Jokos olette viritelleet koristevalot?

tuikut-tuikkimaan

Itse ripustelen niitä huomenna päivänvalon aikaan. Tarkastin viimevuotiset, kaikki toimii, ovat lämmin valkoisia. Huomenna väistyy pimeys tältä tontilta.

Taidan käydä Suomi100v kunniaksi ostamassa vielä pari sinistä lamppusarjaa juhlistamaan itsenäisyyspäiväämme.

Onko teillä värivaloja, jos on, niin minkä värisiä? entä onko vilkkuvia?

37

645

Vastaukset 37

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olemme.
      Tuolla kymmenessä aikaisemmassa aloituksessa aiheesta jo.

H.

• Katsoin, että huomenna on ensimmäinen adventti. Ajattelin tuon sinisen valonauhan laittaa tuohon ikkunaan ja kynttelikön saatan ottaa esille.
      Tavallisia kynttilöitä polttelen yleensäkin näin syyspimeällä.

• Eikös se ihan valtakunnallinen suositus ole että ihmiset laittaisivat uloskin sinivalkoisia valoja.

• Adventti.meinaan

Eikös ole sunnuntaina.

• Adventti.meinaan kirjoitti:

Eikös ole sunnuntaina.

Joo huomasin virheen jälkeenpäin, en ruvennut korjaamaan, aattelin, että kyllä sen tarkoituksen kaikki ymmärtää.

• Huomenna ensimmäiset.

• valoa.pimeään

Kävelin eilen eräässä lähiössä. Oli kivan näköistä huonosti valaistulla alueella, kun parvekkeilla, ikkunoissa ja pihoilla oli valoa. Enimmäkseen olivat kyllä tavanomaisia, ei värivaloja. Minulla on vain pienen pieni viritelmä.

• Mulla ikkunasta näkyy jo monia värivaloisia ikkunoita ja taloyhtiönkin nauhat jo levitelty grillirakennukseen.

• tuikut-tuikkimaan
      • vähäsen.räikeää

Siinäpä värien ilotulitusta.

• O-Orvokki

Eipä siinä vaimoakaan paljon kuunneltu. Mies tuhlaa uskomattomia summia rahaakin, eikä vaimon harmistumisella ja vastustuksella ole mitään merkitystä. - En jaksanut ihan koko aikaa katsoa enkä kuunnella, mutta ihmettely heräsi. Voi kammotus.

• O-Orvokki

Minulla on lasitetulla parvekkeella ympäri vuoden pikkuvaloista rakennettu kappaverho. Valoja poltan siinä aina vahvemman hämärän ilmestyttyä ja olen säätänyt valot palamaan jonnekin noin kello yhteen asti.

Joulukuusen taidan myös koristella parvekkeelle joskus lähiaikoina, ehkä poltan valoja vain adventteina ja sitten joulun aikaan silloin, kun olen kotona.

Sininen valonauha tms. täytyykin käydä ostamassa heti huomenna. Kiitos muistutuksesta.

• Tässä kylässä on joulun aikoihin yksi tivoli, se riittää, meillä on vain "värittömiä" valoviritelmiä.

• Taikuritässä

Samoin mulla on v a i n värittömiä. Viikko viikolta jotain pientä lisää.
        Hipuloin valopupujussia. Oikeita rusakoita pyörii ympäristössä, joten jäi.
        En pidä taloissa noista värillisistä.
        Koskahan joku keksii tästä itselleen bisniksen.
        Piha kuntoon talvella! Puutarha-arkkitehdeille töitä.
        Yhtenäisyys olisi esteettistä.

• huomattu-on

.. kukaan ei lue Seiskaa, ei katso Kauniita ja Rohkeita, eikä laita värivaloja :))))))

• Tiedän montakin seiskaa lukevaa ja kauniita rohkeita katsovaa ja kuten ylempänä kirjoitin, kylän yhden talon valokoristelu on erittäin värikylläistä.

Eihän minun tarvitse samaa tehdä, kun en halua.
        Katson juuri The Joulukalenteria, siitä pidän, olenhan melkein iki-iäkäs.

• Taikuritässä

Täytyypä katsoa arkistosta. Minusta se oli hauska. Muistan kun se tuli aikoinaan ja olin risteilyllä, piti mennä välillä katsomaan The Joulukalenteri.
        Olliii.

• Taikuritässä kirjoitti:

Täytyypä katsoa arkistosta. Minusta se oli hauska. Muistan kun se tuli aikoinaan ja olin risteilyllä, piti mennä välillä katsomaan The Joulukalenteri.
        Olliii.

Jep, paras joulukalenteri, jos ei ensimmäisiä Toljantereita oteta kisaan mukaan. Painivatkin vähän eri sarjoissa.

The Joulukalenterista tulee joka ilta jakso telkkarista, tosin on meillä dvd:kin.
        Ollin ja rouvan joulukoristelut ovat vasta suunnitteluvaiheessa, melko riehakkaat niistä lopulta tulevatkin.

• Ei_tule

Ei tule ensmäistäkään, sähkö on kallista. Eikä ole ollut muutoinkaan enää vuosiin.

• Taikuritässä

Patterillisia ledvaloja olen laittanut. Sellaisiakin, missä on ajastin.
        Paa säkin Henrjii, kun me muutkin pannaan.

• henrjii

vähä on tullut pantua

• pirremiinapa

Jotain tuossa jo kahtelin, lyhtyyn laita kimaltavat valot sisälle, tässä ei ole oikei sopivaa puskaa mihin voisi ripustella valoja.

Talon seinäkin on tiiltä ja en uskalla siihen nauloja takoa, joten lyhty saa toistaiseksi kelvata. Petäjät on niin isoja etten viiti niihin kiivetä virittelemään mitään 😀.

• HassuttelevaO-Orvokki

Voisiko paksulla joustavalla tarralla varustetuista ripustuskoukuista apua, jos haluat seinälle jotain ripustaa. Tosin punatiilinen seinä näyttää hyvältä ihan sellaisenaan, ellei halua ripustaa tai laittaa seinää vasten nojalleen vaikka fanerista leikattua joulukuusta tai muuta koristetta. ;)

• Taikuritässä

Jostain lehdestä muistan, että oli kehitelty tyylitelty joulukuusi seinälle.
        Narut, nauhat viirit vinksinvonksin seinälle niin, että syntyy kuusen muoto.
        Tai rimoja vaakaan kuusen muotoisesti ja koukkuloita, mihin nauhaa, palloja jne.
        Voi, ku robotti kiusaa.

• Tuossa, kun saunasta tulin, laitoin tuohon olohuoneen ikkunaan vaaleansinisen valonauhan ja nostin kynttelikön keittiön päydälle.

• Kyllä on talvivalot laitettu, laitan ne aina heti kun talviaika alkaa. Minusta värillliset ja vilkkuvat ovat kamalia, enkä sellaisia itse käytä, mutta makuja on monia. Kyntteliköt ikkunalle ja tähden laitan sitten vasta hiukan lähempänä joulua.

• Koristelin minikokoisen pöytäkuusen itsenäisyys/adventtikuuseksi. Sininen valonauha ja suomen lippuja pieniä ja suuria hyvä tuli.

• "Paloma.se.co"

Minun mielestäni ainoastaan meän-kielinen, aito Ruotsin-kansalainen saa koristella kuusensa Suomen-lipuilla.
        Feikit saavat vajota kuusensa-juurelle itkemään ikuista häpeäänsä.

H.

• hunksz kirjoitti:

"Paloma.se.co"

Minun mielestäni ainoastaan meän-kielinen, aito Ruotsin-kansalainen saa koristella kuusensa Suomen-lipuilla.
        Feikit saavat vajota kuusensa-juurelle itkemään ikuista häpeäänsä.

H.

Se onkin Legolassille kun sen viritin. Se on Suomen kansalainen. :)) Minunkin pitää ehtiä hakea takasin Suomen kansalaisuus että pääsen äänestään Haavikkoa seuraavissa pressanvaaleissa ;)

• eitunnetatäällä
        Paloma.se.co kirjoitti:

Se onkin Legolassille kun sen viritin. Se on Suomen kansalainen. :)) Minunkin pitää ehtiä hakea takasin Suomen kansalaisuus että pääsen äänestään Haavikkoa seuraavissa pressanvaaleissa ;)

Kuka Haavikko? Paavoko? vai joku ruotsalainen?

• Paloma.se.co kirjoitti:

Haavistoa.
        :)

• Taikuritässä

Vieläkö olkipukki on koossa. Suomalaisia on vartioimassa sitä.

• Taikuritässä kirjoitti:

Vieläkö olkipukki on koossa. Suomalaisia on vartioimassa sitä.

Tietääkseni on. Olen aikonut viedä tyttärenpojat lauantaina katsomaan sitä. Toivon että olisi vielä silloin polttamatta.

• kokokylänkynttilä

En virittele. Naapuri viritti etupihalleen noin vuosi sitten, ovat palaneet siitä saakka kesät talvet, ne riittää. Matkaan noin 20m, tuskin ne itse niitä edes näkee, naapurin riesa.

• NumeroitaJoulukaleter

Kuulin, että tekevät kerrostalon ikkunoihin valaistuilla suurilla numeroilla joulukalenterin. Uusi numero syttyy aina uutena päivänä. Voi olla hauska juttu. Pitää käydä katsomassa.

• NiinpäsOnkii

Mielenkiintoisia kuvia

• Joulu.alkaa

Kuusi valoineen laitettiin tänään, kaunis ku mikä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaiset nuoret Eu:n köyhimpiä?

Suomalaisen nuoren varallisuus keskimäärin 5000e. Eu:ssa keskimäärin 25 000e.
      Maailman menoa
      168
      1323
    2. Mikä on sun ja kaivattusi nimen viimeinen kirjain?

Välillä näin päin...
      Ikävä
      88
      1204
    3. Sofia teki aika pahat oharit

Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      1100
    4. Mikä on toinen nimesi?

Tiedätkö naisen?
      Ikävä
      68
      932
    5. Mikä on kaivattusi

Nimi väärinpäin🤔🙃
      Ikävä
      58
      704
    6. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      52
      573
    7. Mikä kaivatussasi

on niin erityistä?
      Ikävä
      32
      568
    8. Muiden vaikutus

Oletko antanut muiden vaikuttaa mielipiteisiisi, tunteisiini tai valintoihisi suhteessa kaivattuusi?
      Ikävä
      80
      526
    9. No tavallaan seuraava kohtaaminen on käänteentekevä

Koska sanon sulle että rakastan sua. On aika. Pösilö.
      Ikävä
      29
      494
    10. Miten J sitten tehdään se?

Varaanko kumin?
      Ikävä
      45
      487
    Aihe