tuulettimesta

tyhmä___--

Niin elikkäs pitääkö tuulettimessa olla mahdollisen paljon rmp:ää vai vähän koska minulla on noin 2700rpm mutta silti suoritin on koko ajan liian kuuma esim. 60c ja 90c kun pelaan

15

613

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jo tällä vähemmällä maalaisjärjelläni ajattelisin näin, että kun niitä kierroksia on siinä tuulettimessasi liikaa, sen tuulettimen siivet ei periaatteessa kerkiä "leikkaamaan" ja puhaltamaan sitä ilmaa, vaan se vispaa "hulluna" itekseen.

      Paremmintietävät sitten taas osaavat kertoa sinulle miten niitä kierroksia siitä tuulettimesta vähennetään.

      • minä taas

        jos täällä on paremmin tietäviä kuinka voin vähentää kierroksia tuulettimestani??


      • minä taas kirjoitti:

        jos täällä on paremmin tietäviä kuinka voin vähentää kierroksia tuulettimestani??

        Älä ole hättäinen, kyllä täältä varmaan joku avulias suulle neuvoja antaa. Nääs kun täähän ei oo maksullinen neuvontapalsta, kaikkihan perustuu täällä siihen hienoon veljelliseen tai sisarelliseen vapaehtoiseen auttamiseen.

        Itse en osaa auttaa, koska olen sen verran tumpelo näissä hommissa kuitenkin. Hyvä kun osaan sinulle kirjoittaa lohdutuksen sanoja ;)


      • kun
        PontiusPilatus kirjoitti:

        Älä ole hättäinen, kyllä täältä varmaan joku avulias suulle neuvoja antaa. Nääs kun täähän ei oo maksullinen neuvontapalsta, kaikkihan perustuu täällä siihen hienoon veljelliseen tai sisarelliseen vapaehtoiseen auttamiseen.

        Itse en osaa auttaa, koska olen sen verran tumpelo näissä hommissa kuitenkin. Hyvä kun osaan sinulle kirjoittaa lohdutuksen sanoja ;)

        mä vaan en halua että toi ylikuumenee ja poksahtaa niin olis kivaa jos joku neuvois äkkiä
        !


      • vaikkapa 3500
        kun kirjoitti:

        mä vaan en halua että toi ylikuumenee ja poksahtaa niin olis kivaa jos joku neuvois äkkiä
        !

        joo.. elä enää hiljennä sitä. riippuu myös siitä, minkä kokonen se tuuletin on. mulla sen halkaisija on 70mm ja se pyörii 2400-4000 rpm.
        -lämmöt kurissa


      • löysä
        vaikkapa 3500 kirjoitti:

        joo.. elä enää hiljennä sitä. riippuu myös siitä, minkä kokonen se tuuletin on. mulla sen halkaisija on 70mm ja se pyörii 2400-4000 rpm.
        -lämmöt kurissa

        Huomasin kanssa tuossa päivänä muutamana että kone
        käy turhan kuumana, ilman mitään kellotuksia ym.
        No, koppa auki ja puhdistamaan. Tuuletin irti siilen päältä ja imuroit siilen rivat puhtaaksi.
        Auttoi ainakin minulla.


      • xyz

        "Sanotaanhan, että tukka ja järki eivät pysy samassa päässä, joten päättele siitä sitten, minkälainen saattaisin olla ;)"

        Sulla on niin paljon tukkaa,ettei meinaa mahtua ovesta kulkemaan?

        Jos et tiedä asiasta mitään,niin ei kannata vastata.Nyt se ressukka yrittää hiljentää sitä tuuletintaan ja polttaa prosessorinsa siinä ohessa.


      • xyz kirjoitti:

        "Sanotaanhan, että tukka ja järki eivät pysy samassa päässä, joten päättele siitä sitten, minkälainen saattaisin olla ;)"

        Sulla on niin paljon tukkaa,ettei meinaa mahtua ovesta kulkemaan?

        Jos et tiedä asiasta mitään,niin ei kannata vastata.Nyt se ressukka yrittää hiljentää sitä tuuletintaan ja polttaa prosessorinsa siinä ohessa.

        No ei ainakaan. Mutta tietämisessä ja kokemuksen kautta tulleessa tietämyksessäni voi olla onneksi enemmän kanttia puhua kuin sinulla. Jos olet ollut elektroniikan kanssa tekemisissä yli 40 vuoden ajalta muutenkin kuin hellan nappulan vääntäjänä, niin sitten voin jäädä sinulle toiseksi.

        Ja se että ja jos minulla sattuisi olemaankin sekä tukkaa että muutakin mössöä siellä korvien välissä aktiivisenpana kuin sinulla, siitä en lähde tapaamatta henkilöä tämän enempää väittelemään. Mielenkiintoista olisi tietysti nähdä ja kuulla referenssejäsi, kun olet niin varma itsestäsi ;)

        Ja nyt ehkä siihen asiaankin jo. Kuten tässä ovat toisetkin sanoneet, että sen tuulettimen siipien ja yleensä koko koneen pölyttömyyteen pitää kiinnittää huomiota. Ja jo ennen sinua tai pc;täkään, jo ammoisina aikoina on kuule erinäinen määrä telkkareitakin tullut paloturvallisuuden vuoksi huollettua pölyttömäksi. Että silleen....


      • xyz
        PontiusPilatus kirjoitti:

        No ei ainakaan. Mutta tietämisessä ja kokemuksen kautta tulleessa tietämyksessäni voi olla onneksi enemmän kanttia puhua kuin sinulla. Jos olet ollut elektroniikan kanssa tekemisissä yli 40 vuoden ajalta muutenkin kuin hellan nappulan vääntäjänä, niin sitten voin jäädä sinulle toiseksi.

        Ja se että ja jos minulla sattuisi olemaankin sekä tukkaa että muutakin mössöä siellä korvien välissä aktiivisenpana kuin sinulla, siitä en lähde tapaamatta henkilöä tämän enempää väittelemään. Mielenkiintoista olisi tietysti nähdä ja kuulla referenssejäsi, kun olet niin varma itsestäsi ;)

        Ja nyt ehkä siihen asiaankin jo. Kuten tässä ovat toisetkin sanoneet, että sen tuulettimen siipien ja yleensä koko koneen pölyttömyyteen pitää kiinnittää huomiota. Ja jo ennen sinua tai pc;täkään, jo ammoisina aikoina on kuule erinäinen määrä telkkareitakin tullut paloturvallisuuden vuoksi huollettua pölyttömäksi. Että silleen....

        Mulla on kuitenkin takana "vain" 15 vuotta päätoimista TV:n korjausta ja 10 vuotta tietokonehommia.

        Mutta opin nopeasti,ja voinen väittää että näillä palstoilla itseäni pätevämpää en ole vielä tavannut.

        Ja sitäpaitsi,tokihan tiedät että TV syttyy palamaan muiden syiden kuin pölyn takia.Pölyä itsessään on vaikea saada syttymään.


      • xyz kirjoitti:

        Mulla on kuitenkin takana "vain" 15 vuotta päätoimista TV:n korjausta ja 10 vuotta tietokonehommia.

        Mutta opin nopeasti,ja voinen väittää että näillä palstoilla itseäni pätevämpää en ole vielä tavannut.

        Ja sitäpaitsi,tokihan tiedät että TV syttyy palamaan muiden syiden kuin pölyn takia.Pölyä itsessään on vaikea saada syttymään.

        Ei sinusta ainakaan voi sanoa, että olisit vieläkään elämässäsi mitään oppinut. Tekstistäsi paistaa niin pienen pojan ajatukset, että sinulla on tosi paljon elämässäsi vielä oppimista. Ellei muuta niin yleissivistykseen kuuluvia asioita eikä niin kapeaalaisesti kuin sinä nyt ajattelet.

        Oletko muuten koskaan sattunut kuulemaankaan teollisuudessa tapahtuneista pölytulipaloista? Että siinä sinulle ajattelemista pölyn syttyvyydesta ja sen vaarallisuudesta.

        Järjen käyttö ei ole koskaan kielletty, mutta turha suunsoitto ja uhoamisesi onkin jo suuremman luokan hölmöyttä.


      • xyz
        PontiusPilatus kirjoitti:

        Ei sinusta ainakaan voi sanoa, että olisit vieläkään elämässäsi mitään oppinut. Tekstistäsi paistaa niin pienen pojan ajatukset, että sinulla on tosi paljon elämässäsi vielä oppimista. Ellei muuta niin yleissivistykseen kuuluvia asioita eikä niin kapeaalaisesti kuin sinä nyt ajattelet.

        Oletko muuten koskaan sattunut kuulemaankaan teollisuudessa tapahtuneista pölytulipaloista? Että siinä sinulle ajattelemista pölyn syttyvyydesta ja sen vaarallisuudesta.

        Järjen käyttö ei ole koskaan kielletty, mutta turha suunsoitto ja uhoamisesi onkin jo suuremman luokan hölmöyttä.

        "Järjen käyttö ei ole koskaan kielletty"

        "kun niitä kierroksia on siinä tuulettimessasi liikaa"

        No ei voi sanoa,että olisit sitä järkeä varsinaisesti tässä ketjussa käyttänyt.

        Ja mitä tulee pölyn syttymiseen,esim. puunjalostusteollisuudessa syntyvä pöly on ominaisuuksiltaan pikkuisen erilaista kuin tavallinen huonepöly,ja sitäpaitsi tunnettu tosiasiahan on että pöly voi aiheuttaa palon,jos sen PITOISUUS ILMASSA ylittää tietyn rajan.Luepas vaikka lisää tuolta:

        http://www.tukes.fi/sahko_ja_hissit/esitteet_ja_oppaat/TV_palo_suomi_5_02.pdf

        "Television sisään joutunut pöly ei vastoin yleisiä uskomuksia "räjähdä" tai edes levitä paloa".

        Vastauksistasi huokuu tietämättömyys...


    • xyz

      Ajattele asiaa järjellä,jos mahdollista.

      Onko siili polttavan kuuma,kun sormella kokeilet?

      Näkyykö ripojen välissä paljon pölyä?

      Pysyykö lämmöt kurissa,kun käytät konetta koppa auki?

      Ota asioista selvää ja toimi sen mukaan.

      • assa

        ensinnäkään mä en aukaise koppaa ku warranty seal on kuuma ja onhan noissa siivissä vähn paskaa


    • katos

      en mä oikeen viittis avata tota koppaa ku on warranty seal ja onhan noissa siivissä vähän pölyä

      • xyz

        Vie koneesi takuuhuoltoon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oho! Sofia Belorf ja "rillimiljönääri-rakas" sai somen liekkeihin: "Optikko vai grillikioskin...?"

      "Rillimiljönääri-rakas" on kyllä hyvä titteli!!! Tsemppiä Sofialle rakkauteen ja terkkuja Nikolle ja Stefanille! Lue l
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      2545
    2. Jos voisit kääntää kelloa taaksepäin

      Mihin hetkeen palaisit?
      Ikävä
      132
      1403
    3. Pitäisikö valtion lopettaa Terveysjättien tukeminen

      Nyt annetaan puoli miljardia veroparatiiseihin ja kavereille, eikö olisi järkevää että valtio tukee vain Julkista puolta
      Maailman menoa
      152
      1343
    4. Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sinusta?

      Oletko ollut hänen mielestään reilu, rehellinen ja ymmärtäväinen? Vai oletko hänen mielestään se, joka ei ollut reilu ei
      Ikävä
      9
      1226
    5. Sofia ei taida tajuta, että kaikki nauravat hänelle

      Sofia feikkaa luksuslokkeilua muttei tajua, että se aiheuttaa lähinnä myötähäpeää ja kaikki nauravat hänelle.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      157
      1161
    6. Yllätyskäänne: Kivitipun huutokauppa rauksesi, myynnissä uudelleen.

      Kivitipusta käydään edelleen kauppaa, vaikka alkuperäinen huutokauppamyynti raukesikin. https://ilkkapohjalainen.fi/ta
      Lappajärvi
      38
      999
    7. Mukava nainen on

      Hyvännäköinen ja jollain tavalla räväkkä. Katsoin häntä, mutta mietin sinua kuitenkin. Ihan vaikka koko pitäjän kauneimm
      Ikävä
      58
      928
    8. Mikä oli se suurin syy, ettet kertonut tunteistasi?

      Olisitko voinut tai halunnut?
      Ikävä
      65
      876
    9. Pertikki out

      Lopeta nyt Pertikki tuo poliitiikan jauhaminen täällä. Mene jonnekin poliitiikan erikoissivuille ja jankkaa tuota muuall
      70 plus
      209
      870
    10. Lauantai aaumua

      Silmät aukesivat todellisuuteen. Hyvää huomenta. ☕🍁😊❤️
      Ikävä
      148
      853
    Aihe