Olenko ainut joka kärsii enkus? ;'(

MurehtivaLammas

Moi, olen kolmannen vuoden opiskelija lukiosta. Olen nyt ottanut todella huomioon sellaset ns. havaintoja varsinkin enkun kokeisiin liittyen ja varsinkin sukupuoleen. Mä en tiedä ollenkaa, onko näin muillekkin käynyt, mutta koen itseni kokoajan siihen tilanteeseen, että olisin ainut joka kärsii tästä ongelmasta. Mun tapauksessa en ole mikään paras enkun opiskelija, mutta en myöskään se paskin. Mun enkun numero on ollut 7 eli sellainen keskitason meno.

Viime aikoina olen joutunut liian monesti pettymään omien enkun kokeiden tuloksiin ja siihen miten niitä myöhemmin muokataan. Tarkoitan nyt näin lyhyesti, että aina kun teen kokeen ja myöhemmin kun saan kokeen niin pisteytystä on muutettu. Ja pisteytystä on nostettu aina yli riman, sillä että hyvin monesti saan todella huonon arvosanon. Vaikka opettaja on sanonut kurssin alussa, että kaikki mitä tehdään tunnilla vaikuttaa arvosanaan. Myös freewritet. Mun lukiossani varsinkin enkun kursseilla on tehty kymmenittäin freewritteja eli lyhyitä mielipide kirjoituksia tai kertomuksia. No, oon aina tehnyt kirjan mukaan ja kirjotellu niitä. Mutta jtnkin niistä ei koskaan ole mulle mitään apua, varsinkaan sillo jos saan kokeesta todella huonon arvosanan esim. 6. Ja nytkin tässä enkun vitos kurssilla ollessa tuli saatua 5, olin kurssilla kuin mikäkin innokas kiinnostunut opiskelija, mutta jotenkin se kaikki vaiva ja innokkuus riistettiin käsistä ;'( ihan kuin en olisi tehnyt mitään koko kurssilla. Mul on nyt käytynä tasan 5 enkun kurssia, joista yksi kurssi on 7, (melkei) kaikki muut 6 ja nyt on yksi vitonen.