Täällä jutustellaan vaan ilman tarvetta olla tehokas, älykäs tai osata heittää toiselle nokkelaa ja pirullista.
Olen päättänyt, että 67-iässä saa helpottaa. En ota murhetta joka asiasta, en siivoa alituiseen. Lötkyilen jos huvittaa. Kirjoitan tänne jos huvittaa. Jos vastaukset ovat pyttymäisiä, en kirjoita. Eri mieltä saa olla, ei ilkeä.
Saa olla väsähtänyt
41
450
Vastaukset
Hienoa!
Monet muutkin ovat yrittäneet tuota.
Mutta se nyt on vaan niin että jokaisella kaivolla mihin sitten katsookin, on kaikunsa.
H.En ole tehokas enää, onneksi ei tarvitse. Älykkyyttänikin epäilen kun alan kinastelemaan turhista palstalla, sellainen ei ole kuulunut tapoihini.
Tämä erakkona olo tekee varmaan tehtävänsä. Menee päiviä että en näe muita juttukavereita kun kissan. En tykkää höpötellä puhelimessakaan. Onneksi tämä on vapaaehtoista, jos ei olisi, kamalalta tuntuisi.
Kaveri kävi, joutui lähtemään jo Sunnuntai-iltana töihin, käytiin sentään viikonloppuna kaupungissa.
Vähän tehokkuutta vaatii siirto keskustaan, pölyä kertyy joka paikkaan vaikka ei asuisikaan. Lisäksi pitää saada kissa kiinni, se arvaa että lähdetään kun pakkaan autoa ja piiloutuu.Sinulla on aika paljon samanlaisia ajatuksia ja oloa, kun itsellänikin.
En edes vaatteita voi mökiltä lähtiessä vaihaa, ennenkuin kissa on sisällä.
Sen virheen kun tekee ja oven avaa, pakittaa heti, eikä näy moneen tuntiin.
- Tyhjä.pää
Pää on tyhjä.
Mutta pussit täynnä taas.
Eikä hajuakaan miten oloani helpottaisin. on hyvä osata olla itselleen armollinen ja antaa asioiden olla ja mennä, eihän minnekään ole kiirettä. jos osaa olla provosoitumatta muiden kirjoituksista säilyy mielenrauha ja levollinen olo. aina voi jättää asiattomat ja ilkeiltä tuntuvat kirjoitukset omaan arvoonsa, niihin ei tarvitse tarttua, vaikka sitähän kirjoittaja toivoo.
"tammikuu-51"
Onneksi ohjeistat osaamattomia.
Mistä ihmeessä osaatkin?
-
Muuten.
Miksi näet asialliseksi ohjeistaa aikuisia ihmisiä?
Minä en kehtaisi.
H.- pylykerö
hunksz kirjoitti:
"tammikuu-51"
Onneksi ohjeistat osaamattomia.
Mistä ihmeessä osaatkin?
-
Muuten.
Miksi näet asialliseksi ohjeistaa aikuisia ihmisiä?
Minä en kehtaisi.
H.Mittee muuta tietkää Hunkki ? Koko ajan ohjeistat ja torut. Nuin äkäsiä eivät ollunna opettajatkaa aekonnaa. Karttakeppiä et pysty käättämää vuan kiukkune enimmäksee.
pylykerö kirjoitti:
Mittee muuta tietkää Hunkki ? Koko ajan ohjeistat ja torut. Nuin äkäsiä eivät ollunna opettajatkaa aekonnaa. Karttakeppiä et pysty käättämää vuan kiukkune enimmäksee.
"pylykerö"
Muista moittiessasi kertoa jutuistani esi-merkkejäkin.
Muutenhan sinusta saatetaan luulla kaikkea kamalaakin.
H.- läsken3
hunksz kirjoitti:
"pylykerö"
Muista moittiessasi kertoa jutuistani esi-merkkejäkin.
Muutenhan sinusta saatetaan luulla kaikkea kamalaakin.
H.Mee sää hunkki syömään homejuustoo jonkun mimmin tai mummin kaa.
- Heikunkeikku
Kyllä, kyllä saa olla väsähtänyt. Ei aina jaksa olla tehokas ja touhukas. Olosuhteetkin vaikuttaa.
Tällä hetkellä olen väsähtänyt. Suorastaan uupunut.
Kävin tänään vähän aikaa sitten tilaamassa hautajaisiin kukkavihon. Meni aikaa suunnittelussa kukkakauppiaan kanssa ja puhellessa muista asiaan liittyvistä asioista.
Vein aamulla isoja tarjoiluastioita, kynttilänjalat, hopealusikoita ynnä muita kaakkulapioita veljeni luo. Muistotilaisuus vietetään heidän luona.
Veljen vaimo on jatkuvasti jynssäämässä joka paikkaa. Pitää olla NIIN tip-top asunto, että en ymmärrä, miten hän viitsiikään koko ajan siivota. Oon maininnut hänelle asiasta, että etköhän jo mene liiallisuuksiin tuon siivouksen kanssa. Välillä vähän jopa kyllästyttää, kun joka kerta kun käyn siellä tai puhun puhelimessa, niin hän kertoo pitkät litanjat mitä siivousta on tehnyt ja mitä vielä pitää tehdä.
Tällä hetkellä mun oma asuntoni on hyrskyn ja myrskyn. Ei ole enää riittänyt energiaa omaan asuntoon. Eilen sain palvelutalon paikat (kaapit ja hyllyt, lattiat) pestyä. Vein avaimen veljelle, joka vie omansa ja mun avaimen vuokranantajalle.
Eilen oli vähän haikea mieli, kun viimeisen kerran knapsasin oven kiinni ja tiesin, että enää en sinne asuntoon mene.
Oma mielipiteeni on se, että kyllä elämässä pitää olla muutakin, kuin vaan siivoamista.
Eikä kannata liiaksi murehtia asioita. Välillä pitää antaa itselleen aikaa.
Kun hautajaiset on ohi, niin sitten on minullakin aikaa huolehtia vain itsestäni.
Nyt loppupäivän ja illan oon vain jouten. Tälle päivälle ryntäilemiset riittää. Huomenna taas töihin ja pitää energiaa sinnekin tässä hieman keräillä.- pylykerö
Hautajaisia on täälläkin edessä. Tunteita on monenlaisia. Surua ja helpotusta.
- Heikunkeikku
hunksz kirjoitti:
"Heikunkeikku"
Entäs tuo aloituksen "nokkeluus" ja pirullisuus?
H.En tiedä mitä aloituksen nokkeluuksilla ja pirullisuuksilla tarkoitetaan.
Kenties palstalla on sellaista ollut, josta en tiedä, kun en ole ketjuja ehtinyt/viitsinyt/jaksanut lueskella.
Itse en ole pirullinen.
Nokkela puolestaan osaan olla. Silloin kun huvituttaa.
Usein ei huvita. Heikunkeikku kirjoitti:
En tiedä mitä aloituksen nokkeluuksilla ja pirullisuuksilla tarkoitetaan.
Kenties palstalla on sellaista ollut, josta en tiedä, kun en ole ketjuja ehtinyt/viitsinyt/jaksanut lueskella.
Itse en ole pirullinen.
Nokkela puolestaan osaan olla. Silloin kun huvituttaa.
Usein ei huvita."Heikunkeikku"
Nuohan olivat aloituksen ensimmäinen lause ja ajatus.
Tietenkin silloin myös se pää-asia.
-
Sinähän olet palstan pitkä-aikainen vieras.
Joten antaahan tulla nyt.
Ei saa kieroilla, se ei ole kivaa.
H.hunksz kirjoitti:
"Heikunkeikku"
-
H.Aloituksen loppu-osahan on ainoastaan kömpelöä naamiointia.
H."Heikunkeikku"
En ymmärrä ihmisiä joiden elämän tarkoitus on villakoirien jahtaaminen ja lattioiden puunaaminen.
Samat lattiat ja sängynalustat vuodesata toiseen, on huoli ettei yksikään pölynhiukkanen pääse eksymään mihinkään.
Pakko on siivota, mutta ei saa olla ensimmäisellä sijalla elämässä.
Hautajaiset vievät voimia, pitää muistaa tuhat ja yksi asiaa, vuoden vaihteessa oli meillä kahdet.
Jälkiselvitykset ovat vielä asia erikseen.- Heikunkeikku
hunksz kirjoitti:
"Heikunkeikku"
-
H.Palstalla on nokkelia tyyppejä. Olen merkille pannut aina välillä.
En osaa sanoa tuosta pirullisuudesta, mutta omituista vänkäämistä ja lapsellista
"minä-sanon-viimeisen-sanan"-keskusteluja on havaittavissa. Oi en tykkää lukea sellaista.
Osa tulee luettua, kun ei vielä siinä vaiheessa tiedä, mihin se keskustelu tulee johtamaan, mutta heti kun huomaan, että jahas johtaa tommoseen, Ahaa tuumin, enpä jaksa enempää seurata.
Myös epäkohteliaisuus ja rumasti toiselle puhuminen on aika usein luettavissa.
Välillä onneksi pieniä kivoja ilonpilkahduksia mun silmille.
Niinku nyt vaikkapa toi, kun mielikki.mummo ja eppu kirjoittivat kissoistaan, joita ei saa kiinni, jos kissat äkkäävät, että lähdetään.
Niin tyypillistä käytöstä kissoilta. Kokemuksia omista kissoista kasoittain.
Jos ei ole tarkka kehon kielestään ja kissa sen hokaa ja karkuun läiskii, niin eipä oo kivaa odotella tunti tolkulla, että kissa kotiin palajais tai jos on sisällä, niin yrittää sitä kiinni jostakin leviän sängyn alta. - hehehehee
hunksz kirjoitti:
Aloituksen loppu-osahan on ainoastaan kömpelöä naamiointia.
H.@hunksz
Mansplaining.
Tiedätkö, mitä se on?
hehehehee
- Nikita.Nimistö
Nyt mä olen väsähtänyt. Viikonloppu Päijänteellä hommissa ja äsken palasin kotiin. Ihan vaan väsyttää autossa istuminenkin. Nyt on niin mukavaa omassa sohvassa pötkötellä koivet ojollaan.
En taida tänään edes yrittää olla nokkela, tehokkuutta ei ole ja älynväläykset käytin keskustellessani kuljettajan kanssa kaikesta maan ja taivaan väliltä. - kyynel.silmät
Olen väsynyt ja surullinen.
Laulu meille menettäneille.
https://youtu.be/S2cPvGsvNt0 - teretule
Miksi 67v ikä voisi olla joku erikoinen sinulle?
- pylykerö
Anteeksi kun taas häiritsin Teitä aloituksellani! Tarkoitukseni ei ollut ilkeä edes kierolla tavalla.
Alan vihdoinkin ymmärtää olevani liian kömpelö kielenkäyttäjä tänne. Viihdyn kotona omissa oloissani muutenkin, silloin en liene häiriöksi kenellekkään. Suljetaan tämä nyt.Saa olla tympääntynyt, tuohon ainaiseen narinaan aloituksen huonoudesta ja toistoista.
Narinaa näyttää esiintyvän myös muissa aloituksissa, jotka eivät ole itseään fiksumpana pitävän mieleisiä.
Palstalla olisi vain kaksi aloitusta, mikäli asia narisijan vallassa olisi.
Musariimi- ja renkunränkkyketjut.
Ehkä joskus harvoin jotain muuta ja erikoisluvalla parin palstalaisen tekemänä.
Älä nyt anna periksi ja lopeta, sinulla on ihan samanlainen tila ja oikeus kirjoittaa kuin meillä jokaisella. Juttelet mukavia kirjoittavien kanssa, kyllä heitäkin palstalla on.Ancelina kirjoitti:
Saa olla tympääntynyt, tuohon ainaiseen narinaan aloituksen huonoudesta ja toistoista.
Narinaa näyttää esiintyvän myös muissa aloituksissa, jotka eivät ole itseään fiksumpana pitävän mieleisiä.
Palstalla olisi vain kaksi aloitusta, mikäli asia narisijan vallassa olisi.
Musariimi- ja renkunränkkyketjut.
Ehkä joskus harvoin jotain muuta ja erikoisluvalla parin palstalaisen tekemänä.
Älä nyt anna periksi ja lopeta, sinulla on ihan samanlainen tila ja oikeus kirjoittaa kuin meillä jokaisella. Juttelet mukavia kirjoittavien kanssa, kyllä heitäkin palstalla on.Kannatan tätä kommenttia Ancelinalta.
-
Minunkaan mielestäni ei palstalta saa poistua kiukus-päissään.
Eikä varsinkaan kertoa poistuvansa.
Poistuminen johtaa useimmiten uuteen nimi-merkkiin.
Kuten olen huomauttanut, aloitus on kaksi-jakoinen.
Ensin pää-asia ja sitten hämäränpi tuki-osa.
H.hunksz kirjoitti:
Kannatan tätä kommenttia Ancelinalta.
-
Minunkaan mielestäni ei palstalta saa poistua kiukus-päissään.
Eikä varsinkaan kertoa poistuvansa.
Poistuminen johtaa useimmiten uuteen nimi-merkkiin.
Kuten olen huomauttanut, aloitus on kaksi-jakoinen.
Ensin pää-asia ja sitten hämäränpi tuki-osa.
H.hunksz
Yllättävää kannatusta, olen lähes yhtä yllttynyt kuin nähdessäni kuvan tyttärenpojasta halloween-juhlien asussaan. Pelottava Super-Man.
Ei kannat myöskään poistua kyyneleitä nieleskellen, joten taidan yllättää sinut tänään hurmaavalla riimillä ;)Ancelina kirjoitti:
hunksz
Yllättävää kannatusta, olen lähes yhtä yllttynyt kuin nähdessäni kuvan tyttärenpojasta halloween-juhlien asussaan. Pelottava Super-Man.
Ei kannat myöskään poistua kyyneleitä nieleskellen, joten taidan yllättää sinut tänään hurmaavalla riimillä ;)Kirjaimia katoaa, kuka ne kiinni saa.
Älähän hättäile Pylkerö!
Lunta tupaan tulee välillä itse kullekin, vaan se on heittäjän häpeä se.
Sinun kielenkäyttösi on ihan hyvä omalla kohdallaan, kun muidenkin.
Jos noista kaikista häijyyksistä välittäisi, en täällä olisi ollut 5 minuuttia kauempaa.
Vaan on täällä paljon ihan mukavaakin jutustelua ja myös asiaaiheita käsitellään.
Kiinnitä huomiosi niihin.eppu2 kirjoitti:
Älähän hättäile Pylkerö!
Lunta tupaan tulee välillä itse kullekin, vaan se on heittäjän häpeä se.
Sinun kielenkäyttösi on ihan hyvä omalla kohdallaan, kun muidenkin.
Jos noista kaikista häijyyksistä välittäisi, en täällä olisi ollut 5 minuuttia kauempaa.
Vaan on täällä paljon ihan mukavaakin jutustelua ja myös asiaaiheita käsitellään.
Kiinnitä huomiosi niihin.Eppu@ Ancelina
Missä olitte te lohduttajat kun olin heikoilla?
Läheisen menetys ei hetkessä unohdu. Mieliala ei hetkessä korjaannu. Jouduin keskellä oman surutyöni pyöritykseen. Minua haukuttiin useamman aloituksen voimin. No, sanonette, olet vahva ja jaksat. Ei aina jaksa ja silloin kun ei jaksa, jonninjoutavat räkyttäjät käyvät vaikeaksi ohittaa.
Kirjoitin jossain myrskyn silmässä ollessani, että hiljaiset hyväksyvät kiusaamisen. Näin se vain menee.
Jos tekisin aloituksen puskasta ja ketjun edetessä paljastaisin itseni, voi herra paratkoon minkälaisen haukkumismyrskyn saisin. Nyt voi aloittaja olla onnellinen, pään silitystä ja ymmärtämistä tuli tyydyttävästi.
Joten kun olemme leikkiin lähteneet, leikki on kestettävä ; ))korppis kirjoitti:
Eppu@ Ancelina
Läheisen menetys ei hetkessä unohdu. Mieliala ei hetkessä korjaannu. Jouduin keskellä oman surutyöni pyöritykseen. Minua haukuttiin useamman aloituksen voimin. No, sanonette, olet vahva ja jaksat. Ei aina jaksa ja silloin kun ei jaksa, jonninjoutavat räkyttäjät käyvät vaikeaksi ohittaa.
Kirjoitin jossain myrskyn silmässä ollessani, että hiljaiset hyväksyvät kiusaamisen. Näin se vain menee.
Jos tekisin aloituksen puskasta ja ketjun edetessä paljastaisin itseni, voi herra paratkoon minkälaisen haukkumismyrskyn saisin. Nyt voi aloittaja olla onnellinen, pään silitystä ja ymmärtämistä tuli tyydyttävästi.
Joten kun olemme leikkiin lähteneet, leikki on kestettävä ; ))"korppis"
Osaltani totean että en lähde sääli-ketjuihin.
Kovin usein.
Täällä on ihan liikaa päästä-keksittyä tarinaa.
Mitähän lauseesi: Jos tekisin aloituksen...tarkoittaa?
Viittaako se johonkin?
H.- ymmärtämätön
korppis kirjoitti:
Eppu@ Ancelina
Joten kun olemme leikkiin lähteneet, leikki on kestettävä ; ))Hävetkää Eppu ja Ancelina!
Miksi sinä korppis leikit tuollaista piiloleikkiä? Olen niin pönttö etten ymmärrä. Asioistahan täällä pitäisi keskustella eikä sillä pitäisi olla mitään merkitystä kenen tekemä aloitus on, vai kuinka? korppis kirjoitti:
Eppu@ Ancelina
Joten kun olemme leikkiin lähteneet, leikki on kestettävä ; ))Enpä tuossa pylkeröä lohduttanut, kehoitin vaan pysymään palstalla ja jatkamaan.
Sinä teet sen varmaan kehoittamattakin.
Ehkä surun ja surutyön keskellä ei kannattaisi tullakaan palstalle mieltään lisää pahoittamaan.
En lue kaikkia ylipitkiä ketjuja, joten mahdollinen kiusaamisesi on jäänyt näkemättä.korppis kirjoitti:
Eppu@ Ancelina
Joten kun olemme leikkiin lähteneet, leikki on kestettävä ; ))Tuota noin.
Puhut läheisen menettämisestä. En ole ihan kartalla asiasta, tuo pitkä kesäaikani, kun menee enimmäkseen kaikenlaisissa touhuissa, vähemmän ehdin perehtyä tänne.
En minä kiusaamista hyväksy kenenkään kohdalla.
Tokihan sitä jokaiselle tulee uupumusta joissain asioissa, mutta se on kyllä totta, että vahvuutta Sinulta löytyy.eppu2 kirjoitti:
Tuota noin.
Puhut läheisen menettämisestä. En ole ihan kartalla asiasta, tuo pitkä kesäaikani, kun menee enimmäkseen kaikenlaisissa touhuissa, vähemmän ehdin perehtyä tänne.
En minä kiusaamista hyväksy kenenkään kohdalla.
Tokihan sitä jokaiselle tulee uupumusta joissain asioissa, mutta se on kyllä totta, että vahvuutta Sinulta löytyy."eppu2"
Kyllä minä Ancelinaa.
Toisinaan.
Pikkuisen.
Mutta aina vain omalla nimmarillani.
H.
- hmpff
Mulla on vähän hakusessa tuo taito antaa olla. Päähän on pinttynyt että työ tekijänsä kiittää, häpeä sille joka periksi antaa, ahkeran mamman syndrooma, ym. Ehkä tässä on myös takana se, että vieläkin on ruokittavia kotona, koira joka odottaa ovella vaikka olisi flunssa, kissa jolla on öisin nälkä. Kasvatus on meillä ollut sitä tyyliä, että isä vieläkin käy välillä tiluksillani ja katselee että "tuo on vielä tekemättä". Harvemmin tulee kiitosta siitä että olen ahkeroinut. En tiedä miksi sitä edes odottelen... eihän sillä pitäisi olla väliä.
Jos tulee sellainen tunne etten nyt jaksa, niin puristan hampaat yhteen ja eikun tuulta päin. Yleensä kaadun sitten jossain vaiheessa flunssaan ja mut pakotetaan sänkyyn rakkaan tyynyni kanssa.
Ehkä tuo taito tulee ajan kanssa, sitten kun olen yksin? Missä vaiheessa te olette oppineet sen?Siivoamisten ja muiden vouhkaamisten kanssa voi joustaa ja pitää taukoa, mutta kun ihminen tarvitsee apua/hoitoa, sitä on mentävä jeesaamaan.
Vaikka just olis ehtinyt hiljaa mielessään iloita, että nyt hän nukkuu, saan hetken vaikka lukea.- Nikita.Nimistö
Oli levottomat jalat viime yönä. Polvitaipeet kipuili. Varmaan viikonlopun avunantoni ja kyykistely puushown yms. ei jokapäiväisten töiden kanssa lihaksiin kivun laittoi.
Tänään ei olekaan sitten muuta hommaa kuin pyykkishow ja kauppareissu kylällä.
Minä tykkään näistä aloituksista missä saa olla "aivot narikassa". Aion ostaa itselleni "joululahjaksi" Esko Valtaojan viimeisen kirjan, siinä mummolle aivovoimistelua varmaankin. - hmpff
Ancelina kirjoitti:
Siivoamisten ja muiden vouhkaamisten kanssa voi joustaa ja pitää taukoa, mutta kun ihminen tarvitsee apua/hoitoa, sitä on mentävä jeesaamaan.
Vaikka just olis ehtinyt hiljaa mielessään iloita, että nyt hän nukkuu, saan hetken vaikka lukea.Silloin ei ainakaan kannata imuri raahata esille kun toinen nukkuu :)
Kupillinen kahvia kaikille heille, jotka eivät saa valita väsymyksen, vaan on mentävä kun kutsu käy ♥ Onneksi mulla ei sentään ole enää se tilanne. Valtaoja onkin hauska piristys ruiske/roiske muuten niin pitkäveteiseen tiedemaailmaan. Esko seisoo Nuasjärvessä, mökkijärvessään, vyötäisiä myöten ja ryyppää juomalasista hymyillen Nuasjärven vettä (video ilmeisesti poistettu youtubesta) ja kehoittaa ihmisiä ostamaan Talvivaaran osakkeita. Talvivaaran ihme on avautunut Eskolle ja Juha Sipilälle, ehkä se avautuu muillekin (veronmaksajille) kun vaan jaksetaan odottaa, kuin kuuta nousemaan :)
http://www.kulttuurivihkot.fi/lehti/jutut/artikkelit/888-ihmeiden-aikahmpff kirjoitti:
Silloin ei ainakaan kannata imuri raahata esille kun toinen nukkuu :)
Kupillinen kahvia kaikille heille, jotka eivät saa valita väsymyksen, vaan on mentävä kun kutsu käy ♥ Onneksi mulla ei sentään ole enää se tilanne.Mikäli minut tavoitetaan imuroimassa kello 22.00 niin viekää hoitoon.
Aikansa kutakin, mutta joskus illalla tuntuvat paukut loppuvan, aamulla niitä on taas riittävästi päivän tarpeisiin.- Nikita.Nimistö
KolavanKotka kirjoitti:
Valtaoja onkin hauska piristys ruiske/roiske muuten niin pitkäveteiseen tiedemaailmaan. Esko seisoo Nuasjärvessä, mökkijärvessään, vyötäisiä myöten ja ryyppää juomalasista hymyillen Nuasjärven vettä (video ilmeisesti poistettu youtubesta) ja kehoittaa ihmisiä ostamaan Talvivaaran osakkeita. Talvivaaran ihme on avautunut Eskolle ja Juha Sipilälle, ehkä se avautuu muillekin (veronmaksajille) kun vaan jaksetaan odottaa, kuin kuuta nousemaan :)
http://www.kulttuurivihkot.fi/lehti/jutut/artikkelit/888-ihmeiden-aikaEikö olekin Esko persoonallinen henkilö. Tavismummon maailmaan putkahtelee tuon tuosta. En ole vielä toista samanmoista henkilöä löytänyt joka saisi minut tähyilemään tähtitaivaalle, menemään "Heurekaan" katsomaan avaruustiedettä. Joskus jopa Ursan sivuille.
Nuaksesta "mie en sano mittää", kuten Johannes Virolainen bruukasi todeta erilaisiin ajankohtaisiin asioihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1355708
Maisa Torppa
Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL2484295- 121831
Nainen, älä tee aloitetta, jos
Jos olet: - ylipainoinen - yksinhuoltaja - tatuoitu - tukassa on varoitusväri - sinulla on muita lävistyksiä kuin korvak1651143- 1051093
Persut palkitsisi verohelpotuksin röökin polton ja ryyppäämisen lopettamisesta
>> Perussuomalaiset ehdottavatkin, että haittaverojen sijaan terveellisestä elämää viettäville ihmisille voitaisii1761048Veronika Honkasalo(vas.)venäjän asialla
Honkasalon mukaan mukaan venäläisiä turvapaikanhakijoita kohdellaan lainvastaisesti. "Vasemmistoliiton varapuheenjohtaj68985- 90983
- 44861
Trump laittomien siirtolaisten kauhu.
Trump toimii ihan oikein, kun karkoittaa maassa laittomasti oleskelevat rikolliset siirtolaiset takaisin kotimaihinsa ei119842