Myyjien agressiivusiis?

Oletteko törmännyt tälläiseen seikkaan?
Jotenkin tuntuu siltä, että pakko
myynti on muotia ja heikoimmat kärsii.
En tiedä, mutta tuntuu siltä, että katsella et saa liikkeessä rauhassa, vaan heti on myyjä kimpussa. Kotona soitellaan ovikelloa tai puhelimitse otetaan yhteyttä milloin minkäkin tuotteen markkinoinnin vuoksi.
Ymmärrän hyvin kauppiaitakin, mutta liiallinen tuputtaminen tympäisee, kun se on liian agressiivista.
Mitä mieltä olet kaupustelioista.?

24

698

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mimmimum-..mi

Eniten minua tympii nuo kauppakeskuksien käytävillä olevat tyrkyttäjät... "mikä sähköliittymä sinulla on"....."mikä operaattori"....Osallistu gallupiin ....jne. Puhelimeen on tullut vitamiinikauppias.....jalometallin ostaja...ja nämä lisääntyy tässä joulun edellä...

• Sanot vaan kohteliaasti kiitos ei ja toivotat hyvää päivänjatkoa.

• minä olen saanut olla rauhassa kaupustelijoilta, harvoin puhelimitse häiritään. kauppakeskuksien käytävillä olevat myyjät on helppo ohittaa sanomatta mitään, niin minä teen. en välitä ottaa heistä mitään mieliharmia, tehkööt työnsä, osaan heidät torjua.

• Taikuritässä

Jalometallin ostaja?
      Harkkoja kotona?
      Just joo. Ja kutsumattomat vieraat saapuvat paikalle.
      Saivathan valepoliisitkin uunotettua 170.000 €.
      Ovatko kaikki "asialla"?
      Parasta oli, kun perjantai iltana soitettiin 19.05 ja 19.50 uudestaan ja myytiin Hesaria. Mielestäni ainuttakaan myyntitointa puhelimeen ei saisi tulla pe 16.00
      - ma 9.00 välillä. Mä ymmärrän, että puhelinmyyti on työtä. Jos olen jonkun pätkän tilannut jotain lehteä, ovat tiedot jo monessa paikassa.
      Pari todella agressiivista nuorta naista on ihan asialliseen epuuni vastattu luuri korvaan -tyylillä.
      Prismojen yöaikoja en käsitä ollenkaan. Miten ihmisistä on tullut avuttomia ostamaan varulta ennakkoon. S-ketju liioittelee. Annettaisiin myyjien nukkua.
      Mitä työsairauksia näistäkin juontuu. Terveydenhoito on ihan eri sara.

• RealistiN

En ole. Osaan sanoa määrätietoisen päättäväisesti: "ei kiitos"

• maissiiii

Yritän olla määrätietoinen, huonolla menestyksellä.

Nuori mies somalla äänellä ja hyvillä jutuilla puhuu helposti ympäri.
        Aina lupaan, että hän saa lähettää kaiken mitä haluaa ilmaiseksi lähettää,,
        kun hän niin paljon ihan ilmaiseksi tarjoaa.
        voi surku kukaan ei ole koskaan mitään lähettänyt.

• Taikuritässä

Laita palautetta lehtiyhtiöön, jos lehdestä kyse. Näillä kylkiäiset ovat joskus lähes yhtä arvokkaita kuin tilaus, mitä suuresti ihmettelen.
        Mitä nuo ilmaisjutut ovat olleet? Siis katteettomat lupaukset.

• helpostieroon
        maissiiii kirjoitti:

Yritän olla määrätietoinen, huonolla menestyksellä.

Nuori mies somalla äänellä ja hyvillä jutuilla puhuu helposti ympäri.
        Aina lupaan, että hän saa lähettää kaiken mitä haluaa ilmaiseksi lähettää,,
        kun hän niin paljon ihan ilmaiseksi tarjoaa.
        voi surku kukaan ei ole koskaan mitään lähettänyt.

Ei kiitos, ja luuri kiinni ennen kun tyyppi ehtii aloittaa hunajan valuttamisen.

• mimmimum-..mi

Kaipas se kuitenkin on taistelua siitä leivästä.... sellaisilla joilla ei ole sitä kuukausipalkkaa vakityöstä...vaan riippuu myynnistä....ymmärrän kyllä heitä siinä mielessä...Kyllä minäkin osaan sanoa .. ei kiitos. ...mutta jos kymmeniä kertoja kysytään ..mikä sähköliittymä sinulla on...meinaa jo hymy hyytyä..
      Työtään se myyjä tekee ja yrittää parhaansa...kuitenkin pitää muistaa kohteliaisuus.

• HelppoaJaKohteliasta

Sanot vaan että on määräaikainen sopimus joka on pari vuotta voimassa, kiittävät heti kohteliaasti ja sanovat heipat, eivätkä samasta yhtiöstä soittele pariin vuoteen.

• salattu.huru

Voi teitä per ke leitä uus avuttomia keleitä.

Muistakaa. Olette jakaneet numeroanne liian ujosti. Nyt sassiin antamaan se numero kaikkiin mahdollisiin arpajaisiin ja lipukkeisiin ja tänne nettipalstalle, ja lopuksi Hunksille. Sekä rasti ruutuun, yhteystietoni voi antaa yhteistyökumppaneille jne.

Kun petaa elämänsä ja yksityisyytensä erittäin hyvin, ei tule ensimmäistäkään soittoa saati kaupustelijoita oven taakse. Vähiten uskovaisia.

• Taikuritässä

Höpsistäpöpsistä Isohoo.
        Tahdon j o s k u s tilatakin jothain.
        Ja löisinpä vetoa, olet jonkun lehden sinäkin, oman alasi erityislehden.
        Fonecta on keksitty. Dadaa.
        Olet osallistunut kilpailuihin kirja- tai habitare-messuilla, koska olisi kivaa voittaa vähän mania terassilaseihin.....

Ollaan me vaan n i i n pärkkeleit...vanhoja vaan ei avuttomia....

• mimmimum-..mi

Niin ja siinä on hyvä puoli se ettei avaa ovea....ei vastaa puhelimeen...kulkee välittämättä hihaan tarttuvista myyjistä...ei vasta sähköpostiin tulevista gallupeista...eikä muihinkaan arpajaisiin....yksinkertaista...Mutta vakavasti puhuen ..olen varovainen .

• maissiiii

Mä olen just sellanen uusavuton vanha per kele.
        Musta on niin niinniin mukava rupatella niiden kauppiaiden kanssa,
        ääni ratkaisee tilaanko vai en, niin ja jutut, joskus on niin lupsakoita juttuja
        joutilaana jaksaa höpistä ajankuluksi.
        Sitten jos en jouda haastelee, niin kehun hienon tarjouksen, onpa tosi hyvä tarjous, mutta älä kehtoo tuhlata kallista työaikaasi kun täällä on vain tämmönen pennitön uneksia, soita tuonne rikkaisiin naapureihin, ne varmaan tilaa noin hyvän tarjouksen.

Harvoin mä mitään tilaan, mutta usein meinaan vaan.

• Mikä_milloinkin

Minulla on ollut puhelinmyyntikielto niin kauan, etten muistakaan. Ovelta ovelle -kauppiasta en muista nähneeni kuin ehkä joskus lapsuudessani. Ja suurimmassa osalla liikkeitä myyjät ovat niin fiksuja, että tervehtivät ja sanovat että kerro, jos tarvitset apua.

Feissarit ja muut kerjäläiset ärsyttävät. Siis ihan suomalaisilta näyttävät. Ette arvaakaan, minkälaisia tarinoita olen kuullut ja kerjäävä ihminen voi olla ihan minkänäköinen tahansa. Joskus pistän paremmaksi ja kerron, että minut on juuri ryöstetty ja olen tulossa poliisiasemalta tekemästä rikosilmoitusta/ mummo on kuollut ja kaikki rahat meni hautajaisiin/ en ole syönyt vuorokauteen, anna sinä minulle rahaa.... Lähtevät äkkiä livohkaan, kun rupean improvisoimaan. Mutta ilmeisesti joku niille rahaa antaa, kun ovat sitä pyytämässä.

• lacucaracha

Muistaakseni olen joskus tältä palstalta saanut neuvon liian innokkaisiin myynteihin: sanot myyjälle, että olet maksuhäiriöinen ja menettänyt luottotietosi. Kapustelu loppuu heti. Aihe sinänsä on ollut esillä monta kertaa aikaisemminkin, mutta mikäpä olisi enää uutta auringon tai lumisateen alla.

• Mikä_milloinkin

Kiitokset, tuota en olekaan vielä kokeillut feissareihin ja muihin kerjääjiin !

• aswas

Usein kaipaan myyjää avuksi, mutta ei mistään löydy, mutta se on asia erikseen. Nämä ovelta ovelle kauppiaat raivostuttaa, viimeksi kävi nuori nainen oven takana, kun avasin oven, tyrkkäsi heti käsipäivää, oli jostain turvafirmasta. Totesin etten ole asiasta kiinnostunut ja vedin oven kiinni.

Olin viikonlopun poissa kotoa ja tullessani kotiin en saanaut ovea auki, avain ei mennyt reikään millään, onneksi talossa on monta muutakin ovea, josta pääsee sisään. Kävin seuraavana päivänä valossa tutukimassa, mikä on vikana, lukon haitat olivat aivan sekaisin ja pinsetin kärjrllä sain reiän takaisin. Olipa kumma yhteensattuma.

Muutama vuosi sitten kävi kaverin firmassa myös turvapalvelu kauppias, ei kaveri ottanut sopimusta ja seuraavana yönä hävisivät tietokoneet, mitä siitä voisi päätellä.

• RealistiN

Voi päätellä etteivät oveen kolkuttelijat olleet oikealla asialla, vaan he feikkasivat olevansa turvafirmasta. Oven avattuasi näytit heille onko sisäpuolella mitään lisälukitusta. Sisätiloihin ei pidä päästää yhtään vierasta silmäilemään onko mitään varastettavaa ja mikä olisi paras kulkureitti tulevalle ryöstölle.

• Mikäpä.tässä

Ennen kävi oven takana kerjäläisiä myös uskovia muttei nykyään, agressiivisista myyjistä ei toinna välittää, kaupassa saa apua tarvittaessa tavaran paljouden keskellä, ennen oli helpompaa kun oli jos oli vain yhtä plaatua useimmiten ei oota.

• Kaupustelijoista ei ole viimeaikoina ollut juurikaan haittaa. Aiemmin oli kiertäviä kaupustelijoita, joiden todellisia tarkoitusperiä voi epäillä. Nyt kun riistakamerat ovat yleistyneet, niin kiertävä kaupstelu on loppunut.
      Enempi " riesaa" kaikenmaailman galluppientekijöistä. Ei siin mitään, jos tietoa kerätän, mutta ne kysymykset asteikolla yhdestä viiteen ovat välillä niin kovin lapsellisia.

• pirremiinapa

Päinvastoin, olen huhuillut esim.rautakaupoissa myyjiä ulos pömpeleistään, ja netin ääreltä, jooj tiijjän tiijlän että he päivittää varastoa ynms., mutta muutama kauppa on jäänyt tekemättä kun asiakas ei ole kiinostanuy.j

• maissiiii

Täällä liikuskelee joskus ulkolaisia kaupustelijoita,
      hoonoo suomea puhuvat ja heillä on yleensä pahvinpalanen, jossa kerrotaan suomeksi kuka hän on ja myös pienestä lapsesta saattaa myös olla kuva.

Ennen pääsiäistä tuli taas tämmöinen mies oven taakse.
      Uteliaana tietysti pyysin näyttämään mitä hänellä on myytävänä, hän levittti terassille kaiken,
      osa oli itse tehtyjä pääsiäisaiheita ja sitten oli -made in china- tavaraa.
      reilusti olivat ylihinnoiteltuja, aikani tingin ja sitten yhteen vilkkuvaan lumiukkoon ihastuin.

Kerroin hänelle, että tuon ostaisin, mutta eipä taida talosta löytyä rahaa noin paljoa, Kävin kuitenkin taskujani penkomassa ja eihän sieltä tarvittavaa määrää löytynyt.
      Vain jokinmoinen kasa hiluja.
      Annoin rahat sitten hänelle ja sanoin, että ei nämä riitä mutta pidä nämä ja mene myymään se lumiukko eteenpäin naapureille. Mies pakkasi tavaransa ja lähti portista.

Hetken päästä kun menin ulos, oli oveni takana tuo pieni lumiukko odottamassa.
      Sen kauppiaan muistan aina ja tänä jouluna lumiukolla taas leikitään.

Lasten kanssa on keksitty hauska leikki, kun sen panee päälle, pattereilla se toimii. se vilkkuu rauhalliseen tahtiin, ja jos sen porkkananenään on antavinaa muiskun niin vilkkuu vikkelämmin.. Muiskulla on lumiukollekin aikamoinen merkitys.

• Tänään kävimme kaupoilla ja ostelimme joululahjojakin; minä sain uuden puhelimen jonka saimme melkein ilmaiseksi sen jälkeen kun kassan poikaressukka joutui raaputtamaan 65 kpl lahjakortteja a 5 euroa kipale jotka legolassi oli saanut palkaksi kun oli vastaillut joihinkin kyselyihin....me autettiin raaputtamisessa ja puhelin lähti 30 eurolla :) Sillä välillä käytiin vielä juomassa kaupan tarjoamat kahvit ja ostin lisäksi uusia harjoja mun sähköhammasharjaan. Valitettavasti se koko crock poteista minkä halusin oli loppu ja se saatiin toisesta kaupasta toiselta puolelta katua. Elikkä varsin miellyttävä musta torstai eikä kukaan ollut aggressivinen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      8
      3266
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1838
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      540
      1539
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      75
      1146
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      60
      966
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      32
      940
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      208
      861
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      813
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      796
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      758
    Aihe