Useita WAN-yhteyksiä yhdestä adsl-modeemista.

wannileidi

Siinäpä se tulikin jo, eli miksi mun adsl-modeemista on useita WAN-yhteyksiä "päällä" jatkuvasti? Tulevat aina takaisin teki mitä hyvänsä.
Onko modeemi kaapattu tjs? Asetuksissa näkyy muut yhteydet ihan normaalisti mutta WAN-yhteyksiä on paljon. Määrä vaihtelee siinä 3-10kpl välillä.

11

160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bersel

Kristallipalloni ei kerro asetuksistasi tai salasanoista. Suurin osa menee operaattorin tai kehnon kuluttajatason reitittimen valmistajan vakioasetuksilla ja silloin kaikki on mahdollista.

• Tarkista tuolla mitä se näyttää https://www.f-secure.com/en/web/home_global/router-checker

Mulla nyt noin Freedome VPN

No issues were found

DNS IP 119.81.161.138
      AS number 36351
      AS organization SoftLayer Technologies Inc.
      ISP SoftLayer Technologies
      Organization SoftLayer Technologies
      Continent code AS
      Continent name Asia
      Country code HK
      Country name Hong Kong
      Registered country code SG
      Registered country name Singapore
      Known public DNS server

• wanleidi

Fsecure ilmoitti että no issues found, eli kaikki kunnossa? Operaattorin päädyssä vika eikä mun laatikossa? Ihan vakioasetuksilla ei laatikko ole, mutta ei siinä suuria muutoksia ole tehty. Malli on Telewellin ea510. Täytyy vielä todeta, että netti toimii kyllä(ei katkeile) mutta ehkä aavistuksen nopeammin voisi kuvitella nettisivujen lähtevän latautumaan. Speedtest antoi ihan normaalin tuloksen. Eli nettisivut "miettivät" aika kauan ennen kuin layoutti on ladannut. Ja tämä siis testattu nyt 4 eri tietokoneella ja ps4:n selaimella. Johtuuko tuo WAN-yhteyksien määrä siitä, että netti on kuitenkin mennyt poikki jossain vaiheessa ja siitä sitten jää roikkumaan noita WAN-yhteyksiä? Voiko netti edes mennä poikki siten, ettei tuo laatikko ilmottaisi siitä tai windows ei ilmoittaisi?? Ja vielä sen verran sekoitan pakkaa. Että näitä lukuisia ylimääräisiä WAN-yhteyksiä ei ollut aluksi kun muutimme tähän, vaan vasta nyt hiljalleen alkanut tulemaan lisää ja lisää.. modeemi on pysynyt samana. Outoa? Kiitos vastauksista! Kumarrus.

• ggggggggggggghjh

Riipuu modemista, onko sen tarkoitus tehdä niin, yleensä ei ole!

• termithakusessa

Tuossa "tonin" kuvassa olevat neljä eri yhteyttä kai ovat WLAN-yhteyksiä useammasta eri modeemista. Aloittaja "wannileidi" kyseli oman adsl-modeemin WAN-yhteyksistä.

Ymmärtääkseni WLAN- ja WAN-yhteys eivät tarkoita samaa asiaa.

• alistunut.varvaus

Naapureita taloyhtiössä surkean talojakamon takia?

• wannileidi

Ei ole taloyhtiö, tämä on omakotitalo. Ja WAN yhteyksistä tosiaan kyse, ei WLAN.
      Aspasta vastasivat todella ympäripyöreästi, että "ylimääräiset WAN yhteydet poistuvat listasta aikanaan, eivät haittaa". Joo, niin poistuvat ja eivät (kai?!?) haittaa mitään? kun netti kuitenkin toimii.. mutta en vain ymmärrä miks niitä pitää olla jatkuvasti 10kpl ylimääräisiä?!? Yritin etsiä asetuksista jonkinlaista timeout asetusta WAN-yhteyksille, että josko olis hirveän pitkä timeout näille vanhentuneille yhteyksille, mutta en mä löytänyt.. :(

• JaGooglaaLoput

Siks, koska sä olet samaan aikaan yhteydessä useampaan paikkaan internetissä.

• oierjtowojtv

WAN yhteyksiä on päällä aina useita yhtäaikaa, vähän sama kun että tietsikalla voi katsoa useita valokuvia kerralla.

• wannileidi

OK, jos näin on, niin miten se on mahdollista etteivät nämä WAN yhteydet katoa listasta vaikka otan kaikilta laitteilta nettiyhteyden pois päältä?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      43
      3394
    2. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      17
      2602
    3. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      376
      2496
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      81
      1730
    5. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      86
      1395
    6. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1070
    7. SEO!! Pyhäsalmi

Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs
      Pyhäjärvi
      70
      975
    8. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      74
      945
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      26
      751
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      4
      704
    Aihe