JUHLIEN ODOTUSTA

Itsenäisyyspäivä ja joulu lähestyvät. Joko aletaan joulupukin kumppaneina lahjatouhut? Samoin juhlasuunnittelu itsenäisyyspäivään. Minulla väliin mahtuu lapsenlapsen syntymäpäivä. Tressaako hössötys?

76

1299

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rakastan joulua ja lahjojen antamista, miksei myös saamistakin. ostan/valmistan joululahjoja pitkin vuotta. jos vastaan tulee jollekin läheiselleni lahjaksi sopiva tarvike, ostan sen vaikka olisi helmikuu, ja sukat ym. kutomukset teen hyvissä ajoin, jouluhan tulee aina ennenpitkää. meillä ei harrasteta kalliita lahjoja, ajatus on lahjan arvoa tärkeämpää, joten rahallisestikaan ei joulu liikaa rasita. noin menetellen ei tule ainakaan lahja/joulustressiä ja muutenkin joulun suhteen on aika selvät "kuviot", perinteitä noudattaen. jos hössötys stressaa, on parempi silloin että ei hössötä, joulu tulee vähemmälläkin. itsenäisyyspäivään ei kohdallani mitään erikoisempaa liity, kynttilät illalla ikkunoille, mutta muuten vietän sen tavallisena pyhäpäivänä.

• Upea perustelusi. Kiitos! Aloituksestani oli poistettu perustelut, joten kirjoituksesi täydensi. Kerroin poistetussa tekstissä lapsenlapsen syntymäpäivän ruuhkautumisesta itsenäisyyspäivän aattoon. Tressaa hieman.

• arvo.e kirjoitti:

Upea perustelusi. Kiitos! Aloituksestani oli poistettu perustelut, joten kirjoituksesi täydensi. Kerroin poistetussa tekstissä lapsenlapsen syntymäpäivän ruuhkautumisesta itsenäisyyspäivän aattoon. Tressaa hieman.

mikä sinua lapsenlapsen syntymäpäivässä stressaa? eikös lapsen syntymäpäiväjuhlan järjestä lapsen vanhemmat ja sinä olet arvostettuna isoisänä odotettu kunniavieras?
        sivuajatus; minun isäni nimi oli Arvo, liekö nimimerkkisi etunimesi vai keksitty...................mietin.

• arvo.e kirjoitti:

Upea perustelusi. Kiitos! Aloituksestani oli poistettu perustelut, joten kirjoituksesi täydensi. Kerroin poistetussa tekstissä lapsenlapsen syntymäpäivän ruuhkautumisesta itsenäisyyspäivän aattoon. Tressaa hieman.

Mikä taho on tekstiäsi lyhennellyt? Omituiselta kuulostaa. Oliko kirjoituksesi liian pitkä? Tuskin, merkkejähän voi olla 5 000!

• tammikuu-51 kirjoitti:

mikä sinua lapsenlapsen syntymäpäivässä stressaa? eikös lapsen syntymäpäiväjuhlan järjestä lapsen vanhemmat ja sinä olet arvostettuna isoisänä odotettu kunniavieras?
        sivuajatus; minun isäni nimi oli Arvo, liekö nimimerkkisi etunimesi vai keksitty...................mietin.

Nimimerkki on etunimeni. Pyrin esiintymään nimelläni ja kuvallani. Ei tule ilkeyksiä, niin kuin jotkut nimimerkin "piilosta" ilkeyksiä ja herjauksia heittelevät.

• arvo.e kirjoitti:

Nimimerkki on etunimeni. Pyrin esiintymään nimelläni ja kuvallani. Ei tule ilkeyksiä, niin kuin jotkut nimimerkin "piilosta" ilkeyksiä ja herjauksia heittelevät.

etkö siis saa "haukkuja", kun kuvasi on esillä? olen tullut siihen tulokseen että täällä "haukutaan" kaikkia, kaikkea ja kaikesta, mutta hyvä jos olen väärässä.

• tammikuu-51 kirjoitti:

etkö siis saa "haukkuja", kun kuvasi on esillä? olen tullut siihen tulokseen että täällä "haukutaan" kaikkia, kaikkea ja kaikesta, mutta hyvä jos olen väärässä.

Hunks arvostelee meitä kohtuullisesti. Muuten laimeata kehut ja haukut. Kirpeämikin arvostelu olisi joskus piristävää.

• arvo.e kirjoitti:

Hunks arvostelee meitä kohtuullisesti. Muuten laimeata kehut ja haukut. Kirpeämikin arvostelu olisi joskus piristävää.

"arvo.e"

Niinpä.
        Naisemme ovat alkaneet luomaan itselleen "miehekkäitä" nimi-merkkejä, voidakseen kommentoida itselleen juuri niin kuin haluaisivat.
        Niin ovat lapsellisen "trans-parentteja" että en välitä kommentoida niihin mitenkään.

H.

• hunksz kirjoitti:

"arvo.e"

Niinpä.
        Naisemme ovat alkaneet luomaan itselleen "miehekkäitä" nimi-merkkejä, voidakseen kommentoida itselleen juuri niin kuin haluaisivat.
        Niin ovat lapsellisen "trans-parentteja" että en välitä kommentoida niihin mitenkään.

H.

Onneksemme olet ainutlaatuinen.

• 16.11.20127 Joulu-jankutukseen kirjoitin näin:
      -
      Profiili-kuvassani on minulle sopiva Jouluinen asetelma.
      Kynttilä ja Musta Joutsen.
      Mielestäni ne kuvaavat elämän vasta-kohtia.
      Ovatko värit väärin-päin?
      Onko Tuonelan Joutsen valkoinen?
      -
      Arvostan joulua siksi mitä se kuvaa.
      Se kuvaa syntymää.
      Kaksi-napainen elämä.
      Syntymä ja Kuolema.
      Jos keli suo, vien tuon asetelmani hetkeksi parvekkeelleni, luonnon armoille.
      Toivottavasti se kutsuu ikkunani taakse Tonttuja.
      Niitä enemmän hyvän-, toivon-, tahdon-, ja ihmisen tuojia.
      -
      Ruokani lisääntyy Kinkulla ja Sillillä.
      Juomiini tulee Puna-Viiniä.
      -
      Tuossapa Jouluni.
      -
      Ja yksi Joulu-jankute riittäisi.

H.

• Ohhoooohhoo

20217???

• mimmimum-..mi

Jee....olen tänään ostanut yhden joululahjan lapselle....siis pikkulapselle....
      Itsenäisyyspäivää kyllä pitää jotenkin tänä vuonna juhlistaa...onhan siihen aihetta..

• Joo. MInä olen ostanu sen paskaa palvelua jo. On kirjekuoressa piilossa :D. Ja dementiakellon jollekin.

• mimmimum-..mi
        siilenämää kirjoitti:

Joo. MInä olen ostanu sen paskaa palvelua jo. On kirjekuoressa piilossa :D. Ja dementiakellon jollekin.

Mita...mita tama olla....mitä palvelua? En ole kuullutkaan sellaisesta palvelusta....

• mimmimum-..mi kirjoitti:

Mita...mita tama olla....mitä palvelua? En ole kuullutkaan sellaisesta palvelusta....

Paskan palvelu illallisen tilasin yhdelle lahjakorttina lahjaksi. Siitä oli aiemmin täällä puhetta.

• mimmimum-..mi
        siilenämää kirjoitti:

Paskan palvelu illallisen tilasin yhdelle lahjakorttina lahjaksi. Siitä oli aiemmin täällä puhetta.

Oli mennyt sitten minulta ohi...vaikka luin niitä lahjaehdotuksia....Kaikkea ne keksiikin...elämyslahjoiksi... herra googlelta katsoin....

• Erilainen-yllätys
        siilenämää kirjoitti:

Joo. MInä olen ostanu sen paskaa palvelua jo. On kirjekuoressa piilossa :D. Ja dementiakellon jollekin.

Tuli mainos vastaan jossakin,,, ja ostaa päräytin kaksi dementiakelloa yhteishinnalla 150 euroa ja ovelle kuljetus. Juurikin ajattelin, että tietty osa tuttavapiiristä ovat sellaisia, joilla saattaisi alkaa olla tarvetta sellaiselle sähkökellolle, jossa on päivä, päivämäärä ja kuukausi...

Onhan tässä aikaa kuukausi päättää, ketkä lahjan saa.

Itse en tarvitse kalenteriakaan, elämä kulkee päässäni tarpeeksi terävästi, ainakin toistaiseksi. Puhelinkello näyttää mikä vuorokaudenaika on menossa. Tarpeen tullen voin luntata ajat ja päivät tietokoneen alanurkasta. Harvoin huomaan sitäkään.

• Erilainen-yllätys kirjoitti:

Tuli mainos vastaan jossakin,,, ja ostaa päräytin kaksi dementiakelloa yhteishinnalla 150 euroa ja ovelle kuljetus. Juurikin ajattelin, että tietty osa tuttavapiiristä ovat sellaisia, joilla saattaisi alkaa olla tarvetta sellaiselle sähkökellolle, jossa on päivä, päivämäärä ja kuukausi...

Onhan tässä aikaa kuukausi päättää, ketkä lahjan saa.

Itse en tarvitse kalenteriakaan, elämä kulkee päässäni tarpeeksi terävästi, ainakin toistaiseksi. Puhelinkello näyttää mikä vuorokaudenaika on menossa. Tarpeen tullen voin luntata ajat ja päivät tietokoneen alanurkasta. Harvoin huomaan sitäkään.

Se kello on kiva. Toivon mukaan auttaa pysymään kartalla kuukauden, päivän ja ajan mukaan.
        Minulla kalenterin tarve on lisääntynyt. Pöydällä kalenterissa kaikki menot ja käynnit ja muut tärkeät asiat. Puhelimen kalenteria en ole oikein vielä oppinut käyttämään.

Meillä ei lahjota kuin lapset ja lapseksi jälleen tulleet :).

• siilenämää kirjoitti:

Se kello on kiva. Toivon mukaan auttaa pysymään kartalla kuukauden, päivän ja ajan mukaan.
        Minulla kalenterin tarve on lisääntynyt. Pöydällä kalenterissa kaikki menot ja käynnit ja muut tärkeät asiat. Puhelimen kalenteria en ole oikein vielä oppinut käyttämään.

Meillä ei lahjota kuin lapset ja lapseksi jälleen tulleet :).

Ainakin minulla näkyy kännykässä kellonaika, viikonpäivä, päivämäärä ja kuukausi heti kun sen avaa. Sitä ei näy mikä vuosi, mutta laitan arvaamalla.

Miksi sellaiselle kellolle on annettu nimeksi dementiakello, kun onhan rannekelloissakin ollut kautta aikojen päivyri. Minullakin oli ihan nuorena, eikä minulla mitään dementiaa ollut, koska vieläkin olen hengissä.

• Tellukka kirjoitti:

Ainakin minulla näkyy kännykässä kellonaika, viikonpäivä, päivämäärä ja kuukausi heti kun sen avaa. Sitä ei näy mikä vuosi, mutta laitan arvaamalla.

Miksi sellaiselle kellolle on annettu nimeksi dementiakello, kun onhan rannekelloissakin ollut kautta aikojen päivyri. Minullakin oli ihan nuorena, eikä minulla mitään dementiaa ollut, koska vieläkin olen hengissä.

Dementiakello on pöytäkello, jossa on selkeä näyttö, isot numerot, alla isosti päivämäärä ja kuukausi. Moni jo tarpeeksi ikääntynyt ei enää näe rannekellosta. Perusdoro puhelin ei monellekaan käy enää kellosta vaan kellon tulee olla helposti katsottavissa helpolla paikalla seinällä tai pöydällä.

Ehkä et ole vielä dementiakellon tarpeessa :).

• siilenämää kirjoitti:

Dementiakello on pöytäkello, jossa on selkeä näyttö, isot numerot, alla isosti päivämäärä ja kuukausi. Moni jo tarpeeksi ikääntynyt ei enää näe rannekellosta. Perusdoro puhelin ei monellekaan käy enää kellosta vaan kellon tulee olla helposti katsottavissa helpolla paikalla seinällä tai pöydällä.

Siis et ymmärrä muistisairauden syvintä olemusta. Ei ole siis kyse pelkästään siitä, ettet näkisi vaan pitää ymmärtää.

• siilenämää kirjoitti:

No sitten, jos alan olla siinä kunnossa, etten osaa painaltaa tuota valkoista nappia kännykästäni, että läimähtää ruudun kokoisena esiin nuo samat tiedot kuin siinä "dementiskellossa" on, niin siinä vaiheessa minun ei enää tarvitse tietääkään niitä.

• Tellukka kirjoitti:

No sitten, jos alan olla siinä kunnossa, etten osaa painaltaa tuota valkoista nappia kännykästäni, että läimähtää ruudun kokoisena esiin nuo samat tiedot kuin siinä "dementiskellossa" on, niin siinä vaiheessa minun ei enää tarvitse tietääkään niitä.

Ei tarvitse mutta haluat :). Kysyt mikä päivä tänään on, onko aamu vai ilta, onko tulossa kesä vai talvi :). Sittenhän se vasta tiedon tarve kasvaakin.

• siilenämää kirjoitti:

Ei tarvitse mutta haluat :). Kysyt mikä päivä tänään on, onko aamu vai ilta, onko tulossa kesä vai talvi :). Sittenhän se vasta tiedon tarve kasvaakin.

Sellaisia minä olen kuullut joskus dementoituneitten hoitajien kyselevän paareilla makaavilta potilailta SÖS:n akuutissa.

Onhan sitä kautta aikojen silloin tällöin itsekin ollut sekaisin, onko aamu vai ilta, kun on nukkua tussuttanut pitkät päiväunet.

• Tellukka kirjoitti:

Sellaisia minä olen kuullut joskus dementoituneitten hoitajien kyselevän paareilla makaavilta potilailta SÖS:n akuutissa.

Onhan sitä kautta aikojen silloin tällöin itsekin ollut sekaisin, onko aamu vai ilta, kun on nukkua tussuttanut pitkät päiväunet.

Juu silloin tällöin mutta tuohan ei olekaan luojan kiitos kriteeri sille muistisairaudelle vaan yksi oire muiden joukossa.

• siilenämää kirjoitti:

Juu silloin tällöin mutta tuohan ei olekaan luojan kiitos kriteeri sille muistisairaudelle vaan yksi oire muiden joukossa.

Kirjoitin varalta Canarian matkalle reppuun nimen ja osoitteen. Sain repun käsimatkatavaroihin, joten osoitelappu tarpeeton. Joku kysyi lapusta ja vastasin:" Täytyy olla, että muistan kuka olen ja minne menossa."

• arvo.e kirjoitti:

Kirjoitin varalta Canarian matkalle reppuun nimen ja osoitteen. Sain repun käsimatkatavaroihin, joten osoitelappu tarpeeton. Joku kysyi lapusta ja vastasin:" Täytyy olla, että muistan kuka olen ja minne menossa."

Aivn. Eihän sitä koskaan tiedä mikä blackout siellä tulee :).

• Heikunkeikku

Mun vanhimmalla pojalla on kans syntymäpäivä tasan viikon kuluttua perjantaina.
      Kauhiaa ku se on jo vanha. Mennyt mun ohi jo aikaa sitte:)

En tiedä vielä miten itsenäisyyttä juhlistan. Pieni odotuksenpoikanen on, josko joku kutsuisi kylähän. Jotain erikoisempaa voisi keksiä, kyse sentäs pyöreistä vuosista.

Joulua en vietä perinteisesti. Tökkään makkaraa tikun noukkaan ja pyörittelen sitä nuotion poskessa. Kaipa mä jotakin joululaatikkoa värkkään ja jotain ituseosta kupin pohjalle:)
      Arvelen, että tämä joulu on himpun verran mielenkiintoisempi ja erilaisempi, kuin ennen.

Etuoveni yläpuolella on katos ja sen katoksen reunaan, sievästi riviin, oon laittanut pikkuruisia vanhanaikaisen värisiä valoja. Ei paha, ei paha. Oveen laitan sitten myöhemmin ovikoristeen.

• Saga.Kabinetti

Minä meinasin, että menen itsenäisyyspäivän aattona isolle kirkolle. Jan Vapaavuori on luvannut kahden päivän karnevaalit.
      Itse itsenäisyyspäivänä istun tv:n ääressä linnanjuhlia katsoen.

Joulu on sitten vaatimattimampi.

• Yleinen liikenne on itsenäisyyspäivänä hiljaista, joten valintasi on järkevä. Pidän jouluaattoa paritalomme toista päätyä asuvan nuorison kanssa.

• teretule

Ei- aika kulkee, lähetän joulurahat näin netissä omallalle suvulle. Suomi näkyy i tv.

• pirremiinapa

Samoin, meidänkin pienin lapsenlapsi juhlii syntymäpäivää 100 vuotiaan Suomen kanssa.

Joulu ei hössötytä enää, vain perusjuttuja, ruokaa ja jotain joulurekvisiittaa.

• Harvinaisen aikasessa olen minäkin tänä vuonna. Olen jo ostanut osan lahjoista ja saanutkin jo osan, kuten uuden älykännykän, tohvelit, yöpaidan...Legolassi täyttää vuosia 19 pvä joten se saa aina tuplat lahjat jouluna, koska me ei ehditä oikeen koskaan juhlimaan sitä, paitsi ehkä ihan omalla porukalla täällä itse se ei perusta juhlimisista mutta minua vähän harmittaa kun se on niin lähellä joulua.
      Mutta joo, olemme hyvässä alussa. Pojan joululahjat ovat valmiit. mm. uudenvuodenmatka serkkujensa luokse Tampereelle, jonne Suomessa asuvat serkut kokoontuvat uudenvuodenviettoon ja nyt molemmat Ruotsin serkut tulevat myös.

• Taikuritässä

Nyt on verantapuu paikoillaan ja valot. Lyhtyyn laitoin valot.
        Kaunis ilma, päivä taittuu ja valot erottuvat paremmin.
        Jouluun on aikaa. Muutaman lahjan olen hankkinut. Pikku-prinssin villapaita
        valmistunee jouluksi viikonlopulla tai lähtee pikkujouluksi. Tarkoitus on neuloa pipokin, mutta aiemmista on tullut hetkessä pieniä, kun malli ei ole vieressä.
        Muutoin tämä rymistely näiden itsenäisyyspäivän ja joulun viettojen kanssa saavat minussa aikaan vastareaktion. Tekee mieli kaikota kaikkea hälyä ja hössötystä korpeen tai kylpylään, siis paras olisi korpikylpylä, mutta sellaista ei taida olla: rauhaa ja hiljaisuutta.
        Toetenkin joulun alla menen pää kolmantena jalkana unohtaen kaikki päätökset.
        Porvoon joulutunnelmaa on tarkoitus mennä katsomaan ja
        Brunbergilla....nam...hyvin hyvin vaarallinen paikka...pusuja

• Istuva_Härkä

Itsenäisyyspäivää odotan, joulusta siis veisaan viis.

Itsenäisyyspäivän on varmasti ylelläkin taas oikein mehukkaat uutiset, ei tiedä millaisia hirviä silloin on koulutettu suomea varten.

• Mikä.joulu.tässä.vielä

En ole tehnyt mitään, ei ole vielä joulunalusaika. Se alkaa minulle ensimmäisenä adventtina tai Itsenäisyyspäivänä. Mietin Cittarin ohi kulkiessani, oliko joulukuusi viime vuonnakin jo tähän aikaa pihalla valaistu. En muista. Lahjoja en osta kun en osaa, laitan rahasumman kaikille. Minunkin lapsenlapselle sattuu joulun valmisteluaikana synttärit, se raha sitten erikseen.

• pirremiinapa

Jotenkin näyttää että joulu "tulee" aina vain aikaisemmin.

Aikoinasn meillä alkoi jouluvalmistelut 15 päivä, silloin oli nuoremmalla tyttärellä syntymäpäivä. Laitoin ensimmäiset punaiset tontut ikkunoihin ja nytkin vielä hän muistaa erikoisesti ne tontut ja haluaa omaan kotiinsakin niitä laitella.

Nyt jo tuntuu että joulun laitto pitäisi aloittaa jo marraskuun 15 päivä tai lokakuussa järin.

Pihavalot on kyllä kivoja katsella jo näin aiemminkin.

• Itseasiassa raha on nuorisolle paras joululahja. Saavat valita sopivan tuotteen.

• Tuo on totta. Osuu lahja sitten ainakin kohdalleen kun saavat iste ostaa mieluisen. Minä viekä 12 vuotta täyttävän kummityttöni ostoksille ja syömään. Annan tietyn rahamäärän ja hän itse valitsee mitä ostaa. Siis tämä jo ennen joulua.

• Alan pikkuhiljaa osteleen lahjoja noille nuoremmille sukupolville, sen jälkeen, kun muutan maalta talvikotiin.
      En tykkää hössötyksestä, sen minkä teen, teen pikkuhiljaa. Paljon ei edes ole tarvekaan.
      Itsenäisyyspäivänä istun tässä lötkötuolissa ja tuijotan telkkaria.

• Kai se Joulu on tulossa, kun joulukaktus alkoi kukkimaan. On tuolla elossa parin viime Joulun joulutähdetkin, Niitä pitäisi pitää kai pimeässä, että ne punertuisivat, en tiedä punertuuko ne kun kerran.
        Pimeää ja synkää on ollut, että ei kai sehaittaa, vaikka pihavalot laittaa.
        Jouluu ladataan paljon odotuksia, mutt mitä siitä aikuiselle paljon jää.
        Kinkkukin pitää syödä nopeasti pois, ettei vanhene, siihenkin jo parin päivän päästä tympeytyy.
        Vaikka isä oli sotaveteraani, niin Itsenäisyyspäivää ei ole milloinkaan erityisemmin juhlistettu.
        Linnanjuliakaan en ole milloinkaan katsonut.
        Tämä apaattinen suhtautuminen juhlimiseen johtunee siitä, etten alkoholia käytä.
        Juhlapäivät antavat monelle luvan käyttää alkoholia, eikä siinä mitään. Sitä varten on myymälät, hyllyt täynnä pulloja ja myyjät keräämässä rahat.
        Ja kun vielä lahjaksi Alkonpulloja ostaa, niin hyöty on moninkertainen :).

• k-kotton kirjoitti:

Kai se Joulu on tulossa, kun joulukaktus alkoi kukkimaan. On tuolla elossa parin viime Joulun joulutähdetkin, Niitä pitäisi pitää kai pimeässä, että ne punertuisivat, en tiedä punertuuko ne kun kerran.
        Pimeää ja synkää on ollut, että ei kai sehaittaa, vaikka pihavalot laittaa.
        Jouluu ladataan paljon odotuksia, mutt mitä siitä aikuiselle paljon jää.
        Kinkkukin pitää syödä nopeasti pois, ettei vanhene, siihenkin jo parin päivän päästä tympeytyy.
        Vaikka isä oli sotaveteraani, niin Itsenäisyyspäivää ei ole milloinkaan erityisemmin juhlistettu.
        Linnanjuliakaan en ole milloinkaan katsonut.
        Tämä apaattinen suhtautuminen juhlimiseen johtunee siitä, etten alkoholia käytä.
        Juhlapäivät antavat monelle luvan käyttää alkoholia, eikä siinä mitään. Sitä varten on myymälät, hyllyt täynnä pulloja ja myyjät keräämässä rahat.
        Ja kun vielä lahjaksi Alkonpulloja ostaa, niin hyöty on moninkertainen :).

Vaimoni eläessä katselivat - ja kadehtivat pukujen loistoa linnan juhlissa. Alkon tuotteista on hyvä kieltäytyä. Tosin yksi (tervetuliais) juoma sopii kuvaan. Taksityössä juhlat olivat minulle työn puurtamista.

• Pylykerö

Suoraan sanoen odotan jo, että suomi100-hokeminen loppuu. Sitä on tullut hiukan liikaa, joten tuntuu kuin siitä menisi juhlallisuus pois. Tällä en tarkoita sitä ettei itsenäisyys olisi tärkeä.

Kaktukset innostuivat tosiaan kukkimaan !

• Taikuritässä

Niin. Mietin Ilmarisen hyvänjouluntoivotusta.
        Verouudistuksia hosuvat raukat, että toimintakertomukseen saataisiin jotain.

• Itsepäinenpalsta
    • Vanhakalkkuna

Ei ongelmaa

• teretule

Suomen itsenäisyyspäivän vastaan ottoa olen melkein aina katsonut samoin naistuttavani mutta tänä vuonna keskellä viikkoa ehkä yksin. Hän ihasteli naisten hameita.

Joulun ehkä vietämme koko ajan yhdessä jota ei ole ollut ennen

• juhlako

Tuota, vieläkö jotkut pitävät Itsenäisyyspäivän juhlimisena sitä, että katsovat tv:stä linnan juhlia? Tuota vuosittaista hyväosaisten yltäkylläistä, verovaroin kustannettua juhlaa. Linnan juhlat ovat alkujaan olleet asialliset ja arvokkaat, suht pienelle joukolle, tosin silloinkin verovaroista maksetut eikä kansalle ole osoitettu muuta kuin maksajan osa.

Linnan juhlia hypetetään sinne kutsuttavien ja median toimesta. Ja osa kansasta uskoo hypetykseen ja siihen, että linnan juhlat kuuluvat juurikin sinne kutsutuille omaa etuaan ajaville poliitikoille ym. kutsutuille pyrkyreille. Ja kansan kuuluu kutsuttuja katsoa, televisiosta. Ja maksaa. Ja pitää ikävää itsenäisyyspäivänä. Herätys!

• "juhlako"

Minä ostin uuden mukin.
        Kts.Profiilini
        Muki sopii hyvin myös "Linnan juhlat" -ohjelman katsomiseen.
        Täytyy vielä käydä ostamassa jotain juhlavaa juomaa.
        Whiskyä se tietenkin on.
        -
        Harmillista sinänsä että ajan-kohtais-ohjelmat jauhavat naisia kohtaan osoitetusta hellästä ja lämpöisestä huomiosta.
        Taitavat olla Decolte't jonkun verran niukenpia.
        Ettei tule niitä houkutteluja a'la Villen Minttu.
        Ehkä jopa Niqabit ovat alkaneet yleistyä noissa juhlissakin.

H.

• Suurella osalla linnan juhlijoista on arvokkuus ja ansiot osallistua. Muut voimme juhlia vapaassa Suomessa juhlapaikoissa. Pukeutua juhlaan ja nautiskella vapaasti. Linnassa ty. kameroiden edessä juhlinnassa on kääntöpuoli. Jos mokaa, niin koko kansa näke.

• arvo.e kirjoitti:

Suurella osalla linnan juhlijoista on arvokkuus ja ansiot osallistua. Muut voimme juhlia vapaassa Suomessa juhlapaikoissa. Pukeutua juhlaan ja nautiskella vapaasti. Linnassa ty. kameroiden edessä juhlinnassa on kääntöpuoli. Jos mokaa, niin koko kansa näke.

"arvo.e"

...tv-kameroiden...
        -
        Mokasiko Minttu mielestäsi aikoinaan?

H.

• Viime yönä Vantaan Rajatorpassa pyrkii henkilö "linnan juhliin" ampumalla 3 henkilöä. Toivottavasti ihmiset osaavat juhlia vaarattomammin.

• demokratia

Alle promille, noin 3000 reilusta viidestä miljoonasta suomalaisesta kutsutaan johonkin Itsenäisyyspäivän viralliseen, juhlatiloissa vietettävään pukujuhlaan, muilla ei sitten mitään oikeita juhlia olekaan. Suuri osa tuosta promillen porukasta on samoja loisia vuodesta toiseen.

• Taikuritässä

Me "reilut" viisi miljoonaa olemme katsomossa. Katsomossa olijoiden osan vanhemmista tekivät jotain sellaista, miksi on nyt katsottavaa.
        Saakohan kansanedustajat ym. laittaa verovähennyksiin nuo design klänningit ym. (hyi mua)
        Minusta on todella hienoa, kun Colosseum, Rio de Janeiron Kristuspatsas, Niagara jne lähes 30 maata ja tämä on minusta jotain meille.

• mimmimum-..mi

Minulle tuli aivan meni aivan iho "kananlihalle".....suuresta huomion osoituksesta meitä suomalaisia kohtaan kun katselin tuota listaa ....mitkä maat valaisevat sini-valkoisin valoin kohteita....lista on jo pitkä....oi kuinka hienoa...

• mimmimum-..mi kirjoitti:

Minulle tuli aivan meni aivan iho "kananlihalle".....suuresta huomion osoituksesta meitä suomalaisia kohtaan kun katselin tuota listaa ....mitkä maat valaisevat sini-valkoisin valoin kohteita....lista on jo pitkä....oi kuinka hienoa...

Minä ihmettelin niin, etten ensin uskonut korviani.

• Taikuritässä
        Taikuritässä kirjoitti:

Me "reilut" viisi miljoonaa olemme katsomossa. Katsomossa olijoiden osan vanhemmista tekivät jotain sellaista, miksi on nyt katsottavaa.
        Saakohan kansanedustajat ym. laittaa verovähennyksiin nuo design klänningit ym. (hyi mua)
        Minusta on todella hienoa, kun Colosseum, Rio de Janeiron Kristuspatsas, Niagara jne lähes 30 maata ja tämä on minusta jotain meille.

Siis valaistaan meidän värein. Miksi ajatus on koko-nainen, mutta käsi ei tee kaikkea eli kirjoita loppuun asti?

Ja lisää on tullut Holmenkollen mm.
        Mä olen niin lapsellinen, että tykästyn tällaisesta.

• eppu2 kirjoitti:

Minä ihmettelin niin, etten ensin uskonut korviani.

Näkyy olevan Tukholmassa Globen listassa mukana.

Vielä kummempia on kuultu, kun meidän kunnanvaltuustossa oli ollut esillä, että koko kunta liputtaisi Suomen lipuilla nyt 6. päivä. Tässä kunnassa on kuitenkin asukkaista 14% sellaisia, joilla on joku yhteys suomalaisuuteen.
        Ei se tainnut mennä läpi ja ei siinä mitään, sillä itse en haluaisi nähdä täällä liehuvan vaikkapa Turkin, Venäjän tai jonkun muun vieraan maan liput saloissa, jos heillä olisi joku merkkipäivä.
        Ehkä tuossa itsenäisyyspäiväjuhlan rakennuksen edessä voi hyvinkin tulla olemaan Suomen lippu, menee nähtäväksi.

• Meidän perheessä joulukuu on ollut ilon ja surun aikaa.

Mieheni vanhemmat ovat kuolleet ja haudattu joulun alla, appeni kuolinpäivä oli eilen, tänään olisi syntymäpäivänsä.
      Tyttären nimipäivä ja syntymäpäivä ovat joulukuussa, hän syntyi jouluaatonaattona.
      Sisareni tytär samana päivänä 12 vuotta myöhemmin.

Toivottavasti tämä joulukuu tuo vain iloisia muistoja.

• siilen-pelossa-salainen

Minulla on myös Joulukuusta muistoja, mutta ei surullisia, muistaakseni. Sain ensimmäisen lapseni nimppareillani ns. keisarinleikkauksella, joten olikohan sairaalasta valittu päivä? Tuskin.. Kihlajaispäivä ja hääpäivä ovat myös joulukuussa, mutta vuoden välein.

Surullisin, minkä voisin muistaa on nuoruudessa riita sisareni kanssa, joten Joulun me vain "ohittelimme" toisemme ja se riita ei ole vieläkään unohtunut minulta täysin, sillä se oli katala temppu häneltä minulle, joten nykyisin yleensä välttelemme asiasta muistelemisen.

ps. siilenä hyökkäsi (tuolla aiemmin) aiheetta sinun mielipiteesi kirjoitukseen, käsittäen koko ajan väärin (ehkä tahallaan, vai onko hän todellakin tuollainen?) kirjoituksesi, josta pahoitin mieleni. Onneksi hunksz puuttui asiaan, mutta sekös auttoi, kun siili laukoo?

Ai niin, aloitukseen. En tee mitään valmisteluja, koska syön aina herkkuruokiani ja Joulu ei tee siihen poikkeusta.

• En hyökännyt, kirjoitin oman mielipiteeni jonka takana edelleenkin seison.. Jos se koetaan hyökkäämisenä niin voi voi. Että oikein sinäkin pahoitit mielesi :D? Minä olen tämmöinen enkä muuta teeskentele.

'Hunkzin "puuttuminen asiaan" ei minun kirjoitteluuni vaikuta mitenkään. Etenkin kun hän ite on sellainen kirjoittaja kuin on.

• Meillä juhlitaan synttäreitä huomenna, ja vielä pyöreitä. Talo on siivottu ja tarvittavaa rekvisiittaa kattaukseen osa vielä hankkimatta. Joulukuun 20.pv vielä toiset pyöreät. Yhden pyöreät meni jo. Yhtä juhlimista tämä loppuvuosi.

• Taikuritässä

Hieno tuo lippujen joukkio, kun lapset vetivät liput salkoihin. Olisi voinut olla vaikuttavamman näköistä paikanpäällä katsottuna.

• 1eero

Tunti vain ja satanen täysi, näinhä se menee töllötin kautta seuraten :)

• Taikuritässä

Itsenäisyyttä 100 v. Hyvää itsenäisyyspäivää!

• Saga.Kabinetti

Eipä kauniimmin luonto voisi kunnioittaa itsenäistä maatamme. Aurinko on värittänyt sinivalkoisen taivaan taustan himmeän vaaleanpunaiseksi. Maa on valkoinen uudesta lumesta.

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!

• "Saga.Kabinetti"

"Idässä taivas punertaa
        vielä ei Venäjä vaadi
        se odottaa."
        -
        Sinäkö ihan toivot sotaa?

H.

• Taikuritässä

Vein roskapussin.
        Taivas oli sininen ja valkoinen.

• Taikuritässä kirjoitti:

Vein roskapussin.
        Taivas oli sininen ja valkoinen.

Täällä taivas on tasaisen harmaa.
        Leivoin piparkakkuja.
        Sain WhatsAppilla kuvan komeasta piparkakkutalosta, pojan iso ja pienempi tytär tehnyt.

• Taikuritässä

Leivoin eilen illalla korvatillikoita tämän päivän kahvitukseen.
        Illalla iski himo: maitojuomaa ja tillikoita (pssst 7 pientä söin itseltäni illan mittaan salaa; seitsemän on tosin valehtelijan luku. Olipa pullava olo)

• Saga.Kabinetti
        hunksz kirjoitti:

"Saga.Kabinetti"

"Idässä taivas punertaa
        vielä ei Venäjä vaadi
        se odottaa."
        -
        Sinäkö ihan toivot sotaa?

H.

"Aurinko on värittänyt sinivalkoisen taivaan taustan himmeän vaaleanpunaiseksi."
        Siis TAUSTAN himmeän vaaleanpunaiseksi. Tuo kuvasti sitä menneisyyttä jota ei voi ohittaa. Kuin lisänä taivas kellertyi kuin läntisen naapurimme haalistunut keltainen vai...
        Jäljelle jäi vain sinivalkoinen.
        Kaunista oli päivällä valkoisen lumen timanttinen hohde.

Älä sinä hunkzs yritä tulkita ajatuksiani ja ainakaan kirjoittaa niitä ääneen.

• Linnassa tanssitaan ja päivä oli kaunis. Puut kuurassa ja maa valkoisen lumen peittämä. Sopii viettää ITSENÄISYYSPÄIVÄÄ.

• arvo.e kirjoitti:

Linnassa tanssitaan ja päivä oli kaunis. Puut kuurassa ja maa valkoisen lumen peittämä. Sopii viettää ITSENÄISYYSPÄIVÄÄ.

Täälläkin on lunta maassa. Kävin pienellä lenkilä iltapäivällä. Ilma oli tosi mukava.
        Sitten kävin suihkussa ja keitin iltapäiväkaffeet.
        Tuota linnanjuhlatouhua tässä katselen.

• Taikuritässä

Tänäänkin eilisen jatkeena hyvä sää lenkkeillä ja hoitaa kauppa-asioita.
        Nyt sitten itsenäisyyspäivä on eilinen.
        Hienot kuoroesitykset ja Diandra. Siinä meillä on tähti, joka nauttii laulamisesta ja voi, että kun on positiivinen olemus ja kaunis ääni. Saipa ablodejakin.

• Taikuritässä kirjoitti:

Tänäänkin eilisen jatkeena hyvä sää lenkkeillä ja hoitaa kauppa-asioita.
        Nyt sitten itsenäisyyspäivä on eilinen.
        Hienot kuoroesitykset ja Diandra. Siinä meillä on tähti, joka nauttii laulamisesta ja voi, että kun on positiivinen olemus ja kaunis ääni. Saipa ablodejakin.

Tykkään kanssa tuosta Diandrasta.
        Mulla on 15 min kävelymatka tuohon Tokmannille. Kahvi alkoi käydä vähiin, oli sopivasti tarjouksessa.
        Ilma oli mukava, vähän liukkautta tuossa oikotiellä.

• flegmaatti

Pikkujouluista on kotiuduttu.
      Tämän päivän sapuska on valmisteltu.
      Vaimoni sai juuri valmiiksi kaikki joululahjat. Lapsenlapsille 4 paria lapasia.
      Siinäpä ne tärkeimmät.
      Uusivuosi on toivottavasti yllätyksetön.
      Helmikuu on varattu.
      Kevät on hoitamatta mutta en stressaa sillä itseäni.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      13
      3728
    2. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      27
      3020
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      274
      2795
    4. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      5
      1935
    5. 224
      1487
    6. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      75
      1271
    7. Martinan mies on Suomessa.

Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      163
      1095
    8. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      2
      1077
    9. Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?

Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi
      Einekset
      31
      1004
    10. Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee

Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä
      Ikävä
      95
      961
    Aihe