Farmasia 2018

Tulevafarmasisti

Kohta se pääsykoepäivä täällä taas on, mutta mitä mieltä siitä että Ifan tilalla on nyt terveystieteisiin perustuva aineisto ja laskimena vain yksinkertainen nelilaskin?? Mihin meinaatte hakea? Itse haen Kuopioon proviisoriksi ja toissijaisesti farmaseutiksi. Helsinkiin haen ehkä varalta vaikka en oikein voisi muuttaa. Olen 21v nainen. :)

116

14816

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Farmaseutiksi2018

      Mä haen kans! Vähän hirvittää se laskin kun kemiassa on muutenkin tarpeeksi pään vaivaa. Aineisto ei sinänsä tullut yllätyksenä, mutta en voi uskoa, että koepistekiintiö Helsinkiin on vain 20 paikkaa... todennäköisesti haen siis Kuopioon, kun kerran Helsinkiin ei mulla ole hirveästi mahdollisuuksia

    • Ylitietäjä

      Mitäs luulette, saako nelilaskin matemaattisesti taitavampaa porukkaa sisään? Entä aineisto nopealla hoksottimella varustettuja? Mun mielestä tää on ihan kiva uudistus ja neliaskin tekee hieman vaativampaa koska ei voi iskeä suoraan laskimeen yhtälöä.

    • epätietoinennn

      Mites peruslaskimella esim. logaritmit onnistuu?!

    • Farmaseutiksi

      Täällä kanssa yksi farmasiaan hakeva! Mitä luulette, pystyykö aineistotehtävään valmistautumaan mitenkään tai ajattelitteko tehdä sen eteen mitään? Olisiko esim. IFAn hallinnasta mitään hyötyä vai olisiko silti samalla tasolla sellaisen kanssa, joka ei ole sitä lukenut? Tietysti aineisto voi olla mitä tahansa...

    • Farmaseutiksiuu

      Mites porukalla sujuu lukemiset? 😊 Miten ajattelitte harjoitella aineistoa varten vai harjoitteletteko siihen mitenkään? Vähän jännittää kun ei yhtään tiedä mitä tänä vuonna odottaa. Varmaan ajankäytöstä tulee tärkeämpi hallita verrattuna viime vuosiin, kun nyt laskuihin menee laskimen takia enemmän aikaa ja samoin aineiston lukemiseen.

      • Mökkihöpsä

        Tein Facebookiin ryhmän farmasia/proviisori 2018, tervetuloa sinne keskustelemaan ja antamaan vertaistukea!

        Minuakin jännittää tuo aineisto-osio, kun ei yhtään tiedä mitä luvassa. Ajankäyttö myös, olen niin hidas lukemaan että apua! Minkälaisia aineistoja ja kysymyksiä luulette kokeessa olevan?


    • Missävika

      Hei apua! Miten noita aloituspaikkoja on vähennetty NOIN paljon???

      • Bylleröaivo

        Paljon se muutos oli??


      • Tappip

        Helsinkiin on ainakin saman verran aloituspaikkoja kuin viime vuonnakin.


      • Hans66

        Se kirjoitetaan "viimekin vuonna" ei "viime vuonnakin".


      • kielipoliisi

        Se on ihan sama, miten päin sen kirjoittaa. Sinun virkkeestäsi sen sijaan puuttuu pilkku.


    • Tinttiinana

      Onkos ketään keksinyt mitään harjoituksia siihen terveystieteiden osioon? Meinaatteko tilata mitään itseopiskelumateriaalia? Itse en vielä tiedä mitä tekisin. Luvut on kuitenkin kemian osalta hyvässä vauhdissa ja se tulee olemaan mun vahvuus.

    • ddmndn

      Tarjolla itseopiskelumateriaalia: Farmaseutti ja proviisori, itseopiskelumateriaali: kemia
      Eximiani itseopiskelumateriaali auttaa valmentautumaan Helsingin ja Itä-Suomen yliopistojen farmaseutin ja proviisorin valintakokeisiin tehokkaasti. Itseopiskelumateriaalimme sisältää valmentautumisohjeet valintakokeeseen, teoriatiivistelmät lukion kemian kurssien keskeisistä sisällöistä ja runsaasti tehtäviä.
      Ovh. Eximialta 130€, hp. 80€. Nouto HKI. Mailiosoitetta alle, jos kiinnostaa!

      • Vieläkö kauppaat? Olis ens syksynä tarkotus yrittää mut esim. Kemia lähtötaso lähes nollissa :) laita viesti [email protected]


    • Farmasistii

      Hui, enää puolisentoista kuukautta kokeeseen! Mites kanssahakijoilla sujuu valmistautuminen? Mihin haitte yhteishaussa? 😊

    • MuaJännittää

      Miten sujuu valmistautuminen? Onko jo kaikki hallussa?

    • Muakijännittää

      Jännittää eniten se että mikä se aineisto tulee olemaa..voiko olla mahollista et se olis englanniks??se ois kyl jo aika paha...nyt ku noita kemian laskuja on tehny ni alkaa pelottaa kans että miten se 3h riittää ku yhessäki laskussa menee aika kaua ku ei oo semmost laskinta mihi vois vaa suoraa sen laskun laittaa

      • äläjännitä

        Farmasian koulutusohjelmassa on kohtalaisen paljon materiaalia englanniksi. Lisäksi tieteelliset julkaisut ovat myös englanninkielisiä eli siihen kannattaa panostaa jokatapauksessa.


      • Juuh
        äläjännitä kirjoitti:

        Farmasian koulutusohjelmassa on kohtalaisen paljon materiaalia englanniksi. Lisäksi tieteelliset julkaisut ovat myös englanninkielisiä eli siihen kannattaa panostaa jokatapauksessa.

        No ei kyllä ole paljon materiaalia englanniksi koulutuksen lomassa t. FA2


    • Daiju1

      Mä olen kyllä niin yksinkertainen, mutta voisiko joku auttaa! Viime vuoden päösykoe tehtävä 26. Kysytöön siis mikä yhdiste sisältää eniten sp3-hybridisoituneita hiiliatomeja. MITEN ihmeessä kaavasta voi tuon päätellä??

      • Arvaakuka

        No millasia sidoksia sp3 hybridisaatio muodostaa?


    • Daiju1

      Tai kuinka voit tietää montako rakenneisomeeriä yhdisteellä on? Esim C3H8O.
      Pitääkö vaan opetella ulkoa?

      • jeejee888

        Piirrät sen yhdisteen paperille ja alat siitä kehittelemään että minkäslaisia rakenneisomeerejä voin tästä kehittää :)


      • grththjjuj

        Piirrä paperille kaikki mahdolliset yhdisteet. Ei siinä oikein muu auta. Nämä tehtävät kannattaa tarkistaa toistamiseen, koska on helppo jättää jokin kiireessä huomioimatta.


    • Aajjhhjjjjhh

      Mistä löytyy tieto kokeen järjestämispaikasta, kun hakee hesaan ja tekee kokeen turussa?

      • koeturussa

        Mua kiinnostais tää kanssa


      • Tietäjä

        HKI on näemmä unohtanut laittaa tiedot Opintopolkuun, mutta koska farmasian koe on yhteistyössä tehtävä koe, niin Itä-Suomi osasi kuitenkin infota (ja toivottavasti saa valinnan tulokset oikein) https://opintopolku.fi/app/#!/korkeakoulu/1.2.246.562.17.49498174744 ja napsauta kohtaa "Pääsy- ja soveltuvuuskoe"; "Turun, Vaasan ja Maarianhaminan valintakoesalit: Turku: Åbo Akademi, auditorio Alpha, Beta ja Gamma, ICT-talo, Joukahaisenkatu 3-5---"


    • helppppp

      Osaaks joku selittää mul miten lasken tän tehtävän (farmasian pääsykokeen 2017 vika teht.)

      Erään yksiarvoisen pka määritettiin happo-emästitrauksella. 40 ml näyte hapon vesiliuosta, jonka konsentraatio oli 0,20M, titrattiin 1M NaOH-liuoksella. Liuoksen pH ekvivalenttipisteessä oli 8.50. Mikä on kyseisen hapon pKa????????
      (Vast. 3.78)

    • Kokelass

      Miten meni?

      • Sad

        Vaikee aineisto


    • kkklk

      Mistä löytää ratkasut????

      • khgvgtyvv

        På finska texten nästa, tacke.


    • Rahapossu

      Meni aivan vituilleen koe.

    • hghhhklijoiö

      Kuinkas ihmisillä riitti aika, itsellä muutama kemian tehtävä jäi kesken kun koitin hätipäissään valikoida nopeita.

    • Pojotpojoing

      Kummastakin osiosta 5,5p. Kha ku meni huonosti. En ollut yhtään laskua kyllä laskenutkaan koko talvena. Mites teillä muilla?

      • kuinkaskävikään

        aineisto oli sen verran vaikea että voi hyvin riittää. ite kemiasta 19/20 ja aineistosta tulee tuskin edes 4p


    • Ljguytfhj

      Toivottavasti rajat laskee hieman tänä vuonna

    • Jokupäivävielä

      Opiskelen farmasiaa Kuopiossa ja yritys oli hakea proviisoriksi. Eihän se hyvin mennyt, 22,75 pistettä ei lohduta. Kaveri sai 29,5 ja on varmasti sisällä 👍 ens vuonna uudestaan!

      • Eitäysinvarmaa

        Viime vuonna vaadittiin 29,25 sisäänpääsyyn Kuopiossa


    • Farmaseutiksiko

      Aineisto oli vaikea! Sain aineistosta 9 pistettä ja rapiat. Yhteensä pisteitä 19,25, mahtaakohan riittää edes farmaseutiksi Kuopioon? Miten te muut saitte pisteitä? Toivon ja luulen, että rajat kyllä tippuvat viime vuodesta, aineisto oli sen verran vaikea.

    • Huojentunut

      Aineistosta 10,5 pisteträ ja kemiasta täydet 20 eli eiköhän sitä sisällä olla vaikka ei-ensikertalaisena ja pelkällä kokeella haenkin.

    • Poppa

      Hei, mitenhän ei-ensikertalaisuus vaikuttaa farmasian pääsykokeissa eli onkohan pisterajoissa miten eroa ensikertalaisiin? Kiinnostaisi koska sain pisteet joilla olisin viime vuosina päässyt sisään (pisterajataulukoiden mukaan), mutta en ole ensikertalainen ja jännittää miten tämä vaikuttaa sisäänpääsymahdollisuuksiin... :) Tsemppiä tulosten odotteluun kaikille, vielä reilu kuukausi! :)

    • Loll

      Tuskin riittää Kuopioon proviisoriksi 80/140?

      • Epäonnistuja

        Itsellä kemian osuus pahasti alakanttiin...ei-ensikertalaisena Helsinkiin proviisoriksi ei mitään mahdollisuuksia ja Kuopioonkaan pisteet 94,3 tai 96,4 tuskin riittää...


    • Oivoihups

      Hei älkää olko huolissanne, varmasti kaikki pääsette, jotka tänne kirjoittelette. Itselleni tulossa hurjat 10 pistettä :D :D Joten minua ei ainakaan yliopistolla syksyllä nähdä.
      Minusta aineisto oli todella vaikea. Luulin kokeesta lähtiessäni vastanneeni oikein moneen tehtävään ja kas kas, lopulta KUUSI vastaamistani oli väärin. Apua!
      Kemiasta olen kuullut puhuttavan, että todella moni sai täydet, tai lähes täydet, joten pisterajat ovat varmaankin aika samoissa kuin viime vuonna. Oi niitä aikoja, kun lääkkisläisillä oli oma koe samaan aikaan, silloin mm siskoni pääsi sisään Kuopioon vähän reilulla kahdeksalla pisteellä :D

      • Tuloksia_odotellessa

        Aineistosta moni sai varmastii alle 4p, vaikka hyvin kemiasta pisteitä, jopa täydet kemiasta. Eikös se ole silloin hylätty koesuoritus Helsinkiin? Aattelin kyl et pisterajat jonkin verran laskis normaalista, viime vuonnahan ne pomppas varmaan 10p normaalista ylös, ifan osuus oli todella helppo, kemia omaa surkeeta tasoo. Tänä vuonna kemian osuus oli helpompi.


    • apuakunjännittää

      Onkohan mahdollista, että pisterajat nousisivat? Monien mielestä aineisto on ollut haastava ja siitä on saatu melko huonoja pisteitä. Mut ilmeisesti kemia on mennyt monella hyvin.

      Mun pisteet on siinä ja siinä, että riittävätkö sisäänpääsyyn farmaseutiksi ja sitä tässä nyt jännitän. Pitkä kuukausi tulossa. :D

      • Poppa

        Mulla ihan sama tilanne! Jos ei nouse viime vuosia korkeemmalle niin näyttäsi lupaavalta joten kauhee spekulaatio käynnissä et nouseeko vai laskeeko 😄 ei millään malttasi oottaa kuukautta..


      • Uteliaampi

        Haitteko Helsinkiin vai Kuopioon, vai molempiin?


      • Poppa

        Hain Kuopioon :)


      • Poppa

        Mut siis miten noi pisterajat menee ei-ensikertalaisilla? Onko siis yliopiston sivuilla olevat alimmat pisterajat vaan ensikertalaisten vai kaikkien sisäänpäässeiden? Liikaa eri reittejä päästä sisään niin menee ihan pää pyörälle näistä :D


      • Jjll

        En usko pisterajojen nousuun. Kemia oli helppo monille joo, mutta esim. Facebookin kyselyn mukaan yli puolet on saanut aineistosta vähemmän kuin 4 pistettä, mikä on Helsinkiin minimi. Viime vuonna sekä ifa että kemia olivat helppoja, tänä vuonna aineisto karsii reilusti porukkaa. Toivon, että pisterajat pysyvät ainakin samoina kuin viime keväänä, silloin voisin päästä Kuopioon.


    • Farmasisti

      Ei-ensikertalaiset, Helsinkiin proviisorilinjalle hakevat! Mitä pisteitä oleyte saaneet? Ja paljonko saitte pisteitä aineistosta? Olisi kiinnostavaa tietää, miltä ko. kiintiössä hakevista aineisto tuntui. :)

      Sain 35 pistettä: 20 kemiasta ja 15 pistettä aineistosta. Aineisto oli mielestäni haastava, vaikka taustalla onkin farmaseutin tutkinto ja noita tekstejä on tullut luettua ennenkin. Aineisto vaati paljon soveltamista, kun vastauksia ei löytynyt suoraan suurimpaan osaan kysymyksistä. Joihinkin kysymyksiin ei edes tuntunut löytyvän vastauksia koko aineistosta, mutta ehkä en vain ehtinyt tutustua tekstiin tarpeeksi syvällisesti. Aikakin siis loppui kesken.

      • Hienoa

        Varmasti pääset noilla pisteillä proviisoriksi


      • Pettynyytt

        Mä sain vain 25 pistettä. Olen farmaseuttiopiskelija. En taida tänä vuonna päästä proviisoriksi :(


      • Farmasisti
        Pettynyytt kirjoitti:

        Mä sain vain 25 pistettä. Olen farmaseuttiopiskelija. En taida tänä vuonna päästä proviisoriksi :(

        Voi harmi :( Mut ehkä sulla ensi vuonna onnistaa, jos nyt ei nappaa :)


    • kattikissa

      Heippa! Onko kenellekään tullut vielä tuloksia? Viime vuoden keskustelussa oli Kuopiosta tullut jo 19.6. eli tänään! Kuumotus.

      • Turhauttaa

        Ei ole näkynyt ainakaan vielä. Turhauttaa, kun viime vuonna tulokset olivat jo tähän aikaan selvillä.


      • Rahapossu

        Haitteko mihinkään muualle kuin farmasialle?


      • kattikissa
        Rahapossu kirjoitti:

        Haitteko mihinkään muualle kuin farmasialle?

        Hain 1. proviisori 2. farmaseutti 3. biolääketiede, kaikki Kuopioon ja ei-ensikertalaisena.


      • Farmasianyymi

        Onko tuloksia kuulunut?


      • kattikissa
        Farmasianyymi kirjoitti:

        Onko tuloksia kuulunut?

        Varasijakeskustelussa joku on jo saanut, mutta ei mulla kyllä oo


      • Tietäjätietääkai

        Kuulemma HY julkaissut tulokset.


    • jebejeee

      Juu, Helsinki julkaisi tulokset. En päässyt, kun aineistosta alle 4p, mikä ei tullut yllärinä :D

    • jebajeeee

      Kuopion tulokset myös tulleet!!

    • Farm_aasi

      Helsinkiin farmaseutiksi näkyy hyväksytty, koepisteet 12,75 ja yhteyispisteet 45,75. Proviisoriksi varasija 281. Ei ensikertalainen. Vieläköhän ne peruu tämän? LoL

      • Farm_aasi

        Ja näyttäisin tällä olevan jonosijalla 142, eli tokavika valittu, ja yhteispistekiintiössä, eli tuosta voi hakea suuntimaa yhteispisterajaan.


      • lukutoukkavaan

        mistä löysit tuon tiedon? :)


    • odotanvarasijalla

      Millä pisteillä olette päässeet sisään Kuopioon? Entä Helsinkiin? Entä varasijalla olevat, mitkä on teidän pisteet?

      • Kghi

        Helsinkiin koepisteillä 20,75. :)


      • Jihuu

        Helsinkiin farmaseutiksi koepisteillä 16,25, ensikertalainen


      • happyme

        Kuopioon farmaseutiksi koepisteet (ei-skaalatut) 19,25 ja ei-ensi kertalainen :)


      • kattikissa

        Jeeeeee pääsin farmaseutiksi Kuopioon! Proviisori jää varmaan varasijoille, mutta ei haittaa, heittämällä sisään! Ei-ensikertalainen, kokeesta 18 raakapistettä, mut oon aika varmasti yhteispisteillä 95,2 päässyt! :D


    • wanahus

      Onko muita aikaisempia opintoja/tutkintoja suorittaneita tulossa Kuopioon aloittamaan jo elokuussa?

      • kaverivaan

        Mitenhän paljon niitä aikasempia IFAn/kemian opintoja pitää olla kasassa että voi tulla elokuussa sille oliko se nyt kinetiikan kurssille? Osaatko sanoa tai löytyyköhän siitä tietoa mistään? Millasilla pohjilla lähdet sinne itse? =)


      • wanahus
        kaverivaan kirjoitti:

        Mitenhän paljon niitä aikasempia IFAn/kemian opintoja pitää olla kasassa että voi tulla elokuussa sille oliko se nyt kinetiikan kurssille? Osaatko sanoa tai löytyyköhän siitä tietoa mistään? Millasilla pohjilla lähdet sinne itse? =)

        En tiedä tarkalleen mitä vaaditaan, mutta aion änkeytyä sinne joka tapauksessa! Itselläni biologia/ biokemia taustaa.


    • arst

      Tänään on Kuopion varasija vaihtunut taas statukseen: "kesken". Hmm.

    • Hämmentynyt

      Mulla lukee vain hyväksytty farmaseutin kohdalla mutta proviisoriksi varasijalla 200? Olenko siiis päässyt farmasiaan, koepisteitäni ei näy opintopolussa!

    • Varasijalla

      Onko varasijat muuttunut kenelläkään vielä? Tai onko joku päässyt jo varasijalta sisään?

      • Tuijotus

        Mulla on varasija muuttunut 20 pykälää paremmaks. Hain farmaseutiksi Kuopioon.


    • farmaseutti

      Hain ei-ensikertalaisena proviisoriksi Kuopioon ja varasijalla 13.. onkohan mitään mahkuja päästä enää sisään?

      • Rahapossu

        No kunhan lääkistulokset tulee ja muutama muukin, niin onhan siinä mahdollisuus. Tosin harvemmin kovin korkealta varasijalta proviisoriksi pääsee.


    • Hevosmiestentietoa

      Onko UEF:n farmasian varasijat päivittynyt tänää? Mulla muuttui se eilen kesken-tilaan ja Oulun lääkikseltä tuli jo reject. Enää ois UEF:n lääkis jäljellä

      • kklö

        Ei ole


      • Varasijalla

        Ei ole muuttunut. Eilen muuttui viimeksi.


    • Tuutorit

      Moikka uudet Kuopion farmasistit ja onnea koulupaikasta! Käythän liittymässä fb ryhmään nimeltä UEF farmasian fuksit 2018 niin pääset tutustumaan kanssaopiskelijoihin ja tuutoreihin :) Terkuin Kuopion tuutorit

    • varasijoilla

      10. varasijalla tällä hetkellä Kuopioon farmasialla. Itse kävin katsomassa ensimmäistä kertaa torstai-iltana tuloksia ja mietin, että onko lääkiksen tulosten jälkeen varasijat muuttuneet, vai pitääkö odottaa maanantaihin. Mitä mieltä, onko mahdollisuuksia päästä?

      • Pharmacist

        Päivittyikö varasija?


      • varasijoilla

        Ei ole.....vähän rupeaa ahdistamaan, että menivätkö mahdollisuudet....Vai onko kenties mahdollista, että ei ole vielä päivittynyt laisinkaan viikonlopun jäljiltä. Toiseen hakukohteeseen oli kuitenkin varasijat päivittyneet jo viikonlopun jäljiltä..


      • Pharmacist

        Millä pisteillä jonotat?


    • oooooooo

      Onko kellään päivittynyt näin maanantaina?

      • asdfghjklmn

        Ei ole päivittynyt


      • sdsa

        Mulla päivittyi kyllä aamulla Helsingin farmaseutti proviisori 6 sijaa alaspäin. Tosin mulla ei ole enää mitään mahkuja päästä sinne, joten otin jo sitovasti Kuopion proviisorin paikan vastaan. Muista jonoista en tiedä.


    • Hämmennys

      Mistä se mahtaa johtua, että joidenkin varasijat ovat edenneet, mutta itselläni ei ole valintatulosten jälkeen tapahtunut mitään?

      • Lolhajotkaa

        Ensikertalaisuus


      • Varasijalla

        Saattaa riippua siitä, että oletko koepiste- vai yhteispistejonossa? Ainakin mulla UEF:n koepistejono liikkuu tosi hitaasti.

        Varasijat ei etene ennen kuin joku ilmoittaa että "en ota paikkaani vastaan" tai joku pääsee ylempään hakukohteeseen.

        Ylipiston hakijapalvelusta voi varmaan tiedustella varasija-asiaa


    • özzzz

      Onko kukaan päässyt varasijoilta?

    • Farmasistiiiii

      No on varmaan ku itellä varasija liikkunu yht 28

    • Anonyymi

      Hei millanen se aineisto-osa oli?? Pärjääkö pelkällä aineistolla vai onko esim biologian osaamisesta hyötyä?

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Okeii, oon kattellu tota vähäsen mut en ainakaa löytäny viime vuoden itse aineistoa. Pohdin vaa, miten valmistautua tohon, ku en oo lukenu lukiossa bilsaa& terkkaa et oisko niistä jtn apua tossa sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okeii, oon kattellu tota vähäsen mut en ainakaa löytäny viime vuoden itse aineistoa. Pohdin vaa, miten valmistautua tohon, ku en oo lukenu lukiossa bilsaa& terkkaa et oisko niistä jtn apua tossa sitten.

        Nii joo, totta, ei tossa itse aineistoa ole. Sellanen usean sivun nivaska se oli. Tekstiä, taulukoita, numeroita. Pitää olla hyvä muisti ja harjaantunut silmä, jotta saa hyvän tuloksen. Lukion bilsasta ei viimeks ollu juurikaan hyötyä, Ifasta ehkä vähän. Mutta ei sitä sen takia kantsi lukea. Käytä aika kemiaan ja harjoittele tieteellisten artikkelien lukemista ja analysointia.


      • Anonyymi

        Hyvä kuulla ettei koko homma kaatuis siihe, että ei osaisi bilsaa. Kiitos paljon näistä vinkeistä!! :)


    • Anonyymi

      Hmm 26,75 riittääköhän Kuopioon proviisoriks

      • Anonyymi

        Onko nuo skaalatut vai raakapisteet?


      • Anonyymi

        Raaka


    • Anonyymi

      Saiko kukaan kohdasta 3 1%. Eli A ??
      Voiko malliratkasut olla väärässä???

      • Anonyymi

        ei tosta voi saada 2%, suomessa 50t 1. tyypin diabeetikkoa, että varmasti virhe


    • Anonyymi

      Täälläkin saatu vastaukseksi 1%. Taisi olla virhe. Mietin, että pitäisikö siitä ilmoittaa johonkin vai huomaavatko he itse...

    • Anonyymi

      mihin vois ilmottaa

      • Anonyymi

        Itse ajattelin ottaa yhteyttä Yliopiston hakijapalveluihin, jos he osaisivat neuvoa minne pitää ottaa yhteyttä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse ajattelin ottaa yhteyttä Yliopiston hakijapalveluihin, jos he osaisivat neuvoa minne pitää ottaa yhteyttä

        Nyt on korjattu


    • Anonyymi

      Eikös tossa aineiston kuutos tehtävässä ole myös virhe? 35mmol/dl vastaisi noin 6250 mg/DL glukoosia, ei 625.

      • Anonyymi

        Facessa joku esitti sen oikeen ratkasutavan, ei vissiin oo virhe


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      180
      1603
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      59
      1115
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      54
      896
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      801
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      130
      780
    6. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      748
    7. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      38
      731
    8. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      689
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      664
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      629
    Aihe