Onko väkivaltaa vai leikkiä?

sinisilmäinen5

Haluaisin rehellisen ja realistisen mielipiteen miehiltä sekä naisilta omasta tilanteestani. Surullista että siihen on itse joutunut, mutta kun tuppaan olla niin naiivi ja kirjaimellisesti sinisilmäinen, on parempi että nostan kissan vihdoinki
pöydälle ja lopetan tämän välinpitämättömyyden ja itsesäälin.
Olen ollut nyt kyseisen poikaystäväni kanssa yhdessä vasta n. 4 kuukautta, mutta tunnettu on reilu vuosi. Hän on erittäin mukava, ystävällinen, huolehtivainen ja huumorintajuinen ihminen. Harvoin löytää niin rehellistä, luotettavaa ja aitoa ihmistä.
No, kukaan ei kuitenkaan ole täydellinen. Hän poissaollessaan pitää minuun koko ajan yhteyttä joko soittamalla tai tekstareilla, ja jos en heti vastaa, hän suuttuu ja ihmettelee missä olen ja mitä teen vaikka hän tietää että olen vain kotona. Aloin epäilemään että hän varmaan luulee että petän häntä jonkun toisen kanssa. Mustasukkaisuutta on nimittäin ilmennyt paljon ihan turhista syistä: juttelin facebookissa hänen parhaan kaverinsa (miehen) kanssa joka ei edes asu Suomessa ja poikaystäväni näytti siihen vain hapanta naamaa ja epäili kaverinsa syitä puhua minulle. Sitten kun yks päivä halusin nähdä yhtä perhetuttavaa (poikaa joka on pari vuotta mua nuorempi) poikaystäväni kysyi: "Onko sitä pakko nähdä?"
Uskon kylläkin että nämä syyt mustasukkaisuuteen johtuvat vain hänen huonosta itsetunnosta ja jätetyksi tulemisen pelosta. Mielestäni se kuitenkin alkaa menemään vähän liian pitkälle, vai mitä?
Hän myös välillä räpelöi minua sängyssä öisin ja kun sanon, että "Lopeta, en halua", hän vain nauraa ja jatkaa innostuneempana. Itse pienenä ja hoikkana naisena joudun monesti käyttämään kaikkia voimiani iroittamaan hänet itsestäni, mutta silloinkaan hän ei lopeta vaan jatkaa. Huudan että lopeta ja koitan näyttää ilmeilläni että se tuntuu ahdistavalta mutta hän vain sanoo "Enhän minä tosissaan ku leikillä vaan." ja lopulta päästää irti ja lopettaa. Koskaan ei ole minua raiskannut mutta pelkään että ehkä joskus. Hän aina sanoo "Minä omistan sinut ja saan tehdä kehollasi mitä haluan." Teen kyllä aina sen selväksi että asia ei näin ole. Tapana hänellä on kuitenkin laittaa kaikki huumorin piikkiin. Otappa sitten siitä selvää että onko osa leikkiä vai tahallista ahdistelua/kontrollointia?
Välillä hän saattaa olla useita viikkoja todella kiltti ja ihana eikä edes koske minuun. Eilen hän kuitenkin teki jotain joka sai minut vihdoin kirjoittamaan ja itkemään itseni taas kyyneliin: kun en antanut hänen kosketella minua, hän läpsi ja nipisti minua reiteen niin että se sattui ja tarttui tiukasti ranteistani kiinni niin että sattui ja laittoi minut istumaan sängylle seinää vasten ja sanoi: "Tänään sinä et nuku vaan valvot siinä ainakin sen 3-4 tuntia." Hän tiesi että minun pitää herätä aamulla aikaisin. Hetken päästä hän kuitenkin luovutti kun yritin puhua järkeä ja pidin pään kylmänä. Myöhemmin hän sitten aina murjottaa ja syyttää minua törkeästä kielenkäytöstä ja painimisesta kun kaikkihan olikin vain sitä "huumoria ja leikkiä".
Toinen melko ahdistava kokemus jonka muistan oli se, kun hän vei minut vessaan, painoi seinää vasten ja yritti riisua vaatteeni. Hän sanoi että jos en sitä tee hän lyö pääni seinään, kaataa teepuunöljyä (jota ei voi syödä) kurkusta alas ja laittaa mun pään vessanpönttöön. Se oli eka kerta ku oikeesti pelkäsin häntä ja näin hänet niin vihaisena ja vakavana mutta kohta viiden minuutin päästä nauroi, unohti koko jutun ja sanoi että eihän koskaan niin voisi minulle oikeasti tehdä. Sanokaapa sitten kuinka todennäköistä on että uhkaus tulee toteen?
Rakastan häntä ihmisenä muuten mutta ei ole mielestäni reilua uhkailla ja satuttaa toista huumorin varjolla.
Mitä olette mieltä? Onko ero ainoa vaihtoehto vai olisiko mahdollista, että jos hän lopettaa käytöksensä, suhde voisi toimia? Se nimittäin muuten toimii moitteitta.

8

736

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinsealkaapainajainen

      Tuo on vaarallista! Ei ole leikkiä, vaan totisinta totta.
      Laita välit poikki, tulee jatkossa vain pahemmaksi, kun jo nyt luonteensa näyttää!

      Tiedätpä tämän jo itsekin.

      Kyllä näitä esimerkkejä löytyy vaikka minkä verran, että naiset vain "rakastavat" ja jatketaan. sitten täällä nyyhkitään kun mies lyö.

      Samoin on tuo mustasukkaisuus vaarallista, tosi vaarallista.
      Tulet joutumaan sekä henkiseen että fyysiseen "vankilaan" pikku hiljaa. - Ei auta yhtään että on "huono itsetunto".

      Jos haluat elää tervettä ja onnellista elämää, saada lapsia ja säilyttää itsetuntosi, NIIN HETI VÄLIT POIKKI!

      Muuta mahdollisuutta ei ole.

    • nuorimies15

      Ärsyttää tuollaset roikkujat. Ei oo leikkiä vaan sairautta.

    • poikkiheti

      Toivottavasti olet pistänyt poikki välit!
      Eihän tuosta tuu mitään muuta kuin mustelmia ja katkenneita luita pitemmän päälle että pilaat oman elämäsi!

      Menköön hoitoon ja hoitakoon ihtensä kuntoon!

      Ja sinä löydät itsellesi kunnon ja normaalin kaverin, jonka kanssa voit ruveta rakentamaan yhteistä kotia - vapaudessa.

    • Hei,
      Hyvä, että olet lähtenyt rohkeasti kysymään neuvoa tilanteeseesi. On ikävä kuulla, että poikaystäväsi on mustasukkainen ja käyttäytyy sinua kohtaan arvaamattomasti, jopa fyysisesti. Meillä jokaisella on oikeus seksuaaliseen itsemääräämisoikeuteen, seksuaaliseen loukkaamattomuuteen ja fyysiseen turvallisuuteen. Jokaisella meistä on oikeus kieltäytyä missä vaiheessa tahansa. Nämä pätevät myös seurustelusuhteessa. Seurustelusuhteessa ei tulisi joutua pelkäämään tai varomaan omaa kumppaniaan. Uhkailu ja toisen satuttaminen huumorin varjolla ei ole oikein ja voi täyttää rikoksen tunnusmerkit. Tällöin asiasta tulisi olla yhteydessä poliisiin.

      Olet rohkeasti lähtenyt itse pohtimaan oman suhteesi tilaa ja sitä, onko siinä turvallista ja hyvä olla. Kertomasi asiat kuulostavat huolestuttaville ja niihin tulee suhtautua vakavasti. On tärkeää, että sinä ja poikaystäväsi saatte molemmat apua tilanteeseen. Oletko kertonut poikaystäväsi käyttäytymisestä läheisillesi? Apua kannattaa hakea ammattilaisilta. On tärkeää, että et jää asian kanssa yksin vaan saat tukea ja apua. Väkivaltaan tulee aina puuttua eikä se lopu itsestään. Väkivalta voi ajan kanssa pahentua, jolloin avun hakemisen kynnys nousee korkeammaksi. Väkivaltaa ei voi selitellä eikä perustella millään. Ikävä kuulla, että poikaystäväsi on syyllistänyt sinua omasta käytöksestään. Hienoa, että olet pitänyt puolesi ja olet kertonut, ettet pidä hänen käytöksestään.

      Voit tulla juttelemaan asiasta lisää Rikosuhripäivystyksen chattiin, joka on auki arkisin 9-15 ja maanantai-iltaisin 17-19. Chat löytyy www.riku.fi/nuoret nettisivuilta.

      Ystävällisesti Rikosuhripäivystys

      • YksPasi

        Haistakee paska, kyllä sitä nyt vähän saa väkivallalla leikkiä/pelotella. Ihme touhua saatana


    • Tuo "Minä omistan sinut ja saan tehdä kehollasi mitä haluan." on ihmisen suusta, joka on sairaaloisen mustasukkainen. Ei ole todellakaan leikin laskua. Ota AP tuosta Riskosuhripäivystäjän viestistä onkeesi ja hae apua ja tukea. Sinä ET saa jäädä tuohon suhteeseen! Ala toimia nyt heti!

    • SalaaAikeesi

      Jos poikaystävä on ulkomaalainen on turha odottaa että hän jättää sinut rauhaan jos eroat.
      Rikosapujutut ovat myös uutisten mukaan valhetta joten ainoa toivosi on turvata Jumalaan ja rukoilla apua. Ja käytännön työnä tekisin salaa muuttovalmistelut. Muuttaisin kauas toiseen kaupunkiin ja salaisin kaikki yhteystietoni.
      Älä missään nimessä paljasta ero aikomustasi Suomen laki ei sinua suojele kuten ei ole suojellut ketään muutakaan uhria.
      Suomen laki suojelee vain haakkaajaasi jos satut puolustautumaan liian kovasti tai muuten tulee oikeusjuttu.

    • MauserTyynynAlle

      Tuosta voi lukea monta ongelmaa: olet sen verran TYHMÄ että pidät muihin miehiin / poikiin edelleen yhteyttä, koeta ensi kerralla keskittyä tähän yhteen ihmiseen oikeasti. Äläkä hyppää sänkyyn , kasva aikuiseksi ja mene sitten naimisiin. Mutta tuskin tämän kyseisen hepun kanssa, tuossa on vaan uusia ongelmia tulossa, ja hakkaaminen alkaa jossain vaiheessa .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5269
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3417
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1552
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      190
      1430
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      978
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      778
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    Aihe