Aikaero, rasittaako

Kylläpäkoetellaanniinkö

Menikö syksyn loppu mönkään kun yöllä piti palata talvipalttoo aikaan? Vinksata viisareita takaisin kesää kohti.

21

328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MontakoVääntelit

      Kuinka monet viisarit jouduit vääntämään?
      Kuinka monta kelloa siirsit talviaikaan?

    • Aamukahvittelija

      Ei haitannut mitään, nukuin sen ylimääräisen tunnin ja nyt on pirteä olo.

    • staka

      Hyvin nukutti. Olisi nukuttanut pitempäänkin. Kellot siirtää joku muu - paitsi vanhan kännykän jouduin itse siirtämään muka-oikeaan aikaan.

      Saisivat mielestäni lopettaa koko kellonajansiirto-hölmöilyn ja upottaa sen syvälle typeryyksien mustaan historiaan.

    • mukavaa palata kesäajan jälkeen tähän oikeaan auringonaikaan. toivottavasti kesäaika ja kellojen siirtely sen vuoksi loppuu.

      • Taikuritässä

        Kolme kelloa siirsin aamulla. Herätys- ja rannekello pitää rukata viellä.
        Ja tv:n ajastin tuli muutettua.
        Minulle tämä paluu vanhaan aikaan on hyvä.
        Silloin vielä, kun olin töissä, kevään kellonsiirrot olivat rankkoja. Sisäinen kello
        kävi omiaan. Tutkimuksia on jo tehty.


      • Taikuritässä

        Kolme kelloa siirsin aamulla. Herätys- ja rannekello pitää rukata viellä.
        Ja tv:n ajastin tuli muutettua.
        Minulle tämä paluu vanhaan aikaan on hyvä.
        Silloin vielä, kun olin töissä, kevään kellonsiirrot olivat rankkoja. Sisäinen kello
        kävi omiaan. Tutkimuksia on jo tehty.


      • Taikuritässä kirjoitti:

        Kolme kelloa siirsin aamulla. Herätys- ja rannekello pitää rukata viellä.
        Ja tv:n ajastin tuli muutettua.
        Minulle tämä paluu vanhaan aikaan on hyvä.
        Silloin vielä, kun olin töissä, kevään kellonsiirrot olivat rankkoja. Sisäinen kello
        kävi omiaan. Tutkimuksia on jo tehty.

        Kyllä se, kun työelämässä yrittää vielä rimpuilla, kellonsiirtäminen jonkinlaisen sopeutumisen vaatii, nuorempana väemmän.
        Muutenkin enemmän aamu-unisena tuo kesäaika on myrkkyä. Järjetöntä koko touhu.
        Jos siitä viimein päästäisiin eroon.
        Tieten Suomi laittaa kesäajan normaaliajaksi.
        Ihmisiä on kahdenlaisia, iltaunisia ja aamu-unisia.
        Se on geeneissä, ja periytyy luola-ajasta.
        Aamuvirkut on olleet vartiossa aamuyöllä, iltavirkut iltayöllä.


      • Kesäiltaihminen
        k-kotton kirjoitti:

        Kyllä se, kun työelämässä yrittää vielä rimpuilla, kellonsiirtäminen jonkinlaisen sopeutumisen vaatii, nuorempana väemmän.
        Muutenkin enemmän aamu-unisena tuo kesäaika on myrkkyä. Järjetöntä koko touhu.
        Jos siitä viimein päästäisiin eroon.
        Tieten Suomi laittaa kesäajan normaaliajaksi.
        Ihmisiä on kahdenlaisia, iltaunisia ja aamu-unisia.
        Se on geeneissä, ja periytyy luola-ajasta.
        Aamuvirkut on olleet vartiossa aamuyöllä, iltavirkut iltayöllä.

        Toivottavasti kesäajasta tulee ikiaika, sillä rakastan kesäiltoja 😍


      • Taikuritässä

        Meille eläkeläisille tavallaan on aikamoisen samaa nuo ajat. Minua harmitti eniten, kun valoisammat ja valoisammat aamut peruutettiin. Mitä niillä valoisilla illoilla teki, kun kuitenkin oli noustava klo 5.40. Ei voinut kukkua öitä myöten. Ja kotimaan lomalla sehän on sitten ihan sama. Minun kroppani kärsi. Ärsytti. Toivon paluuta entiseen meidän suomalaisten omaan aikaan.


      • Kesäiltaihminen kirjoitti:

        Toivottavasti kesäajasta tulee ikiaika, sillä rakastan kesäiltoja 😍

        Kyllä minäkin illasta enemmän pidän. Aamuisin mieluummin nukun.
        Ilta on ilta, eikai se kelloja siirtelemällä jatku.


      • helppova
        Taikuritässä kirjoitti:

        Kolme kelloa siirsin aamulla. Herätys- ja rannekello pitää rukata viellä.
        Ja tv:n ajastin tuli muutettua.
        Minulle tämä paluu vanhaan aikaan on hyvä.
        Silloin vielä, kun olin töissä, kevään kellonsiirrot olivat rankkoja. Sisäinen kello
        kävi omiaan. Tutkimuksia on jo tehty.

        Miksi sun piti kelloja siirtää? Mä käänsin viisareita.


      • Taikuritässä

        Hihihii. Tuleeko saivartelusta saivareita?
        Minusta tuntuu, että täällä vois jakaa diplomeja sai-var-te-lus-ta.

        Nimim. Meillä ei pidetä mattoja, ne pysyy...


    • Minulla kaikki siirtyy aikaansa omia aikojaan.
      Vanhat, tyylikkäät ranne-kelloni eivät.
      Onneksi en niitä enää käytä kuin illallisilla, joissa pitää diivata.
      Viinienkin kanssa.
      -
      Koti-oloissa ei sänkyni peittokaan reagoi kelloihin.

      H.

      • Älä pahastu, mistähän tuli mieleen Hyacinth Bucket sarjasta pokka pitää :)
        Ihmettelen kuinka kukaan ei ihmettele kolmea vuoroa tekevän sopeutumista nukkumisrytmiinsä.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Älä pahastu, mistähän tuli mieleen Hyacinth Bucket sarjasta pokka pitää :)
        Ihmettelen kuinka kukaan ei ihmettele kolmea vuoroa tekevän sopeutumista nukkumisrytmiinsä.

        "mielikki.mummo"

        Eivät kelloni kalliita ole.
        Kolmea vuoroa?
        Eläkeläinen?

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "mielikki.mummo"

        Eivät kelloni kalliita ole.
        Kolmea vuoroa?
        Eläkeläinen?

        H.

        En minä, mutta kaveri käy vielä töissä.
        En ole pitänyt kelloa sen jälkeen kun jäin eläkkeelle paitsi matkoilla. Minusta ei olisi ollut nuorempanakaan kolmivuorotyöhön.


    • Eihän se näin syksyllä rasita kun saa tunnin lisää. Keväällä sitä taas kiroaa, että joutas lopettaa tämä kesä- ja talviaikojen kanssa hölmöily. Jos se toteutuisi, ottaisin kyllä mieluummin kesäajan pysyväksi ajaksi.

    • Tunti sinne tai tänne ei tunnu minusta missään. Uni tulee, kun väsyttää ja herätyskello herättää aamulla, jos on tarpeen. Jos yhtenä iltana ei nukuta ja yöunet jäävät tavallista lyhyemmiksi, seuraavana yönä unta ei enää tarvitse odotella.

      Minun on hieman vaikea ymmärtää, miksi joidenkin ihmisten mielestä kesä- ja talviajan vaihtelu on uskomattoman suuri ja tärkeä asia, joka herättää monenlaisia intohimoja. En ole puuttunut keskusteluihin, ja jätän asian päätöksenteon niille, joille asia on jostain syystä tärkeä.

      • PS Oli taas kiva huomata, että minulla on vain kaksi kelloa, joiden ajan joudun itse muuttamaan. Muut seuraavat oikeaa aikaa ”ihan itsekseen”.


    • Kylläpäkoetellaanniinkö

      Siirtoaika umpeutui.
      Enää ei voi siirtää.
      Viisarit on jätettävä ennalleen ensi kevättä varten.
      Se on stop nyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      668
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe