Minulla on nyt

kissavauva: kokonaista kolme kuukautta "hänellä" ikää.

Kyyryilee nyt tuolla jossain ja välillä itkee surkeasti kun ikävöi tietysti kotiaan ja emäänsä :(.
En löydä sitä mistään, vaikka tuntuu että ääni tulee välillä ihan läheltä.

Kaipa se nälkä pian saa kisulin tulemaan näkyville..

49

382

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ö-Öö

      Katit mukavia

      Ihan alkuun pakko mainita, älä ala inhimillistämään elukoita. Tollaset ilmaisut "kissavauva" jne on etovia. Kissat on kissoja, ei ihmisiä, se tajuttava.

      Oikeassa olet, kyllä katille nälkä tulee, samalla se tulee esiinkin. Sitten sitä pitäis alkaa kesyttämään, eli totuttamaan uuteen ympäristöön ja uusiin ihmisiin. Toi katti on iteasiassa jo aika vanha, sillä omat komemuksensa ja rutiininsa, tympii muutokset. Katit kyllä sopeutuvaisia.

      Toi mun katti kymmenvuotias. Se puolestaan oli turhan snadi, kun se tuli meille löytöelukkatalosta. Se niinkuin vaati enenpi hyyssäämistä, kuin isompi pentu. Pari päivää se oli hukassa olphuoneessa, ilmeisimmin jossain sohvien kolossa tms. Mutta kyllä se sietä ilmaantui, kun oli katinmaidonvastiketta ja muuta murkinaa ehdolla.

      Kesyttämisessä oli hommansa. Se ei oikein ollut tottunut ollenkaan ihmisiin, villikissan villipentu. Eli oli elellyt emonsa kanssa jossain missälie, ennenkuin pesue oli löydetty. Hylätyn kesäkissan pesueesta siis.

      Noh, ruokkiminen aina ok. Oikeestaan ikäänkuin jää tuli murrettua sellaisella kissanlelulla, missä kepukan päässä höyhen. Se tykkäs kun sollä silitteli ja sittten se alkoi leikkimäänkin.

      Hyvä katti siitä tuli. Ei ole sylikissa, vähän on arka. Antaa ottaa juu syliin, mutta ei viihdy kauaa. Silleen lähellä kyllä paljon, sille pitää puhua, siitä se tykkää. Tälle vuodelle kokeiltiin uutta kissankampaa, pyöreillä piikeillä. Aiemmin ei ollut oikein innostunut kampaamisesta, nyt ikäänkuin haluaa sitä. Noh, kynsiä turha ajatella leikkaavansa ite, se on elukkalekurin hommaa, mutta pestä saam jos tarvii.

      Katit on kivoja, jokainen vähän laisensa. Sopivia laiskalle lemmikkielukan pitäjälle, vaivattomia. Lisäksi on niistä jonkinlaista seuraa, ne nyt kuitenkin on läsnä, jossain....

      Joo, murkinaa tarjolle, kyllä se siitä alkaa kesyyntymään. Kissanmaidon vastike voi toimia myös.

      =DW=

      • hehehehee

        @=DW=

        Kauheaa eläinrääkkäystä :(
        Kissaa ei saa pestä! Ei ikinä. Kissa ei tykkää vedestä. Ei halua uimaankaan. Kissa itse nuolee itsensä puhtaaksi.
        Kissan kynsiä ei saa leikata. Kissan pitää antaa itse terottaa kynsiään. Puumainen kataja on hyvä, koska ihan itse sen meillä valitsi terotuspuukseen useiden puulajien joukosta.


      • hmpff
        hehehehee kirjoitti:

        @=DW=

        Kauheaa eläinrääkkäystä :(
        Kissaa ei saa pestä! Ei ikinä. Kissa ei tykkää vedestä. Ei halua uimaankaan. Kissa itse nuolee itsensä puhtaaksi.
        Kissan kynsiä ei saa leikata. Kissan pitää antaa itse terottaa kynsiään. Puumainen kataja on hyvä, koska ihan itse sen meillä valitsi terotuspuukseen useiden puulajien joukosta.

        Meidän kissaa pestään kyllä, ei se siitä kulu eikä se satu. Se on tottunut siihen, että ei edes pane hanttiin.

        Edellisen kissan kynnet leikattiin säännöllisesti, koska se oli sisäkissa. Silloisessa asuinpaikassa kissoja ei saanut pitää vapaana. Oli parempi niin, se oli viidennen sukupolven sisäkissa, eikä olisi pärjännyt edes turkkinsa puolesta kuten joku maatiainen.

        Ihme juttuja kun eläimen huolenpitoa verrataan eläinrääkkäykseksi.


      • ö-Öö
        hehehehee kirjoitti:

        @=DW=

        Kauheaa eläinrääkkäystä :(
        Kissaa ei saa pestä! Ei ikinä. Kissa ei tykkää vedestä. Ei halua uimaankaan. Kissa itse nuolee itsensä puhtaaksi.
        Kissan kynsiä ei saa leikata. Kissan pitää antaa itse terottaa kynsiään. Puumainen kataja on hyvä, koska ihan itse sen meillä valitsi terotuspuukseen useiden puulajien joukosta.

        Hohhoijaa

        Kissat pitää pesemisestä, jos pitää. Yksilöitä-

        Pakko kertoa yks tapaus vuosikymmenten takaata, kun olin ite kakara.

        Kesäisin oli tapana paljon uida joessa, päivittäin, useastikin joskus. Meillä kiva hiekkapohja, ei hirveen syvä, kiva uiskennella. Vastarannalla syvänne, naapurin katiskanpaikkakin, sinne ei saanut mennä.

        Meillä oli katti, se paljon kulkikin mun kanssa. Sellainen kesy navettakissa, mutta myös sisäkissa. Oltiin kamuja. Noh, mä menin joskus taas uimaan. Kissa mukana, tosin istuskeli sillalla, eihän kissat tykkää kastella turkkiaan.

        Nojoo, meitsi tietenkin meni sinne syvälle, minne ei saanut mennä. En erityisen hyvä uimari ollut silloin, eikun uppeluksiin ja vettä keuhkoon. Jotenkin ryömin kuivemmalle maalle köhimään vettä keuhkoista.

        Sitten säikähdin lisää, jotain ui vedessä mua kohti. Märkä, mikä lie. Noo, se oli meitin katti, Oli kattonut, kamulla hätä ja roikannut jokeen, ui vastarannalle ja tuli nuolemaan mun naamaani.

        Sen jälkeen, mulla on aina ollut oikein lämpimät suhteet kissoihin, oli toki ennenkin, mutta hittolainen, tollanen on kissa, harva ihminenkään tekis tollasta. Samaa laumaa.

        Ja toi kissojen kynien leikkaus .Siitä puhuu enimmäkseen, net, joilla ei itellä kissaa. Kyllä, kissojen kynsiä leikataan, kuten koirien, tai kavioeläintenkin. Villikissoilla luonnossa kynnet kuluu ,siis luonnostaan. Mutta kaikilla kissoilla kynnet kasvaa, kului, tai ei. Sisäkissa kaupungissa ei kuluta kynsiään. On muuten useampikin raapimispuu, tekstiileitä, nahkaa, mitä salaa voi raapia. Tosiasia kuitenkin on, kynnet kasvaa enenpi, kuin kuluu. Nrt pitää leikata, ehkä kerran, pari vuodessa.

        Jotkut kissat antaa leikata kyntensä, jotkut ei. Edellinen katti antoi leikata, nykyinen ei. Se leikkaus muuten sisälyy elukkalekureitten kissan vuositarkastukseenkin. Noh, kaks ihmistä, toinen nahkahanskoissa pitää kiinni, lekuri napsii. Niin, lemmikkikissoja käytetään elukkalekureilla tarkistuksissa, rokotuksissa, vaivoissa. Kerran vuodessa noin. Meitin nykykattia muuten leikattu kaks kertaa. Ensin toi lisääntymisesestoleikkaus, sitten virtatiejuttuja. Kerran käyty lekurissa pikavaivojen takia . Säännöllinen lekuri aina. Murkina on erikoismurkinaa, vesi laksatiivivettä.

        Kissa voi hyvin, on tyytyväinen, turkki kiiltää. Hyvä kissa. Vaan, kun on lemmikkielukka, siitä pitää pitää huolta. Jos ei pidä huolta, sitten kyseessä eläinrääkkäys. Vastuu lemmikistä on omistajan, ei muitten. Jos ottaa elukan, pitää tietää, se on sitten osa jengiä, elukkamaisella tavallaan.

        =DW=


      • hehehehee
        ö-Öö kirjoitti:

        Hohhoijaa

        Kissat pitää pesemisestä, jos pitää. Yksilöitä-

        Pakko kertoa yks tapaus vuosikymmenten takaata, kun olin ite kakara.

        Kesäisin oli tapana paljon uida joessa, päivittäin, useastikin joskus. Meillä kiva hiekkapohja, ei hirveen syvä, kiva uiskennella. Vastarannalla syvänne, naapurin katiskanpaikkakin, sinne ei saanut mennä.

        Meillä oli katti, se paljon kulkikin mun kanssa. Sellainen kesy navettakissa, mutta myös sisäkissa. Oltiin kamuja. Noh, mä menin joskus taas uimaan. Kissa mukana, tosin istuskeli sillalla, eihän kissat tykkää kastella turkkiaan.

        Nojoo, meitsi tietenkin meni sinne syvälle, minne ei saanut mennä. En erityisen hyvä uimari ollut silloin, eikun uppeluksiin ja vettä keuhkoon. Jotenkin ryömin kuivemmalle maalle köhimään vettä keuhkoista.

        Sitten säikähdin lisää, jotain ui vedessä mua kohti. Märkä, mikä lie. Noo, se oli meitin katti, Oli kattonut, kamulla hätä ja roikannut jokeen, ui vastarannalle ja tuli nuolemaan mun naamaani.

        Sen jälkeen, mulla on aina ollut oikein lämpimät suhteet kissoihin, oli toki ennenkin, mutta hittolainen, tollanen on kissa, harva ihminenkään tekis tollasta. Samaa laumaa.

        Ja toi kissojen kynien leikkaus .Siitä puhuu enimmäkseen, net, joilla ei itellä kissaa. Kyllä, kissojen kynsiä leikataan, kuten koirien, tai kavioeläintenkin. Villikissoilla luonnossa kynnet kuluu ,siis luonnostaan. Mutta kaikilla kissoilla kynnet kasvaa, kului, tai ei. Sisäkissa kaupungissa ei kuluta kynsiään. On muuten useampikin raapimispuu, tekstiileitä, nahkaa, mitä salaa voi raapia. Tosiasia kuitenkin on, kynnet kasvaa enenpi, kuin kuluu. Nrt pitää leikata, ehkä kerran, pari vuodessa.

        Jotkut kissat antaa leikata kyntensä, jotkut ei. Edellinen katti antoi leikata, nykyinen ei. Se leikkaus muuten sisälyy elukkalekureitten kissan vuositarkastukseenkin. Noh, kaks ihmistä, toinen nahkahanskoissa pitää kiinni, lekuri napsii. Niin, lemmikkikissoja käytetään elukkalekureilla tarkistuksissa, rokotuksissa, vaivoissa. Kerran vuodessa noin. Meitin nykykattia muuten leikattu kaks kertaa. Ensin toi lisääntymisesestoleikkaus, sitten virtatiejuttuja. Kerran käyty lekurissa pikavaivojen takia . Säännöllinen lekuri aina. Murkina on erikoismurkinaa, vesi laksatiivivettä.

        Kissa voi hyvin, on tyytyväinen, turkki kiiltää. Hyvä kissa. Vaan, kun on lemmikkielukka, siitä pitää pitää huolta. Jos ei pidä huolta, sitten kyseessä eläinrääkkäys. Vastuu lemmikistä on omistajan, ei muitten. Jos ottaa elukan, pitää tietää, se on sitten osa jengiä, elukkamaisella tavallaan.

        =DW=

        @=DW=

        Nykyaikaista kissan kiusaamista. Jos et voi kissalle luonnollista oloa tarjota, niin jättäisit ottamati.

        Sisäkissa. Voi jukulauta. Aikuinen mies tollasta kirjoittaa :D

        Vapaana kissan pitää saada kulkea. Kissa on villipeto. Kissa metsästää. Pentuja kissa saa tehdä. Ainakin yksi pentu on hyvä jättää emäkissan takia, kyllä sille joku ottaja aina löytyi, ylimääräiset tapetaan.


      • hehehehee
        hmpff kirjoitti:

        Meidän kissaa pestään kyllä, ei se siitä kulu eikä se satu. Se on tottunut siihen, että ei edes pane hanttiin.

        Edellisen kissan kynnet leikattiin säännöllisesti, koska se oli sisäkissa. Silloisessa asuinpaikassa kissoja ei saanut pitää vapaana. Oli parempi niin, se oli viidennen sukupolven sisäkissa, eikä olisi pärjännyt edes turkkinsa puolesta kuten joku maatiainen.

        Ihme juttuja kun eläimen huolenpitoa verrataan eläinrääkkäykseksi.

        @hmpff

        Olet näköjään niin vieraantunut luonnosta, ettet tajua, että sisäkissana kissapedon pitäminen on eläinrääkkäystä.


      • ö-Öö
        hehehehee kirjoitti:

        @=DW=

        Nykyaikaista kissan kiusaamista. Jos et voi kissalle luonnollista oloa tarjota, niin jättäisit ottamati.

        Sisäkissa. Voi jukulauta. Aikuinen mies tollasta kirjoittaa :D

        Vapaana kissan pitää saada kulkea. Kissa on villipeto. Kissa metsästää. Pentuja kissa saa tehdä. Ainakin yksi pentu on hyvä jättää emäkissan takia, kyllä sille joku ottaja aina löytyi, ylimääräiset tapetaan.

        Voitaisko puhua koirista ?

        Tai hevosista, lehmistä, sioista, lampaista, proilereista..??

        Kaikkia on lemmikkeinä. Milloin olet nähnyt luonnonvaraisen hevoisen suomessa?
        ok.Haluat provata, se hyväkin. Mutta kandeis ehkä provota jostain isommasta asiasta. Miten provo ylisuurista eläkkeistä loispummeille, kun valtiolla muutenkin hitosti velkaa ja velat siirtyy jälkiolvien maksettaviksi?? Tai tarpeettomista äitiyspakkauksista miljönäärille, Tai ihmisrodun itsemurhasta, mikä on nyt meneillään..............

        Mä vaan aloin kyseleen, sun pitäis tietää vastauksia. Kun olet niin viisas :D

        =DW=


      • hehehehee
        ö-Öö kirjoitti:

        Voitaisko puhua koirista ?

        Tai hevosista, lehmistä, sioista, lampaista, proilereista..??

        Kaikkia on lemmikkeinä. Milloin olet nähnyt luonnonvaraisen hevoisen suomessa?
        ok.Haluat provata, se hyväkin. Mutta kandeis ehkä provota jostain isommasta asiasta. Miten provo ylisuurista eläkkeistä loispummeille, kun valtiolla muutenkin hitosti velkaa ja velat siirtyy jälkiolvien maksettaviksi?? Tai tarpeettomista äitiyspakkauksista miljönäärille, Tai ihmisrodun itsemurhasta, mikä on nyt meneillään..............

        Mä vaan aloin kyseleen, sun pitäis tietää vastauksia. Kun olet niin viisas :D

        =DW=

        @=DW=

        Joo koirista puhun yhtä mielelläni kuin kissoista.

        Ihmisen palvelijoiksi ja laumatovereiksikin on koira ja kissa alunperin Suomessa otettu ja aikoinaan muualla kesytetty. Siinä hommassa eläin saa tehdä sille ominaisia luonnollisia puuhia. Koira metsästämällä isäntänsä kanssa ja vartioimassa kotia. Kissa saalistamassa hiiret ja rotat pihapiiristä.

        Viisaisiin kissoihin tutustuin jo lapsuudessa. Koiria pelkäsin, kunnes ostin oman muotovalio-käyttövaliosukuiseni. Enää en halua lemmikkieläintä, koska ymmärsin omasta koirastani, miten se kaipasi vapautta ja oman lajinsa laumaa, vaikka minulla oli todella ihanan hyvä suhde koirani kanssa.

        Eläinrääkkäystähän ns. tuotantoeläinten elämä on.

        Toimi sinä iso mies, isoissa asioissa! Jookos
        Minä vaan pikkasen herättelen, kun aletaan luonnotonta pitää luonnollisena.


      • hmpff
        hehehehee kirjoitti:

        @hmpff

        Olet näköjään niin vieraantunut luonnosta, ettet tajua, että sisäkissana kissapedon pitäminen on eläinrääkkäystä.

        Camoon, miestäkin kesytetään sisäsiistiksi ja pedottomaksi lyhyessä ajassa. No heillä on vähän isommat aivot... Kissapetoja on kesytetty sisäkissoiksi vuosituhansien ajan.

        Olen samaa mieltä sinun kanssa siitä, että maatiaiskissan tai sen jälkeläisen sisällä pitäminen on erittäin haastavaa, se tarvitsee silloin paljon enemmän virikkeitä. Moni koirakin menee sekaisin koska se ei saa liikuntaa ja haastetta tarpeeksi. Enkä usko että kissa joka on saanut maistaa ulko-elämää, on ihan täysin onnellinen ikinä pelkästään sisätiloissa. Voit ottaa maatiaiskissan pois pihasta, mutta ei pihaa maatiaiskissasta :))

        Rotukissat on eri juttu. Tutustu joskus, upeita otuksia. Kuninkaallisen ylväitä.


      • hehehehee kirjoitti:

        @hmpff

        Olet näköjään niin vieraantunut luonnosta, ettet tajua, että sisäkissana kissapedon pitäminen on eläinrääkkäystä.

        Kotieläimet ja villieläimet ovat asia erikseen.

        Onko sinusta eläinrääkkäystä pitää hevosta pilttuussaan, syöttää, pestä ja harjata?
        Villihevoset ovat erikseen niinkuin villikissatkin.
        Entä lapset? Pitäisikö niittenkin antaa elää vapaana niinkuin marokkolaiset katulapset Tukholmassa, ettei menisi ihmisrääkkäykseksi?

        Kesytetty eläin hyväksyy olla kesytetty ja tykkääkin siitä.


      • hehehehee
        hmpff kirjoitti:

        Camoon, miestäkin kesytetään sisäsiistiksi ja pedottomaksi lyhyessä ajassa. No heillä on vähän isommat aivot... Kissapetoja on kesytetty sisäkissoiksi vuosituhansien ajan.

        Olen samaa mieltä sinun kanssa siitä, että maatiaiskissan tai sen jälkeläisen sisällä pitäminen on erittäin haastavaa, se tarvitsee silloin paljon enemmän virikkeitä. Moni koirakin menee sekaisin koska se ei saa liikuntaa ja haastetta tarpeeksi. Enkä usko että kissa joka on saanut maistaa ulko-elämää, on ihan täysin onnellinen ikinä pelkästään sisätiloissa. Voit ottaa maatiaiskissan pois pihasta, mutta ei pihaa maatiaiskissasta :))

        Rotukissat on eri juttu. Tutustu joskus, upeita otuksia. Kuninkaallisen ylväitä.

        @hmpff

        Vapauden kaipuu on kaikilla.
        Kaikilla.

        Kai Hyttinen "Kurki" https://www.youtube.com/watch?v=FrksguhooLE


      • hehehehee
        Tellukka kirjoitti:

        Kotieläimet ja villieläimet ovat asia erikseen.

        Onko sinusta eläinrääkkäystä pitää hevosta pilttuussaan, syöttää, pestä ja harjata?
        Villihevoset ovat erikseen niinkuin villikissatkin.
        Entä lapset? Pitäisikö niittenkin antaa elää vapaana niinkuin marokkolaiset katulapset Tukholmassa, ettei menisi ihmisrääkkäykseksi?

        Kesytetty eläin hyväksyy olla kesytetty ja tykkääkin siitä.

        @Tellukka
        "Kesytetty eläin hyväksyy olla kesytetty ja tykkääkin siitä."

        Mistäs tiedät?


      • hehehehee kirjoitti:

        @Tellukka
        "Kesytetty eläin hyväksyy olla kesytetty ja tykkääkin siitä."

        Mistäs tiedät?

        Fixu ei kehräisi, kun sitä harjaa ja silittelee, jos se ei olisi tyytyväinen.
        Ei se kiirehtisi sisälle parvekkeelta, kun tassuja palelee tai turkki alkaa kastua, jos se kaipaisi olla ulkokissa. Ei se työntyisi syliini ja viereeni nukkumaan, jos se haluaisi olla villikissa.

        Se tykkää olla kesytetty ihan selvästi.


      • hehehehee
        Tellukka kirjoitti:

        Fixu ei kehräisi, kun sitä harjaa ja silittelee, jos se ei olisi tyytyväinen.
        Ei se kiirehtisi sisälle parvekkeelta, kun tassuja palelee tai turkki alkaa kastua, jos se kaipaisi olla ulkokissa. Ei se työntyisi syliini ja viereeni nukkumaan, jos se haluaisi olla villikissa.

        Se tykkää olla kesytetty ihan selvästi.

        @Tellukka

        Joopa, joo.
        Yhtä paljon Fixusi tykkää olla kesytetty kuin sinä vanhana sitten, kun märkä vaippasi vaihdetaan kuivaan.


      • hehehehee kirjoitti:

        @hmpff

        Vapauden kaipuu on kaikilla.
        Kaikilla.

        Kai Hyttinen "Kurki" https://www.youtube.com/watch?v=FrksguhooLE

        Kurki ei ole kotieläin niinkuin kissa, vaan villieläin.

        Villieläimistä on säännöt kuinka kauan niitä yksityinen korkeintaan saa "vangittuna". En muista tuntimäärää, mutta se ei ole kauan.


      • hehehehee kirjoitti:

        @Tellukka

        Joopa, joo.
        Yhtä paljon Fixusi tykkää olla kesytetty kuin sinä vanhana sitten, kun märkä vaippasi vaihdetaan kuivaan.

        Fixulla mitään vaippaa ole ...


      • hmpff
        hehehehee kirjoitti:

        @hmpff

        Vapauden kaipuu on kaikilla.
        Kaikilla.

        Kai Hyttinen "Kurki" https://www.youtube.com/watch?v=FrksguhooLE

        Sulla on vapauden kaipuu housuissas :))

        Muistaakseni kesäkissojen ottaminen ja hylkääminen on rangaistava teko? Kannattajia näyttää vielä löytyvän?


      • hehehehee
        hmpff kirjoitti:

        Sulla on vapauden kaipuu housuissas :))

        Muistaakseni kesäkissojen ottaminen ja hylkääminen on rangaistava teko? Kannattajia näyttää vielä löytyvän?

        @hmpff

        Sivistys hurrillakin osoittautuu vain pintakiilloksi, kun saa jauhot suuhunsa.


      • hehehehee kirjoitti:

        @hmpff

        Sivistys hurrillakin osoittautuu vain pintakiilloksi, kun saa jauhot suuhunsa.

        Ja mistä sinulla ne jauhot? Oletko tyhjentänyt pääsi?


      • hmpff
        hehehehee kirjoitti:

        @hmpff

        Sivistys hurrillakin osoittautuu vain pintakiilloksi, kun saa jauhot suuhunsa.

        Kato, me hurrit osataan ihan mitä vaan ;))


      • bessie-
        hehehehee kirjoitti:

        @hmpff

        Olet näköjään niin vieraantunut luonnosta, ettet tajua, että sisäkissana kissapedon pitäminen on eläinrääkkäystä.

        Kissa on Suomen luonnossa haitallinen vieraslaji. Taajamassa kissaa ei saa pitää vapaana, eikä monissa muissakaan paikoissa. Fiksu kissanomistaja ei päästä kissaansa kulkemaan mielinmäärin ympäristössä, vaan huolehtii lemmikistään (ja samalla myös esim. alueen pikkulinnuista ja naapurisuhteistaan).
        Maatiaisrotuinenkaan kissa ei kaipaa metsästysretkiä tai vapautta poistua omalta pihaltaan ja kadota päiväkausiksi ellei sitä sellaiseksi pienestä pitäen 'opeteta'.


      • ö-Öö
        bessie- kirjoitti:

        Kissa on Suomen luonnossa haitallinen vieraslaji. Taajamassa kissaa ei saa pitää vapaana, eikä monissa muissakaan paikoissa. Fiksu kissanomistaja ei päästä kissaansa kulkemaan mielinmäärin ympäristössä, vaan huolehtii lemmikistään (ja samalla myös esim. alueen pikkulinnuista ja naapurisuhteistaan).
        Maatiaisrotuinenkaan kissa ei kaipaa metsästysretkiä tai vapautta poistua omalta pihaltaan ja kadota päiväkausiksi ellei sitä sellaiseksi pienestä pitäen 'opeteta'.

        Kyllä kareilla on metsästysvietti sisäänkirjoitettuna.

        Mulla ihn sisäkissa, ylättävä kyllä, se on myös pyytävä hiirikissa. Samaten se koittaa pyytää lintuja, hyttysten perään se aina on. Kissa ei ole mitenkään koiraan verrattava lemmikksi, katit ei silleen kesyynny ikinä. Vaikka ois jo monenenkin polven lemmikkikissoja.

        Se kai kissoissa paljon kiehtookin, ne on omalaisiaan elukoita, olleet aina. Melkein kai kaikki muut ihmisen hallitsemat elukat on huomattavasti vähemmän, ilman omaa tahtoa. Jos kattien kans pärjää, pärjää kyllä ok muittenkin elukoitten kanssa. Kun elukan ottaa elukkana ja kohtelee sitä asiallisesti, ei tule ongelmia. Koskee siis muitakin elukoita, kuin katteja.

        Ihmiset hankalimpia elukoita.


      • hmpff
        ö-Öö kirjoitti:

        Kyllä kareilla on metsästysvietti sisäänkirjoitettuna.

        Mulla ihn sisäkissa, ylättävä kyllä, se on myös pyytävä hiirikissa. Samaten se koittaa pyytää lintuja, hyttysten perään se aina on. Kissa ei ole mitenkään koiraan verrattava lemmikksi, katit ei silleen kesyynny ikinä. Vaikka ois jo monenenkin polven lemmikkikissoja.

        Se kai kissoissa paljon kiehtookin, ne on omalaisiaan elukoita, olleet aina. Melkein kai kaikki muut ihmisen hallitsemat elukat on huomattavasti vähemmän, ilman omaa tahtoa. Jos kattien kans pärjää, pärjää kyllä ok muittenkin elukoitten kanssa. Kun elukan ottaa elukkana ja kohtelee sitä asiallisesti, ei tule ongelmia. Koskee siis muitakin elukoita, kuin katteja.

        Ihmiset hankalimpia elukoita.

        Eläimillä on vietit, vaan kyllä nekin laimenee sukupolvien mukaan.

        Meidän kolli siis vissiin viidennen polven sisäkissa, olen päästänyt sen pihalle (kasvattajan kauhistukseksi). Kyllä se nuorena saalisti, mutta ei syönyt. Kun muutimme ja hiirikissasta olisi ollut hyötyäkin, ei sitä kiinnostanut enää. Löysin halkopinon alta hiirenpesän ja karvattomat vastasyntyneet. Näytin kissalle, se vaan haisteli jotain kukkasta. En minä niitä henkiinkään halunnut jättää, me muut saimme toimia kissana.

        Toissatalvena tuli keittiön loukkuun kolme hiirtä ja yksi päästäinen. On tainnut pihalla levitä sanoma turvallisesta kissatalosta. Ei kolli ollut moksiskaan.

        Näinhän se toimii koirienkin kanssa, jotkut rodut jalostetut jotain tiettyä toimintoa varten. Josta kaikki eivät kuitenkaan sovellu ihan nappiin, esim. kaikista metsästyskoirista ei tule hyviä sellaisia.


      • bessie-
        ö-Öö kirjoitti:

        Kyllä kareilla on metsästysvietti sisäänkirjoitettuna.

        Mulla ihn sisäkissa, ylättävä kyllä, se on myös pyytävä hiirikissa. Samaten se koittaa pyytää lintuja, hyttysten perään se aina on. Kissa ei ole mitenkään koiraan verrattava lemmikksi, katit ei silleen kesyynny ikinä. Vaikka ois jo monenenkin polven lemmikkikissoja.

        Se kai kissoissa paljon kiehtookin, ne on omalaisiaan elukoita, olleet aina. Melkein kai kaikki muut ihmisen hallitsemat elukat on huomattavasti vähemmän, ilman omaa tahtoa. Jos kattien kans pärjää, pärjää kyllä ok muittenkin elukoitten kanssa. Kun elukan ottaa elukkana ja kohtelee sitä asiallisesti, ei tule ongelmia. Koskee siis muitakin elukoita, kuin katteja.

        Ihmiset hankalimpia elukoita.

        Onhan se tietysti sillä tavalla, että petoeläimiähän kesykissatkin ovat. Tarkoitinkin lähinnä sitä, ettei kotikissa osaa kaivata villieläimen elämää, ellei sitä jo pennusta pitäen kasvateta puolivilliksi kulkijaksi. Tarvitaanko navettakissoja vielä tänä päivänä, sitä en tiedä.
        Hiirien ja myyrien pyydystäjänä hyvin hoidettu ja 'kiltti' sisäkissa ei yleensä taida olla kovin motivoitunut ja tehokas, villiintyneet kissat taas ovat ongelma monella tavalla ja eiväthän ne sitäpaitsi pärjää Suomen oloissa vaan kärsivät.

        Jos itse ottaisin kissan, ottaisin sen nimenomaan seuraksi itselleni.


      • hehehehee
        bessie- kirjoitti:

        Onhan se tietysti sillä tavalla, että petoeläimiähän kesykissatkin ovat. Tarkoitinkin lähinnä sitä, ettei kotikissa osaa kaivata villieläimen elämää, ellei sitä jo pennusta pitäen kasvateta puolivilliksi kulkijaksi. Tarvitaanko navettakissoja vielä tänä päivänä, sitä en tiedä.
        Hiirien ja myyrien pyydystäjänä hyvin hoidettu ja 'kiltti' sisäkissa ei yleensä taida olla kovin motivoitunut ja tehokas, villiintyneet kissat taas ovat ongelma monella tavalla ja eiväthän ne sitäpaitsi pärjää Suomen oloissa vaan kärsivät.

        Jos itse ottaisin kissan, ottaisin sen nimenomaan seuraksi itselleni.

        Kesy ja sisällä hyvätapainen kissa, emäkissa, pyydystää hiiret ja rotat ja päästäiset opettamatta. Kantoi pää pystyssä saaliin näytille ennenkuin leikki viimeiset leikit ja söi. Päästäisiä kissa ei syö, Ei tarvitse kasvattaa puolivilliksi. Kollit ovat laiskoja. Koskaan se ei kynsinyt. Sitä olenkin ihmetellyt, kun joidenkin kissat kynsivät omistajiaan. Tosin ei meidän kissaa väkisin minnekään laitettukaan. Sisään päästettiin, kun halusi ja ulos kans. Ruokaa annettiin sisällä. Navetassa sai lypsylämmintä maitoa. Syliin otettiin ja siinä mielellään nautti silityksistä ja kehräsi mutta pois sai mennä heti, kun halusi.
        Sen kissan otimme naapurista, jossa lapset olivat leikkineet sillä ja jopa silmät repineet auki. Se oli niin väsynyt, kun tuli meille, että nukkui alussa syliin niin pitkäksi aikaa kuin jaksoi pitää ja monta päivää oli tavattoman väsynyt. Karkuun meni, kun naapurin lapsia tuli meille.
        Meillä kaikki kissat yhtä lukuunottamatta olivat kesyjä sisällä yönsä nukkuvia, navetassakin seurana piipahtavia ja hiiret pyytäviä monitoimikissoja. Aina puhtaita, kun itsensä kielellään puhdistivat - sen sanottiin ennustavan vieraiden tuloa, kun kissa pesi naamaansa. Tiedättehän, sillai nuolaisee tassuaan ja sitten pyyhkii silmiään ja poskiaan vuoroin molemmilla etutassuilla.
        Se yksi puolivillikissa tuli meille näin: Naapurista muutti vanaha pariskunta keskustaan 5 km päähän. Heidän vanha kissa ei viihtynyt uudessa paikassa ja katosi - vaelsi metsiä pitkin takaisin entiseen kotiinsa. Siellä olikin uudet asukkaat eikä kissa voinut sinne mennäkään. No, kissa löytyi, Oli synnyttänyt poikaset meidän elosuojaan. Kissanpojat olivat jo niin isoja, kun ne löydettiin, etteivät enää tottuneet ihmisiin eivätkä kesyyntyneet. Yksi poikakissa näistä poikasista sai jäädä meille navettakissaksi. Se oli tosi nätti, valkoinen ja hännätön. Sitä ruokittiin navetassa. Se ei antanut silittää. Sisälle taloon se ei koskaan uskaltanut tulla.
        Kyllä maalla on mukavaa, kissallakin kissanpäivät 🐆

        Kissapedon luonteen huomioimisesta puhuessani en tarkoita mitään villikissojen laittamista Suomen luontoon.


      • bessie-
        hehehehee kirjoitti:

        Kesy ja sisällä hyvätapainen kissa, emäkissa, pyydystää hiiret ja rotat ja päästäiset opettamatta. Kantoi pää pystyssä saaliin näytille ennenkuin leikki viimeiset leikit ja söi. Päästäisiä kissa ei syö, Ei tarvitse kasvattaa puolivilliksi. Kollit ovat laiskoja. Koskaan se ei kynsinyt. Sitä olenkin ihmetellyt, kun joidenkin kissat kynsivät omistajiaan. Tosin ei meidän kissaa väkisin minnekään laitettukaan. Sisään päästettiin, kun halusi ja ulos kans. Ruokaa annettiin sisällä. Navetassa sai lypsylämmintä maitoa. Syliin otettiin ja siinä mielellään nautti silityksistä ja kehräsi mutta pois sai mennä heti, kun halusi.
        Sen kissan otimme naapurista, jossa lapset olivat leikkineet sillä ja jopa silmät repineet auki. Se oli niin väsynyt, kun tuli meille, että nukkui alussa syliin niin pitkäksi aikaa kuin jaksoi pitää ja monta päivää oli tavattoman väsynyt. Karkuun meni, kun naapurin lapsia tuli meille.
        Meillä kaikki kissat yhtä lukuunottamatta olivat kesyjä sisällä yönsä nukkuvia, navetassakin seurana piipahtavia ja hiiret pyytäviä monitoimikissoja. Aina puhtaita, kun itsensä kielellään puhdistivat - sen sanottiin ennustavan vieraiden tuloa, kun kissa pesi naamaansa. Tiedättehän, sillai nuolaisee tassuaan ja sitten pyyhkii silmiään ja poskiaan vuoroin molemmilla etutassuilla.
        Se yksi puolivillikissa tuli meille näin: Naapurista muutti vanaha pariskunta keskustaan 5 km päähän. Heidän vanha kissa ei viihtynyt uudessa paikassa ja katosi - vaelsi metsiä pitkin takaisin entiseen kotiinsa. Siellä olikin uudet asukkaat eikä kissa voinut sinne mennäkään. No, kissa löytyi, Oli synnyttänyt poikaset meidän elosuojaan. Kissanpojat olivat jo niin isoja, kun ne löydettiin, etteivät enää tottuneet ihmisiin eivätkä kesyyntyneet. Yksi poikakissa näistä poikasista sai jäädä meille navettakissaksi. Se oli tosi nätti, valkoinen ja hännätön. Sitä ruokittiin navetassa. Se ei antanut silittää. Sisälle taloon se ei koskaan uskaltanut tulla.
        Kyllä maalla on mukavaa, kissallakin kissanpäivät 🐆

        Kissapedon luonteen huomioimisesta puhuessani en tarkoita mitään villikissojen laittamista Suomen luontoon.

        Vaikka asuisin maalla, pitäisin kissani enimmäkseen sisällä tai siis siellä missä itsekin olen, valvontani alla. Minun ehdoillani mentäisiin, ja minä en oleta kissan tarvitsevan tai kaipaavan vapautta sen enempää kuin minä sille olen valmis antamaan. En haluaisi kissani edes koskevan jyrsijöihin, saati niitä syövän. Naapurin pihalle sillä ei olisi mitään asiaa, eikä joka paikkaan omassa kodissakaan. Silti se voisi elää hyvää kissan elämää, järjestely- ja viitsimiskysymys mielestäni.

        Kaupunkilaiskissat viettävät kissanpäiviä ihan siinä missä maalaiskissatkin. Oma burmakissani oli varmasti tyytyväinen ja onnellinen kissa. Sopivasti leikkiä, vauhtia ja 'vaarallisia tilanteita' sekä rauhallista läheisyyttä ja yhteiseloa, nautimme toinen toistemme seurasta. Jaksoin aina teeskennellä pahanpäiväisesti yllättynyttä ja säikähtänyttä saalista kun se kotiin tullessani hyppäsi vauhdilla ja voimalla väijytyspaikastaan hattuhyllyltä niskaani. Palkinnoksi sain aina suunnilleen saman, uskomattoman taiturimaisen ja kissamaisen kauniin akrobatia- ja kiipeilyesityksen vauhdikkaana jatkona hyökkäykselle. Joskus onnistuin hämäämällä ja hiiviskelemällä yllättämään kissan ja osat vaihtuivat, minä olin saalistaja ja kissa saalis, silloin meno vasta vauhdikasta olikin.
        Nyt jos kissan ottaisin niin se olisi abessinialainen, bengali tai burma.


      • hehehehee
        bessie- kirjoitti:

        Vaikka asuisin maalla, pitäisin kissani enimmäkseen sisällä tai siis siellä missä itsekin olen, valvontani alla. Minun ehdoillani mentäisiin, ja minä en oleta kissan tarvitsevan tai kaipaavan vapautta sen enempää kuin minä sille olen valmis antamaan. En haluaisi kissani edes koskevan jyrsijöihin, saati niitä syövän. Naapurin pihalle sillä ei olisi mitään asiaa, eikä joka paikkaan omassa kodissakaan. Silti se voisi elää hyvää kissan elämää, järjestely- ja viitsimiskysymys mielestäni.

        Kaupunkilaiskissat viettävät kissanpäiviä ihan siinä missä maalaiskissatkin. Oma burmakissani oli varmasti tyytyväinen ja onnellinen kissa. Sopivasti leikkiä, vauhtia ja 'vaarallisia tilanteita' sekä rauhallista läheisyyttä ja yhteiseloa, nautimme toinen toistemme seurasta. Jaksoin aina teeskennellä pahanpäiväisesti yllättynyttä ja säikähtänyttä saalista kun se kotiin tullessani hyppäsi vauhdilla ja voimalla väijytyspaikastaan hattuhyllyltä niskaani. Palkinnoksi sain aina suunnilleen saman, uskomattoman taiturimaisen ja kissamaisen kauniin akrobatia- ja kiipeilyesityksen vauhdikkaana jatkona hyökkäykselle. Joskus onnistuin hämäämällä ja hiiviskelemällä yllättämään kissan ja osat vaihtuivat, minä olin saalistaja ja kissa saalis, silloin meno vasta vauhdikasta olikin.
        Nyt jos kissan ottaisin niin se olisi abessinialainen, bengali tai burma.

        Kreationismi haiskahtaa eläinten pidossa lemmikkeinä ja inhottavimmillaan eläinten jalostamisessa: söpönnäköisiksi sairaiksi kuten esim. koiraroduissa näkyy.
        Luomisusko selvästi on pohjana, että ihminen on luotu ja luomakunnan kruunu ja muut eläimet ja luontokin ovat ihmisen alamaisia palvelijoita, joita ihminen saa hyödyntää mielin määrin.
        Ihminen on eläin muiden eläinten joukossa. Vahingollisinta laatua. Sotkenut ja sotkee lisää ja pilaa maapallon.
        Ajatellaas, että joku toinen eläinlaji ottaisi ihmisen kotilemmikikseen ja jalostaisi ihmiselle kaikenlaisia kivoja ominaisuuksia ja ulkonäkövirityksiä. Hyvinkö viihtyisit ja nauttisit hoidosta, pesusta, harjaamisesta, astutuksesta toisten valitsemalla astujalla ja jälkeläisten synnyttelemisellä omistajien iloksi.
        Hirveä haloo natsien touhuista ihmisen jalostamiseksi mutta muille eläinlajeille ihminen tekee samaa silmin sinisin.


      • bessie-
        hehehehee kirjoitti:

        Kreationismi haiskahtaa eläinten pidossa lemmikkeinä ja inhottavimmillaan eläinten jalostamisessa: söpönnäköisiksi sairaiksi kuten esim. koiraroduissa näkyy.
        Luomisusko selvästi on pohjana, että ihminen on luotu ja luomakunnan kruunu ja muut eläimet ja luontokin ovat ihmisen alamaisia palvelijoita, joita ihminen saa hyödyntää mielin määrin.
        Ihminen on eläin muiden eläinten joukossa. Vahingollisinta laatua. Sotkenut ja sotkee lisää ja pilaa maapallon.
        Ajatellaas, että joku toinen eläinlaji ottaisi ihmisen kotilemmikikseen ja jalostaisi ihmiselle kaikenlaisia kivoja ominaisuuksia ja ulkonäkövirityksiä. Hyvinkö viihtyisit ja nauttisit hoidosta, pesusta, harjaamisesta, astutuksesta toisten valitsemalla astujalla ja jälkeläisten synnyttelemisellä omistajien iloksi.
        Hirveä haloo natsien touhuista ihmisen jalostamiseksi mutta muille eläinlajeille ihminen tekee samaa silmin sinisin.

        Noh, minä en sitten taidakaan olla kaikkein "vahingollisinta laatua" ihminen, enhän halua "hemmotella" lemmikkikissaani antamalla sen kuljeksia linnunpesiä tuhoamassa tai naapurin lasten hiekkalaatikkoon ulostelemassa ja sairauksia levittämässä. Itsestäänselvyys minulle, että kissalle on järjestettävä olosuhteet joissa se voi käyttäytyä lajityypillisesti. Jos huvikseen tappaminen on kotikissan lajityypillistä käyttäytymistä, niin sitä mahdollisuutta sille kuitenkaan ei pidä antaa. Ihmisten lemmikkieläimet ovat tuhonneet ekosysteemejä ja aiheuttaneet sukupuuttoja.

        Turhaa ja äärimmäisyyksiin menevää jalostamista ei taida kovinkaan moni hyväksyä, en minäkään.


    • Oi ihana, onnea uudesta perheenjäsenestä. Minä olen nyt joutunut olemaan erossa meidän koiravauvelista muutaman päivän. Hirveeeeee ikävä.

    • Olet-kiduttaja

      Annat sen kyyryillä ja maukua surkeasti ja itse roikut netissä.
      Kissa pitäisi ottaa huostaan mitä pikimmin.
      Kissalle, etenkin kissanpennulle pitää jutella koko ajan.
      Sellaisia mukavia, tules nyt perkeleen rääpäle syömään sieltä äläkä inise.
      Ja niin edelleen.
      Sille pitää antaa mahdollisimman ruma nimi.
      Kissa ymmärtää mustaa huumoria.

      • Kissalle pitää antaa oma rauhansa.
        Se tulee kyllä itsenäisenä otuksena ilmoittamaan, koska se haluaa seuraa. Stressaantuu vain, jos sen kimpussa häärätään kaiken aikaa.


    • hmpff

      Joko se löytyi? Ite olen melko kananemo, jos en tiedä missä kissani on, etsin sen. Ja sisälle on tultava ennen klo 21. Kesäisin voin vähän joustaa.

      Olen DW:n kanssa samaa mieltä että leikillä voittaa sen sydämen. Sitäkin mieltä olen, että jotta pörriäinen tottuisi ihmisiin, pitää hellästi tuputtaa ittensä. Silittää, leikkiä, tutkia, nostaa syliin vaikkei se siellä kauan olisikaan.

      Itse asiassa telkkarissa näytetty kissakuiskaaja joskus auttoi mua ymmärtämään kolliani paremmin. Koetin kasvattaa sitä hellällä kurilla kuten koiraakin, mutta sehän ei onnistunutkaan. Se nimittäin tuli joka aamu tyynyni viereen ja heitti kaikki yöpöydän tavarat lattialle, jos en reagoinut niin pala tapettia lähti seuraavaksi. Minä toruin, näpäytin, pidin meteliä. Ei mitään, välit sen kun huononivat, alkoi mokoma haukata hampailla kun näki mun käden. Kissahan ei alistu.

      Kissakuiskaajan ohjeiden mukaan en huomioinut ollenkaan kun teki pahojaan. Kiltisti poimin aamulla noustessa tavarat lattialta, tapettia en edes vilkaissut. Ja nyt se on sama hyrisevä karvakasa kuin aikaisemminkin, lisäksi ei tee enää pahoja niin paljon kuin aikaisemmin, koska se ei saa huomiota niistä. Sen katse on muuttunut, ei ole enää pälyilevä, vaan rakkautta täynnä "ah mun ruokakupin täyttäjäni ♥". Paitsi sitä ei taida kissasta saada ikinä irti, se pöytien putsaaminen. Pitää vaan mukautua ja laittaa tavarat laatikoihin.

      Sellainen juttu vielä, että koiran kanssa ei niinkään tarvi miettiä sisustusta uudelleen. Kissan kanssa se on pelkkää plussaa. Meillä on raapimapahvit naulattu muutamaan seinään, oma koppa missä nukkua, ja joku paikka mihin saa kiivetä. Koiraa varten tarvii lähinnä hyvät ulkoilukamppeet, ei muuta.

    • Minullakin on kissa, tykätään toisistamme.
      Kissa kiintyy myös hoitajaansa ei pelkästään paikkaan. Eihän se tykkää kun taas lähdemme kylille asumaan.

      • ö-Öö

        Yks juttu

        Katit on rutiinielukoit. Vastustavat muutoksia olosuhteisiinsa. Hah, meitin katti vastustaa vimpan päälle matkaan läjhtemistä. Joojoo, kun aletaan kaiveleen pakaaseja esiin, kissa häviää jonnekin :D

        Hauskista. Sellanen rottinkinen kissan kuljeuspoksi. Se nukkuu monesti sielllä, tykkää siitä. Vaan. kun reissuun lähtö j sen saa esiin jostan sägyn alta. se panee hitosti vastaan, kun koittaa vielä poksiinkin tunkea.

        No vinkumista hetki. Kun katti autossa alkaa kehräileen ja nukkumaan. Kun perillä, innoissaan kuin innokas nyt vaan voi olla. Hyvä kun kerkee murkinoimaan jne. Tohottaa jokapaikassa. Kun tsekannut paikat. syö, menee nukkumaan. Haa, usein menee nukkumaan kissanpoksiin :DD

        Katit vastustaa muutoksia, etenkin, jos kateista riippumattomia. Mutta jos sellaista, ne on erittäin mukautuvaisia ja sopeutuvaisia.

        Paljon mukavampiahan net aina on, kuin ihmiset, jotka nyt usein tahtoo olla kusipäitä. Kissat ei ole koskaan kusipäitä. Net on ehkä laisiaa, mutta net ei tavallaan ole erityisen katalia. Kissat on kissoja, suoria joskin kieroja elukoita. Ilkeydelle aina löytyy syy, sen kun korjaa, se siitä ikeilystä. Vaikka elukoilla kai erilainen muisti kuin ihmisellä, niillä on muisti. Ne tajuaa asioita tavallaan, ihminen joskus ei tajua mitään asioita millään tavalla.

        =DW=


      • ö-Öö kirjoitti:

        Yks juttu

        Katit on rutiinielukoit. Vastustavat muutoksia olosuhteisiinsa. Hah, meitin katti vastustaa vimpan päälle matkaan läjhtemistä. Joojoo, kun aletaan kaiveleen pakaaseja esiin, kissa häviää jonnekin :D

        Hauskista. Sellanen rottinkinen kissan kuljeuspoksi. Se nukkuu monesti sielllä, tykkää siitä. Vaan. kun reissuun lähtö j sen saa esiin jostan sägyn alta. se panee hitosti vastaan, kun koittaa vielä poksiinkin tunkea.

        No vinkumista hetki. Kun katti autossa alkaa kehräileen ja nukkumaan. Kun perillä, innoissaan kuin innokas nyt vaan voi olla. Hyvä kun kerkee murkinoimaan jne. Tohottaa jokapaikassa. Kun tsekannut paikat. syö, menee nukkumaan. Haa, usein menee nukkumaan kissanpoksiin :DD

        Katit vastustaa muutoksia, etenkin, jos kateista riippumattomia. Mutta jos sellaista, ne on erittäin mukautuvaisia ja sopeutuvaisia.

        Paljon mukavampiahan net aina on, kuin ihmiset, jotka nyt usein tahtoo olla kusipäitä. Kissat ei ole koskaan kusipäitä. Net on ehkä laisiaa, mutta net ei tavallaan ole erityisen katalia. Kissat on kissoja, suoria joskin kieroja elukoita. Ilkeydelle aina löytyy syy, sen kun korjaa, se siitä ikeilystä. Vaikka elukoilla kai erilainen muisti kuin ihmisellä, niillä on muisti. Ne tajuaa asioita tavallaan, ihminen joskus ei tajua mitään asioita millään tavalla.

        =DW=

        Meillä myös häviää omille teilleen kun näkee minun pakkaavan tavaroita autoon. Sängyn alta on vaikea saada pois kun vaihtaa paikkaa koko ajan. Minun on monesti pakko heittää takki pois ja mennä pitkäkseni sängylle kirjan kans, sitten katti hiipii varovasti katsomaan onko vaara ohi. Silloin on oltava nopea jos meinaa onnistua, en selviä aina ilman naarmuja.
        Me kissan kans ollaan samanlaisia, kaiken pitäisi sujua kuten aina ennenkin.



      • Heikunkeikku
        mielikki.mummo kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=ZpCl5O6tTv8
        Tätä katsoessa olen saanut makeat naurut. Jotain tuttua?

        Nauratti minuakin tuo laittamasi linkki.
        Se on justiinsa prikulleen noin, että jos ei ole ennalta juoni, niin kissiä ei kyllä kantolaatikkoon saa. Tuntuu välillä siltä, että kissalla on mahanalus täynnä tassuja, joilla kaapasee kantokorin laitoihin kiinni. Kissat osaavat myös taitavasti kiemurrella.

        Paras tapa on, kun tällä laatikon oven sepposen selälleen, niin ettei kissa sitä näe ja sitten ottaa kissan syliin siten, että sen takakintut on toises kädessä tiukasti ja etutassut toises käden. Kävelee kantolaatikon luo niin, että kissa ei sitä näe. Sitten vaan tuikkaa nopiaatte pää edellä luukusta sisään.

        On pöljähtäneen näköinen naama kissalla, kun huomaa, että se huiputettiin kantokoriin.


    • korppis11

      Onnea uudelle perheenjäsenellesi.
      Kaikki eläinlapset ovat ihania. Minun rantani sorsalapset olivat suloisia pikkupalleroita kesäkuussa. Uivat ja vikisivät hiljaa emon jälessä. Nyt ne ovat aikuisia (tyttöjä kaikki isoksi selvinneet) rääkyvät ruman äänekkäästi. En ole enää elokuun niitä ruokkinut vaikka perässäni pyörivät kun pihalla puuhastelen.

      Jänikset olivat syöneet kurpitsanalut. Oravia tänä kesänä vähempi. Mustarastaan laulua en myöskään tänä kesänä kuullut. Hullu-tikkakin joka hakkasi peltihattua pylväässä on häipynyt.
      Räkliäkään ei ollut vaivaksi. Liekö oppineet varomaan tonttiani kun heittelin pesät munineen suolle edellisenä kesänä.
      Pikkulintuja visertelee runsaasti ja joutsenetkin käväisevät tankkaamassa viereisessä lahden poukamassa.

      Viime sunnuntaina bongasin rannan tuntumassa sudenkorennon.

      Naapuri uusi katon jonka seurauksena hiiriperhe juoksi evakkoon pihani läpi.

      Tykkään seurata luontoa ja eläinten elämää. Itse en kotieläimistä piittaa.

    • Heikunkeikku

      Pienet kissat, vähä suuremmat kissat, siitäkin suuremmat kissat ja valtavat kissat, Jep ne on suloisia.
      Kolmen kuukauden ikäinen kissunpentu se vasta suloinen on.
      Hauska seurata pientä kissaa, joka leikkii ku puolipöyröö:)

      Oma kissani on 15,5 vuotias.

      Ja nyt seuraavaksi HYVIN Tärkeä kysymys:
      Joko se kissi on löytynyt???

    • Heikunkeikku

      Olisit nyt "pirremiina" tullut ketjuusi vähä rupattelemaan uudesta perheenjäsenestä.
      Onko ikävä helpottanut ja leikkivarpaita leikityttänyt?
      12 viikon ikäinen kissanpentu jo syö mukavasti itse. Ei tarvitse tuttipullolla syöttää.
      Semmosestakin kokemusta.
      Syötin viikon ikäistä kissaa pikkuruisella tuttipullolla. Monta viikkoa yötäpäivää, n. 3-tunnin välein. Apteekista sai ostaa eläinten äidinmaidon vastiketta ja se tuttipullokin oli apteekista. Tuttiosa yli-pehmeä ja sopivan pieni. Aivan samanlainen, kuin ihmisvauvojen pullot, paitsi paaaaaljon pienempi.

    • koiraonainakoira

      No hyvä, täällä oli ennen kissallisia kuvia ja ne hävisi jotenkin?

    • pirremiinapa

      Anteeksi ette ole.vastaillut kenellekään aiemmin, on ollut vieraita, ja touhua kisselin kanssa. Se on ihan meahoton riekkuja jo ja raivokas hiekkalaatikkonsa siivooja aivan ihana.otus :)).

      Se nukku missä itse haluaa, eli ei omassa petissään vaan vaatekaapin kolmannella hyllyllä, en ymmärrä kuinka se pääsi sinne.

      Kova se on syömään, ihan vähän väliä ruokakupilla, ja juttelee ruoka suussa :).
      Olen kouluttanut sitä ettei ruokapöydälle tulla, nyt jo tajuaa että siihen ei tulla kun ollaan syömässä, fiksu tapaus.

    • Aloitukseen
      Kissa on eläin ja siten sinulla on kissanpentu, mikä on nyt 3kk ikäinen.
      Minullakin kissa yli 12 vuotta eli, eräällä ystävättärelläni 17v - jos hyvin käy elätte yhdessä pitkään.
      Muista että koiralla on isäntä, kissalla palvelijoita ym
      Oikein mukavia hetkiä teille , hyvää seuraa kissa on---

      • "kawe"

        Muista myös että Koiran-omistajalla on lämpöisiä rukkasia ja Kissan-omistajalla laadukkaita Ravun-syöttejä.

        H.


      • Kyllä meidän kpiralla on henkilökunta.


      • siilenämää kirjoitti:

        Kyllä meidän kpiralla on henkilökunta.

        ...koiralla


      • hunksz-sillenämää
        Kyllähän meissä ihmisissä- eläimineen- yhdistyvät niin eläimelliset kuin inhimilliset käyttäytymisenen vaikuttavat tekijät., rakkauden lisäksi (kiristys, lahjonta, uhkailu)


    • werfgwer

      Minusta elukkaa ei pitäis sanoa vauvaksi, samoin ku ei 0-2-vuotiasta ihmistäkään sanota vasaksi, karitsaksi, vasikaksi tai kiliksi

    • On lemmikkieläimestä vaivaakin.
      Koira olisi parempi, mutta nyt on metsäkissan pentu.
      Kova se on hyrrittämään, mitähän sekin meinannee.
      Kissat on ranttuja. ruokakin pitää olla niin tarkkaa.
      Loppui siltä kissanruoka pyhänaikaan, ei auttanut, kun lähteä ajamaan 25km sivu hakemaan sille evästä.
      Kun se hiiren tai jäniksenpoikasen saa kiinni, niin ei se sitten niin tarkkaa näytä olevan.
      Se pyytääkin niitä hiiriä enempi, mitä jaksaa syödä, niitä hiirenpuolikkaita on tuolla varastossa.
      Vähän inha tunne, kun se hyppää syliin, ja alkaa hyrrittämään.
      Tuli sille hintaakin, se on leikattu naaras. Naaraskissoilla se vissiin pyyntivaisto säilyy leikkauksen jälkeen. Joskus kauan sitten oli leikattu uroskissa, se oli paljon laiskempi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1826
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      46
      1608
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1497
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1485
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe