Mitä mieltä olette "kaveripusuista"? suuteletteko ystäviänne? Onko se hyväksyttävää suudella kavereitakin jos on kumppani?
Tyttöystäväni on suudellut kaverinsa kanssa,ja sanoi ettei edes nauttinut tilanteesta,ja se oli vaan kaveripusu...
tämmöistä oon miettinyt..
kaverisuudelmat..?
16
7072
Vastaukset
- keni
Just tää juttu on niin perseestä..tavallaan hyväksyn et kavereita voi suudella ja halia jaja mut joku raja sentään..!
Just meni ittellä/meillä sellanen yli kymmenen vuoden tuttavuus "häneks" pelkästään ihan turhien kännissä sekoilujen takia!
Mäkin luulin et tiedän missä raja menee mut meni kyll vähän yli:D (ja kaikki kärsii:/) ..ja oikeesti vituttaa vähän homona, ja en oo ees ainoo!
Että ihminen osaa olla tyhmä ja lyhyt näkönen varsinkin humalassa:D Itse noita kaveripusuja tuli harrastettua jossain teini-iässä enemmänkin. Kaikki kaverithan silloin suuteli toisiaan (tytöt siis).
Nykyään on vain yksi kaveri jota olen suudellut tavatessa joskus.Tosin sekin loppui, kun kihlattuni ei oikein innostunut asiasta, mikä on ihan ymmärrettävää.
Poskipusut on ihan jees, mutta nekin vaan yhden kaverin kohdalla.
muuten säästän pusuttelut nykyään ihan vaan omalle kullalle.
Ja niin sen pitäisi ollakin, että kumppanin mielipidettä kunnioitaa sen verran, ettei suuteloi kamujaan, mikäli se loukkaa.- kenai
Kyllä mun mielestä hyvälle kaverille/ystävälle voi suikata pikku pusun poskelle, mutta suuteleminen kuuluu kyllä vain rakkaalle. Ei mun mielestä kavereita suudella, varsinkaan jos on oma kulta.
Itse en kyllä harrasta kavereiden pusuttelua mutta näin voisin kuvitella asian mun kohdalla olevan. - kaveripiiri
Meidän porukassa tulee kyllä niitä suukkoja/suudelmia (jopa kielisellaisia) ja halauksia heiteltyä. Itse en seurustele tällä hetkellä, mutta porukassa on lesbopari jotka ovat seurustelleet jo vuosia. Ehkä se riippuu vähän ryhmädynamiikastakin voiko suudella vai ei, tässä porukassa kuitenkin on osa ihan heteroita, ja me vinoviettiset ollaan tunnettu toisemme jo vuosia ja mahdolliset keskinäiset suhdesähläykset on jo takana, eli kukaan ei ole kenellekään mikään uhka ja kaikki tietävät sen.
Eli tässä porukassa kumppani saisi ihan rauhassa suudella kavereita (= luotan kavereihini, ja pusutanhan heitä itsekin), mutta muita suudellessa joutuisi ehkä vähän selittämään. - Hapsu
suudella suulle, jos ei ole tarkoitus antaa jotain muutakin, siis lupauksia mahdollisesti. Miksi suudella suulle yleensä ollenkaan, jos se "ei tunnu miltään" eikö silloin riitä sitten se pusu poskelle?
Ja jos taas suudelma suulle tuntuu joltain, niin eikö se pitäisi tuntua vain sen oman kumppanin kanssa?
En kyllä pidä siitä, että oma naiseni suutelisi kaikkia ystäviään kaveruuden merkiksi. Halaukset ja pusut poskelle ok, mutta kaikki muu kuuluu seurustelevan parin välille.
Tuntuu välillä, että näissä lepakkopiireissä kaikki rajat tuppaa olemaan häilyväisiä. Mihin me tulemmekaan tällä tasa-arvoon ja suvaitsevaisuuteen pyrkimisellä?
Eihä nuo heterotkaan toisiaan tervehdi kielisuudelmilla...,- Zor-ro
Aivan.
Ihme tapoja ja "suvaitsevaisuutta". Kyllä ne rajat luo turvaa ja niillä vältetään loukkaamasta. Eikä ne ole mitään tehtyjä rajoja aina, mulla ainakin ihan luonnostaan itsessäni.
Nykyään hyväksytään ja suvaitaan kaikkea. Suvaitsevaisuus sinällään hyvä asia, mutta ihan kaikkea ei silti tarvitse sen nimissä tehdä tai hyväksyä!
- Likka24
Tietysti se riippuu aina tilanteesta ja kaveri remmistä. Itse harrastan pusujen antamista kavereiden kanssa jossain määrin, mutta suurin osa frendeistäni onkin hetskuja. Hetsku kaverit ovat innokkaampia "kimppa pusuihin" kuin minä ite...
Tietysti kun olen sinkku se ei häiritse mua missään määrin ja se kuuluu kaveri kulttuuriin, mutta jos seurustelisin ja se häiritsisi kumppaniani lopettaisin/muuttaisin kaveri käyttäytymistä välittömästi. Ei olisi vaikeata luopua kaveri pusuista, koska se on kuin yksi tervehtimis tapa. Eli eletään aina tilanteen mukaan ;) Ja jos kertoisin syyn kavereilleni niin he käsittäisivät sen myös välittömästi...
Vielä sen verran, että en suinkaan harrasta pusuttelua kaikkien kavereiden kanssa, jotkut voivat tuntea pusuttelun ahdistavana jolloin on parempi kokeilla vaikka kimppa halia :) - vanhanaikainen
En suutele kavereita enkä anna edes pusuja. Halaaminen riittää.
Harvoin baareissa käyn, mutta siellä joskus nähnyt kun naisjoukossa pussailtiin puolin ja toisin. Kai olen niin tiukkapipo tai jo vanha, että musta se näytti lähinnä äklöltä. - polla
lähimmät kaverit saa pusut kyllä poskille tai huulille mutta ei se suutelemista ole, kevyt pieni pusu vaan. Pussaan suulle kyllä äitiä ja isääkin, velijeäni pussaan poskelle.
- Zor-ro
No jestas! Ei tietenkään. En ikinä voisi kuvitellakaan pusuttelevani muita kuin omaa rakasta, ja jos olisin sinkku niin sitten en ketään.
Vaikka siinä ei mitään sellaista olisikaan, kuuluvat pusut mielestäni vain omalle rakkaalle.
Ystäviä halaan jos he ovat sellaisia jotka itsekin halaavat, jotkuthan eivät sitäkään halua. - ???
Eiköhän se ole jokaisen oma asia ketä haluaa suudella/pussata, mitä niitä rajaamaan. Mutta! Jokaisen pitää myös kantaa se vastuu seurauksista, jos siitä seurauksia ja selvitettävää tulee!
- Agnes
Suuteleminen on mielestäni kahdenkeskinen intiimiasia.Ei tulisi mieleenkään suudella ystäviä,ei se kuulu ystävyyteen.Menee fyysiseksi ja eroottisuuden puolelle.
Halaan ystävääni kyllä ja voin muulla tavalla osoittaa hellyyttä ja lämpöä.
Joissakin tapauksissa voisin harkita suudelmaa poskelle....jos oon varma toisen suhtautumisesta. - iua
pussailen ystäviä. jos ne on sellasia pussailtavia. eli sellasia jotka pussaa takaisin. toisia pussailen suulle, toisia poskelle. ja sitten kivaa on pistää pusu kiertämään.
halailen myös, mutta en suutele.
jos on seurustelevia henkilöitä, joiden kumppanit ei digaa, niin sitten ei pusutella. en minä väkisin. voi tulla sakkoja. - tyrnimarja
En ole ikinä ymmärtänyt "kaveri" pusuja. Heterot sitä paljon harrastaa ja se taitaa kuulua osittain myös tuohon muoti lesbouteen
Minulle suuteleminen käsittää kyllä kumppanuuden lisäksi seksuaalista kiinnostuneisuutta kyseisestä ihmisestä, ystäviä voi halata :) - just minä
ite oon suudellu mun kaikkia kavereita suulle, paitsi yhtä. näin siksi, että hänen kanssaan se olisi merkittävää, järisyttävää ja ihanaa. meillä on liian hyvä kemia että voitais suudella. siis suoraan sanottuna olen liian ihastunu siihen. jos siis suutelisin sitä, me ei enää voitais olla kavereita samalla tavalla kuin ennen...mihin se sitten ikinä johtaisikaan.
- Mirai<69
Kaveripusut on mun mielestä ok ja voisin suudellakkin muutaman ystäväni kanssa, mutta kohtuu kaikella. Haleja on ihana antaa ja saada minusta ainakin. Monesti jos joku mättää tai on muuten vain fiilikset alhaalla poskipusu hyvältä ystävältä helpottaa :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä3492471Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen
Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-201236944222410- 1121381
- 421094
Olenko alkoholisti? Mielipiteitä kaipaan
En oikein tiedä mitä tällä haen, oli vaan pakko päästä avautumaan jonnekkin missä voi sen tehdä anonyymisti..Olen 32 vuo66853- 56813
Etkö sinä ymmärrä että minähän
Rakastuin sinuun? Olin ihan pskana kauan kun en tiennyt mitä kävi. Eikä minusta ole suoraan sitä sanomaan että kaipaan s26811Olet vain todella
Tärkeä. Niin tärkeä että sattuu. Toivottavasti olet nähnyt silmistäni kaiken sen.39795Phj vihreään käärijän 2.0 omintakeista osaamista?
Mitä ihmettä on meneillään? Kunnan johtamisessa langat yksiin käsiin? Seuraisiko keskittämisestä mitään oleellista hyvi117742En vaan jaksa
Enää tätä, kun asiat ei etene mihinkään. Jos ja kun kohdataan, kohtelen sua kuin kaikkia muitakin. Eihän se poista sitä30709