https://www.facebook.com/groups/2018533431711774/
Mä'ärä ei korvaa laatua, siksi meitä on vielä vain vähän. Mutta toivotavasti ryhmämme kasvaa, paisuu, muttei räjähdä käsiin! :-)
Nille jotka ette käsittele kuvianne...
6
284
Vastaukset
- on-noita-ollut
Flickr:ssä on ollut vaikka kuinka pitkään vastaavia straight from camera ryhmiä.
- Käytännössä
Paskan määrä lisääntyy.
- ei-ole-pakko
Mitä sitten vaikka valokuva olisikin huono.
Silti se kertoo aina jotakin.
Eikä mitään kuvaa ole pakko katsella.
Kuva ilman käsittelyä tulee polaroid kamerasta.
Kamera säätää kuvia asetusten mukaan. Jotkut kamerat säätävät
jopa kuvausohjelman automaattisesti.
Valokuvauksen määritelmä on valon tallennus filmille tai
valonherkälle kennolle. Kummallakaan ei tee mitään ilman
käsittelyä. Valokuvia voi ottaa ilman kameraakin.
Ammattimaisissa kameroissa ei ole kuvausohjelmia.
Kun otetaan kuva Hesen hampurilaisesta ei siis valita
ruokaohjelma, vaan kameran asetukset tehdään kuvaajan
osaamisen ja kokemuksen mukaan. Jotkin asiat on parempi tehdä
editorissa. Vaikka terävointi ja kohinan poisto käytettyyn
kuvakokoon. Kuvakoot siksi isoja, että ei niitä pienentämättä
nettiin laiteta.
Monet kamerat prosessoivat hienoja kuvia. Pidän varsinkin
Fujin jpg kuvista. Kameraa näpräämällä saa kyllä hyviä
kuvia ilman RAW-kuvien säätämistä.- äähvoivit
Oikeastaan kyllä arvostan enemmän itse säädettyä kuvaa kuin jotain kameran softan tekelettä. En oikein ymmärrä mitä hienoa siinä on olevinaan, että kuva on suoraan kamerasta.
(Lisäksi ihmettelen sitä, millä logiikalla robottitestissä ruudussa on "ajoneuvoja", jos siinä on oikeasti vain pieni pala auton rengasta.) - Tsuumiko
Kuva valmiina kamerasta -ajatuksessa on juuri se juju ja hienous, että kuvaaja paikanpäällä samantien näkee lopputuloksen, ja osaa tehdä sen - kameralla. Niin, ettei siihen voi olla lisäämistä, eikä korjaamista, eikä pistettä enää iin päälle, edes.
Toki ymmärrettävää sekin, että toisilla on monessa työnteossa asenteena se, että ensin lapioidaan karkeasti kasa pois, ja myöhemmin hienosäädetään vielä harjalla. Tämäkin taktiikka toimii monessa asiassa. Ehkä ryhmätyönä jopa.
.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911117
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa114913- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten279679- 76658
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74621Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54556Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38520- 72483