventaa reisiä..

• Tytsy24

Oon ite alkanu tekee samanlaista, siis kirjannu kaikki mitä suuhun laitan ja laskenut kalorit, joten voin samaistua. Herkkulakokin oon ajatellu alottaa mut perseelleen meni.
      Haluisin tietää kuinka paljon syöt ja mitä? Itse oon pysytellyt 600-700 kalorin rajoissa nyt kolme päivän ajan. Ja tiedän "Mikä anoreetikko sinä oikein olet? Sinun pitäisi syödä enemmän!" Ei tämä tervettä ole, mutta itsetunto alkaa kolkuttaa ja tulee paska fiilis, jos syön jotain ylimääräistä.
      En nyt alkaisi sanomaan, että sinulla olisi jokin syömishäiriö alkamassa, enkä niin usko itsestänikään. Kannattaa tosiaan jutella jollekin ja seurailla tilannetta muutama viikko.
      Jos ajattelet, että sinulla on syömishäiriö, mieti näitä kysymyksiä:
      Kuinka usein ajattelet ruokaa?
      Onko tämä muuttanut itseäsi?
      Miten se näkyy muille?
      Kuinka paljon haluat pudottaa painoa, ja miksi?
      Oisi kiva jutella joskus jos juttuseura kiinnostaa:)
      Toivottavasti tää auttoi edes vähän ja voimia sulle!

• Olisi kiva jutella jollekkin joka oikeesti ymmärtäisi. Kaverini (varsinkin vanhempani) olisi ihan varmaa paniikissa ja leimaisi minut ihan hulluksi. Mut en tiiä kuinkakohan paljon päivässä kaloreita tulee mutta yritän pysytellä siinä että syön päivässä 3 kertaa. Mutta mietin ruoka melkein koko ajan...

• Niin ja siis syön päivässä yleensä jogurttia aamupalaksi. Koulussa en syö ikinä. Koulun jälkeen syön vähän jotain lämmintä ruokaa ja sitten ehkä iltapalan. Toki on poikkeuspäiviä.

• Hei,
      Olet kasvava ja kehittyvä nuori, älä turhaan tee syömisestä/syömättömyydestä ongelmaa ja pelottava asiaa. Kroppa muuttuu vielä paljon teini-iässä, ja se voi olla tosi hämmentävää! Nauti elämästä, ruuasta, liikunnasta ja sitä mitä elämä tuo mukanaan. Älä koe huonoa omaatuntoa turhista asioista. Ruoka on ravintoa, polttoainetta, jaettuna ystävien/perheen kesken yhteyden kokemuksen väline.
      Kaisa-pappi

• Yritän hyväksyä minut mutta sen on todella rankkaa... yritän nauttia syömisestä mutta se on vähän vaikeaa...

• Kirkkohuoh

Syömättömyys on ongelma. Kaisa ei nyt huomaa että nuori on kehittämässä anoreksiaa.

• 15vee

Moi, suosittelen sitä että älä lopeta syömistä. Syömällä kunnon ruokaa ei liho. Muista että ihmisen pitää syödä hengissä pysyäkseen. Liiku päivittäin ja syö 5 kertaa päivässsä terveellisesti niin pysyt varmasti hoikkana. Herkkuja voit toki vähentää halutessasi, mutta onhan ihmisen lupa nauttia vähän välillä. :)

• Nyt tuon aloitusviestini jälkeen olen jo hieman paremmassa (henkisessä) kunnossa syömisen suhteen:)Muuten kyllä en todellakaan ole:(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      74
      4988
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2781
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2544
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      26
      1953
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1862
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      1709
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      90
      1703
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      1583
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1348
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      94
      1210
    Aihe