asta tai pellavapöytäliinan tai -lakanat, kauniit, ei kovin ryppyiset, kauniinsävyiset, ihanat, miellyttävät, ymv.?
Mistähän saisi ostaa maailman ihaninta pellavakang
sinikkalt
451669
1Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.
Luetuimmat keskustelut
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Mitähän sitä...Tsuumailin vähän muuallekin välillä ja törmäsin ajatuksiin, että miehen tulee suojella naista kaikelta pahalta. Mutta yhtään ei oltu eritelty mitä se kaikki paha on, jolta suojella. Jotenpas kysynkin kyselyikäni kyselyn…
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
- Kuka murtautu illalla kipparilleJotaki hampuusia kannettu ambulanssiin ja kipparin iso ikkuna palasina..Mitä tapahtunu??
- Myönnä poisLoukkaannuit mulle silloin aikoinaan? Ne viestit, väärinymmärrykset, kaikki. Miehelle
- Omapahan on vikasi jos jää loppuelämän romanssi välistä kun haluat olla itsepäinen jääräJa tuomita, jotain mitä et kykene ymmärtämään, antamatta edes mahdollisuutta, vaikka olen tehnyt parhaani elämäni edistämiseksi ja oikeasti yrittänyt!! Itken tyynyyn... tuskin edes yhtä vuotta ilman itsetuhoisia ajatuks…
- Susilauma KorkatissaKahdeksan suden lauma käynyt repimässä Hankosen Antin lampaat Korkatissa torstain vastaisena yönä. Mahtavaa luonnon Monimuotoisuutta. ViherVasemmisto ja Greenpeace kiittää.
- Tule sunnuntaina juna-asemalleKello kymmenen aikaan, tavataan siellä. Ainoa ja viimeinen tilaisuus tavata. Jos et tule niin et enää koskaan näe minua. En halua kirjoitella mitään, en halua kuulla selityksiä. Haluan tavata.
- Onko se sinun mielestäsiminun syyni, että tilanne on se mikä se on? En tiedä. Toisaalta, en pysty uskomaan että millään minun tekemisilläni olisi ollut juurikaan merkitystä.
- Eiköhän tämä ole jo tässäParivuotta hukkaan heitetty.
- Mitä enää haluat??Tätä on kestänyt liian kauan!
- Perjantai jälleen bläähViikonloppuna sataa, mitä meinaatte tehdä? Pian on syyslomakin, suunnitelmia tähän säähän? Mulla olis pihahommaa vielä, mutta en helvetissä mene sateeseen kastumaan. Kasvoi vähän kyr*äkin otsaan kelin takia. Eikö nyt vo…
- kunnioitan tahtoasiEn tule sinua enää lähestymään.
- Haluan sanoa sulle miesEttä pysytään molemmat pois täältä palstalta. Maltetaan olla pois, koska olosi on silloin parempi. Minä en kirjoittele enää, joten voit unohtaa tämän. Ottaisitko minuun yhteyttä muuta kautta, jos haluat. Olisin onnessan…
- Onko tarkoitus ottaa ihmisten eläkevarat valtion käyttöön?Vai mistä tässä eläkeiän nostossa hamaan tappiin on kyse? Eihän moni sitten saisi käytännössä eläkettä koskaan vaikka eläkemaksuja koko elämänsä olisi maksellutkin.
- Ei tuu mitäänNyt jo taivaskin itkee tätä tilannetta 💔😢
- Perjantain lukupaketti nyt kirjastossaMuhkea ja hitsausliekkiäkin kuumempi jallulehti nyt luettavissa kirjastossa! Lämpimästi tervetuloa!
- Paras paikka asua?Mikä olisi paras paikka asua Suomussalmella,kun ulkopaikkakuntalainen sinne muuttaa. Suomussalmen kk viehättää, mutta olisiko Ämmänsaari parempi ja mikä alue siellä? Nyt saa kehua ja haukkua, mutta apuja päätöksentekoon…
- Oot melko .ufo :) ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Vastaukset 45
Vanhimmat
Pitää mennä torille ja huutaa:
"Meille pitkii pellavii ja
naapurille tippuroi, tappuroi!"
Jep. Ja perässä voi vetää silakkaa ja jutella sille, varsinkin jos eläke häämöttää, voi päätöstä hiukka nopeuttaa.
Stockalla on ollut kauniita verhoja. Mitens Lapuan kankurit.
Hobby Hall, Ikea, Prisma, Ellos, Hemtex. Toivottavasti löydät näistä.
Mutta hoppu hallista ei kannata ostaa mitään nykyään, Ei mene enää kauan kun pulju keikahtaa, tekee anttilat.
Ellos ja Hemtex myy kreppipaperia eli sekundaa, Ikeakin kyseenalainen monestakin syystä. Prisman todellisia eettisiä tendenssejä en tunne tarkemmin.
Jotex?
Joensuun verhotalo?
Ei ole kokemusta kuten edellisistäkään kuin Stockasta.
En ole harrastanut pellavaa, koska pesussa menevät niin krymppyyn. Pitäisi olla jotain muuta materiaalia joukossa.
Tallinnasta jostain sisustusliikkeestä voisi löytyä.
Sokos?
Vinkki: pöytäliinasta voi saada verhot, jos korkeus riittää siis 250 cm.
Jotexilla on keväinen pöytäliina, jonka pituudessa on ikkunaverhokorkeus
Hmmm. Pitää tutkia. Kiitos vinkistä.
Yksi verkkokauppa on keskittynyt pellavaan.
Kurkistappas raumalaisen Finkonian sivuille,
en tiedä onko maailman ihaninta
mutta aika ihanaa pellavaa kuitenkin.
Tallinnan vanhalta torilta löytyy sieviä pellavatuotteita.
Haluaisin pellavansiemeniä, joista voisi kasvattaa omat pellavaiset kankaat.
Tarvitsen myös ohjeet, että kun kankaat kasvaa, rullaanko ne suoraan pellosta vai pitääkö ne luoda seipäille ensin, että kuivuvat?
Missä vaiheessa vien ne latoon?
Sinun pitää mennäporvooseen sieltä saat ohjeet.
Ellos, Hobby Hall ainakin myyvät
Onko siis parasta ett pellavalakanassa olisi puuvillaa seassa että ei mene niin ryppyyn?
Tallinna mainittiinkin jo ja kun siellä joulutorit avautuvat, niin on jopa runsauden pulaa.
Pellavapyyhkeet ovat ihanan karheita saunapehmeälle iholle.
Pitäisiköhän olla vähän jotain keinoa pellavan joukossa?
Olisikohan jollain kokemusta?
Toistuvasti avauksia jos jonkinlaisesta ostamistarpeesta.
No eihän verhoja osteta joka viikko. Veikkaan, että on jokin tapahtuma, mihin aloittaja haluaa neuvoja.
En näe tätä rehvasteluna.
'Maailman ihaninta pellavakangasta' viittaa lähinnä siihen, että on varaa törsätä ja aloittaja haluaa kerskailla rahoillaan. Tässähän on ollut näitä samantyyppisiä aloituksia useampia.
Onhan noi minunkin kodintekstiilit pellavaa, mut koen ne arkisena ja tavallisena. Ostopaikkoina ovat olleet Hobbaaja, Ellos, Jotex , joilla kaikilla on hyvä hinta-laatusuhde. Naapurin Laatikkokauppa möi suoraan pakasta metritavarana pehmeää pellavaa pöytäliinaksi. Hieno on.
Minä taas ostan kaikki tekstiilit käytettynä, tiskirättiä lukuunottamatta.
mitä ihmeen rehvastelua jos kangasta tarvii????? ja kai sitä saa kysellä hyvälaatuista, huonoa kun on kaupan jokapuolella.
Uusia tiskirättejä on vanhalla kalkkunallakin
Tiskiräteissäkin on eroja. Viledan olen kelpuuttanut.
Ostin Hobbaajasta pussilakanan, joka kuvioiltaan ja väreiltään ei riitele silmissäni keittiön muiden värien kanssa. Revin siitä tiskirievun, joka lähinnä toimii harmonian luojana ja vähiten tiskirättinä.
Joo, mutt osaan kyl kysyä Viledaa ja Wettexiä, kun tiskirättiä tarvitsen. Nehän on kaikkien kauppojen tuoteluetteloissa kohdassa pesu- ja puhdistus, alituoteryhmässä puhdistusvälineet. Enkä luule niitä lakanoiksi, verhoiksi tai vaikkapa tyynyliinoiksi, joiden käyttötarkoitusta olen muuttanut esim tiskirievuksi, kustannus- ja kierrätyssyistä.
Toki niitä maailman parhaita on Suomessa tarjolla vaikka kuinka, esimerkiksi Lauritzon, Maricken, Laura Ashley, Orient Occident maahantuovat kattavaa valikoimaa, hinnat alkaen 200 € metri, jos ei sen vertaa osaa nettiä käyttää. Sisustuslehdistä löytyy hyviä vinkkejä, kun vaan viitsii vilkaista, syksy ja kevät oikein sesonkeja.
Juu. En osaa, kun en sisusta tai myy yhtään mitään saati seuraa muuta kuin kauppakassien valikoimia. Sisäänostajat niissäkin päättävät mitä kuluttaja heiltä ostaa. Se siitä, pellavan kyselijä sai nyt uusia ostopaikkoja ja silleen
Voivoi, tiedossa on. OrienOccident toi aikoinaan gobeliineja ja itämaisia mattojakin. Nuo 3 ovat "tulokkaita". Voihan sitä lähteä vaikka Intiaan hakemaan. kankaita. Nuo ns. merkit teetättävät kuitenkin samoissa halpamaissa halpamaisesti kuin muutkin ketjut.
Tallinnan vanhastakaupungista löytyy.
Tallinnan vanhastakaupungista löytyy. "
Juu, mutta ei täältä nyt oikein Talliinnaan niin vaan lähdetä on matkaa niin paljon.
Ajattelin että en tokikaan kommentoi "rehvastelusanomisia, mutta snon silti, ett enpä olisi arvannut että noinkin täällä anonyymipalstalla voidaa ajatella. Mitä väliä, enhän nyt täällä ala rehvastella rahoilla, ei kuulu tapoihin. Ajattelin että hauskaa keskustella toisten kanssa tästäkin. Joskus ottaa pääähän kaikki ihmisten typeryys ja ilkeily ja tyhmyys, ei meinaa viitsiä täälläkään kirjoittaa, kun on niin tyhmiä kommentteja, oikein kuin yritettäisii pahaa. Eikö ole vähän raskasta tuollainen elämänasenne. Mutta mitä sitä ihminen geeneilleen mahtaa, kaikki tulee sieltä, tyyli ja ajatus ja muu asenne.
No tää on tätä.
Minusta vaan oli ihanaa puhua jostain muusta, miellyttävästä aiheesta.
Se on miten asian esittää. Maailman paras kuulostaa ihastuneelta ja kevyeltä, kun taas oma tyylini on asiallinen, raskas, todenmukainen, kohtelias jne niinkuin on opetettu.
Touvottavasti sait ostopaikkavinkkejä
Heippa Sinulle aloittaja:) Gookleta Eurokangas.
Myymälöitä löytyy ympäri maata ja tuotteet ovat hyviä ja laadukkaita.
Näkyy olevan muutamia Jouluaiheisia pellavaisia verhokappoja tarjolla.
"Heippa Sinulle aloittaja:) Gookleta Eurokangas."
Eurokankaassa käyty, ei ollut mutta sekoitetta oli yhtä.
Eipä sit osaa enää puhuakaan, tahi kirjoittaa: "Maailman paras kuulostaa ihastuneelta ja kevyeltä,"-minä olenkin ihastunut, ja kevyt.:) Olen sellainen Peppi pitkätossu. :)
Ei minulle tullut mieleenkään, että tässä jotain rehvastelua olisi.
Se on vaan niin, että joillakin on halu, joka ketjuun yrittää riitaa kylvää.
Ei tullu mieleenkään.
Niin on vaan, joo, ei
En varmaan kehtaa kertoa, miten monet verhot olen ostanut Tukholmasta.
Niidsä oli hyvä juttu se, että ne olivat riittävän pitkät ja alareuna huolitrltu ja itse saattoi tehdä käänteet, vaikkapa käsin.
Onko se rehvastelua? Joku ostaa täyden juominkilastin, toinen jotain tarpeellista.
Sitäpaitsi monessa liikkeessä esim.valmisverhot ovat 240 cm - 250 cm ja sellaisia en voi laittaa. Häiritsee yhtä paljon kuin liian lyhyet pitkikset: lepattaa, lepattaa ja lepattaa.
Aloituksessa ei mitään moitittavaa.
Kerskakulutus tuhoaa luonnonvaroja. Olisi aloittaja voinut hakea vaikka parasta kotimaista maailman ihanimman sijasta.
No, no annas olla.
Nettikaupasta+Ruotsista+linnehem.com+,+siellä+on+vaikka+minkälaista+pellavakangasta,+kaikki+ei+ole+aivan+100%+pellavaa++mutta++valikoimaa+oli+aika+paljon.
Aivan+käsittämätönta+itselle+kuinka+meidän+omat+äidit+ovat+osanneet+ja+jaksaneet+viljellä+pellavaa,+niittää+ja+kuivata+ja+lopulla+sitten+vielä+kutoa+kankaiksi+kangaspuissa+aivan+omin+käsin+ilman+mitään+tehdaskoneita+silloin+60-70+vuotta+sitten.++Minulla+on+ollut+onni+saada+muutama+tällainen+äitini+tekemä+pellavapyyhe,+en+ole+raskinut+käyttää.+++Onko+niitä+pellavapeltoja+enää+olemassakaan+Suomessa+ja+onko+enää+kurssejakaan++maatalous-+tai+marttayhdistysten+toimesta+pellavakankaan+tekoon?
Niinpä niin. Itse tehty kangas, pitsit, kirjailut. Maalla naiset kävivät nuorena emäntäkoulua, missä noita taitoja opeteltiin. Ja olihan tytöillä itsetehdyt kapiot.
Aloittaja voisi kysyä muilta nikeiltään.Hemppavnn, asko, aina aina aina,ym kaikki saman nimimerkkejä ja yhtä tyhmiä kysymyksiä.
jokipiin pellavasta
Halvin pellavakangas on Virossa, Tuuliku tee 4, varastomyymälä. 2 kerta halvempi kuin kaupoissa.
www.linanetekstiil.ee
Epäilenpä+että+löydät+enää+aitoa+kunnon+100%+sta+pellavaa+mistään.+Jos+on+seassa+viskoosia,+niin+nyppyyntyy+pesussa.+Sain+Virosta+lahjaksi+pöytäliinan,+ei+ollut+aitoa+sekään.+On+vain+ne+40-50+vuotta+vanhat+pellavat+eikä+sitten+sen+jälkeen+hyvää+löydy.+Katsoin+Laurizonia.+Pesuohje+40+astetta,+jo+se+sanoo,+että+heppoista+on.+Kunnon+pellava+vain+paranee+60-90+asteen+pesussa.+Pöytäliinat+ja+lakanat+eivät+lähde+puhtaaksi+40+asteen+pesussa.
Itse+ostin+20+vuotta+sitten+Anttilasta+pellavaverhokangasta.+Se+oli+ohutta,+tyylikästä+ja+sitä+sopi+pestä+30-40:ssä.+En+usko+että+hinta+olisi+ollut+mitään+tajutonta.
Pellavamaailma. Olen ommellut paljon tyynyliinoja ja viikinkiaikaisia vaatteita. Tuo 30-40 asteen pesu ei tarkoita että kangas olisi huonolaatuista. Estää kutistumisen, värien haalistumisen ja ihan perusohje kaikelle pellavalle paksuudesta riippumatta. Se, että jotkut vanhukset ovat pesseet noin kuumassa pellavansa ei tarkoita että ne sitä olisivat kestäneet. Hapertuvat käsiin nämä 20-40 luvulla tehdyt "pellavat" jotka todennäköisesti ovat ainakin 50% puuvillaa joka ei lakanoihin kuulu millään tavalla.
Mun hiano pellavapöytäliina on ollut jo kauan ikkunaverhona, kun oli sopivat pituus ja leveys. Vain päärmeet kielivät sen olevan pöytäliinan