Työpaikkakiusaaminen työntekijän kokemana

Oletteko joutuneet itse tai oletteko työuranne aikana joutuneet näkemään ja seuraamaan työpaikkakiusaamista. Mistä kiusattiin, miten asia eteni ja ratkesi?

114

836

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oletko sinä?

      • En itse mutta joitain tapauksia olen joutunut seuraamaan.


    • Aroille luusereille on oma kohtalonsa.
      Kaiken se kärsii jos ei kaikkea kestä.
      Voisit mennä tuonne alemmas lasten kanssa kiukuttelemaan.
      -
      Niijjajoo.
      Lasten keskuudessakaan ei lapsen pidä olla typerys.
      Ikävää että kaikki vanhemmat eivät koskaan opi opettamaan lastaan.

      H.

      • Niin, aroille luusereille, kuten sinun tapauksessasi vai? Mutta etkös ollut noista asoista selvinnyt ja antanut anteeksi kiusaajillesi vai kui? Eiväkös vanhemmat ajoissa sinun ollessa työikäinenkään huomaneet että sinua kiusattiin?


      • Hunkki@

        Esikoinen teki kesällä jollain kuvankäsittelyohjelmalla minusta kuvia eri ikäisenä ja miltä näyttäisin jos olisin mies.

        Hauska yhteensattuma muistutin miehenä sinua 😄


      • Harvoin olen aikuiselta ihmiseltä lukenut tyhmempää kommenttia kun tämä Hoon älynväläys oli.
        Olet varmaan ollut koulukiusaaja ja sen jälkeen työpaikkakiusaaja. Lisäksi vielä ylpeilet sillä!!!
        Eihän ole lapsen vika jos vanhemmat kasvattavat väärin.
        Olen aina rohkaissut ja kannustanut kiusattuja, töissä ja jopa koulussa riitti siihen rohkeutta nousta enemmistöä vastaan.
        Luusereita ovat ne jotka menevät virran mukana.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Harvoin olen aikuiselta ihmiseltä lukenut tyhmempää kommenttia kun tämä Hoon älynväläys oli.
        Olet varmaan ollut koulukiusaaja ja sen jälkeen työpaikkakiusaaja. Lisäksi vielä ylpeilet sillä!!!
        Eihän ole lapsen vika jos vanhemmat kasvattavat väärin.
        Olen aina rohkaissut ja kannustanut kiusattuja, töissä ja jopa koulussa riitti siihen rohkeutta nousta enemmistöä vastaan.
        Luusereita ovat ne jotka menevät virran mukana.

        "mielikki.mummo"

        Ei tuo ihan uusi välähdys ole.
        Jo koulu-aikoinani, 13-14v. totesimme kavereitteni kanssa noin olevan asian.
        Siksi en voi pyytää anteeksikaan ilmi-selvää asiaa.
        Etenkään kun tuo totuus tunkee palstallammekin yhä enemmän esiin.
        Meidän vanhusten palstalla.
        -
        Olen aikaisemminkin tällaisissa jankutuksissa kertonut että olen ollut kiusaaja.
        Niin koulussa kuin työssänikin.
        Siitä kertoo eläkkeeni korkea tasokin. :)
        -
        Muista vieläkin, että viisas lapsi oppii vanhemmistaan.
        Ei aina vanhemmiltaan.
        Minun ei tarvinut aprikoida, niin hyvät olivat vanhenpani.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "mielikki.mummo"

        Ei tuo ihan uusi välähdys ole.
        Jo koulu-aikoinani, 13-14v. totesimme kavereitteni kanssa noin olevan asian.
        Siksi en voi pyytää anteeksikaan ilmi-selvää asiaa.
        Etenkään kun tuo totuus tunkee palstallammekin yhä enemmän esiin.
        Meidän vanhusten palstalla.
        -
        Olen aikaisemminkin tällaisissa jankutuksissa kertonut että olen ollut kiusaaja.
        Niin koulussa kuin työssänikin.
        Siitä kertoo eläkkeeni korkea tasokin. :)
        -
        Muista vieläkin, että viisas lapsi oppii vanhemmistaan.
        Ei aina vanhemmiltaan.
        Minun ei tarvinut aprikoida, niin hyvät olivat vanhenpani.

        H.

        Poikamme oli alfa-ihminen aina. Puhuin hänelle siitä että heikoimpiaan pitää auttaa, varsinkin kiusattuja. Johtuu mielestäni kasvatuksesta että hän otti ystäväkseen ja suojelukseensa juuri tällaiset nuoret.
        Ihmettelin kun soittivat ovikelloa, nopeasti tuli yhteisymmärrys.
        Viestini meni perille, olen vieläkin hänen kaikkien hänen ystäviensä hyvä kaveri yli 60 .
        Ei heistä ole ollut haittaa, mutta se hyvä olo mitä tunnetaan kun tavataan.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Poikamme oli alfa-ihminen aina. Puhuin hänelle siitä että heikoimpiaan pitää auttaa, varsinkin kiusattuja. Johtuu mielestäni kasvatuksesta että hän otti ystäväkseen ja suojelukseensa juuri tällaiset nuoret.
        Ihmettelin kun soittivat ovikelloa, nopeasti tuli yhteisymmärrys.
        Viestini meni perille, olen vieläkin hänen kaikkien hänen ystäviensä hyvä kaveri yli 60 .
        Ei heistä ole ollut haittaa, mutta se hyvä olo mitä tunnetaan kun tavataan.

        "mielikki.mummo"

        Noh.
        Eipä tuo minuakaan haittaa.
        Jatkahan blogiasi.
        Älä kuitenkaan minulle enää.

        EOC

        H.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Poikamme oli alfa-ihminen aina. Puhuin hänelle siitä että heikoimpiaan pitää auttaa, varsinkin kiusattuja. Johtuu mielestäni kasvatuksesta että hän otti ystäväkseen ja suojelukseensa juuri tällaiset nuoret.
        Ihmettelin kun soittivat ovikelloa, nopeasti tuli yhteisymmärrys.
        Viestini meni perille, olen vieläkin hänen kaikkien hänen ystäviensä hyvä kaveri yli 60 .
        Ei heistä ole ollut haittaa, mutta se hyvä olo mitä tunnetaan kun tavataan.

        Kiusaaja unohdetaan usein avun piiristä, hän voi olla se suurin avun tarvitsija. Aina keskitytään siihen uhriin.


      • hunksz kirjoitti:

        "mielikki.mummo"

        Noh.
        Eipä tuo minuakaan haittaa.
        Jatkahan blogiasi.
        Älä kuitenkaan minulle enää.

        EOC

        H.

        Just, niin . Eipä ole pelkoa :)


      • sivusta

        Voi olla että ujoja kiusataan kun he eivät kehtaa sanoa kiusaajille vastaan ja oikasta kiusaajan väärää luonetta ja kieroon tuotuja julki ,kiusaajat toimittaa hoitöön niin vähimällä pääse yhteiso jola tervehtyy kun kiusaaja poistetaan rivistä ,eli kiusaajat poistoon ja hoitoon vaikka pakolla jos ei vapaehtosesti mene .


    • Tämäeiolevitsihuumoria

      Olen kokenut, positiivisessa mielessä.

      Joissakin paikoissa minua ei ole haluttu laskea pois kun rukkaset ovat tulleet täyteen eli olen kyllästynyt. Lopputili meinannut olla kiven takana. Neuvottelemalla niistä on selvinnyt.
      "Toivottavasti tulet pian takaisin" on ollut läksiäissanoja. 70-ja-80- luvuilla.
      No oli kyllä pari kolme mestaa joissa työskentelin toisenkin kerran. Yksi jopa 90 luvulla.
      Mutta minähän olen hyvä mies, ei sitä toisten tarvitse vakuuttaa.

      • Kun jätin erään työpaikkani tilalleni piti palkata kaksi työntekijää, minulle kerrottiin jälkikäteen.😉


      • Tämäeiolevitsihuumoria
        korppis kirjoitti:

        Kun jätin erään työpaikkani tilalleni piti palkata kaksi työntekijää, minulle kerrottiin jälkikäteen.😉

        Olen muuten törmännyt samanmoisiin, en puhu itsestäni, vaan tiedän ns "korvaamattomia" työntekijöitä, joiden saappaita ei ole yksi uusi pystynyt täyttämään. Olen kyllä itsekin hallinnut sellaisia osa-alueita, ettei niitä" pystymetsästä" tullut ole voinut omaksua ainakaan heti ensi kuukausina.


    • Siis ei ketään tai mitään ceissiä tapauksesta, noh harmi. Ois ollut kiva lukea miten ne ratkesi?

    • sekinkoettu

      Minä olin työpaikkakiusattu. Ehkä siksi myös Hunksi löysi minut uhriksi.
      Jostain syystä ihmiset suhtautuvat minuun hyvin kun matkustan. Nykyään myös entiset työtoverit silloin harvoin kun näen. Kiusaaja tappoi itsensä vuosia minun työstä jäätyäni, siis kiusaustyöstä.

      • näinsennä

        Hunks mikään kiusaaja ole, eikä ole tarpeen pyydellä anteeksi olemistaan.


      • "Ohjakset-mielisairaille"

        60 -palstalla on vaikea olla nuori ukko.
        -
        Asioiden tekeminen hyvin, vaatii aina määrä-tietoisuutta.
        Itse-varmuutta ja turhien asioiden heittämistä sivuun.
        Noiden asioiden hallitseminen koetaan usein kiusaamisena.
        -
        Yleensä aina niitten ihmisten mielestä jotka ovat noihin kykenemättömiä.
        Loput "kiusatut" ovat sitten empatia-vammaisia.
        Empatioivat ainoastaan itseään.
        Tuo vamma ei koske sairaan-hoitajia.

        H.


      • sekinkoettu
        näinsennä kirjoitti:

        Hunks mikään kiusaaja ole, eikä ole tarpeen pyydellä anteeksi olemistaan.

        Jostain syystä Hunksi hyvin usein löytää aiheen panetella minun viestejäni. En välittäisi jos se tapahtuisi vain joskus. On ollut joskus erittäin fiksuja modeja. He saavat ihmiset juttelemaan ja saavat siitä jotain vahvuutta elämäänsä. Sen ei tarvitse merkitä sitä, että se olisi ainut elähdyttäjä. On hyvin monenlaista muutakin puuhaa ja ihmissuhteita.

        Kiusaaminen ja työpaikkasorto on kuitenkin tosiasia. Sitä tapahtuu ja tapahtui minulle.


      • sekinkoettu kirjoitti:

        Jostain syystä Hunksi hyvin usein löytää aiheen panetella minun viestejäni. En välittäisi jos se tapahtuisi vain joskus. On ollut joskus erittäin fiksuja modeja. He saavat ihmiset juttelemaan ja saavat siitä jotain vahvuutta elämäänsä. Sen ei tarvitse merkitä sitä, että se olisi ainut elähdyttäjä. On hyvin monenlaista muutakin puuhaa ja ihmissuhteita.

        Kiusaaminen ja työpaikkasorto on kuitenkin tosiasia. Sitä tapahtuu ja tapahtui minulle.

        Miten se kiusaaminen ilmeni ja miten sitä lähdettiin purkamaan vai lähdettiinkö ollenkaan? Kenen taholta kiusausta kot, työkaverin vai esimiehen?


      • kunnialliset

        Älä viitsi verrata vammaisia hunksziin.


      • samaa-mieltä

        joo muuten,,,hyvä huomio,,,vammaisethan on paljon terveempiä ja,,,,, fiksunpia. niin kuin huu.


      • "sekinkoettu"
        Tuopa justiinsa.
        Oletko perheen kuopus, joka juoksi aina äidille valittamaan sisaruksistaan, että he kiusaavat?
        Sitten äiti puolustamaan, että ei saa pienempäänsä kiusata.

        Sellaisista yleensä tulee sitten niitä koulukiusaantuvia, työkiusaantuvia, palstakiusaantuvia ... Siitä "kiusattuna" olemisesta on tullut ihan elämäntapa.


    • KukaOsaaKukaEI

      Ja aloittaja ei sitten taaskaan avannut omia kokemuksiaan tai asiaan liittyviä muistojaan. Kysymys on turhan tylsä aloitus, eikä herätä yhtä kiinnostavaa keskustelua kuin kunnon alustus.

      • pylykerö

        Olet todella avuton keskustelija kun et kykene muuhun kuin arvosteluun. Keskustele aiheesta tai pysy poissa.


      • Saa kysyä, vastaan :). Ei aloituksen tarvitse tyhjentää koko pajatsoa kerralla.


      • siilenämää kirjoitti:

        Saa kysyä, vastaan :). Ei aloituksen tarvitse tyhjentää koko pajatsoa kerralla.

        Pylykeröksikö siili on muuttun😉


      • korppis kirjoitti:

        Pylykeröksikö siili on muuttun😉

        Ai tuotako kysyy Kuka Osaa Kuka Ei ;).


    • maissiiii

      En ole itse joutunut, kiusatuksi, työpaikat ovat suurimmaksi osaksi olleet sellaisia, joissa en kiusaamista ole edes huomannut. Olen ollut miesvaltaisilla työpaikoilla, ei siellä kukaan naisia kiusannut. Tosin muistan kuinka yksi kaveri, joka joutui jättämään paikkansa sanoi, että hän on nahoissaan tuntenut, että pomon kanssa on oltava aina hyvissä väleissä, niin hommat hoituu.

      Yksi ystäväni tosin joutuu jatkuvasti omalla työpaikallaan nuoren pomomiehen kiusatuksi, joten olen kuunnellut tilanteita, joissa kiusausta ilmenee. Useinkin ne ovat aika lapsellisia ja ne voi melkein tällätä esimerkiksi kateuden piikkiin. osaamaton pomo, joka kohtelee alaisiaan erilailla samoissa tilanteissa, pomo joka ei kykene keskustelemaan asioista vaan tekee kirjelmiä, joita pitäisi allekirjoitella ja jos ei suostu hänen omituisiin kirjelmiinsä, niin... yleensä hän sitten repii kirjelmänsä, koska ne voitaisiin viedä eteenpäin jne.

      Se on raskasta olla sellaisessa työpaikassa, mutta lyhyt aika eläkeikään, ja jos osaa työnsä ja on hyvä siinä niin ei kehtaa vaihtaa muuten työpaikkaa. - kiittelee meitä ympärillä olevia korvia, koska se on tärkeää saada purkaa kiusaamistilanteita ulkopuolisten kanssa.

      Koululaisten kiusaamistilanteita olen joutunut käsittelemään, vaikka kuinka pidetään, ettei meidän koulussa ole kiusaamista, niin ei opettajalla ole korvia joka mutkassa. varsinkin sanalliset kiusaamiset, nimitteletyt, hintit ja homot yms, rasittaa.

      • Mitä kiusattu työntekijä voi käytännössä tehdä, tai toiset työntekijät, jotka huomaavat kiusaamisen?


      • maissiiii
        siilenämää kirjoitti:

        Mitä kiusattu työntekijä voi käytännössä tehdä, tai toiset työntekijät, jotka huomaavat kiusaamisen?

        Jokainen kiusaustapaus on niin erilainen, kiusaamisessa on monta tekijää... vaikea asia.

        Yksin ei ole hyvä jäädä, esimiehen ja luottamusmiehen on hyvä tietää, mitä työpaikalla tapahtuu. Läheisten ja perheen on hyvä tietää

        Toiset työntekijät voi tietysti yrittää puuttua asiaan, kommentoida kiusaustilanteessa, että lopetas tuo, on tosi tökeröä ja tyhmää. Useinhan kiusaaminen on kahdenkeskistä, muut eivät edes tiedosta, ellei asianosainen kerro. Ja sitten kun kertoo, niin tilannetta ei saisi kukaan vähätellä. Moni helposti pelkää työpaikkansa puolesta ja on hiljaa.
        Sitten jos kohille sattuu (huono)pomo, joka ei osaa suhtautua alaisiinsa tasa-puolisesti, vaan hänellä on esim oma suosikkijärjestelmänsä, niin silloin on pomolle turha mennä puhumaan, sanoo helposti, että tilalles on tulossa vaikka kuinka monta jne.


    • kitkerää-katkeraa-

      alotukseen lukematta muitten vastauskia,,,

      makohtaista kokemusta on työpaikka kiusaamisesta, se oli todella raakaa,
      työpaikka kiusaaminen alkoi noin 70 luvulla,
      johtui siitä kun työntekijät alkoi järjestäytymään ammattiliitoihin, huh ,
      ensin työpaikka kiusaaminen kohdistui rajusti luottamusmiehiin,
      se oli armotonta savustamista,
      mistään ei saatu tulkea
      eikä siihen aikaan osattu asiaa kyseenalaistaa rikokseksi,
      siitä seurasi se että lopulta luottamusmies ei jaksanu vaan sanoutui irti,
      sitten kiusaaminen laajeni milloin kehenki työntekijään,
      lähinnä ensin osastonhoitajiin,
      siinä kävi samoin moni sanoutui lopulta irti itsensä,
      se oli työnantajan tavoitekki,
      jossaikaiheessa jouduin itse työpaikkakiusatun kohteeksi,
      otti tosi lujille jaksaa jatkaa työtä,
      pitkään jaksoinkin, koska jollaintavoin osasin pitää puoliani,
      vaikka pahalta tuntuiki,
      olin nimmittäin lapsuuteni kasvanu suuren veljes-katraan keskellä,
      joten lapsena oppi tappelemaan ja pitäämään omia puolia, siinä sai työnantajaki muutaman sanan takasi totuuden merkeissä,

      lopulta koko suomen politiikka muutti koko valtakunnallista taloutta markkinataoudeksi
      sen politiikan seurauksena koko työpaikka ajettiin määrätietoisesti alas,
      huonoon kuntoon ja lopetetettiin, kuten koko suomessa ajettiin teollisuus alas ja tehtaat vietiin ulkomaille, työntekijät maristettiin ikuiseen työttömyyteen, köyhyyteen,
      kaikki työntekijät sai lopulta kenkää ,

      se oli sitä aikaa kun suomi piti saada euro-kuntoon

      kaikki oli Lipposen ja SDP:n tekemää kiihkeää politiikkaa ja sen seurausta,
      suomeen tehtiin yht-äkkiä noin puolimijoonaa työtöntä,
      se oli siihen aikaan katstrooffi,

      kuten nyt tiedetään se työttömyys on jatkunu jo kolmekymmentä vuotta, kaikki on EU politiikan ja markkinatalouden syytä,
      -- suomi piti saada euro kuntoon,
      suomesta lopettettiin teollisuus ,
      ihmiset pantiin kilometritehtaalle
      sinne ne lopulta jäiki, ikuiseen työttömytteen ja lopulta eläkkeelle,
      töitä ei enään löytyny kuten historia kertoo karmean totuuden.

      Kekkosen aikainen täys-työllistety kansa, politiikka romuutettiin,
      kuten nyt teidämme
      Kekkosen politiikaa mollaa vieläki pieni ryhmä suomessa alimpaan helvettiin ,
      taitaa olla kateutta
      kun Kekkonen osasi työllistää koko kansan
      suomesta tuli yksi maailman r i k k a i m m i s t a itsenäisistä valtioista,


      Kekkosen aika ei mollaajilee merkitse vieläkää mitään,
      että Keksosen aikana suomesta tuli yksi maailman rikkaimmista maista,
      suomi sai maailmalla lempinimenki " pohjolan japani "

      SDP ja Lipponen kirosi Kekkosen alimpaan helvettiin
      vieläki Lipposen ihannoitsijat tekee sitä samaa mollausta,
      tekihän Lipposen aikana laki jonka turvin ohjailtiin valtion yhtiöitten mijoonta muutamien johtajien omaan taskuun,


      Kekkonen on ollu kuolleena jo kymmeniä vuosia, näitten mollausjutut jatkuu edelleen,

      MUTTA OMAA TÖRKEÄÄ röyhkeää riistopolitiikkaa ne ei mollaa
      vaikka ovat saaneet paljon pahaa aikaan suomen työkansa vahingoksi,

    • En voi sanoa, että olisin mitään sellaista joukkokiusaamista nähnyt koskaan työpaikoillani. Jonkunlaista nokkapokkaa joittenkin kesken olen huomannut, mutta kuka siinä sitten on kiusannut ketä. Eihän sitä ulkopuolinen voi tietää.

      Ainahan niitä on joka paikassa sellaisia, jotka kiusaantuvat ihan tyhjästäkin. Kiusaantuvat sellaisestakin, jos pomo vaatii tekemään välillä töitäkin.

      • Aivan, tai kun ei sitouduta työpaikan sääntöihin tai muutoin vaan ei työt kiinnosta.


    • kieroa-touhua-

      "työpaikkakiusaaminen " sanaa ei tunnettu ollenkaa 70 luvulla
      eikä varmaan vielä 80 luvullakaa,
      myöhemmin kun ihmiset alko sairastumaan ja tuli paljon poissaoloja myönnettiin kysensen ongelman olemassaolo,
      vielä myöhemmin keksitti se rikokseksi,
      paljon on ihmiset kärsineet ja edelleen kärsivät työpaikkakiusaamisesta,
      yleensä se on työnantaja joka höynää työntekijöitä toistensa kimpuun
      jotta työvoiman vaihtuvuus olisi nopeeta,
      se on työnantajille taloudellinen etu edelleen,

      • "työnantaja joka höynää työntekijöitä toistensa kimpuun"
        Millä tavoin?


      • historian-havinaa-
        siilenämää kirjoitti:

        "työnantaja joka höynää työntekijöitä toistensa kimpuun"
        Millä tavoin?

        Etkö tiedä,
        n o kerron,
        työpaikalla, paikoilla oli , on joka viikko henkilökunnan palaveri,
        siellä kerrotaan sen viikon ja edellisviikon tavoitteet ja toteutuminen,
        ensin tuli kehut,
        aina meni erittäin hyvin, toiminta tuotti voittoa työnantajalle,

        MUTTA seuraavaksi tuli moitteet, aina oli valittamista,
        huonosti menee, heh heh, hee,
        työntekijät on kallis investointi, juuuu,,
        aina löytyi moittimista työntekijöitten suhteen,
        työntekijät tunsi aina palaverin jäleen itsensä huonoiksi epävarmaksi,
        enkö olekkaa hyvää vaikka tuotan huipputulosta,
        tämmöstä oli työnantaja kiusaaminen,

        erääki kerran tämmösessä palaverissa sivutuotteena johtaja vinkkasi
        " tehän voitte " sakinhivuttaa " jos asiat ei mene mieleisesti "

        kaikki tietää mitä tarkottaa sakinhivuttaminen,
        se on henkistä kiusaamista
        porukan hyökkäämistä jotain työntekijää kohtaan,
        syystä koska kokoajan työpaikalla on kova taistelu siitä saako pitää työpaikkansa
        vai saako potkut,
        koska jokainen havaitsi että työntekijöitten vaihtuvuus oli työnantajalle suuri taloudellinen etu,
        kuten se on nykyäänki,

        sinä siilenä avaa silmäsi näkemään todellisuus siitä mistä syystä kumpuaa työpaikka-kiusaaminen,
        nykyään kiusaaminen on tehty rikokseksi,
        luultavasti työpaikkakiusaaminen ei enään voi
        ei uskalleta olla niin röyhkeitä kuin se oli kiusaamisen alkuaikoina,

        mutta yleisön osastoilla lehdistä usein saa lukea kuinka jotkut ovat joutuneet työpaikka kiusauksen uhriksi,

        muistan ajan jollin ei kiusaamista ollu työpaikoilla, se oli aikaa jolloin ei vielä ollu keksitty ammattiliittoja kovinkaa suuressa määrin,

        ammattiliitot lkeksittiin työntekijöitten turvaksi, mutta työnantajat nousi kapinaan ja rytyi taistelemaan ammattiliitoja vastaan lyttäämällä työntekijöitä työttömäski sairaaksi, lopulta eläkkeelle,
        mutta täysin ei työnantajat pystyneet ammattiliitoja teilaamaan, ne jäi henkiin edelleen ovat työntekijöitten turva monella eri tasolla,
        mutta ammattiliitot ovat kuitenki jotenki henkentyneet,
        ne ei ole enään niin vahvoja kuin " sodan " ollessa kuumimmillaan,
        se onkin työnantajien tavoite henkentää työntekijöitten ääni ja vaatimukset,


      • mihin-menet-suomi
        historian-havinaa- kirjoitti:

        Etkö tiedä,
        n o kerron,
        työpaikalla, paikoilla oli , on joka viikko henkilökunnan palaveri,
        siellä kerrotaan sen viikon ja edellisviikon tavoitteet ja toteutuminen,
        ensin tuli kehut,
        aina meni erittäin hyvin, toiminta tuotti voittoa työnantajalle,

        MUTTA seuraavaksi tuli moitteet, aina oli valittamista,
        huonosti menee, heh heh, hee,
        työntekijät on kallis investointi, juuuu,,
        aina löytyi moittimista työntekijöitten suhteen,
        työntekijät tunsi aina palaverin jäleen itsensä huonoiksi epävarmaksi,
        enkö olekkaa hyvää vaikka tuotan huipputulosta,
        tämmöstä oli työnantaja kiusaaminen,

        erääki kerran tämmösessä palaverissa sivutuotteena johtaja vinkkasi
        " tehän voitte " sakinhivuttaa " jos asiat ei mene mieleisesti "

        kaikki tietää mitä tarkottaa sakinhivuttaminen,
        se on henkistä kiusaamista
        porukan hyökkäämistä jotain työntekijää kohtaan,
        syystä koska kokoajan työpaikalla on kova taistelu siitä saako pitää työpaikkansa
        vai saako potkut,
        koska jokainen havaitsi että työntekijöitten vaihtuvuus oli työnantajalle suuri taloudellinen etu,
        kuten se on nykyäänki,

        sinä siilenä avaa silmäsi näkemään todellisuus siitä mistä syystä kumpuaa työpaikka-kiusaaminen,
        nykyään kiusaaminen on tehty rikokseksi,
        luultavasti työpaikkakiusaaminen ei enään voi
        ei uskalleta olla niin röyhkeitä kuin se oli kiusaamisen alkuaikoina,

        mutta yleisön osastoilla lehdistä usein saa lukea kuinka jotkut ovat joutuneet työpaikka kiusauksen uhriksi,

        muistan ajan jollin ei kiusaamista ollu työpaikoilla, se oli aikaa jolloin ei vielä ollu keksitty ammattiliittoja kovinkaa suuressa määrin,

        ammattiliitot lkeksittiin työntekijöitten turvaksi, mutta työnantajat nousi kapinaan ja rytyi taistelemaan ammattiliitoja vastaan lyttäämällä työntekijöitä työttömäski sairaaksi, lopulta eläkkeelle,
        mutta täysin ei työnantajat pystyneet ammattiliitoja teilaamaan, ne jäi henkiin edelleen ovat työntekijöitten turva monella eri tasolla,
        mutta ammattiliitot ovat kuitenki jotenki henkentyneet,
        ne ei ole enään niin vahvoja kuin " sodan " ollessa kuumimmillaan,
        se onkin työnantajien tavoite henkentää työntekijöitten ääni ja vaatimukset,

        Taistelu työpaikoilla on kovaa,
        harmi vaan ku se jatkuu edelleen ,
        tuottaa suurta epävarmuutta
        ahkeria rehellisiä kunnollisia kansalaisiamme kohtaan,


      • mihin-menet-suomi kirjoitti:

        Taistelu työpaikoilla on kovaa,
        harmi vaan ku se jatkuu edelleen ,
        tuottaa suurta epävarmuutta
        ahkeria rehellisiä kunnollisia kansalaisiamme kohtaan,

        Ai tarkoitat sellaista että työnantaja laittaa jonkun työntekijän kyttäämään mitä työpaikalla puhutaan ja kertomaan sitten hänelle. Nimetään jopa tiettyjä ihmisiä tarkemmin seurattavaksi. Mitätöimistä, eristämistä, vähättelyä, kehityskeskustelujen pitämättömyyttä puhumattakaan että annettaisiin mahdollisuksia kehittää omaa vastuualuettaan ja kouluttaa muita.Tai annetaan sellaisa tehtäviä joita ei ole mitään mahdollisuutta hoitaa työajan puitteissa työaikana. Ei puututa siihen, jos joku työntekijä manipuloi muita, kuitataan se sillä että on aina ollut sellainen. Tai ollut pomon pitkä-aikainen työkaveri, ei voida puuttua.


      • syynki-tiedät-
        siilenämää kirjoitti:

        Ai tarkoitat sellaista että työnantaja laittaa jonkun työntekijän kyttäämään mitä työpaikalla puhutaan ja kertomaan sitten hänelle. Nimetään jopa tiettyjä ihmisiä tarkemmin seurattavaksi. Mitätöimistä, eristämistä, vähättelyä, kehityskeskustelujen pitämättömyyttä puhumattakaan että annettaisiin mahdollisuksia kehittää omaa vastuualuettaan ja kouluttaa muita.Tai annetaan sellaisa tehtäviä joita ei ole mitään mahdollisuutta hoitaa työajan puitteissa työaikana. Ei puututa siihen, jos joku työntekijä manipuloi muita, kuitataan se sillä että on aina ollut sellainen. Tai ollut pomon pitkä-aikainen työkaveri, ei voida puuttua.

        luulisin, uskoisin, sinäkää siilenämää et voi kieltää etteikö työpaikoilla ole joukko kiusaamista aina jossain määrin,
        nykyään se on kieletty, mutta muinoin se oli todella rakaa,


      • ei-haluu-edes-muistella-
        syynki-tiedät- kirjoitti:

        luulisin, uskoisin, sinäkää siilenämää et voi kieltää etteikö työpaikoilla ole joukko kiusaamista aina jossain määrin,
        nykyään se on kieletty, mutta muinoin se oli todella rakaa,

        Toi on totisinta totta,
        siihen aikaan ei vielä tunnettu kiusaamista rikokseksi,
        moni jäi yksin itse haavojaan nuolemaan,
        moni silti on selvinny elämästä, jopa saanu vauraan loppuelämän ,
        mutta sielun haavoja ei paranna kukaan
        arvet on ja pysyy,


      • siilenämää kirjoitti:

        Ai tarkoitat sellaista että työnantaja laittaa jonkun työntekijän kyttäämään mitä työpaikalla puhutaan ja kertomaan sitten hänelle. Nimetään jopa tiettyjä ihmisiä tarkemmin seurattavaksi. Mitätöimistä, eristämistä, vähättelyä, kehityskeskustelujen pitämättömyyttä puhumattakaan että annettaisiin mahdollisuksia kehittää omaa vastuualuettaan ja kouluttaa muita.Tai annetaan sellaisa tehtäviä joita ei ole mitään mahdollisuutta hoitaa työajan puitteissa työaikana. Ei puututa siihen, jos joku työntekijä manipuloi muita, kuitataan se sillä että on aina ollut sellainen. Tai ollut pomon pitkä-aikainen työkaveri, ei voida puuttua.

        Siis mitä sinä tiedät sellaisesta, että työnantaja laittaisi jonkun kyttäämään?
        Onko sinulle itsellesi annettu sellainen tärkeä tehtävä, vai onko joku huuliveikko kehunut itse saaneensa sellaisen tehtävän, että kytätä joitakin tiettyjä henkilöitä (sinua?)?


      • Tellukka kirjoitti:

        Siis mitä sinä tiedät sellaisesta, että työnantaja laittaisi jonkun kyttäämään?
        Onko sinulle itsellesi annettu sellainen tärkeä tehtävä, vai onko joku huuliveikko kehunut itse saaneensa sellaisen tehtävän, että kytätä joitakin tiettyjä henkilöitä (sinua?)?

        Mitäkö tuedän. Tositsrina duomalaiselta työpikalta. Ja juu, kyllä minua on pyydetty.


      • siilenämää kirjoitti:

        Mitäkö tuedän. Tositsrina duomalaiselta työpikalta. Ja juu, kyllä minua on pyydetty.

        No olihan niitä kyttääjiä ihan työnantajan pyytämättäkin, jotka luulivat pääsevänsä pomon suosioon kertomalla sellaista mitä olivat luulleet nähneensä tai kuulleensa.


      • Tellukka kirjoitti:

        No olihan niitä kyttääjiä ihan työnantajan pyytämättäkin, jotka luulivat pääsevänsä pomon suosioon kertomalla sellaista mitä olivat luulleet nähneensä tai kuulleensa.

        Totta, niitäkin riittää.


    • ö-Öö

      Yks oli aika paha

      Olin jonkun aikaa aikoinaan yhdessä pajassa duunissa. Siellä oli paljon sellaista vaihetyötä, jossa oli kaikki kulmakunnan mimmit. Sellainen pikkukylän akkalauma. Syitä kai ei kukaan tiennyt, mutta niillä oli silmätikkuna yks, mun mielestä ihan tavallinen mimmi. Sellaista huutelua ja ammumista. Net sanoi sitä lehmäksi.

      Syitä en tosiaan tiedä. Kerran sitten olivat hokanneet, että "istutaan lehmä ulos", elikkäs korpilakko. No mäkin kuulin asiasta ja ilmoitin pomolle, että meitsiä ei seuraavana päivänä töissä näy. En tiedä, miten lakko meni. Myöhemmin oli Iso puhuttelu. Tehdas sei ja päällikön möykkäys. Noin tiivistetysti, ilmoitti, että hänen mielestään duunareilla liian vähän töitä, kun keretään riiteleen. Väkeä vähemmäksi ja kireempi työtahti. Ja sitten duunarit istui kuin alakoululaiset pää alaspäin, punastellen kahvihuoneessa.

      Lehmä jatkoi töissä, pari eukkoa "otti" loparit. Hommeli rauhottui, vaikkei tunnelma ehkä sittenkään kovin hyvä ollut.

      Se ihmi, kaikki ihan aikuisia ihmisiä, meno kuin kansakoulussa.

      Onhan tollasen tyylistä aika usein, se kai jotenkin liittyy johonkin. Jos ois kyse vaikka urasta, senkin ymmärtäis. Miesten kesken nyt on kukkotappeluksia ja mimmeillä kanasotia, niin on elämässä yleensäkin. Ei sellaist voi sulkea työpaikkojen ulkopuolelle.

      Sitä myös ihmetellyt. Jos koulukiusaamista, kiusatulle koitetan etsiä uus koulu. Höh, miks ei kiusaajille? Ois ees jokin pelote, kun rangaistuksia tms ei kai nykyisinkään oikein tollasesta jaella.

      =DW=

      • Koulukiusaamisesta.samaa mieltä. Miksi kiusatu siirretään eikä kiusaaja. Tuolla menetelmällähän viestitään että vika on kiusatussa. Tosin kiusattua voi helpottaa kun pääsee toiseen kouluun.

        Työpaikkakiusaamisesta minulla sen sijaan on nollatoleranssi. Siis tietenkin varsinkin naisvaltaisilla aloilla on kateutta ja kärhämää milloin mistäkin syystä. Mut sinäkin menee raja et mitä tarvitsee sietää. Jos esimies ei ole tehtäviensä tasalla tai jopa palavereissa sanoo että ollaan oltu kiusaajan kanssa niin kauan työkavereita et ei voi puuttua ja viedä asiaa eteenpäin kun sille voi seurata siitä jotain ja sitten häntä syytetään. Voi herran pieksut? Missä tasapuolisuus ja oikeudenmukaisuus. Esimies ei saisi olla kenenkään ystävä sillain et se vaikuttaa tasapuoliseen johtamiseen. Puhumattakaan siitä jos esimies itse on se kiusaaja.


      • siilenämää kirjoitti:

        Koulukiusaamisesta.samaa mieltä. Miksi kiusatu siirretään eikä kiusaaja. Tuolla menetelmällähän viestitään että vika on kiusatussa. Tosin kiusattua voi helpottaa kun pääsee toiseen kouluun.

        Työpaikkakiusaamisesta minulla sen sijaan on nollatoleranssi. Siis tietenkin varsinkin naisvaltaisilla aloilla on kateutta ja kärhämää milloin mistäkin syystä. Mut sinäkin menee raja et mitä tarvitsee sietää. Jos esimies ei ole tehtäviensä tasalla tai jopa palavereissa sanoo että ollaan oltu kiusaajan kanssa niin kauan työkavereita et ei voi puuttua ja viedä asiaa eteenpäin kun sille voi seurata siitä jotain ja sitten häntä syytetään. Voi herran pieksut? Missä tasapuolisuus ja oikeudenmukaisuus. Esimies ei saisi olla kenenkään ystävä sillain et se vaikuttaa tasapuoliseen johtamiseen. Puhumattakaan siitä jos esimies itse on se kiusaaja.

        Helpompi hänet on siirtää, joka ruikuttaa, että kaikki kiusaa kuin että koko luokka siirrettäisiin toiseen kouluun ja hänet jätettäisiin yksin sinne istumaan.
        Meinaa vain olla niin, että se kiusatuksi itsensä tunteva alkaa vetämään samaa virttä seuraavassakin koulussa.

        Ja kuka sen sanoo, kun kaksi kakaraa ottaa yhteen, että kumpi niistä on se kiusaaja?
        Joskus leimataan se kiusattu kiusaajaksi, kun hän alkaa puolustautumaan kiusaajaansa vastaan ja se alkuperäinen kiusaaja alkaa pitämään huutoa, että häntä kiusataan.


    • lukijan_kommentti

      Palstakiusaajat hunksz ja Tellukka vetoavan Jesseen ja Herran sanaan. Kummatkin ovat verbaalisesti lahjakkaita. Puhuvat itsensä ulos kiusaamisestaan ja kääntävät sen kiusatun viaksi.
      Täällä palstallakin annetaan sen tapahtua, vai onko edes mahdollista verbaalisesti lahjakkaan mykistäminen?

      • niinhänseon

        Molemmat myös narsisteja.


      • "lukijan_kommentti"

        Totta.
        Minä olen narsisti.
        -
        Ja mitä, ketä ja miten minä olen kiusannut?
        Et kai vaan sinäkin kuulu heihin, joitten mielestä sinulle on kommentoitava juuri siten ja niin kuin sinä haluat.
        Eikä missään nimessä ainakaan fiksummin ja viisaaammin kuin itse olisit halunut olla.
        Muuten tunnet itsesi kiusaantuneeksi.

        H.


      • mietippävähän
        hunksz kirjoitti:

        "lukijan_kommentti"

        Totta.
        Minä olen narsisti.
        -
        Ja mitä, ketä ja miten minä olen kiusannut?
        Et kai vaan sinäkin kuulu heihin, joitten mielestä sinulle on kommentoitava juuri siten ja niin kuin sinä haluat.
        Eikä missään nimessä ainakaan fiksummin ja viisaaammin kuin itse olisit halunut olla.
        Muuten tunnet itsesi kiusaantuneeksi.

        H.

        Tuo lausumasi: "kuulutko heihin, joitten mielestä sinulle on kommentoitava juuri siten ja niin kuin sinä haluat ", sehän sopii sinuun kuin nyrkki silmään.


      • hunksz kirjoitti:

        "lukijan_kommentti"

        Totta.
        Minä olen narsisti.
        -
        Ja mitä, ketä ja miten minä olen kiusannut?
        Et kai vaan sinäkin kuulu heihin, joitten mielestä sinulle on kommentoitava juuri siten ja niin kuin sinä haluat.
        Eikä missään nimessä ainakaan fiksummin ja viisaaammin kuin itse olisit halunut olla.
        Muuten tunnet itsesi kiusaantuneeksi.

        H.

        Ei ehkä niin kuin minä haluaisin mutta ehkäpä kuitenkin sillain ystävällisesti ja kohteliaasti, ei moittien ja pois ajaen. Antaa tympeän vaikutelman.


      • mietippävähän kirjoitti:

        Tuo lausumasi: "kuulutko heihin, joitten mielestä sinulle on kommentoitava juuri siten ja niin kuin sinä haluat ", sehän sopii sinuun kuin nyrkki silmään.

        Totta.
        Minä olen narsisti.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        Totta.
        Minä olen narsisti.

        H.

        No minä en ole oikea henkilö laittamaan diagnooseja enkä sitä osasi tehdäkkään. Mutta jos kerran itse sanot ja myönnät niin en kai asiaa voi lähteä kieltämäänkään. Minä kerron vain ja ainoastaan mitä minusta kommenttisi joskus itselleni ja muille tuntuu.


      • siilenämää kirjoitti:

        Ei ehkä niin kuin minä haluaisin mutta ehkäpä kuitenkin sillain ystävällisesti ja kohteliaasti, ei moittien ja pois ajaen. Antaa tympeän vaikutelman.

        Ni ja sitten vielä sellainenkin pieni yksityiskohta että sillain ymmärrettävästi.


      • ei.hyvä
        hunksz kirjoitti:

        Totta.
        Minä olen narsisti.

        H.

        Heitä jotka eivät niin tee haukut suut silmät täyteen.


      • siilenämää kirjoitti:

        No minä en ole oikea henkilö laittamaan diagnooseja enkä sitä osasi tehdäkkään. Mutta jos kerran itse sanot ja myönnät niin en kai asiaa voi lähteä kieltämäänkään. Minä kerron vain ja ainoastaan mitä minusta kommenttisi joskus itselleni ja muille tuntuu.

        Tuotahan minä kommentissani kuvasinkin.

        H.


      • ei.hyvä kirjoitti:

        Heitä jotka eivät niin tee haukut suut silmät täyteen.

        Ja mitä, ketä ja miten minä olen kiusannut?

        H.


      • näinsennä

        En ole havainnut Hunksin kiusaavan ketään, osoitapa nim. 'lukijan_kommentti' joku keskustelu jossa olisi.


      • ei.hyvä
        hunksz kirjoitti:

        Ja mitä, ketä ja miten minä olen kiusannut?

        H.

        Moittiminen/mollaaminen yms. ei ole kiusaamista vaan toisten aliarvioimista ja halventamista.


      • hunksz kirjoitti:

        Tuotahan minä kommentissani kuvasinkin.

        H.

        Ai tässäkö kommentissa?
        "Totta.
        Minä olen narsisti."


      • hunksz kirjoitti:

        Totta.
        Minä olen narsisti.

        H.

        Hunksz, kun siis olet narsisti ja sen asiantuntija, niin kerropa kuuluuko narsistin toimenkuvaan toisten alistaminen, heidän vaatimattoman/kyvyttömän/kateellisen tasonsa jatkuva toisto?
        Virheistä ja vääristä sanoista kosto?
        Pitääkö narsistia koko ajan kannustaa ja kehua, paapoa ja puolustaa? Katsoa ylöspäin palvovin ilmein?

        Mikäli näin on, niin narsistin kanssa on pitemmän päälle mahdotonta elää, ellei pysty unohtamaan kaikkea mitä itse haluaa olla. Varoa sanojaan ja tekojaan, ettei pikkunarsisti vain kiukustu tai loukkaannu.

        Uteliaisuudesta kysyn, kun en tunne ketään narsistia.


      • siilenämää kirjoitti:

        Ai tässäkö kommentissa?
        "Totta.
        Minä olen narsisti."

        Valitse mieleisesi.

        EOC

        H.


      • ei.hyvä kirjoitti:

        Moittiminen/mollaaminen yms. ei ole kiusaamista vaan toisten aliarvioimista ja halventamista.

        Pitkään jatkuessaan se on myös kiusaamista. Tässä tapauksessa ei ole kuitenkaan yhtä kohdetta vaan tasaisesti ja tasapuolisesti kaikille :D. Milloin enempi ja milloin vähempi.


      • hunksz kirjoitti:

        Ja mitä, ketä ja miten minä olen kiusannut?

        H.

        Esimerkiksi jos joku erehtyy tulemaan riimipalstallesi, tökeröstä teilaat heidät. Et älyä sitä että on herkempiäkin ihmisiä joita oikeasti ilkeät sanat satuttavat. Otahan vastuu höpinöistäsi.


      • hunksz kirjoitti:

        Ja mitä, ketä ja miten minä olen kiusannut?

        H.

        Palstalaisia. Esimerkiksi tässä on yksi tyyppiesimerkeistäsi.
        "Tässä on vain nimmareita vaihdellen venytetty tyhjää pashaa."

        Tosin itse olen ajat sitten ottanut sellaisen kannan että sinä se pashaa venytät, trolli I hope.


      • lukijan_kommentti
        hunksz kirjoitti:

        "lukijan_kommentti"

        Totta.
        Minä olen narsisti.
        -
        Ja mitä, ketä ja miten minä olen kiusannut?
        Et kai vaan sinäkin kuulu heihin, joitten mielestä sinulle on kommentoitava juuri siten ja niin kuin sinä haluat.
        Eikä missään nimessä ainakaan fiksummin ja viisaaammin kuin itse olisit halunut olla.
        Muuten tunnet itsesi kiusaantuneeksi.

        H.

        Minä en tehnyt narsisti-diagnoosia.
        En yleensä kommentoi sinulle, joten kiusaamisesi varsin harvoin on kohdistunut minuun. Viittasin siihen nimimerkissäni.


      • lukijan_kommentti
        näinsennä kirjoitti:

        En ole havainnut Hunksin kiusaavan ketään, osoitapa nim. 'lukijan_kommentti' joku keskustelu jossa olisi.

        Jos et ole kiusaamista itse huomannut, niin kuulut siihen tyypilliseen ryhmään, joka asettuu kiusaajan puolelle. Se on livessä yleensä sitä pelkuruutta/oman nahan pelastamista.


      • lukijan_kommentti
        ei.hyvä kirjoitti:

        Moittiminen/mollaaminen yms. ei ole kiusaamista vaan toisten aliarvioimista ja halventamista.

        Kyllä se on kiusaamista. Toisen saattaminen noloon tilanteeseen on kiusaamista. Se ei ole perusteltua edes siinä tapauksessa, että niin tehtäisiin useille kirjoittajille.


      • aina-peukku-sinulle
        Ancelina kirjoitti:

        Hunksz, kun siis olet narsisti ja sen asiantuntija, niin kerropa kuuluuko narsistin toimenkuvaan toisten alistaminen, heidän vaatimattoman/kyvyttömän/kateellisen tasonsa jatkuva toisto?
        Virheistä ja vääristä sanoista kosto?
        Pitääkö narsistia koko ajan kannustaa ja kehua, paapoa ja puolustaa? Katsoa ylöspäin palvovin ilmein?

        Mikäli näin on, niin narsistin kanssa on pitemmän päälle mahdotonta elää, ellei pysty unohtamaan kaikkea mitä itse haluaa olla. Varoa sanojaan ja tekojaan, ettei pikkunarsisti vain kiukustu tai loukkaannu.

        Uteliaisuudesta kysyn, kun en tunne ketään narsistia.

        "Mikäli näin on, niin narsistin kanssa on pitemmän päälle mahdotonta elää, ellei pysty unohtamaan kaikkea mitä itse haluaa olla. Varoa sanojaan ja tekojaan, ettei pikkunarsisti vain kiukustu tai loukkaannu."

        Erittäin hyvä vastaus oli sinulta. Aina saat peukun minulta.

        Koskaan en pystyisi elämään yhdessä hunkzin kaltaisen miehen kanssa, mutta ei kai kukaan toinenkaan, koska hän ulvoo täällä yksinäisyyttään.

        Kovasti ihmettelen heitä, jotka jaksaa tuollaisen narsistin kanssa vaihtaa sanaakaan.


      • aina-peukku-sinulle kirjoitti:

        "Mikäli näin on, niin narsistin kanssa on pitemmän päälle mahdotonta elää, ellei pysty unohtamaan kaikkea mitä itse haluaa olla. Varoa sanojaan ja tekojaan, ettei pikkunarsisti vain kiukustu tai loukkaannu."

        Erittäin hyvä vastaus oli sinulta. Aina saat peukun minulta.

        Koskaan en pystyisi elämään yhdessä hunkzin kaltaisen miehen kanssa, mutta ei kai kukaan toinenkaan, koska hän ulvoo täällä yksinäisyyttään.

        Kovasti ihmettelen heitä, jotka jaksaa tuollaisen narsistin kanssa vaihtaa sanaakaan.

        Ehkä narsisti on hyvä hurmaamaan, netissä hyvinkin näppärästi, totuus paljastuu vasta myöhemmin. Jos paljastuu, kun vaihtaa kohdetta riittävän usein.

        En tiedä, kun ei ole kokemusta, eikä hunkszikaan rohkene vastata.
        Olisiko vaikeneminen myöntämisen merkki.


      • Ancelina kirjoitti:

        Ehkä narsisti on hyvä hurmaamaan, netissä hyvinkin näppärästi, totuus paljastuu vasta myöhemmin. Jos paljastuu, kun vaihtaa kohdetta riittävän usein.

        En tiedä, kun ei ole kokemusta, eikä hunkszikaan rohkene vastata.
        Olisiko vaikeneminen myöntämisen merkki.

        Vaikeneminen voi olla myös kiusaamista, mykkäkoulua netissä ;).


      • siilenämää kirjoitti:

        Vaikeneminen voi olla myös kiusaamista, mykkäkoulua netissä ;).

        Voi ollakin, minä kun olen niitä kyvyttömiä, typeriä, kateellisia jne.
        Eli täysin pyöreä nolla ;)


      • Ancelina kirjoitti:

        Voi ollakin, minä kun olen niitä kyvyttömiä, typeriä, kateellisia jne.
        Eli täysin pyöreä nolla ;)

        No varmaan voi sellaiselle "nollalle" heittää ensin jonkun herjan ja sitten kun toinen esittää kysymyksen, jättää vastaamatta. EOC ;DDDDDDDD


      • kokemusta.on
        siilenämää kirjoitti:

        No varmaan voi sellaiselle "nollalle" heittää ensin jonkun herjan ja sitten kun toinen esittää kysymyksen, jättää vastaamatta. EOC ;DDDDDDDD

        Narsisti on loistava manipuloija.


      • näinsennä
        lukijan_kommentti kirjoitti:

        Jos et ole kiusaamista itse huomannut, niin kuulut siihen tyypilliseen ryhmään, joka asettuu kiusaajan puolelle. Se on livessä yleensä sitä pelkuruutta/oman nahan pelastamista.

        Jokin konreettinen esimerkki, eikä mitään ennakko-olettamia ja runositeerauksia.


      • de-meter
        aina-peukku-sinulle kirjoitti:

        "Mikäli näin on, niin narsistin kanssa on pitemmän päälle mahdotonta elää, ellei pysty unohtamaan kaikkea mitä itse haluaa olla. Varoa sanojaan ja tekojaan, ettei pikkunarsisti vain kiukustu tai loukkaannu."

        Erittäin hyvä vastaus oli sinulta. Aina saat peukun minulta.

        Koskaan en pystyisi elämään yhdessä hunkzin kaltaisen miehen kanssa, mutta ei kai kukaan toinenkaan, koska hän ulvoo täällä yksinäisyyttään.

        Kovasti ihmettelen heitä, jotka jaksaa tuollaisen narsistin kanssa vaihtaa sanaakaan.

        "Aina-peukku-sinulle" @ Ancelina,
        Vähän jäin miettimään, mitä odotatte narsistilta ? Eikö ole ihan yleisessä tiedossa, että narsisti ei kykene sitoutumaan eikä tuntemaan empatiaa ? Niin hurmaava kuin hän osaakin olla, "vastuu" jää aina ihastuneelle. Narsisti valitsee uuden kohteen, kun maa alkaa polttaa jalkojen alla, kun joku tulee liian lähelle.
        Ihailu riittää narsistille. Se on hänelle hengenravintoa ja suojamuuri. Voiko häntä syyttää omasta laadustaan, joka on ilmeisesti ainakin hetken vastannut myös ihastuneen tunnetarpeisiin ?
        Kun nyt aika suoraan osoiteltiin hunksia ja hän itsekin ilmoittautui narsistiksi tekee mieli toppuutella hiukan. Jos joku sanoo olevansa narsisti, hän tuskin sitä on, hän vain haluaa esiintyä sellaisena. Tällaisella palstalla se onnistukin hyvin, kun linja on kevyt, eikä vastuun perään ole tapana kysellä.
        En tietenkään puolustele narsistia tai narsistista käyttäytymistä. Sanotaan kuitenkin, että meillä kaikilla on narsistisia piirteitä ja jos jollakulla niitä on paljon niin onko se "kohtalo" vai oma valinta ? Sanotaan myös, että suurin osa taiteilijoista on narsisteja. Siitä huolimatta he pystyvät antamaan meille hienoja tunne-elämyksiä, avartamaan ymmärrystämme ja maailmankuvaamme.
        Niin että on narsismissa puolensa, valo ja varjo. "Jos katsoo aurinkoon, varjoa ei näy"...


      • de-meter kirjoitti:

        "Aina-peukku-sinulle" @ Ancelina,
        Vähän jäin miettimään, mitä odotatte narsistilta ? Eikö ole ihan yleisessä tiedossa, että narsisti ei kykene sitoutumaan eikä tuntemaan empatiaa ? Niin hurmaava kuin hän osaakin olla, "vastuu" jää aina ihastuneelle. Narsisti valitsee uuden kohteen, kun maa alkaa polttaa jalkojen alla, kun joku tulee liian lähelle.
        Ihailu riittää narsistille. Se on hänelle hengenravintoa ja suojamuuri. Voiko häntä syyttää omasta laadustaan, joka on ilmeisesti ainakin hetken vastannut myös ihastuneen tunnetarpeisiin ?
        Kun nyt aika suoraan osoiteltiin hunksia ja hän itsekin ilmoittautui narsistiksi tekee mieli toppuutella hiukan. Jos joku sanoo olevansa narsisti, hän tuskin sitä on, hän vain haluaa esiintyä sellaisena. Tällaisella palstalla se onnistukin hyvin, kun linja on kevyt, eikä vastuun perään ole tapana kysellä.
        En tietenkään puolustele narsistia tai narsistista käyttäytymistä. Sanotaan kuitenkin, että meillä kaikilla on narsistisia piirteitä ja jos jollakulla niitä on paljon niin onko se "kohtalo" vai oma valinta ? Sanotaan myös, että suurin osa taiteilijoista on narsisteja. Siitä huolimatta he pystyvät antamaan meille hienoja tunne-elämyksiä, avartamaan ymmärrystämme ja maailmankuvaamme.
        Niin että on narsismissa puolensa, valo ja varjo. "Jos katsoo aurinkoon, varjoa ei näy"...

        Demeter, en odota yhtään mitään, kunhan tiedustelin narsistiksi itseään sanovalta, että mitä se narsistin touhu on.
        Kun ei ole ollut kunnia moiseen tutustua
        Ellei hän oikeasti olekaan narsisti, ymmärrän ettei halunnut vastata/pystynyt vastaamaan.
        Kevyellä linjalla, juu justiin juu.


      • de-meter
        näinsennä kirjoitti:

        Jokin konreettinen esimerkki, eikä mitään ennakko-olettamia ja runositeerauksia.

        Esimerkkiä minäkin kaipaisin tai syvempää analyysiä aiheesta. Kun tuota kiusaamistakaan ei ole ihan yksiselitteisesti määritelty. Puuttumattomuus voi olla paikallaan joskus. Etenkin jos ei tunne tapauksen historiaa, syitä ja seurauksia.


      • de-meter kirjoitti:

        Esimerkkiä minäkin kaipaisin tai syvempää analyysiä aiheesta. Kun tuota kiusaamistakaan ei ole ihan yksiselitteisesti määritelty. Puuttumattomuus voi olla paikallaan joskus. Etenkin jos ei tunne tapauksen historiaa, syitä ja seurauksia.

        "de-meter"

        Kerro Ancelinalle että en halua jankuttaa loputtomiin.
        Muuten ei minulta puutu vastaus-halua.

        H.


      • de-meter
        Ancelina kirjoitti:

        Demeter, en odota yhtään mitään, kunhan tiedustelin narsistiksi itseään sanovalta, että mitä se narsistin touhu on.
        Kun ei ole ollut kunnia moiseen tutustua
        Ellei hän oikeasti olekaan narsisti, ymmärrän ettei halunnut vastata/pystynyt vastaamaan.
        Kevyellä linjalla, juu justiin juu.

        Odotathan sinä vastausta kuitenkin, Ancelina. Hänen armonsa vastaa tai sitten ei..))


      • de-meter
        de-meter kirjoitti:

        Odotathan sinä vastausta kuitenkin, Ancelina. Hänen armonsa vastaa tai sitten ei..))

        Heh, hän käyttääkin kuriiria nyt, Ancelina. Älä kuitenkaan ammu viestin tuojaa ..))
        Tapansa tuntien: kyllä hän siitä leppyy ja asettuu...


      • de-meter kirjoitti:

        Heh, hän käyttääkin kuriiria nyt, Ancelina. Älä kuitenkaan ammu viestin tuojaa ..))
        Tapansa tuntien: kyllä hän siitä leppyy ja asettuu...

        Joo ;) Hänen Armonsa on nyt hyvin hyvin ärsyyntynyt.
        Jo riittää vai kuinka se meni.


      • de-meter
        Ancelina kirjoitti:

        Joo ;) Hänen Armonsa on nyt hyvin hyvin ärsyyntynyt.
        Jo riittää vai kuinka se meni.

        Niin, ymmärtäähän tuon, kun täällä ruvetaan häiriköimään ja unohdetaan, että tahtipuikkoa heiluttaa vain HÄN..)) Pysytään ruodussa, me ämmänläyskät..))
        Ehkä HÄN jossain vaiheessa kääntää kasvonsa meidän puoleemme, jos nöyrinä pysymme...))


      • de-meter kirjoitti:

        Niin, ymmärtäähän tuon, kun täällä ruvetaan häiriköimään ja unohdetaan, että tahtipuikkoa heiluttaa vain HÄN..)) Pysytään ruodussa, me ämmänläyskät..))
        Ehkä HÄN jossain vaiheessa kääntää kasvonsa meidän puoleemme, jos nöyrinä pysymme...))

        Käännelköön kasvojaan mihin suuntaan haluaa, minä en ala nöyristelemään, en ole yhtään sen huonompi kuin muutkaan.
        ( En tosin parempikaan)
        Tykätköön mitä tahansa.


      • de-meter
        Ancelina kirjoitti:

        Käännelköön kasvojaan mihin suuntaan haluaa, minä en ala nöyristelemään, en ole yhtään sen huonompi kuin muutkaan.
        ( En tosin parempikaan)
        Tykätköön mitä tahansa.

        Jaa. Minä en tunne tapahtumia, niiden taustoja enkä niiden kulkua, mutta leikkimielinen nöyristely onnistuu aina...


      • de-meter kirjoitti:

        Jaa. Minä en tunne tapahtumia, niiden taustoja enkä niiden kulkua, mutta leikkimielinen nöyristely onnistuu aina...

        Ja sinä oletat minun ihan tosissani olevan, kun aina ei hymiötä viitsi laittaa.
        Mutta nyt ;)


      • heheheh
        Ancelina kirjoitti:

        Ja sinä oletat minun ihan tosissani olevan, kun aina ei hymiötä viitsi laittaa.
        Mutta nyt ;)

        Hekoheko


      • lukijan_kommentti
        näinsennä kirjoitti:

        Jokin konreettinen esimerkki, eikä mitään ennakko-olettamia ja runositeerauksia.

        Lukisitko tämän ketjun. Tässä on monta esimerkkiä. En valitettavasti pysty pyörittämään nyt etsi-toimintoa ja ottamaan valmiiksi niitä esille.


      • kokemusta.on kirjoitti:

        Narsisti on loistava manipuloija.

        Minä en tunne yhtään jolla narsismi diagnoosi olisi oikeasti tehty.


      • lukijan_kommentti kirjoitti:

        Jos et ole kiusaamista itse huomannut, niin kuulut siihen tyypilliseen ryhmään, joka asettuu kiusaajan puolelle. Se on livessä yleensä sitä pelkuruutta/oman nahan pelastamista.

        Miksi hänen pitäisi alkaa sinun kanssasi kiusaamaan sellaista, jonka vain sinä olet leimannut kiusaajaksi, vaikkei itse ole mitään kiusaamista nähnyt?

        Vain sinä olet päättänyt hänen olevan kiusaaja ja silloin kaikkien pitäisi alkaa rökittämään häntä? Silloinhan toimit itse niinkuin kiusaajat toimivat saadakseen ryhmätukea joukkokiusaamiseen. Olla sinun puolellasi tai tulla itsekin kiusatuksi.


      • de-meter kirjoitti:

        Heh, hän käyttääkin kuriiria nyt, Ancelina. Älä kuitenkaan ammu viestin tuojaa ..))
        Tapansa tuntien: kyllä hän siitä leppyy ja asettuu...

        Demeter, tämä vielä; kerro hunkszille, että olen iloinen jos hän pitää lupauksensa, eikä jankuta enää.


      • lukijan_kommentti
        Tellukka kirjoitti:

        Miksi hänen pitäisi alkaa sinun kanssasi kiusaamaan sellaista, jonka vain sinä olet leimannut kiusaajaksi, vaikkei itse ole mitään kiusaamista nähnyt?

        Vain sinä olet päättänyt hänen olevan kiusaaja ja silloin kaikkien pitäisi alkaa rökittämään häntä? Silloinhan toimit itse niinkuin kiusaajat toimivat saadakseen ryhmätukea joukkokiusaamiseen. Olla sinun puolellasi tai tulla itsekin kiusatuksi.

        Lueppa kommenttisi. Siinä mitätöit näkemykseni. Sitä tekee myös hunksz. Mitätöi. Se on kiusaamista.
        En ole pyytänyt siirtymään puolelleni. Hän joka sulkee silmänsä tekee omat päätöksensä.
        Tässä ketjussa myös.
        Sinäkin arvostelet sanomisiani. En oikeuden viet minulta vastauksessasi.

        Aiemmin kirjoitin, onko edes mahdollista verbaalisesti lahjakkaan saada vaikenemaan.


      • lukijan_kommentti kirjoitti:

        Lueppa kommenttisi. Siinä mitätöit näkemykseni. Sitä tekee myös hunksz. Mitätöi. Se on kiusaamista.
        En ole pyytänyt siirtymään puolelleni. Hän joka sulkee silmänsä tekee omat päätöksensä.
        Tässä ketjussa myös.
        Sinäkin arvostelet sanomisiani. En oikeuden viet minulta vastauksessasi.

        Aiemmin kirjoitin, onko edes mahdollista verbaalisesti lahjakkaan saada vaikenemaan.

        Kirjoitin oman mielipiteeni kommentistasi ja sitä siis pidät kiusaamisena.
        Jos joku ei sokeasti usko, kun sinä sanot jotakin kiusaajaksi ilman mitään perusteita tai todisteita, niin silloinko se on sinun kiusaamistasi?

        Et kestä kommenttisi arvostelemista. Oletko narsisti?


      • lukijan_kommentti kirjoitti:

        Lueppa kommenttisi. Siinä mitätöit näkemykseni. Sitä tekee myös hunksz. Mitätöi. Se on kiusaamista.
        En ole pyytänyt siirtymään puolelleni. Hän joka sulkee silmänsä tekee omat päätöksensä.
        Tässä ketjussa myös.
        Sinäkin arvostelet sanomisiani. En oikeuden viet minulta vastauksessasi.

        Aiemmin kirjoitin, onko edes mahdollista verbaalisesti lahjakkaan saada vaikenemaan.

        Kun ihminen on verbaalisesti lahjakas, näkökykyinen ja hänellä on kiusoitteleva luonne, hän tuskin pystyy hillitsemään itseään joka hetki. Kuin väärentäisi luontonsa, jättäisi lahjansa käyttämättä.
        Minusta kiusaamisella ja kiusoittelulla on ero. Kiusoittelu ei ole pahantahtoista joskin se usein nähdään sellaisena.
        Usein unohdetaan myös, että "kiusaajat" saavat maksaa siitä erivapaudesta - siis sananvapaudesta - mitä he käyttävät koetellessaan muiden rajoja ja sietokykyä.
        Aika kovaa palautetta he saavat muilta, ja viholliskuvat istuvat lujassa.

        En nyt varsinaisesti puolustele niitä, joiden katsotaan kiusaavan muita, mutta nollatoleranssi "häiriökäyttäytymisessä" on minusta epärealistinen tavoite. Aina joku voi kokea tulleensa kiusatuksi ja aina löytyy myös niitä, jotka menevät imuun mukaan. Milloin kiusaajan, milloin kiusatun puolelle.


      • demeter1 kirjoitti:

        Kun ihminen on verbaalisesti lahjakas, näkökykyinen ja hänellä on kiusoitteleva luonne, hän tuskin pystyy hillitsemään itseään joka hetki. Kuin väärentäisi luontonsa, jättäisi lahjansa käyttämättä.
        Minusta kiusaamisella ja kiusoittelulla on ero. Kiusoittelu ei ole pahantahtoista joskin se usein nähdään sellaisena.
        Usein unohdetaan myös, että "kiusaajat" saavat maksaa siitä erivapaudesta - siis sananvapaudesta - mitä he käyttävät koetellessaan muiden rajoja ja sietokykyä.
        Aika kovaa palautetta he saavat muilta, ja viholliskuvat istuvat lujassa.

        En nyt varsinaisesti puolustele niitä, joiden katsotaan kiusaavan muita, mutta nollatoleranssi "häiriökäyttäytymisessä" on minusta epärealistinen tavoite. Aina joku voi kokea tulleensa kiusatuksi ja aina löytyy myös niitä, jotka menevät imuun mukaan. Milloin kiusaajan, milloin kiusatun puolelle.

        Minun kommenttini ei ollut minulta edes kiusoittelemista.

        Se oli eri mieltä olemista aivan vakavissani hänen omasta mielestään niin oikeasta mielipiteestä.
        Sen hän katsoi näkemyksensä mitätöimiseksi (ja sitähän se oikeasti olikin, koska en voinut yhtyä hänen näkemykseensä) ja niin muodoin hänen kiusaamisekseen.


    • "ei.hyvä"

      Oikein.
      Tuon minä hyväksyn.

      H.

    • Kun eräs tuttuni kertoi työpaikkakiusaamisesta, katsoi siis olleensa sen uhri, totesin hiljaa mielessäni, että minuahan on kiusattu aina, työssä ja kotona..))
      Eli minusta on hiukan ihmisestä kiinni, mitä hän kiusaamisena pitää. Toisaalta kukaan toinen voi mitätöidä kiusatun kokemusta.
      Siilellä oli minusta kiusaamisen määrittelyssä hyvä pointti: toiminnan jatkuminen. Jos kohtelee toista nuivasti ja väheksyen silloin tällöin, sen voi ohittaa, mutta jos sitä tekee jatkuvasti, sen voi minusta ihan oikeutetusti nähdä kiusaamisena.

      Tietysti voi spekuloida sillä, olisiko kiusatulle sittenkin hyväksi, vahvistukseksi, pieni rökitys, jotta hän löytäisi omat voimansa, mutta aina ei voi tietää vahvistuuko hän, vai särkyykö lisää.

      Se viimeisin "kiusaamistapaus" omalla kohdallani tapahtui ihan työurani lopulla. Tein keikkatöitä ja vakipaikassani eräs työntekijä alkoi puuttua työntekooni, huomautella, vaatia asioita, joita ei millään muotoa voinut vaatia keikkalaiselta. Esitin kyllä omat näkemykseni ja tulin "ymmärretyksi". Sillä vain ei ollut mitään merkitystä kun tietty vaihde oli kiusaajalta mennyt päälle. Sain siis valita: kestänkö naputuksen ja kyttäilyn vai lähdenkö. Esimiestasolle en asiaa tahtonut viedä, koska en oikein luota näihin välimiesjärjestelyihin: joku kärsii - tai lähtee - aina ja minulle lähtö oli helppoa, kun olin jo muutenkin eläkeikäinen.

      • "demeter1"

        "Asioiden tekeminen hyvin, vaatii aina määrä-tietoisuutta.
        Itse-varmuutta ja turhien asioiden heittämistä sivuun.
        Noiden asioiden hallitseminen koetaan usein kiusaamisena.
        -
        Yleensä aina niitten ihmisten mielestä jotka ovat noihin kykenemättömiä.
        Loput "kiusatut" ovat sitten empatia-vammaisia.
        Empatioivat ainoastaan itseään.
        Tuo vamma ei koske sairaan-hoitajia."

        H.


      • Totta. Keikkalaisen on helpompi puuttua jos ei ole aikomustakan saada pitempää työsuhdetta. Mutta sellaiset, jotka kärkkyvät vakipaikkaa, nielevät usein kiusaamiset. Itse olen aika rohkea tuomaan epäkohtia esille ja sitähän ei välttämättä katsota hyvällä. Paraikaa on menossa yksi tapaus, jossa mietin jatkotoimia. Pitää kerätä vielä faktat yhteen ja sitten ottaa asia puheeksi asiaa koskevien kanssa. Vaatii rohkeutta mutta minulla ei ole enää mitään menetettäävää varsinkin kun tiedän olevani oikeassa.


      • yks-rahaa-kaks-rahaa

        siilenämää
        "Paraikaa on menossa yksi tapaus, jossa mietin jatkotoimia. Pitää kerätä vielä faktat yhteen ja.."

        Minua ei ole koskaan( ai `oli kerran) kiusattu työpaikalla, eikä missään muuallakaan, mutta aina olen ollut suosittu, siis työtehokas ja aikaan saapa, joten kerran sain melkein tuplattua palkkani, kun lupasin hoitaa tämän lähtijän työtkin ja teinkin ne.

        Tuo, mihin viitasin kiusauksesta, oli mielestäni kateutta 2esimieheni tasolta, koska hän pelkäsi omaa pestiään ja yritti silloin halveksia työtäni, koska sain tarjouksen hänen tilalleen 1esimieheltä. Onneksi minulla oli varaa silloin lähteä sieltä.

        Olen ollut nuorena aika maailmanparantaja ja kerran esimieheni sanoikin, että sinun täytyisi olla Kansanedustaja, koska olet noin kehityskykyinen mielipiteissäsi.

        "laulun sanoin"; Vaan vuodet ne vierii, haavemme haihtuu..... Enää en jaksa kiinostua muusta, kuin omasta hyvinvoinnistani ja siihen varani onneksi riittää. Hallituskin saa olla mikä hyvänsä, kun ei vain persut tule johtoon, mutta senkin ymärrän, että ei minun ääneni kauas kuulu, joten olkoon sekin osaltani, mutta äänestämässä kuitenkin käyn.


      • yks-rahaa-kaks-rahaa kirjoitti:

        siilenämää
        "Paraikaa on menossa yksi tapaus, jossa mietin jatkotoimia. Pitää kerätä vielä faktat yhteen ja.."

        Minua ei ole koskaan( ai `oli kerran) kiusattu työpaikalla, eikä missään muuallakaan, mutta aina olen ollut suosittu, siis työtehokas ja aikaan saapa, joten kerran sain melkein tuplattua palkkani, kun lupasin hoitaa tämän lähtijän työtkin ja teinkin ne.

        Tuo, mihin viitasin kiusauksesta, oli mielestäni kateutta 2esimieheni tasolta, koska hän pelkäsi omaa pestiään ja yritti silloin halveksia työtäni, koska sain tarjouksen hänen tilalleen 1esimieheltä. Onneksi minulla oli varaa silloin lähteä sieltä.

        Olen ollut nuorena aika maailmanparantaja ja kerran esimieheni sanoikin, että sinun täytyisi olla Kansanedustaja, koska olet noin kehityskykyinen mielipiteissäsi.

        "laulun sanoin"; Vaan vuodet ne vierii, haavemme haihtuu..... Enää en jaksa kiinostua muusta, kuin omasta hyvinvoinnistani ja siihen varani onneksi riittää. Hallituskin saa olla mikä hyvänsä, kun ei vain persut tule johtoon, mutta senkin ymärrän, että ei minun ääneni kauas kuulu, joten olkoon sekin osaltani, mutta äänestämässä kuitenkin käyn.

        Minulla taas se tilanne että jokusen vuoden pitäisi vielä jaksaa välittää myös muiden hyvinvoinnista, siis oman lisäksi. Epäoikeudenmukaisuus risoo ja se että valtaa käytetään väärin. Toisaalta ymmärrän että esimiehillä ei aina ole kykyä johtaa, toisin sanoen ovat liian isoissa saappaissa. Esimies voi olla työpaikan kehittymisen pullonkaula.

        Kiusaamisasioissa, on tullut nähtyä sekin että työterveyshuolto, työsuojeluihmiset ja ammattiliittokin ovat täysin hampaattomia toimimaan. Lopputulos kuitenkin suurimmissa soissa tapauksia on se että kiusattu lähtee.


      • siilenämää kirjoitti:

        Minulla taas se tilanne että jokusen vuoden pitäisi vielä jaksaa välittää myös muiden hyvinvoinnista, siis oman lisäksi. Epäoikeudenmukaisuus risoo ja se että valtaa käytetään väärin. Toisaalta ymmärrän että esimiehillä ei aina ole kykyä johtaa, toisin sanoen ovat liian isoissa saappaissa. Esimies voi olla työpaikan kehittymisen pullonkaula.

        Kiusaamisasioissa, on tullut nähtyä sekin että työterveyshuolto, työsuojeluihmiset ja ammattiliittokin ovat täysin hampaattomia toimimaan. Lopputulos kuitenkin suurimmissa soissa tapauksia on se että kiusattu lähtee.

        soissa=osissa


      • siilenämää kirjoitti:

        Totta. Keikkalaisen on helpompi puuttua jos ei ole aikomustakan saada pitempää työsuhdetta. Mutta sellaiset, jotka kärkkyvät vakipaikkaa, nielevät usein kiusaamiset. Itse olen aika rohkea tuomaan epäkohtia esille ja sitähän ei välttämättä katsota hyvällä. Paraikaa on menossa yksi tapaus, jossa mietin jatkotoimia. Pitää kerätä vielä faktat yhteen ja sitten ottaa asia puheeksi asiaa koskevien kanssa. Vaatii rohkeutta mutta minulla ei ole enää mitään menetettäävää varsinkin kun tiedän olevani oikeassa.

        Toivotaan, että käy hyvin, siilenä. Tuon hoidettavan asian kanssa. Jos on oikeassa ja edustaa enemmistöä homma hoituu. Jos on yksin oikeassa ilman taustatukea voi käydä huonommin, tulla takkiin. Silloinkin kun asia palvelisi koko yhteisöä. Nimerkki "Kokemusta on"..))

        Kuten sanot, tiukan paikan tullen jokainen tahtoo varmistaa oman asemansa ja kun ajan henkikin on sellainen, että riittää kun pitää huolta vain itsestään, kokonaisuus jää hoitamatta tai sitten "aika" hoitaa sen, kun ajaudutaan sellaiseen umpikujaan, jossa muutos on pakko tehdä.


      • hunksz kirjoitti:

        "demeter1"

        "Asioiden tekeminen hyvin, vaatii aina määrä-tietoisuutta.
        Itse-varmuutta ja turhien asioiden heittämistä sivuun.
        Noiden asioiden hallitseminen koetaan usein kiusaamisena.
        -
        Yleensä aina niitten ihmisten mielestä jotka ovat noihin kykenemättömiä.
        Loput "kiusatut" ovat sitten empatia-vammaisia.
        Empatioivat ainoastaan itseään.
        Tuo vamma ei koske sairaan-hoitajia."

        H.

        Ja mitähän ne "turhat, sivuun heitettävät asiat" sitten olisivat hunksi ? Etteivät vain niitä joita luuserit ja empaatikot harrastavat ? Jotka eivät luontonsa puolesta voi sitoutua ainoastaan voiton maksimontiin työnantajan ja omaksi hyväkseen, joilla on sellaisia arvoja, joiden he katsovat palvelevan kokonaisuutta ja yhteistä hyvää ?

        Että sairaanhoitajat saavat synninpäästön ?..)) Ikävä kyllä markkinat eivät anna armoa heillekään. Yhtä lailla heiltä vaaditaan tehokkuutta ja tulosvastuuta, "asioiden tekemistä hyvin" sillä erotuksella, ettei heille anneta siihen mahdollisuutta - eikä edes sellaista palkkaa, joka takaisi sen "hyvän eläkkeen"...
        Niin, että hellämielisiä rangaistaan , mutta sehän on tietysti sinun logiikallasi aivan oikein "heikot sortuu elon tiellä"...


      • demeter1 kirjoitti:

        Toivotaan, että käy hyvin, siilenä. Tuon hoidettavan asian kanssa. Jos on oikeassa ja edustaa enemmistöä homma hoituu. Jos on yksin oikeassa ilman taustatukea voi käydä huonommin, tulla takkiin. Silloinkin kun asia palvelisi koko yhteisöä. Nimerkki "Kokemusta on"..))

        Kuten sanot, tiukan paikan tullen jokainen tahtoo varmistaa oman asemansa ja kun ajan henkikin on sellainen, että riittää kun pitää huolta vain itsestään, kokonaisuus jää hoitamatta tai sitten "aika" hoitaa sen, kun ajaudutaan sellaiseen umpikujaan, jossa muutos on pakko tehdä.

        Sepä tässä onkin se pohdinnan paikka. Kannattaako ruveta vai hoitaako vain oman tonttinsa. Kattos vaan et millon ollaan siinä pisteessä et umpikuja on edessä.


    • helvetissäkäyty

      Ainoana miehenä hierarkisessa työyhteisössä lesbolauman vihan kohteena . Siellä riistetään ihmisyys ja henkisen väkivallan uhrina sortuu . Meillä vain huudetaan, jos yrittää korjata asiaa että "mitä otatko sinä naiselta pataan"Meillä kielletään vielä monessa paikassa määrätyn tyyppisten naisten julmuus. Koulutuksella ja ns. sivistyksellä ei ole mitään merkitystä , kun ihmispeto jahtaa uhriaan.

      • Kuulostaa pahalta tuo sinun näkemyksesi.


      • vaimitähä

        On siinä kestämistä, kun on lespolauman kiusauksen kohteena ja homoukot kuiskii porukalla. Työ työnä ja vittuun ne paskan lässytykset. Lässyttäkööt perkelen kusiaiset kotonaan ja työpaikalla pitäkööt turpansa kiini. Tuliko se kiusaajille selväksi vai pitääkö kusta teidän turpa siistiksi


      • vaimitähä kirjoitti:

        On siinä kestämistä, kun on lespolauman kiusauksen kohteena ja homoukot kuiskii porukalla. Työ työnä ja vittuun ne paskan lässytykset. Lässyttäkööt perkelen kusiaiset kotonaan ja työpaikalla pitäkööt turpansa kiini. Tuliko se kiusaajille selväksi vai pitääkö kusta teidän turpa siistiksi

        Tirsk, sori mut kommenttisi hymyilyttää väkisinki. Mites oot tuollaiseen paikkaan töihin hakeutunut? Aika agressiiviselta vaikuttaa sihtautumisesi. Et taida tuollaisilla kommenteilla saada mitään ainakaan hyvää aikaan jos noita loihet työpaikallasi lausumaan.


      • siilenämää kirjoitti:

        Tirsk, sori mut kommenttisi hymyilyttää väkisinki. Mites oot tuollaiseen paikkaan töihin hakeutunut? Aika agressiiviselta vaikuttaa sihtautumisesi. Et taida tuollaisilla kommenteilla saada mitään ainakaan hyvää aikaan jos noita loihet työpaikallasi lausumaan.

        Ehkä hän oli kuvitellut olevansa siellä kukkona tunkiolla ja ikäänkuin haaremissa ainoana miehenä naislauman keskellä.
        Mutta kuinkas kävikään, kun naiset eivät kiinnostuneetkaan hänestä, niin lespojahan niitten on silloin oltava.


      • Tellukka kirjoitti:

        Ehkä hän oli kuvitellut olevansa siellä kukkona tunkiolla ja ikäänkuin haaremissa ainoana miehenä naislauman keskellä.
        Mutta kuinkas kävikään, kun naiset eivät kiinnostuneetkaan hänestä, niin lespojahan niitten on silloin oltava.

        Näinhän se usein menee :D.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1786
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1397
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      6
      1346
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1273
    5. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1250
    6. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1229
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1186
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      632
      1162
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      9
      1044
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      984
    Aihe