Minulla on karkkipäivä tänään ja se tarkoittaa Aino-suklaajäätelöä ja Fazerina suklaata. Miten teillä herkutellaan?
No ny suu makeaksi ja hymyä huuleen
85
484
Vastaukset
- Puutteenperänkulma
Yhden Jättiksen tempaisi ja se oli siinä, ihan tavallinen ei sellaine koko suklaa.
Mustikkarahkaa ja yksi suklaakeksi.
Mustikkarahka yes, mutta vain yksi suklaakeksi. Nou nou, ainakin viisi keksiä pitää olla ennen kuin viitsii edes kaffetta keittää.
mennäporvooseen kirjoitti:
Mustikkarahka yes, mutta vain yksi suklaakeksi. Nou nou, ainakin viisi keksiä pitää olla ennen kuin viitsii edes kaffetta keittää.
Ne on nuo gluteenittomat keksit niin kalliita, ei raaski kuin yhden päivässä syödä.
Ancelina kirjoitti:
Ne on nuo gluteenittomat keksit niin kalliita, ei raaski kuin yhden päivässä syödä.
Okei, olet sitten luultavasti ikäväksesi saanut sairauden, joka hieman rajoittaa syömistä. Mutta kyllä tässä maailmassa silti herkkuja riittää.
Okei, olet sitten luultavasti ikäväksesi saanut sairauden, joka hieman rajoittaa syömistä. Mutta kyllä tässä maailmassa silti herkkuja riittää.
Ei se kuule syömistä rajoita, vähän pitää katsoa mitä suuhunsa työntää.
Herkut eivät valitettavasti lopu, malttaisi vaan olla syömättä.Ancelina kirjoitti:
Ei se kuule syömistä rajoita, vähän pitää katsoa mitä suuhunsa työntää.
Herkut eivät valitettavasti lopu, malttaisi vaan olla syömättä.Mutta onhan herkkujen syönti, niin suuri nautinto, että...
- salaliittoja
Ancelina kirjoitti:
Näitä laktoosi toleranssi, keliakia ja gluteenia ongelmaisia on joka toinen. Ennen ei kenelläkään kyseisiä vaivoja. Luulen lääkärien keksivän uusia sairauksia luulotautisille?
salaliittoja kirjoitti:
Näitä laktoosi toleranssi, keliakia ja gluteenia ongelmaisia on joka toinen. Ennen ei kenelläkään kyseisiä vaivoja. Luulen lääkärien keksivän uusia sairauksia luulotautisille?
Ennen kuin keksittiin vaiva nimeltään laktoosi-intoleranssi, ei kukaan valittanut ja kertonut "pierutaudistaan."
Hienompi nimi antoi luvan avautumiseen.
Gluteeniongelma on eri asia kuin keliakia, joka on tutkittavissa oleva sairaus. Vadta-aineet verestä ja ohutsuolibiopsia eli koepala ohutsuolesta.
Itselläni oli vaikea anemia ja ohutsuolen suolinukka täysin tuhoutunut ja suolen pinta tulehtunut.
Keliakian seurauksena sairastan osteoporoosia.
Eräs tuttava sairastui syöpään, kun keliakiaa ei ajoissa löydetty.Ancelina kirjoitti:
Ennen kuin keksittiin vaiva nimeltään laktoosi-intoleranssi, ei kukaan valittanut ja kertonut "pierutaudistaan."
Hienompi nimi antoi luvan avautumiseen.
Gluteeniongelma on eri asia kuin keliakia, joka on tutkittavissa oleva sairaus. Vadta-aineet verestä ja ohutsuolibiopsia eli koepala ohutsuolesta.
Itselläni oli vaikea anemia ja ohutsuolen suolinukka täysin tuhoutunut ja suolen pinta tulehtunut.
Keliakian seurauksena sairastan osteoporoosia.
Eräs tuttava sairastui syöpään, kun keliakiaa ei ajoissa löydetty.Vasta-aineet.
salaliittoja kirjoitti:
Tuli vielä mieleeni, että kaikki sairaudet on joskus löydetty, kun oireita ja ihmisiä on tutkittu.
Olin vuonna 1975 työharjoittelussa, erään nuoren äidin kunto oli todella huono, hän ei jaksanut enää vauvaa hoitaa eikä edes kävellä kuin lyhyitä matkoja, oli laihtunutkin paljon.
Myöhemmin sain tietää hänestä löytyneen keliakian, se oli tuohon aikaan outo sairaus lääkäreillekin.
Jos tarkoituksesi oli pilkata oikeasti sairaita ihmisiä, niin mietipä vähän.
- namnamnam
Mä taas helpotan oloani herkuttelemalla jätskillä ja teellä ;) No ei se nyt paljon auta mut onpahan nyt ees jotain....
Onko mahdollisesti nougat-jäätelöä, se ainakin helpottaa?
- namnamnam
ei kun ihan vaan vaniljaa vaan...
Karkkipäivää ei minulla ole ja siksi tulee herkuteltua varmaan liian usein. Erikoisherkkuni on valkosuklaarusinat, voi että......................
Minä tiedän valkosuklaarusioiden maun, täyteläistä ja niin makeaa.
Minulla lipsuu tuo karkkipäivän pitäminen, se ei ole välttämättä sunnuntai, eikä missään nimessä edes joka sunnuntai, vaan joskus nautiskelen kunnolla, jonka jälkeen olen jonkun aikaa ilman.
Onnea.
Meillä myös, jotain herkkuja just kyseistä jäätelöä, ja muuta hyvää.Kiitos.
Ne isot suklaapalat ovat niin tajuttoman hyviä, en tiedä mitä suklaata siihen käyttävät, mutta pojan kanssa aina tappelu Ainon-suklaapaloista.
Mie kävin eilen lunastamassa synttäripäivällisen gurmeeravintolassa. Poroa valkoviinikastikkeessa, tryffeliperuna-terriiniä, jälkkäriksi kaffet talon keksimurujäätelöllä. Pitkästä aikaa erilaista ja hyvää
Ihan varmasti oli hyvää, eikä niin tavallinen menu. Keksimurujäätelö...murujäätelö...murukeksi...jäätelökeksi..........
Ei, en minä ole koskaan maistanut keksimurujäätelöä. Oliko hyvää?Auts..vesi nousi kielelleni, onpa ollutkin herkut..vai myöhemminkö ne herkuttelu juhlat on..
Ihan varmasti oli hyvää, eikä niin tavallinen menu. Keksimurujäätelö...murujäätelö...murukeksi...jäätelökeksi..........
Ei, en minä ole koskaan maistanut keksimurujäätelöä. Oliko hyvää?Oli aivan ihanaa. Vielä kun ympäristö oli niin rouhevan tumma ja sisustus kiva. Oikea kynttiläillallinen :).
pirremiina kirjoitti:
Auts..vesi nousi kielelleni, onpa ollutkin herkut..vai myöhemminkö ne herkuttelu juhlat on..
Sain kesän lapsena synttärilahjaksi lupauksen päivällisestä jossain kivassa paikassa. Pikkasen ne venähti mutta oikein kiva ajnakohta näin pimeänä syksynä.
- pirremiinapa
Tekisipä mieleni oikein hyvää pihviä aah..no josko tekis ite, joskus..:)
- MiesjaGodiva
Minä rakastan Godivan suklaata, jota olen ostanut Helsinki-Vantaan lentokentältä. Joskus olen ostanut sitä myös Stockmannilta Stadissa. Erittäin hyvää suklaata, mutta sitä ei joka kaupasta löydy. Minusta se suklaiden Rolls Royce. Sellaista haluaisin ostaa rakkaimmalle lahjana vaikka jouluksi.
Käyn joka vuosi Helsinki-Vantaan lentokentällä vähintään ainakin kaksi kertaa, mutta enpä ole huomannut. Täytyy painaa nimi muistiin ja maistaa. Lentokentillä on yleensä suklaakakkua ja Helsinki-Vantaalla yhtä maailman parhaista.
- niimari
Marabou Nougat-patukka ja Fanta juoma tölkissä. Nimenomaan sen pitää olla tölkissä.
Niin pitääkin, samoin kuin coca-cola. Tua noi tai ehkä menee joskus pikkupullossa, hätätapauksessa ja ehdottoman kylmänä. Nougat patukka on naminamia.
siilenämää kirjoitti:
Fazerin sinistä ja salmiakkia yhtä-aikaa suuhun, nam mikä makuelämys :).
Hyvä yhdistelmä, ehdottomasti. Tuli mieleen ne merirosvorahat salmiakista. Teini-iässä, kun tuli ennen tansseihin lähtöä juotua Vinetto merkkistä väkevää viiniä, niin söimme samalla merkkareita, jotta sai sen hirveän maun pois suusta.
Ja Fazerin sininen on parasta A-ryhmää.mennäporvooseen kirjoitti:
Hyvä yhdistelmä, ehdottomasti. Tuli mieleen ne merirosvorahat salmiakista. Teini-iässä, kun tuli ennen tansseihin lähtöä juotua Vinetto merkkistä väkevää viiniä, niin söimme samalla merkkareita, jotta sai sen hirveän maun pois suusta.
Ja Fazerin sininen on parasta A-ryhmää.Niin onki. Se pelkkä maitosuklaa ilman mitään popcorn-yhdistelmiä😉
- Täälläolin
Kahviteltiin ja syötiin kaupasta ostettua mustikkapiirakkaa. Ei osteta enää. Kyllä minun mielestäni mustikkapiirakassa pitää olla kunnon pullataikina.
Juu, tiedän nämä murotaikinapohjat, jotka hajoavat käsiin ja ovat aivan liian makeanmakuisia. Itse poimituista mustikoista itse tehtyä pullataikinamustapiirakkaa.
- niinhyväettei
Kun voileipä on maailman paras ruokajuttu niin voileipäkakku on myös. Makeat täytekakut - kaikki muutkin makeat tosin - jätän väliin mutta kakku joka on tehty leivästä ja leivän lisukkeista on parasta mitä on. Kalainen ehkä parhain, muutkin passaavat.
Nähtiin jostain mainos voileipkääretortusta. Rouva oli sukulaisissa ja etsittiin pojan kanssa ohje ja ihan kahdestaan väsättiin sellainen voileipäkääretorttu. Oli kyllä hyvää, vaikka itse sanonkin ja olisittepa nähneet perheen emännän ilmeen..............kyllä oli ylpeä miehistään!
- että.sillen
Nähtiin jostain mainos voileipkääretortusta. Rouva oli sukulaisissa ja etsittiin pojan kanssa ohje ja ihan kahdestaan väsättiin sellainen voileipäkääretorttu. Oli kyllä hyvää, vaikka itse sanonkin ja olisittepa nähneet perheen emännän ilmeen..............kyllä oli ylpeä miehistään!
Hyvistä raaka-aineksista, taidolla koottu voileipäkakku on herkkujen herkku, jossa maut täydentävät toisiaan!
Mutt olen törmännyt myös vähemmän mielyttävän makuisiin voileipäkakkuihin, joskus!Tosin taisin laskea lautasen johonkin kädestäni, en syönyt sitä pientäkään palaa jonka otin... majoneesilla uitettua paahtoleipää joka maistui pääasiassa etikalle, hiivalle ja (poronlihalle?), ilmeisesti.
Niin vain piti kaivaa Aino ulos jääkaapista, Uuniomena jämät löytyi..nam..ja ilman merkkipäivää vielä..kadunkohan :).
Olen maistanut ja tiedän kyllä uuniomenan, herkullista. Minulla oli vähän juhlan tynkää, siskon tyttärentytär täytti yhden vuoden.
- Taikuritässä
R-kioskin "tarjous" geishaa 3 kpl. Omenoita olisi piiraaseen. Jospas huomenisna.
Taikuritässä kirjoitti:
R-kioskin "tarjous" geishaa 3 kpl. Omenoita olisi piiraaseen. Jospas huomenisna.
Emäntä tuolla väsää parasta aikaa omenapiirakkaa, yrittää tehdä ensimmäistä kertaa talviomenoista. Kohta saan maistaa.
- voiniitäaikoja
Jes! suu on makea ihanista suklaakarkeista ja huuleet hymyssä, rentona istuskella ja nautiskella Tähdet tähdet biisejä kuunnellessa ja katsellessa, mahtava meno muuten mut tuo VEITOLA ärsyttää, Juhani on ok. ja Lauri on "söpö" kerrassaan huurrmaava.
- Luomuherkkua
Ohrapuuroa ja puolukkahilloa, taidan santsata vielä toisen annoksn.
- voiniitäaikoja
Oih`Ohrapuuro ja puolukkahillo kuulostaa hyvältä, nyt suklaat piiloon ja luomua etsimään jos ei muuta löydy niin ruisleipää ja aitoa voita.
- herkkupemppu
Kävin mäkkärillä ja jälkiruuaksi ostin vaniljapirtelön :)
Minulla ei ole muuta kuin ½-kilometria matkaa mäkkärille ja käyn usein hakemassa pirtelöitä.
- Namm.namm
Fazerin leivoskekseissä löytyy nykyään, vadelman ja appelsiinin lisäksi myös vihreät-kuulat-marmeladitäyte. Nam.
- Arvaaketä
Sitruunavohveleita, aijettä!
"Yksin-kertaisesti sitten:
Apetit pakaste-vihannekset ja kasvikset, sekä Kukka-Kaali.
300gr. ja 250gr. X 2.SF 300gr. X 1 SF.
10-12 kpl. Kariniemen Kukon-Pojan paisti-leikkeitä 800gr.SF
Vaihto-ehtona tar-tar leikattua laatu-naudan lihaa 2% 850gr.SF
Leipinä Täysj. Ruis ja Vehnä 1 X 2vpl.SF
Juustoportti Luomu-Kirnu-Voi.SF
Juustoportti Luomu-viili 6kpl.SF
Valio Maito 3ltr. luomu rasvaton.SF
Omenaa, Mandariinia tms.Osittain SF
Viikon eväs.
Maksaa mitä maksaa"
-
Höyryttäessä TODELLA paljon Valko-Sipuli jauhetta Vihannes-kerrosten väliin.
-
Satunnaisesti Maksa-Laatikkoa vitamiinien vuoksi.
H.- Sivustaseurannut
Sinä toistat itseäsi todella paljon . Jatkuvasti päivästä toiseen samaa tuubaa, vaihda hunkki jo levyä. Jos sinua itseäsi viduttaa syödä joka päivä samaa ruokaa, älä sitä kauppalistaasi tänne tunge, vaan hanki kunnon sapuskaa.
Sivustaseurannut kirjoitti:
Sinä toistat itseäsi todella paljon . Jatkuvasti päivästä toiseen samaa tuubaa, vaihda hunkki jo levyä. Jos sinua itseäsi viduttaa syödä joka päivä samaa ruokaa, älä sitä kauppalistaasi tänne tunge, vaan hanki kunnon sapuskaa.
"Sivustaseurannut"
Mutta onhan aloituskin taas uusi ruoka-aloitus?
Ihan samoja ajatuksia ja juttuja kuin jo aikoja sitten.
Ei pitäisi panna minua jankuttamaan.
Pitäisi tehdä tuoreita aloituksia.
Sanoisinko mietteiltä tuoksuvia, kirjallisia Voi-silmä-pullia.
H.- Sivustaseurannut
hunksz kirjoitti:
"Sivustaseurannut"
H.Menehän jankuttamaan omiin jankku-aloituksiisi, jäteläjä.
Sivustaseurannut kirjoitti:
Menehän jankuttamaan omiin jankku-aloituksiisi, jäteläjä.
"Sivustaseurannut"
Kommenttisi ei tunnu taaskaan kovin tuoreelta?
:) :)
H.- KaikkienPuolesta
hunksz kirjoitti:
"Sivustaseurannut"
H.Et sinä ole mikään päällikkö joka määrittää mitä on kirjoitettu aikoja sitten tai mistä aiheesta saa kirjoittaa. Sinä et ole yhtään sen kummempi kirjoittaja kuin kukaan muukaan. Voisit lopettaa muiden jahtaamisen, kuten Tellukka ja pirre sinulle eilen kirjoittivat. Vaihtaa vain omia aloituksia ja tule kertomaan muille vasta sitten kun on jotain sanottavaa!
- KaikkienPuolesta
KaikkienPuolesta kirjoitti:
Et sinä ole mikään päällikkö joka määrittää mitä on kirjoitettu aikoja sitten tai mistä aiheesta saa kirjoittaa. Sinä et ole yhtään sen kummempi kirjoittaja kuin kukaan muukaan. Voisit lopettaa muiden jahtaamisen, kuten Tellukka ja pirre sinulle eilen kirjoittivat. Vaihtaa vain omia aloituksia ja tule kertomaan muille vasta sitten kun on jotain sanottavaa!
Vahtaa vain hunkki omia avauksia
KaikkienPuolesta kirjoitti:
Et sinä ole mikään päällikkö joka määrittää mitä on kirjoitettu aikoja sitten tai mistä aiheesta saa kirjoittaa. Sinä et ole yhtään sen kummempi kirjoittaja kuin kukaan muukaan. Voisit lopettaa muiden jahtaamisen, kuten Tellukka ja pirre sinulle eilen kirjoittivat. Vaihtaa vain omia aloituksia ja tule kertomaan muille vasta sitten kun on jotain sanottavaa!
"KaikkienPuolesta"
Olenko minä kieltänyt jotain?
Missä?
-
Palstalla aloituksiin vastaaminen/kommentoiminen ei ole jahtaamista.
Ja kuten olen aina jankuttanut:
Minulle saa kirjoittaa niin rumasti kuin vain osaa.
Tai sivistyksensä taso edellyttää.
H.- Korkein-Totuus
hunksz kirjoitti:
"KaikkienPuolesta"
Olenko minä kieltänyt jotain?
Missä?
-
Palstalla aloituksiin vastaaminen/kommentoiminen ei ole jahtaamista.
Ja kuten olen aina jankuttanut:
Minulle saa kirjoittaa niin rumasti kuin vain osaa.
H.Sinä olet moukka.
- Korkein-Totuus
hunksz kirjoitti:
H.Moukka jatkaa käsittämätöntä mongerrusta.
- ei.lopu.tuo
Hunkki alkaa jankutuksillaan muistuttaa siilentellukkaa.
- siis.järjetöntä
ei.lopu.tuo kirjoitti:
Hunkki alkaa jankutuksillaan muistuttaa siilentellukkaa.
Tellukka on ykkös-jankuttaja!
- kaks-moukkaa
hunksz kirjoitti:
H."Tai sivistyksensä taso edellyttää."
No en yhdistä, että olisi sivistystä, mutta sinun ruokavaliosi pakaste vihanneksilla on saamattoman ukon ruokavalio, jota eivät vähänkään valistuneet kokit hyväksyisi edes syötäväksi, niin, paitsi sian ruoaksi.
Toisaalta olet melkein pahempi, kuin Tellukka, joka myös sotkee itsensä muka sivistyneenä ihmisenä sekaan ja osoittaa tosi moukkamaista käyöstä.
Voi jos näkisin teidänlaisenne 1800 luvun Suomessa livenä? kaks-moukkaa kirjoitti:
"Tai sivistyksensä taso edellyttää."
No en yhdistä, että olisi sivistystä, mutta sinun ruokavaliosi pakaste vihanneksilla on saamattoman ukon ruokavalio, jota eivät vähänkään valistuneet kokit hyväksyisi edes syötäväksi, niin, paitsi sian ruoaksi.
Toisaalta olet melkein pahempi, kuin Tellukka, joka myös sotkee itsensä muka sivistyneenä ihmisenä sekaan ja osoittaa tosi moukkamaista käyöstä.
Voi jos näkisin teidänlaisenne 1800 luvun Suomessa livenä?Teidän nikkinne on "kaks-moukkaa".
Onko siis niin, että toinen teistä sanelee ja toinen kirjoittaa?
Nyt alan ymmärtääkin, kun niin usein kirjoitatte "me".- voiniitäaikoja
Toivon hartaasti et en missään yleisssä kulkuneuvossa joudu istumaan vieressäsi tai edes olemaan samassa kulkuväliineessä!. Inhoan valkosipulin hajua yli kaiken.
- voiniitäaikoja
voiniitäaikoja kirjoitti:
Toivon hartaasti et en missään yleisssä kulkuneuvossa joudu istumaan vieressäsi tai edes olemaan samassa kulkuväliineessä!. Inhoan valkosipulin hajua yli kaiken.
Siis tämä oli hunkszille!.
voiniitäaikoja kirjoitti:
Onkos hän sinua kyytiinsä pyytänytkään?
- Onnetontakunei
Tellukka kirjoitti:
Haista sinä tollukka piiitkäää paaaaska!
- sinisessäbussissa
Tellukka kirjoitti:
Eihän yleisiin kulkuneuvoihin pyydetäkkään, onko hunksz siis bussikuski.
Onnetontakunei kirjoitti:
Haista sinä tollukka piiitkäää paaaaska!
Taasko testataan hajuaistiani?
Olenhan sanonut etten luota näihin palstan hajutesteihin. Nytkään ei nenäni tunne mitään paaaaskan hajua vaikka muut hajut erotankin.sinisessäbussissa kirjoitti:
Eihän yleisiin kulkuneuvoihin pyydetäkkään, onko hunksz siis bussikuski.
Sitten on viisainta, ettet aja yleisillä kulkuneuvoilla ollenkaan, jos et kestä toisten ihmisten hajuja. Ainakin lounasajan jälkeen yksi ja toinen tuoksuu niissä valkosipulille.
- hymiöt
Geisha suklaata oon napostellu jo yli 40 vuoden ajan ja se vaan on niin minun suosikki. Toivottavasti ei vaan valmistus lopu koskaan.
Fazerina ja geisha on melko tasavahvoja minulle, mutta Fazerina valitsen jos on molempia tarjolla.
- namupäivä
suffeli-pussi tienkin, siitä riittää pidempään.ja maku....se nyt vaan on tajuttoman hyvä.
No niin on se niin hyvää. Automatkoille kun laittaa keskikonsuliin suffeli-pussin, ei ole yhtään pelleroa jäljellä, vaikka ei olisi pidempi matkakaan.
- Kannelmaaaki
Makuni on viime vuosina muuttunut viime vuosina niin, etteivät herkut enää maistu. Siis ne joita aiemmin pidin herkkuina, kaikki mitä sanotaan höttöhiilareiksi. Luonnollisestikaan en paheksu höttöhiilareiden käyttöä, sillä pitäähän elämässä jotain höttöä olla itse kullakin. Höttö on pahaksi vain jos se lihottaa, pöhöttää, punakoittaa, sairastuttaa tai saa muutoin ihmisen tekemään itselleen sitä, mikä on pitemmällä tähtäyksellä haitallista.
- jotainmainitakseni
Pollyt tai Maraboun Daim/Minttukrokantti -suklaalevy... ah!
Pollyistä ikävä kokemus, kun jäi hapaaseen kiinni ja lähti koko paikka irti. Hyvänmakuisisa ne ovat, ihan lempikarkkejani, mutta tuon tapauksen jälkeen en ole syönyt. Daim on herkkua.
- salamandi
Mulla on mansikkakermakakkua 64v synttäripäivän kunniaksi. Juomaksi jaffaa. Ole hyvä jos maistuu.
Kyllä kelpaa, kiitos. Molemmat kunnon, luotettavaa ja perinteistä syntymäpäivä herkkuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1559127Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492779Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja312547- 572521
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971905- 971847
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231783Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä481326Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091207- 281191