Olenko ainut joka kärsii enkus? ;'(

MurehtivaLammas

Moi, olen kolmannen vuoden opiskelija lukiosta. Olen nyt ottanut todella huomioon sellaset ns. havaintoja varsinkin enkun kokeisiin liittyen ja varsinkin sukupuoleen. Mä en tiedä ollenkaa, onko näin muillekkin käynyt, mutta koen itseni kokoajan siihen tilanteeseen, että olisin ainut joka kärsii tästä ongelmasta. Mun tapauksessa en ole mikään paras enkun opiskelija, mutta en myöskään se paskin. Mun enkun numero on ollut 7 eli sellainen keskitason meno.

Viime aikoina olen joutunut liian monesti pettymään omien enkun kokeiden tuloksiin ja siihen miten niitä myöhemmin muokataan. Tarkoitan nyt näin lyhyesti, että aina kun teen kokeen ja myöhemmin kun saan kokeen niin pisteytystä on muutettu. Ja pisteytystä on nostettu aina yli riman, sillä että hyvin monesti saan todella huonon arvosanon. Vaikka opettaja on sanonut kurssin alussa, että kaikki mitä tehdään tunnilla vaikuttaa arvosanaan. Myös freewritet. Mun lukiossani varsinkin enkun kursseilla on tehty kymmenittäin freewritteja eli lyhyitä mielipide kirjoituksia tai kertomuksia. No, oon aina tehnyt kirjan mukaan ja kirjotellu niitä. Mutta jtnkin niistä ei koskaan ole mulle mitään apua, varsinkaan sillo jos saan kokeesta todella huonon arvosanan esim. 6. Ja nytkin tässä enkun vitos kurssilla ollessa tuli saatua 5, olin kurssilla kuin mikäkin innokas kiinnostunut opiskelija, mutta jotenkin se kaikki vaiva ja innokkuus riistettiin käsistä ;'( ihan kuin en olisi tehnyt mitään koko kurssilla. Mul on nyt käytynä tasan 5 enkun kurssia, joista yksi kurssi on 7, (melkei) kaikki muut 6 ja nyt on yksi vitonen.

Mun lukiossa on 2 naisopettajaa ja sit yks mies opettaja. Sen kurssin, mistä sain 7, joka oli enkun 4 kurssi niin siinä oli mies opettaja. Sillä oli tosi vahva britti enkun aksentti, se osas paljon paremmi opettaa kuin ne kaks muuta enkun naisopettajaa yhteensä. Se miesope vaati, että moni tekis esitelmän jostain, jossa käyttäis omaa enkun osaamista. Lisäksi opetti paremmin kielioppia eli syvensi monia asioita eikä silleen, että mentiin todella nopeasti aiheen ylitse.

No, siis oon valittanu ongelmistani monesti niille naisopettajille, mutta en ole vielä tähänkään päivään mennessä saanut vastauksia, että miksi pitää muokata niitä pisteytys rajoituksia? miksi pitää niitä freewritteja tehdä, jos niistä ei oo mitään apua, jos kokeesta tulee paskaa silmille? Enkun naisopettajat ovat sitä mieltä, että oman osaamisen kannalta niitä tehdään, mutta miksi pitää sanoa kaikille, että "kaikki mitä tunnilla tehdään (freewrittejen teko myös) niin vaikuttaa arvosanaan". Jotenkin nuo naisopet varsinkin niin niitä ei kiinnostaa se opiskelijoiden oma osaaminen tai sit siinä jtn muuta, mitä mulla jää näkemättä.

Tartten apua, toivottavasti täältä löytyisi joku viisas joka voisi auttaa tällast murehtivaa lammasta laitumella ;'(

4

209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joo sitä se kielten opiskelu lukiossa on nykypäivänä! Ei välitetä hevon vittua toisen tulevaisuudesta, vaan ajatellaan oman navan kautta miltä itestä tuntuu jospa nostettas rimaa ylöspäi. Suosittelisin ottamaan näihin törppöihin yhteyttä esimerkiksi wilman kautta ja uhkailemaan, jos ei vastauksia kuulu niin rehtorille viestitse asiasta ilmoitus! Sun ei todellakaa kuulu murehtia iäisyyttä tällasest asiasta, johon ei vastauksia saada! Nyt vain niskasta kiinni!!

    • äikänmaikka

      Voi murehtiva lammas laitumella! Miten sinä oppisit englantia, kun suomikin (äidinkieli?) tuottaa sinulle isoja vaikeuksia. Kirjoituksestasi on jopa vaikea saada selvää.

      Et varmasti ole ainut, joka kärsii enkus. Vaikeampiakin tapauksia on. Kielet vaan ei ole alaasi. Lukion jälkeen suosittelen ammattikoulua.

      • laudatur1966

        "Miten sinä oppisit englantia, kun suomikin (äidinkieli?) tuottaa sinulle isoja vaikeuksia."

        Älä muuta sano! Itse en esimerkiksi ymmärrä aloittajan toisesta virkkeestä mitään.


    • panosta_lukemiseen

      En osaa muuta sanoa kuin, että panostat siihen englannin kielen opiskeluusi paljon nykyistä enemmän. Se on se ainoa polku eteenpäin. Nykyinen perusvääntösi ei riitä alkuunkaan. Joka päivä puolituntia ekstraa. Sanastoa,kielioppia, lauseen muokkausta, youtube videoiden kuuntelua jne. jne. Aamulla ennen kouluun menoa 15 minsaa ja illalla ennen nukkumaanmenoa 15 minsaa extraa. Olosuhteita ja opettajia et voi muuttaa. Se on mission impossible. Lataat paukut siihen ikiomaan tekemiseesi. Tuloksia tulee varmasti. Kyse ei ole onnistumisesta eikä flaksista vaan osaamisesta. Naps tuosta heti ei mikään muutu , mutta vuoden lopussa olet jo kova luu. Tekemisestä syntyy motivaatio,
      https://www.youtube.com/channel/UCV1h_cBE0Drdx19qkTM0WNw/videos?disable_polymer=1

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1779
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe