Kumpi on miellyttävämpi laminaatti

Ikonenolenn

vai muovilattia?
Minun mielestä muovimatto.

29

425

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1eero

Laitoin muovilattian päälle hyvälaatuisen laminaatin enkä ole katunut.

• ainaainaaina

"Laitoin muovilattian päälle hyvälaatuisen laminaatin enkä ole katunut. "
        eI OLE KYLMÄ EIKÄ KOVA EIKÄ KAIKKI NÄY?

• 1eero

En ole havainnut kylmäksi, mitä haittaa kovuudesta on ei mitään ehkä ääni, ei sekään ole paha jos laminaatin ja varsinaisen lattian välissä on eriste, mun tapauksessa vanha paksumuovimatto toimii hyvin.

• mukavajalalle

Vinyylikorkki on ylitse molempien vaihtoehtojen.

• eeewrrrwwg

Vinyylikorkki? Miten se eroaa muovimatosta? Onko se vinyylilankkua, ja siinä on korkkia mukana? Lienee myös vähän kallista?

• mukavajalalle

• ehdottomasti muovi on mukavampi, ei kopise ja on lämmin. tietysti muovejakin on monenlaisia, mutta tämä on minun kokemukseni.

• hidalggot

Rikkoontuuko vinyylikorkki-lattia helposti?

• mukavajalalle

Itsellä kaksi isoa koiraa, kestänyt hyvin niiden peuhaamisen jo yli kolme vuotta.

• ö-Öö

Nojoo

Mistä lattiasta lie kyse, kai asuinhuoneiden. On ollut ja on kaikenlaista. Ja kaikkea on kaikenlaatuista, tietenkin hintaistakin. Ei niissä mun mielestä erityisen paljoa eroja ole, rahalla saa laadukkaampaa.
      -Puu-parketti ok, niitä vaan pitää hioa ajoittain. Kestää kuitenkin hyvin Ehkä kopisee, voi olla liukas, akustisesti kehno. Ulkonäkö ok. Ei oikein kestä vettä.
      -Klinkkeri ok. Kopisee voi olla liukas, akustisesti kehno . Ei niin liukas, kuin luulisi. Ulkonäkö ok. Kestää. Sellainen hieno piirre, jos lasi, taho posliinilautanen putoo, ei tarvi miettiä, meneekö rikki, varmasti menee.
      -Korkki paras. Kestää hyvin. Ulkonäkö ok. Ei kolise, ei liukas. Akustisesti hyvä. Oikeesti vähän pehmeä, Lämpimimmän tuntuinen. Kestää hyvin.
      -Kokolattiamatto. Ei hyvä. Ruma, vaikeahoitoinen. Epähygieeninen. Akustisesti paras ja mukavin jalalle.
      -Laminaatti semiok. Köyhän parketti. Ruma. Ei kestä vettä. Liukas, kova, kopisee. Kestää ok.Akustisesti kehno.
      . Muovimatto ok. Mainettaan parempi. Ehkä ruma. Kestää vettä. Ei kolise, ehkä liukas. Kestävä. Akustisesti semiok.

Noin niinkuin mun kokemusten mukaan osapuilleen noin. Kaikki kuitenkin riippuu tilasta ja mihin käytetään. Mulla nyt kaikkia noita, paitsi kokolattiamattoa. Paitsi, jonkinlainen muovinen kokolattiamatto mökin eteisessä :D

Ollut pitkään ollut tarkoitus laittaa lami tsadin olkkariin. Korkkilami, jota joku ylempänä mainostikin. Ny todella vanha muovimatto. Ihmeen hyvä, siinä paksuutta ja jonkinlainen säkkikangaskin rakenteessa, hitsaamalla laitettu, ei vikaa ja älyttömän kestävä.. Paitsi stanan ruma. Laittaisin luonnonkorkin, se vaan sitten maksaa jo rahaakin.

Kato eka lompuukiin ja ala sitten miettimään asiaa. Lami tulee helpolla halvimmaksi.

=DW=

• Taikuritässä

Pikkupikkulaattaa muistuttava muovimatto keittiössä (kokemusta parketista keittiössä). Reunat vedettiin kodinkoneseiniltä niin ylös, ettei tarvita muovisia
        kaukaloita (vakuutusyhtiöiden vaatimus) astiapesukoneen tai jääkaappipakastimen alle. Vanha matto jätettiin alle. Mielestäni oikein hyvä ratkaisu, turhan aliarvostettu. On hyvällä muovimatollakin neliöhintaa.
        Muualla lautaparketit pontilla. En nyt tiedä uiko tämänlaatuinen parketti, koska sitä ei ole liimattu lattiaan. Hiominen voi olla hankalaa, ellei tee kösipelillä. Muovimatot jätetty alle. Välissä murukorkkipaperi.
        Hyvä, lämmin. Hankalinta asennus oli siksi, kun lattia viettää vähän sinne, vähän tonne. Skraiduja olen onnistunut tekemän. Jotain kopsahtaa lattiaan.
        Akustiikka. Matot on keksitty, niitä.

• lacucaracha

Noh, kumpaakin on huushollissani ollut. Ulkonäöltään laminaatti on kaunis ja helposti puhdistettava. Vaan pudotapas jotakin lattialle: kuuluu naapuriin sekä ylös ja alas. Muovimatto on uutena helppohoitoinen ja saattaa olla kauniskin, mutta kuluneena: voi itku. Sen puhdistaminen käy työstä ja on vain hetken ilo. Jos vahaat sen, saat toki jännitystä elämään, mutta samalla liukkaan luistinradan. Mutta tavaroiden putoamiset eivät kuulu ympäri taloa,

Koska tykkään kaikesta kauniista ja huushollin hoidon pitää olla kohtuullisen vaivatonta, valitsen laminaatiin. Sellainen on nykyisessä kodissani.

• teretule

Muovi.

• Parasta-ennen-lattioita

Hiekka tai multa tai ruoho pohjainen maalattia. Ei tarvitse imuroida. Haravoi silloin tällöin.

• Oikeessa.olet

Joo maakuoppaa parempaa ei ole keksitty luola-asumisen jälkeen.

• Psykoterapeutitar

Se on muuten metka tunne, kun menet kämppään, jossa on maalattia! Seiskytluvun lopussa olin työharjoittelussa yhdessä Etelä-Suomen kunnassa ja menin papan kämppään, joka oli joku entisen kartanon entinen alustalaisten torppa. Pappa oli palelluttanut jo siellä itsensä, mutta kieltäytyi vanhainkotiin lähdöstä.

Astuin sisään torppaan ja katselin epäuskoisena ympärilleni. Oli hämärää, jota vain öljylamppu heikosti valaisi. Oli uuni, jossa piisi ja koukku ja koukussa pata, jossa jotain minun piti keittämän. Katsoin lattiaa, enkä meinannut silmiäni uskoa ja täytyi vähän jäistä multaa/hiekkaa kengänkärjellä rapsuttaa, että tajuntaan meni, että on maalattia on, eikä ainakaan lattiaa tarvitse pestä.

Kyllä siinä itseäni nipistin, että elimme kuitenkin vuotta -79!

Nyt pikkukodissani on aina ihailemani parkettilattia, joka on aivan ihana!

• Esimerkiksi-näinkin
        Oikeessa.olet kirjoitti:

Joo maakuoppaa parempaa ei ole keksitty luola-asumisen jälkeen.

Aikoinaan kotonani oli maapohjainen savusauna. Vain puuritilä keskellä lattiaa peseytymiseen, jalkojen alle. Oli oikeasti hyvä juttu.

• pirremiinapa

En ottaisi laminaatti lattiaa enää ikinä, se on kova,, kylmä ja äänekäs.
      Muovimatto tai tosiaan tuo korkki matto olisi minun valintani jos olen vielä lattia päällysteitä harkitsemassa.

Lautalattiakin on kiva, joko maalattu tai lakattu, sopii maalaiskotiin.

• Vuokra-asunto on mielyttävänpi.
      Ei huolta huomisesta, lattioiden kulumisesta.
      Sama sukka jalassa kesät-talvet.
      Pöly-pussin vain kun muistaa imurissa vaihtaa
      ei tarvitse lattialla makaamistakaan kaihtaa.

H.

• TuskinSitäkäänOn

Ei vastuuton typerys pystyisikään omistusasuntoa ainakaan Helsingissä hankkimaan.

Onkohan hankkinut edes mattoja lattialle?

• KaikenLaisiaValintoja

Mikä voiskaan olla miellyttäväNpi
        ja typeräNmän miehen hölmöNpi
        vaihtoehto kuin vuokranantajan
        valisemaNpi vaihtoEhto jonka
        laadusta ei tyhmeNpi
        edes tiedä mitään

• maissiiii
        TuskinSitäkäänOn kirjoitti:

Ei vastuuton typerys pystyisikään omistusasuntoa ainakaan Helsingissä hankkimaan.

TuskinSitäkäänOn...

mutta sinulla ainakin on typerääkin typerämpi kommentti.

• TuskinSitäkäänOn kirjoitti:

"TuskinSitäkäänOn"

Niin oikein.
        Jo vuosia sitten kerroin palstallamme jo ensimmäisiä työ-paikkojani hoitaessani päätin että omaa asuntoa ei koskaan.
        Pari muijaa kyllä yritti painostaa, mutta ymmärsivät poistua elämästäni.
        -
        Mattoja on jossain.

H.

• Parketti, korkki, laminaatti, puu. Kaikilla omat hyvät puolensa. Me valitsimme laminaatin, koska sen tarvii kestää vain elämämme ajan ja uudet omistajat todennäköisesti repivät pois ja laittavat sitten haluamansa lattiat. Muuten olisin kyllä satsannut parkettiin, todennäköisesti tammiparkettiin, mutta mikä tahansa lämmin, tumma puu olisi tullut kysymykseen.
      Talossa oli vanhat muovimatot kun ostimme sen ja ne meni uusiksi heti kun oli tilaisuus. Mikään ei ole sen rumempaa kuin vanha, kulunut muovimatto.

• O-Orvokki

Korkki on paras ja miellyttävin vaihtoehto minunkin mielestäni.

Parketeista muistaakseni saarni oli yksi vahvimmista ja miellyttävimmistä vaihtoehdoista.

Joskus puoli-ikuisuus sitten laitatimme mosaiikkiparkettilattian uuden kotimme olohuoneen, keittiön ja käytävätilojen lattiapintoihin. Muistan, että se hiottiin ja lakattiin ennen asunnon myyntiä.

Laminaattilattiaa en itse valitsisi.

• maissiiii

Tääällä on vain parkettilattioita ja keittiössä ja tuulikaapissa laatoitus.
      Hyvin on toiminut.
      Ja tykkään parketista, helppo pitää puhtaana ja kun ei ole mattojakaan niin tuntuu jalan alla kivalta sukkasillaan sipsutella.
      En ole sitä edes vahaillut, siinä saa näkyä elämisen ja kulumisen jäljet, ehkä joskus hiotutan kun sen aika tulee. Jotenkin kiiltävä lattia tökkii silmää.

Joten olen vähän jäävi aloitukseen kommentoimaan, mutta laminaatista olen kuullut ...

• PoltettuaSavea

Jaa, vaikea sanoa molemmissa han on muovia. Elikkä , laminaatin alle laitetaan muovia, ja eikös niidenkin pintamateriaali ole suurimmaksi osaksi muovia ?

Minulla on lattialämpö, ja suosin ainoastaan kaakelia, siis savea, ennen oli muovimattoja ja laminaattia, se oli helpompi pitää puhtaana kun muovimatot.

• Taikuritässä

Aloittajalle: kannattaa katsastaa mustan perjantain tarjouksia. Jossain myytiin puoleenhintaan parkettia.

• Minä tykkään puulattiasta, muuten on samantekevää.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      146
      6354
    2. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      196
      4002
    3. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      485
      2807
    4. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      31
      2761
    5. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      201
      2375
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      186
      2089
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      147
      1512
    8. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      58
      1334
    9. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      37
      1304
    10. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      89
      1074
    Aihe