Suomi24 palvelimen kello väärässä

kellokäyväärin

19

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kellokäyväärin

      Nyt oli kellonaika oikein.

      • kellokäyväärin

        Hyvät Suomi24 ylläpitäjät. Netissä on palvelu nimeltä NTP jonka avulla saa kuka tahansa synkronoitua tietokoneensa yhteiseen kellonaikaan selvästi paremmalla kuin sekunnin tarkkuudella. Sille palvelulle löytyy clienttejä niin windows kuin linux - pohjaisille käyttöjärjestelmille.


    • Toisessa ryhmässä testattuna näytti siltä, että aikaleimat olivat kahdessa ensimmäisessä selaimen ikkunasta ryhmään lähetetyssä viestissä oikein ja kolmannesta alkaen aikaleima oli yli 5 minuuttia tulevaisuudessa.

      Toistan saman testin tässä. Tämä eka viesti lähtee koneeltani GPS - synkronoidun erillisen kellon perusteella klo 17:06:30. Aikaleiman pitäisi siis olla 17:06.

      • Aikaleima edellisessä viestissä näyttää olevan 17:13 vaikka se lähti klo 17:06. Tämä viesti lähtee klo 17:07:40 eli aikaleiman pitäisi olla 17:07


      • ExB kirjoitti:

        Aikaleima edellisessä viestissä näyttää olevan 17:13 vaikka se lähti klo 17:06. Tämä viesti lähtee klo 17:07:40 eli aikaleiman pitäisi olla 17:07

        Aikaleima tuossakin on 7 minuuttia tulevaisuudessa.

        Korjatkaa vika!


      • ExB kirjoitti:

        Aikaleima tuossakin on 7 minuuttia tulevaisuudessa.

        Korjatkaa vika!

        ... mutta tuon viestin aikaleima taas olikin OK. Joku ei nyt toimi niinkuin sen pitäisi toimia.

        Tämä viesti lähtee 17:11:15


    • Onko kello korjattu? Nyt kello on 23:43:30, mitä näkyy aikaleimassa?

      • Aikaleima ekassa viestissä oikein, nyt kello on 23:44:10


      • ExB kirjoitti:

        Aikaleima ekassa viestissä oikein, nyt kello on 23:44:10

        Aikaleima tokassa viestissä oikein, nyt kello on 23:44:40


      • ExB kirjoitti:

        Aikaleima tokassa viestissä oikein, nyt kello on 23:44:40

        ... ja kolmannessa lähettämässäni viestissä aikaleima on väärin. Kaksi ensimmäistä meni taas oikein ja kolmas on viisi minuuttia edellä. Nyt kello on 23:46:30


      • ExB kirjoitti:

        ... ja kolmannessa lähettämässäni viestissä aikaleima on väärin. Kaksi ensimmäistä meni taas oikein ja kolmas on viisi minuuttia edellä. Nyt kello on 23:46:30

        Neljäs viesti 23:46 aika oli oikein Tämä on viides viesti. lähetysaika 23:47:45


      • ExB kirjoitti:

        Neljäs viesti 23:46 aika oli oikein Tämä on viides viesti. lähetysaika 23:47:45

        Viides viesti oikein, tämä on kuudes viesti. Klo on 23:48:30


      • Tähän ikkunaan lähettämistäni viesteistä aikaleima oli pienessä viestissä 3. ja 6. Muut viestit tulivat oikein. Lähetän vielä muutaman viestin jotta selviää onko tosiaan joka kolmas viesti pielessä.

        Tämä on seitsemäs viesti, klo 23:50:30


    • Gauheeta

      Mitä sillä on väliä onko heillä klo 5 minsaa edellä vai jäljessä?
      Selittäkää nyt hyvät ihmiset minulle...

    • kenelle.kellot.soivat

      Palvelussa on useampia servereitä. Joku niistä käy omaa aikaansa. Eiköhän suurempiakin ongelmia ole..

      • Kykenemättömyyttä

        Eiköhän tuo ole helpoimmin korjattava asia?
        Sitäkään ei saada aikaiseksi.


    • Heikkoa.yllä.pitoa

      Kohta tulee viikko täyteen. Odottavat kai kuukauden loppua, jolloin on pakko siirtyä talviaikaan.

      Kas kun niillä poloisilla ei ole kellojen automaattista päivitystä. Meitin firma päivittää ajan pari kertaa vuorokaudessa ns. atomikellosta eli aika ei koskaan heitä edes sekuntia.

    • Edes-se-ei-toimi

      Edelleenkin niillä on kellokin päin p**settä.

    • Tosi-hidasta

      On edelleenkin.

      Meillä firmassa tuollainen on alle minuutin homma.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      137
      987
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      694
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      599
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe