Ikää yli 70v.mieli vain pysyy nuorena.
Kun mieli ei vanene?
22
234
Vastaukset
- pullaulla
Ei ihmisen vanhetessa mielenlaatu muutu . Minun tempperamenttini on ollut aina sitä sorttia ,että joku voi senkin panna ikäni "piikkiin" - Sanovat ,että vanhukset tulee kiukkuseksi . Onneksi olen paremminkin sellaista huumori n kannattaja . ja unohdan jos joku on ilkeä ..--niitä ei kannata murehtia.
Ja olen jo säilyttänyt sen mielenlaatuni näin kauan 80
Koulussakin menin Opettajaa Lepyttelemään ,kun yks Liisa sanoi hänelle tosi rumasti --muistan sen kun eilisen päivän (=:
U.M "Kynttilä" kuluu mutta "liekki" on aina sama. Jossakin vaiheessa "liekki" näyttää sammuvan, mutta ei se kokonaan sammu, se vaan muuttaa olotilaa, syttyäkseen taas valoksi uudessa kynttilässä.
- ukontuhnu
Eikä pysy. Sitä vaan ei ite huomaa. Tapahtuu asioiden hitampaa tajuamista, unohtelu lisääntyy vuosi vuodelta. Mut hyvä sekin että uskoo edes olevansa "terävä.".
- nuorethuulipyöreänä
Kokemus paikkaa asiat..
- näin_se_vaan_menee
Totta,
vanhemmiten ihminen hidastuu, myös persoonallisuus muuttuu. Jotkut luonteenpiirteet korostuvat, vaikkei itse sitä ehkä huomaa...kuvittelee olevansa yhtä terävä, älykäs,
kuin nuorenpana. Vaikka fyysinen kunto olisi hyvä, henkinen ei enää.
Koulutus ja yleissivistys paikkaa paljon puutteita, joskus liiankin pitkään. - päinvastoin
näin_se_vaan_menee kirjoitti:
Totta,
vanhemmiten ihminen hidastuu, myös persoonallisuus muuttuu. Jotkut luonteenpiirteet korostuvat, vaikkei itse sitä ehkä huomaa...kuvittelee olevansa yhtä terävä, älykäs,
kuin nuorenpana. Vaikka fyysinen kunto olisi hyvä, henkinen ei enää.
Koulutus ja yleissivistys paikkaa paljon puutteita, joskus liiankin pitkään.Päinvastoin se on ! Fysiikka rapistuu, henkinen puoli kirkastuu kokemuksen myötä.
- 1pullaulla
Kun "mieli" ei vanhene -- Niin mieliteot pysyy --ainakin Ruuan suhteen --Ja Musiikin ja taiteiden yli- päätään ei ole minulla muuttunut . Voi olla, että omassa pukeutumisessanikin on ne samat säännöt kun nuorempanakin . En halua olla liian huomion kohteena.
Liikunnan olen aina pitänyt tärkeänä ,ja nyt saan kiittää, että sitä on tullut harrastettua.
Aina olen ollut kohtuuden rajoissa pysynyt . Ja lupaukset on ollet tärkeetä pitää - Valkoset valeet kyllä annan anteeksi, ettei tarvitse pahoittaa turhaan kenenkään mieltä .
Niin että Kaikenkaikkiaan olen itseeni tyytyväinen --hyvä itsetunto on pysynyt -- vaikka jos se on joskus koville ottanut .
Tiedän jo , että joku sanoo "itserakkaksikin" --mutta sanokaa vaan (=:
U.M - pikkuapulainen
Näinhän tuo on, kuten aloittaja sanoo. Jostakin kumman syystä muut eivät vain huomaa, että olen niin kovin nuori sisältäpäin tai sitten huomaavat siten, että tulee kommenttia paluusta lapseksi jälleen. Henkinen kypsyys ja viisaus eivät tule automaattisesti iän mukana, valitettavasti. Sisäisessä lapsellisuudessa on kuitenkin puolensa, sanokoot muut mitä hyvänsä. Huijatuksi voi tietysti joutua, kun uskoo edelleen ihmiseen ja inhimillisyyteen. Kuitenkin on lupa iloita kuin lapsi itselleen mieluisista asioista, hyvistä päivistä, huonoistakin, koska tietää, että ei tämä ikuisesti kestä, kun ei elämäkään.
"Jostakin kumman syystä muut eivät vain huomaa"??
Sanos muuta, saman olen huomannut. Etenkin lapseni joskus huokailee, että voi hyvä ihminen, etkö sinä tajua? Olenko siis hyvä, kun en tajua? Aina tulee uutta mietittävää ja sitten en tiedäkkään.
Aika hassua, kun tiesin aina nuorempana kaikkeen vastauksen, jopa koko maailman paremaksi saamiseen ja nyt olen unohtanut, kuis`se nyt menikään? Kuinka voi sellaisen viisauden unohtaa?D
Pakko pistää välillä "lekkeripeliksi" ja yrittää hämätä, että kyllähän minä tiedän, mutta enpäs kerrokkaan! No, ei sekään koskaan onnistu.
- Antaakaikkienkukkien
Niinhän me kaikki luulemme,mieli ei vanhene.Vertaappa itseäsi ja ajatuksiasi n kolmikymppisten mielen avaruuteen.Usein huomaan miten meidän ikäiset moittii monta nykyajan asiaa,huomaamatta, että voisi olla juuri yhtä avarakatseinen ,kuin nuoret. (mieli ei ole vanhentunut,mutta ne nuorena opitut nykyisin vanhakantaiset ajatukset kuuluvat mummun ja papan suusta,samat kuin heillä oli jo nuorena)
Esimerkkinä mainitsen ,miten tämän päivän nuoret ,lapset ja kaksi-nelikymppiset pitävät muiden kulttuurien ihmisiä arvoisinaan,eivätkä ihmettele lesboja,homoja ym normaaleja ihmisiä.
Näitä edellämainittujahan on ollut vuosisatoja keskuudessamme ja kaikki läheiset ym kylän väki on tiennyt heidät ja on vain kuiskuteltu-kukaan ei ole tiennyt!
Siis --ei ole mitään ihmettä siinä ,että mieli ei vanhene,mutta sitten vois elvistellä ,jos se mieli nuortuisi.- nuorethuuhaa
Meillä on realismi..
- nytmamutus
Nuoruteen kuluu vouhotus! Vanhana muistelee, voi piru, tuli sitäkin tehtyä!
- kun_tulee_mieleen
Hyvä kysymys, mutta kysy huomenna uudestaan.
- Miksivanheta
Ikä on mielentila, ei numero. Mikä tässä mielipiteessä on sellaista että se piti poistaa?
- pirteänäeteenpäin
Iloinen ;nuorekas mieli pitää lahonkin kehon mukana vauhdissa..
- Tehdäänkehitysmaayhdessä
Kun nykymenoa katsoo, saa unohtaa sanonnan; vanhuus= viisaus. Suurimmalta osalla kansasta tuntuu uhohtuneen vanha viisaus; jätä maa parempaan kuntoon lapsillesi, kuin se oli sinun se saadessasi.
- havumetsäin__mies
Harrastakaa tanssia!
Se pitää nuorekkaana. - Ramoona_
Tanssin kieli on iätöntä ja ajatonta. Vauvaa hyppyytetään sylissä ja lauletaan : tanssi mun vauvani, tanssi ja liiku, eihän ne töppöset vanhana liiku... Vauvantossut vaihtuvat tanssikenkiin, joten lorun jatko sopii : tanssi mun vauvani, tanssios aina !
Tomi Metsäketo ja Johanna Kurkela : Tahdon tanssia kanssasi aina. Kavaljeeri voi vaihtua , mutta tanssin lumo säilyy aina.
https://www.youtube.com/watch?v=MOiRF52-6Jw - valssi.syysiltaan
Pääsisipä liitelemään Sam Sihvon luoman ja ajankohtaan sopivan valssin tahdissa:
https://www.youtube.com/watch?v=4QZW8pKta78Olihan mukava kuunnella keinuvan tuttua valssia, minäkin ihan tanssiaskelin hain kahvia keittiöstä. Nuo sanat "aikaisin kukkivat lempeni ruusut" tuo mieleeni 50 vuotis päiväni, jolloin aviomies toi kimpun punaisia ruusuja aamulla ja minä lauloin nuo sanat! 😊
- 1pullaulla
Kiitos Ramoona . Taisi vierähtää toinenkin hetki ,kun kuuntelin Suomalaisia lauluja
Ja KAIKKI KAUNNIIT MUISTOT NE SAAPUI MIELEENI .
(Rakkauslauluja) !
U.M Eihän meidän fossiileiksi tarvitse muuttua,vaikka ikälisät kartuu!
Ulla olet räväkkä Tampereen likka,minäkin sinne vielä aion hilata itseni ja ratikalla ajaa Tammerkosken yli.
Patsaat väistyivät jo tietöiden edeltä.Miten olis Ulla jos vaikka koskipuistossa treffaisimme ja ihailisimme kosken pauhuja,paaluumuutto mielessä ama
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asiakkaalle ei myyty energiajuomaa - tuomio tuli syrjinnästä
Vaikka oli ilmeisesti täysi-ikäinen. Tosin ei lapsiakaan saisi syrjiä, koska oppivat helposti itsekin syrjimään, jos koh683997Miksi aina pitää kilpailla parhaudesta?
Mua ärsyttää se, että kaikki kilpailut ja visailut keskittyvöt aina siihen, kuka on paras missäkin. Tänäkin aamuna tuli833296Pakkoruotsista luopumalla kymmenien miljoonien säästöt
Pakkoruotsin opiskelun kustannuksista ei ole juurikaan tehty kustannusselvityksiä, mutta joidenkin arvioiden mukaan siit873077- 962903
Luterilaisen kirkon koko kastekaava on väärä
Uudessa testamentissa on kaksi täysin ristiriidassa olevaa kastekäskyä Matt 28:19 ja Ap. t. 2:38. Matteuksen evankeluimi412614Seksuaalinen ahdistelu, naisten vähättely ja törkeä käytös naisia kohtaan kukkii rakennustyömailla
Tällainen lienee ihan tavallisista kaikilla "äijävaltaisilla" työpaikoilla. Kaikki miesvaltaiset alat eivät ole toksise2232432Miten Yxäri iskettiin?
Voisin tässä unta odotellessani kertoa, miten mieheni lähestyi minua. Tunsimme entuudestaan. Hän kyseli minulta aina j2102335Kerro minulle
Miksi teit niinkuin teit? Miksi kielsit tunteesi minua kohtaan. Miksi et halunnut että tiedän oikeasti mitä tunnet. Etkö672282Rakkaalle J miehelle.
Hitto mulla on sua ikävä. Haluisin heti nyt tulla sun syliin ja suudella sua.ja, ja ja... Hirveä ikävä.912211Kristinuskossa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä
Jeesuksen kehoitus kastamiseksi Isän ja Pojan ja PH:n nimeen. Matt 28:19: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun4022158