Keskustelupalstoilla on ihmisiä, jotka nauttivat saadessaan pahoittaa toisen mielen. He kirjoittavat aivan tahallaan ja tarkoituksella asioita, jonka tietävät satuttavan toisia. Ihan piruttaan he haavoittavat ja loukkaavat muita kirjoittajia.
Epämiellyttävin luonteenpiirre on ilkeys
206
1649
Vastaukset
- 1eero
Yleisellä palstalla kuin tämä on se hyväksyttävä ei suotavaa mutta näin on.
Vai onko siitä vaan tullut hyväksyttävää, jos monet ovat sitä mieltä ja antaneet periksi. Itse en hyväksy, enkä pidä suotavana.
- 1eero
Nii nii jos ei hyväksy suomi24 palstojen luonnetta on syytä olla pois, on olemassa suljettuja keskustelu paikkoja sit sinne vaan.
1eero kirjoitti:
Nii nii jos ei hyväksy suomi24 palstojen luonnetta on syytä olla pois, on olemassa suljettuja keskustelu paikkoja sit sinne vaan.
En hyväksy, mutta en silti lähde pois.
- Sateeseenkyllästynyt
Osallistuminen on hyväksymistä, oman kantansa kiusaamiseen ja ilkeilyyn voi osoittaa jättämällä mitenkään kommentoimatta ilkeitä viestejä ja olemalla osallistumatta ilkeilyketjuihin
- 1eero
Joo tuohon jokapäiväiseen sateen vinoiluun olen kyllästynyt, sitä ei voi ohittaa mutta kirjoittelun voi päättää ja ohittaa.
- juutaspriest
Joko pahantekijällä ei ole aivoissaan resursseja ymmärtää toisen ihmisen tilannetta ja ahdinkoo tai sit se on vain niin ilkeä ettei välitä toisen kärsimyksestä vaan nauttii. muuta syytä ei keksi.
Miksi pitää olla ilkeä toiselle ja tehdä pahaa toisen elämälle?Sitä en ole koskaan ymmärtänyt.
Tai sen verran ymmärrän, että ilkeä luonne menee kuten muutkin ominaisuudet geeneissä peritty luonnehan se tietty on.- pylykerö
Hyviä kommentteja Teiltä ! Käsittätön luonteenpiirre tuo ainainen toisten vähättely on. Emmehän täällä edes mitenkään vaikuta toistemme elämään muuten, emme kilpaile mistään.
Toisten vähättely on vastenmielistä tosielämässä, ihan käsittämätöntä se täällä on.
Eikö meidän olisi parempi tuoda jotain hyvää toisten elämään, vaikkakin näin pienesti ? Toki, esiintyyhän sitä sadismia ja narsismia yms. kummallisia taipumuksia. Silti mielestäni ilkeys ei ole mikään sairaus, vaan se on käsittääkseni opittua.
Muistan jo pikkupoikana, kuinka joidenkin mielestä oli kiva leikata kissalta viikset pois ja katsoa miten se hoipertelee. Tai antaa kisulle kyytiä laittamalla sinappia takapuoleen. Minua ihan oikeasti oksetti ja lähdin pois.mennäporvooseen kirjoitti:
Toki, esiintyyhän sitä sadismia ja narsismia yms. kummallisia taipumuksia. Silti mielestäni ilkeys ei ole mikään sairaus, vaan se on käsittääkseni opittua.
Muistan jo pikkupoikana, kuinka joidenkin mielestä oli kiva leikata kissalta viikset pois ja katsoa miten se hoipertelee. Tai antaa kisulle kyytiä laittamalla sinappia takapuoleen. Minua ihan oikeasti oksetti ja lähdin pois.Niin tai laittaa paarmalle tulitikku takapuoleen ja katsoa kun se lentää.
pylykerö kirjoitti:
Hyviä kommentteja Teiltä ! Käsittätön luonteenpiirre tuo ainainen toisten vähättely on. Emmehän täällä edes mitenkään vaikuta toistemme elämään muuten, emme kilpaile mistään.
Toisten vähättely on vastenmielistä tosielämässä, ihan käsittämätöntä se täällä on.
Eikö meidän olisi parempi tuoda jotain hyvää toisten elämään, vaikkakin näin pienesti ?pylykerö
Hyvän tuominen toisen elämään on hienoa asia. Olen lukenut näillä foorumeilla hauskoja avauksia ja mukavia keskusteluja. Hienoja hetkiä kivojen keskustelijoiden kanssa, se on mielestäni tarkoitus ja syy tulla tänne. Viime aikoina näitä on ollut selvästi vähemmän.- pirremiinapa
Vielä ilkeämpi on ihminen, joka omien päämääriensä ja pahojen tekojensa peittämiseksi puhuu pahaa ihmisistä ja perheistä , sekä puolisoistakin ikään kuin olisisi elänyt perheessä kärpäsenä katossa, tai sitten uskoo kaiken maaliman pasta puhujia, ja niitten perusteella jatkaa valheiden levittelyä ja esim.puolison mustamaalaamista, vielä lisäten puolet juttua, he joutasivat tiilenpäitä lukemaan herjauksesta ja perättömien puheitten levittämisestä.
- hmpff
Ja sitten on kirjoittajia jotka mieluiten kirjoittavat toisista kirjoittajista. Ookke, kyllä minäkin välillä. Nyt täällä ei muusta puhutakaan.
Netin kirjoittamisen vaikeus on se, että ei pääse lukemaan toisen kehonkieltä ja ns. energiaa. Et näe onko se iloinen vai vihainen kirjoittaessa. Tulkinta menee täysin sen mukaan, millä tuulella itse sattuu olemaan.
Sekään ei näytä auttavan että laittaa tällaiset merkit kuvaamaan millä tuulella olet :) :( :/ Niidenkin tulkitseminen on täysin lukijan harteilla.
Mikä on ilkeää ja mikä on puolustautumista/sananhälinää/suorasukaisuutta? Kai sekin on lukijasta kiinni. Mutta jos itse olettaa että kaikki haluaa just minulle pahaa, niin eiköhän se löydy. Jos olettaa että kukaan ei halua minulle pahaa, niin sekin löytyy.Toisesta saa kehua ja kirjoittaa nätisti toisesta, mutta jatkuva myllääminen ja panettelu on asiatonta.
Kehonkielen puuttuminen vaikeuttaa ymmärtämistä. Keskusteluihin ilmestyneet hymiöt eivät mielestäni parantaneet tilannetta yhtään. Päinvastoin. Onneksi näillä palstoilla niitä käytetään vähän.
Vaikka joutuisi puolustautumaan ei saisi ruveta ilkeäksi. Tuolla toisaalla lopetin vastaamisen, kun alkoi tulla lokaa liikaa päälleni. Sekään ei ollut hyvä, vaan tuli kyselyä miksen vastaa kaikkeen roskakirjoitteluun ja annan liian helposti periksi. En vastaa, koska määrätty kirjoittelu ei loppuisi koskaan. Pitää huomata rajan ylittyminen.
Jättäkää toiset rauhaan.
Myllätkää minua.
Tietysti saattaa harmittaa se että saa haukkua ihan luvan perästä.
Ja kaikilla mahdollisilla sanoilla.
Käykää kimppuuni ja tutustukaa oma-tuntonne rajoihin perusteellisemmin.
H.- Nimittelyä
Aijaa sua saa oiken luvan kanssa haukkua;=0
Mitä tykkäisit jos sua nimitettäis vaikka kuppakyrväksi?
- Jotainnäin
Sitä mitä ilmeisimmin kutsutaan narsismiksi, tiedetään asioita muiden puolesta. Itse haetaan aina vain uusia uhreja, kun edelliset eivät palvele tarpeeksi hyvin, mutta siitä syytetään muita.
Tottakai olen lukenut joiltakin, miten huono asia onkin aina minussa itsessäni. Tiedän tasan tarkkaan, miten eräät yrittävät kääntää päälaelleen kaiken kirjoitetun. Oikein etsitään jotain mihin voisi tarttua.
Yksi narsismin silmiinpistävimpiä ominaisuuksia on:
" Narsistinen henkilö on yliherkkä arvostelulle."- Monimuukinon
Kaikki persoonallisuushäiriöt eivät kuitenkaan ole narsismia jotta ei pidä syytellä jos ei ole oikeaa tietoa ja tajua aiheesta.
- lollolol
En ole havainnut mitään erityisen suurta ilkeyttä palstalla, sen sijaan häiriköintiä ja tilannetajun puutetta siitäkin edestä, ehkä myös tarvetta nokitella muita, tai sitten niinkuin aloittaja valittaa, että kaikki kritiikki koetaan itseen kohdistettuna. Sellaiset minä-minä-ensin jutut lasken yhtälailla harjaantumattomuuden piikkiin kuin varsinaisesti persoonaan.
- lollolol
mennäporvooseen kirjoitti:
Ei ole pelkästään kyse kritiikin antamisesta, enkä minä suinkaan valita.
Jos joutuu silmätikuksi, pitäisi myös pohtia syitä, sillä välttämättä se ei löydy heti siitä omasta edellisestä kommentista, vaan voi johtua ihan pelkästään tympääntymisestä, täällä varsin sekalainen seurakunta koolla, eikä aina voi edetä sen heikoimman lenkin mukaan.
- lollolol
lollolol kirjoitti:
Jos joutuu silmätikuksi, pitäisi myös pohtia syitä, sillä välttämättä se ei löydy heti siitä omasta edellisestä kommentista, vaan voi johtua ihan pelkästään tympääntymisestä, täällä varsin sekalainen seurakunta koolla, eikä aina voi edetä sen heikoimman lenkin mukaan.
Esimerkiksi se housualoitus, kun ei irtoa, vaikka lypsäisi, niin mitä siinä sitten muuta voi tehdä kuin lytätä vähän. Ja saa aiheellisesti suuttua.
lollolol kirjoitti:
Tympääntyminen ja huomion herättäminen varmaan motiivina joillain, samoin kuin jauhot suuhut laittaminen. Mutta kaikilla on oikeus ihan tasapuoliseen keskusteluun, myös niillä heikommilla ja ei valtavirran mukana kulkevilla.
- lollolol
Tympääntyminen ja huomion herättäminen varmaan motiivina joillain, samoin kuin jauhot suuhut laittaminen. Mutta kaikilla on oikeus ihan tasapuoliseen keskusteluun, myös niillä heikommilla ja ei valtavirran mukana kulkevilla.
Ilman muuta pitää sallia kaikkien tuoda näkemyksiään esille ja osallistua keskusteluun, mutta voisihan silloin myös muut puuttua siihen, jos huomataan, että joku tölvii heikompiaan jatkuvasti.
lollolol kirjoitti:
Ilman muuta pitää sallia kaikkien tuoda näkemyksiään esille ja osallistua keskusteluun, mutta voisihan silloin myös muut puuttua siihen, jos huomataan, että joku tölvii heikompiaan jatkuvasti.
Parempi olisi, jos sen tölvijän saisi huomaamaan, ei se riitely lopu koskaan vaikka kuinka monta kirjoittajaa puuttuisi siihen. Sitä tällä avauksella tavoittelin, että ehkä jonkun korvia punottaa ja ihan vähän mietityttää...
- lollolol
Parempi olisi, jos sen tölvijän saisi huomaamaan, ei se riitely lopu koskaan vaikka kuinka monta kirjoittajaa puuttuisi siihen. Sitä tällä avauksella tavoittelin, että ehkä jonkun korvia punottaa ja ihan vähän mietityttää...
Jos tarkoitat tellukkaa, unohda koko juttu.
lollolol kirjoitti:
Jos tarkoitat tellukkaa, unohda koko juttu.
Ei, en tarkoittanut ketään määrättyä nimerkkiä.
- lollolol
Ei, en tarkoittanut ketään määrättyä nimerkkiä.
Keskimääräisesti kuusikymppisen voinee olettaa olevan vielä täysissä sielun voimissa niin ettei sen suhteen tarvitsisi ottaa mitään huomioon, mutta kun ei sitä näe päällepäin jostakin kommentista ja tämänkaltaisille yleisille keskustelufoorumeille juuri ajautuu myös sellaisia, jotka oikeasti edellyttäisivät tietynlaista mukautumista normiskaalalla.
lollolol kirjoitti:
Keskimääräisesti kuusikymppisen voinee olettaa olevan vielä täysissä sielun voimissa niin ettei sen suhteen tarvitsisi ottaa mitään huomioon, mutta kun ei sitä näe päällepäin jostakin kommentista ja tämänkaltaisille yleisille keskustelufoorumeille juuri ajautuu myös sellaisia, jotka oikeasti edellyttäisivät tietynlaista mukautumista normiskaalalla.
Muista eristäytyneillä ihmisillä voi käydä näin.
"mennäporvooseen"
Mikä on mielestäsi eristäytynyt ihminen?
Unohdit kertoa oman näkemyksesi olettamukseesi.
H.- lollolol
Jos on olennaisia puutteita vuorovaikutuksessa, niin onhan sillä merkitystä myös täällä ja voi aiheuttaa pahoja konfliktitilanteita, mutta ei nähdäkseni muutoin huonotkaan elämänolosuhteet haittaa merkittävästi käsityskykyä.
- lollolol
lollolol kirjoitti:
Jos on olennaisia puutteita vuorovaikutuksessa, niin onhan sillä merkitystä myös täällä ja voi aiheuttaa pahoja konfliktitilanteita, mutta ei nähdäkseni muutoin huonotkaan elämänolosuhteet haittaa merkittävästi käsityskykyä.
Vaikka en tosin ihmettele, jos on käyty kimppuun noinkin rasistisilla näkemyksillä.
- tuskanikki
On se vaan kummallista tuo ilkeily. Olen sitä miettinyt mitä ilkeilijä siitä saa. Jonkinlaista tyydytystä tietty. Tunteeko hän ylemmyyttä jo kirjoittaessaan tekstinsä ja tyydytys lisääntyy, kun hän näkee kohteeseen sattuvan. Pahimmassa tapauksessahan ilkeilijä saa tukijoukkoja.
Jotenkin ymmärtäisin, että ilkeilyä tapahtuu nuorten palstoilla, mutta että täällä, "ikäihmisten" palstalla.Olen itsekin kirjoittanut monella palstalla ja olin tyrmistynyt kuinka törkeästi eräät kirjoittajat käyttäytyvät kuuskymppisten keskusteluissa.
Olen joskus mielessäni pohtinut tällaista ilkeilijää, kuinka hän hampaat irvessä laittaa roskaviestejään menemään ja hekottelee yksikseen. Ehkä se tosiaan on nautinto jollkekin, utta vähissä ovat huvit.Ajattelen että nuo ilkeilijät ovat kuin pikkulapsia, hakevat huomiota vaikka sitten negatiivisen kautta kun eväti sitä muuten saa. Mielestäni nuo pitäisi jättää täysin huomiotta, eikä provosoitua niistä ja kommentoida noita heidän ilkeilyjään.
- Sadesaisijoloppua
pal kirjoitti:
Ajattelen että nuo ilkeilijät ovat kuin pikkulapsia, hakevat huomiota vaikka sitten negatiivisen kautta kun eväti sitä muuten saa. Mielestäni nuo pitäisi jättää täysin huomiotta, eikä provosoitua niistä ja kommentoida noita heidän ilkeilyjään.
Näin juuri, valitettavasti he saavat virtaa tästäkin ketjusta, sillä nythän heistä taas puhumme :/ täydellinen ignooraus on ainoa mikä toimii.
Pystyykö palstalla kenenkään luonnetta kovin syvällisesti määrittelemään, tuskinpa pystyy.
Jotkut sanat saattavat loukata, jos on muutenkin herkkä loukkaantumaan mielipiteistä ja arvioista itsestään.
Mitä näitä miettimään, myllätään häntä ken mylläyksestä tykkää, jopa sitä vaatii ja annetaan muiden olla omia itsejään ja kirjoittaa omalla tavallaan.
Päätän tähän kommenttini palstan kirjoittajien luonteiden ruotimisesta, koska se on täysin turhaa.
Kukaan ei yhdenkään meistä toivomuksesta mitään itsessään muuta.
En minäkään, pyydä vaikka kuinka nätisti.Kyynisyys ja alistuminen huonoihin käytäntöihin ei ole turhaa. Vaarana on, että hyväksytään ihan kaikki, myös epämiellyttävät ja huonot tavat ja tällöin pahimmat ilkeilijät saavat ikäänkuin hyväksynnän käyttätymiselleen.
En ole koskaan ollut herkkä loukkaantumaan toisten arvioista tai mielipiteistä.mennäporvooseen kirjoitti:
Kyynisyys ja alistuminen huonoihin käytäntöihin ei ole turhaa. Vaarana on, että hyväksytään ihan kaikki, myös epämiellyttävät ja huonot tavat ja tällöin pahimmat ilkeilijät saavat ikäänkuin hyväksynnän käyttätymiselleen.
En ole koskaan ollut herkkä loukkaantumaan toisten arvioista tai mielipiteistä.Niinpä, kyse on siitä, mitä me toisten tavoille voimme tehdä, tuntemattomia, nimettömiä kirjoittajia.
Kirjoitellaan ja pohditaan tätä vaikka kuolemaamme saakka.Ancelina kirjoitti:
Niinpä, kyse on siitä, mitä me toisten tavoille voimme tehdä, tuntemattomia, nimettömiä kirjoittajia.
Kirjoitellaan ja pohditaan tätä vaikka kuolemaamme saakka.Ei, ei kai me nyt tähän aiheeseen jumituta? Kyllä mulla olisi takataskussa muitakin tarinointiaiheita.
Ei, ei kai me nyt tähän aiheeseen jumituta? Kyllä mulla olisi takataskussa muitakin tarinointiaiheita.
Hyvä, sitten vaan reippaasti etiäpäin, kohti uusia seikkailuja!
- pylykerö
Normaalielämässä kiusatusta tehdään aina syntipukki, varsinkin työpaikkakiusaajat tekevät.
Kiusaajille ei pidä antaa periksi eikä luovuttaa. Heidän käskystään ei poistuta !Tiedän tämän syntipukki mentaliteetin, kaikki viat ja syyt ovatkin yht'äkkiä siinä kiusatusta. Hän se aiheuttaa kaiken ja muut pitää saada häntä vastaan.
Olen ihan varma, että minua ei saa kiusaamalla täältä lähtemään.mennäporvooseen kirjoitti:
Tiedän tämän syntipukki mentaliteetin, kaikki viat ja syyt ovatkin yht'äkkiä siinä kiusatusta. Hän se aiheuttaa kaiken ja muut pitää saada häntä vastaan.
Olen ihan varma, että minua ei saa kiusaamalla täältä lähtemään.Joo, periksi e anneta. Pysytään palstalla kiusallakin!
- pyymyy
Koettu on oikein kunnolla, siksi aina eri nikki.
Ilkeilijät käyttävät myös tuota samaa keinoa.
Näin on, sillain monistavat mielipiteensä.
- maatuvat.lehdet
pyymyy
Olen myös kokenut pahimmanmoista ilkeilyä ja siksi vaihtelen nikkejäni. Joskus elämäntilanteet saattavat olla sellaisia, että pienikin ilkeily satuttaa saati sitten jos joku ottaa ihan tavakseen nähdessään saman nikin.
Pidän nyt loattomaa lokakuuta ja eritoten osallistun vain ketjuihin joissa ei hyökätä ketään kohtaan. En osallistu edes puolustukseen.
- Heikunkeikku
Ehkei palstalla ole aivan niin paljon ilkeilijöitä, kuin ens hätään luulis.
Tuntuisi ettei niin paljoa voisi kasaantua yhteen palstaan.
Arvelen, että yks-kakskin voisi saada aikaan jos jonkinmoisia kaaoksia kirjoittamalla eri nimimerkeillä.
Jankuttajatyypit ovat omaa luokkaansa. Samaa sanomaansa sormillaan sörkkivät, vaikka riittäisi yks kerta sanoa sanottavansa. No korkeintaan kaks.
Tulen käväsemään palstalle niiden mukavien tyyppien takia. Niitä nimittäin on.
Tunnistettavat nimimerkit, niitä mä luen mielelläni. Moni veistelee yhä uudelleen ja uudelleen mitä mukavimman plaatuista tekstirypäskää.
Ilkeileviin kommentteihin en ala vastailemaan. Ohitan ne hyvin kreippaasti.Luojan kiitos eivät he nyt sentään mikään enemmistö ole, mutta pahaa saavat paljon aikaan. Ehdottoman samaa mieltä jankutuksesta. Se on livessä sama juttu, jos liikaa toistetaan, lähden vaan hetkeksi pois. Useimmiten auttaa!
On outoa nämä jotkut typeryys-kirjoitukset.
Tehkää kuten sanoin.
Heti kun alkaa olla paha, alkakaa kirjoittaa minulle mahdollisimman pahasti ja myrkyllisin sanan-kääntein.
-
Sitten kun alkaa olo tuntua hyvältä, alkakaa lukea kirjoituksianne huolella ja ajatuksella.
Saattaa saada mahtavan herkullinen Euforia.
-
Varoituksen sana:
Kirjoituksistanne saatatte saada päin naamaanne myös selkeän viestin.
Viestin siitä, kuinka paha ja ilkeä parhaimmillaan voitte olla.
Jos ymmärrätte saamanne viestin, on loppu-elämänne luultavasti pilalla.
Toteatte että te itse olette Koiran-pasha, jota kukaan ei ole korjannut.
H.- Heikunkeikku
"hunksz"
Laita nyt vielä toistona muutamat kipaleet kommenttia, että Sinulle voi kaikki ruveta pahoja mieliään ruiskuttamaan. Heikunkeikku kirjoitti:
"hunksz"
Laita nyt vielä toistona muutamat kipaleet kommenttia, että Sinulle voi kaikki ruveta pahoja mieliään ruiskuttamaan."Heikunkeikku"
Laitanhan minä.
Odotan kuitenkin ensin että aloittaja taas jankuttaa ensin samaa asiaa.
Tai joku muu.
Sitten vasta minäkin teen toistoni.
Kuten aina muu-allakin.
H.- Taikuritässä
Kääntäen: onko tuo metodisi? siis kirjoittaminen pahasti, myrkyllisesti jollekin???
- lacucaracha
No juu, mutta tämä on niin kaluttu aihe ja se ei lopu koskaan eli ilkeys. Käskemällä kaikkein vähiten. Ja on sellainen asia, että keskustelemallakaan se ei siitä muuksi muutu. Koska näytät olevan näppärä tekemään aloituksia, keksi please jotakin muuta aihetta kuin nämä parjuujutut.
Toi nikkijuttukin on niin eilistä, vaikka ei taida sinun juttujasi olla. Näytätte muutenkin tuntevan toisenne niin hyvin, että jokainen voisi jopa olla ilman nikkiä, jos se systeeminä olisi mahdollista. Ihmisillä on valinnanvapaus ja se pitää vaan hyväksyä. Elämässä on nieltävä yhtä sun toista, vaikka tekisi mieli tehdä tai sanoa jotakin ikävää. Kannattaa harkita, mikä on viisasta oman itsen vuoksi. Kauna ja viha nimittäin kuluttavat.Sehän tässä vasta ikävää on, kun palstalaisille ei tahdo kelvata mitkään aloitukset. Jos yrittää tehdä vähän keveämpää, jopa humoristista voi olla varma teilatuksi tulemisesta.
Aika ajoin on hyvä nostaa kissa pöydälle, ei se ilkeily myöskään itsekseen lopu.- lacucaracha
Tuo kelpaaminen on palstan tapa tai joidenkin tänne kirjoittavien tapa eli he haukkuvat järjestään kaikki kirjoittajat, jotka saavat mukavasti lukijoita. Jonkinlaista kateutta ja typerää kilpailuhenkeä. Älä lannistu!
Vastaat tunnollisesti kommentteihin ja se on todella kivaa, kiitos. Kun ja jos myrsky alkaa riehua, älä lue kommentteja. Herkät ihmiset eivät voi välttää sitä, että mieli pahoittuu, vaikka kuinka järkeilisi, että ei kannata... Kuitenkin, aloituksethan tämän palstan hengissä pitävät. Joskus vakavampaa, joskus hömppää ja arvostelijoista viis. Lykkyä tykö! lacucaracha kirjoitti:
Tuo kelpaaminen on palstan tapa tai joidenkin tänne kirjoittavien tapa eli he haukkuvat järjestään kaikki kirjoittajat, jotka saavat mukavasti lukijoita. Jonkinlaista kateutta ja typerää kilpailuhenkeä. Älä lannistu!
Vastaat tunnollisesti kommentteihin ja se on todella kivaa, kiitos. Kun ja jos myrsky alkaa riehua, älä lue kommentteja. Herkät ihmiset eivät voi välttää sitä, että mieli pahoittuu, vaikka kuinka järkeilisi, että ei kannata... Kuitenkin, aloituksethan tämän palstan hengissä pitävät. Joskus vakavampaa, joskus hömppää ja arvostelijoista viis. Lykkyä tykö!Kiitos mukavasta kommentista. Olen huomannut joidenkin vain heittävän keskustelun avauksen palstalle, ikäänkuin tyyliin keskustelkaa te muut tästä minun määrittämästä aloituksesta. Itse haluan olla mukana, mutta tiedän senkin jopa ärsyttävän muutamaa palstalaista.
Olen huomannut tuota "hyvä veli" -verkostoitumista täällä. Vai pitäisikö kirjoitta "hyvä nainen", kun enemmistö on heitä ja koiraat ovat palstalla vähemmistönä.
Kateus ja ilkeys eivät ole kaukana toisistaan.
Tahallaan väärin ymmärtämisestä haetaan myös asiaa ilkeilyyn.
Yritetään syöttää toisen sanomaksi, ajatukseksi jotain mikä ei ole ensinkään totta.
Eikös tuolla eduskunnassakin joku sanonut, että tahallinen väärin ymmärtäminen pitäisi lopettaa.- vuodestavuoteen
ja vielä kun tahalliseen väärinymmärrykseen liitetään mielensä pahoitus, niin johan taas voidaan mukamas uhrina piestä syytöntä
kuvittelevatkohan nämä ilkeilijät ettei muut lukijat huomaa heidän taktiikkaansa?
uskon ettei ilkeilijöitä ole kovinkaan monta, osan tunnistaa hyvinkin sanajärjestyksistä, lauserakenteista ja toistuvista kirjoitusvirheistä Tahallaan väärin ymmärtämista tapahtuu. Tarpeettoman paljon meteliä, jostain yhdestä lauseesta, jolla kirjoittaja ei välttämättä ole tarkoittanut mitään sen kummempaa. Vääristellään sanoja.
- Ttimon
Omille geeneilleen (perintötekijöilleen) ei ihminen viu mitään, ne on ja pysyy, kuolemaan saakka. Toinen on ihastuttava, ja kiltti ja fiksu, toinen on koko ikänsä ite piru, esim.
Niille ilkeilijöille tällainen keskustelupalsta taitaa olla otollinen maaperä, kun muuten kukaan ei heitä kestä tai halua olla tekemisissä?
Niille ilkeilijöille tällainen keskustelupalsta taitaa olla otollinen maaperä, kun muuten kukaan ei heitä kestä tai halua olla tekemisissä?
Kyllä minä jos niitä ilkeilijöitä kohtaisin, niin näyttäisin niille taivaan merkit ja saisivat tietää kenen kanssa ovat tekemisissä.
En minä niitä onneksi ole tällä palstalla nähnyt, jotka työntävät saippuaa kissan pylyyn ... ja mitä kaikkia niitä ilkeilijöitä täällä lueteltiinkaan.
Netti, liian vähän tekemistä, turhautunut, tyhjä elämä, v........nen luonne ja vaikka vain alkeellinenkin kirjoitustaito luovat hyvän maaperän tuoda esille ihmisluonteen kaikkein alkukantaismmat taipumukset.
Uusimaa lehdessä oli tänään kirjoitus siitä, että juuri yli kuuskymppiset ovat ottaneet erityisen hyvin netin täyttämään tyhjän elämän aiheuttamaa tylsistymistä. Ehkä tämä on jopa terapiaa jollekin, mistä sen tietää?
Olen vuosien saatoissa tavannut monenlaista kirjoittaa. Ja tiedän täälläkin olevan ihan niitä kaikkein lempeimpiä ja mukavampia ihmisiä, jotka eivät koskaan loukkaa tai ilkeile kenellekään yhtään mitään. Todella surullista on, että myös he saavat osansa näistä alkukantaisimmista taipumuksista.
Niin kauan (liian kauan) olen ollut palstoilla 50.ssä ja nyt täällä, että monenlaista on nähnyt.
Viiskymppisissä tuli enemmän seurattua.
Jokaisella on oma kirjoitustyyli, vaikea sitä on muuttaa.
Kyllä ne ilkeilijät tuolta tunnistaa, vaikka kuinka puskassa yrittävät olla. Kännipäissään kirjoittavat.
Viiskymppisissä tein aloituksia, niin niissä jo näki, miten aloittajaan suhtaududaan.Minulla on vielä pidempi historia. Aloitin jo 4-kymppisten keskusteluissa. Olet oikeassa tuosta kirjoitustyylistä. Se vaan on ja pysyy, ei helposti pysty muuttamaan.
Aloittajaan ikävästi suhtautuminen harmittaa, aivan kuin hän tekisi väärin siinä, kun kirjoittaa tänne. Täällä ei ole yhtään liian paljon keskustelunavauksia, eikä keskustelijoita!mennäporvooseen kirjoitti:
Minulla on vielä pidempi historia. Aloitin jo 4-kymppisten keskusteluissa. Olet oikeassa tuosta kirjoitustyylistä. Se vaan on ja pysyy, ei helposti pysty muuttamaan.
Aloittajaan ikävästi suhtautuminen harmittaa, aivan kuin hän tekisi väärin siinä, kun kirjoittaa tänne. Täällä ei ole yhtään liian paljon keskustelunavauksia, eikä keskustelijoita!Jos sieltä viiskymppisistä viitsisi penkoa ja linkittää muutamia esimerkkejä tänne, niin ei kenellekään jäisiepäselväksi, mistä johtuu palstan nykyinen tilanne.
k-kotton kirjoitti:
Jos sieltä viiskymppisistä viitsisi penkoa ja linkittää muutamia esimerkkejä tänne, niin ei kenellekään jäisiepäselväksi, mistä johtuu palstan nykyinen tilanne.
Itse olen ollut palstalla muutaman vuoden täällä 60:ssä, kommenttisi jäi mietityttämään.
k-kotton kirjoitti:
Jos sieltä viiskymppisistä viitsisi penkoa ja linkittää muutamia esimerkkejä tänne, niin ei kenellekään jäisiepäselväksi, mistä johtuu palstan nykyinen tilanne.
No tännehän ne ovat siirtyneet ilkeilijät sieltä viiskymppisistä ihan viime aikoina täytettyään 60.
- Sataasataaropisee
Välillä olisi positiivista sanottavaa toiselle palstalaiselle, esim vaikka kommentista josta on samaa mieltä.
Parempi on kuitenkin yleensä jättää positiiviset kommentit kertomatta, ettei joku mukava saa vuokseni kuraa niskaansa, sillä vakioilkeilijä kohdistaa jo heti kohta ilkeilynsä kohteelle joka on positiivisen palautteen saanut.
Itse en näistä sontaa tunkevista sääliöistä ja heidän itseeni kohdistuvista kommenteistaan enää välitä, sillä vaihtuvan nimimerkkini ansioista eivät saa minusta enää mitään otetta, harovat vain tyhää omine harhoineen.Tätä juuri tarkoitan, joillekin jotka ovat kerta kaikkiaan saaneet riittävästi osakseen, eivät enää viitsi kirjoittaa omalla nimimerkillään. Se on ikävää.
Samoin on tuon positiivisen palautteen antaminen. Suomalaaiselle on muutenkin vaikea kehua toista ja erehdyt sen tekemään, niin irvileuat huomauttavat takuuvarmasti.- Sataasataaropisee
Tätä juuri tarkoitan, joillekin jotka ovat kerta kaikkiaan saaneet riittävästi osakseen, eivät enää viitsi kirjoittaa omalla nimimerkillään. Se on ikävää.
Samoin on tuon positiivisen palautteen antaminen. Suomalaaiselle on muutenkin vaikea kehua toista ja erehdyt sen tekemään, niin irvileuat huomauttavat takuuvarmasti.Tarkennan vielä ettei haittaa vaikka omaan kommentointiini puuttuvat, en vain viitsi luoda maaperää heidän hyökkäykselleen toista kirjoittajaa kohtaan, tosin osaksi he varmaan pyrkivätkin näin estämään positiivista kommentointia, ja osaksi siinä onnistuvatkin, valitettavasti.
Ilkeilijät kuuluvat ihmisryhmään joka eivät itseäni pysty loukkaamaan, saavat vain säälin tunteeni osakseen, sillä heillä ei asiat ole todellakaan hyvin.
Luin pikaisesti läpi suosikkiaihetta... en minä, mutta.....niin ketjussa ovat kirjoittaneet jo melkein kaikki palstalaiset, hyviksetkö?... Ketä ne ovat ne pahikset, narsistit ymm ? Saa sitä ihmetellä 😨 No, minä suostun pahikseksi. Voi sitten hyvikset toivoa minun häipyvän palstalta kun vanhakin jo olen ja yksinkertainen, kuolemaanikin on toivottu
ja kirjoitusohjeita annettu.
Pitää kuulema miettiä ennen kuin kirjoittaa, että ei sitten kaduta..joo
Kuolema onkin ollut viimeiset viikot mielessäni. Ensin anopin kuolinvuoteella istuen ja sitten vainajaa pukien ja muistojuhlaa näkymättömänä taustahahmona järjestäen. Tänään uurna saatetaan maahan.
Olen sadepäivän harmaudessa savea pyöritellyt.
Huilailen tässä odotan savilyhtytalon hiukan kuivuvan, jotta pääsen kiinnittämään parvekkeet ja muut pienet yksityiskohdat.
...tämmöistä, katotaan....Luin pikaisesti läpi suosikkiaihetta... en minä, mutta.....niin ketjussa ovat kirjoittaneet jo melkein kaikki palstalaiset, hyviksetkö?... Ketä ne ovat ne pahikset, narsistit ymm ? Saa sitä ihmetellä 😨 No, minä suostun pahikseksi. Voi sitten hyvikset toivoa minun häipyvän palstalta kun vanhakin jo olen ja yksinkertainen, kuolemaanikin on toivottu
ja kirjoitusohjeita annettu.
Pitää kuulema miettiä ennen kuin kirjoittaa, että ei sitten kaduta..joo
Kuolema onkin ollut viimeiset viikot mielessäni. Ensin anopin kuolinvuoteella istuen ja sitten vainajaa pukien ja muistojuhlaa näkymättömänä taustahahmona järjestäen. Tänään uurna saatetaan maahan.
Olen sadepäivän harmaudessa savea pyöritellyt.
Huilailen tässä odotan savilyhtytalon hiukan kuivuvan, jotta pääsen kiinnittämään parvekkeet ja muut pienet yksityiskohdat.
...tämmöistä, katotaan....- etkö.tajua
Jokainen normaalijärkinen ymmärtää mikä on ystävällista fiksua käyttäytymistä, missä raja menee, mikä on pirullisuutta.
etkö.tajua kirjoitti:
Jokainen normaalijärkinen ymmärtää mikä on ystävällista fiksua käyttäytymistä, missä raja menee, mikä on pirullisuutta.
En minä mittään tajua, yksinkertainen ihminen. Älä ole ilkeä vähempiosaiselle.
- maissiiii
Hups heijaa, onpas vastenmielinen ketju,
Me pienet koululaiset rivissä kerromme mitä se ilkeys tässä meidän porukassa oikein on. Toisella puolella pöytää jyvät ja toisella akanat, molempia löytyy, kiitoksia ja nuhteita tulee, voi, voi.
Enhän minä, mutta kun nuo muut.
Täytyy sanoa, että löydän kaiken ketjussa kirjoitetun omasta itsestäni, paskamaisista luonteenpiirteistäni, kun minä- minä kirjoittaja olen, satutan, haavoitan ja loukkaankin.
Geenit ovat ihan mitä sattuu, sieltä surkeimmasta geenistöstä, sadisti ja narsisti minussa elää ja voi hyvin, aina vähättelen käsityskyvyttömästi kaikkia.
Hitsi vie, kun olen niin tympääntynyt tähän tyhjään elämääni, tölvin ja etsin heikkoja lenkkejä, heitä oikein kyttään. Kyynistynyt ja alistunut olen, silti kilpailuhenkinen ja katteellisen katkeroitunut.
Olen todella negatiivinen vittumainen luonne, niin normiskaalasta ei ole tietoakaan, eristäydyn näihin surkeisiin elämäni olosuhteisiin, joissa ei huvin huvia ole lain.
Kirjoitustaitonikin on halpamaisen surkea suorastaan alkeellinen, jotakin ne terapiastakin kirjoittivat, en ymmärtänyt. Jos virheitä vilisee kirjoituksissa, niin ihan hurjasti niitä on vittumaisissa luonteenpiirteissäni. Ja kaiken lisäksi olen vielä tyhmä kaikenmoisin harhailevin harhoin. Asiani ovat totta tosiaan huonosti.
Nyt tämä näin provosoitunut piru ignooraa tämän aloituksen.- pari.tuli
Marttyyreita tästä enää puuttuikin
- Kysynpähänvaan
Oletko ihan varma että kannattaa lyödä läskiksi näin vakava aihe?
Palomalle mennyt viesti oli erehdys maissii
Olen pahoillani, että aloittamani keskustelu aiheutti tällaisen vastareaktion.mennäporvooseen kirjoitti:
maissii
Olen pahoillani, että aloittamani keskustelu aiheutti tällaisen vastareaktion.No eikö se ollut tarkoituskin.
Sama tarkoitus tässä kuin "surullista luettavaa" ketjussakin.
Minä taas olen ollut myös pääasiallisesti muissa touhuissa mutta kävin ny tkuitenkin vilkaisemassa palstan tilaa. Tavallinen hiekkalaatikko.
Allekirjoitan kuitenkin ihan omalla pärställäni ja nimimerkilläni että kuulun ehdottomasti palstan "hyviksiin".
Tuollainen turhanpäiväinen jahtaaminen ja ivaaminen ei tee palstaa yhtään mielenkiintoisemmaksi. Puskiin piiloutuminen ei myöskään auta. Tää on kuin pahin lastentarha jonne on ilmeisesti nyt tullut mukaan lapsia muiltakin leikkikentiltä nananannaa naa. naa. Tunnen myötätuntoa jopa Tellukkaa ja leskeäkin kohtaan jotka ovat joutuneet jahtaamisen ja vähättelyn kohteeksi.- kysynpähänvaan
Oletko ihan varma että kannattaa lyödä läskiksi näin vakava aihe?
Hiekkalaatikoiksi näitä keskustelupalstoja on sanottu vuosikymmeniä, mutta en silti hyväksy ala-arvoista tai lapsellista käyttäytymistä. Ihan varmaan jokainen joka pahoittaa toisen mielen on jo kokenut sen itsekin. Mutta en haluaisi palstasta pelkästään roskasankoa, jonne voi kaataa kaikki likavedet. Onneksi enemmistö on mukavia kirjoittajia, sinäkin Paoloma.
Hiekkalaatikoiksi näitä keskustelupalstoja on sanottu vuosikymmeniä, mutta en silti hyväksy ala-arvoista tai lapsellista käyttäytymistä. Ihan varmaan jokainen joka pahoittaa toisen mielen on jo kokenut sen itsekin. Mutta en haluaisi palstasta pelkästään roskasankoa, jonne voi kaataa kaikki likavedet. Onneksi enemmistö on mukavia kirjoittajia, sinäkin Paoloma.
Et hyväksy? Ja sinä et haluaisit?
Palsta on mitä on, eikä tänne pakoteta ketään.
Et sinä toisten keskustelijoitten moittimisella ja nokkimisellasi tee tätä palstaa yhtään paremmaksi vaikka tekisit loputtomasti aloituksia aiheesta.
Jos et hyväksy palstaa tällaisenaan, niin sinulla itselläsi on silloin sopeutumisongelmia. Toiset keskustelijat eivät ole se ongelma vaan se ongelma nousee sinusta itsestäsi. Et sinä pysty toisia keskustelijoita muuttamaan mieleisiksesi vaikka haluaisitkin.
Moni muukin tänne on tulla leuhuttanut edellisestä ikäryhmästä takki levällään aikeenaan muutta palstan keskustelijat oman pillinsä mukaisiksi. Ei se ole toisiltakaan onnistunut ja yhtä turhautuneiksi hekin ovat itsensä tunteneet epäonnistuttuaan niinkuin sinäkin.
- Arkistostani
Aloittaja.
Etkö ole palstavuosiesi varrella nähnyt mitään? En ymmärrä.
Kirjoitat olleesi ikäryhmät-palstoilla mukana jo 40 alkaen.
Sinulla on tällä palstalla muutamia mukavia ennestään tuttuja.
Silti kirjoitat kuin alokas aamukampa koskemattomana.
Tunnet varmaan Friidunkin :D tämän palstakummituksen, jota minulla ei ollut kunnia tuntea alussa, vaikka minua häneksi luuloteltiinkin. En tunne vieläkään mutta Friidu on korppiksen kommentin mukaan hmpff:n fb-kaveri, jonka hmpff:n fb-kaveri korppiskin oli muttei ole enää siitä syystä, kun hmpff on Friidun kaveri, ja korppiksen mukaan Friidu komistuu ja hmpff jää toiseksi.
On vanha jengi koossa.
Mie tulin tälle 60 palstalle yli 5 vuotta mutta alle 10 vuotta sitten. Miulla ei ollut ainuttakaan tuttua. Silloinkin oli meno hurjaa. Mielestäni hurjempaa kuin nyt. Aloitukseni poistettiin tai ainakin sabotoitiin alkanut asiallinen keskustelu höpökommenteilla pilalle. Yks vaki kirjoitti toiselle, ettei minulle voi ikinä antaa vihreää peukkua. Toinen ei vastaan väittänyt. Silloin lueskelin 50 palstalta näiden kirjoituksia.
Tein valituksia ylläpidolle. Pyysin muutaman pahimman bannaamista.
Palstalle tuli sheriffi joksikin aikaa.
Mitään muutosta ei tapahtunut. Ketään ei bannattu. Tämä tyyli on hyväksytty.Olen nähnyt palstavuosien aikana paljonkin. Muun muaassa Friidu on tuttu, samoin hmpff vuosien takaa. Ehkä tällaiset ilkeilyt eivät ole vielä koventtaneet minua ja pystyn tuntemaan empaattisuutta lähimmäisiäni kohtaan?
- Arkistostani
Olen nähnyt palstavuosien aikana paljonkin. Muun muaassa Friidu on tuttu, samoin hmpff vuosien takaa. Ehkä tällaiset ilkeilyt eivät ole vielä koventtaneet minua ja pystyn tuntemaan empaattisuutta lähimmäisiäni kohtaan?
Aloittaja.
Kun näyttää, että valitat palstalla saamaasi kohtelua. Se on verrattavissa miesflunssaan, tiedäthän
En ole huomannut sinun missään keskustelussa puolustavan jotain toista nikkiä. Se olisi empatiaa. Arkistostani kirjoitti:
Aloittaja.
Kun näyttää, että valitat palstalla saamaasi kohtelua. Se on verrattavissa miesflunssaan, tiedäthän
En ole huomannut sinun missään keskustelussa puolustavan jotain toista nikkiä. Se olisi empatiaa.Puolustaa hän aina sellaisia ja vain sellaisia, jotka kehuvat hänet maasta taivaisiin ja ovat hänen kanssaan samaa mieltä.
Niinhän narsistit tekevät.- Arkistostani
Tellukka kirjoitti:
Puolustaa hän aina sellaisia ja vain sellaisia, jotka kehuvat hänet maasta taivaisiin ja ovat hänen kanssaan samaa mieltä.
Niinhän narsistit tekevät.Siinä on itsekullakin pysähtymisen ja mietinnän paikka, että olenko oikeudenmukainen ja tasapuolinen kaikille. Sellaisia pelkäämättömiä ja jalomielisiä ihmisiä on olemassa ja heidät tavatessaan hämmästyn aina. Sen verran harvinaista on.
Tarvittaisiin heitä joka seuraan lisää. Tällekin palstalle ja olen ilokseni ollut huomaavinani, että joku pyrkii sellaiseen täällä keskusteluissa. Vaatii tietoista yritystä, sillä helposti meillä ihmisillä vastauksen tyyli valikoituu pärstäkertoimen mukaan.
Noin nyt yleisesti voisi miettiä, ennenkuin lataa täyslaidallisen, että täällä (puoli)tuntemattoman kirjoituksesta ei voi tietää, millainen tilanne kirjoittajalla siellä oikeassa elämässään on. Ihmisellä voi olla vaikeaa ja silti kirjoittaa reippaasti tai ilkeästi. Ettemme lastaa sitä viimeistä oljenkortta, joka katkaisee kamelin selän. Arkistostani kirjoitti:
Siinä on itsekullakin pysähtymisen ja mietinnän paikka, että olenko oikeudenmukainen ja tasapuolinen kaikille. Sellaisia pelkäämättömiä ja jalomielisiä ihmisiä on olemassa ja heidät tavatessaan hämmästyn aina. Sen verran harvinaista on.
Tarvittaisiin heitä joka seuraan lisää. Tällekin palstalle ja olen ilokseni ollut huomaavinani, että joku pyrkii sellaiseen täällä keskusteluissa. Vaatii tietoista yritystä, sillä helposti meillä ihmisillä vastauksen tyyli valikoituu pärstäkertoimen mukaan.
Noin nyt yleisesti voisi miettiä, ennenkuin lataa täyslaidallisen, että täällä (puoli)tuntemattoman kirjoituksesta ei voi tietää, millainen tilanne kirjoittajalla siellä oikeassa elämässään on. Ihmisellä voi olla vaikeaa ja silti kirjoittaa reippaasti tai ilkeästi. Ettemme lastaa sitä viimeistä oljenkortta, joka katkaisee kamelin selän.Ei tällaisella yleisellä palstalla voi lähteä siitä, että mahdollisesti jossain voi olla lukemassa palstaa joku, joka voi huonosti toisten kirjoittelusta.
Luulisi jokaisella ihmisellä olevan sen verran itsesuojeluvaistoa, ettei vapaaehtoisesti tunge itseään sellaisiin paikkoihin, joissa voi huonosti.
Kyllä se vastuu itsestään on jokaisella itsellään.- Arkistostani
Tellukka kirjoitti:
Ei tällaisella yleisellä palstalla voi lähteä siitä, että mahdollisesti jossain voi olla lukemassa palstaa joku, joka voi huonosti toisten kirjoittelusta.
Luulisi jokaisella ihmisellä olevan sen verran itsesuojeluvaistoa, ettei vapaaehtoisesti tunge itseään sellaisiin paikkoihin, joissa voi huonosti.
Kyllä se vastuu itsestään on jokaisella itsellään.Tarkoitin, että kommentoidessaan jollekin ottaa niinku etäisyyttä ja antaa tilaa sille ihmiselle ja hänen olotilalleen ja mielipiteelleen. Ettei anna vihaisuuden tarttua itseen. Ettei heti vasen koukku ja oikea suora.
Satunnaiset lukijat voidaan jättää vähälle huomiolle. Tässä asiassa olen kyllä Tellukan linjoilla. Arkistostani & Tellukka.
Olemme aikuisia ihmisiä - ainakin iän puolesta - ja periaatteessa jokaisen tulisi vastata itsestään. Kaunis ja ihanteellinen ajatus tuo tietenkin on, että alkaisimme puolustamaan toista silloin kun ITSE määrittelemmme hänen olevan tuen tarpeessa. Emme kuitenkaan voi tietää, onko hän sitä. Ja jos menemme hätiin osoittaaksemme empatiaa, se näyttäisi usein vain ilisäävän rähinää. Siksikin olen sitä mieltä, ettei kovin hanakasti kannata tarttua "ilkeilyyn" eikä osoitella sitä.
Ketjussa näytään pohtineen, onko ilkeys geeneissä. Valmius siihen on mielestäni kaikissa, mutta mikä tekee jostakusta lajin taitajan taitaa olla monen tekijän summa.
Siitä mielen pahoittamisesta tai pahoittumisesta ei minusta myöskään kannata kantaa isoa huolta. Jos joku tahallisesti pahoittaa toisen mielen, hän maksaa siitä ennemmin tai myöhemmin, jossakin muodossa. Jos oma mieli pahoittuu, se täytyy vain kestää ja yrittää ottaa opikseen. Voi välttää henkilöä, joka pahan mielen aiheutti, voi tutkailla itseään ja miettiä, onko omassa käytöksessä tai persoonassa jotakin sellaista, mikä hyökkäyksen aiheutti. Luontoaan ei tietenkään voi muuttaa, mutta asian tunnistaminen vapauttaa kuitenkin.
Yleinen linja täälläkin näyttäisi olevan, että hyökkäykseen vastataan vastahyökkäyksellä ja silloinhan on rähinä valmis. Harvoin se näyttäisi kuitenkaan johtavan "ilman puhdistumiseen" vaan pikemminkin jonkinlaiseen inttämiskisaan, toistensa ohi puhumiseen, näytelmään, mitä
en ainakaan itse ulkopuolisena jaksa seurata.
Niin, että kuten aikaisemmasakin ketjussa (samasta aiheesta), kehtaan taas sanoa:
"jatketaan entiseen malliin". ..)) Eikä tämä siis tarkoita sitä, että pitäisin ilkeilyä suotavana vaan sitä että nollatoleranssi sen kohdalla on mahdoton tavoite - ainakin näillä reunaehdoilla, mitä tämä foorumi voi tarjota.- Ihanvakavasti
demeter1 kirjoitti:
Tässä asiassa olen kyllä Tellukan linjoilla. Arkistostani & Tellukka.
Olemme aikuisia ihmisiä - ainakin iän puolesta - ja periaatteessa jokaisen tulisi vastata itsestään. Kaunis ja ihanteellinen ajatus tuo tietenkin on, että alkaisimme puolustamaan toista silloin kun ITSE määrittelemmme hänen olevan tuen tarpeessa. Emme kuitenkaan voi tietää, onko hän sitä. Ja jos menemme hätiin osoittaaksemme empatiaa, se näyttäisi usein vain ilisäävän rähinää. Siksikin olen sitä mieltä, ettei kovin hanakasti kannata tarttua "ilkeilyyn" eikä osoitella sitä.
Ketjussa näytään pohtineen, onko ilkeys geeneissä. Valmius siihen on mielestäni kaikissa, mutta mikä tekee jostakusta lajin taitajan taitaa olla monen tekijän summa.
Siitä mielen pahoittamisesta tai pahoittumisesta ei minusta myöskään kannata kantaa isoa huolta. Jos joku tahallisesti pahoittaa toisen mielen, hän maksaa siitä ennemmin tai myöhemmin, jossakin muodossa. Jos oma mieli pahoittuu, se täytyy vain kestää ja yrittää ottaa opikseen. Voi välttää henkilöä, joka pahan mielen aiheutti, voi tutkailla itseään ja miettiä, onko omassa käytöksessä tai persoonassa jotakin sellaista, mikä hyökkäyksen aiheutti. Luontoaan ei tietenkään voi muuttaa, mutta asian tunnistaminen vapauttaa kuitenkin.
Yleinen linja täälläkin näyttäisi olevan, että hyökkäykseen vastataan vastahyökkäyksellä ja silloinhan on rähinä valmis. Harvoin se näyttäisi kuitenkaan johtavan "ilman puhdistumiseen" vaan pikemminkin jonkinlaiseen inttämiskisaan, toistensa ohi puhumiseen, näytelmään, mitä
Niin, että kuten aikaisemmasakin ketjussa (samasta aiheesta), kehtaan taas sanoa:
"jatketaan entiseen malliin". ..)) Eikä tämä siis tarkoita sitä, että pitäisin ilkeilyä suotavana vaan sitä että nollatoleranssi sen kohdalla on mahdoton tavoite - ainakin näillä reunaehdoilla, mitä tämä foorumi voi tarjota.Eivät tuollaiset hyökkäykset aloittajaa kohtaan ketään hyödytä. Tai meneminen palstahäirikön puolella, joka saa vaan lisää vettä myllyyn häiriköintiin ja keskustelujen rikkomiseen.
Tellukka on tällä palstalla hunkszin lisäksi ainoa joka inttää. Ihanvakavasti kirjoitti:
Eivät tuollaiset hyökkäykset aloittajaa kohtaan ketään hyödytä. Tai meneminen palstahäirikön puolella, joka saa vaan lisää vettä myllyyn häiriköintiin ja keskustelujen rikkomiseen.
Tellukka on tällä palstalla hunkszin lisäksi ainoa joka inttää.Hyökkäykset aloittajaa kohtaan ? Mistä sinä sellaista löysit ? En kai minä häntä maininnut kertaakaan ?
Meneminen palstahäirikön puolelle ? Jos ajattelee samoin, voi kai sen sanoa ilman, että on "jonkun puolella" ?
Minulle viestisi todisti sen, että lukija kirjoitaa viestiin uudelleen omassa pääsään, eikä sitä kannata lähteä oikaisemaan. Kiitos kuitenkin kannanotosta. Eipähän jäänyt sitä käsitystä, että tuli ymmärretyksi..))demeter1 kirjoitti:
Tässä asiassa olen kyllä Tellukan linjoilla. Arkistostani & Tellukka.
"jatketaan entiseen malliin". ..)) Eikä tämä siis tarkoita sitä, että pitäisin ilkeilyä suotavana vaan sitä että nollatoleranssi sen kohdalla on mahdoton tavoite - ainakin näillä reunaehdoilla, mitä tämä foorumi voi tarjota.Kaipa se on niinkin, että toiset ottaa kamalan tosissaan kaiken ja toiset taas vähemmän tosissaan.
Minäkin intoudun välillä Tellukan kanssa vääntämään. En edes ajattele, että se olisi jotain rähinää.
Se vaan on sellaista sanailua, mittelöä. Minä kyllä pidän puoleni, mutten ota kovinkaan vakavasti. Lopputulema on aina se, että minua rupeaa itsekseni naurattamaan.
Olen sellainen hetkien käyttäjä ja tulevaisuuden ajattelija, etten märehdi menneitä.
Kommenttisi tarkoituksen mielestäni ymmärsin oikein hyvin, kuten yleensäkin uskon tajuavani ´´aaltopituutesi.´´eppu2 kirjoitti:
Kaipa se on niinkin, että toiset ottaa kamalan tosissaan kaiken ja toiset taas vähemmän tosissaan.
Minäkin intoudun välillä Tellukan kanssa vääntämään. En edes ajattele, että se olisi jotain rähinää.
Se vaan on sellaista sanailua, mittelöä. Minä kyllä pidän puoleni, mutten ota kovinkaan vakavasti. Lopputulema on aina se, että minua rupeaa itsekseni naurattamaan.
Olen sellainen hetkien käyttäjä ja tulevaisuuden ajattelija, etten märehdi menneitä.
Kommenttisi tarkoituksen mielestäni ymmärsin oikein hyvin, kuten yleensäkin uskon tajuavani ´´aaltopituutesi.´´"eppu2"
Etsi noin tee eppu.
Sinä olet kipeän tosissasi.
Katsos, toisinaan esittämäsi "huumori" Savoineen on paljastanut sinut jo aikoja sitten.
H.hunksz kirjoitti:
"eppu2"
Etsi noin tee eppu.
Katsos, toisinaan esittämäsi "huumori" Savoineen on paljastanut sinut jo aikoja sitten.
H.Et sinä noin tee eppu...
H.- Arkistostani
demeter1 kirjoitti:
Hyökkäykset aloittajaa kohtaan ? Mistä sinä sellaista löysit ? En kai minä häntä maininnut kertaakaan ?
Meneminen palstahäirikön puolelle ? Jos ajattelee samoin, voi kai sen sanoa ilman, että on "jonkun puolella" ?
Minulle viestisi todisti sen, että lukija kirjoitaa viestiin uudelleen omassa pääsään, eikä sitä kannata lähteä oikaisemaan. Kiitos kuitenkin kannanotosta. Eipähän jäänyt sitä käsitystä, että tuli ymmärretyksi..))"demeter1"
Minäkin uskon ymmärtäneeni kirjoittamasi. (Aivan täysin samaa mieltä en ole.) Tunnustan, että sinun palstakäyttäytymistäsi ajattelin kirjoittaessani tällä palstalla havaitsemastani kirjoittajasta, joka pyrkii oikeudenmukaisuuteen ja tasapuolisuuteen itsenäisesti, rohkeasti ja myötäilemättä palstakamuja. (Arkistostani 10.10.2017 19:27) eppu2 kirjoitti:
Kaipa se on niinkin, että toiset ottaa kamalan tosissaan kaiken ja toiset taas vähemmän tosissaan.
Kommenttisi tarkoituksen mielestäni ymmärsin oikein hyvin, kuten yleensäkin uskon tajuavani ´´aaltopituutesi.´´Kiitos eppu2. Olipa hyvä "nähdä" sinuakin. Tässä on tainnut kumpaisellakin olla askaretta, sitä niinkutsuttua elämää, mikä ei välttämättä tänne näy..))
Heh, Tellukka valitsee tarkoin ne, joiden kanssa vääntöön ryhtyy, hänelle pitää olla haastetta.
Minusta ei oikein taida saada "otetta", kuten täällä ja jossakin muuallakin on todettu: hajuton ja mauton olmi..))
Noin se minullakin usein käy, jos sanasotaan joudun: alkaa naurattaa. Ei siis mitenkään voitonriemuisesti tai ivallisesti vaan veljellisesti/sisarellisesti - samassa veneessä me lopulta ollaan eikä ne tavoitteetkaan taida niin kovasti toisistaan poiketa: ihmisiksi yritetään elää ja
pinnalla pysytellä - noin kuvannollisesti.. .Ehkä ne samanhenkiset ovat niitä pelastusrenkaita, joiden varassa jaksaa säilyttää uskonsa ja toivonsa yhä kasvaien uhkien edessä. Viittaan siis nyt vähän isompiin kuvioihin kuin näihin palstakahinoihin...Arkistostani kirjoitti:
"demeter1"
Minäkin uskon ymmärtäneeni kirjoittamasi. (Aivan täysin samaa mieltä en ole.) Tunnustan, että sinun palstakäyttäytymistäsi ajattelin kirjoittaessani tällä palstalla havaitsemastani kirjoittajasta, joka pyrkii oikeudenmukaisuuteen ja tasapuolisuuteen itsenäisesti, rohkeasti ja myötäilemättä palstakamuja. (Arkistostani 10.10.2017 19:27)No voi. Kiitos Arkistoistani. Ihan kuin olisin tunnistanut "äänesi". Sinuakin olen kaipaillut, jos olet se, joksi sinua luulen..)) Ellet ole, niin pysy toki" kanavilla". Kiva lukea selkeää ja punnittua tekstiä, Kuten sanottu, arvostan asennettasi, vaikka en itse siihen pysty...
hunksz kirjoitti:
"eppu2"
Etsi noin tee eppu.
H.Höpö höpö, oletkos Sinä ihan sekaisin. Kalakukkoo oon joskun syönyt Kuopion torilla, siinä minun Savoni.
eppu2 kirjoitti:
Kommenttisi tarkoituksen mielestäni ymmärsin oikein hyvin, kuten yleensäkin uskon tajuavani ´´aaltopituutesi.´´Ei sinusta, eppu, ole sanailemaan, ikävä kyllä.
Aloitat leikin hyvin pontevasti, vähän hyökkäävästikin, mutta kun sinulle siihen vastaa, niin alat nikottelemaan ja änkyttämään ja sitten piiloudut sen taakse, että alkoi mukamas naurattamaan tai huvittamaan, on flunssa etkä jaksa vääntää, et aio lisätä vettä myllyyn, tai sitten vedät sen tyypillisen valttikorttisi esiin, että toinen on lapsellinen tai toisella on paha olo ...
Siilistäkin on enemmän ja kauemmin vastusta ennenkuin hän sanoo, ettei jaksa enää vääntää. Hänen kanssaan on ihan kiva rupatella.Tellukka kirjoitti:
Ei sinusta, eppu, ole sanailemaan, ikävä kyllä.
Aloitat leikin hyvin pontevasti, vähän hyökkäävästikin, mutta kun sinulle siihen vastaa, niin alat nikottelemaan ja änkyttämään ja sitten piiloudut sen taakse, että alkoi mukamas naurattamaan tai huvittamaan, on flunssa etkä jaksa vääntää, et aio lisätä vettä myllyyn, tai sitten vedät sen tyypillisen valttikorttisi esiin, että toinen on lapsellinen tai toisella on paha olo ...
Siilistäkin on enemmän ja kauemmin vastusta ennenkuin hän sanoo, ettei jaksa enää vääntää. Hänen kanssaan on ihan kiva rupatella.Älä yhtään yritä, en ala.
eppu2 kirjoitti:
Älä yhtään yritä, en ala.
Kunhan nyt vastaisit niihinkään aikaisempiin kysymyksiini nikottelematta.
Mutta kun ei sinusta ole ...
- oiuter
Ei ilkeys ole kuulijan syy! Ilkeys on syvältä- ihmisessä. Ilkeys on huono itsetunto. Rakkaudetttomuus-kateus -katkeruus.Ilkeys on pahuutta-pahaaa energiaa-ilkeys puhuu pahaa-haluaa muille pahaa. Ei ilkeä ole vahva ihminen vaan voi olla väkivaltainen. On totta että ilkeän ihmisen ilkeät puheet kannattaa ohittaa huomioimatta niitä mitenkään. Ilkeän ihmisen seuraa kannattaa karttaa!
- Taikuritässä
Kysymys, mikä tuli ketjun luettuani, ketkä olivat aikoinaan työpaikkakiusaajia?
Oliko työyhteisössänne 0-toleranssi? Sovittelitteko koskaan työpaikkakiusaamistapauksia?
Aloitus on erittäin hyvä ja ajankohtainen. Kukin voisi pestä omaa pyykkiään;
Villa- , hieno- , kirjo- tai valkopesuohjelmalla. Esipesukin voi olla tarpeen.
Toisten pyykkiin ei kandee sormia laittaa, paitsi hyvällä. - kiusanhenkiä
Taikuritässä kirjoitti:
Kysymys, mikä tuli ketjun luettuani, ketkä olivat aikoinaan työpaikkakiusaajia?
Oliko työyhteisössänne 0-toleranssi? Sovittelitteko koskaan työpaikkakiusaamistapauksia?
Aloitus on erittäin hyvä ja ajankohtainen. Kukin voisi pestä omaa pyykkiään;
Villa- , hieno- , kirjo- tai valkopesuohjelmalla. Esipesukin voi olla tarpeen.
Toisten pyykkiin ei kandee sormia laittaa, paitsi hyvällä.Keitä eniten epäilet?
- Taikuritässä
Mitäs tuohon vastaisi? Mitä, jos miettisit ihan itse? Ei tarvitse tulla kertomaan.
Häivyn kirjastoon uusimaan lainauksia. - kiusanhenkiä
Taikuritässä kirjoitti:
Mitäs tuohon vastaisi? Mitä, jos miettisit ihan itse? Ei tarvitse tulla kertomaan.
Häivyn kirjastoon uusimaan lainauksia.Mun ei tarvi tuollasia miettiä, hölmöä sun vihjailla kun et kuitenkaan uskalla sanoa.
Itsetunnossa onkin varmaan jotain vikaa, jos ilkeily on ainoaa ajanvietettä. Tällaisissä palstakeskusteluissa voivat herkemmät ihmiset loukkaantua pahasti ja täällä on myös heikompia lukijoita sairauden tms. takia.
Vahvat kirjoittajat toivottavasti puolustavat avuttomampia.- Nivelrikkoko
Itsetunnossa onkin varmaan jotain vikaa, jos ilkeily on ainoaa ajanvietettä. Tällaisissä palstakeskusteluissa voivat herkemmät ihmiset loukkaantua pahasti ja täällä on myös heikompia lukijoita sairauden tms. takia.
Vahvat kirjoittajat toivottavasti puolustavat avuttomampia.Mikä sairaus lukemista vaikeuttaa, muu kuin heikkonäköisyys?
Vahvat kirjoittajat toivottavasti puolustavat avuttomampia.Lopeta lässytys, toisten itsetunnoista ja omasta empaattisuudestasi, alkaa etomaan.
- Lopeta.itse
korppis kirjoitti:
Lopeta lässytys, toisten itsetunnoista ja omasta empaattisuudestasi, alkaa etomaan.
Ilkeällä ei myöskään ole häpeäntuntoa joka soimaisi, vaan hän nauttii kun saa haavoittaa muita. Kaverilauma (yleensä henkisesti rampoja) sitten puolustelee ilkeilijän koskemattomuutta, joten hän ei joudu vastuuseen vaan tyrmää kaikki herkimmät kielellään ja kääntää asiat nurinpäin. Toivotaan, että terävänäkökyky joskus kohtaisi peilikuvansa samalla terävyydellä ja hän saisi mieleensä myös ymmärrystä
Lopeta.itse kirjoitti:
Ilkeällä ei myöskään ole häpeäntuntoa joka soimaisi, vaan hän nauttii kun saa haavoittaa muita. Kaverilauma (yleensä henkisesti rampoja) sitten puolustelee ilkeilijän koskemattomuutta, joten hän ei joudu vastuuseen vaan tyrmää kaikki herkimmät kielellään ja kääntää asiat nurinpäin. Toivotaan, että terävänäkökyky joskus kohtaisi peilikuvansa samalla terävyydellä ja hän saisi mieleensä myös ymmärrystä
Kuulut joukkoon, ymmärrän.
- Taikuritässä
kiusanhenkiä kirjoitti:
Mun ei tarvi tuollasia miettiä, hölmöä sun vihjailla kun et kuitenkaan uskalla sanoa.
Tiedätkös, ihan hyvällä, en ole niin hölmö, että olisin yllytettävissä.
Entä sinä? - Vielävapaana
Nivelrikkoko kirjoitti:
Mikä sairaus lukemista vaikeuttaa, muu kuin heikkonäköisyys?
Luepa palstaa uudelle, kyllä nuo mielenterveydelliset ongelmat ja avohoito näkyy täälläkin.
- UllaSitruuna
Ilkeä luontoinen henkilö on vastenmielinen. Kukaan ei pidä oikein sellaisesta. Minä ainakin tykkään kivasta henkilöstä mieluummin, luonnollisesti.
Mutta minkäs se pirullisen luonteen omaava perintötekijöilleen voi. Ei kukaan muukaan voi. Yleensä tollasen ihmisen vanhemmissa tai vielä vanhemmissa on ihan samoja piirteitä ja sama tyyli.Luonnollisesti, juuri näin ja mukavaa keskustelua saadaan ilman ärsyttämistä tai liian monimutkaisia kirjoituksia, joista ei ota selvää loppujen lopuksi edes kirjoittaja itsekään. Liika näppäryys on huonosta näillä foorumeilla.
- AmorphisW
"Mutta minkäs se pirullisen luonteen omaava perintötekijöilleen voi. Ei kukaan muukaan voi. Yleensä tollasen ihmisen vanhemmissa tai vielä vanhemmissa on ihan samoja piirteitä ja sama tyyli. "
näin se on ihan just.
Montako aloitusta vielä aiot tehdä samasta aiheesta, minkälaisia toiset keskustelijat ovat (ketään tarkemmin nimeämättä)?
Passiivista itsekehua nuo tuollaiset.- Tellukka.on.rupusakkia
Mitäpä jos et lähettäisi niitä paskakirjoituksiasi, vaan lukisit ensiksi mitä soopaa taas tuli kirjoitettua.
Kamalaa katsoa, kun yksi ja sama palstahäirikkö on joka päivä esillä täällä ja nimenomaan huonona esimerkkinä. Kyllä vittumaisuutesi on jo huomattu ja tiedetään sinun olevan yksinäinen ihminen vieraassa maassa.
Mutta älä kaada sitä paskaa palstalaisten niskaan. Kärsi omissa liemissäsi sitä kurjuutta, jonka olet ihan itse itsellesi tehnyt. Kokoa järkesi ja mieti millaisia viestejä tänne lähetät. Tämä ei ole mikään sairaan ihmisen kuntoutuspaikka, jossa kaikki voivat purkaa surkeuttaan. Tellukka.on.rupusakkia kirjoitti:
Mitäpä jos et lähettäisi niitä paskakirjoituksiasi, vaan lukisit ensiksi mitä soopaa taas tuli kirjoitettua.
Kamalaa katsoa, kun yksi ja sama palstahäirikkö on joka päivä esillä täällä ja nimenomaan huonona esimerkkinä. Kyllä vittumaisuutesi on jo huomattu ja tiedetään sinun olevan yksinäinen ihminen vieraassa maassa.
Mutta älä kaada sitä paskaa palstalaisten niskaan. Kärsi omissa liemissäsi sitä kurjuutta, jonka olet ihan itse itsellesi tehnyt. Kokoa järkesi ja mieti millaisia viestejä tänne lähetät. Tämä ei ole mikään sairaan ihmisen kuntoutuspaikka, jossa kaikki voivat purkaa surkeuttaan.Massapostitusta.
Lukeeko aloittaja itsensä rupusakkiin?
Löytyykö ilkeiden kommenttien uhreille empatiaa ja rauhallista kannustusta.
Menikö aloittaja etimään uusia netin analyyseja ilkeille.
Omituisia nimimerkkejä ja kopioituja viestejä.
Feikkiä, feikkiä. Aloittajan ketju todellakin ihan oma ketju 😂Tellukka.on.rupusakkia kirjoitti:
Mutta älä kaada sitä paskaa palstalaisten niskaan. Kärsi omissa liemissäsi sitä kurjuutta, jonka olet ihan itse itsellesi tehnyt. Kokoa järkesi ja mieti millaisia viestejä tänne lähetät. Tämä ei ole mikään sairaan ihmisen kuntoutuspaikka, jossa kaikki voivat purkaa surkeuttaan.Miksi sinä katselet sellaista, mistä saat traumoja?
- TuliJää
Tellukka kirjoitti:
Miksi sinä katselet sellaista, mistä saat traumoja?
Kiitos kun vastasit mutta en odottanutkaan että juuri sinä, 60 -trollipasko, tosta mitään ymmärrä, *suuna ja päänä* tarvii olla vastaamassa vaikkei sulla edes ole kavereitakaan kun se ainookin muutti hätäpäissään jonnekin tai minne lie...hyvä kun muutti mokomakin ketale etten pahemmin sanois.
Soittele nyt sinne Mariebergin Piirimielisairaalan suljetulle SCC-osastolle, ne voi sua auttaa kun ne tietää SCC verbit ja osaa lobotoida tyhjän pääsi.
Onnea matkaan. TuliJää kirjoitti:
Kiitos kun vastasit mutta en odottanutkaan että juuri sinä, 60 -trollipasko, tosta mitään ymmärrä, *suuna ja päänä* tarvii olla vastaamassa vaikkei sulla edes ole kavereitakaan kun se ainookin muutti hätäpäissään jonnekin tai minne lie...hyvä kun muutti mokomakin ketale etten pahemmin sanois.
Soittele nyt sinne Mariebergin Piirimielisairaalan suljetulle SCC-osastolle, ne voi sua auttaa kun ne tietää SCC verbit ja osaa lobotoida tyhjän pääsi.
Onnea matkaan.Kanadaan. Sinne se muutti.
Minä olen nyt vähän ulkopuolella sinun sanastostasi.
Missä lienet oppinut nuo kaikki termit, minulle oudot; SCC-osasto, SCC verbit, lobotoida tyhjä pää (onko sellainen mahdollistakaan?) Mitä ne tarkoittavat?
Kuinka olet tutustunut Mariebergin Piirimielisairaalaan, josta minä en ole koskaan kuullutkaan?
- rockyII
Tätä ketjua on ollut mukava seurata, tähän näyttää tulleen paljon ajateltuja ajatuksia, eikä vain lyhyitä töksäytyksiä, hyvin vähän myöskään ilkeilyä.
Monet ovat ymmärtäneet, että ilkeys ei ole niin yksinkertainen asia.
Sellainen ihminen joka jokaisesta ihmisestä tuntuu ilkeältä, on varmaan se aito ilkimys ja senlaiset ovat harvinaisuuksia, yhtä harvinaisia kuin sadistit tai masokistit.On ainakin herättänyt keskustelua ja se käsittääkseni on keskutelupalstan tarkoitus. Yksi asia joka itselleni tuli vielä mieleen, että on omasta mielentilasta paljon kiinni millä sävyllä kirjoittaa. Jos on oikein huono päivä, ei varmasti kannata tulla tänne jatkamaan murjottamista.
- Vainsanoja
Miksi ei "kannata"? Maailman paras paikka purkautua jos on paha päivä. Mitä väliä sillä täällä on kenellekään?
- huumoriton
Mukamas huumorintajuiset pilkkansa ja ilkeytensä hekoheko vitseihin kätkevät ihmiset ovat minusta ne pahimmat. Pari sellaista ystävätärtä kun sattuu yhteen, valitettavsti ovat useimmiten naisia, sitä ei kestä vanha erkkikkään.
Taitolaji se huumorintaju. Eikä se ole sukupuolesta kiinni, kyllä miehet kertovat ihan yhtälailla huonoja tarinoita.
- Yleistäminenontyperää
Ehkä se ei nyt aina ihan aloittajan kuvaamalla tavalla mene. Suomalaiset ovat järkyttävän kovia pahoittamaan mieliään ja se tapahtuu silloinkin kun joku esittää asioihin realistisempia toteamuksia kuin täällä ne moninaiset, jotka ovat tempaistu ties mistä tai kirjoittajan mielen maisemasta jolla ei ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä.
Jos ei muuta, täällä oppii olemaan välittämättä, minulle oli alkuun kamalaa kunnes opin, kannattaa ottaa huumorin kannalta.
Täällä on niin kaikenlaisia palstoja, ettei niistä kaikista ole selvilläkään.
Eikö yliherkille, helposti loukkaantuville voisi olla (vai onko?) ihan oma sellainen lällypalsta? Tämähän ei ole sellainen.- MeneItse
Tellu kuvittelee olevansa joku päällikkö joka opastaa ihmisiä. Eiköhän se ole kuule täti niin että et pysty neuvomaan ketään missään muussa kuin rappujen siivoamisessa.
MeneItse kirjoitti:
Tellu kuvittelee olevansa joku päällikkö joka opastaa ihmisiä. Eiköhän se ole kuule täti niin että et pysty neuvomaan ketään missään muussa kuin rappujen siivoamisessa.
En taitaisi enää pystyä neuvomaan ketään rappujen siivoamisessa.
Ajat muuttuvat, siivousvälineet uudenaikaistuvat, samoin pesuaineet. Voisivat sanoa, että menehän täti takaisin sinne keinutuoliisi ja ota se sukankudin esiin.
Joku on kertonut että ole liian tasainen ollakseni aito, olen mikä olen. Saatan olla niin tyytyväinen nykyiseen olotilaani, ei tee mieli olla hankala.
Kirjoitan joskus aika suorasanaisesti jos huomaan tarkoituksellista ilkeyttä, useimmiten häivyn vähäksi aikaa.
En nauti ilkeilystä, enkä aloita koskaan, mutta joskus koetan pitää puoliani, senkin olen havainnut turhaksi täällä, viisainta on olla hissukseen, inttäminen jatkuu loputtomiin jos siihen alkaa.
Ei minulla ole ketään inhokkia, tämä palsta on avoin kaikille.Vanhemmiten samaa vikaa täällä, ylimääräiset särmät hioutuneet ja elämä tasaantunut. Aika monet täällä neuvovat ettei niihin ilkeilyihin kannata vastata, mutta silti itse vastailevat. Parempi tosiaan häipyä vähäksi aikaa, ei kukaan jaksa pitkää aikaa yksinään keskustella.
Vanhemmiten samaa vikaa täällä, ylimääräiset särmät hioutuneet ja elämä tasaantunut. Aika monet täällä neuvovat ettei niihin ilkeilyihin kannata vastata, mutta silti itse vastailevat. Parempi tosiaan häipyä vähäksi aikaa, ei kukaan jaksa pitkää aikaa yksinään keskustella.
Ethän sinä toki ihan yksinään ole joutunut keskustelemaan (vaikka siinä ja sinnä tarkalla se taitaa olla).
- ei.mitään.rajaa
kyllä ihmisluonteissa on eroja.
Toinen on pirullinen ja joku on lämmin ja miellyttävä. kyllä tuollaisen asian normaalijärkinen ihminen huomaa ihmisestä. ei sitä tarvitse kummemmin selittää. muuta kuin tyhmälle ihmiselle.Kyllähän luonteiden erot huomaa...
Mutta voi olla olevinaan huomaamatta :) Mitäpä siinä menettää, antaa ihmisten olla mitä ovat.
Onneksi ei ole pakko sietää hankalia ihmisiä, työelämässä oli pakko.ei.mitään.rajaa
Onneksi enemmistö sentään ymmärtää miellyttävän ja lämpimän keskustelun päälle. Tuo pirullisuus on ilkeyden pahin ilmenemismuoto.mennäporvooseen kirjoitti:
ei.mitään.rajaa
Onneksi enemmistö sentään ymmärtää miellyttävän ja lämpimän keskustelun päälle. Tuo pirullisuus on ilkeyden pahin ilmenemismuoto.Juupa juu.
Miellyttävää ja lämmintä keskustelua siitä, minkälaisia ilkeitä piruja tällä palstalla on?
- juttaB
Ilkeitä ihmisiä on, ja he ei totisesti ole siunaus ympärillään eläville.
- Kenensyykenensyy
Pääpointsi jutussa on kuitenkin; miksi he ovat ilkeitä?
On myös sellaisia ihmisiä, jotka nauttivat saadessaan pahoittaan toisen mielen, kirjoittamalla jotain jonka kuvittelevat toiseen koskevan. He jopa yrittävät asettua toisen yläpuolelle ja kyseenalaistamaan tämän mielipiteet, älykkyyden tai yleensä palstalla olon.
- nähty.monasti
On myös sellaisia ihmisiä, jotka nauttivat saadessaan pahoittaan toisen mielen, kirjoittamalla jotain jonka kuvittelevat toiseen koskevan. He jopa yrittävät asettua toisen yläpuolelle ja kyseenalaistamaan tämän mielipiteet, älykkyyden tai yleensä palstalla olon.
Mamman viesti aikoinaan oli, että viisaampi vaikenee. Sitä varmaan moni noudattaa.
Mihinpä täältä nokkapokka muuten loppuu. - Taikuritässä
Suosittelen luettavaksi Tony Dunderfelt/Tunnista temperamentit.
Tony on fiksu jäbä! mennäporvooseen kirjoitti:
Ja sinäkö siis pahoitat mielesi siitä, jos sinusta tuntuu kuin joku asettuisi sinun yläpuolellesi?
Sinun, jonka pitäisi saada olla kaikkein korkeimmalla?
Kuulostaa kuin narskuisi.- Taikuritässä
nähty.monasti kirjoitti:
Mamman viesti aikoinaan oli, että viisaampi vaikenee. Sitä varmaan moni noudattaa.
Mihinpä täältä nokkapokka muuten loppuu.Erittäin varhaista huomenta!
Siksikö Suomessa on niin paljon tuppisuita, että saa sen vaikutelman edes - viisaita.
Show must go on. - Taikuritässä
Lisään tännekin tämän.
Kuppi kahvia ja oikeaksi aamunavaukseksi.
https://youtu.be/ks8zI3XbvJI
- Adrenaliini-virkistää
mennäporvooseen 10.10.2017 18:20
"Luonnollisesti, juuri näin ja mukavaa keskustelua saadaan ilman ärsyttämistä tai liian monimutkaisia kirjoituksia, joista ei ota selvää loppujen lopuksi edes kirjoittaja itsekään. Liika näppäryys on huonosta näillä foorumeilla."
Se on sinun mielipiteesi.. Että lässytetään itsestäänselvyyksiä.
Et ota kuuleviin korviisikaan eriäviä mielipiteitä, etkä antaudu keskustelemaan. Sinulla on valmiit mielipiteesi ja niissä pysyt iäti . Kiittelet auliisti kanssasi samanmielisiä palstalaisia.
Jollain toisella 60 _lla voi olla toisenlainen pyrkimys ja toive keskustelujen suhteen. Että ärsytetään heräämään, ajattelemaan, kyseenalaistamaan muka-itsestäänselvyyksiä ja yleistä mielipidettä. Että keskusteluun tuodaan erilaisia näkemyksiä. Että opitaan uutta. Sellainen mielipide on yhtälailla oikea.- ilkeäolet
Minun mieletä sinä keskustelet nyt alottajasta etkä itse aiheesta. Mikä oikeus sinulla on vaatia jotain antautumaan keskustelemaan, kun et itekään sitä tee?
- Adrenaliini-virkistää
ilkeäolet kirjoitti:
Minun mieletä sinä keskustelet nyt alottajasta etkä itse aiheesta. Mikä oikeus sinulla on vaatia jotain antautumaan keskustelemaan, kun et itekään sitä tee?
Anna vielä diagnoosi ja neuvo, mihin sairaalaan mentävä. senkin valelääkäri
- otetaan-pojat-rauhal
"Et ota kuuleviin korviisikaan eriäviä mielipiteitä, etkä antaudu keskustelemaan"
Tarkoitat kai riitelemään. Olisiko aloituksen aihe juuri sinun kaltaisista riiteliöistä?
Aika moni jättää erimieltä olevat rauhaan, sillä toisen mielipidettä ei voi muuttaa, joten mitä siitä keskustelemaan, jos ei ole tarkoitus saada toisen mielipidettä muuttumaan omansa kaltaiseksi ja sehän ei onnistu.
Minä pidän "mennäporvooseen" kirjoituksista ja olen useinmiten samaa mieltä, joten mitä siitäkään keskustelemaan, mutta aina lykkään vihreän peukun. - TuliJää
Adrenaliini-virkistää kirjoitti:
Anna vielä diagnoosi ja neuvo, mihin sairaalaan mentävä. senkin valelääkäri
Mariebergin mielisairaala Tukholma. Pähkähulluus.
- Adrenaliini-virkistää
otetaan-pojat-rauhal kirjoitti:
"Et ota kuuleviin korviisikaan eriäviä mielipiteitä, etkä antaudu keskustelemaan"
Tarkoitat kai riitelemään. Olisiko aloituksen aihe juuri sinun kaltaisista riiteliöistä?
Aika moni jättää erimieltä olevat rauhaan, sillä toisen mielipidettä ei voi muuttaa, joten mitä siitä keskustelemaan, jos ei ole tarkoitus saada toisen mielipidettä muuttumaan omansa kaltaiseksi ja sehän ei onnistu.
Minä pidän "mennäporvooseen" kirjoituksista ja olen useinmiten samaa mieltä, joten mitä siitäkään keskustelemaan, mutta aina lykkään vihreän peukun.Meillä on erilainen näkemys keskustelusta. Minun mielestäni paras ja antoisin keskustelu syntyy eri mieltä olevien kanssa, jos antautuu keskusteluun ja perustelee mielipiteensä ja kuuntelee myös vastakkaiset mielipiteet.
Eri mieltä oleminen, kun ei minun mielestäni ole ilkeytttä eikä kiusaamista,
Aloittajan ja sinun mielestäsi taitaa yhdessä hymisteleminen olla parasta keskustelua.
Kirjoitinhan jo edellä 11.10.2017 10:44:
Jollain toisella 60 _lla voi olla toisenlainen pyrkimys ja toive keskustelujen suhteen. Että ärsytetään heräämään, ajattelemaan, kyseenalaistamaan muka-itsestäänselvyyksiä ja yleistä mielipidettä. Että keskusteluun tuodaan erilaisia näkemyksiä. Että opitaan uutta. Sellainen mielipide on yhtälailla oikea. - ilkeäolet
Meillä on erilainen näkemys keskustelusta. Minun mielestäni paras ja antoisin keskustelu syntyy eri mieltä olevien kanssa, jos antautuu keskusteluun ja perustelee mielipiteensä ja kuuntelee myös vastakkaiset mielipiteet.
Aloittajan ja sinun mielestäsi taitaa yhdessä hymisteleminen olla parasta keskustelua.
Jollain toisella 60 _lla voi olla toisenlainen pyrkimys ja toive keskustelujen suhteen. Että ärsytetään heräämään, ajattelemaan, kyseenalaistamaan muka-itsestäänselvyyksiä ja yleistä mielipidettä. Että keskusteluun tuodaan erilaisia näkemyksiä. Että opitaan uutta. Sellainen mielipide on yhtälailla oikea.Mitä oikein valitat täällä?
- otetaan-pojat-rauhal
Meillä on erilainen näkemys keskustelusta. Minun mielestäni paras ja antoisin keskustelu syntyy eri mieltä olevien kanssa, jos antautuu keskusteluun ja perustelee mielipiteensä ja kuuntelee myös vastakkaiset mielipiteet.
Jollain toisella 60 _lla voi olla toisenlainen pyrkimys ja toive keskustelujen suhteen. Että ärsytetään heräämään, ajattelemaan, kyseenalaistamaan muka-itsestäänselvyyksiä ja yleistä mielipidettä. Että keskusteluun tuodaan erilaisia näkemyksiä. Että opitaan uutta. Sellainen mielipide on yhtälailla oikea." jos antautuu keskusteluun ja perustelee mielipiteensä ja kuuntelee myös vastakkaiset mielipiteet. Eri mieltä oleminen, kun ei minun mielestäni ole ilkeytttä eikä kiusaamista",
Niin, oletko korppis paljon saanut muutettua toisten mielipiteitä näillä palstoilla "keskustelemalla", koska et tietenkään" kiusaa ja ole ilkeä", mutta kuinka sinut toiset kokee?
Aika ilkeää palautetta olet saanut ja monen kanssa olet joutunut suorastaan välirikkoon ja ei auta vedota, että lapsesi on samaamieltä kanssasi, koska useimmat lapset ovat.
Kuka jaksaa sinun juttujasi lukea kivenpyörityksestä, laituriterassista, saven muotoilusta, nukkekodista ja joka toisessa kirjoituksessa ainakin muistat mainita, kuinka vietät aikaasi Hollannissa. - Adrenaliini-virkistää
" jos antautuu keskusteluun ja perustelee mielipiteensä ja kuuntelee myös vastakkaiset mielipiteet. Eri mieltä oleminen, kun ei minun mielestäni ole ilkeytttä eikä kiusaamista",
Niin, oletko korppis paljon saanut muutettua toisten mielipiteitä näillä palstoilla "keskustelemalla", koska et tietenkään" kiusaa ja ole ilkeä", mutta kuinka sinut toiset kokee?
Aika ilkeää palautetta olet saanut ja monen kanssa olet joutunut suorastaan välirikkoon ja ei auta vedota, että lapsesi on samaamieltä kanssasi, koska useimmat lapset ovat.
Kuka jaksaa sinun juttujasi lukea kivenpyörityksestä, laituriterassista, saven muotoilusta, nukkekodista ja joka toisessa kirjoituksessa ainakin muistat mainita, kuinka vietät aikaasi Hollannissa.En ole korppis enkä korpikirjailija.
" jos antautuu keskusteluun ja perustelee mielipiteensä ja kuuntelee myös vastakkaiset mielipiteet. Eri mieltä oleminen, kun ei minun mielestäni ole ilkeytttä eikä kiusaamista",
Kuka jaksaa sinun juttujasi lukea kivenpyörityksestä, laituriterassista, saven muotoilusta, nukkekodista ja joka toisessa kirjoituksessa ainakin muistat mainita, kuinka vietät aikaasi Hollannissa.Minä olen korppis ja korpikirjailija. Ajattelin olla tästä keskustelusta ulkona, luin kyllä kaikkia aloituksia sen jälkeen kun pesin käteni savesta, mutta koska huomasin, että minut on vedetty taas useampaan ketjuun mukana olevaksi, oikaisen väärät oletuksesi. Tulin äskeen koneelle, ekana kommentoin Lesken ketjuun.
Olen päättänyt kirjoittaa vain omilla nikeilläni sen jälkeen kun joku yritti kirjoittaa minuna.
Toivon, että ymmärrät, että on ihmisiä joilla on samansuuntaisia ajatuksia keskustelusta ja jopa elämästä kuin minulla.
Mitä tulee lapsiini, jotka vedit oletuksiisi mukaan, kerron, että he osaavat julmastikin kritisoida heidän mielestään vääriä mielipiteitäni, he eivät hymistele, enkä minä heidän mielipiteitään. Meillä on usein ihania ns. turpakäräjiä antoisia keskusteluita. Esikoiseni pruukaa lopettaa keskustelutuokiomme sanomalla. Äiti sinun kanssasi on mahtavaa keskustella sillä annat sopivan vastuksen.
Välirikkoihin päästään jos ei ole kykyä kompromisseihin. En minä kaipaa jess jess ystäviä, minulla on muutamia tosiystäviä, jotka eivät teeskentele parempaa ei huonompaa kuin he ovat.
En minäkään.
Tykkään luovista harrastuksistani, kirjoittamisesta, maalaamisesta, nukkekodistani, kesistä mökistäni, laituristani, kasvimaistani, kukkasistani. Tykkään matkustella ja kerätä uusia kokemuksia. Hollanti kuuluu elämääni.
Elän tässä päivässä, nyt hautajaisten jälkeen hetkiä menneessäkin. Tulevaisuudelle minulla on haaveita.- ilkeäolet
korpikirjailija kirjoitti:
Minä olen korppis ja korpikirjailija. Ajattelin olla tästä keskustelusta ulkona, luin kyllä kaikkia aloituksia sen jälkeen kun pesin käteni savesta, mutta koska huomasin, että minut on vedetty taas useampaan ketjuun mukana olevaksi, oikaisen väärät oletuksesi. Tulin äskeen koneelle, ekana kommentoin Lesken ketjuun.
Olen päättänyt kirjoittaa vain omilla nikeilläni sen jälkeen kun joku yritti kirjoittaa minuna.
Toivon, että ymmärrät, että on ihmisiä joilla on samansuuntaisia ajatuksia keskustelusta ja jopa elämästä kuin minulla.
Mitä tulee lapsiini, jotka vedit oletuksiisi mukaan, kerron, että he osaavat julmastikin kritisoida heidän mielestään vääriä mielipiteitäni, he eivät hymistele, enkä minä heidän mielipiteitään. Meillä on usein ihania ns. turpakäräjiä antoisia keskusteluita. Esikoiseni pruukaa lopettaa keskustelutuokiomme sanomalla. Äiti sinun kanssasi on mahtavaa keskustella sillä annat sopivan vastuksen.
Välirikkoihin päästään jos ei ole kykyä kompromisseihin. En minä kaipaa jess jess ystäviä, minulla on muutamia tosiystäviä, jotka eivät teeskentele parempaa ei huonompaa kuin he ovat.
En minäkään.
Tykkään luovista harrastuksistani, kirjoittamisesta, maalaamisesta, nukkekodistani, kesistä mökistäni, laituristani, kasvimaistani, kukkasistani. Tykkään matkustella ja kerätä uusia kokemuksia. Hollanti kuuluu elämääni.
Elän tässä päivässä, nyt hautajaisten jälkeen hetkiä menneessäkin. Tulevaisuudelle minulla on haaveita.Aika monta kertaa minä, minä mut et kuitenkaan vastannut otetaan-pojat-rauhal keskustelun väitteisiin. Varmaan ihan sattumaa sekin, että osut tikkana paikalle, kun sinusta kirjoitetaan.
- Aikasiirtyä70plus
ilkeäolet kirjoitti:
Aika monta kertaa minä, minä mut et kuitenkaan vastannut otetaan-pojat-rauhal keskustelun väitteisiin. Varmaan ihan sattumaa sekin, että osut tikkana paikalle, kun sinusta kirjoitetaan.
Samoin täällä tuo "minä minä" -lässytys korppikselta alkaa ihan tosisaan jäytää!
ilkeäolet kirjoitti:
Aika monta kertaa minä, minä mut et kuitenkaan vastannut otetaan-pojat-rauhal keskustelun väitteisiin. Varmaan ihan sattumaa sekin, että osut tikkana paikalle, kun sinusta kirjoitetaan.
Mitä väitit mihin en vastannut?
- pöljälle
Mitä väitit mihin en vastannut?
Aika ilkeää palautetta olet saanut ja monen kanssa olet joutunut suorastaan välirikkoon ja ei auta vedota, että lapsesi on samaamieltä kanssasi, koska useimmat lapset ovat. pöljälle kirjoitti:
Aika ilkeää palautetta olet saanut ja monen kanssa olet joutunut suorastaan välirikkoon ja ei auta vedota, että lapsesi on samaamieltä kanssasi, koska useimmat lapset ovat.No, mutta kommentti oli suunnattu aivan eri henkilölle kuin minulle en tietenkään vastaa toisen puolesta, kun en tunne kirjoittajaa.
Yksinkertainen olen ja sitä kutsuttaneen pöljäksi kansankielellä.
Mikäpä hänessä.- tinturska
No, mutta kommentti oli suunnattu aivan eri henkilölle kuin minulle en tietenkään vastaa toisen puolesta, kun en tunne kirjoittajaa.
Mikäpä hänessä.minä tulin sanomaan että korppis on hyvä ja minulla on hieno mies. korppis ei esitellyt paulia nimeltään mutta tiedän ettei ole petze vaan pauli. on niin pauli. jotenkin kyllä ihmettelen etten vieläkään tiedä paulin nimeä vaikka korppis on ollut paulin kanssa jo 10 vuotta. löysin tuon pisteen näppäimistöltä mutta en isoja kirjaimia. tiedän että tästä taas tulee riitaa mutta ei se minua haittaa koska minä en ilkeile.olen täällä vain koska minun halutaan olevan täällä samoin ystäväni.
tinturska kirjoitti:
minä tulin sanomaan että korppis on hyvä ja minulla on hieno mies. korppis ei esitellyt paulia nimeltään mutta tiedän ettei ole petze vaan pauli. on niin pauli. jotenkin kyllä ihmettelen etten vieläkään tiedä paulin nimeä vaikka korppis on ollut paulin kanssa jo 10 vuotta. löysin tuon pisteen näppäimistöltä mutta en isoja kirjaimia. tiedän että tästä taas tulee riitaa mutta ei se minua haittaa koska minä en ilkeile.olen täällä vain koska minun halutaan olevan täällä samoin ystäväni.
Pauli on suomalainen nimi. Ymmärrän, että sekoilet. Onko hänen nimellänsä suurikin merkitys elämässäsi?
- Sivustaseurannut
No, mutta kommentti oli suunnattu aivan eri henkilölle kuin minulle en tietenkään vastaa toisen puolesta, kun en tunne kirjoittajaa.
Mikäpä hänessä.Olet sinä kova selittelemään, yllättävä satutäti 70-vuotiaana. Et pysty rehellisesti myöntämään nauttivasi ilkeilystä ja siitä että saat hämmennystä aikaa palstalla? Tellukan puolustaminen ei sinun empaattisuuttasi lisää, olet ihan samalinen kainulainen jauholakki edelleenkin. Juro, syrjäänvetäytyvä, pöljä ja katkera, kun et edes päässyt johtotehtäviin työurasi aikana. Jatkava vain niitä pihakivien pyörittelyä, mutta pliis säästä meidät raportoinneiltasi.
Ja huom. Lopeta se ilkeily ja palstalaisten kiusaaminen! Sivustaseurannut kirjoitti:
Olet sinä kova selittelemään, yllättävä satutäti 70-vuotiaana. Et pysty rehellisesti myöntämään nauttivasi ilkeilystä ja siitä että saat hämmennystä aikaa palstalla? Tellukan puolustaminen ei sinun empaattisuuttasi lisää, olet ihan samalinen kainulainen jauholakki edelleenkin. Juro, syrjäänvetäytyvä, pöljä ja katkera, kun et edes päässyt johtotehtäviin työurasi aikana. Jatkava vain niitä pihakivien pyörittelyä, mutta pliis säästä meidät raportoinneiltasi.
Ja huom. Lopeta se ilkeily ja palstalaisten kiusaaminen!Minäkö 🤣
"Juro, syrjäänvetäytyvä, pöljä ja katkera, kun et edes päässyt johtotehtäviin työurasi aikana. Jatkava vain niitä pihakivien pyörittelyä, mutta pliis säästä meidät raportoinneilt".
Eipä ole ikinä mennyt noin pieleen luonteeni ja työurani analysointi.
Olen 70-vuotias, eläkeläinen, joten kivien pyörittely sopii minulle samoin saven pyörittely. Sainkin valmiiksi kynttilälyhtytalon, joka on kuivumassa. Vien sen tänään Kaukametsäopiston keramiikkaluokkaan odottamaan eka polttoa.
Seuraavaksi kanoja, kukkoja ajattelin pyörittää.
Sinä et kiusaa ketään ymmärsinkö oikein vai ymmärsinkö väärin?- Sivustaseurannut
korppis kirjoitti:
Minäkö 🤣
"Juro, syrjäänvetäytyvä, pöljä ja katkera, kun et edes päässyt johtotehtäviin työurasi aikana. Jatkava vain niitä pihakivien pyörittelyä, mutta pliis säästä meidät raportoinneilt".
Eipä ole ikinä mennyt noin pieleen luonteeni ja työurani analysointi.
Olen 70-vuotias, eläkeläinen, joten kivien pyörittely sopii minulle samoin saven pyörittely. Sainkin valmiiksi kynttilälyhtytalon, joka on kuivumassa. Vien sen tänään Kaukametsäopiston keramiikkaluokkaan odottamaan eka polttoa.
Seuraavaksi kanoja, kukkoja ajattelin pyörittää.
Sinä et kiusaa ketään ymmärsinkö oikein vai ymmärsinkö väärin?Kiusaajat ansaitsevat tulla kiusatuiksi. Niin makaa kuin petaa. Vanha keskustelupalstan toimintapa kusipäät saavat sitä mitä tilaavat. Olet itse yksi suurimmista ilkeilijöistä, sen vuoksi et tykkää, kun teitä arvostellaan.
Sivustaseurannut kirjoitti:
Kiusaajat ansaitsevat tulla kiusatuiksi. Niin makaa kuin petaa. Vanha keskustelupalstan toimintapa kusipäät saavat sitä mitä tilaavat. Olet itse yksi suurimmista ilkeilijöistä, sen vuoksi et tykkää, kun teitä arvostellaan.
Katsos ei ole kysymys mistä minä tykkään ja mistä en, on kysymys mistä sinä tykkäät ja mistä et.
- Sivustaseurannut
korppis kirjoitti:
Katsos ei ole kysymys mistä minä tykkään ja mistä en, on kysymys mistä sinä tykkäät ja mistä et.
En tykkää ilkeilijöistä, tykkäätkö sinä?
- Mariiiiiiia
Ei saa kiusata. Koita ymmärtää, ettei korppis voi kertoa Paulin oikeaa nimeä.
(supatan sulle, ettei kukaan muu kuule, sen oikea nimi on Maria) - Sivustaseurannut
Mariiiiiiia kirjoitti:
Ei saa kiusata. Koita ymmärtää, ettei korppis voi kertoa Paulin oikeaa nimeä.
(supatan sulle, ettei kukaan muu kuule, sen oikea nimi on Maria)(onko ihan Jesus Maria vai han pelkkä Maria vaan)
- Mariiiiiiia
(onko ihan Jesus Maria vai han pelkkä Maria vaan)
Sshhhhhh supistaan hiljaa. Ollaan empaattisia.
(näin meidän kesken sanon, asianomainen [korppis} on hölösuu, kerran lipsahti tämä Maria,, koitetaan kysellä kautta rantain) - Sivustaseurannut
Mariiiiiiia kirjoitti:
Sshhhhhh supistaan hiljaa. Ollaan empaattisia.
(näin meidän kesken sanon, asianomainen [korppis} on hölösuu, kerran lipsahti tämä Maria,, koitetaan kysellä kautta rantain)Tuo empaattisuus on maailman tärkein asia.
(vastataan hiljaisuudessa toisillemme, kun se ei halua muiden kuin itsensä vastailevan. Muut vaan saavat tehdä aloituksia, mutta ei pidä vastata kun ei empaattisuus riitä vastausten kirjoittamiseen) Sivustaseurannut kirjoitti:
Miksi sinä et tykkää itsestäsi?
- Tellukka.on.rupusakkia
Tellukka kirjoitti:
Olet taas kerran käsittänyt väärin, tuo väärin ymmärtäminen on sinulle hyvin tyypillistä, sitä tapahtuu lähes jokaisessa viestissäsi. Mitäpä jos et lähettäisi niitä paskakirjoituksiasi, vaan lukisit ensiksi mitä soopaa taas tuli kirjoitettua.
Mutta älä kaada sitä paskaa palstalaisten niskaan. Kärsi omissa liemissäsi sitä kurjuutta, jonka olet ihan itse itsellesi tehnyt. Kokoa järkesi ja mieti millaisia viestejä tänne lähetät. Tämä ei ole mikään sairaan ihmisen kuntoutuspaikka, jossa kaikki voivat purkaa surkeuttaan. - Mariiiiiiia
Tellukka kirjoitti:
Miksi, miksi kuin kyselyikäinen vauva.
Jos tulisi sellainen tilanne, että olisin ilkeilijä, niin en tietenkään empaattisena ihmisenä tykkäisi ilkeilijästä. Empaattinen ei tykkää ilkeilijästä. - Sivustaseurannut
Mariiiiiiia kirjoitti:
Miksi, miksi kuin kyselyikäinen vauva.
Jos tulisi sellainen tilanne, että olisin ilkeilijä, niin en tietenkään empaattisena ihmisenä tykkäisi ilkeilijästä. Empaattinen ei tykkää ilkeilijästä.Tollukalla alkaa ympyrä sulkeutua, vanhuksesta tulee uudelleen lapsi. Se jankuttaa jotain päivän selvää asiaa kymmenellä viestillä tai sitten ihan älyttömyyksiä, joilla ei ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä. Ottaa päähän tuollainen miksi, miksi, miksi. Hän ei ole yhtään empaattinen, ei yhtään.
Tellukka.on.rupusakkia kirjoitti:
Olet taas kerran käsittänyt väärin, tuo väärin ymmärtäminen on sinulle hyvin tyypillistä, sitä tapahtuu lähes jokaisessa viestissäsi. Mitäpä jos et lähettäisi niitä paskakirjoituksiasi, vaan lukisit ensiksi mitä soopaa taas tuli kirjoitettua.
Mutta älä kaada sitä paskaa palstalaisten niskaan. Kärsi omissa liemissäsi sitä kurjuutta, jonka olet ihan itse itsellesi tehnyt. Kokoa järkesi ja mieti millaisia viestejä tänne lähetät. Tämä ei ole mikään sairaan ihmisen kuntoutuspaikka, jossa kaikki voivat purkaa surkeuttaan.Ehkäpä sitten.
Menin taas helppoon ja kuvittelin sillä nikillä kirjoittavan olevan sama henkilö, joka sillä nikillä ensin ilkeili toiselle ja sitten kirjoitti, ettei tykkää ilkeilijöistä.
Noin niitä tulee väärinkäsityksiä, kun eri ihmiset käyttävät samaa nikkiä.- Tellukka.on.rupusakkia
Tellukka kirjoitti:
Ehkäpä sitten.
Menin taas helppoon ja kuvittelin sillä nikillä kirjoittavan olevan sama henkilö, joka sillä nikillä ensin ilkeili toiselle ja sitten kirjoitti, ettei tykkää ilkeilijöistä.
Noin niitä tulee väärinkäsityksiä, kun eri ihmiset käyttävät samaa nikkiä.Sinulle niitä väärinkäsityksiä tulee, vaikka käytät samaa nikkiä!
Varsinainen pässinpää, mieti vakavasti josko pitäisit vähän aikaa taukoa tänne kirjoittamisella. Ilmapiiri puhdistuisi ja palstalaisten olisi paljon mukavampi kirjoitetella, kun ei tarvitsisi pelätä mitä sontaa se Tellukka palstalle taas lapioi. Tellukka.on.rupusakkia kirjoitti:
Sinulle niitä väärinkäsityksiä tulee, vaikka käytät samaa nikkiä!
Varsinainen pässinpää, mieti vakavasti josko pitäisit vähän aikaa taukoa tänne kirjoittamisella. Ilmapiiri puhdistuisi ja palstalaisten olisi paljon mukavampi kirjoitetella, kun ei tarvitsisi pelätä mitä sontaa se Tellukka palstalle taas lapioi.Tosi on, että minukin kirjoituksiani käsitetään monesti väärin vaikka käytän aina samaa nikkiä, jota kukaan toinen ei voi käyttää.
Tellukka kirjoitti:
Ehkäpä sitten.
Noin niitä tulee väärinkäsityksiä, kun eri ihmiset käyttävät samaa nikkiä."Tellukka"
Näyttää siltä että olet joutunut perinteisen, yhdessä sopineen kiusaus-porukan kohteeksi.
1-2 naista.
Ole tarkkana nyt, että et ala näyttää siltä että oletkin itse ryhmässä mukana.
Tarkoituksena venyttää yhdessä-sovittuja aloituksia typeryyksillä loputtomiin.
H.- Näinonnärehet
hunksz kirjoitti:
"Tellukka"
Näyttää siltä että olet joutunut perinteisen, yhdessä sopineen kiusaus-porukan kohteeksi.
1-2 naista.
H.Höö, öö, öö. höö, hösko fiaskon pasko salmen virtaan.
- Tellukka.on.rupusakkia
hunksz kirjoitti:
"Tellukka"
1-2 naista.
H.Hunksz! Näyttää siltä ettei sinun avauksiin vastaile enää kuin 1-2 naista. Ole tarkkana, että et menetä heitäkin, kun huutelet täällä vieraisiin keskusteluihin sairaita typeryyksiä (yhdessä-sovittuja), buahhaahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
hunksz kirjoitti:
"Tellukka"
1-2 naista.
H.Saahan ne yrittää, vaan paljon enemmän tarvittaisiin kuin tämä palsta, että itseni kiusatuksi tuntisin.
Pitäähän sitä heidänkin/hänenkin kanssaan keskustella, kun keskustelua kerta haluaa.
Ja mahtuuhan tänne netille venytyksiä venytyksien perään. Ei täällä tila lopu kesken.Tellukka.on.rupusakkia kirjoitti:
Hunksz! Näyttää siltä ettei sinun avauksiin vastaile enää kuin 1-2 naista. Ole tarkkana, että et menetä heitäkin, kun huutelet täällä vieraisiin keskusteluihin sairaita typeryyksiä (yhdessä-sovittuja), buahhaahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Ei yleisellä ja avoimella keskustelupalstalla pysty edes olemaan vieraita keskusteluja.
Tellukka kirjoitti:
Hyvä kysymys Tellukka?
Mitä ilmeisemmin sivustaseurannut on negatiivinen ihminen.
"Negatiivinen ihminen ei kestä kritiikkiä sekä saattaa jopa ottaa kehut kettuiluna. Hän ei myöskään kestä vitsailua, sillä hän saattaa kuvitella sen olevan osoitettu hänelle. Monesti negatiivisuuteen taipuvainen ihminen onkin hyökkäävä ja jopa töykeä".
Lainaus. MTV livestyle
Ja taas me pojat naurettiin, niin minä ja pyykkipojat 😛- ilkeä.olet
korppis kirjoitti:
Hyvä kysymys Tellukka?
Mitä ilmeisemmin sivustaseurannut on negatiivinen ihminen.
"Negatiivinen ihminen ei kestä kritiikkiä sekä saattaa jopa ottaa kehut kettuiluna. Hän ei myöskään kestä vitsailua, sillä hän saattaa kuvitella sen olevan osoitettu hänelle. Monesti negatiivisuuteen taipuvainen ihminen onkin hyökkäävä ja jopa töykeä".
Lainaus. MTV livestyle
Ja taas me pojat naurettiin, niin minä ja pyykkipojat 😛Ilkeän ihmisen viesti!
Ja tuollainen "ja taas me pojat naurettaa" on jotain lapsellisuutta, mitä ei vaan käsitä. Teet itsesi korppis naurunalaiseksi koko palstan silmissä. Tellukka on ainoa perästähiihtäjäkaverisi. Tellukka.on.rupusakkia kirjoitti:
Hunksz! Näyttää siltä ettei sinun avauksiin vastaile enää kuin 1-2 naista. Ole tarkkana, että et menetä heitäkin, kun huutelet täällä vieraisiin keskusteluihin sairaita typeryyksiä (yhdessä-sovittuja), buahhaahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
"Tellukka.on.rupusakkia"
Pah!
En minä etsi luku-määriä.
Tunteita minä etsin.
Yksikin tunne riittää.
H.- Näinonnärehet
hunksz kirjoitti:
"Tellukka.on.rupusakkia"
Pah!
En minä etsi luku-määriä.
Tunteita minä etsin.
Yksikin tunne riittää.
H.Kolme kiusaajaa
kopla koossa
hunkszTellukkakorppis
Aloituksen aihe ilkeä.olet kirjoitti:
Ilkeän ihmisen viesti!
Ja tuollainen "ja taas me pojat naurettaa" on jotain lapsellisuutta, mitä ei vaan käsitä. Teet itsesi korppis naurunalaiseksi koko palstan silmissä. Tellukka on ainoa perästähiihtäjäkaverisi.Onhan meitä monenlaista hiihtäjää täällä.
Kaikkein hauskin on hän, joka joutuu hiihtämään vain itsensä perässä suksia vaihdellen.Tellukka kirjoitti:
Onhan meitä monenlaista hiihtäjää täällä.
Kaikkein hauskin on hän, joka joutuu hiihtämään vain itsensä perässä suksia vaihdellen.Omat lumet silimille lentää kun ihtesä eessä hiihtää 😁
Ja taas me pojat nauretaan, niin siis me minä ja tiernapojat 🤣- ilkeäolet
korppis kirjoitti:
Omat lumet silimille lentää kun ihtesä eessä hiihtää 😁
Ja taas me pojat nauretaan, niin siis me minä ja tiernapojat 🤣Kirjoitit että jos aloittaa niin vaativan keskustelun kuin ilkeily, pitää aiheeseen paneutua kunnolla? Mitä helvettiä tuo nyt tarkoittaa, ei se keskustelu sitä ole, että aloittaja tietää kaiken aiheesta ja opettaa muille miten asiat ovat. Hyppää nyt jo järveen älyvapaine ajatuksinesi.
Keskustelua käydään juuri sen vuoksi, että pystyttäisiin saamaan muilta erilaisia näkemyksiä asiaan.
"Paneutua kunnolla asiaan"?
*Pyh* - Tellukka.onrupusakkia
ilkeäolet kirjoitti:
Kirjoitit että jos aloittaa niin vaativan keskustelun kuin ilkeily, pitää aiheeseen paneutua kunnolla? Mitä helvettiä tuo nyt tarkoittaa, ei se keskustelu sitä ole, että aloittaja tietää kaiken aiheesta ja opettaa muille miten asiat ovat. Hyppää nyt jo järveen älyvapaine ajatuksinesi.
Keskustelua käydään juuri sen vuoksi, että pystyttäisiin saamaan muilta erilaisia näkemyksiä asiaan.
"Paneutua kunnolla asiaan"?
*Pyh*Minun mielestä merkonomi-korppiksen tietämys ilmalämpöpumppujen suhteen ei riitä, eikä hänen tulisi ottaa osaa aiheesta käytävään keskusteluun !
- ilkeä.en.ole
Tellukka.onrupusakkia kirjoitti:
Minun mielestä merkonomi-korppiksen tietämys ilmalämpöpumppujen suhteen ei riitä, eikä hänen tulisi ottaa osaa aiheesta käytävään keskusteluun !
Juu, ja sitten me poijjat naurettiin.
- flegmaatti
Kuulun ilkeisiin.
Ollessani aktiivi-ikäisenä työttömänä useampaan kertaan olivat muutamat tuttavani avoimen vahingoniloisia ja toiset hieman peitellen.
Ilkeyttäni oli se, että valittelin em. henkilöille sitä kun en saanut työtä Espanjassakaan vaan vaimon kanssa tapoimme aikaa 3kk jaksoja remontoiden hiljalleen asuntoamme.
Muutamien muidenkin ajankäyttötapojen suhteen toimin vahingoniloisten ennakkokäsitysten vastaisesti.- Luovaihminen
Vahingonilo on yksi harvoista asioista, joka ei ole suomalaisten perisynti. Olen perusilkeä ihminen, mutta hyvin harvoin vahingoniloinen. Siitä ei vaan saa riittävästi tyydytystä!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763531
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t282237Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä832005Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian191550- 281421
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271393Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71354Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu671307Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101227Kerro nainen
Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.531065