Millainen on aikuinen nainen?

34nainen

Miten te kuvailisitte aikuista naista, mullaisia ominaisuuksia teidän mielestä hänellä on ja ehkä jopa millainen ulkoisesti tulee mieleen?

51

3040

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LosQuadros

      Ai kun rupesi soimaan se biisi "aikuinen nainen mä oon..." päässä.

      Mulle tulee mieleen silmälasit. Heh. En tiedä, miksi se tuli nyt ekana mieleen. Sitten mulle mieleen sellainen, kun jotkut naiset menee hirveästi muodin perässä, niin mun mielestä aikuisella naisella on pikemminkin oma tyyli ja sellaisia itse löydettyjä helmiä yllään. Tarkoitan esimerkiksi sellaista, että yhteen aikaan oli kova villitys näistä Crocs-kengistä ja sitten jossain vaiheessa olivat nämä Nomination-käsikorut. Mä ajattelisin, että aikuinen naisen osaa välttää tuollaisia ohimeneviä joukkovillityksiä. Aikuinen nainen ei myöskään käytä nuorisofarkkuja eikä hän kulje talvella juoksutrikoiden ja Canada Goose -takin yhdistelmässä. Aikuinen nainen ei hurahda tuosta vaan muotidieetteihin, vaan hänellä on jo enemmän tai vähemmän vakiintunut ruokavalio. Hän tuntee jo itsensä melko hyvin ja osaisi vastata ilman pitkiä miettimisaikoja itseään koskeviin kysymyksiin. Aikuinen nainen tietää jo, haluaako perustaa perheen ja muitakin suuria asioita. Elämä tietenkin jatkuu 35 ikävuoden jälkeenkin. (Tulkitsinko oikein, että kysyjä on 34-vuotias?) Siinä iässä ei kuitenkaan enää mietitä, ollaanko lintuja vai kaloja. Moni keski-ikäinen vaihtaa kotipaikkakuntaa tai ammattia, avioituu tai eroaa, aloittaa uusia harrastuksia tai opintoja. Aikuinen nainen osaa pohtia tekemiään isompia siirtoja huolellisesti ja seisoa niiden takana. Jos opinnot aloitetaan, niitä ei enää keskeytetä kovin helposti. Aikuinen nainen tuntee jo oman makunsa ja kokonsa, eikä virheostoksia satu enää niin usein. Aikuinen nainen osaa olla yksin, hillitä tunteensa ja kantaa vastuunsa. Hän tietää paljonko kestää alkoholia ja tuntee seksuaaliset rajansa. Tuollaisia asioita mulle nyt tuli mieleen. Sitten mulle myös tuli mieleen, että on olemassa erilaisia aikuisia naisia. Monet muuttuu tädeiksi, toiset pysyy nuorekkaina, jotkut ihan mummoutuu. Jotkut lesbot äijääntyy! Olen miettinyt näitä, kun on omaankin mittariin tullut kriittisiä ikävuosia. Millainen aikuinen nainen haluan olla? Siinäpä vasta kysymys. Myönnän että stressaan ulkonäöstäkin tällä hetkellä.

      • 34nainen

        Kyllä, kirjoittaja on/olen 34-vuotias. Itse ajattelen, että monilla saattaa olla se "kolmenkympinkriisi" ja vasta sen jälkeen ja samallakin alkaa ajatella näitäkin asioita. Elämä alkaa tasoittua ja jää aikaa ajatella itseään ja kuka oikeasti on. Jonkinlainen rajapyykki ylitetty ja aika keskittyä itseensä, sekä rakentaa minäkuvaansa siitä eteenpäin. Ehkä olen väärässä, näin kuitenkin itselläni.


    • KaraokessaSeOn

      Jostain syystä mulle tulee aikuinen nainen yhdistelmästä vähän negatiivisiakin mielikuvia, kuten haluttomuus muuttua, innostua ja uudistua, liikaa raskaita kokemuksia taustalla "elämänkoulu"eroja ja lapsia, pettymyksiä, ylipainoa, viinan ja tupakan käyttöä. Johtuu ehkä laulusta, jota on karaokessa kuullut laulettavan. Suhtaudun aikuisuuteen silti positiivisena asiana, itsevarmuutena, sisäisenä rauhana, ettei enää etsi itseään vaan tietää kuka suurin piirtein on.

      • ChicChic

        Sama juttu! Siis minullekin tuli tuollaisia ikäviä mielikuvia jonkin verran. On myös naisia, jotka usein aloittavat keskustelun sanomalla "silloin nuorena". Minusta keski-ikään kuuluu tietynlainen mukavuudenhalu, mutta ylenpalttinen laiskuus ärsyttää kuten myös haluttomuus kokeilla uusia juttuja. Minulle tulee paljon positiivisempia asioita mieleen, kun pohdin sellaisia 45-55v naisia, jotka ovat mielestäni elinvoimaisia ja freesejä. He ovat uskaltaneet aloittaa uusia juttuja. Ehkä opiskelleet, avioituneet, hankkineet elämänsä ensimmäisen lemmikin, palkanneet personal trainerin tai vaihtaneet työpaikkaa. Terveet elintavat ja varsinkin liikunta pitävät tuoreena. Alkoholi, tupakka ja huono ravinto vanhentavat. Ihon kuntoon vaikuttaa perintötekijätkin, mutta laadukkailla ihotuotteilla saa paljon aikaan. Leena Harkimolla on kaksoissisko. Heitä ei voisi kasvojen perusteella uskoa saman ikäisiksi. En silti neuvo syytämään rahaa kosmetiikkaa. Lidlin rasva todettiin laadultaan erinomaiseksi. Tärkeintä on säännöllinen ihonhoito ja ne terveelliset elintavat. Minusta yksi nuorekkuuden salaisuus on pitää itseään ajantasalla ajankohtaisten asioiden suhteen. Julkkisjuoruja en suinkaan tarkoita, vaan muita asioita. Yksi jämähtäneisyyden merkki on, kun ei halua ottaa käyttöön uutta teknologiaa tai käyttää sitä kovin kömpelösti. Sosiaalinen media on yksi esimerkki. Kannattaa myös pysyä uudissanojen osalta maailman menossa mukana ja kokeilla rohkeasti uusia ruoka- ja juomatrendejä silloin tällöin. Osallistuminen yhteiskunnan tapahtumiin kuten kulttuuritapahtumiin piristää ja pitää kiinni elämän sykkeessä. Kotiin jymähtäminen mummouttaa, vaikka ymmärrän myös kotoilun ja hyggeilyn päälle. Minusta oli ihanaa, kun törmäsin erääseen työelämässä aikoinaan ihailemaani naiseen Facebookin kirpputorilla. Hän myi siellä tosi sulavasti ja järkevällä ilmoituksella itselleen tarpeettomaksi käynyttä esinettä. Facebook-kirppiksillä näkee aika paljon säälittäviä ilmoituksia. Muutamat iäkkäämmät naiset yrittävät kaupata kovilla hinnoilla tätimäisiä vaatteita, joista aika on ajanut täysin ohi. Samat ihmiset kauppaavat kuukaudesta toiseen myös vhs- ja c-kasetteja. Varokaa, ettei teistä tule samanlaisia. Minua muuten puistattaa nimi Mummolaakso.


      • AsunHelsingissä
        ChicChic kirjoitti:

        Sama juttu! Siis minullekin tuli tuollaisia ikäviä mielikuvia jonkin verran. On myös naisia, jotka usein aloittavat keskustelun sanomalla "silloin nuorena". Minusta keski-ikään kuuluu tietynlainen mukavuudenhalu, mutta ylenpalttinen laiskuus ärsyttää kuten myös haluttomuus kokeilla uusia juttuja. Minulle tulee paljon positiivisempia asioita mieleen, kun pohdin sellaisia 45-55v naisia, jotka ovat mielestäni elinvoimaisia ja freesejä. He ovat uskaltaneet aloittaa uusia juttuja. Ehkä opiskelleet, avioituneet, hankkineet elämänsä ensimmäisen lemmikin, palkanneet personal trainerin tai vaihtaneet työpaikkaa. Terveet elintavat ja varsinkin liikunta pitävät tuoreena. Alkoholi, tupakka ja huono ravinto vanhentavat. Ihon kuntoon vaikuttaa perintötekijätkin, mutta laadukkailla ihotuotteilla saa paljon aikaan. Leena Harkimolla on kaksoissisko. Heitä ei voisi kasvojen perusteella uskoa saman ikäisiksi. En silti neuvo syytämään rahaa kosmetiikkaa. Lidlin rasva todettiin laadultaan erinomaiseksi. Tärkeintä on säännöllinen ihonhoito ja ne terveelliset elintavat. Minusta yksi nuorekkuuden salaisuus on pitää itseään ajantasalla ajankohtaisten asioiden suhteen. Julkkisjuoruja en suinkaan tarkoita, vaan muita asioita. Yksi jämähtäneisyyden merkki on, kun ei halua ottaa käyttöön uutta teknologiaa tai käyttää sitä kovin kömpelösti. Sosiaalinen media on yksi esimerkki. Kannattaa myös pysyä uudissanojen osalta maailman menossa mukana ja kokeilla rohkeasti uusia ruoka- ja juomatrendejä silloin tällöin. Osallistuminen yhteiskunnan tapahtumiin kuten kulttuuritapahtumiin piristää ja pitää kiinni elämän sykkeessä. Kotiin jymähtäminen mummouttaa, vaikka ymmärrän myös kotoilun ja hyggeilyn päälle. Minusta oli ihanaa, kun törmäsin erääseen työelämässä aikoinaan ihailemaani naiseen Facebookin kirpputorilla. Hän myi siellä tosi sulavasti ja järkevällä ilmoituksella itselleen tarpeettomaksi käynyttä esinettä. Facebook-kirppiksillä näkee aika paljon säälittäviä ilmoituksia. Muutamat iäkkäämmät naiset yrittävät kaupata kovilla hinnoilla tätimäisiä vaatteita, joista aika on ajanut täysin ohi. Samat ihmiset kauppaavat kuukaudesta toiseen myös vhs- ja c-kasetteja. Varokaa, ettei teistä tule samanlaisia. Minua muuten puistattaa nimi Mummolaakso.

        Mun mielestä aikuinen lesbo tietää elääkö kaapissa, ulkona vai jotain siltä väliltä. Hänellä on luonteva suhtautuminen omaan lesbouteensa ja hän on kyennyt itsenäistymään vanhemmistaan ja eksistään. Hän ei koko ajan pelkää, paljastuuko lesbous pomolle tai naapurille.

        Olen itsekin varhaiskeski-ikäinen. Kipuilen tällä hetkellä ulkonäköni kanssa. En ole koskaan hirveästi miettinyt ulkonäköasioita, mutta minusta olen kohtuullisen kivasti onnistunut pukeutumaan ja vahalla hiuksia laittamaan. Minua luullaan kymmenen vuotta nuoremmaksi ihan yleisesti. Vapaalla se ei haittaa, työelämässä kannattaisi vissiin olla vakuuttavamman näköinen. Onko kellään kokemusta stailauspalveluista? En kaipaa ulkopuolista rakentamaan ulkokuortani alusta loppuun, mutta voisin maksaa hyvistä neuvoista. Kaipaisin niitä klassisia juttuja eli parhaiden puolten korostamista, huonojen puolien peittelyä ja helppoutta arkiseen itsensä laittamiseen. Olen poikamainen, joten älkää pliis ehdottako Sokoksen pukeutumisneuvonnan tätiä. Ammattitaitoinen kampaajakin kelpaisi, sillä luottokampaajani vaihtoi kotimaata.

        Ikäni on vielä reilusti alle 40. Tunnen aika paljon itseäni vanhempia lesboja, jotka ovat kuin samasta muotista. Ollaan feministejä, äänestetään vihreitä, kuunnellaan Eva Dahlgrenia, fanitetaan muumeja, kuljetetaan pieni- tai keskikokoista koiraa hihnassa, harrastetaan joogaa, syödään luomua, pukeudutaan farkkuihin ja asutaan Kallio-Hagis-Sörkka-Alppila-tienoolla. Kantapaikkana Kallion kirjasto, Karhupuisto ja Hakaniemen halli. Montako rastia sait? Onneksi nuoremmat lebet ovat kirjavampia. Ainakin on useampi muotti, mistä valita :D


      • royalblue
        AsunHelsingissä kirjoitti:

        Mun mielestä aikuinen lesbo tietää elääkö kaapissa, ulkona vai jotain siltä väliltä. Hänellä on luonteva suhtautuminen omaan lesbouteensa ja hän on kyennyt itsenäistymään vanhemmistaan ja eksistään. Hän ei koko ajan pelkää, paljastuuko lesbous pomolle tai naapurille.

        Olen itsekin varhaiskeski-ikäinen. Kipuilen tällä hetkellä ulkonäköni kanssa. En ole koskaan hirveästi miettinyt ulkonäköasioita, mutta minusta olen kohtuullisen kivasti onnistunut pukeutumaan ja vahalla hiuksia laittamaan. Minua luullaan kymmenen vuotta nuoremmaksi ihan yleisesti. Vapaalla se ei haittaa, työelämässä kannattaisi vissiin olla vakuuttavamman näköinen. Onko kellään kokemusta stailauspalveluista? En kaipaa ulkopuolista rakentamaan ulkokuortani alusta loppuun, mutta voisin maksaa hyvistä neuvoista. Kaipaisin niitä klassisia juttuja eli parhaiden puolten korostamista, huonojen puolien peittelyä ja helppoutta arkiseen itsensä laittamiseen. Olen poikamainen, joten älkää pliis ehdottako Sokoksen pukeutumisneuvonnan tätiä. Ammattitaitoinen kampaajakin kelpaisi, sillä luottokampaajani vaihtoi kotimaata.

        Ikäni on vielä reilusti alle 40. Tunnen aika paljon itseäni vanhempia lesboja, jotka ovat kuin samasta muotista. Ollaan feministejä, äänestetään vihreitä, kuunnellaan Eva Dahlgrenia, fanitetaan muumeja, kuljetetaan pieni- tai keskikokoista koiraa hihnassa, harrastetaan joogaa, syödään luomua, pukeudutaan farkkuihin ja asutaan Kallio-Hagis-Sörkka-Alppila-tienoolla. Kantapaikkana Kallion kirjasto, Karhupuisto ja Hakaniemen halli. Montako rastia sait? Onneksi nuoremmat lebet ovat kirjavampia. Ainakin on useampi muotti, mistä valita :D

        Ei ole kokemusta stailauspalveluista, mutta voisinpa itsekin sellaisia hyödyntää. Työni vaatii asiallisuutta, mutta beigen väriseksi musta ei ole. Laittakaapa tänne nimiä 30-50v naisista, jotka pukeutuvat hyvin olematta beigenvärisiä. Lähinnä kaipaan sukupuolineutraalia pukeutumista, joka sopii mm. toimistoympäristöön. Värejä mielellään mukaan ja kampauksia sekä koruja. Saa laittaa myös vaatemerkkejä ja ostopaikkoja.


      • KannatanPinterestiä
        Kapukkaaaaaa kirjoitti:

        Pinterestistä
        https://www.google.fi/search?tbm=isch&q=lesbian office look 40 years&spell=1&sa=X&ved=0ahUKEwjJvtLJhqTWAhVkEJoKHQ_yDdUQBQggKAA&biw=1600&bih=770&dpr=1#imgrc=unsb177mQmdcLM:

        Mä uudistin tyyliäni pari vuotta sitten ja käytin apuna just Pinterestiä. Perustin tilin ja aloin kerätä netistä kuvia naisista, jotka oli pukeutuneet haluamallani tyylillä. Tyttis on femme ja kauhean kiinnostunut muodista. Lainasin jotain hänen tyylikirjaa, mutta en muista sen nimeä. Siinä oli neuvoja, että ensin kerätään kuvia ja kun niitä on tarpeeksi, etsitään kuvista yhdistäviä tekijöitä. Tällä tavalla pitäisi löytyä oman tyylin periaatteita, joita voi omassa pukeutumisessa käyttää. Mä löysin paitapuserot. Olin niitä vierastanut aiemmin. Olin potenut silitysinhoa ja kokeillut väärän tyylisiä paitoja. Vartalon muotoon leikatut tai koristeelliset tyttöpaidat eivät ole mun juttu. Miestenpaidat ei myöskään. Butchien ruutupaidat ei oo mun juttu myöskään. Löysin omaksi jutuksi rennot suoran malliset puuvilla- ja pellavapaidat. Ei tartte silittää, kun ravistan kunnolla koneesta ottaessa ja kuivaan henkarilla. Käärin usein hihoja rennoiksi. Tyttis rakastaa mun paitoja ja etenkin sinisävyisiä, jotka kuulemma on niin ihania mun sinisten silmien kanssa. Löysin myös neulepaidat. Tajusin niinkin pienen jutun, että v-aukko ei ole mun juttu vaan täytyy olla o-aukko. Neuletakit ja liivit on aina jääny kaappiin. Ei ne ole mun juttuja. Meillä tyttis käyttää paljon mekkoja ja neuletakit sopii hänelle huippuhyvin. Mulla on pari hupparia vapaa-ajalle. Tyttikseltä oon saanut kivoja huiveja. Farkut on myös mun juttu. Sen sentään osasin itsekin, mutta nyt oon uskaltautunut ostamaan rohkeampia farkkuja kuten mustat ja ruskeat. Kengissä oon siirtynyt maskuliinisempiin nahkakenkiin, mutta tennareita käytän edelleen paljon. Unisexyjä kelloja nykyään. Urheiluvaatteista ja -kelloista oon löytänyt helmiä. Koruja en juuri käytä. Tyttis on etsinyt mulle pari hienoa laukkua netistä. Ne on naisten laukkuja, mut unisexyjä. Melkein kaikki mun vaatteet on naisten vaatteita. Pakko olla, kun oon niin laiha. Nykyään en enää häpeä laihuuttani. Ennen ostin liian isoja vaatteita, mutta nyt tajuan kroppani paremmin. Uuden hiuslookin tarjosi onnistuneesti mun kampaaja. Keräsin netistä kampauskuvia, poimin parhaat ja tulostin kampaajalle. Se teki ekan kampauksen, joka oli ihan kiva, mutta vasta kakkos- ja kolmoskerroilla löytyi se ihan oma juttu, kun kampausta hieman muuteltiin. Hiusvahalla laitan kampauksen joka aamu niinkuin kampaaja neuvoi. Ei mee aamulla paljon aikaa. Tykkään tosi paljon ja tyttis tykkää. Kehuja on tullut. Iästä lähti kuulemma 10 vuotta. Itsellä on tässä lookisssa tosi rento ja tyytyväinen olo. Tyttiksestä ollut paljon hyötyä. Se suunnittelee tyylejä muillekin, mutta ei mun tyyliin halunnut kauheasti puuttua. Siitä oli kuitenkin hirveästi apua mm. takkejen ostossa ja vaatteiden huollon suunnittelussa. Se osaa matskut, pesuasteet ja aineet. Se on realisti Suomen kelien kanssa eli sain mahtavan Gore-takin, kun kuuntelin häntä. Olisin itse ostanut vähän makeemman takin, mutta ei se olis kestänyt vettä. Juhlapukeutuminen on edelleen vähän ongelma. Yksi tosi kiva unisex jakkupuku mulle löydettiin. Se oli yksissä häissä ja olin tyytyväinen. Yleensä en viihdy missään juhlakuteissa. Töihin pitäisi löytää muutamia vaatteita lisää. Oon vähän innostunut. Haaveilen silmälaseista, joissa ei olis vahvuuksia :)

        https://www.kappahl.com/fi-FI/naiset/paidat/pellavapaita/231076/

        https://simplyspokenmelanie.wordpress.com/2014/09/24/a-demographicalphysiological-profile-of-ellen-degeneres/

        http://disney.wikia.com/wiki/Ellen_DeGeneres

        https://www.deployant.com/spot-the-watch-ellen-degeneres-comedian-and-host-of-the-ellen-show/

        http://www.billboard.com/articles/news/7572658/ellen-degeneres-america-election

        https://i.pinimg.com/736x/08/88/82/088882cd02597f3bf73d71d18d4230a0--cool-glasses-women-in-glasses.jpg

        https://i.pinimg.com/236x/4e/d8/33/4ed8338f733097840cb188566dbeea2b--androgynous-style-tomboy-style.jpg


      • HowStupid___
        KannatanPinterestiä kirjoitti:

        Mä uudistin tyyliäni pari vuotta sitten ja käytin apuna just Pinterestiä. Perustin tilin ja aloin kerätä netistä kuvia naisista, jotka oli pukeutuneet haluamallani tyylillä. Tyttis on femme ja kauhean kiinnostunut muodista. Lainasin jotain hänen tyylikirjaa, mutta en muista sen nimeä. Siinä oli neuvoja, että ensin kerätään kuvia ja kun niitä on tarpeeksi, etsitään kuvista yhdistäviä tekijöitä. Tällä tavalla pitäisi löytyä oman tyylin periaatteita, joita voi omassa pukeutumisessa käyttää. Mä löysin paitapuserot. Olin niitä vierastanut aiemmin. Olin potenut silitysinhoa ja kokeillut väärän tyylisiä paitoja. Vartalon muotoon leikatut tai koristeelliset tyttöpaidat eivät ole mun juttu. Miestenpaidat ei myöskään. Butchien ruutupaidat ei oo mun juttu myöskään. Löysin omaksi jutuksi rennot suoran malliset puuvilla- ja pellavapaidat. Ei tartte silittää, kun ravistan kunnolla koneesta ottaessa ja kuivaan henkarilla. Käärin usein hihoja rennoiksi. Tyttis rakastaa mun paitoja ja etenkin sinisävyisiä, jotka kuulemma on niin ihania mun sinisten silmien kanssa. Löysin myös neulepaidat. Tajusin niinkin pienen jutun, että v-aukko ei ole mun juttu vaan täytyy olla o-aukko. Neuletakit ja liivit on aina jääny kaappiin. Ei ne ole mun juttuja. Meillä tyttis käyttää paljon mekkoja ja neuletakit sopii hänelle huippuhyvin. Mulla on pari hupparia vapaa-ajalle. Tyttikseltä oon saanut kivoja huiveja. Farkut on myös mun juttu. Sen sentään osasin itsekin, mutta nyt oon uskaltautunut ostamaan rohkeampia farkkuja kuten mustat ja ruskeat. Kengissä oon siirtynyt maskuliinisempiin nahkakenkiin, mutta tennareita käytän edelleen paljon. Unisexyjä kelloja nykyään. Urheiluvaatteista ja -kelloista oon löytänyt helmiä. Koruja en juuri käytä. Tyttis on etsinyt mulle pari hienoa laukkua netistä. Ne on naisten laukkuja, mut unisexyjä. Melkein kaikki mun vaatteet on naisten vaatteita. Pakko olla, kun oon niin laiha. Nykyään en enää häpeä laihuuttani. Ennen ostin liian isoja vaatteita, mutta nyt tajuan kroppani paremmin. Uuden hiuslookin tarjosi onnistuneesti mun kampaaja. Keräsin netistä kampauskuvia, poimin parhaat ja tulostin kampaajalle. Se teki ekan kampauksen, joka oli ihan kiva, mutta vasta kakkos- ja kolmoskerroilla löytyi se ihan oma juttu, kun kampausta hieman muuteltiin. Hiusvahalla laitan kampauksen joka aamu niinkuin kampaaja neuvoi. Ei mee aamulla paljon aikaa. Tykkään tosi paljon ja tyttis tykkää. Kehuja on tullut. Iästä lähti kuulemma 10 vuotta. Itsellä on tässä lookisssa tosi rento ja tyytyväinen olo. Tyttiksestä ollut paljon hyötyä. Se suunnittelee tyylejä muillekin, mutta ei mun tyyliin halunnut kauheasti puuttua. Siitä oli kuitenkin hirveästi apua mm. takkejen ostossa ja vaatteiden huollon suunnittelussa. Se osaa matskut, pesuasteet ja aineet. Se on realisti Suomen kelien kanssa eli sain mahtavan Gore-takin, kun kuuntelin häntä. Olisin itse ostanut vähän makeemman takin, mutta ei se olis kestänyt vettä. Juhlapukeutuminen on edelleen vähän ongelma. Yksi tosi kiva unisex jakkupuku mulle löydettiin. Se oli yksissä häissä ja olin tyytyväinen. Yleensä en viihdy missään juhlakuteissa. Töihin pitäisi löytää muutamia vaatteita lisää. Oon vähän innostunut. Haaveilen silmälaseista, joissa ei olis vahvuuksia :)

        https://www.kappahl.com/fi-FI/naiset/paidat/pellavapaita/231076/

        https://simplyspokenmelanie.wordpress.com/2014/09/24/a-demographicalphysiological-profile-of-ellen-degeneres/

        http://disney.wikia.com/wiki/Ellen_DeGeneres

        https://www.deployant.com/spot-the-watch-ellen-degeneres-comedian-and-host-of-the-ellen-show/

        http://www.billboard.com/articles/news/7572658/ellen-degeneres-america-election

        https://i.pinimg.com/736x/08/88/82/088882cd02597f3bf73d71d18d4230a0--cool-glasses-women-in-glasses.jpg

        https://i.pinimg.com/236x/4e/d8/33/4ed8338f733097840cb188566dbeea2b--androgynous-style-tomboy-style.jpg

        Herran juma kuinka pinnallista... ja sitten muka femmejä pidetään pinnallisina, aivottomina lörpöttäjäbimboina, salli mun nauraa:)

        Ps. Pellava rypistyy erityisen helposti.


      • Terve_tuulahdus
        HowStupid___ kirjoitti:

        Herran juma kuinka pinnallista... ja sitten muka femmejä pidetään pinnallisina, aivottomina lörpöttäjäbimboina, salli mun nauraa:)

        Ps. Pellava rypistyy erityisen helposti.

        Ehkä Suomessa butchit ei (muka) kiinnitä ulkonäköönsä huomiota. Ei kaikkia tietenkään kiinnosta. Ulkomailla asuessani pyörinlepakkopiireissä, joissa oli todella tyylikkäitä ja toisistaan poikkeavia naisia. Oli kaiken kokoisia, eri etnisiin ryhmiin kuuluvia, lävistettyjä ja tatuoituja, sportyja, intellektuelleja, androgyynin näköisiä, rock-tyyppejä, juppeja, hippejä ja kaikenlaista. Kyllä ne kansainväliset vaikutteet Suomeenkin tulee.


      • HyiHemmetti__
        Terve_tuulahdus kirjoitti:

        Ehkä Suomessa butchit ei (muka) kiinnitä ulkonäköönsä huomiota. Ei kaikkia tietenkään kiinnosta. Ulkomailla asuessani pyörinlepakkopiireissä, joissa oli todella tyylikkäitä ja toisistaan poikkeavia naisia. Oli kaiken kokoisia, eri etnisiin ryhmiin kuuluvia, lävistettyjä ja tatuoituja, sportyja, intellektuelleja, androgyynin näköisiä, rock-tyyppejä, juppeja, hippejä ja kaikenlaista. Kyllä ne kansainväliset vaikutteet Suomeenkin tulee.

        Herra juma, mistä näitä typeristä tyhmempiä, pinnallisista pinnallisimpia provoja tulee... Ihan kuin äo olisi luokkaa alle 40 ja henkinen ikä tasoa 5-10 vee. Nettiin kirjoitetaan feikkipersoonan feikkitarinoita 24/7 kuin korkeintaan 10 vee julkiseen päiväkirjaansa kuin puheripulin saanut adhd-tyyppi, jolta lääkkeet jääneet ottamatta.

        Nyt vähän tasoa hei ja aivot sieltä haarojen välistä takaisin sinne korvien väliin!


      • KannatanPinterestiä
        HowStupid___ kirjoitti:

        Herran juma kuinka pinnallista... ja sitten muka femmejä pidetään pinnallisina, aivottomina lörpöttäjäbimboina, salli mun nauraa:)

        Ps. Pellava rypistyy erityisen helposti.

        Jos olen sun mielestä pinnallinen ja aivoton, ei voi mitään. Itsepä elämääni elän.

        Pellava saa näyttääkin sopivasti ryppyiseltä rennoissa vaatteissa. Se on just se juttu. Mainittiinhan linkittämälläni KappAhlin tuotesivullakin, että paita on rypistyvä.


    • HyiHemmetti__

      Järkyttäviä ennakkoluuloja ihmisillä.

      Jokainen vähänkään järkevä tajuaa, että kaikki somesovellukset ovat 100% vakoilusovelluksia ja vääriin käsiin joutuessa tiedoilla voi tehdä paljon hallaa niin yksittäiselle ihmiselle kuin kuin vaikkapa homoille ja lesboille noin niin kuin yleensä tai koko ihmiskunnalle.

    • Ruususelta

      Duunaa " jakkupuku kuosin" toimia .

    • Nailonsukka

      Somessa roikkuminen ja teknologian perässä jukseminen on kaikkee muuta kuin aikuismaista mun mielestä,teinimenoo mun mielestä.aikuinen tasapainoien nainen elää livessä ja tajuaa että elämä on tässä eikä joskin virtuaalissa ja sen mukakavereissa.

      • royalblue

        Some tuli jäädäkseen, halusit tai et. Somesta kokonaan kieltäytyminen on samaa kuin jotkut aikoinaan kieltäytyivät kännykän käytöstä. Somea tarvitsee nykyään mm. työn haussa erittäin monilla aloilla ja se tulee vaan lisääntymään. Somen kautta saan tiedotuksia, käyn vertaiskauppaa, pidän yhteyttä moniin sukulaisiin ja ulkomailla asuviin ystäviin. En "roiku" somessa. Juon kahviakin, mutta en "roiku" kahvikupissa. Se nyt vaan on osa elämää ja tapahtuu automaattisesti muun elämän ohella.


    • MikseiVanhempi

      Mun mielestä aikuisella naisella on elämä reilassa. Hän osaa pyörittää arkeaan ja hoitaa asiansa. Hänellä on esimerkiksi talousasiat kunnossa. Jos hänellä on velkoja esimerkiksi yritystoiminnan vuoksi, niin hän on hakenut tilanteeseensa tarjolla olevia apuja. Aikuinen nainen osaa pyytää apua ja ottaa sitä vastaan. Hän myös auttaa muita omien voimavarojensa mukaan. Hän tuntee yhteiskunnan toimintaa riittävästi. Jos olisin sinkku, saattaisin kuolata kuvaamani aikuisen naisen perään. Jos elämä olisi reilassa ja sen lisäksi naisella olisi sekä huumorintajua että halu pysyä menossa mukana, niin voih... :p Nami! Eräs ystäväni löysi itselleen 10 vuotta vanhemman daamin, joka on hienosti viihtynyt meidän nuorempien illanvietoissa. Ystäväni antoi ymmärtää, että viisikymppinen daaminsa eli tasapainoisesta ulkoisesta olemuksesta huolimatta melkoista viidenkympin villitystä, joka ilmeni lähinnä lakanoiden välissä. En kehdannut kysellä tarkemmin. Siinä iässä tulee ne vaihdevuodet, joiden vaikutusta elämään en oikeastaan tunne.

      • IhanaaOllaAikuinen

        Kyllä ton tilan voi saavuttaa reilusti alle 40:nä:D. Mut joo. Aikuinen nainen omaa vahvoja laatusanoja ja osaa myös suhtautua asiaan kuin asiaan maltilla. Sellainen epätoivoinen heiluminen ja kärkkäät mielipiteet on jo taakse jäänyttä. Hyvinkin tietoinen siitä, kenen seurassa vapaa-aikaansa viettää ja kuka sit tyydyttää siellä lakanoiden välissä. Sillä miten lesbo-tunnistettavana haluaa ulospäin näkyä ei mielestäni ole aikuisuuden kanssa mitään tekemistä. Aina vaan parempi ettei ole koskaan stereotypioihin kangistunut eikä sen takia erotu katukuvassa. Näin sinkkuna en tosin osaa kuolata, mut voisin vaihtaa ajatuksia mikäli toinen sinkku löysi tästä itsestään aikuisen naisen.


    • karutotuuss

      On vaikeaa olla nykyään vakaa vastuuntuntoinen aikuinen kun todellisuudessa elämäsi voi särkyä koska tahansa syystä johon et voi vaikuttaa mitenkään. Ei ole ensimmäinen kerta kun työpaikalla alkavatkin yt-neuvottelut ja oletkin äkkiä työtön ja velat painavat päälle. Huomaatkin että "elämänhallinta" ei ole muuta kuin tyhjää puhetta.

      Yrittäjällä voivat asiakkaat kadota ilman että voit tehdä mitään olosuhteille. Jos huonosti käy niin jää vain isot velat. Aikuinen ymmärtää tämän ja se ettei ole mitään käsikirjoitusta tai sääntöjä joiden mukaan elää.

      Sitä maailmaa mistä nämä aikuisuuten kasvamisesta puhuvat joskus puhuivat ei enää ole. Ei ole kuin epävarmuutta, suuria mahdollisuuksia jotka kuitenkin ovat pitkälti näennäisiä mutta niistä muutamasta joilla oli onni matkassa puhutaan mutta jos rikastuminen tai edes hyvässä työpaikassa pysyminen tai sinne pääsy olisi kiinni ahkeruudesta ja osaamisesta olisi maailma täynnä miljonäärejä eikä työttömyyttä olisi.

      • JepsJeps__

        Juuri näin. Oikeastaan yrittäjällä voi asiakkaat kadota täysin ilman omaa syytä. Toisinaan tai jopa useimmiten avun hakeminen ei tarkoita minkäänlaisen avun saamista. Joskus jopa avun pyytäminen voi johtaa vielä suurempiin ongelmiin. Konkreettisia, ongelmaa helpottavia keinoja välttämättä ei ole tai neuvoja voi olla paljon tietämättömämpi asioista kuin avun hakija tai jopa tahalleen voi johtaa harhaan tai antaa valheellista, vahingoittavaa tietoa avun pyytäjälle kuten toisinaan ahkeruudesta vain rangaistaan. Asiat voivat olla monesti hyvin monimutkaisia, monisyisiä ja hullunkurisia sekä hyvin epäreiluja ja syrjiviä jne.

        Aikuinen ihminen ymmärtää, että kaikki ei mene aina niinkuin Strömsöössä kaikkien suositeltujen kaavojen ja suunnitelmien mukaan. Tämä pätee niin ihmissuhteisiin kuin työelämäänkin.

        Aikuinen ihminen ymmärtää myös pitää omat rajat. Kaikkea ei pidä niellä, myötäillä tai miellyttää. Joskus on paikallaan sanoa tai käyttäytyä topakasti ja kärkkäästi.

        Aikuista ihmistä ei tarvitse vahtia kuin vauvaa vaan hän osaa pitää itsestään ja tarvittaessa muista ihmisistä huolta. Itsesuojeluvaisto siis pelaa terveellisellä tavalla eikä hän ole naiivi.

        Aikuisella ihmisellä on kokemusta niin elämästä yleensä kuin ihmissuhteista. Enää ei tarvitse alakoululaisen tavoin hihitellä nurkan takana tai vetää letistä jos on ihastunut. Aikuinen ihminen osaa käyttäytyä kohteliaasti ja muita ihmisiä ja ihmisryhmiä arvostaen ja huomioiden.

        Aikuinen ihminen osaa kommunikoida kasvokkain ja ilmaista itseänsä eikä pelkää omia tunteita olkoon ne sitten ihastumisen tunteita, pettymyksen tunteita tai ihan mitä vaan.

        Aikuinen ihminen on henkisesti kypsä, itsensä kanssa sinut ja omaa terveen itsetunnon. Aikuinen ihminen ei käy vieraissa, valehtele, hauku, kiusaa tms. pönkittääkseen heikkoa itsetuntoaan. Aikuinen ihminen tietää suurimmalta osalta mitä haluaa ja mitä ei halua, vaikkakin tilanteet, tunteet ja jopa omat mielipiteet, suunnitelmat yms. saattavat muuttua. Silti se perusidentiteetti on varma, vakaa ja selkeä.

        Aikuisella ihmisellä on yleistä elämänkokemusta ja yleistietoutta sen verran, että kaikkea ei pidä neuvoa rautalangasta vääntäen tai kädestä pitäen. Aikuinen ihminen ei tarvitse mitään esiliinaa treffeille, vessaan yms. vaan hän kykenee toimimaan ja ajattelemaan itsenäisesti ja vastuullisesti. Hän osaa etsiä tarvitsemiaan asioita, tietoa tms. ilman, että joku kaiken aikaa pitelee kädestä.

        Aikuinen ihminen osaa olla myös tarvittaessa yksin ja osaa ottaa vastuuta omista virheistään ja teoistaan tiedostaen kuitenkin, että on paljon myös asioita joihin ei millään voi vaikuttaa. Aikuisella ihmisellä on elämänkokemukseen perustuvaa tilannetajua ja tietotaitoa.

        Aikuinen ihminen ymmärtää, että on paljon elämää ja mahdollisuuksia kaavojen ja stereotypioiden ulkopuolella. Hän ymmärtää myös, että ihmiset ovat yksilöitä. Aikuinen ihminen uskaltaa olla oma itsensä niin ulkoisesti kuin sisäisesti eikä kärsi erityisemmin mistään komplekseista vaan on sinut itsensä, oman tyylinsä, ulkonäkönsä ja identiteettinsä kanssa.

        Aikuisella ihmisellä ulkoinen (ja sisäinen) oma tyyli on jo löytynyt ainakin pääpiirteissään, vaikkakin voihan sitä sieltä täältä innostua jostakin uudesta ja raikkaasta itselleen sopivasta toisinaan.


      • Kivasti kirjoitat. Lisään vielä, että kun ohittaa 50-vuoden rajapyykin, elämä vain paranee. Ihana yllätys on ollut minullekin.


    • Järkytys

      Tapaamani naiset, jotka kuvailevat itseään tuolla termillä, ovat olleet eläkeikää läheneviä ja runsaasti ylipainoisia.

    • Käsitteen aikuinen nainen määrittelee meistä jokainen oman viitekehyksensä mukaan. Iän mukaan määriteltynä kolmekymppiselle se on yli kolmekymppinen, viiskymppiselle vähintään 50v täyttänyt, jopa parikymppinen voi pitää ikäisiään aikuisina naisina, jos vertaa itseään 18v pikkusiskoon.
      Mie oon viisvitonen ja miusta aikuinen nainen on iältään yli 45v, itsensä hyväksynyt ja omissa kuorissaan viihtyvä, omat mieltymyksensä elämässä löytänyt, monenmoista kokenut ja kokeillut
      nainen. Asiat ovat yleensä hanskassa ja kriisien kohdatessa hän selviää niistä itselleen sopivilla keinoilla. Hän ei ole eksyksissä missään tilanteessa tai seurassa, koska hän on itsensä hyväksynyt kaikkine vikoineen ja puutteineen eikä suuremmin tuhlaa aikaansa sen ajattelemiseen, mitä muut hänestä ajattelevat, joten hänellä on myös varaa olla ystävällinen ja lämmin. Hän osaa myös nauraa itselleen. Ja ottaa itselleen tilaa ja asettaa rajoja, kun kokee että tarvii. Hänellä on perustunne, että elämä kantaa. Ja vaikka elämässä tilanteita tuleekin, joita ei voi hallita, hän uskaltaa pyytää apua jos tarvitsee, konkreettisesti tai vaikka mielenterveyttään varten. Luonteestaan riippuen hän uskaltaa ottaa riskejä tai sitten ei tarvitse ottaa, on tyytyväinen siihen mitä/miten asiat jo on. Tyytyväisyys ja itsensä hyväksyminen tekee aikuisesta naisesta myös ulospäin viehättävän ja puoleensavetävän.
      Yhteenvetona noin about: aikuinen = fiksu, kypsä ja itsestään pitävä - toivottavasti myös huolta pitävä. Mut täydellisiähän myö ei olla kukaan. Ei aikuisena eikä aiemmin.
      Ite oon silleen semiaikuinen nainen. Vielä on kehityttävää ja opittavaa. Ja elettävää ja koettavaa.
      Ps. Mie tahon aikuisen naisen rinnalleni! ;)

      • MitäTohonVoiEnääLisätä

        Juuri näin!
        Ps. toinen aikuisen naisen vastaan kävelemistä odottava:)


      • KuhanKyselenTaas

        Coco-nainen: Kirjoitit "monenmoista kokenut ja kokeillut". Elämä tuo väistämättä kaikille eteen yhtä sun toista. Toiset kuitenkin istuvat iltaisin kotona, vaikka tahtoisivat tehdä erilaisia asioita. Joku ei ole matkustanut Ruotsia pidemmälle, vaikka haluja olisi. Jollain ei oikein ole ollut kovin kummoisia parisuhteitakaan, vaikka ikää olisi jo lähemmäs 50. Jollain toisella taas on kokemuksia seurusteluista, mutta ei yhdenkään naisen kanssa. Ajan tässä takaa sellaista, että entäs jos todellakin on elänyt elämäänsä lähinnä unelmissaan. Ehkä silti on käynyt koulunsa, opiskellut, painanut duunia ja maksanut veroja. Eli ei ole kyse syrjäytyneestä ihmisestä. Voiko tällainen tyyppi niin sanotusti reipastua ja kuluneen sanonnan mukaisesti hankkia elämän? Miten se voisi tapahtua? Vai onko niin, että tällaisen ihmisen olisi parempi vain jatkaa kirjojen lukemista ja elokuvien katsomista muiden kuvitteellisia elämiä tällä tavalla sivusta seuraten.


      • JoopaJoo___
        KuhanKyselenTaas kirjoitti:

        Coco-nainen: Kirjoitit "monenmoista kokenut ja kokeillut". Elämä tuo väistämättä kaikille eteen yhtä sun toista. Toiset kuitenkin istuvat iltaisin kotona, vaikka tahtoisivat tehdä erilaisia asioita. Joku ei ole matkustanut Ruotsia pidemmälle, vaikka haluja olisi. Jollain ei oikein ole ollut kovin kummoisia parisuhteitakaan, vaikka ikää olisi jo lähemmäs 50. Jollain toisella taas on kokemuksia seurusteluista, mutta ei yhdenkään naisen kanssa. Ajan tässä takaa sellaista, että entäs jos todellakin on elänyt elämäänsä lähinnä unelmissaan. Ehkä silti on käynyt koulunsa, opiskellut, painanut duunia ja maksanut veroja. Eli ei ole kyse syrjäytyneestä ihmisestä. Voiko tällainen tyyppi niin sanotusti reipastua ja kuluneen sanonnan mukaisesti hankkia elämän? Miten se voisi tapahtua? Vai onko niin, että tällaisen ihmisen olisi parempi vain jatkaa kirjojen lukemista ja elokuvien katsomista muiden kuvitteellisia elämiä tällä tavalla sivusta seuraten.

        Otapa huomioon, että on myös ihmisiä, jotka haluavatkin olla yksin tai lukea kirjaa tai katsoa elokuvaa, kotona ja yksin. Kaikkia ja kaikkea ei tarvitse yrittää väkisin parittaa. Hyvä kirja tai elokuva voittaa taatusti tavalla tai toisella epämiellyttävän tai hämäräperäisen jopa jollakin tavalla vahingoittavan seuran.

        Kaikki eivät halua matkustella kaiken aikaa tai ollenkaan, ei vaikka siihen olisi rahaa ja mahdollisuus. Meitä on erilaisia ihmisiä.


      • elettyelämä
        KuhanKyselenTaas kirjoitti:

        Coco-nainen: Kirjoitit "monenmoista kokenut ja kokeillut". Elämä tuo väistämättä kaikille eteen yhtä sun toista. Toiset kuitenkin istuvat iltaisin kotona, vaikka tahtoisivat tehdä erilaisia asioita. Joku ei ole matkustanut Ruotsia pidemmälle, vaikka haluja olisi. Jollain ei oikein ole ollut kovin kummoisia parisuhteitakaan, vaikka ikää olisi jo lähemmäs 50. Jollain toisella taas on kokemuksia seurusteluista, mutta ei yhdenkään naisen kanssa. Ajan tässä takaa sellaista, että entäs jos todellakin on elänyt elämäänsä lähinnä unelmissaan. Ehkä silti on käynyt koulunsa, opiskellut, painanut duunia ja maksanut veroja. Eli ei ole kyse syrjäytyneestä ihmisestä. Voiko tällainen tyyppi niin sanotusti reipastua ja kuluneen sanonnan mukaisesti hankkia elämän? Miten se voisi tapahtua? Vai onko niin, että tällaisen ihmisen olisi parempi vain jatkaa kirjojen lukemista ja elokuvien katsomista muiden kuvitteellisia elämiä tällä tavalla sivusta seuraten.

        Toi kuulostaa minulta mutta tosin olen vasta lähemmäs 40. Mutta noin se on mennyt. Ei yhtään kunnollista seurustelua, Ruotsia pidemmällä olen käynyt viimeksi 18 vuotta sitten. Ei olisi ollut kyllä varaakaan paljoon matkusteluun ja nyt asunnon oston jälkeen vielä vähemmän.

        Koulu on kuitenkin käyty ja olen ollut töissä melkein koko aikuisikäni. Työttömänä olen ollut kaikki jaksot laskettuna vuoden verran. Se on muuten kuitenkin aika paljon kun miettii eläkettä... Ei mulla ole mielenterveys eikä päihde ongelmia. Se aika on vain mennyt kirjojen ja leffojen parissa. Toisaalta kun olen kuunnellut eronneiden tilityksiä niin en ole mitään menettänyt että ei ole epäonnistuneita suhteita takana sillä eivät nuo kovin onnellisilta kuulostaneet vaan täysin henkisesti haaksirikossa olevilta.


      • KuhaKyselenTaas
        elettyelämä kirjoitti:

        Toi kuulostaa minulta mutta tosin olen vasta lähemmäs 40. Mutta noin se on mennyt. Ei yhtään kunnollista seurustelua, Ruotsia pidemmällä olen käynyt viimeksi 18 vuotta sitten. Ei olisi ollut kyllä varaakaan paljoon matkusteluun ja nyt asunnon oston jälkeen vielä vähemmän.

        Koulu on kuitenkin käyty ja olen ollut töissä melkein koko aikuisikäni. Työttömänä olen ollut kaikki jaksot laskettuna vuoden verran. Se on muuten kuitenkin aika paljon kun miettii eläkettä... Ei mulla ole mielenterveys eikä päihde ongelmia. Se aika on vain mennyt kirjojen ja leffojen parissa. Toisaalta kun olen kuunnellut eronneiden tilityksiä niin en ole mitään menettänyt että ei ole epäonnistuneita suhteita takana sillä eivät nuo kovin onnellisilta kuulostaneet vaan täysin henkisesti haaksirikossa olevilta.

        Aivan! Tiedän ja tunnenkin sinun kaltaisia ihmisiä. Sekä naisia että miehiä. Moni heistä varmasti on löytänyt elämäänsä jotain sisältöä. Monille lemmikit tuovat sisältöä elämään. Sitten on ihmisiä, jotka harrastavat aktiivisesti (kilpaurheilu, aktiivinen kuntoliikunta, kuoro, orkesteri, bändi, vapaaehtoistoiminta tms). Moni yksinelävä ei ole matkustellut sen vuoksi, että yksin matkustaminen tulee kalliiksi (yhdenhengenhuoneet yms) ja matkalla saattaa olokin tuntua orvolta yksinään ollessa. Kirjat, elokuvat ja käsityöt ovat luontevia yksin aikaa viettävän ihmisen ajanvietteitä. Yksi kirjoittaja kävi tuossa välissä kritisoimassa ensimmäistä viestiäni. Yritin ensimmäisessä viestissä tuoda esiin tilanteita, joissa yksin elävät ihmiset haluaisivat tehdä erilaisia asioita ja esimerkiksi matkustaa. Jos ihminen viettää aikaansa yksin ja nauttii siitä, ei silloin ole olemassa ongelmaa. Ongelmia on niillä, jotka eivät syystä tai toisesta pysty elämään sellaista elämää kuin haluaisivat. Olen itsekin elänyt joitakin vuosia, jolloin olen ikäänkuin katsellut omaa elämääni voimattomana pyöreästä kultakalamaljasta käsin. Toisaalta olen myös elänyt parisuhteissa ja muissa sosiaalisissa yhteisöissä, joina aikoina olen hyvinkin vilkkaasti elänyt aktiivista elämää. Olisi aivan mielettömän ihana juttu, jos elämännälkäisiä yksin eläviä ihmisiä saataisiin jotenkin ryhmäytettyä ja pariutettua. Ottaisin mielelläni omaksikin kullaksi ihmisen, joka on jollain tavalla kokematon mutta samalla myös elämännälkäinen. Sellainenhan vain innostaisi minua! Tahtoisin napata hänet kainalooni ja matkustaa sinne ja tänne: Kokeilla jänniä uusia ruokareseptejä ja ravintoloita, lukea kylkikyljessä romanttisia runoja, leikkiä turistia kotikaupungissa, eksyä Tallinnaan, seilata Pietariin, junailla Lappiin, nukkua tähtitaivaan alla, antaa varvashierontaa, pussata veden alla, kiivetä kirkontorniin jne.


      • HyiVttu
        KuhaKyselenTaas kirjoitti:

        Aivan! Tiedän ja tunnenkin sinun kaltaisia ihmisiä. Sekä naisia että miehiä. Moni heistä varmasti on löytänyt elämäänsä jotain sisältöä. Monille lemmikit tuovat sisältöä elämään. Sitten on ihmisiä, jotka harrastavat aktiivisesti (kilpaurheilu, aktiivinen kuntoliikunta, kuoro, orkesteri, bändi, vapaaehtoistoiminta tms). Moni yksinelävä ei ole matkustellut sen vuoksi, että yksin matkustaminen tulee kalliiksi (yhdenhengenhuoneet yms) ja matkalla saattaa olokin tuntua orvolta yksinään ollessa. Kirjat, elokuvat ja käsityöt ovat luontevia yksin aikaa viettävän ihmisen ajanvietteitä. Yksi kirjoittaja kävi tuossa välissä kritisoimassa ensimmäistä viestiäni. Yritin ensimmäisessä viestissä tuoda esiin tilanteita, joissa yksin elävät ihmiset haluaisivat tehdä erilaisia asioita ja esimerkiksi matkustaa. Jos ihminen viettää aikaansa yksin ja nauttii siitä, ei silloin ole olemassa ongelmaa. Ongelmia on niillä, jotka eivät syystä tai toisesta pysty elämään sellaista elämää kuin haluaisivat. Olen itsekin elänyt joitakin vuosia, jolloin olen ikäänkuin katsellut omaa elämääni voimattomana pyöreästä kultakalamaljasta käsin. Toisaalta olen myös elänyt parisuhteissa ja muissa sosiaalisissa yhteisöissä, joina aikoina olen hyvinkin vilkkaasti elänyt aktiivista elämää. Olisi aivan mielettömän ihana juttu, jos elämännälkäisiä yksin eläviä ihmisiä saataisiin jotenkin ryhmäytettyä ja pariutettua. Ottaisin mielelläni omaksikin kullaksi ihmisen, joka on jollain tavalla kokematon mutta samalla myös elämännälkäinen. Sellainenhan vain innostaisi minua! Tahtoisin napata hänet kainalooni ja matkustaa sinne ja tänne: Kokeilla jänniä uusia ruokareseptejä ja ravintoloita, lukea kylkikyljessä romanttisia runoja, leikkiä turistia kotikaupungissa, eksyä Tallinnaan, seilata Pietariin, junailla Lappiin, nukkua tähtitaivaan alla, antaa varvashierontaa, pussata veden alla, kiivetä kirkontorniin jne.

        Hyi vittu. Kuka nyt haluas matkustaa P__n. Ei kukaan.

        Eikä kaikki yksinelävät halua pariutua tai joutua paritetuksi vastentahtoisesti ja erityisesti jollekin täyskusipäälle.

        Että varokin jmlauta ahdistelemasta, vainoamasta ja parittaa jotain yksinelävää vastentahtoisesti. Stana. Että jätä ne yksinelävät rauhaan ja vedä vaikka sitä rupusta kullias käteen.


      • SamoinVainoaminen
        KuhaKyselenTaas kirjoitti:

        Aivan! Tiedän ja tunnenkin sinun kaltaisia ihmisiä. Sekä naisia että miehiä. Moni heistä varmasti on löytänyt elämäänsä jotain sisältöä. Monille lemmikit tuovat sisältöä elämään. Sitten on ihmisiä, jotka harrastavat aktiivisesti (kilpaurheilu, aktiivinen kuntoliikunta, kuoro, orkesteri, bändi, vapaaehtoistoiminta tms). Moni yksinelävä ei ole matkustellut sen vuoksi, että yksin matkustaminen tulee kalliiksi (yhdenhengenhuoneet yms) ja matkalla saattaa olokin tuntua orvolta yksinään ollessa. Kirjat, elokuvat ja käsityöt ovat luontevia yksin aikaa viettävän ihmisen ajanvietteitä. Yksi kirjoittaja kävi tuossa välissä kritisoimassa ensimmäistä viestiäni. Yritin ensimmäisessä viestissä tuoda esiin tilanteita, joissa yksin elävät ihmiset haluaisivat tehdä erilaisia asioita ja esimerkiksi matkustaa. Jos ihminen viettää aikaansa yksin ja nauttii siitä, ei silloin ole olemassa ongelmaa. Ongelmia on niillä, jotka eivät syystä tai toisesta pysty elämään sellaista elämää kuin haluaisivat. Olen itsekin elänyt joitakin vuosia, jolloin olen ikäänkuin katsellut omaa elämääni voimattomana pyöreästä kultakalamaljasta käsin. Toisaalta olen myös elänyt parisuhteissa ja muissa sosiaalisissa yhteisöissä, joina aikoina olen hyvinkin vilkkaasti elänyt aktiivista elämää. Olisi aivan mielettömän ihana juttu, jos elämännälkäisiä yksin eläviä ihmisiä saataisiin jotenkin ryhmäytettyä ja pariutettua. Ottaisin mielelläni omaksikin kullaksi ihmisen, joka on jollain tavalla kokematon mutta samalla myös elämännälkäinen. Sellainenhan vain innostaisi minua! Tahtoisin napata hänet kainalooni ja matkustaa sinne ja tänne: Kokeilla jänniä uusia ruokareseptejä ja ravintoloita, lukea kylkikyljessä romanttisia runoja, leikkiä turistia kotikaupungissa, eksyä Tallinnaan, seilata Pietariin, junailla Lappiin, nukkua tähtitaivaan alla, antaa varvashierontaa, pussata veden alla, kiivetä kirkontorniin jne.

        Parittaminen ja ihmiskauppa ovat Suomessa rikoksia.


      • Anonyymi
        KuhaKyselenTaas kirjoitti:

        Aivan! Tiedän ja tunnenkin sinun kaltaisia ihmisiä. Sekä naisia että miehiä. Moni heistä varmasti on löytänyt elämäänsä jotain sisältöä. Monille lemmikit tuovat sisältöä elämään. Sitten on ihmisiä, jotka harrastavat aktiivisesti (kilpaurheilu, aktiivinen kuntoliikunta, kuoro, orkesteri, bändi, vapaaehtoistoiminta tms). Moni yksinelävä ei ole matkustellut sen vuoksi, että yksin matkustaminen tulee kalliiksi (yhdenhengenhuoneet yms) ja matkalla saattaa olokin tuntua orvolta yksinään ollessa. Kirjat, elokuvat ja käsityöt ovat luontevia yksin aikaa viettävän ihmisen ajanvietteitä. Yksi kirjoittaja kävi tuossa välissä kritisoimassa ensimmäistä viestiäni. Yritin ensimmäisessä viestissä tuoda esiin tilanteita, joissa yksin elävät ihmiset haluaisivat tehdä erilaisia asioita ja esimerkiksi matkustaa. Jos ihminen viettää aikaansa yksin ja nauttii siitä, ei silloin ole olemassa ongelmaa. Ongelmia on niillä, jotka eivät syystä tai toisesta pysty elämään sellaista elämää kuin haluaisivat. Olen itsekin elänyt joitakin vuosia, jolloin olen ikäänkuin katsellut omaa elämääni voimattomana pyöreästä kultakalamaljasta käsin. Toisaalta olen myös elänyt parisuhteissa ja muissa sosiaalisissa yhteisöissä, joina aikoina olen hyvinkin vilkkaasti elänyt aktiivista elämää. Olisi aivan mielettömän ihana juttu, jos elämännälkäisiä yksin eläviä ihmisiä saataisiin jotenkin ryhmäytettyä ja pariutettua. Ottaisin mielelläni omaksikin kullaksi ihmisen, joka on jollain tavalla kokematon mutta samalla myös elämännälkäinen. Sellainenhan vain innostaisi minua! Tahtoisin napata hänet kainalooni ja matkustaa sinne ja tänne: Kokeilla jänniä uusia ruokareseptejä ja ravintoloita, lukea kylkikyljessä romanttisia runoja, leikkiä turistia kotikaupungissa, eksyä Tallinnaan, seilata Pietariin, junailla Lappiin, nukkua tähtitaivaan alla, antaa varvashierontaa, pussata veden alla, kiivetä kirkontorniin jne.

        Pussata veden alla? Antaa varvashierontaa? Haloo!! Onko tämä Suomi24 jonkinlainen eläkeläisvastine pahamaineiselle Tinderille? Olen poliisiylitarkastajan avopuoliso. Voin kommentoida tekstiä, jonka perusteella voin sanoa jo olevani ns. tukka pystyssä.. "Ottaisin mielelläni omaksi kullaksi ihmisen joka on jollakin tavalla kokematon mutta myös elämännälkäinen.." (Nej Herre Gud.. mitä soopaa.) Etsitte siis seksuaalisesti riittävää mutta ei kokenutta helppoa saalista, jolla on viettien taso jokseenkin kuuma. Olette itse elänyt parisuhteissa, kirjoitelman mukaan.

        — Oikea muotoilukaan ei pelasta hakutekstiänne. Sanon suoraan, että ei paneta.

        Pussata veden alla? Ehkä lienee parasta hankkia se pyöreä akvaario ja kaloja. Eksyä Tallinnaan? Seilata Pietariin? Kiivetä kirkontorniin? Haloo., EI KIITOS.

        Nimimerkki "Haista v...u."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pussata veden alla? Antaa varvashierontaa? Haloo!! Onko tämä Suomi24 jonkinlainen eläkeläisvastine pahamaineiselle Tinderille? Olen poliisiylitarkastajan avopuoliso. Voin kommentoida tekstiä, jonka perusteella voin sanoa jo olevani ns. tukka pystyssä.. "Ottaisin mielelläni omaksi kullaksi ihmisen joka on jollakin tavalla kokematon mutta myös elämännälkäinen.." (Nej Herre Gud.. mitä soopaa.) Etsitte siis seksuaalisesti riittävää mutta ei kokenutta helppoa saalista, jolla on viettien taso jokseenkin kuuma. Olette itse elänyt parisuhteissa, kirjoitelman mukaan.

        — Oikea muotoilukaan ei pelasta hakutekstiänne. Sanon suoraan, että ei paneta.

        Pussata veden alla? Ehkä lienee parasta hankkia se pyöreä akvaario ja kaloja. Eksyä Tallinnaan? Seilata Pietariin? Kiivetä kirkontorniin? Haloo., EI KIITOS.

        Nimimerkki "Haista v...u."

        Ihan uteliaisuuttani kysyn mikä olet itse ammatiltasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pussata veden alla? Antaa varvashierontaa? Haloo!! Onko tämä Suomi24 jonkinlainen eläkeläisvastine pahamaineiselle Tinderille? Olen poliisiylitarkastajan avopuoliso. Voin kommentoida tekstiä, jonka perusteella voin sanoa jo olevani ns. tukka pystyssä.. "Ottaisin mielelläni omaksi kullaksi ihmisen joka on jollakin tavalla kokematon mutta myös elämännälkäinen.." (Nej Herre Gud.. mitä soopaa.) Etsitte siis seksuaalisesti riittävää mutta ei kokenutta helppoa saalista, jolla on viettien taso jokseenkin kuuma. Olette itse elänyt parisuhteissa, kirjoitelman mukaan.

        — Oikea muotoilukaan ei pelasta hakutekstiänne. Sanon suoraan, että ei paneta.

        Pussata veden alla? Ehkä lienee parasta hankkia se pyöreä akvaario ja kaloja. Eksyä Tallinnaan? Seilata Pietariin? Kiivetä kirkontorniin? Haloo., EI KIITOS.

        Nimimerkki "Haista v...u."

        Sehän oli haaveellisen romanttisesti lopetettu ihan hyvä teksti.


    • ElämäOnVaanIhanaa

      Aikuinen nainen on sellainen jonka kanssa voi jutella mistä asiasta vain. Asioista joista et voi, etkä pysty juttelemaan kenellekään muulle, mutta hän kuuntelee ja ymmärtää ja juttelee myös omista tuntemuksistaan ja mieltä painavista asioita. Aikuinen nainen on avoin, syvällinen, rakastava, mitään asioita piilotteleva tai salaileva. Minulla tällainen nainen olisi kiikarissa, mutta jotenkin pelkään vaan lähestyä, vaikka toisaalta mitään muuta en halua. Pelko siitä, että minut hylätään tai minua ei hyväksytä sellaisena kuin olen on jotenkin liian suuri. Tiedän, että tämä nainen varmasti hyväksyy minut tällaisenaan, mutta joitain asioita on käsiteltävä vielä yksikseen omassa päässä ennen kuin pystyn parisuhteeseen. Silti olen helvetin kiitollinen siitä, että saan olla ystävä tämän suuremmoisen naisen kanssa. Kipinät lentää molemmin puolin, joten joskus laitetaan hösseliksi, kun sen aika on. Ehkä jo pian.

      • Anonyymi

        Päivää sinne vuoteen 2017. Nyt on jo vuosi 2022. Olen aivan varmasti aikuinen nainen ja siksi haluan oikoa muutamia truismeja eli arvottomia höpinöitä. En ensinnäkään ole konservatiivina minkäänlainen jokapaikan höylä. Tarkoitan, että katson todella huolella kenen kanssa ryhdyn keskustelemaan. Akateemisena ihmisenä mielelläni myös pysyttelen etiketin mukaisissa varsin pinnallisissa ja korrekteissa aiheissa. En kaipaa sanansaattajia helvetistä, siellä ollaan toki kiitollisia kaikenlaisesta avautumisesta ja uskottelusta, uskoutumisista.

        Mikäli viitsin vaivautua keskustelemaan miesten kanssa, ei välillämme lentele mitään kipinöitä. En ole sielunhoitaja. Jos en viitsi kuunnella valehtelua ja kaikenlaista vikittelyä, asioiden kaunistelua ja totuuden kieltämistä sanon sen normaalin bisnesmaailman sääntöjen mukaan. Eleet sekä ns. hissipuhe, 1 minuutin mittainen sepitys riittävät osoittamaan, että mies haluaa vain terapeutin tai jotakin muuta hyötyä. Terapeuttien tuntitaksoittelua en tunne. Omassa päässään asioitaan märehtivien seura ei kiinnosta.

        Ellei kanssakäymisestä tiedetysti ole pienintäkään iloa, en näe syytä siihen. Näillä menemme. Ajan hukkaaminen on huono asia.


    • Kulttuurin.kääntöpuoli

      AIKUISEN NAISEN LUONNE
      - lapsirakas
      - siivoushullu
      - äkkipikainen
      - hyväksyy itsensä

      AIKUISEN NAISEN ULKONÄKÖ
      - silmälasit
      - polkkatukka
      - luonnollisen väriset hiukset
      - jakkutakki
      - kynähame tai suorat housut
      - matalat korkokengät

      AIKUISEN NAISEN KIINNOSTUKSEN KOHTEET
      - vauvat
      - perhe
      - kukkien hoitaminen
      - omakotitalon sisustaminen

      NUOREN TYTÖN LUONNE
      - ailahteleva mieliala

      NUOREN TYTÖN ULKONÄKÖ
      - puolipitkät hiukset
      - shokkivärit hiuksissa
      - tennarit
      - farkut

      NUOREN TYTÖN KIINNOSTUKSEN KOHTEET
      - eläimet
      - bilettäminen
      - matkustaminen

      • robottibotti

        Kumpiko sinä olet noista?


      • Anonyymi

        Herre Gud mitä pakkomääritelmiä! Oletteko Te hulluja vai humalassa? Oppikirjan voisi ehkä kirjoittaa halpakirjakustantajan kanssa mutta miksi se tehdään Suomi24 palstalla? Näistä luetteloistako ihmiset sitten tarkistavat miltä on näytettävä ollakseen nuori tyttö. Shokkivärit hiuksissa? Tunnetun valokuvamallikoulun johtaja heittää kokelasmallin ulos kurssilta jos hiukset on pilattu värjäämällä! Eivät kaikki aikuiset naiset pidä lapsista, ja niin edelleen.


    • neidonhiuspuu

      Voi sentään. Täällä keskitytään pääasiassa muutamaa poikkeusta lukuunottamattaulkoiseen olemukseen ja elämän suorittamineen; pukeutumiseen ja fyysiseen olemukseen ja uran luomiseen eli eräänlaiseen ulkoa ohjautuvuuteen, jota mielestäni virheellisesti menestyksekseksikin kutsutaan, kun aiheena on aikuinen nainen.

      Missä on pohdintaa syvällisestä ajattelusta, aivojen käytöstä ja arvoista sekä omasta, sisäisestä maaimasta?
      Itse koen aikuisen naisen sillä lailla itsenäiseksi, ettei elämä muodostu laumassa elämisessä, joka tuottaa ns. naistenlehtien luomaa illuusiota siitä, että samanlaisuus, alkaen mielikuvasta aikuisesta naisesta on kopio toisista. Minulle aikuinen nainen on elämänkokemukseen perustava avarakatseinen, omaan arvomaailmaan luottava, itselleen uskollinen, joka uskaltaa muodostaa mielipiteitä omasta itsestään lähtein, ei ulkoa päin luotujen mielikuvien perusteella.
      Aikuinen nainen ei ole valmis luopumaan periaatteistaan vain siksi, että muut olisivat eri mieltä, sekä myös uskaltaa kyseenalaistaa valla olevien, osin täysien turhuuksien tarpeellisuuden. Aikuinen nainen myös osaa katsoa menneisyyteen samalla tavalla kuin tulevaan; se, mitä on ollut, ei aina ole vain rasite vaan mennestä voi kantaa rakennuspuita tähän päivään ja tulevaan, ja tietää, että tulevaisuutta on myös senkin jälkeen kun itsedtä aika jättää.

      Ainakin minulle tärkeintä on seistä omilla jaloillani niin, etten tallo muiden jalkoja sännätessäni kohti jotain päämäärää, joka ei useinkaan olekaan se oma, sisäinen, intohimoinen päämäärä vaan luulo siitä, että näin pitää elää tullakseen hyväksytyksi toisten, yhtä päämärättömän vimmaisten keskellä, jossa loppujen lopuksi jokainen ajattelee, että johonkin on päämäärään on päästävä tullakseen vähän paremmaksi kuin toinen vastaavanlainen talloja.
      No, siksipä en säntäile, koska olen jo perillä, omassa elämässäni.

      Tiedän, olen hyvin monen mielestä jopa omituinen, mutta minulle ei ole tärkeää se, mitä minusta ajatellaan, tärkeintä on se, mitä itse ajattelen itsestäni.
      Niin, olen aikuinen nainen, viisikymppiä jo ylittänyt, jos tuollakaan on mitään suurempaa merkitystä.

      • Santelipuuu

        Ihana kirjoitus sulta neidonhiuspuu! Olen samaa mieltä. Olisi ihana löytää sisäisesti vahva nainen. Valitettavasti mulla on ollut huonoa tuuria...


      • VihreänVehreäPuu

        Sun näkemyksen aikuisesta naisesta voisi lyhyemminkin kiteyttää:D Mutta tosiasia vaan on etten ainakaan itse viehäty naisesta, jonka selkää koristaa pari kerroksinen jenkkakahvasto tai vastaavasti ulkoinen olemus viestittää yber-maskuliinisuutta. Ja jos minkäänlaista liikettä vapaa-ajalle ei sisälly niin eihän itsensä hyväksyminen tai oman identiteetin ja arvomaailman löytäminen syvällisine pohdintoineen synnytä väkisin halua/intohimoa toista kohtaan. Fyysisen kunnon ylläpitäminen on sama kuin laittaisi rahaa pankkiin oli se elämänkaari miten alussa tahansa!


      • Anonyymi

        On ihanaa jos on noin ihanaa! Elämä vain valitettavasti opettaa yleensä ainakin sen, että mikään ei ole pysyvää. On mahtipontista julistaa seisovansa omilla jaloillaan, millään ei terveenä ollessa ole merkitystä. Jonakin kauniina aamuna muut menevät menojaan ja äkisti sairas on ambulanssissa tai sairaalan vuodeosastolla. Olen oppinut aikuisuudesta sen, että tilanteet muuttuvat. Auttajat joutuvat autettaviksi. Aikuisuus perustuu siihen, että ei enää kielletä tosiasioita. Tieto lisää tuskaa mutta avaa uusia ovia!


      • Anonyymi
        VihreänVehreäPuu kirjoitti:

        Sun näkemyksen aikuisesta naisesta voisi lyhyemminkin kiteyttää:D Mutta tosiasia vaan on etten ainakaan itse viehäty naisesta, jonka selkää koristaa pari kerroksinen jenkkakahvasto tai vastaavasti ulkoinen olemus viestittää yber-maskuliinisuutta. Ja jos minkäänlaista liikettä vapaa-ajalle ei sisälly niin eihän itsensä hyväksyminen tai oman identiteetin ja arvomaailman löytäminen syvällisine pohdintoineen synnytä väkisin halua/intohimoa toista kohtaan. Fyysisen kunnon ylläpitäminen on sama kuin laittaisi rahaa pankkiin oli se elämänkaari miten alussa tahansa!

        On upeaa, että olet täydellinen ihminen! Onnittelut minun ja monen muun puolesta,


      • Anonyymi
        Santelipuuu kirjoitti:

        Ihana kirjoitus sulta neidonhiuspuu! Olen samaa mieltä. Olisi ihana löytää sisäisesti vahva nainen. Valitettavasti mulla on ollut huonoa tuuria...

        Löytää sisäisesti vahva nainen? Etsit siis kainalosauvoja heikolle itsellesi? Ehkä samalla elättäjää, sihteeriä, äitihahmoa, opettajatarta, pankkiiria, sijoitusneuvojaa, kiinteistöjen ammattilaista, ompelijatarta, kotiapulaista? Eläinpsykologi ehkä sopisi kumppaniksi, monelle muullekin. Voin sanoa kokemuksesta, että sisäisesti vahva ihminen ei esitä ehtoja tai vaatimuksia ihmissuhteissaan. Mitä sisäisesti vahva muuten tarkoittaa? Saa olla vahvasti suuritissinen ja pitkäsäärinen, ulkoisesti siro ja eteerinen mutta on oltava sisäisesti vahva? Sisäisesti vahva nainen kestää paskan miehen kaikki temput.

        Eiköhän kannattaisi yrittää jotain itsekin. Taloudellinen turva esimerkiksi luo otolliset olot sisäisen vahvuuden kehittymiselle. Miksi ihmisille ei anneta edes mahdollisuuksia kasvuun ja kehitykseen? Siksi, että kaikki maksaa rahaa. Paljon. Sisäisesti vahvalla naisella on valmis pankkitili ja omaisuutta. Good for you! — Köyhä ei koskaan ole sisäisesti vahva?


    • Aikuinenko

      Olen kohta 60-vuotias mies, joten kirjoitan omasta (kenties ahtaasta) näkökulmastani. Aikuinen nainen on iältään mielestäni 58-70 vuotta ja silmälasit ovat etuna. Mielestäni naisella saa olla muotoja riittävästi tai vähän yli. Tällaista aikuista naista kaipaan.

      • Anonyymi

        Silmälaseja on anteeksi vain pakko käyttää jo usein 40 vuoden iästä lähtien siksi, että ikänäkö vaikuttaa ihmisiin. En tunne ainoatakaan naista joka pitäisi niitä ulkonäön vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silmälaseja on anteeksi vain pakko käyttää jo usein 40 vuoden iästä lähtien siksi, että ikänäkö vaikuttaa ihmisiin. En tunne ainoatakaan naista joka pitäisi niitä ulkonäön vuoksi.

        Suomestahan saa nykyisin edullisiakin silmälaseja, alle kahdella eurolla jos hyvin käy.


    • jonsku96

      Aikuinen nainen on mielestäni iältään 25 vuotta, oma elämä kunnossa esim. jonkin näköinen työpaikka. Pukeutuu siististi, ei enää hillu yömyöhään baareissa yms. Aikuinen nainen tietää mitä haluaa tulevaisuudelta, ei jätä mahdollisia opintoja helposti kesken.

      • Anonyymi

        Höpöhöpö määritelmien perusvika on yleistäminen. 25 voi olla pahin mahdollinen kriisivaihe. Lapsettomuus alkaa muuttua dragediaksi, korkeakoulutus ei takaa elintasoa ja elämisen laatua. Ihmissuhteet saattavat osoittautua jopa vaarallisiksi. Unelmat eivät toteudu. Rahat loppuvat. Kauniimmat ja vauraammat tallovat Sinut jalkoihinsa. Kroonisia sairauksia ilmenee. Psyyke pettää. Alkoholismi ja muut stimulantit ovat jo elämäntapana. Suosittelen listojen teon ja ihannekuvien elättelyn lopettamista. Maksakaa pikavipit pois, eläkää ihmisinä ihmisten keskuudessa, omien resurssien mukaan. —Kauneus katoaa.


    • Anonyymi

      Harvinaisen typerää, pikana rullaamalla. Lopun saattoi arvata,niinpä samaa, tuli nyt vanhaa nähtyä.

    • Anonyymi

      Aikuinen nainen ei runoile hölmöjä sepityksiä Suomi24 palstatiloilla. Olen 65 ja käytän juurikin niitä vaatteita mitä itse päätän kuluttaa. Päässäni ei soi mikään iskelmä, jossa neuvotaan tai nostatetaan uskomaan valmiita määritelmiä. Trendikkäät ilmiöt ovat virkistäviä. Jos aikuisuus mitataan pelkkien vaatteiden ja ulkonäön perusteella niin jopas nyt jotakin, Onko vaarana joutua jonkinlaiseen häiriintyneiden kategoriaan? Käyttäisin vahingossa tyttären vaatteita ja joutuisin sosialistisen lähinaapurin piinan kohteeksi? Ruokavalioni on sekin yksityinen valintani. 34 vuotias? Hah haa! Tuttavissani on pian 94 vuotta täyttäviä aikuisia naisia. En käsitä minkälaista psyykkistä kuntouttavaa terapiaa tälle palstalle kirjoittajien pitää saada. Aikuinen nainen joka tapauksessa on ilmeisen älykäs, verrattuna itseään paljon nuorempiin naisiin, On huolestuttavaa, että soimaajasisaret eivät näe omaa turhanaikaisuuttaan. Toivon, että elämä opettaa erottamaan tärkeät asiat epäoleellisista! Se on aikuisuutta, vain ja ainoastaan. Aikuinen nainen ei ole itsekäs narsisti.

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1495
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1282
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1227
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1204
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1106
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1087
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1076
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe