Onko täällä ketään,

joka kuuntelee rockia? Meinaan, että itse olen kaikkiruokainen musiikin suhteen ja kaikissa genreissä on enimmäkseen huonoa, mutta muutmamia helmiä joukossa. 1960-luku oli Suomessa käännösiskelmien vuosikymmen ja silloinen Beatlemania jotenkin jälkikäteen lähinnä myötähäpeää aihettavaa. Miten saatoimme olla innoissamme niin surkeasta bändistä?

Kunnon rockia alettiin tehdä vasta Jimi Hendrixin, The Whon ja esim. Pink Floydin myötä.

37

389

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin juuri, miten saatoittekaan moista räminäryhmää fanittaa ;)
      Harvoin kuuntelen rokkia, hengellistä musiikkia enemmän.

      • En maininnut klassista musiikkia, mutta sitä kuuntelen aika paljon ja tunnenkin jonkun verran. Lapsuudenkodissani kuunneltiin tiistain sinfoniakonsertti aina sunnuntaisin tuli radiosta paljon klassista musaa. Meillä oli myös mittava kokoelma Deutche Gramophonon levyjä ja vain klassista.


      • teozonen kirjoitti:

        En maininnut klassista musiikkia, mutta sitä kuuntelen aika paljon ja tunnenkin jonkun verran. Lapsuudenkodissani kuunneltiin tiistain sinfoniakonsertti aina sunnuntaisin tuli radiosta paljon klassista musaa. Meillä oli myös mittava kokoelma Deutche Gramophonon levyjä ja vain klassista.

        On minullakin klassisen musiikin levyjä, nimeltä tunnen lähes jokaisen kannessa mainitun säveltäjän, juuh.
        Teillä on ollutkin sivistynyt koti, itse en lapsena olisi tiistaita ja sunnuntaita viettänyt tuvassa klassista musiikkia kuunnellen.
        Enkä beetlessäjäkään.


      • Ancelina kirjoitti:

        On minullakin klassisen musiikin levyjä, nimeltä tunnen lähes jokaisen kannessa mainitun säveltäjän, juuh.
        Teillä on ollutkin sivistynyt koti, itse en lapsena olisi tiistaita ja sunnuntaita viettänyt tuvassa klassista musiikkia kuunnellen.
        Enkä beetlessäjäkään.

        Öh, tuota...taisin arvata tuon. :-D


      • teozonen kirjoitti:

        Öh, tuota...taisin arvata tuon. :-D

        Äsh, aina sinä arvaat ;)


      • Ancelina kirjoitti:

        Äsh, aina sinä arvaat ;)

        Mä olen meedio kato. Me median edustajat olemme meedioita.. ;-)


    • Musiikin suhteen kaikkiruokainen, mutta tuntee myötähäpeää Beatlesmusiikista?
      Tavallaan ymmärränkin, sillä etkös sinä vielä leikkinyt sellaisella nätillä helistimellä 60-luvulla silloin kun me nyt aikuiset olimme nuoria.

      • Olen syntynyt 1953, joten 1963 olin kymmenen ja silloin me systerin kanssa ekat Beatlesit ostettiin.


    • ö-Öö

      Mnaah

      Aamutelkkarissa jauhettiin aiheesta suurenakin uutisena. suurimmat jutut tapahtui maailmalla, jazzia, bluesia roketinrollia. Suomessa tietenkin jälkijunassa. Enpä tiedä, kakarana kuuli rollareita, piitlesejä jne, systeri osti paljon levyjä. Radio Luxemburg kuului. Kotomainen musa oli käännöstä, Topi Kärki vetoista, irvinillä ja muutamalla muulla oli folkbuumia, siitä se sitten hiljakseen lähti.

      Niettä ulkomailla tapahtui paljon, kesti aikansa kotimaisella. Pressa, Kalevala, siitä se kiihtyi. Mun eka oma kasetti oli Black Sabbthia. Siihen aikaan oli helppoa, tiesi, mikä musa hyvää ja mikä ei. Nykyisin kun ei enää tiedä.

      Odotellut jotain tapahtuvaksi. aikoihin ollut mitään punkbuumia, räppääminen vanhanaikaista, sellaista isoa juttua ei oikein taida tullakkaan, sen verran pirstaloituneena kaikenlaista. Oikeastaa epäilyttää, menee retroiluksi enenevässä määrin. Sellaista fuusiota.

      Tykästynyt viime aikoina Kimmo Pohjoseen sopivan shamanististakin;:

      https://www.youtube.com/watch?v=-DeE3aqhfsg

      =DW=

      • Tuosta olen samaa mieltä, että on pirstaleista nykyään. Kimmo Pohjonen on mielenkiintoinen hemmo.


      • Alanko-enkö-ala

        Miten perkkele tuosta Pohjosesta pongahtaa mieleen Sielun veljet? Etenkin tuosta haitaristista revittämässä samaa komppia.


      • ö-Öö
        Alanko-enkö-ala kirjoitti:

        Miten perkkele tuosta Pohjosesta pongahtaa mieleen Sielun veljet? Etenkin tuosta haitaristista revittämässä samaa komppia.

        Shamanismi

        Oletan. Muistelen, tehnyt jotain Ismo Alangon kanssa. Kyllä munkin mielestä yhtymää on, jotain tyylissä yleensäkin. Joskus satuin telkkarista näkeen kundin keikan, tai jotain ja kiinnostuin. Mä en juurikaan käy keikoilla, tai ostele levyjä enää, ton kundin levyä vois harkita. Niin siis, Siekkarit näin muutamaankin kertaan, samantyylistä menoa lavallakin. Siis jotenkin, ei kuitenkaan plagiaattia, niittten musa vaan on ikäänkuin oma yhteinen genrensä.

        Kummassakin sama kehno puoli, imee helpolla mehut kuulijasta. Vai olisiko hyväkin puoli. Toiseksen, kovin paljon ei ole hanueisteja, joitten musasta diggaisin. Tai ei kai se hanuristien vika ole, että niillä usein tylsää ohjelmistoa. Ite asiassa jotenkin tuli mieleen, oiskohan siekkareilla ollut jossain vaiheessa mukana hanurikin, en ole nyt varma.

        Ihan kiintoisaa musaa kundilla kuitenkin.



        =DW=


      • kylmätotuus

        Kun olin kuunnellut hetken tuota kappaletta, niin ajattelin, että nyt meni hermot ja verenpaineenikin kimposi pilviin ja olin vähällä sulkea videon.

        Onneksi en niin tehnyt. Teoksestahan kehittyi edetessään mieluisa ylläri.
        En ollut ikinä kuullutkaan Kimmo Pohjosesta, mutta ansiostasi sain siihen mahdollisuuden.
        Kuuntelin vielä osan konsertista, jossa Pohjonen esiintyi tyttäriensä kanssa.

        Hyvin erilaista Pohjosen musiikki on siihen verrattuna, mitä itse useimmiten kuuntelen.
        Ihan piristävää oli tutustua hänenkin musiikkityyliinsä.


    • Hallaahon.äänestäjä
      • Oh Yeah! Se kyllä käy.


      • Huhtasaarenhullufani

        Gyllä gyllä


    • Renkutus-aloituksissa on paljon rokkiakin.
      Katselepa niitä.
      Ei tarvitse turhaa kirjoitella.

      H.

      • @hunksz

        "Ei tarvitse turhaa kirjoitella."

        Jos aloitus oli mielestäsi turha, miksi vaivautua vastaamaan?


      • stadistasiis
        teozonen kirjoitti:

        @hunksz

        "Ei tarvitse turhaa kirjoitella."

        Jos aloitus oli mielestäsi turha, miksi vaivautua vastaamaan?

        Halu kertoa että aloitus on turha ethän sä muutoin sitä tietäisi 😝


      • stadistasiis kirjoitti:

        Halu kertoa että aloitus on turha ethän sä muutoin sitä tietäisi 😝

        Arroganttius kumpuaa huonosta itsetunnosta.


      • teozonen kirjoitti:

        Arroganttius kumpuaa huonosta itsetunnosta.

        "teozonen"

        Minuunko viitaten?

        H.


      • parak.opaman.serkku
        hunksz kirjoitti:

        "teozonen"

        Minuunko viitaten?

        H.

        Oppilaat viittaa.
        Ei opettajat.
        Trumppi vaan twiittaa: "rakettimies ei ole enää kauan maan päällä"
        Siinä on munakkaan miehen puhetta. Diggaan.


    • Vm1953PitkäTukka

      Spotifyn soittolistoillani Nashvilleä, Memphisiä, New Orleansia, britti bluesia, progea, lisäksi loungea, chillout'ia, ambientia, acid jazzia, groovea, jazzia, 60-70 luvun pop helmiä; ei klassista.
      Tästä kovaa nu-jazzia Lontoon skidien rytmi-ihmeeltä (tyrmäsivät Porissa):
      https://www.youtube.com/watch?v=Cg5J6Eo_3H0

    • Njaa...
      in a gadda da vidaa (iron butterfly) kuuntelen joskus vieläkin on se vaan niin ihana
      työläisrokki ja suorokki kahdeksankytluvulta (springsteen ja ccr ja sen sellaset) mielellään auton soittimessa, samoin doorsit ja jim Morrison.
      Mä en oikein noista genreistä tiedä-
      Ja sitten mä kuuntelen mielelläni aina välillä lattarimusaa, folkkia, folkrockia ja vanhaa tanssimusaa.
      Luku sinänänsa blackmores night ja kelttiläinen folk.

      • ö-Öö

        Joop

        Mä pidän blackmoren vähemmän hevistä kamastakin. Mua vaan aina jotenkin häiritsee vaimonsa Candela. Se nyt vaan ton tyyppiseen musaa yhdistettynä tuo liikaa mieleen Renaissancen Anne Haslamin, jota kyllä diggaillut aikanaan paljonkin.

        Renaissance;live;

        https://www.youtube.com/watch?v=5B578LuXbPI

        =DW=


    • hytinäx1

      Kyllä, kuuntelen rock musiikkia mielelläni vieläkin. Silloin aikoinaan Suomessa kuuntelin ja kävin lavalla katsomassakin Wigwam orkesterin tuotantoa ja esiintymistä. Sitten Joe Cocker , Santana , AC/DC, Ozzy O olivat suosiossa. Ja kun muksut alkoivat kuuntelemaan rokkia niin tietenkin Kiss, Twisted Sisters ja monet muut kuuluivat kuvioihin.
      Ruotsalaisista orkesterista Nationalteatern, Ray montana band, mikael rickfors , Europe ,The Poodles, Takida ym ovat olleet korvamatoina.
      Nykyisin ei oikein kuule radiossa soitettavan rokkia, Liekö noilla pop musiikin tuottajilla liian suuri valta. Mutta popmusiikista puheen ollen Avicii on tällä hetkellä suosikkini ja toinen Axwell Ingrosso https://youtu.be/GQX5a1m5fv4

    • En kuuntele rockia, kuuntelen musiikkia. Musiikkia, mikä miellyttää ja saa aikaan hyviä fiiliksiä. Sana genre on meikäläiselle miltei kirosana.
      Beatlesia en kestä kuunnella, muttei se tee siitä surkeaa bändiä. En kestä kuunnella Jari Sillanpäätäkään, mutta silti hän on loistava laulaja ja esiintyjä. Jimi Hendrixiltä joitain biisejä joskus voin kuunnella, The Who ei ole koskaan sytyttänyt mutta suuri Pink Floyd fani olen.

      https://www.youtube.com/watch?v=7NJ_nzOckOQ

      • Aika lailla samanlaisia ajatuksia minulla.
        Ja samat inhokitkin on, mutta eisetee heistä huonoja. Jos joku tykkää niin eise ole minulta pois.
        Itsensä ovat elättäneen, ja siinä sivuss ison joukon muita, ja vielä veronsa maksaneet, niin kaikkien pitäisi olla tyytyväisiä.
        On hyvä, kun on musiikin suhteen melkein kaiikruokainen, humpasta rokkiin.
        Jos kuitenkin jätetään sinfoniat pois, ja tämä nykyinen mökellys, mitä nämä cheekit tekee.
        Rocken-roll on minulle mieluisampaa kuunneltavaa , siinä on enemmä melodiaa ainakin minulle.


    • henrjii
      • ö-Öö

        Joopa

        Mua nyppii vieläkin Kuusrock, missä Dr Feekgiid oli. Piti menemäni, tuli jotain härdelliä, en siis mennyt.

        Vaan, älysin käydä Pyrinmöllä kattomassa Stevie Ray Vaughanin, Se oli just tekemässä mailmanvalloitusta, hiton kova keikka. Mä suhtaudun roketinrolliin aika väljästi, vaikka tyylilajeja älyttömästi.

        Stevie Ray Vaughan - Live at Montreux 1985 Full Concert:

        https://www.youtube.com/watch?v=01whTqJps00

        Ja yks faforiitti tietenkin Fabulous Tgunderbirs. Mulla marmorilaatikossa Kim Wilsomin yleisöön heittämä Hofnerin harppu. Joop en oppinut sitten soittamaan ite sitäkään.

        Jossain vaiheessa suomessa kävi älyttömän paljon kovan luokan ilkomaisia pändejä, sellaisia nousvia, saivat kai ostetuksi halvalla.... Nyt ei jaksa klupeja kierrellä, eikä eläkeläisukkojen stadionkonsertit kiinnosta.

        =DW=


      • ö-Öö kirjoitti:

        Joopa

        Mua nyppii vieläkin Kuusrock, missä Dr Feekgiid oli. Piti menemäni, tuli jotain härdelliä, en siis mennyt.

        Vaan, älysin käydä Pyrinmöllä kattomassa Stevie Ray Vaughanin, Se oli just tekemässä mailmanvalloitusta, hiton kova keikka. Mä suhtaudun roketinrolliin aika väljästi, vaikka tyylilajeja älyttömästi.

        Stevie Ray Vaughan - Live at Montreux 1985 Full Concert:

        https://www.youtube.com/watch?v=01whTqJps00

        Ja yks faforiitti tietenkin Fabulous Tgunderbirs. Mulla marmorilaatikossa Kim Wilsomin yleisöön heittämä Hofnerin harppu. Joop en oppinut sitten soittamaan ite sitäkään.

        Jossain vaiheessa suomessa kävi älyttömän paljon kovan luokan ilkomaisia pändejä, sellaisia nousvia, saivat kai ostetuksi halvalla.... Nyt ei jaksa klupeja kierrellä, eikä eläkeläisukkojen stadionkonsertit kiinnosta.

        =DW=

        Dr Feelgood kävi täällä meillä pari kesää sitten ja mä pidin siitä valtavasti, vaikka eihän siinä bändissä ole yhtään aivan alkuperäistä jäsentä jäljellä.


    • Rkstnmusaa

      Kyllä maistuu hyvin rock ja vaikka raskaampikin osasto. Nytke joka lähtee luuytimestä heti kun rajumpi rytmi raikaa on sukuvika (katselin pientä sukulaispoikaa, juuri kuin mullakin nykii tahdissa). - Sitä genreä mitä pystyn itsekin äänelläni tuottamaan en juurikaan kuuntele lainkaan paitsi silloin kun täytyy opetella joku uusi juttu. Nykyisin valitettavan harvoin.

    • Hallaahon.äänestäjä

      Anneli Saaristo on myös laulanut hiukan argentiinalaista mutta niitä pitää katsoa maksullisista koska ne on yleensä poistettu youtubesta, ilmeisesti hän saa niistä vielä korvausta, hyvä sekin

      mutta Saariston Surutyö -suomeksi oikealta nimeltään Surumielinen lyhytaskeltango Milonga sentimental
      https://www.youtube.com/watch?v=JkH42zH2UGQ

      • "Hallaahon.äänestäjä"

        Minä olen ollut aina Anneli Saariston ihailija ja saanut tavatakin, vaikkakin surullisissa merkeissä. Istuimme samassa pöydässä serkkuni Upi Sorvalin hautajaisissa. Samassa seurassa oli myös Klaus Järvinen.

        Iloisemmissa tunnelmissa tapasimme aiemmin Kaivopuiston konsertissa, jossa Annnelin säestäjänä toimi mainitun Upi Sorvalin kymmenjäseninen big band ja Upi esitteli minut ja perheeni Saaristolle.


    • Hallaahon.äänestäjä

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/15012551/onko-taalla-ketaan#comment-91286683
      teozonen 26.9.2017 13:56 Minä olen ollut aina Anneli Saariston ihailija ja saanut tavatakin, vaikkakin surullisissa merkeissä. Istuimme samassa pöydässä serkkuni Upi Sorvalin hautajaisissa. Samassa seurassa oli myös Klaus Järvinen.

      Vastaus: hienoa. Nämä vanhan ajan (euroviisu)tunnelmat eivät enää palaa. Saariston kohtelu euroviisuissa oli niin väärin, dolce vita on ollut parhain Suomen euroviisu eikä se(kään) pärjännyt
      hieno kappale, hieno esittäjä, hieno esitys, Ossi Runne vielä mukana

      https://www.youtube.com/watch?v=1dugEBmrD04

    • Nytonrunsaudenpula

      " Miten saatoimme olla innoissamme niin surkeasta bändistä? " - Siten, että silloin se oli uutta ja erilaista eikä muita, joihin verrata, ollut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1074
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      897
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe