Kaamos laiskottaa

Kuin.karhu.pesässä

Sitä vain käpertyy neljän seinän sisälle, aamutoimet tahtuu hitaasti laiskanoloisesti ja pukeutumisella ei ole kiire kun ei ole mihinkään kiire. Ikkunasta katsoen pimeys sateisuus ei houkuttele hohhoijaa on mukavan oloinen laiska olo, mitäpä tässä kunhan pääsen maaliskuulle niin sitten virkistyn.

36

547

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • henrjii

Titipähyvinniityy

• Painehaavauma iskee ja ummetus laiskalle.

• 1eero

Vielä mitä, sitä voi kääntää kylkeä mukavampaan asentoon ja napista painaa niin moottori säätää sängyn mieleksi, kaikenmaailman vempaimet isone näyttöineen on käden uluttuvilla, voihan sitä siirtyä sohvalle jos niiku. En ole täysin halvaantunut kävin liikenteessä ostamassa maton ja ruokaakin niin että ja suoli toimii ei ummetusta.

• 1eero kirjoitti:

Vielä mitä, sitä voi kääntää kylkeä mukavampaan asentoon ja napista painaa niin moottori säätää sängyn mieleksi, kaikenmaailman vempaimet isone näyttöineen on käden uluttuvilla, voihan sitä siirtyä sohvalle jos niiku. En ole täysin halvaantunut kävin liikenteessä ostamassa maton ja ruokaakin niin että ja suoli toimii ei ummetusta.

Onko sulla sähkösänky? Minäki vielä joskus ostan. Tosi hyvä nukkua välillä sillain että pää ja jalat ei ole samassa tasossa. Ja romuska-aikana helpompi hengittää hiemn pystyasennossa. Ja näkeehän telkkariakin paremmin, paiste mulla ei ole makkarissa telkkaria. Ja lukeakin voi.

• Kaamos ei kyllä minua laiskota, en ymmärrä koko kaamosta, kun en asu Lapissa.
      Laiskotukseni syntyy siitä, että puoli vuotta oli niin hektistä elämää ja sitten vanha jo kaipasi huiluuta.
      Kuten ennenkin syksyisin, nukun pari kuukautta tunnin pari enemmän kuin muuten.
      Sitten taas keväällä rynnistetään uuteen elämään, jos nimittäin hengissä olaan.

• Pieni sijoitus aurinkoon kannattaa!
      Tuolla talvenselkä taittuu lämmöstä nauttien
      ja jokaikinen päivä on lenkille otollinen.

Mut' muistakaa varoa tuulta tuimaa!
      Keuhkokuumeen voi saada rannoilta aurinkosaarten
      kukaan olla ei voi liian varovainen

https://www.youtube.com/watch?v=LhciOGIqAqg

• Olisi mukava kokeilla joskus se oikea kaamos, kun ei aurinko nouse ollenkaan.

Yöttömät yöt olen käynyt kokeilemassa muutamankin kerran, mutta kaamos ...
      Tuskin se ympärivuorokautinen pimeys minua pahemmin häiritsisi, kun monesti muutenkin menen nukkumaan just ennen auringonnousua ja herään vasta vähän ennen auringonlaskua. Vaikka öisin onkin pimeää, kun valvon, niin onhan minulla sisällä valot.

• Ihan noin pitkään en valvo. mutta illanvirkku olen. Joskus mökilä pissareisulla jään katsomaan auringonnousua.
        Auringonlaskun näen aina. Se on geeneihin kirjoitettu, turha siitä on toisia haukkua, millainen on.

• 1eero

Olen viettänyt kaamosaikaa 150 km Norgamista pohjoiseen jossa hämärä lyö kättä yön kanssa, täytyy myöntää sen olevan päivälläkin hämärää.

• 1eero

Ps.Nuorgamista

• lappland
        1eero kirjoitti:

Ps.Nuorgamista

Nuorempana olisi hienoa ollut kokea tuollaista, nyt ei vanhana voi.

• Hämärää se on marraskuu, ja vetistä. Joka päivä satanut, nytkin sadetta koko päivän, niin näyttää olevan huomenakin..
      Ei tämän vuoden maaliskuu se kummempi ollut. Ihme että lumet sulivat koko kesänä.
      Toiveikkaana voi ajatella, että maaliskuuhun ei ole kun kolme kuukautta, mutta toukokuussa, jos samaa miettii, niin kolmen kuukauden kuluttua on jo syyskuu, Ei se silloin niin hääviltä tunnu.

• tsypy

Riittävästi vaan d-vitamiinia hetulaan, niin eipä vaivaa kaamos, vaikka voi siinä samalla mennä yöunetkin.

• Taikuritässä

Karhumainen olo alkaa hiipiä jäseniin. Oikein saa työntää itsensä ulos lenkille.
        Kyllä meikäläistä kaamos koettelee. Aikoinaan lähti töihin ja palasi sieltä pimeässä. Eipä päivällä useinkaan ikkunasta tullut vilkuiltua ulos. No vain jos
        outo valoilmiö ilmaantui taivaalle.
        Mutta nyt on mukava aamulla nukkua vähän pidempään. Ihan sama kukkuuko kymmeneen vai kahteentoista. Vitskut vähän jelppii.
        Kesällä on toisin. Varhaisen aamun menetys kenkuttaa? Paitsi jos sataa.

• Saga.Kabinetti

Tänään en kyllä ole nokkaani ulos pistänyt. Lepopäivän kaamosta. Huomenna sitten. En kärsi pimeydestä. Olen ilmaihminen ja yleensä ulkoilen säässä kuin säässä.

• Ei väsytä, hb oli ihan hyvä ja nautin tästä hämäryydestä, niin kuin olen jo monesti kertonutkin.
      Ehkä joskus pääsen Lappiin kaamosaikaan, se olisi mahtavaa.

• "Ancelina"

Kauniita, suloisia varpaita ei kannata tuhlata turhuuksiin.
        Pitää aina pitää mielessään oikeat, aidot kivet.
        Ne jalot ja julmetun komeat.

H.

• hunksz kirjoitti:

"Ancelina"

Kauniita, suloisia varpaita ei kannata tuhlata turhuuksiin.
        Pitää aina pitää mielessään oikeat, aidot kivet.
        Ne jalot ja julmetun komeat.

H.

hunksz

Onko ollut kiireinen päivä, kun mummin luota mummin luokse, lirkkujesi suunta juoksee?
        Huilaahan jo.

• Ancelina kirjoitti:

hunksz

Onko ollut kiireinen päivä, kun mummin luota mummin luokse, lirkkujesi suunta juoksee?
        Huilaahan jo.

"Ancelina"

Mitä...mitä...?
        Enhän minä se syyllinen ole!
        Minultahan useimmiten edellytetään...
        Vaikka on myönnettävä että ihan kaikkeen en kerkiä.
        -
        Ajatteles jos se aito ja oikea Tiinushkan pii...miina olisi tullut maailmalta takaisin...
        Kyllä se olisi sinulle nyt vihainen.

H.

• hunksz kirjoitti:

"Ancelina"

Mitä...mitä...?
        -
        Ajatteles jos se aito ja oikea Tiinushkan pii...miina olisi tullut maailmalta takaisin...

H.

hunksz

Sinun parastasihan minä ajattelin, vanha mies ja tuolleen touhuaa.
        Täällä on montakin mummia jotka ilmeisesti ovat minulle hyvin vihaisia.
        Vaikka en kerjäisikään ;)

• Stadista.siis
        hunksz kirjoitti:

"Ancelina"

Mitä...mitä...?
        -

H.

Buahhaaaaaa hunksukaiseni , olet kymmenen vuotta sit ottanu käyttöön roolisi jolla naisia hölmötät ja nyt "EDELLYTETÄÄN" että jatkat....jatkat...... buahhaaaa ;D

• hämärä ei haittaa, mutta sateesta en tykkää. ja välillä on mukavaa jäädä viettämään laiskaa pirttipäivää kun ei ulos tee mieli, kesällä tulee huono omatunto jos itseään sisällä hautoo. kun on eläkkeellä ehtii ulos päivällä, ei tarvitse pimeässä tarpoa. tuon kaamoksen haluaisin minäkin kokea, yöttömästä yöstä en niinkään piittaa.

• vuorotellen

Käytän kirkasvalolamppua aamuisin lukiessani nettihesaria ja siinä kahvia hörppiessäni. Se piristää todella. Mutta kyllä jonain päivänä pitää pakottaa itsensä lenkille, sen jälkeen on hyvä olo.
      Tänään oikein riuhtaisin; korjasin vävyn housut ja pinkaisin sienimetsään. Kuivuri puhisee ja pari pannua liedellä. Sen kunniaksi makaan ainakin pari tuntia katsoen nauhoitettuja sarjoja ja toki syön niitä sieniä.

• maissiiii

Kyll se vähän laiskottaa
      ei niinkään kaamos vaan tämä pimeä ennen lumentuloa.
      Elämä muuttuu suppeammaksi, ei kehtoo sitä tai tätä
      ottaa vaan virkkuun ja istuu kynttilän valossa.

Kalevala peiton ohjeetkin niin monimutkaiset,
      että vain pari mallia mahtuu tähän kaamospäähän,
      mutta teenpähän sitten riisutun version siitä.

Jotenkin kyllä ihanaa aikaa tämä pimeäkin omalla tavallaan
      kynttilät ja kaikki. Ainainen kevät ja kesä ja vititalvikin tylsältä tuntuisi
      jos ei välissä saisi pimeää valittaa.

• Saga.Kabinetti

Kole ja kostea luihin ja ytimiin menevä sää. Teimpä lenkin ja nyt saa sytyttää kynttilät, kääriytyä shaaliin ja kutoa. Telkkari sihdata sivusilmällä. Näin on hyvä.

• Saga.Kabinetti kirjoitti:

Kole ja kostea luihin ja ytimiin menevä sää. Teimpä lenkin ja nyt saa sytyttää kynttilät, kääriytyä shaaliin ja kutoa. Telkkari sihdata sivusilmällä. Näin on hyvä.

Minäkin kävin pienellä lenkillä rännän tapaista tuli taivaalta.
        Naapuri tuli vastaan 2 koiran kanssa ja tuumasi, että onkos tämä nyt se koiran ilma.

• Saga.Kabinetti
        eppu2 kirjoitti:

Minäkin kävin pienellä lenkillä rännän tapaista tuli taivaalta.
        Naapuri tuli vastaan 2 koiran kanssa ja tuumasi, että onkos tämä nyt se koiran ilma.

Mikähän se muuten on se koiranilma? Ei kaikki koirat tykkää huonosta kelistä. Oon katsonu ku naapuri suorastaan vetää perässään semmoista paksuturkkista, en tiedä rotua, koiraa. Heillä on terassi ja koira on kyllä usein terassilla, siinä on katos.

• Saga.Kabinetti kirjoitti:

Mikähän se muuten on se koiranilma? Ei kaikki koirat tykkää huonosta kelistä. Oon katsonu ku naapuri suorastaan vetää perässään semmoista paksuturkkista, en tiedä rotua, koiraa. Heillä on terassi ja koira on kyllä usein terassilla, siinä on katos.

Itsekin mietin, että mistähän tuokin sanonta on tullut.
        On monenmoista sanontaa, joiden alkuperä on häipynyt historian varjoihin.
        Kyllähän pieni lumikerros antaisi vähän valoa luontoon.

• maissiiii
        eppu2 kirjoitti:

Itsekin mietin, että mistähän tuokin sanonta on tullut.
        On monenmoista sanontaa, joiden alkuperä on häipynyt historian varjoihin.
        Kyllähän pieni lumikerros antaisi vähän valoa luontoon.

Kun kaamos oikein kieputtaa,
        ja pääsee sieltä koiran ilmasta sisälle lämpimään
        niin tuntuu kivalta viettää kissan päiviä
        ja olla pimeää paossa kynttilän valossa.

• Jalostamattomalla Koiralla on karvoitus.
      Liian kuuma ei ole koiralle hyvä ilma.
      Eihän se ole Jää-Karhullekaan.
      Metsästäjä-Koiralle siis viileän-kostea syksyinen päivä on sopiva ilma.
      Seisovat Koirat ovat lyhyt-karvaisenpia.
      Paitsi se kellertävä SF-räksyttäjä.
      Perehtykää siis Koiranne-karvoihin.
      Niistä löytyy oikeat ilmat elukallenne.
      Tarvittaessa voitte itsellenne hankkia koti-maisen vaeltelu-asun.
      Samasta firmasta löytyy myös karvaisia-alus-asuja.
      Valitettavasti niiten karva ei ole SF-räksystä.

H.

• ...niitten...

H.

• Taikuritässä

Miks sä korjat yhden...sanan?
        Voi yhren kerran...

Mun hattuni on ei-keltainen koirankarvavuorellinenkorvaläppähattu.
        Saltön vaikutuksesta pitäisiköhän sille antaa nimi esim. BirgerBurger kröhöm.

• Ei vaikuta, syksy on minun vuodenaikaani, olen kai vastatuuleen puskija.

• Taikuritässä

Täytyy ryhdistäytyä ja lähteä ulkoilemaan. Keli näyttää hyvältä.
        Samalla teen kirpparikeikan eli kassillisen kippoja ja kappoja.
        Kiva oli huomata aamulla, että tabletin vatsa oli tyhjentynyt: ei papua ei.
        Lataus kesti koko aamun. Jännää, miten 30 - 40 % prosenttia täyttyy todella, todella hitaasti, sitten loppu sujuu nopsasti. Mielenkiintoista olisi, jos jossain olisi logi-tila ja näkisi miten homma etenee. Yleensä laitan laitteen laddinkiin yöksi, mutta nytpäs unohtui.
        Aika nopeasti myös laitteen oma piuha kuluu. Ostin uuden, joten se nopeuttaa akun töitä... mystistä?

• muutama

Eipä haittaa kaamos. Tänäänkin touhuillut ulkona koko päivän. Päivällä satoi lunta, välillä paistoi pilvien välistä aurinko. Pieni pakkanen ei haitannut työn tekoa hämärään asti. Illalla sitten saunaan ja nyt on kiva olo koiran kanssa kotosalla.

• teretule

Poro ihmiset ovat hyvin laiskoja-----EU auttaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 617
      10211
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      10
      2468
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      216
      1958
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      23
      1743
    5. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      72
      1080
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      49
      1054
    7. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      75
      895
    8. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      872
    9. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      43
      852
    10. Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee

Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä
      Ikävä
      88
      823
    Aihe