Onko eletty elämä jättänyt katkeruuden?

Näistä politikoinnista,joita jatkuvasti tämä sama henkilö syöttää palstalle?
Eikö elämänmaku,niinkuin iskelmä kertoo tunnu kantapäissä..jne..

Eivät meidän sosiaalisetedut parane täällä parjaamalla nyky-yhteiskuntaa ja hallitusta.
Suu säkkiä myöten olen minäkin joutunut laittamaan,en voi syyttää yhteiskuntaa,jos olen vääriä valintoja tehnyt?
Katkeruus tuhoaa,siis kalvaa sitä elettyä elämää ama

115

735

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En.ole.syyllinen

      Meillä on hyvä hallitus ja hyvä kansa joka sen valitsi, se joka syyttää hallitusta syyttää samalla itseeään.

      • Äänestetään

        Siis on syytä äänestää toisin ja vaihtaa hallitus jos ei ole tyytyväinen. Suuri osa suomalaisista ei sitä ole koska ei koe että heidän etua ajetaan vaan kurjistetaan.


    • Näinhän se tietenkin on.Jos oman elämänsä missaa,turha siitä on hallitusta on syyttää?
      Kiitos ,että sain mielipiteesi ,joskin olisin todella ilahtunut,jos saisin ihailla persoonaasi avoimesti,ama

    • suunnitellaan

      Tyrskähdin nauruun kun selasin viron sanakirjaa. Siellä suunnittelu on nimeltään politiika. Tälläkin palstalla näkee sisäpolitiikkaan liittyviä ketjuja.

    • Toihan on aivan upeaa?Jos minä suunnittellen tekeväni tänään ja jätän sen tekemättä,niin olenkin lähellä noita pellejä,jotka lupaavat tehdä vaalilupauksisaan ja kun Arkaadianmäenovet ovat avoimet,sama unohtuksentauti,mikähän se oikein olikaan??

      • Höimöä

        Mutta tuo vanha ketju joka nostettiin väläytti muistoja menneiltä ajoilta, jolloin kaikki riitelivät toisiaan syytellen koko ajan, varsinkin Eliinooraa ja MDK -ta syytettiin ja he kun olivat fiksuimmat Skillanin kanssa koko joukosta! Ja Silloin jo 15 vuotta sitten puhuttiin siinä ketjussa miten Ruune oli pannut matalaksia Pilmaria muuallakin vielä lisäksi kuin täällä. Mitään ei ollut ympäröivästä yhteiskunnasta, vain minä minä minä ja keskinäiset riidat. Sääliksi käy aikuisia ihmisiä, vai ovatko tuollaiset aikuisia?.


      • Höimöä kirjoitti:

        Mutta tuo vanha ketju joka nostettiin väläytti muistoja menneiltä ajoilta, jolloin kaikki riitelivät toisiaan syytellen koko ajan, varsinkin Eliinooraa ja MDK -ta syytettiin ja he kun olivat fiksuimmat Skillanin kanssa koko joukosta! Ja Silloin jo 15 vuotta sitten puhuttiin siinä ketjussa miten Ruune oli pannut matalaksia Pilmaria muuallakin vielä lisäksi kuin täällä. Mitään ei ollut ympäröivästä yhteiskunnasta, vain minä minä minä ja keskinäiset riidat. Sääliksi käy aikuisia ihmisiä, vai ovatko tuollaiset aikuisia?.

        Hölmöä!
        Anteeksi,mikä vanha ketju?Kirjoitan todella harvoin,muistelen mielellään menneitä,mutta en vetele vanhoja ketjuja esille,kivat sulle Hölmöä


      • ruune-sen-nosti

        sanoi Mocoma-na siihen kirjoittaneensa.


      • Höimöä kirjoitti:

        Mutta tuo vanha ketju joka nostettiin väläytti muistoja menneiltä ajoilta, jolloin kaikki riitelivät toisiaan syytellen koko ajan, varsinkin Eliinooraa ja MDK -ta syytettiin ja he kun olivat fiksuimmat Skillanin kanssa koko joukosta! Ja Silloin jo 15 vuotta sitten puhuttiin siinä ketjussa miten Ruune oli pannut matalaksia Pilmaria muuallakin vielä lisäksi kuin täällä. Mitään ei ollut ympäröivästä yhteiskunnasta, vain minä minä minä ja keskinäiset riidat. Sääliksi käy aikuisia ihmisiä, vai ovatko tuollaiset aikuisia?.

        Kahvipirtti erkani omaksi yhteisökseen kaiketi hajupoika,vai mikä hän oli söi ja loukkasi jokaista mielipidettä.
        Joitain rippeitä vieläkin näkyy palstalla,kun omaa katsantokantaa yritetään tuoda palstalle väenväkisin politiikankeinoin.Ne noi pohjalaaset luulevat omistavansa puolet keskustelupalstaa??


      • kunnaton
        rituliini_38 kirjoitti:

        Kahvipirtti erkani omaksi yhteisökseen kaiketi hajupoika,vai mikä hän oli söi ja loukkasi jokaista mielipidettä.
        Joitain rippeitä vieläkin näkyy palstalla,kun omaa katsantokantaa yritetään tuoda palstalle väenväkisin politiikankeinoin.Ne noi pohjalaaset luulevat omistavansa puolet keskustelupalstaa??

        Kuka on pohjalaanen?
        Kuka luulee ja kuinka se ilmenee?

        On me aikoihin eletty, kun pitää vielä maakuntakin vetää keskusteluun.

        Onko täällä pohjalaasia? Onko eden pohojolaisia? Lappikin on maakunta,sieltäkö ne valtaajat?


      • kiitos.rituliini
        kunnaton kirjoitti:

        Kuka on pohjalaanen?
        Kuka luulee ja kuinka se ilmenee?

        On me aikoihin eletty, kun pitää vielä maakuntakin vetää keskusteluun.

        Onko täällä pohjalaasia? Onko eden pohojolaisia? Lappikin on maakunta,sieltäkö ne valtaajat?

        Täällä palstalla on lamatilanne. Se haukuttu hajupoikapilmarikaidepuu on kauan ollut pois palstalta, turha alkaa nyt arvuuttelemaan, mistä syystä. Täällä on ajojahtia harjoittanut enemmänkin eräs naispuolinen moninikki tekeytymällä itse uhriksi. Ruuneperiä ei ole pitkiin aikoihin näkynyt. On kai saanut tarpeeksi kun aina haukuttiin, vaikka antoi melkein koko elämänsä palstalle. Ruune ei ole tuo xx9, kyllä jokainen sen tajuaa jos haluaa. Hyvin vaisua on, harva rekattu viitsii aloituksia tehdä tai paljon enää osallistua. Ihan kiva rituliini kun avasit ketjun ja vastailit nätisti kaikille. Rituliinin kannattaa tehdä useammin avauksia, kun näin hyvin vetää laajaa joukkoa . Moni kirjoittaa melkein sydänverellä, kyllä vaikea lapsuus on iso taakka ja vaatii ponnisteluja. Köyhyyttä riitti useimmille, mutta nuo hylkäämiset ovat kauheimpia.


      • rituliinikaiketi
        kiitos.rituliini kirjoitti:

        Täällä palstalla on lamatilanne. Se haukuttu hajupoikapilmarikaidepuu on kauan ollut pois palstalta, turha alkaa nyt arvuuttelemaan, mistä syystä. Täällä on ajojahtia harjoittanut enemmänkin eräs naispuolinen moninikki tekeytymällä itse uhriksi. Ruuneperiä ei ole pitkiin aikoihin näkynyt. On kai saanut tarpeeksi kun aina haukuttiin, vaikka antoi melkein koko elämänsä palstalle. Ruune ei ole tuo xx9, kyllä jokainen sen tajuaa jos haluaa. Hyvin vaisua on, harva rekattu viitsii aloituksia tehdä tai paljon enää osallistua. Ihan kiva rituliini kun avasit ketjun ja vastailit nätisti kaikille. Rituliinin kannattaa tehdä useammin avauksia, kun näin hyvin vetää laajaa joukkoa . Moni kirjoittaa melkein sydänverellä, kyllä vaikea lapsuus on iso taakka ja vaatii ponnisteluja. Köyhyyttä riitti useimmille, mutta nuo hylkäämiset ovat kauheimpia.

        Jotenkin toi avoin mielipiteesi kosketti! kiitos,rituliini!
        En minä ole kultalusikka suussa syntynyt,mutta en ole toivoani menettänyt parempaan huomiseen?
        Minä tunnen vastuuta avaamastani ketjusta.Joku kaiketi luulee,että yritän jatkaa ketjua ja yritän pitää sitä yllä.
        Ei se niin mene,vaan jokainen mielipide,jokainen lohdutuksensana ovat elämääni eteenpäinvieviä kannustuksia tässä niin mitättömässä elinpiirissäni,täällä korvessa,jossa vain
        loisteen antaa Soneran mastonvalot.Itse olen elinpiirini valinnut ja erakoitumiseni huomaa kaiketi jo naapuritkin?


    • Ramoona_

      Maailmanparannus oli nuorena niin intomielistä, kun kuvitteli tietävänsä mikä on oikeudenmukaista ja siihen löytyvän loputtomasti voimia ja vaikutusmahdollisuuksia. Kapinointi on ihan tervettä, kunhan lopulta tajuaa , mihin voi vaikuttaa, mihin ei. Valintojaan ei kannata jossitella, ne on tehty kulloisenkin ymmärryksen ja tilanteen rajoissa. Vallanpitäjiä saa arvostella ja heidän tekemisiään ja tekemättä jättämisiään pitääkin kyseenalaistaa, heidän tulee jo asemansa puolesta kestää kovaakin kritiikkiä.
      Uskon kuitenkin, että ainakin omalla kohdallani maailmanparannuksessa on toiminut paremmin se, että olen jonkin hyväksi kokemani asian puolella kuin melkein kaikkea mahdollista itselle vierasta ja epämiellyttävää vastaan. Itselleni riittää, että olen vain kyllin hyvä, täydellisyydestä kaukana , mutta onhan tietenkin lupa odottaa parempaa ja ainakin rehellisyyttä kansakunnan johtoon valituilta.

      Viron kieli on tosiaan hauskaa , siellä kun tutut sanat merkitsevätkin eri asioita .
      Hallitus tarkoittaa virossa hometta, eli he sanovat hallituksen haisevan, kun meillä home haisee.
      Meidän hallitus on Virossa Vabariiki Valitsus, he ovat siis valittuja. Me valitsemme eduskunnan, he edustavat meitä ja kaiken logiikan mukaan myös ajavat etujamme. Eduskunta on mielestäni tärkein vallan instituutio, heitä on niin valtavan paljonkin siihen tehtävään. Mutta miksi puhutaan aina vaan hallituksesta, niin vähän eduskunnasta ? Eduskunta säätää lait, hallitus toimeenpanee ne, näin opetettiin koulussa. Tapahtui mitä tahansa, hallitus saa eduskunnalta kuitenkin luottamuslauseen. Kaipa se luottamuslause on minunkin hyväksyttävä edustajani välityksellä, pitää vaan seuraavan kerran koettaa olla tarkempi, ketä äänestää, kuka on luottamuksen arvoinen.

      Politiikkaketjuista pysyttelen erossa, niissä kun aina aletaan sättiä toisia kirjoittajia, joilla ei ole osaa eikä arpaa hallituksen päätöksiin. Aman otsikon kysymykseen ehkä sepustukseni vastasikin : katkeruutta en painolastikseni huolisi. Ei tässä ainakaan vielä ole hätiä mitiä ollut, eikä se pulassakaan mitään auttaisi.

      • Totta-

        Sanoit: " Vallanpitäjiä saa arvostella ja heidän tekemisiään ja tekemättä jättämisiään pitääkin kyseenalaistaa, heidän tulee jo asemansa puolesta kestää kovaakin kritiikkiä. "

        Media on kolmas valtiomahti, sillä pidetään diktaattori-luonteiden toimet oikeassa kurssissa.


      • Mielipiden vaihtoahan tämä on!
        Voi kuinka omaishoitajana kulutinkaan näppäimiäni,kun olin niin yksin.
        Sain tuta,että olin jo riippuvuussuhteessa tähän kirjoitteluun.

        Nyt jotenkin ne tutut kirjoittelijat vain saavat aivotoimintani palaamaan tasolle vielä seitsemänkymppisiin.
        Jotenkin Ramoona Sinä jaksat kannatella tavallista tallaajaa,et koskaan lyö edes toisinajattelijaa maahan,sivistyneisyys näkyy.

        Minä nyt kerron ,mitä minulle kuulluu,vaikka tuskin kukaan haluaa tietää,kalastuksesta?
        Olen alkanut nauttia tästä yksinäisyydestä?
        Jotenkin on niin kiehtovaa olla omanitsensä herra,nyt sukupuolineutraaliin aikaan kaiketi vain
        ama


      • Se on hienoa, että tunnet noin Ama. Samoin osaan minäkin nauttia omasta vapaudestani voida järjestää elämäni. Tosin olin kovin nuori sitotuessani ensimmäistä kertaa, ja riittihän sitä sarkaa yli 70 vuotiaaksi.

        Sinulla olikin kumppanin muistisairaus kestettävänä, hyvä että voit ajatella omaa elämääsi nyt! Hyvää jatkoa sinne rantaparatiisiisi😊


      • Noela kirjoitti:

        Se on hienoa, että tunnet noin Ama. Samoin osaan minäkin nauttia omasta vapaudestani voida järjestää elämäni. Tosin olin kovin nuori sitotuessani ensimmäistä kertaa, ja riittihän sitä sarkaa yli 70 vuotiaaksi.

        Sinulla olikin kumppanin muistisairaus kestettävänä, hyvä että voit ajatella omaa elämääsi nyt! Hyvää jatkoa sinne rantaparatiisiisi😊

        Kiitos Noella!
        No paradiisista voin vain unelmoida,kun huomaan,että lähimmät polttopuut ovat liiterissä ja helaan täytyis tuli sytyttää,mutta olen onnellinen.
        Olen löytänyt sen sisäisen rauhan.En ole uskoon hurahtanut.Vaan sen,että tämä on minun valtakuntani ja hallitsen sitä.
        Aamulla ajattelin,teenkö miestentöitä,vai tyydynkö noihin naistentöihin?
        Päädyin viimeisiin ja nyt tuvassa TV.on pari kaapillista ylempänä?
        Siis pinosin kaksi televisiotasoa päällekkäin ja nyt,kun rojahdan tuvansänkyyn en tarvise vinoa pinoa tyynyjä,vaan nään sen mitä minun pitääkin nähdä tasokkaasti? ama


    • Kyllä tavallaan tunnen katkeruutta Suomea kohtaan mutta siitä on hyvin kauan siis lähes 50 vuotta on aivan sama mitä Suomessa tapahtuu.

      Suomalaisuus on paljastunut kymminien vuosien kuluessa mitä se on----se ei ole kaunis kuva--siskoni on kauniskuva ja isäni on paha vika muistaa kaikki 2 vuotiaasta ja tuntuu paranevan.

      • totuuskomitea.fi

        Unisatusi xx9 alias ruune eivät anna rauhaisaa unta ilman unitotia. Ikäsi & dementiasi takia annamme sinulle anteeksi. Et ole itsekään terve; miksi sorrat meitä mannersuomalaisia?


      • Mutamat kirjoituksissa esiintyneet kommentit eivät tue väitettä että nimimerkki xx9 olisi Ruune.


    • xx9
      Kiitos mielipiiteestäsi,se rekiteröityy meidän kaikkien kovalevyille!
      Nuku yösi rauhassa ja muista ottaa kaikki lääkkeesi!

      • Minulla ei ole lääkkeitä yötä vasten!

        Kovalevyt ovat minulle paskaa siis minulle ilmaa!!!


      • rehmu

        Pilaantunutta ilmaa koko mies.


    • Media.pitää.kursissa

      tai se ainakin on MEDIAN tehtävä!
      Pirremiina kirjoitti, kun oli vastannut Putinin miljardiomaisuuksia koskevaan uutiseen ja se oli poisettu:
      "No, mihis se hävisi, vastaukseni..eikös se ole nähty miten toisin ajattelijoille (lehtimiehille mm.) käy, vai onko valetta?

      Tuo uutinen oli uutisissa ja lehdissä Trumpin sekoilua käsittelevien uutisten yhteydessä, niin..jostainhan ne rahat tulee, ja kerroitkin jo tuolla että mistä, ei niillä rahoilla ivestoida uusiin esim. öljynjalostus- ja esim. oljyn poraus ka luston nykyaikaistamiseen, sekä sotkujen siivoamiseen, ei se Putin kestä vallassa jos ei maksa hovilleen.

      Tuohan on yleinen käytäntö muissakin diktatuurioissa, kaikki ne vie kymmenykset kansan pussista."

      • Putin on Suomalaisienisä---niin koko Venäjä tänään!

        Suomalaisilla on suuri luulo Suomesta!!!


    • pahutt

      Suomalaisuus = on Venäjälaisuus, näin ollut siitä volganmutkasta lähtien.

    • Per-kel

      Ei ! Olen minä onnellinen kun pystyn lenkillä käymään, syömään ja juomaan sekä saunomaan ja vessassa käymään ilman apua.- Vaikka paikkoja vähän kolottaa nii: Vår bästa tid är nu ! För det finns andra som aldrig en ljusglimt kan få !

    • DIKTAATTORIT-sanelijat-

      -kuriin!

      Median tulisi pitää kurissa diktaattori-luonteita, kuten aikoinaan, paljon pahaa tehnyttä Moosesta.

      tai se ainakin on MEDIAN tehtävä!
      -
      Pirremiina kirjoitti, kun oli vastannut Putinin miljardiomaisuuksia koskevaan uutiseen ja se oli poisettu:
      "No, mihis se hävisi, vastaukseni..eikös se ole nähty miten toisin ajattelijoille (lehtimiehille mm.) käy, vai onko valetta?

      Tuo uutinen oli uutisissa ja lehdissä Trumpin sekoilua käsittelevien uutisten yhteydessä, niin..jostainhan ne rahat tulee, ja kerroitkin jo tuolla että mistä, ei niillä rahoilla ivestoida uusiin esim. öljynjalostus- ja esim. oljyn poraus ka luston nykyaikaistamiseen, sekä sotkujen siivoamiseen, ei se Putin kestä vallassa jos ei maksa hovilleen.

      Tuohan on yleinen käytäntö muissakin diktatuurioissa, kaikki ne vie kymmenykset kansan pussista."


      Lipponen haki pomojen suosiota antamalla meidän pienipalkkaisten rahat heille.
      Luuli kai nyt Suomen presidentiksi pääsevänsä, kun EU_pomot olivat häntä uunottaneet ja vedättäneet lupailemalla EU-pressan paikkaa, nauroivat Mooseksen selän takana.

    • makriina.ek

      Palstan kirjoittajat eivät ehkä ole katkeroituneita, mutta ilottomia ja ärhäköitä.
      Kelloja siirrettiin kesää kohti. Sanomalehti ei ole tullut. Sataa. Pimeää.
      Suomalainen pyhäpäivä alkaa.

    • siitävaanmakrina

      Makriina tekee diagnooseja yleistäen. Laitappa nyt oikein iloinen aloitus, saadaan jotain muuta kuin ärhäkkyyttä ja ankeutta tänne.

      • makriina.ek

        Okei. Yritän välttää olemasta ilonpilaaja tässä hirmuhauskassa ketjussa.
        Sanomalehti ei ole vieläkään tullut.
        Ehkä siitä puuttuu iloiset uutiset ja siksi liian painava kuljettaa.


    • jjoutava

      Enhän minä ite ole katkeraksi tullu vaikka yritänki suojella näitä naisia täällä palstalla olemalla kirjoittelematta. Tuhatnikkihän kohta on jälessä sanomassa että joutava on rituliinin luo ilmaiseksi asumaan pyrkimässä. Politikointi on niin laajaa tällä yhellä että mikä akitaattori lienee kun en sanomaansa syvenny.

      • taasamaputos

        Maaltapakoon saattaa rituliinikin rynnistää,että kiitos suojelusta jjoutava,kyllä susmorsianta kaipaan minäkin.
        Meillä oli räväköitä mielipiteitä,silloin ennen....silloin ennen...


    • kunhanmietin

      xx9 ja hajupoka varmaan identtiset kaksoset?
      Arvelen, samaa sontaa jauhavat.

      • miettimättäparas

        Miksi tulit kertomaan mitä mietit, kun sinun mietteilläsi ei tämäkään asia muutu miksikään?
        Ehkä mietit liikaa, tai arvelet liian usein. Johan siitä ihan kakeroituu.


      • Kai-de-Puu

        on joskus nimittänyt itseään hajupojaksi, joka nimitys on hänelle tullut juuri kävelemaan 10 kk--n ikäisenä tullut.

        xx9 on Ruune.
        Se vain halluu haukkuu suomalaisii.

        Täällä menee kaikki sekasin.


      • Nimmarijanammari
        Kai-de-Puu kirjoitti:

        on joskus nimittänyt itseään hajupojaksi, joka nimitys on hänelle tullut juuri kävelemaan 10 kk--n ikäisenä tullut.

        xx9 on Ruune.
        Se vain halluu haukkuu suomalaisii.

        Täällä menee kaikki sekasin.

        Helposti menet sekaisin. Nämä ovat kaikki virtuaalihenkilöitä. Näitä nimimerkkejä ei oikeasti ole. He voivat sanoa mitä tahansa. Heidän ei tarvitse seistä sanojensa takana. He eivät ole journalisteja.
        Tällä palstalla he voivat kirjoittaa millä nimellä tahansa.
        Jos olet menossa sekaisin, ota aikalisä.
        Voi täältä poiskin olla.


      • Olet-sika.sekaisin

        nauroimme täällä makeasti.


      • Nimmarijanammari kirjoitti:

        Helposti menet sekaisin. Nämä ovat kaikki virtuaalihenkilöitä. Näitä nimimerkkejä ei oikeasti ole. He voivat sanoa mitä tahansa. Heidän ei tarvitse seistä sanojensa takana. He eivät ole journalisteja.
        Tällä palstalla he voivat kirjoittaa millä nimellä tahansa.
        Jos olet menossa sekaisin, ota aikalisä.
        Voi täältä poiskin olla.

        "Helposti menet sekaisin."
        Niin menee hänkin, joka nauroi makeasti.

        Tämä nikkien "oikolukija" on myös "totuuskomisio", joka jaksaa, jaksaa, ja jaksaa toistaa, että xx9 olisi ruuneperi, mutta kun ei ole vieläkään, eikä tule olemaan, mutta mitä turhia vakaamuksensa saaneen kanssa on käydä väittelemään, koska ilmeisesti hän vain haluaa, että hänenkin viestiin vastataa?

        Aloitus oli otsikoitu;
        "Onko eletty elämä jättänyt katkeruuden?",
        johon voin vilpittömästi vastata, että ei ole minulle, mutta todella murheellista oli lukea, kuinka toisilla on ollut vaikeaa ja etenkin se, että omien vanhempien taholta. Ainahan sitä voi avioliitossa pettyä, jopa kärsiä aikansa, mutta aikuinen osaa tehdä usein oman ratkaisunsa ja muuttaa elämänkulkua, toisin kuin lapsi, jolle vanhemmat ovat ne ainoat, tai pahimmassa tapauksessa joku kasvatus- tai sijaisvanhempien koti.

        En tiedä, tekikö tyttäreni ratkaisun omien lastensa kodinhoidon ja tarhan välillä siten, että hän oli itse perhepäivähoidossa ja kertoi, kuinka häntä harmitti, kun perheen lapsi voi mennä äitinsä ja mumminsa syliin, mutta hänen äiti oli töissä. !;(

        No, ei tehnyt, koska lasten täti oli tarhan johtajana ja kerran tämä "viikari poika" olikin todennut jollekin tarhatädille, että sinunkin pitäisi mennä lisäkoulutukseen, liittyen siihen, että hänen tätinsä oli juuri käynnyt tällaisen lisäkoulutuksen. Toisaalta tuo "viikari" oli kerran saanut kiitosta, kun oli tarhatädille kertonut raviveikkauksen tulosennusteita, sillä he isänsä kanssa katsoivat aina telkkarista raveja, kuten iskä sanoi, niin hän omistaa hevosen puolikkaan, siis ravihevosesta radalla, ei pakastimessa!D


      • miksikristiina
        Kristiina23 kirjoitti:

        "Helposti menet sekaisin."
        Niin menee hänkin, joka nauroi makeasti.

        Tämä nikkien "oikolukija" on myös "totuuskomisio", joka jaksaa, jaksaa, ja jaksaa toistaa, että xx9 olisi ruuneperi, mutta kun ei ole vieläkään, eikä tule olemaan, mutta mitä turhia vakaamuksensa saaneen kanssa on käydä väittelemään, koska ilmeisesti hän vain haluaa, että hänenkin viestiin vastataa?

        Aloitus oli otsikoitu;
        "Onko eletty elämä jättänyt katkeruuden?",
        johon voin vilpittömästi vastata, että ei ole minulle, mutta todella murheellista oli lukea, kuinka toisilla on ollut vaikeaa ja etenkin se, että omien vanhempien taholta. Ainahan sitä voi avioliitossa pettyä, jopa kärsiä aikansa, mutta aikuinen osaa tehdä usein oman ratkaisunsa ja muuttaa elämänkulkua, toisin kuin lapsi, jolle vanhemmat ovat ne ainoat, tai pahimmassa tapauksessa joku kasvatus- tai sijaisvanhempien koti.

        En tiedä, tekikö tyttäreni ratkaisun omien lastensa kodinhoidon ja tarhan välillä siten, että hän oli itse perhepäivähoidossa ja kertoi, kuinka häntä harmitti, kun perheen lapsi voi mennä äitinsä ja mumminsa syliin, mutta hänen äiti oli töissä. !;(

        No, ei tehnyt, koska lasten täti oli tarhan johtajana ja kerran tämä "viikari poika" olikin todennut jollekin tarhatädille, että sinunkin pitäisi mennä lisäkoulutukseen, liittyen siihen, että hänen tätinsä oli juuri käynnyt tällaisen lisäkoulutuksen. Toisaalta tuo "viikari" oli kerran saanut kiitosta, kun oli tarhatädille kertonut raviveikkauksen tulosennusteita, sillä he isänsä kanssa katsoivat aina telkkarista raveja, kuten iskä sanoi, niin hän omistaa hevosen puolikkaan, siis ravihevosesta radalla, ei pakastimessa!D

        Sanot pahimman tapauksen olevan ”joku kasvatus- tai sijaisvanhimpin koti”. Et voisi enemmän väärässä olla etkä loukkaavampi . Lukemattomien lasten pelastus on ollut hyvät kasvatusvanhemmat , nykyisin puhutaan sijaisvanhemmista. Muitakin lapsia kuin biologisesti omia voi rakastaa ja hoitaa hyvin. Rakkautta ja kunnioitusta voi tuntea sijaisvanhempia kohtaan.


      • miksikristiina kirjoitti:

        Sanot pahimman tapauksen olevan ”joku kasvatus- tai sijaisvanhimpin koti”. Et voisi enemmän väärässä olla etkä loukkaavampi . Lukemattomien lasten pelastus on ollut hyvät kasvatusvanhemmat , nykyisin puhutaan sijaisvanhemmista. Muitakin lapsia kuin biologisesti omia voi rakastaa ja hoitaa hyvin. Rakkautta ja kunnioitusta voi tuntea sijaisvanhempia kohtaan.

        "Et voisi enemmän väärässä olla etkä loukkaavampi . Lukemattomien lasten pelastus on ollut hyvät kasvatusvanhemmat , nykyisin puhutaan sijaisvanhemmista."

        Just joo! Minähän haen myös ruokani köyhien nenän edestä , vieden ne parhaimmat fileet ja en maksa kirkollisveroa, joten piru minut perii.?

        "Lukemattomien lasten pelastus on ollut hyvät kasvatusvanhemmat",

        -niinpä niin, mutta kun on tullut ilmi törekitä hyväksikäyttöjä, niin siitä tuli ajatukseni, että kaikki ei ole niin hyvin, kuin miltä näytttää?

        Onhan noita juttuja lehdissä, kuten palstallakin, ihmisiltä, jotka ovat olleet kasvatuskodissa ja toiset jopa Ruotsissa paossa sodanaikasta tilanneta, mutta kuka meistä tietää todellista tilannetta nyt lasten kohdalta?


      • asiallisuuttta
        Kristiina23 kirjoitti:

        "Et voisi enemmän väärässä olla etkä loukkaavampi . Lukemattomien lasten pelastus on ollut hyvät kasvatusvanhemmat , nykyisin puhutaan sijaisvanhemmista."

        Just joo! Minähän haen myös ruokani köyhien nenän edestä , vieden ne parhaimmat fileet ja en maksa kirkollisveroa, joten piru minut perii.?

        "Lukemattomien lasten pelastus on ollut hyvät kasvatusvanhemmat",

        -niinpä niin, mutta kun on tullut ilmi törekitä hyväksikäyttöjä, niin siitä tuli ajatukseni, että kaikki ei ole niin hyvin, kuin miltä näytttää?

        Onhan noita juttuja lehdissä, kuten palstallakin, ihmisiltä, jotka ovat olleet kasvatuskodissa ja toiset jopa Ruotsissa paossa sodanaikasta tilanneta, mutta kuka meistä tietää todellista tilannetta nyt lasten kohdalta?

        Sosiaaliviranomaiset valvovat sijaiskoteja, kyllä niistä aika hyvin tiedetään ja ovat kontrollissa. Liian pitkään monet lapset saavat olla esim. huumevanhempien kanssa, vaikka siinä eivät vanhemmat pysty itseäänkään hoitamaan. Enemmän kodeissa piilee hyväksikäyttöä ja laiminlyöntejä. Ihan hyvästä kodistakin voi nuori hairahtua rikoksen tai päihteiden tielle, mutta usein siinä on taustalla rikkinäiset kotiolot. Sanot, että "jopa Ruotsissa paossa sodanaikaista tilanneta." Varmasti Ruotsissa oli silloin paremmin asiat, ja lapset saivat ruokaa ja huolenpitoa, turvallisuutta. Nämä ovat nyt jo vanhoja ihmisiä, kyllä he ovat kertoneet kokemuksistaan. Suomeen tulee nyt pakolaisia, sanotko että "jopa Suomeen" ja kuka tietää miten heitä Suomessa kohdellaan. Ainakin paremmin kuin siellä mistä ovat lähteneet.

        Mitä tuo filee ja kirkollisvero tähän asiaan kuuluu ?


      • asiallisuuttta kirjoitti:

        Sosiaaliviranomaiset valvovat sijaiskoteja, kyllä niistä aika hyvin tiedetään ja ovat kontrollissa. Liian pitkään monet lapset saavat olla esim. huumevanhempien kanssa, vaikka siinä eivät vanhemmat pysty itseäänkään hoitamaan. Enemmän kodeissa piilee hyväksikäyttöä ja laiminlyöntejä. Ihan hyvästä kodistakin voi nuori hairahtua rikoksen tai päihteiden tielle, mutta usein siinä on taustalla rikkinäiset kotiolot. Sanot, että "jopa Ruotsissa paossa sodanaikaista tilanneta." Varmasti Ruotsissa oli silloin paremmin asiat, ja lapset saivat ruokaa ja huolenpitoa, turvallisuutta. Nämä ovat nyt jo vanhoja ihmisiä, kyllä he ovat kertoneet kokemuksistaan. Suomeen tulee nyt pakolaisia, sanotko että "jopa Suomeen" ja kuka tietää miten heitä Suomessa kohdellaan. Ainakin paremmin kuin siellä mistä ovat lähteneet.

        Mitä tuo filee ja kirkollisvero tähän asiaan kuuluu ?

        Kiitos mielipiteestäsi ja nyt yritän pysyä asiassa, josta ei todellakaan ole mitään omakohtaista kokemusta, saati edes tuttavien, kuin lehdistä luettua, jotan pyydän anteeksi olettamukseni.

        Jaa, tuo?
        "Mitä tuo filee ja kirkollisvero tähän asiaan kuuluu ?"

        No, ei sekään kuulu, muuta kuin joku on saanut nyt ikuisen trauman siitä, että käyn leipäjonossa, jossa on joskus ollut filettä, enkä maksa kirkollisveroja?


      • esko.sr
        Kristiina23 kirjoitti:

        Kiitos mielipiteestäsi ja nyt yritän pysyä asiassa, josta ei todellakaan ole mitään omakohtaista kokemusta, saati edes tuttavien, kuin lehdistä luettua, jotan pyydän anteeksi olettamukseni.

        Jaa, tuo?
        "Mitä tuo filee ja kirkollisvero tähän asiaan kuuluu ?"

        No, ei sekään kuulu, muuta kuin joku on saanut nyt ikuisen trauman siitä, että käyn leipäjonossa, jossa on joskus ollut filettä, enkä maksa kirkollisveroja?

        Olen käynyt pyytämässä EU-ruokaapukassin. Tarpeeseen sen hain. Tosin jonottamatta kirpparipisteestä.
        Jauhoista on kai nettiohjeen avulla valmistamaan leipää, etteivät hukkahan mene.


    • puupäässä

      Katkeruutta on kun pitää vanhempiaan moittia vielä vanhanakin. Pahuutta täynnä on tuollaisen mieli.

      • häpeisitedes

        Pahuutta on vain sinussa, joka kehtaat noin typeryytesi paljastaa. Nikkisi olet hyvin valinnut, pääsi on puuta.


    • sääli.ja.surku

      Nyt yks lääkäri kirjotti siittä Raaseporin vartioimattoman tasoristeysonnettomuudesta että se olisi ollut vältettävissä. Varuskunnassa torkuttiin esimiestasolla.
      Puhelinsoitolla olisi saatu selville, millon Hankoon ajava henkilöjuna on ko. tasoristeyksessä.
      Ehkäpä otetaan tästä opiksi seuraavalla kerralla.

      • Kyllähän kuskin pitää itsekin olla skarppina kaiken aikaa, vihollinen voi hyökätä mistä vain ja koska tahansa.


    • kuljettajasyytön

      Olen itsekkin ollut läheltä piti tilanteessa tasoristeyksessä, juuri tuo taustalla oleva tie hämää ja liikenteen melulta ei junan äänimerkki kunnolla kuulu. Vielä kun lumipyry sotkee valojen näkyvyyden, ei skarppiuskaan aina auta. Eihän ne muutkaan auton ohjaamossa olleet pojat tajunneet tilannetta ennen kuin rysähti . Tasoristeys on kertakaikkiaan rikollisen vaarallinen, anteeksiantamatonta että sellaisia kuolemanloukkuja Suomessa on !Anteeksiantamatonta sekin , että varuskunta käyttää noin vaarallisia reittejä, nythän ei sentään sota ole !

      • En minä tuota kyseistä kuskia syytä, sattuuhan aina vahinkoja, ei niille mitään voi (Murphyn laki). Perheen jäsenille sanonut kun ihmettelevät kun ei minun ajaessani saa mankkaa/radiota/tietsikkaa kuunnella. Kuskin pitää tarkkailla, katsella ja kuunnella ajotapahtumia, eikä musiikkia tai puheita poppikoneista.

        Tuossa Raaseporin onnettomuudessa on tosiaan vaikea paikka. Leksvallintie kulkee 45 asteen kulmassa yli radan joka on aivan valtatien vieressä, junan valot voi sekoittaa tiellä kulkevien autojen valoihin, lisäksi pimeys ja lumisade.


      • Hangon.kävijä

      • Minä olen vaihtanut työmatkareittiä juuri tuollaisen vartioimattoman ylikäytävän tähden. 🙄


    • En tiedä olenko katkeroitunut, uskon että kaikki tunteet vaikuttavat miksi sinä tulet. Saattaa olla että joku katkeruuskin on jättänyt minuun jälkensä samoin kuin mitkä hyvänsä tunnekokemukset. Kai minä olen silloin elämänkokemuksieni tekele.
      Minun on ollut joskus vaikea antaa anteeksi ja olenkin turvannut siihen että jumala antaa anteeksi etten pysty antamaan anteeksi. Anteeksiantamattomuudesta kärsii itse eniten, mieheni kuoli nuorena toisen aiheuttamana liikenteessä. Kärsin kauan kun en osannut käsitellä asiaa, en voinut halventaa hänen henkeään antamalla anteeksi. Ei sellaista voi antaa anteeksi, voi vain ymmärtää tämän hullun elämän menoa, kaikkea sattuu. Nytkin ne nuoret miehet kuolivat siinä Raaseporin onnettomuudessa, miten omaiset voivat ja osaavat käsitellä niin vaikean asian. Jumala heitä siinä auttakoon 😌

      • Edelliselle_kiitokseni

        Puhuit asiasta, joka on minulle myöskin ollut vaikea.

        Puhuminen asiasta täällä voi hiukan helpottaa sitä kipua.
        Hyvää illan jatkoa!


      • Kriisiapu,nykyinen yhteiskunnallinen tunteidenkäsittely.Sitä ei silloin ollut,kun minäkin poikani menetin itsemurhan kautta.
        Masennus ja itsesyytökset seurasivat.Jotenkin pelastauduin henkisesti psykologiaan,ensin parapsykologiaan ja senjälkeen halusin tietää elämäntarkoituksen ja voin sanoa,että löysin ulospäinsuuntautuvan elämänmuodon.Kyllä siinä tasokasta psygiatriakin tarvittiin


    • teretule

      Koko suomen historia on nolla. Äänislinna onko tänään?

      Venäjän synty--- Suomi matkassa. Venäjän pelko? Lahjoitusmaat?

      Suomi on nolla 2017.

    • nyt.elämä.hymyilee

      Ei tulisi mieleenikään sanoa etteikö mielessäni olisi useinkin myllännyt katkeruuden katala tauti.
      Kohtalon siivet ovat kantaneet kohdalleni niin monta katkeroittavaa tapahtumaa, että olen lyönyt joskus nyrkillä pöytään ja huutanut katkeraa itkua, syyttänyt kohtaloani joka ei sallinut aurinkoni paistaa elämäni yllä.
      Itsehän olet tiesi ja tekosi valinnut!
      Itse olen tehnyt valintani, mutta en ole itse tappanut yhtään läheistäni, en ainoatakaan lemmikkiäni, enkä kaatanut yhtään puuta metsiköstäni. Joku kohtaloksi nimetty on ne kaikki teot tehnyt joista olen tuntenut katkeruutta.
      Ei oman katkeruutensa keitosta saa kattaa muiden lautaselle!

      Olen myöskin ollut kiitollinen kaiken katkeruuden ohella.
      Kun oppii hyväksymään omat menetyksensä, oman epäonnensa hedelmät katkerinakin pureskelee ja nieleksii omaa pahaa mieltänsä, oppii myös kiittämään niistä kokemuksista joiden huomaakin olleen itsetunnon ja luonteensa kasvattajia kaikessa kovuudessaan. Katkeruus ei kevennä kuormaa!

      Toivon ettei kukaan ulkopuolinen ole osunut kohdalleni siinä hetkessä kun kirosin kohtaloni kaikkein katkerimmasta tapahtumasta. Kukaan ei kuullut huutoa, eikä osunut nyrkki eteen, ei, koska viha ja pettymys olivat niin sisällä minussa ettei niillä ollut edes elävää kohdetta jota olisi voinut syyttää.
      Tänään en tunne katkeruutta, en tunne vihaa, koska pettymyksiä ja menetyksiä elämä ei jätä kenekään tielle kylvämättä. On hyvä oppia käsittelemään niitä syyttämättä ja kohdistamatta katkeruuttansa syyttömiin.
      Ajatukset ja mielipiteet ovat kunkin omia!

      Karkeruus on sisäsyntyinen tunnetila jonka valtaan ei pitäisi antautua, mutta on tervettäkin olla pettynyt, kuten on terveellistä iloakin tuntea.
      Kun on terveys tallella, elämän tietoisuus ja taju tallella, mistä tässä katkeruutta enää tuntisi. Kiitollisuus ja kiitos jokaisesta päivästä ja jokaisesta kohtaamisesta joka antaa ajateltavia ajatuksia.
      Eiliset surut muuttuvat huomenna muistoiksi.
      Tämän päivän iloissa on huomiselle muistot.
      Tasapaino on kaikessa hyvä!

      • Uskomattoman hieno kerronta todellisesta elämästä nyt.elämä hymyilee!
        Yksi parhaimmista kerronnoista,joita olen yli kymmenen vuoden aikan lukenut,peukutukset ovat todella paikallaan!

        Terveys on todella se kantavavoima,joka tällä iällä on kultaakin kalliimpaa.
        Niin moni rikkauksissa elelevä on kutsuttu,tavallaan ennenaikaisesti täältä sinne ikuisuuteen.

        Minulle toi luonto ja toi hiljaisuudenretretti antavat potkua,että joskus tuntuu velatkin saatavilta??


    • Moni puhuu että on elänyt "rikkaan" elämän, se tuntuu joutavalta kliseeltä vaan kyllä se on hyvin sanottu. Kliseet niitä tylsiä totuuksia tavallaan kansanviisauksia. Kun vilkaisen taakseni tai peräti syvennyn menneisiin teen yhteenvedon että kaikki on ollut tavallaan hyväksi, tunnen itseni kokonaiseksi ja
      voin sanoa että alan olemaan lähempänä valmista ihmistä kun koskaan tätä ennen.
      Kaikkein eniten olen hämmästynyt että minusta on toivottomuudenkin aikoina löytynyt voimia joita en tiennyt olevankaan.
      Odotan mielenkiinnolla mikä seuraavaksi aiheuttaa myönteisen hämmästyksen.
      Sitä pidän kasvuna... 😌

      • ILO_lukea_kiitoksia

        Omallakin kohdallani olen kokenut todeksi tämän, siksi lainaan sen viestistäsi:

        "Kaikkein eniten olen hämmästynyt että minusta on toivottomuudenkin aikoina löytynyt voimia joita en tiennyt olevankaan.
        Odotan mielenkiinnolla mikä seuraavaksi aiheuttaa myönteisen hämmästyksen.
        Sitä pidän kasvuna... 😌"


    • Kel onni on, se onnen kätkeköön....jne. Eino Leinoa tässä onnessani muistelen...

      Kell’ onni on, se onnen kätkeköön,
      kell’ aarre on, se aarteen peittäköön,
      ja olkoon onnellinen onnestaan
      ja rikas riemustansa yksin vaan.

      Ei onni kärsi katseit’ ihmisten.
      Kell’ onni on, se käyköön korpehen
      ja eläköhön hiljaa, hiljaa vaan
      ja hiljaa iloitkohon onnestaan.

      Eino Leino

      • Voi kuinka omakseni tunnen Eino Leinon tuntemuksen!
        Eilen,kun linnuille ja oraville vein aamupalaa,aurinko ensisäteilään valaisi pihapiiriäni,valkoinen lumi peitti ne puidenlehdet,joita en jaksanut haravoida talven yllättäessä??
        Tunsin todella suurta kiitollisuutta,kiitollisuutta siitä,että lähes kahdeksankymppinen muija
        on tämän malaismaiseman todellinen omistaja.
        Vaikka pankkitilini ei pursu,niin olen niinsanotusti omillani toimeentuleva,Omistan kyllä sen
        Black Decker sähkösahan ja opettelen vielä sen käytön,kunhan muilta kiireiltäni aikaa jää??

        Kiitos teille kaikille mieliinpainuvista mielipiteistänne!Nautitaan elämästä,näin tekee amakin


      • simeoni.ll
        rituliini_38 kirjoitti:

        Voi kuinka omakseni tunnen Eino Leinon tuntemuksen!
        Eilen,kun linnuille ja oraville vein aamupalaa,aurinko ensisäteilään valaisi pihapiiriäni,valkoinen lumi peitti ne puidenlehdet,joita en jaksanut haravoida talven yllättäessä??
        Tunsin todella suurta kiitollisuutta,kiitollisuutta siitä,että lähes kahdeksankymppinen muija
        on tämän malaismaiseman todellinen omistaja.
        Vaikka pankkitilini ei pursu,niin olen niinsanotusti omillani toimeentuleva,Omistan kyllä sen
        Black Decker sähkösahan ja opettelen vielä sen käytön,kunhan muilta kiireiltäni aikaa jää??

        Kiitos teille kaikille mieliinpainuvista mielipiteistänne!Nautitaan elämästä,näin tekee amakin

        Minullakin on ollut Black Dekker työkaluja. Ei ollenkaan huonoja. Oikein googletin. Jenkkiyritys, 107 vuotta vanha työkalujen valmistaja.
        Ketjusahan viilauksen oppii kun hommaan paneutuu. Tylsä teräketju on työkalujen jumalillekin kauhistus.
        Vanhemmat aapot muistavat vielä sen taannoisen telkkarimainoksen; voit sahata ja porata, tasata ja viilata..vai miten se meni.
        Nyt muistin että naapuri antoi minulle ilmaiseksi B&D trimmerin kun omastani loppui siima kesken sunnuntakipäivän. Hyvä peli sekin on.
        Hyviä sahauksia Ama!


      • simeoni.ll kirjoitti:

        Minullakin on ollut Black Dekker työkaluja. Ei ollenkaan huonoja. Oikein googletin. Jenkkiyritys, 107 vuotta vanha työkalujen valmistaja.
        Ketjusahan viilauksen oppii kun hommaan paneutuu. Tylsä teräketju on työkalujen jumalillekin kauhistus.
        Vanhemmat aapot muistavat vielä sen taannoisen telkkarimainoksen; voit sahata ja porata, tasata ja viilata..vai miten se meni.
        Nyt muistin että naapuri antoi minulle ilmaiseksi B&D trimmerin kun omastani loppui siima kesken sunnuntakipäivän. Hyvä peli sekin on.
        Hyviä sahauksia Ama!

        Se sanonta,että minulla on kaksi kättä ja Black Decker,kaiketi tuli mieleeni?
        Toi Blackkis on perintökalleus ainakin 30v.vanha,että hoidan sitä asiaankuuluvalla hartaudella.
        Laippa on todella lyhyt,ettei mitään vaneerikoivuja sillä pysty kaatamaan,mutta toimii vielä?


    • flegmaatti

      50 vuotta sitten en osannut kuvitella sitä miten hyväksi elämäni tulee muodostumaan.
      Jopa katkeruuteni lapsuuteni kotia kohtaan laimentui jo aikoja sitten.

      • ILO_lukea-kiitoksia

        Tässä ketjussa on nyt loppuosassa ollut viisaita ja hyviä kirjoittajia, - kiitokseni teille!
        (Paitsi tietenkin tuo Suomea aina nollaava teretule, =xx9 eli = ruune)


    • älävalehteletaas

      Alkuosassako ne tyhmät ja huonot kirjoitukset ? Sinä kyllä kaikkein tyoerin kun luulottelet että ruune on xx9.

    • Kannustavaa_meille_kaiki

      Kiitos tästä viestistä kirjoittajalle, tuli hyvä mieli:

      "ILO_lukea_kiitoksia

      Omallakin kohdallani olen kokenut todeksi tämän, siksi lainaan sen viestistäsi:

      "Kaikkein eniten olen hämmästynyt että minusta on toivottomuudenkin aikoina löytynyt voimia joita en tiennyt olevankaan.
      Odotan mielenkiinnolla mikä seuraavaksi aiheuttaa myönteisen hämmästyksen.
      Sitä pidän kasvuna... 😌"

      • Voimia

        löytyy ihmisestä yllättävn paljon, kun tilanne niin vaatii. Siihen voi luottaa.


    • missäomasi

      Miksi kertailet toisten sanoja ? Keksi ihan omia vaihteeksi !

    • ei-usko-ett-toivun-tästä

      alotukseen;

      Ei ole jättäny katkeruutta,
      elämä on eletty täysillä loppuunasi,
      puoliso mukuu nurmen alla,
      itse olen nyt vajavasti sairastunu väsymykseen,
      halluu vaan kuolla,
      ei jakasa enää
      kuinka voisi kuolla äkkiä vaan pois,

      • Sinulle ei-usko-ett-toivun-tästä!
        Minä rämmin aikoinaan masennuksensuossa,sain paniikkikohtauksia.Tiiliskivi oli sydänalassa,mutta en koskaan menettänyt toivoani parempaan huomiseen.
        Työkaverini huomasivat pahanoloni ja sain kannustusta,jopa pääluottamusmies tuli juttusille
        ja kysyi,minkätähden sinun helisevää nauruasi ei enää kuulu osastolla ja mikä on?

        Olin kuukauden saurauslomalla,sain hyvät masennuslääkkeet ja toivuin
        .Itseluottamukseni oli niin pohjamudissa,etten uskaltanut,hissiin,ruuhkabussiin,lähikauppaan.
        Kun aloin nähdä valoa siellä tunnelinpäässä,otin polkupyörän ja talutin sitä korttelin ympäri,kun en rohjennut vielä ajaa.
        Niin tuli se päivä,että uskaltauduin pyöräni selkään,olin voittanut sen erän paluusta sieltä pimennosta.
        Oli todella upeaa hallita sitä kulkuneuvvoa ja samalla itseäni.
        Ankin Syyslaulu kertoo niin osuvasti siitä kesän menetyksestä,no se kesä oli säidensuhteen aika huono,jouti mennäkkin.

        Meillä on viikonloppuna Pyhäinmiestenpäivä,jolloin meille rakkaat menetetyt omaisemme taas käymme hyvästelemässä ja kynttilöin muistamme heidän taivallustaan täällä meidän,lapsinamme,puolisoinamme,isovanhenpinamme ja niin edelleen.
        Minä muistelen miestäni täällä korvessa,hänet on haudattu Tampereelle.
        Haleja ja voimia sinulle tuntematon lähimmäinen,kyllä sitä valoa vielä elämääsi tulvahtaa ama


    • tilillä.540.e

      Paremminkin voisi mennä mitä mulla nyt. Neljä viikkoa eläketiliin. Toisaalta meillä suomalaisilla on eläketurva.
      Varmasti 7-numeroinen on ihmisten määrä maailmassa, joilla ei ole tietoa tulevasta ravinnosta tai turvallisuudesta.
      Melko tasan meni viime tilikin menojen kanssa. Jos jokin isompi menoerä tulee eteen, se on lainanoton paikka. Kreditluoton raja on 1000 eurova.

      • Ei minulla koskaan ole se pankkitilinsaldo tärkeintä,vaan elämänlaatu.
        Aamulla katson ulos ikkunasta,ei vanhan veräjän luona ketään.
        Siis tiedän asuvani lähes erakkona?
        Puuttuuko minulta mitään?
        Nyt puuttuu,hautasin rakkaan koirani eilen tonne puutarhaan.entä Sinä?


    • velkoja.590.000

      En viitti itseäni naruttaa, etteikö eletty elämä ole tuonut käyttäytymiseeni kyynisyyttä. Riskeerasin isolla kertapanoksella ja velkaannuin loppuiäkseni.
      En enää elätä toiveita rahavoitosta, jolla maksaisin lainani ja velkani pois. Helpottaa kuitenkin että virheanalyysin tekijä näkyy jokapäivä peilikuvassa.
      Juhlat on pidetty.Nyt eletään arkea. Kun nätisti elää, voi silti ostaa hyviä ruokatarvikkeita ja pari kertaa vuodessa viinipullonkin.

      • Lainaa vain,meille koko eletty elämä on lainaa vain?
        Meille puoliso,lapsi,lemmikki ovat lainaa vain.
        Me saimme kohdata,me saimme kokea yhdessä hetken,me saimme kokea yhdessä koko elämän?


    • teretule

      Äänislinna---- tässä näkyy apina- Suomi ja sen jälkeinen kansa. Miljoonat ovat muuttaneet pohjoismaista-----Äänislinna---apinoiden sanojoa? ....

      Suomi 100 vuotta. Suomi on apina.

      • Oletko koskaan tehnyt työtä tämän apinaplaneetan hyväksi?Oletko siirtänyt verotettavan omaisuutesi pois yhteiskuntamme hyötykäytöstä? No miten siellä apinoidenplaneetalla sosiaalisetedut kulkee?Hakeeko sairauskohtauksien kohdatessa ambulanssi pihasta?
        Minut hakee,viiveellä kyllä


    • Ei_minulle

      ainakaan Parhaani olen tehnyt.

      • EDELLISEEN.lisäys

        Tuo oli vastaus otsikon kysymykseen. Ketjua en viitsinyt lukea.


      • EDELLISEEN.lisäys kirjoitti:

        Tuo oli vastaus otsikon kysymykseen. Ketjua en viitsinyt lukea.

        Toi on juuri tätä,että ei edestiedetä mitä keskustelunaihe liippaa ja puskasta huudellaan ja ollaan niin fiksuja,omasta mielestään?
        Eivät noi näppäimet tee sinusta avarakatseista,ne tekevät sinusta kaappiinvetäytyvän pellen.
        Jos sinulla on elämänkatsomusta,jos sinulla on edes elettyä elämää takana,niin tiedät mistä keskustellaan?
        Kiitos osallistumisesta,mutta tenavatuokio ehkä odottaa ulostuloasi??


    • enminäkään

      En minäkään viitsinyt lukea ylimielistä vastaustasi.

      • KUIN_näytteeksi

        tuli TAAS juuri sellainen toiseen henkilöön menevä ilkeys
        jonka takia kukaan ei viitsi näitä enää lukea.
        Pois monet ovat lähteneet muille saiteille, niin minäkin.


      • Älä..mene..on.tässäkin

        ketjussa ollut yksi hyväkin viesti, kopsaan sen tähän:


        >>
        Kiitos tästä viestistä kirjoittajalle, tuli hyvä mieli:


        "ILO_lukea_kiitoksia

        Omallakin kohdallani olen kokenut todeksi tämän, siksi lainaan sen viestistäsi:

        "Kaikkein eniten olen hämmästynyt että minusta on toivottomuudenkin aikoina löytynyt voimia joita en tiennyt olevankaan.
        Odotan mielenkiinnolla mikä seuraavaksi aiheuttaa myönteisen hämmästyksen.
        Sitä pidän kasvuna... 😌"


        <<<


    • Ethämää

      vainko yksi hyvä viesti ? Lyttäät noin kaikki muut kirjoittajat, jotka reilusti nikkinsäkin ilmoittaa? Miten voit olla noin täydellisesti perillä kaikwsta, jos et täällä koko ajan päivystäisi. Tapasi viittaa moninikkiin s ls ml ja nykyisin mm.

    • apumiehenä.sii

      Ei siintä kannat suuttua jos kasikymppisen jalka ei ole yhtä kepeä kui 16 vuotiaana oli. Mielikään ei enää kirmaa kuin huiman nuoruuden aikana.
      Hyviä hetkiä on vieläkin elämässä. Tänään laitoimme reippaan leskirouvan ulkorakennuksen valot kuntoon. Eläkeläis-sähkömies joutui hiukan uutta kaapeliakin asentamaan. Sähköt olivat poikki varastosta ja liiteristä.

      • Asennoituminen vanhuuteen,ikälisien karttumiseen on vaikeusasteikossa,miten sen sanoisi,aika vaikeaa?
        Onko niin,että jotka ovat elämänsä helpoiten relanneet,ovatkin jääneet jotain paitsi?
        Se elämänjano on liian helposti sammutettu,kun kaikki saatu,mitä on lähdetty hakemaan?

        Jouduttuani luopumaan rakkaasta koirastani pari vikkoa sitten,lähdin yksinäisestä kodistani lipettiin Pärnuun asti rahani riittivät ja viikko siellä,oli vapauttava.

        Sinulle sähkömieseläkeläinen,se toiselle tehty hyväteko todella lämmittää mieltä.
        Minäkin osallistuisin vapaaehtoistyöhön,mutta ne kohteet ovat vain liian kaukana ama


    • Ramoona-

      Voi Ama, tiedän miten sydäntäsärkevää ja surullista on jättää jäähyväiset lemmikille, uskolliselle ralkkaale ystävälle. Omistajien raskas velvollisuus on vapauttaa lemmikki turhalta pitkittyneeltä kärsimykseltä, mutta se on myös viimeinen rakkauden teko. Minulla on kolme ihanaa ulkoilukaveria siellä jossain autuaammmalla kirmailuniityllä odottamassa, uskon että Luoja hyvyydessään päästää meidät vielä yhteen siellä jossain ja jossain muodossa. Näin jälkeenpäin ajateltuna voin vain ihmetellä ja olla kiitollinen siitä ajasta, minkä koirat ovat antaneet. Niille emäntä ja isäntä, kotiväki on koko elämä, uskollisuus ja luottamus niin valtavaa, ihmisillä olisi siitä paljon oppimista.

      Mukavaa kuulla, että matkallasi virkistyit ja sait vähän irtiottoa. Vieläkö aiot hankkia uuden koiran ? Me päätimme olla ottamatta käytännön syistä, onneksi saamme välillä hoitaa ja nauttia tyttären perheen nuoresta Ridgebackistä eli Rhodesian koirasta.

      Valoisaa mieltä ja kaikkea hyvää !

    • Kiitos Ramoona !
      Tuntuu aika kornilta,minä nyyhkin koirani perään ja joku isä tappaa oman lapsensa,viattoman?
      Mikä tekee ihmisestä tappajan? Eläimet hoivaavat pentujaan,tosin joissain lajeissa voi olla uroksilla tiettyjä taipumuksia "paritteluaikaan",että pentu on saatavava pois,että suku voi jatkua?

      Tietenkin,tämä rotvailer/beaceron oli kaikkeni,kun olin omaishoitaja,kun jäin yksin.
      Kun itkin,kun valvoin.Hän oli mukana lähes jokaisella askeleellani.
      Ienkasvain olikin syöpä,joten eläinlääkäri nukutti ja sain haudata lenkkikaverini puutarhaani,jossa nyt nukkuu viisi koiraani ja neljä kissaani.

      • Kyllä se se sateenkaarisilta tulee usein asteltua,jossa kerrotaan että siellä me kohtaamme heidät jälleen!
        Googlesivustolta Sateenkaarisilta!


    • valitettavast

      Eletty elämä on nyysinyt pois puumamaisen notkeuteni. Tilalle se on antanut kävelykepin kun tasapaino on alkanut heittää.

      • No eihän me sitä notkeutta tarvita joka päivä,vaan aivoja!Sinulla ne tuntuvat olevan tallella,koska osaat käyttää niitä.

        Me riudumme,me menetämme lihasvoimaamme,mutta tämä aivojumppa,ajatustenvaihto pitää meidät vireinä? Eihän meidän enää tarvitse löytyretkeilijäksi alkaa ,kaiketi löytöretkeilijät ovat löytäneet kaikkeuden,vain iäisyyden tuoma verho antaa meille ajattelemisenaihatta?


      • oletrotunainen
        rituliini_38 kirjoitti:

        No eihän me sitä notkeutta tarvita joka päivä,vaan aivoja!Sinulla ne tuntuvat olevan tallella,koska osaat käyttää niitä.

        Me riudumme,me menetämme lihasvoimaamme,mutta tämä aivojumppa,ajatustenvaihto pitää meidät vireinä? Eihän meidän enää tarvitse löytyretkeilijäksi alkaa ,kaiketi löytöretkeilijät ovat löytäneet kaikkeuden,vain iäisyyden tuoma verho antaa meille ajattelemisenaihatta?

        Et sinä ritu riudu, sinullahan on lihaksikkaat kauniit käsivarret ! Ja muutenkin näytät ja tunnut rotunaiselta, palstan kaunein nainen varmasti !


      • oletrotunainen kirjoitti:

        Et sinä ritu riudu, sinullahan on lihaksikkaat kauniit käsivarret ! Ja muutenkin näytät ja tunnut rotunaiselta, palstan kaunein nainen varmasti !

        Kyllä toi mielipide nosti minut jalustalle,jolle en todellakaan kuulu.
        Jos toi mielipide tuli suomalaiselta mieheltä,niin meillä on syytä säilyttää toi rotu!
        Suomalainen mies on ujo laukomaan tottuuksia,mutta muutama kuppi terästettyä,tekevät hänestä sen terästetynmiehen,jollei hän käytä viehätysvoimaansa hän käyttää puukkoa.
        Valitettavasti,ei naisten asema ja turvallisuus ole Suomessa hääppönen?
        Suomen Juhlavuotenna naisten turvallisuus pitäs nostaa ensisijaiseti paikalle yksi,ei ylinopeutussakoitus


    • Jotenkin se Pyhä Pietari pompsahti esille ja jatkoin sillä "taivaskanavalla"

      • mattieinarinpoika

        Niin komea nimi kuin Pietari onkin, en yhtään tunne sen nimistä mieshenkilöä. Kuitenkin Valtteri, Eemeli ja Vihtori on tiedossa.
        Vähän sivuun menee, mutta hyviä ja kosntailemattomia suomalisia miesten nimiä nuo mainitsemani.


    • ja.hyvä.niin

      Elämä on hyvin vaikea laji. Kun askelmerkit ohittivat 70 ikävuoden paalun, muistihäiriöt ovat vaikeuttaneet elämää vuosi vuodelta enemmän.
      Ei mene edes kolmea päivää ilman jonkin kadonneen esineen katoamista. Nyt on "kruununjalokivet", akkuporakone ja kännykkä tallessa.

      • Nyt tuli makeat naurut "ja.hyvä.niin!
        Minä syytin aina miestäni,kun minulla oli työkalut kateissa?
        Nyt en voi häntä syyttää,mutta samoin katoavat jonnekin?On se vain niin ihanaa olla pihalla?
        Jos voiskin tota muistia säädellä,että ikävät muistot vois siltä kovalevyltä poistaa??


    • Enkerrokuka

      Täälläkö on tällainenkin, mutta heii vain kaikille.

      Näkemiin samantien, olen vasta 50.

      Kiva kuitenkin että on tällainenkin paikka.

    • uuno.ja.lievä.muistihärö

      Se kiukuttaa kun lompsii markettiin. Sitten kassalla huomaa että pelimerkit tai maksukortti on jäänyt kotiin. Mikäpä siinä auttaa kun mennä hakemaan.

      Tulee mieleen se Tapsan hauska renkutus epäonnisesta hevosmiehestä markkinoilla. https://www.youtube.com/watch?v=2fQTNqyeeX4

    • Per-kel

      Noh, mie ku lähden ajelulle niin on usein lompsa ja ajokortti kotona :(

      • No eihän toi mitään Per-kel!
        Minä lähdin aikoinaan Saabillani tosta pihasta ja kasiveskanin olin tellännyt takakontin päälle.
        Kirkonkylään köröttelin ja pysäköityäni huomion,että missäs se veska,jossa rahat,jotka aoin laittaa kulutukseen??

        Saabin nokka takas ja kiiruusti,kun luulin että joku jalkatunut vois käyttää minun väihäset roposeni vaikka pelihimonsatyydyttämiseen,jos olisi löytänyt veskani??

        No kerran meiltä unohtui radio autonkatolle ja silloin olimme vielä nuoria ja tietty siitä tuli entinen matkaradio
        Siellähän se maatarötkötti liiterinpäässä se veska,eikä kukaan tiennyt edes,kuinka kovaa se mun Saabini kulki,kun porhalssin takaisin??


    • elämä-on-unta-vain

      Elämä oli omanlaistaan taistelua,
      raamattukin sanoo " otsasi hiessä sinun tulee leipäsi ansaita "

      oli nuoruuden rakkus ja avioliitto, lapsia oli useita,
      avioon kuuluu kaikenlainen kehitys ihmisenä ihmiseksi,

      elämä oli täyttä elämää myrskyineen ja poutapäivineen, jopa kuumine hellepäivineen kuvaannollisesti sanottuna,

      elämä ei jättäny katkeruutta,
      mutta arpisia haavoja jäi paljon,

      " anna arpisten haavojen olla niitä auki et repiä saa, anna muistojen katkerain kuolla
      ne ijäksi pitää vain unhoittaa "

      näin jälkeempäin mietin oliko se kaikki totta,

      nyt kun puoliso on jo monta vuotta sitten kuollu,
      ja yksin vietän kipeenä uupuneena loppuelämääni, kuolemaki kolkuttelee jo minunki ovella
      eletty elämä on kuin unta,
      olen eletyn elämän pistäny paksun seinäntaakse,
      siellä se on kipuineen ja onnen pipanoineen,
      olkoon siellä
      en halua sitä muistella,
      haluna elää tätä loppuelämää niin hyvin kuin se on mahdollista,
      ja kuolla saappaat jalassa, se on toiveeni,



      ihmisen elämästä voisi sanoa " paska reissu mutta tulipa tehtyä "

      • Kiitos sinulle elämä-on unta-vain!
        Kiitos,että osallistuit,kiitos että tunsit myytätuntoa!
        Ei meillä kenelläkään tämänikäisillä ole oireetonta päivää.
        Se sanonta,että kun tunnen,särkyä ja kolotusta ylösnoustuani tiedän,että olen elossa.
        Jos vielä vatsa toimii,niin ei huolenhäivää! amalla toimii


      • Vaikkaväkisin

        Nuku yöllä niin särkee ja kolottaa vähemmän.


    • että.ei.se.käy

      Loppumattoman katkeruuden voi aiheuttaa myös epäonnistunut ja puutteellinen yhteiselämä avioliitossa.
      Silloin on paikallaan miettiä, kannattaako enää olla yhdessä

    • Nyt huomasin!
      Tämähän on jokin vanha ketju.
      No minä en ainakaan ole niitä vedellyt.

      Kiitos teille kaikille,olette olleet mukana kulkemassa sen kappaleen matkaa,olette kertoilleet omista kokemuksistanne,olette luoneet muistikuvia,siis me kaikki olemme olleet luoviakykyjä,kuin myös ama KIITOS

    • Munbiisi

      Kauan aikaa sitten siippa sanoi silloin tällöin, että olen katkera vanha ämmä. Jäin joka kerta miettimään mitä tarkoittaa katkera, millaista on olla sellainen. Sitten kerran työmatkalla radiosta kuulin, kun nykyartisti lauloi uudelleen lämmitellyn kappaleen Petite Fleur ja tiesin, keksin sillä siunatulla sekunnilla, mitä sana tarkoittaa.

      • Aivan ihana kappale Munbiisi!
        Ajattele,kuuntele niitä sanoja .
        Muistan,kun tämä biisi oli in.Olin Keurusselälällä matkalla moottoriveneellä Keurushotellille vain kahville,esiliina ohjasi,ettei mitään muuta tapahtunut.
        Pieni kukkanen vain muistuttaa haudallasi siellä


      • Per-kel
        rituliini_38 kirjoitti:

        Aivan ihana kappale Munbiisi!
        Ajattele,kuuntele niitä sanoja .
        Muistan,kun tämä biisi oli in.Olin Keurusselälällä matkalla moottoriveneellä Keurushotellille vain kahville,esiliina ohjasi,ettei mitään muuta tapahtunut.
        Pieni kukkanen vain muistuttaa haudallasi siellä

        Kovasti soittelivat Laukkosken seurantalolla 50-60 lukujen vaihteessa :)


      • Per-kel kirjoitti:

        Kovasti soittelivat Laukkosken seurantalolla 50-60 lukujen vaihteessa :)

        Niinpä niin Per-kel!
        Sen lauloi todella hyvä artisti:Eikö tuo lienee ranskalaista alkuperää?
        Tunturin,pieni kukkanen vain.....jotenkin ihanaa palata menneeseen?

        Oi niitä aikoja ja mitä parhainta,kun vielä muistaa???
        Syvänlahdenlavalle lehmienlypsyn jälkeen pääsi valikoimaan lapsille tulevaa isää??


      • töllin.tane
        rituliini_38 kirjoitti:

        Niinpä niin Per-kel!
        Sen lauloi todella hyvä artisti:Eikö tuo lienee ranskalaista alkuperää?
        Tunturin,pieni kukkanen vain.....jotenkin ihanaa palata menneeseen?

        Oi niitä aikoja ja mitä parhainta,kun vielä muistaa???
        Syvänlahdenlavalle lehmienlypsyn jälkeen pääsi valikoimaan lapsille tulevaa isää??

        Nykyiset biisit enemmän kertakayttökamaa. Tunturin pieni kukkanen on timangia.


      • Per-kel
        rituliini_38 kirjoitti:

        Niinpä niin Per-kel!
        Sen lauloi todella hyvä artisti:Eikö tuo lienee ranskalaista alkuperää?
        Tunturin,pieni kukkanen vain.....jotenkin ihanaa palata menneeseen?

        Oi niitä aikoja ja mitä parhainta,kun vielä muistaa???
        Syvänlahdenlavalle lehmienlypsyn jälkeen pääsi valikoimaan lapsille tulevaa isää??

        Laila sen lauloi mun sydämeen! Kaunis tyttö silloin :-*


      • Per-kel

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6153
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3916
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2299
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1910
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1353
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1030
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe