Oletko tyytyväinen elämääsi.

onnen.lintu

Oletko onnellinen? Millä mittapuulla mittaat oman onnellisuutesi tai yleensä hyvän olon. Itse olen melko onnellinen ja tyytyväinen tämänhetkiseen elämääni.

51

703

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen onnellinen ja melko tyytyväinenkin.
      Iloitsen kaikesta siitä hyvästä mitä elämä tarjoaa.

      • Hyvänäinkin

        Vain rakas läheinen ihminen puuttuu. Kaikki muuten hyvin.


    • Näillä-eväillä-onneen

      En tietenkään ole. Olenhan suomalainen.
      Kuka meistä olisi. Jos joku kehuu onneaan, valehtelee.
      Olemme synnynnäisiä pahanilman tinttejä pakattuna luulottelu epäily ja ties millä negatiivisilla geeneillä.
      Hulluksihan sellaista katsotaan jolla onni loistaisi otsallaan.
      Ei tarvitse katsoa kuin naapuria roskapussi kädessään niin näkee että vituraksi on mennyt hänenkin elämä, ei onnea edes riekaleina, ukko tuppisuu ja otsat kurtussa, seksiäkin ollut, ehkä 70 luvulla kun lapsiakin oli.
      Nyt vain mitättömät eläkkeet kunnan roskapuun oksastosta tipahtaneina, sinne meni vuosikymmeniä hukkaan elämästä, tuumivat monet.

      • gadsa

        Näillä-eväillä_onneen puhu vain omasta puolestasi, et voi puhua kenenkään toisen puolesta vaikka ilmeisesti niin kovasti haluaisit että muutkin olisivat yhtä negatiivisia kuin sinä.


      • Näillä-eväillä-onneen

        :)))))))))))
        Uskoitko oikeasti :D
        Olen hieman ja paljon juju ja hupinen mies.


    • facetoface4

      Herra kun taistelee, niin riittää se onnellisuudeksi ainakin minulle. Nykyään näyttää riittävän etnistäkin useammalle inhimillisyyden kadotus töitä paiskoen.

    • Juupsis

      Hyvinnii oon kun vaa rahat riittää.

    • Reetukka

      Kyllä, olen onnellinen, ajoittain. Tyytyväinen lähes aina. Miksikö? Luultavasti osaan suhteuttaa asioita hyvin, minulla (meillä) on paljon aihetta tyytyväisyyteen ihan jo arkielämässäkin, loppujen lopuksi suomalaisten, kenen tahansa, arki on helppoa ja yksinkertaista, on vettä ja leipää on vaatetta ja lämmintaä. Sen lisäksi minulla on mies, joka rakastaa ja jota saan rakastaa, ihanat aikuiset lapset, kaunis koti, hyvä työpaikka. Enempää en toivoisi mutta olen saanut, ihania ystäviä ja vilkkaan sosiaalisen elämän sekä mahdollisuuden opiskella tai harrastaa mitä haluan.

    • Olen, jos en nyt onnellinen, niin tyytyväinen. Neljä vuotta sitten elämäni pysähtyi ja tein henkistä kuolemaa. Toivuin hitaasti lyhyin askelin. Sain mielenrauhan ja tasapainon. Luonnossa kävellessäni ihmettelen aina, miten kaunista ja rauhoittavaa on metsän henki. Elän, olen läsnä joka päivä.
      .

    • Jos minulta olisi kysytty 30-40-vuotiana olenko onnellinen, olisin taatusti sanonut että en ole.
      Nykyisin on niin onnellinen kuin ihminen pystyy olemaan. On kaikkea mitä tarvitsen, sielunkumppanikin.
      Ei minulla ole mitään loisteliasta, ihan tavallista elämää.

    • Per-kel

      Olen onnellinen joka aamu kun herään uuteen päivään, keitän kaurapuurot ja lähden lenkille ja sorsia ruokkimaan leivänpalasilla.- Miksi valittaa? On katto pään päällä, ruokaa ja juomaa eläke jolla pärjää.- Ja muija joka nalkuttaa :*

      • voisorsaparat

        vain eläinrääkkääjät ruokkivat luontokappaleita ihmisten prosessoiduilla ruokatuotteilla


      • voisorsaparat kirjoitti:

        vain eläinrääkkääjät ruokkivat luontokappaleita ihmisten prosessoiduilla ruokatuotteilla

        Minkalaisia ruokia syövät kisulit ja koirulit, eikö ne ole ihmisten kätösten aikaan saannoksia. Enti vanhaan ja nytkin maaseudulla kissat metsästävät. Koirista en tiijä, en ole koiraihminen eikä minusta tulekaan, mutta en minä niitä potki.

        Minun kesän sorsapoikue on jo aikuisiässä. Uiskentelevat vielä rantavesissäni. Kun ilmestyn maisemiin he seuraavat minua kuin äiteetä. Jos minulla sattuu olemaan syötettävää esim. leipää murennan sitä ja lapsoseni palaavat tyytyväisenä veteen.

        Eläinrääkkääjä 😣


    • Kyllä kai minun pitäs olla tyytyväinen, mutta minä saan itse järjestettyä sitä tyytymättömyyttä omalle kohdalle. Mutta näin se on aina ollut.
      Siitä oon ilonen, että järjenvalo voitti vuos takaperin , ja siirryin maalämpöön. On se hyvä vehje, ei tarvii lämmöstä huolehtia.
      Vaikka on minulla tuossa aika iso puisto, mutta silti maalämpö on hyvä.
      Eihän se kiihkeä suukkonen elämän laatua huonontaisi, mutta kun ei niissä kaikissa pakkauksissa ole tuoteselostusta., niin siinäkin on riskinsä.
      Lopputulemana, ei minulla kyllä valittamista ole.

      • näinsemeneekin

        Tyytyväinen pitäisi olla, sillä elän elämäni parasta aikaa. Joskus se yksin oleminen tuntuu kuitenkin katuvan päälle. Ihminen tarvii muutakin kuin maalämpöä, mutta näillä vuosiluvuilla ei enää taida löytyä.
        Yksi yritys oli, mutta totesin ettei siitä mitään tule. Jo muutama tapaaminen alkoi nyppiä. Olin tuntenut henkilön vuosikymmeniä, kumpikin meistä eli tahollaan aviossa. Kaksi leskeä, mikäs siinä, mutta huomasin, että hänellä taitaa olla muistissa vikaa. Jos ei tiedä, mikä on omakaan terveydentila, mutta muistan, millaista on ollut omaishoitajana, niin en siihen lähde toista kertaa.
        Kroppa on ihan ok, kunhan ei naamaa oteta lukuun ja siinä se vika taitaa olla, ettei kukaan edes vilkaise.


      • näinsemeneekin kirjoitti:

        Tyytyväinen pitäisi olla, sillä elän elämäni parasta aikaa. Joskus se yksin oleminen tuntuu kuitenkin katuvan päälle. Ihminen tarvii muutakin kuin maalämpöä, mutta näillä vuosiluvuilla ei enää taida löytyä.
        Yksi yritys oli, mutta totesin ettei siitä mitään tule. Jo muutama tapaaminen alkoi nyppiä. Olin tuntenut henkilön vuosikymmeniä, kumpikin meistä eli tahollaan aviossa. Kaksi leskeä, mikäs siinä, mutta huomasin, että hänellä taitaa olla muistissa vikaa. Jos ei tiedä, mikä on omakaan terveydentila, mutta muistan, millaista on ollut omaishoitajana, niin en siihen lähde toista kertaa.
        Kroppa on ihan ok, kunhan ei naamaa oteta lukuun ja siinä se vika taitaa olla, ettei kukaan edes vilkaise.

        Käyhhän kampaajalla, jalaitatat Sinulle sopivan kampauksen, vähän meikkiä ja huulipunaa, niin itsetunto on eri tasolla.
        Se vaan on niin, että täydellistä ei tässä iässä ole kun haaveissa, ei sitä ole nuorempanakaan. mutta nr haaveet kestää kauemmin.
        Se on meille miehille vaikea tunnustaa se vanheneminen, jos sokeri suussa sulaa.


    • Per-kel
    • Yrjö.Riukula

      Minun koko elämäni on ollut tylsää ja äärettömän puuduttavaa; koko elämäni olen vain istunut vihreällä oksalla kultalusikka suussa. Vain joskus poikkeuksellisesti olen käväissyt ruusuilla tanssimassa.

    • onnen.lintu

      Hienoa kun miespuolisetkin , eli kaksilahkeiset vastaavat tähän. He kun avautuvat niin harvoin, me naiset aina nalkutamme ja vouhotamme .

    • No vähän nälkä meinaa olla ja unikin alkaa jo painamaan silmiä.
      Ihan tyytyväinen muuten.
      Jos ottaisin tässä vielä pikkuisen iltapalaa ja painuisin nukkumaan.

      • VaiRytmiSekaisin

        Oletko vuorotöissä?


      • VaiRytmiSekaisin kirjoitti:

        Oletko vuorotöissä?

        En käy enää töissä.
        Siksi pystynkin enimmäkseen nukkumaan silloin kun nukututtaa ja valvomaan silloin, kun tunnen itseni pirteäksi.

        Vähän häiritsee vuorokausirytmiäni se, kun minulla tuonne salille ja uimahallille on sellainen halvempi vuosikortti, jolla pääsee sisälle vain ennen kello kahta arkipäivinä. Eikä sitä ihan just heti herättyään selviä liikkeelle.

        Toinen pikku hankaluus on tuo, kun meille on avattu uusi lounaspuhvettiravintola tuohon parin kilometrin päähän. Siinä on just sellaista minun mieleistäni oikeaa pohjoismaista ruokaa ja hyvä monipuolinen salaattipöytä. Laitettava kello soimaan, jos meinaa ehtiä syömään, kun siellä on lounas 11.00-14.30 ja tästä on kuitenkin sellainen puolen tunnin kävelymatka sinne.
        Eikä sitä ihan just heti herättyään selviä liikkeelle.


    • Joo. Varmaankin olen aina ollut vähän "onnellinen" :).

    • Lapseni ovat onneni mittapuita.

      Olen kiitollinen, että minulla on kaksi ihanaa poikaa, jotka ovat aktiivisesti mukana elämässäni.

      Minulla on ympärilläni tiivis sosiaalinen verkosto.

      En ole yksin.

    • bessie-

      Joskus olen, joskus en. Tuskin koskaan tai joka tapauksessa äärimmäisen harvoin ajattelen, saati mittaan elämääni tyytyväisyys/onnellisuus asteikkoa käyttäen, en tunne tarvetta sellaiseen. Kokonaisuutena elämäni on minulle riittävän hyvää, yksittäiset asiat tai elämän eri alueilla tapahtuvat muutokset ym. vaikuttavat mielialoihini vain hetkellisesti jos yleensä edes vaikuttavat. Tasapaino yleensä säilyy tai löytyy pian uudestaan.
      En 'jaksa' kovasti innostua, riemuita ja onnellistua tuiki tavallisista ja normaaliin elämänmenoon kuuluvista hyvistä asioista, tavallaan pidän niitä itsestäänselvyyksinä ja osin katson ne ansainneenikin.

      • gsadgagad

        Jos ei jaksa innostua tai riemuista tavallisista asioita, voi niitä ainakin arvostaa. Elämä Suomessa on kuitenkin helppoa.


      • bessie-
        gsadgagad kirjoitti:

        Jos ei jaksa innostua tai riemuista tavallisista asioita, voi niitä ainakin arvostaa. Elämä Suomessa on kuitenkin helppoa.

        Kysymys ei ole siitä, ettenkö jaksaisi innostua tavallisista asioista tai siitä, ettenkö arvostaisi asioita. Kysymys on siitä, etten 'jaksa', tai paremminkin osaa ja halua, kohta kohdalta ja pitkin päivää miettiä olenko nyt onnellinen, ja jos olen, niin olenko tarpeeksi onnellinen. En varsinaisesti etsi tai tavoittele onnellisuutta ja missään nimessä en vaadi itseltäni 'tietoista' ilon irti ottamista ja vientiä onnellisuuskirjanpitoon esim. siitä, että näen kauniin perhosen/jostain kulkeutuu mesiangervon tuoksu/saan hymyn tai hyvää palvelua/joku tarjoaa apuaan/löydän parhaan mahdollisen parkkipaikan/juna sattuu tulemaan ajallaan jne. jne..

        Kun teen valintojani, niin en tietenkään tee niitä oman hyvinvointini ja onnellisuuteni kustannuksella. Jos siis valitsen tehdä jotain ihan vain omaksi ilokseni ja valintani on lähteä korpeen niin olen jo suunnitteluvaiheessa innostunut ja kai onnellinenkin. Kun sitten siellä satun näkemään jotain sykähdyttävää tai ilahduttavaa, niin on itsestään selvää, että tunnen itseni onnekkaaksi. Hetken ja tilanteen haaskaaminen ryhtymällä pilkkomaan ja supistamaan sitä jonkinlaisiksi perusfiilikseni päälle liimattaviksi onnellisuustarroiksi ei ole minun juttuni. Minä vain olen ja hengitän ja tunnen omia, usein aika syviä ja kokonaisvaltaisia tuntemuksiani; hyvin usein tulee jonkinlainen tunne yhteydestä johonkin ja/tai että juuri tässä on minun paikkani, tähän kuulun jne.. Tämä voi tapahtua myös läheisten seurassa, kaupunkien ihmisvilinässä tai miehen vieressä.


    • Ristiriitaisennäkemys

      "Melko" on sopiva ja hyvin kuvaava sana aiheesta.

    • ilon.pisaroita

      Olen tyytyväinen elämääni. Jos en olisi, niin varmaan olisi tarve muuttaa jotain ja niin tekisin.
      Onnellisuuden hetkiä tulee. Ne ovat pieniä ja ohikiitäviä. Olen kiitollinen, että pystyn havaitsemaan onnenhetkeni.

    • tööttt

      Hyvin pieniämuruja lie elon onn täälläkin - jotenin hyvinkin ylimielisltä kuulostava heitto "onnellisyysmittareineen" -edes siedettävää olis hyvä . Kivunsietokyvyn rajoissa.

    • KipuSattuu

      Olen onnellinen mutta osittain masentunut. Joskus on mukavaa, joskus maailma kaatuu. En osaa selittää

    • Hua-wei-maa
    • maissiiii

      Onpas mukava lukea, kun täällä on niin paljon ihania onnen lintuja, sulat kaikilla suittuna kultainen onnenlehvä nokassaan liitelevät ja lentelevät leppoisissa lämpöisissä etelätuulissa, visertelevät ja laulelevat onnen sulosointuja. Kaikki niin onnellisina, kauniit pulleat pyrstöt pullistelevat kaikkea tyytyväisyyttä ja mualiman hyvvee...

      Tämä vanha rähjäinen varis on poikkeus, räpiköi ilman mittapuita vain risut nokkapielistä roikkuen, laulu vain epämääräistä piipitystä ja valitusta, pyrstösulat röpöttävät sinne tänne ja siivet roikkuvat ja kantavat vain kivenheiton päähän, onni kiertää kaukaa, kaikkinainen hyvä on tämän rääpäleen unohtanut ja musta yö yöpyy sen kanssa samalla oksalla...

      • pelättimen.takaakin

        Aamun varhainen varis parhaan risun nappaa.


      • Noh?
        Eikö rähjäinen varis enää jaksa sanoa rak...rak ...rak...rak...rak...


      • maissiiii
        Tellukka kirjoitti:

        Noh?
        Eikö rähjäinen varis enää jaksa sanoa rak...rak ...rak...rak...rak...

        Noh, jos mä yhtään tuota rähjäistä tunnen, niin ei hän noin pätkää edes valita, kyllä siitä piipityksestä irtoaa joko rakas..rakas...rakas...rakas...
        tai voihan siitä joskus erottaa sanat rakastan..rakastan...rakastan...


    • Psykoterapeutitar

      Tottakai olen onnellinen, kun ei enää tarvitse nousta pimeään kylmään aamuun ja lähteä ulos pimeään kylmään ja sateiseen aamuun. Ei enää hortoilla pimeässä kylmässä ja sateisessa illassa.

      Saa katsella kaikessa rauhassa vaalenevaan aamuun, juoda kahvinsa ja lukea lehtensä ja vain olla, jos siltä tuntuu.

      Eilen sunnuntaina nautimme yhdessä lapsenlapsen kanssa rauhallisesta sunnuntaifiiliksestä aurinkoisella kävelyllä ja katselimme puista leijailevia värikkäitä lehtiä.

      Voiko elämä enää tämän onnellisemmaksi tulla💖

    • hmpff

      Olen onnellinen, ja joskus peräti tyytyväinenkin.

      Onnellinen siitä kaikesta mitä minulla on, onnellinen siitä kaikesta mitä minulla ei ole. Siitä että elämä on näyttänyt myös varjonsa, ja olen silti siitä päässyt omin voimin aurinkoon. Onnellinen siitä että osaan nauttia kauniista hetkistä, ja siitäkin, että ne huonot hetket ovat yhtä ohikiitäviä kuin ne hyvätkin.

    • Pääosin olen tyytyväinen elämääni. Oikeastaan olen saanut nähdä ja kokea aika paljon; ei mitään mitä rahalla saa mutta kaikkea muuta.
      En vain olisi millään arvannut miten elämä muuttuu vuoden sisällä ihan muuksi. En ole koskaan aiemmin asunut yksin; vähintäänkin 1 lapsista on aina asunut saman katon alla ja vuosia perheeseeni kuului erinäinen määrä sun mun ja meidän lapsia, patjat valtasivat lattian ja keittokattilan koko tuppaa vieläkin olemaan liian suuri vanhasta muistista.
      Vuoden ehdin jo odottaa aikaa jolloin pääsen elämään omillani, mutta elämä omillani pääsi kuitenkin yllättämään kun 38:n vuoden pesti lähivanhempana oli takana.
      Tällä hetkellä kaipaan elämääni toista aikuista jakamaan elämän hienoja hetkiä, reissuja ja läheisyyttä. On ihmisen ikävä.

    • reppuriika

      Elän elämäni onnellisinta aikaa. Tällä hetkellä ei ole minkäänlaista huolta eikä stressiä. Terveyskin on hyvä tähän ikään asetettuna. Minun onneni alkulähde on rauha Jumalan kanssa ja sen myötä kaikki muukin tarpeellinen sutviintuu. Ei sitä ihminen todella paljoa tarvitse saavuttaakseen sielun ja elämän tasapainon. Minulla ei ole edes lapsia eikä lapsenlapsia ja oikeastaan edes sukua, ei ajallista rikkautta, hulppeaa kotia, mutta onnellinen olen.

      • Onnea vain jatkolle.


    • blåbird

      Olen ns. nykyajan evakko, työn perässä kauas joutunut. Yksin jäätyäni olen yrittänyt tutustua näihin paikallisiin asukkaisiin, mutta ei onnistu. Olen tavannut kadulla montakin ihan mukavan tuntuista ihmistä ja kuvio menee aina saman kaavan mukaan. Ensin he ovat aivan innoissaan kun tavattiin ja juteltiin, sitten joku toinen kerta, kun tavataan he jotenkin saavat itsensä kutsuttua minulle kylään. Kylään tultuaan sissivät suurin piirtein kotietsinnän tavoin koko huushollin, juodään kahvit ja he aikovat soittaa, että voisin käydä vuorostani heillä. Eipä ole vielä kutsuja tullut.
      Onko teillä kokemusta "evakkona", miten olette päässeet sisälle uuteen yhteisöön. Olisin onnellinen, jos joskus tämä paikkakunta alkaisi tuntua omalta ja minä hyväksytyltä.

    • Monasti on tälläkin palstalla tuota onnellisuutta pohdittu.
      Yksi ajatus tuossa siitä putkahti mieleen, että on iso onnen palanen, kun ei ole huolia, eikä murheita kannettavana.

      • Kaikillaonomansa

        Tunnetko ihmisiä, joilla ei ole huolia eikä murheita? Minä en, koska elämä on niitä täynnään, isompia ja pienempiä ja ihmiset käsittelevät niitä isommin tai pienemmin - positiivisemmin tai negatiivisemmin.


      • Kaikillaonomansa kirjoitti:

        Tunnetko ihmisiä, joilla ei ole huolia eikä murheita? Minä en, koska elämä on niitä täynnään, isompia ja pienempiä ja ihmiset käsittelevät niitä isommin tai pienemmin - positiivisemmin tai negatiivisemmin.

        Tällä hetkellä en kanna murhetta enkä huolta, kaikki on hyvin.
        Siihenhän riittää silmänräpays, kun niitä yht´äkkiä voi ollakin.


    • Olen, koska 47 vuotta jätin Suomen. Monet sotalapset ovat samaa mieltä luulen, tunteet ovat eri asia.

      • Kaksi suomalaista vetää itsensä hirteen joka päivä Suomessa. Onko Suomi ajassa oikeassa ihmisten elämään?


      • Ei.hyvä
        xx9 kirjoitti:

        Kaksi suomalaista vetää itsensä hirteen joka päivä Suomessa. Onko Suomi ajassa oikeassa ihmisten elämään?

        Miksi tulet meitä arvostelemaan.Pysyisit siellä Ruotsin kanavilla.


      • Ei.hyvä kirjoitti:

        Miksi tulet meitä arvostelemaan.Pysyisit siellä Ruotsin kanavilla.

        Vain toteamus ---- .

        Olen onnellinen että jätin apinat 47 vuotta sitten.


    • 1eero

      Onnellinen herttinen sentää tämäpä ylläri kysymys, minusta on aina tuntunut olo niin tyytyväiseltä etten ole siihen kiinnittänyt huomiota, pitäskö ruveta tyytyväisenä nukkumaan niinpä teen, poppa sammuksiin ja öitä vuan.

      • yksihailijasi

        Teen samoin, hyvvee yötä kauniita unia oman kullan kuvia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2201
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1700
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe