Meduusat meressä

kiisakiitos

Onko Khao Lakissa paljon meduusoja rannoilla, ja onko joku vuodenaika tai vuorokaudenaika kun niitä näkyy.
Entä virtaukset, Phuketissa oli kerran tosi kovat virtaukset, iski paniikki päälle kun en meinannut päästä rannalle takaisin.
Vielä ravintoloista, onko siellä jonkinlainen "rantakatu" missä olisi ravintoloita, tai sijaitseeko ravintolat keskustassa (käsitin, että keskusta on kauempana rannasta)
Lopuksi vielä olisin kysynyt markkinoista, ovatko ne samanlaisia kuin esim. Phuketissa, myydään jäljitelmä vaatteita yms

2

947

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olin jonkun kerran käynyt jo khao lakissa, kun ihmettelin palstalla väietettyjä meduusoja. Jollakin reissulla sitten olikin meduusa varoituksia joka rannalla. Ja niitä sitten olikin ollut paljon. Aika monia näin hoidettavan.

Ilmeisesti medusat kulkevat virtausten mukana, joten ei voi sanoa milloin niitä on tai ei ole. Ainakaan minä en osaa sanoa.

Virtauksista sen verran että riippuu vähän rannasta, minne meette. Aikuisella jalat kyllä ylettää pohjaan monellakin rannalla hyvinkin pitkälle.

Ainakaan omakohtaisia kokemuksia voimakkaista virtauksista ei ole. Tai sitten on kyllä varoitusviiritkin paikallaan liian isoista aalloista.

Khao lakissa ei ole rantakatua. (Jos ei aleta saivartelee. Löytyy paripätkää melko syrjästä, mut ei niissäkään ole juurikaan ravintoloita.)
      Rannoilla on pääsääntöisesti hotelleja tai, sitten ne on suojelualuetta.

Ravintoloita löytyy sitten hotellienkin ympäristöstä, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Tottakai keskustassa on ravintoloita, ja sinne johtavien teiden varsilla.
      Keskusta on vajaan kilsan päässä rannasta.

Kyllä markkinoilta löytyy myös jäljitelmiä.
      Jotkut ihan hyviä jotkut sitten ei.

Markkinat on oiva paikka herkutteluun.

• meduusat

Kaksi kertaa on oltu Khao Lakissa, viime talvena nähtiin pari meduusaa rannalla. Asuimme Laguna Resortissa, varoituskyltit olivat roskistenkopin seinässä. Eipä nuo haitannu, kuivuivat pois...Kannattaa tietysti varoa. Joskus kun oli kovempi aallokko, meinasi vähän viedä merelle päin, mutta kun ei mene kovalla tuulella, ei hätää... Tuon hotellin edustalla oli yleensä tyyntä, mukava paikka. Hyvää matkaa kaikille Khao Lakiin, ensi talven matka Sri Lankaan, eka kerran!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      584
      2269
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      408
      1826
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      22
      1650
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1428
    5. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1226
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      57
      1154
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      122
      1144
    8. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      16
      898
    9. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      13
      878
    10. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      833
    Aihe