Oletteko törmänneet Siikarannassa autotiellä kävelemään naiseen? Aina kävelee autotien puolella vaikka vieressä on kevyen liikenteen väylä. Mikähän ihme lienee syy siihen. Ihmetyttää kovasti.
Liekkö joku sekopää?
Autotiellä kävelijä
24
1145
Vastaukset
- Kaaaaasuaaaaaa
Vittu minä ainaki törmään jos sattuu mun eteen autotielle, minä en väistä!
- KauNo2010
Ei ole vielä törmätty, onneksi ei. Mutta havaittu on sama homma.
Taitaa olla aina pikku kaljoissaan. Sama tyyppi myös liftaa usein? - Elähännyt
..viisaampihan se yleensä vastaantullessa väistää...kaikkia "kaasukouhojakin"..
Kysykää siltä käveliljältä ..se tietää parraiten miksi kävelee tiellä. mistä me täällä netissä se tiietään.
- Tutkija123
Ei sitä näin perisuomalaisena ja vieläpä kainuulaisena uskalla mitään naamatusten kysyä. Kyllähän tällä palstalla pitäisi kaikki Suomussalmen tieto olla tietääkseni saatavilla. :D
- lenkillä
Syksy ja pimeät kelit, kun käyn lenkillä pimeällä käytän heiastinliivejä pitäisi näkyä. Sitten niihin autoilijoihin, heidän kannattaisi käydä ees kerran tiellä jossa ei ole katuvaloja lenkillä, niin he oppisivat käyttämään valoja asiallisesti. Olen pannut merkille lenkillä sen että mitä paremmat valot, niin ei varmasti vaihdeta lyhville jalankulkija kohdatessa. Ja sitten tienpäällä, vaihdetaan lyhville heti kun havaitaan vastaantulija vaikka matkaa olisi kilometri, eikö siellä autokoulussa opetettu, että sitten vasta kun vastaantulijan valot häikäisee. Käykää ajamassa pimeällä ja opetelkaa valojen käyttöä. TURVALLISTA SYKSYNJATKOA
- Kyllähh
Autokoulussa opetettiin ettei jalankulkijan takia tarvii lyhviä valoja vaihtaa..
Kyllähh kirjoitti:
Autokoulussa opetettiin ettei jalankulkijan takia tarvii lyhviä valoja vaihtaa..
Millon oot käyny autokoulun? Mulle opetettiin päinvastoin..kaikille vastaantulijoille lyhyet päälle.
- näkyvyyttä
LumperinA kirjoitti:
Millon oot käyny autokoulun? Mulle opetettiin päinvastoin..kaikille vastaantulijoille lyhyet päälle.
Jalankulkijan ei tarvitse tuijottaa niitä auton valoja vaan tehdä itsensä näkyväksi,ei vaihdeta jalankulkijan takia eikä valottoman pyöräilijänkään tehköön myös pyöräilijä itsensä näkyväksi.
näkyvyyttä kirjoitti:
Jalankulkijan ei tarvitse tuijottaa niitä auton valoja vaan tehdä itsensä näkyväksi,ei vaihdeta jalankulkijan takia eikä valottoman pyöräilijänkään tehköön myös pyöräilijä itsensä näkyväksi.
Kyllä ne autoilijat ruukaa vaihtaa kun on älyä päässä. Jos eivät vaiha ajoissa niin kunnon led-lampulla vaan samanlailla autoa kohti valoa niin vaihtavat äkkiä.
- Valottaja
Kävelijöille tiedoksi ettei niitä vastaantulevan auton valoja kannata tuijottaa. Silloin ne ei myöskään häikäise. Katotte vaan minne päin olette kävelemässä. Jalankulkijoita varten ai tarvi eikä kannata lyhyitä vaihtaa. Heikentää vaan autoilijan omaa näkymää.
Tässäpä vielä viisaampien sanoja: "Tieliikennelaki ei kiellä käyttämästä kaukovaloja jalankulkijoita kohdattaessa,vaan ainoastaan kohtaavan ajoneuvon tai raitiovaunun lähestyessä on vaihdettava lähivaloille. Lähivaloille vaihtaminen ei kuitenkaan ole kielletty jalankulkijoiden kohdalla."
- TaxPayer2
Meillä on joukossamme paljon matalaohtaisia kanssaeläjiä, joiden mielestä on soveliasta kävellä missä vaan, vaikka moottoritiellä, ladulla, taikka sitten vaikka ajoradalla. Perusteena on, että ''kun olen veronmaksaja'', saan tehdä mitä haluan.
- Saaga1710
Hyvä, Hyvä! Ajattelen aivan samoin.
- 8785688885889
Kyllä tässä on kyseessä eräs tyttönen, joka ei ole saanut kyytiä maidonostoon ja päättää kävellä/liftata kyytiin. Paremmin liftaaminen onnistaa tienreunassa kuin jalkakäytävällä...
Nimierkki: Sohvanvaltaaja - pärttyli
On siinä meillä autokuskit!!! Ette ole vielä törmänneet tähän naiseen.
- minäkävelijä
suomessa on oikean puoleinen liikenne
eli kävilijät kävelkää kävely teillä niin kuin autot liikenteessä kulkevat
koskee myös puisto kävelyteitä, ärsyttävää väärän puolen kävelijät
kaiken maailman kulkijat vaunujenkin kanssa ym
ja koiran paikka on oikealla kun kävelytätte sitä.
eikä niitätkään tartte kävelyttää värää puolta.
on menny ihan sekaiseksi kävely puolet ihmmisillä.
toisella puolen on tilaa ei tarttte samaa puolta vastaan kävelläl,Koiran paikka on aina vasemmalla puolella. Ja kun ei ole kävelytietä niin kävellään liikennettä vastaan.
Kävelijöjjen liikennesäännöt on sitä sun tätä....
Pyörätiellä kävellen kulkevan on yleensä käytettävä sen reunaa.
Ajoradalla kävelijän on ensisijaisesti kuljettava vasenta reunaa. Jos oikean reunan käyttäminen on kuitenkin kulkureitin tai muiden syiden vuoksi turvallisempaa, käytetään sitä.
Polkupyörää tai mopoa taluttava saa käyttää ajoradan oikeaa reunaa.- Käyn
Vanhempi rouvashenkilö on sairas, eikä ymmärrä oikean kävelypaikan olevan jalkakäytävällä tai tienlaidassa. Toinen taas taitaa, niinkuin joku jo aiemmin sano, niin liftata "maitokauppaan", eikä "maidon" loputtua verestä muista kävellä jalkakäytävällä....
- Jalkaisin
Nyt tuli oikeaa tietoa asiasta.
- volvomarkkanen2
ehkä vielä miettii mummorullan viimeistä valintaa, meni maitokaupan ostokset ohi.
- Noamas.Veikko
Ei ole vanhus, asustelee valkeisen alueella, olutta on hakemassa
- mahtailijat
Sitä kun ei pystytä kävelemään , ja muutenkaan ei jakseta liikkua, sitten kum päästää Bemarin rattiin, niin ollaan niinsuuria herroja ettei kunnioiteta ketään. Vaikka laki ei kaikkea määräkkään, kuuluu liikenteeseen hyvät tavat. Aina kun tulee vastaan jalankulkija, tai pyöräilijä, minä vaihdan lyhville.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663005
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252103Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671688Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t241540- 281291
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161287Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61206Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281160Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101117Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621001