Finnairin Caravelle 1966 ja ufo

Eräs saksalainen ufotutkija on kiinnostunut tapaukseta joka sattui joulukuussa vuonna 1966.
Helsingistä Ouluun matkalla olleesta koneesta nähtiin 3 sylinterinmuotoista kohdetta jotka ohittivat Caravellen vasemmalta ja vähän alemmalta suuntana sama suunta kuin Caravelle.
Sylinterien "saattajina" oli 20 palloa.
Samat ufot nähtiin toisesta Finnairin koneesta Bremenin yllä ja vielä kolmannesta Finnairin koneesta Maarianhaminan yllä.
Tahtoisin tietää missä kaikissa paikoissa on kerrottu tästä tapauksesta.

12

889

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alfons__Andro_

      Tapaus on selvitetty jo aikoja sitten.
      Sylinterin muotoiset kohteet olivat andromedalaisia kevyitä tiedustelualuksia tyyppiä And/.225

    • Ihmettelen.niin.kauhiast

      Börre teet itsestäsi naurettavan kun yrität ufokeskustelua täällä. Tällä palstalla ovat äänessä ainoastaan trollaajat. Eikö sinulla tosiaan ole enää muuta paikkaa kirjoitella.

      • minnesitten

        Mikä se paikka sitten voisi olla? Sutin foorumi oli joskus hyvä paikka mutta sieltä kaksi kanavakeijoa ajoi kaikki muut keskustelijat pois ja ei sinne kukaan täysipäinen halua enää mennä. Kansainväliset foorumit taitavat olla ainoa mahdollisuus?


      • luotettava_lentäjä

        Saattaa olla niin, että sellaista foorumia ei löydy.
        Jos alieenit haluaisivat olemassa olostaan tarkemmin kertoa, niin kyllä heidän
        tekniikkansa riittäisi vakuuttavan näytön esittämiseen.
        Vaan kun eivät halua, niin meidän on tyytyminen havaintoihin ufojen
        lentosuunnista ja -nopeuksista, ilman sen kummempaa tiedon saantia.

        Toinen vaihtoehto on sitten sadut ufocrasheista, peltokuvioista , karjansilvonnoista
        ja kanavointiviesteistä.
        Näin se menee !


      • Kyllä,kyllä keskustelen päivittäin monellakin kansainvälisellä ufofoorumilla.
        Sitä kautta tulee sitten usein kysymyksiä jotka liittyvät suomalaisiin tapauksiin,kuten nyt tämä Finnairin tapaus jota saksalainen ufotutkija tahtoo tutkia.
        Ihan viime päivinä olen myös tiiviisti jäljittänyt mitä on kirjoitettu/tutkittu tapauksesta joka tunnetaan nimellä Anni Lattu josta ”Kurkijokelainen”-lehti kirjoitti 1978 että Anni oli vuonna 1917 ilmeisesti kokenut jotakin joka erittäin paljon muistuttaa sieppausta.
        Havaitsin että suomalainen ufotutkija Maurits Hietaniemi oli tutkinut tapausta tuon artikkelin perusteella ja kirjoittanut asiasta SUT ry:n Neljännesvuosiraporttiin nro 2/1985 ja uudelleen Neljännesvuosiraporttiin nro 4/1985.
        Ilmeni että Mauritsilla on hallussaan paitsi tuon ”Kurkijokelaisen” alkuperäinen lehtijuttu myös valokuva Annista ja hänen kotitorpastaan.
        Kaikki tämä sen takia että eräs englantilainen ufotutkija on kiinnostunut tapauksesta ja tahtoi siitä lisätietoa.
        Ja Englannista puheenollen niin voin kertoa että ”pääsin” mukaan Fortean Times-lehden tuoreeseen joulukuun numeroon sen takia että olin raportoinut Inarin meteorista eurooppalaisille ufotutkijoille.
        Eli tällaista ufologista perustutkimusta.
        PS.Eräs suomalainen lähetti joku päivä sitten raportin MUFONille tapauksesta joka sattui Hyvinkäällä 25 vuotta sitten. Kolupojat näkivät valopallon lähietäisyydeltä ja vieläkin puissa näkyy jälkiä siitä.
        Otamme näytteet tuosta puusta ja katsotaan näkyykö niissä jotakin erikoista.
        Tällaista.


      • hienoakuulla
        B.Borg kirjoitti:

        Kyllä,kyllä keskustelen päivittäin monellakin kansainvälisellä ufofoorumilla.
        Sitä kautta tulee sitten usein kysymyksiä jotka liittyvät suomalaisiin tapauksiin,kuten nyt tämä Finnairin tapaus jota saksalainen ufotutkija tahtoo tutkia.
        Ihan viime päivinä olen myös tiiviisti jäljittänyt mitä on kirjoitettu/tutkittu tapauksesta joka tunnetaan nimellä Anni Lattu josta ”Kurkijokelainen”-lehti kirjoitti 1978 että Anni oli vuonna 1917 ilmeisesti kokenut jotakin joka erittäin paljon muistuttaa sieppausta.
        Havaitsin että suomalainen ufotutkija Maurits Hietaniemi oli tutkinut tapausta tuon artikkelin perusteella ja kirjoittanut asiasta SUT ry:n Neljännesvuosiraporttiin nro 2/1985 ja uudelleen Neljännesvuosiraporttiin nro 4/1985.
        Ilmeni että Mauritsilla on hallussaan paitsi tuon ”Kurkijokelaisen” alkuperäinen lehtijuttu myös valokuva Annista ja hänen kotitorpastaan.
        Kaikki tämä sen takia että eräs englantilainen ufotutkija on kiinnostunut tapauksesta ja tahtoi siitä lisätietoa.
        Ja Englannista puheenollen niin voin kertoa että ”pääsin” mukaan Fortean Times-lehden tuoreeseen joulukuun numeroon sen takia että olin raportoinut Inarin meteorista eurooppalaisille ufotutkijoille.
        Eli tällaista ufologista perustutkimusta.
        PS.Eräs suomalainen lähetti joku päivä sitten raportin MUFONille tapauksesta joka sattui Hyvinkäällä 25 vuotta sitten. Kolupojat näkivät valopallon lähietäisyydeltä ja vieläkin puissa näkyy jälkiä siitä.
        Otamme näytteet tuosta puusta ja katsotaan näkyykö niissä jotakin erikoista.
        Tällaista.

        Kun SUT ei ole lähtösi jälkeen ufotutkimusta harjoittanut, vaan siitä on tullut kanavakeijojen päiväkoti, niin on mukava kuulla että sinä vielä jaksat tehdä oikeaakin tutkimusta ilmeisesti nyt sitten MUFON:in joukoissa.


      • Niin,MUFON on nyt yksi kansainvälinen ufoyhdistys jossa olen mukana.Olen ollut MUFONin Suomen edustaja jo 10 vuotta ja tässä ominaisuudessa saan heti kopiot kaikista raporteista jotka Suomesta lähetetään MUFONille,tehtävänäni tutkia ne.
        MUFONissa toimii myös n.s. Star Team hälytysryhmä jonka tehtävänä on heti tutkia erityisen merkittävät raportit huolimatta siitä mistä maasta raportti on tullut.
        Oli minulle suuri kunnia kun viime vuonna minut kutsuttiin mukaan tähän ryhmään ja ensimmäinen tehtäväni tässä ryhmässä olikin Ruotsista.

        Ranskan valtion avaruushallitus CNES on jo vuosikymmeniä harrastanut virallista ufotutkimusta GEIPAN-jaostossaan.
        Vuonna 2014 CNES ryhtyi yhteistyöhön kansainvälisten ufotutkijoiden kanssa ja perusti sitä varten uuden CAIPAN-ryhmän johon minutkin kutsuttiin mukaan.
        CAIPANin työ ei kuitenkaan ole julkista,ainakaan tässä vaiheessa.
        Ja jo yli 10 vuotta olen ollut mukana eurooppalaisessa ufoyhdistyksesä joka pohtii lähinnä eurooppalaisia ufotapauksia.
        Jne.


      • Rooe
        B.Borg kirjoitti:

        Kyllä,kyllä keskustelen päivittäin monellakin kansainvälisellä ufofoorumilla.
        Sitä kautta tulee sitten usein kysymyksiä jotka liittyvät suomalaisiin tapauksiin,kuten nyt tämä Finnairin tapaus jota saksalainen ufotutkija tahtoo tutkia.
        Ihan viime päivinä olen myös tiiviisti jäljittänyt mitä on kirjoitettu/tutkittu tapauksesta joka tunnetaan nimellä Anni Lattu josta ”Kurkijokelainen”-lehti kirjoitti 1978 että Anni oli vuonna 1917 ilmeisesti kokenut jotakin joka erittäin paljon muistuttaa sieppausta.
        Havaitsin että suomalainen ufotutkija Maurits Hietaniemi oli tutkinut tapausta tuon artikkelin perusteella ja kirjoittanut asiasta SUT ry:n Neljännesvuosiraporttiin nro 2/1985 ja uudelleen Neljännesvuosiraporttiin nro 4/1985.
        Ilmeni että Mauritsilla on hallussaan paitsi tuon ”Kurkijokelaisen” alkuperäinen lehtijuttu myös valokuva Annista ja hänen kotitorpastaan.
        Kaikki tämä sen takia että eräs englantilainen ufotutkija on kiinnostunut tapauksesta ja tahtoi siitä lisätietoa.
        Ja Englannista puheenollen niin voin kertoa että ”pääsin” mukaan Fortean Times-lehden tuoreeseen joulukuun numeroon sen takia että olin raportoinut Inarin meteorista eurooppalaisille ufotutkijoille.
        Eli tällaista ufologista perustutkimusta.
        PS.Eräs suomalainen lähetti joku päivä sitten raportin MUFONille tapauksesta joka sattui Hyvinkäällä 25 vuotta sitten. Kolupojat näkivät valopallon lähietäisyydeltä ja vieläkin puissa näkyy jälkiä siitä.
        Otamme näytteet tuosta puusta ja katsotaan näkyykö niissä jotakin erikoista.
        Tällaista.

        Mitä ne viat siellä Hyvinkään puissa on? Kolhuja rungoissa, katkenneita ja kuolleita oksia vai mitä.
        Missä ja mikä taho näytteet tutkii?

        Kiinnostaa koska olen vastaavaa nähnyt.


    • Finnis-Eddy

      itkeekö vai nauraako, kun oli olemassa tuoilloin. pikkasen lisää vuosia ja laitto havainnon siihen aikaseen... tota, mikä olikiin sitten, havainnoista; ikinä tullu vastausta >Tai mitään Virraallista. Yo Pro shit

    • Anonyymi

      Milloin saadaan kunnollinen tarkka valokuva,tai video jostain ufosta.Näitä valopalloja ja tummia möhkäleitä kyllä riittää.

      • Anonyymi

        Löydät niitä heti kun alat etsimään niitä, lopetat päihteiden sekakäytön, laitat lahkon jäsenkirjan lukittuun laatikkoon ja luovut pelkotiloistasi.


    • Anonyymi

      Vuonna 1966 noissa oli kylläkin nelipyttysiä boksereita. Ei 3-sylinterisiä. Eikä vielä ollut Caravellea mallinimenä olemassakaan. Typ 2:n ensimmäistä sukupolvea nuo olivat vielä 60-luvun puolivälissä. Caravelle tuli vasta T3:een vuonna 1981 henkilökuljetin-version mallinimeksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1566
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      488
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      422
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe