Menikö syksyn loppu mönkään kun yöllä piti palata talvipalttoo aikaan? Vinksata viisareita takaisin kesää kohti.
Aikaero, rasittaako
21
299
Vastaukset
- MontakoVääntelit
Kuinka monet viisarit jouduit vääntämään?
Kuinka monta kelloa siirsit talviaikaan?- Siirtoaikaumpeutui
Odotas....
Olkkarissa kaksi. Perintökello ja dementia kello. Oikeasti dementia...
https://www.dementiaonlineshop.com/epages/dementia.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20111021-11092-64659-1/Products/KEL-0003&gclid=EAIaIQobChMI5O_M_KSV1wIVEhsYCh2OAwUqEAAYASAAEgIhTvD_BwE
On muuten näppärä, ei tarvitse tuijottaa kalenteraita tai päiviä.
Kaksi kelloradiota. Keittiön seinäkello. Eli yhteensä viisi siirtoa. Ne tein jo illalla.
Loput siirtyivätkin automaattisesti yön aikana.
Ei perkuti onhan vielä perinteinen rannekello ja taskukello vitjalla.
- Aamukahvittelija
Ei haitannut mitään, nukuin sen ylimääräisen tunnin ja nyt on pirteä olo.
- staka
Hyvin nukutti. Olisi nukuttanut pitempäänkin. Kellot siirtää joku muu - paitsi vanhan kännykän jouduin itse siirtämään muka-oikeaan aikaan.
Saisivat mielestäni lopettaa koko kellonajansiirto-hölmöilyn ja upottaa sen syvälle typeryyksien mustaan historiaan. mukavaa palata kesäajan jälkeen tähän oikeaan auringonaikaan. toivottavasti kesäaika ja kellojen siirtely sen vuoksi loppuu.
- Taikuritässä
Kolme kelloa siirsin aamulla. Herätys- ja rannekello pitää rukata viellä.
Ja tv:n ajastin tuli muutettua.
Minulle tämä paluu vanhaan aikaan on hyvä.
Silloin vielä, kun olin töissä, kevään kellonsiirrot olivat rankkoja. Sisäinen kello
kävi omiaan. Tutkimuksia on jo tehty. - Taikuritässä
Silloin vielä, kun olin töissä, kevään kellonsiirrot olivat rankkoja. Sisäinen kello
kävi omiaan. Tutkimuksia on jo tehty. Taikuritässä kirjoitti:
kävi omiaan. Tutkimuksia on jo tehty.Kyllä se, kun työelämässä yrittää vielä rimpuilla, kellonsiirtäminen jonkinlaisen sopeutumisen vaatii, nuorempana väemmän.
Muutenkin enemmän aamu-unisena tuo kesäaika on myrkkyä. Järjetöntä koko touhu.
Jos siitä viimein päästäisiin eroon.
Tieten Suomi laittaa kesäajan normaaliajaksi.
Ihmisiä on kahdenlaisia, iltaunisia ja aamu-unisia.
Se on geeneissä, ja periytyy luola-ajasta.
Aamuvirkut on olleet vartiossa aamuyöllä, iltavirkut iltayöllä.- Kesäiltaihminen
k-kotton kirjoitti:
Kyllä se, kun työelämässä yrittää vielä rimpuilla, kellonsiirtäminen jonkinlaisen sopeutumisen vaatii, nuorempana väemmän.
Muutenkin enemmän aamu-unisena tuo kesäaika on myrkkyä. Järjetöntä koko touhu.
Jos siitä viimein päästäisiin eroon.
Tieten Suomi laittaa kesäajan normaaliajaksi.
Ihmisiä on kahdenlaisia, iltaunisia ja aamu-unisia.
Se on geeneissä, ja periytyy luola-ajasta.
Aamuvirkut on olleet vartiossa aamuyöllä, iltavirkut iltayöllä.Toivottavasti kesäajasta tulee ikiaika, sillä rakastan kesäiltoja 😍
- Taikuritässä
Meille eläkeläisille tavallaan on aikamoisen samaa nuo ajat. Minua harmitti eniten, kun valoisammat ja valoisammat aamut peruutettiin. Mitä niillä valoisilla illoilla teki, kun kuitenkin oli noustava klo 5.40. Ei voinut kukkua öitä myöten. Ja kotimaan lomalla sehän on sitten ihan sama. Minun kroppani kärsi. Ärsytti. Toivon paluuta entiseen meidän suomalaisten omaan aikaan.
Kesäiltaihminen kirjoitti:
Toivottavasti kesäajasta tulee ikiaika, sillä rakastan kesäiltoja 😍
Kyllä minäkin illasta enemmän pidän. Aamuisin mieluummin nukun.
Ilta on ilta, eikai se kelloja siirtelemällä jatku.- helppova
Taikuritässä kirjoitti:
kävi omiaan. Tutkimuksia on jo tehty.Miksi sun piti kelloja siirtää? Mä käänsin viisareita.
- Taikuritässä
Hihihii. Tuleeko saivartelusta saivareita?
Minusta tuntuu, että täällä vois jakaa diplomeja sai-var-te-lus-ta.
Nimim. Meillä ei pidetä mattoja, ne pysyy...
Minulla kaikki siirtyy aikaansa omia aikojaan.
Vanhat, tyylikkäät ranne-kelloni eivät.
Onneksi en niitä enää käytä kuin illallisilla, joissa pitää diivata.
Viinienkin kanssa.
-
Koti-oloissa ei sänkyni peittokaan reagoi kelloihin.
H.Älä pahastu, mistähän tuli mieleen Hyacinth Bucket sarjasta pokka pitää :)
Ihmettelen kuinka kukaan ei ihmettele kolmea vuoroa tekevän sopeutumista nukkumisrytmiinsä.mielikki.mummo kirjoitti:
Älä pahastu, mistähän tuli mieleen Hyacinth Bucket sarjasta pokka pitää :)
Ihmettelen kuinka kukaan ei ihmettele kolmea vuoroa tekevän sopeutumista nukkumisrytmiinsä."mielikki.mummo"
Eivät kelloni kalliita ole.
Kolmea vuoroa?
Eläkeläinen?
H.hunksz kirjoitti:
"mielikki.mummo"
Eivät kelloni kalliita ole.
Kolmea vuoroa?
Eläkeläinen?
H.En minä, mutta kaveri käy vielä töissä.
En ole pitänyt kelloa sen jälkeen kun jäin eläkkeelle paitsi matkoilla. Minusta ei olisi ollut nuorempanakaan kolmivuorotyöhön.
Eihän se näin syksyllä rasita kun saa tunnin lisää. Keväällä sitä taas kiroaa, että joutas lopettaa tämä kesä- ja talviaikojen kanssa hölmöily. Jos se toteutuisi, ottaisin kyllä mieluummin kesäajan pysyväksi ajaksi.
Tunti sinne tai tänne ei tunnu minusta missään. Uni tulee, kun väsyttää ja herätyskello herättää aamulla, jos on tarpeen. Jos yhtenä iltana ei nukuta ja yöunet jäävät tavallista lyhyemmiksi, seuraavana yönä unta ei enää tarvitse odotella.
Minun on hieman vaikea ymmärtää, miksi joidenkin ihmisten mielestä kesä- ja talviajan vaihtelu on uskomattoman suuri ja tärkeä asia, joka herättää monenlaisia intohimoja. En ole puuttunut keskusteluihin, ja jätän asian päätöksenteon niille, joille asia on jostain syystä tärkeä.PS Oli taas kiva huomata, että minulla on vain kaksi kelloa, joiden ajan joudun itse muuttamaan. Muut seuraavat oikeaa aikaa ”ihan itsekseen”.
- Kylläpäkoetellaanniinkö
Siirtoaika umpeutui.
Enää ei voi siirtää.
Viisarit on jätettävä ennalleen ensi kevättä varten.
Se on stop nyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell2184972- 1892693
- 671572
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss521400Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa91272Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?991268- 1321237
Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1091174Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a1511166- 791155