Tilasin netistä f-secure freedomen. Asensin sen tietokoneelle ja kännykkään. Ennen minulla oli f-secure safe, joka hoiti itse itsensä. Onko nämä erilaiset systeemit? En ostaessa tajunnut. Nyt huomasin, että tuo freedome pitää napauttaa ympyrästä päälle. Pitääkö suojaus napauttaa päälle vain nyt aluksi vai aina kun laite on ollut sammutettuna tms? Miksi moinen ? Kiitos avusta!
Miten f-secure freedome toimii?
10
2693
Vastaukset
- aaggre
Tietokoneella löytyy Freedome-ikkunan vasemmasta reunasta Asetukset. Siellä voi määrätä, että Freedome käynnistyy automaattisesti. Myös sen voi valita, että suojaus laitetaan oletuksena päälle.
Kännykkään en ole asentanut, niin en tiedä miltä se näyttää tai miten se toimii.- Tekniikanihme
Hei, mahtavaa, kiitos!
Pitäisikin oppia muistamaan tuo taikasana "asetukset".. ;)
- Bersel
Freedomen ainakin saa käynnistymään ja aktivoitumaan automaattisesti aina kun laitteen käynnistää.
Ymmärtääkseni se menee niin, että Windows-koneessa Freedome skannaa verkkoliikenteen, mutta ei suorita paikallista virustorjuntaa. Tarvitaanko välttämättä molempia, eli paikallista skannausta jos tietoliikenne jo skannataan, on aihe josta lienee monta näkemystä. Fsecuren oma suositus on ymmärtääkseni, että olisi hyvä käyttää molempia.
Android-laitteissa freedome ymmärtääkseni skannaa myös sovellukset, joten siinä en näkisi syytä erilliselle virustorjunnalle.
Jos käytät koneita ja laitteita lähinnä kotona, paras vaihtoehto voisi tuon firman tuotteista olla Sense-reititin, koska se sisältää (ellei vielä, niin päivityksenä tulee) Freedomen ja virustorjunnan. Pääosa virustorjunnasta suoritetaan kuitenkin reitittimessä, jolloin tietokoneen resursseja säästyy, eikä ole välttämättä pakko asentaa mitään virustorjuntaa tai muuta softaa Windowsiin, kun reititin skannaa jo kaiken.
Sensen hankkiminen ollut omassa harkinnassa jo jonkin aikaa- tekniikanihme
Hei, mielenkiintoista, kiitos infosta! Ehkä menen tällä freedomella nyt, kun sen olen just hankkinut, mutta pidän sensenkin mielessä :)
Freedome myös suojaa konetta internetin vaaroilta koska nettiliikenne menee sen kautta Freedomen ollessa päällä. Siis jos menen huonolle sivulle niin Freedome estää sen ja haitallinen sivu ei edes pääse aukeamaan jossa taas koneeseen asennettu virustorjunta estäisi sen, siis näin https://youtu.be/OkaathwlPnU
Siis jos otan Freedomen pois päältä ja menen sitten nettiin ja huonolle sivulle niin mulla Norton alkaa toimia
Freedomen ollessa päällä kaikki nettiliikenne tulee sen kautta ja se estää pöpöjä edes pääsemästä vaikka Nortonin kanssa tekemisiin ja Norton tietysti sippuaisi pöpön jos se edes pääsisi nortonin kynsiin- Tekniikanihme
Kiitos lisätiedoista :)
Hmm.. jos siis pidän freedomen päällä koko ajan, sen pitäisi riittää? Mulla on kahdessa Windows koneessa Freedome sekä Android tabletissa myöskin ja enää en Freedomesta luovu
- Helpmehelp
Minulla on ongelma! Olen viime helmikuussa ostanut ja ladannut freedomin kahdelle laitteelle. Tablettiin ja puhelimeen! Kaikki toimi hyvin kunnes vaihdoin puhelimen. Nyt yritin asentaa sen puhelimeen uudestaan, mutta sain vain kuukaudeksi eli sen ilmaistarjouksen. Miten sen saan takaisin puhelimeen??
https://community.f-secure.com/t5/F-Secure/Freedome-ja-käyttöoikeuden/ta-p/88017
Lyhytlinkkinä sama https://urly.fi/PGQ
Tuo toimii varmasti ja käyttänytkin siirtämistä silloin tällöin
Kun näpyttelet koodin niin ilmoittaa mahdollisesti kaikki lisenssit käytetty ja ehdottaa Siirrä niin siirrä ja lisensit vapautuu montako niitä nyt olikin ja kaikki on taas käytettävissä, joissakin laitteissa voi toimia edelleen mutta joihinkin voi joutua antamaan koodin uudestaa niin homma on hoidossa, joissain laitteissa ei heti näy ennenkuin saa yhteyden F-Secureen niin silloin korjautuu oikea kestopäivä
siis periaatteessa helppo homma mitään yllätyksiä ei tule
Siirrä
Freedome ja käyttöoikeuden siirtäminen
Tämä artikkeli englanniksi
Tämä artikkeli koskee vain useille laitteille tarkoitettuja Freedome-tilauksia, jotka on tehty suoraan F-Securelta tai F-Securen virallisilta jälleenmyyjiltä. Tämä artikkeli ei koske sovelluskaupoista, kuten Google Playstä tai Applen App Storesta, tehtyjä tilauksia.
Freedome-sovellus käyttää jokaisen asennuskerran yhteydessä yhden käytettävissä olevan käyttöoikeuden usean laitteen tilauksesta. Jos olet käyttänyt kaikki käytettävissä olevat käyttöoikeudet, kun yrität asentaa Freedomen laitteeseen, sovellus havaitsee, että tilauskoodin sisältämiä asennuksia (käytettyjä käyttöoikeuksia) on tehty enimmäismäärä. Freedome pyytää tällöin käyttöoikeuden siirtoa.
Huomautus: Freedomen asennuksen poistaminen ei vapauta käyttöoikeutta laitteesta. Tämä tarkoittaa, että Freedomen asennuksen poistaminen ja uudelleenasennus samaan laitteeseen käyttää toisen käyttöoikeuden.
Käyttöoikeuden voi siirtää enintään 4 kertaa 3 päivän aikana. Jos siirrät käyttöoikeuden 4 kertaa 3 päivän aikana, käyttöoikeuden siirto ei ole käytettävissä 3 päivää ensimmäisestä siirrosta.
Kun käyttöoikeus siirretään, vaihtoehtoja on kaksi: voit joko siirtää tai peruuttaa käyttöoikeuden.
Jos valitset siirtovaihtoehdon:
Freedome-tilauksesi palauttaa itsensä, ja kaikki käyttöoikeudet vapautetaan kaikista Freedome-asennuksista.
Laite, johon asennat Freedomen, käyttää tilauksesi ensimmäisen käyttöoikeuden.
Kaikki muut laitteet, joihin Freedome on asennettu automaattisesti, saavat jäljellä olevat käyttöoikeudet, kun ne muodostavat yhteyden Freedome-palvelimiin.
Jos olet asentanut Freedomen useampaan laitteeseen kuin mitä voimassa oleva tilauksesi mahdollistaa, viimeiset Freedome-palvelimiin yhteyden muodostavat laitteet eivät saa käyttöoikeutta, vaan pysyvät vanhentuneessa tilassa.
Jos valitset peruutusvaihtoehdon:
Freedome ei varaa käyttöoikeutta tilauksestasi, vaan pysyy vanhentuneessa tilassa laitteessa, johon yrität asentaa Freedomen.
Freedome toimii edelleen muissa laitteissasi.
Jos aiot käyttää Freedomea useammassa laitteessa kuin mitä voimassa oleva tilauksesi mahdollistaa, voit tehdä uuden tilauksen täällä: https://freedome.f-secure.com/
Aiheeseen liittyviä tietoja
Miten Freedome-käyttöoikeusjakso toimii?
- ValitseKasperky
Hyppönen sanoi että F-Secure ei tuki CIA:n Ja NSA:n reikiä ja takaportteja Windowskoneissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433364Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!3602435Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan162415Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!801688- 861375
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541060SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs69956- 73896
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.25732Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l4684