Valtakunnassa tärkeitä asioita työstettävänä.
Kaks keissiä erityisesti jakaa kansaa. Maidon rasvaprosentti ja kaljan alkoholiprosentti. Niistä kaikilla mielipiteitä, keskustelut käy kuumina ja galluppeja väännetään, otsikoita piisaa.
Itelle kumpikin asia täysin yhdentekeviä. En juo maitoa, enkä välitä neloskaljasta. Asioissa tietenkin monenlaisia näkökohtia, nekin samanlaisia, terveysvaikutukset, verot, maanviljelytalouden-, jatkojalostamojen asiat, jne.
Mutta kun mun mielestä pääsyy noihinkin kärhämöihin on vaan vallan käyttämisen näyttäminen, politiikan sisäiset taistelut. Osa jengistä kannattaa ihmisten valinnanvapauden sallimista, osa vastustaa. Vääntöä käydään enenpi siitä, onko suomessa pohjoiskorea.tyyppinen komentoyhteiskunta, vaiko demokratia, missä ihminen itekkin voi tehdä valintoja.
Siis kaljan prosenteistakin tehty "omantunnon kysymys" eduskunnassa. Ja maito puolestaan vaikuttaa koulujen valtiontukiin. Aika vahvaa meininkiä, olemattomista ongelmista. Vähän niinkuin ihmii, miten noit heebot junailee oikeesti isompia ongelmia ja kiistoja. Kolikkoa heittämälläkö? Kun ei tunnu maakuntauudistus, kiky, ei sote olevan mitään "omantunnon kysymyksiä". Höh.
=DW=
Paljonko laitetaan?
19
335
Vastaukset 19
- flegmaatti
Olen päissäni kuvitellut, että syynä A% vellomiseen on se, että kansalaisten mielenkiinto suunnataan heidän ymmärrettävissä oleviin asioihin valitsemiemme vallanpitäjien saaadessa saman aikaisesti junailla vähin äänin heille tärkeät asiat päätökseen.
Sotea ne eivät ole pystyneet piilottamaan.
Mk aikaan, valtion velkaantuessa 5:n miljardin mk:n viikkovauhtia, eduskunta riiteli 2 viikkoa pilkkiluvista!- Taikuritässä
Minä taas haluaisin, että tutkittaisiin, onko voi voita. On useampia meijereitä, joista kauppoihin toimitetaan voit.
Koostumukset voidi pistokokein joskus testata. flegmaatti,
Kirjoitit juuri niin, kuin minäkin ajattelin. Lisään vain, että media vielä avittaa tuota ihmisten mielenkiinnon siirtämistä vähemmän tärkeisiin asioihin.
Minulla ei ole kummastakaan mitään jämähtänyttä mielipidettä, kun en niitä juo.
Maitoon voi lisätä vettä ja kalja nyt hanakalle janoiselle menee oli prossa mikä tahansa.
Mutta maataloustuet heti pois, varsinkin eläkeläisviljelijöiltä, se olisi ensiarvoisen tärkeää.- HyväOnKortilla
En juo olutta ja maidon haluaisin homogenoimattomana ja rasvattomana, vaan tuntuu olevan kovin harvassa kaupat jossa sitä on tarjolla. No ostan sitten homogenoimattoman kevytmaidon ja jatkan sitä vedellä, sekin parempaa kuin mikä tahansa homogenoitu maito. Miksiköhän ei Valion valikoimissa ole lainkaan homogenoimatonta maitoa?
"HyväOnKortilla"
Arvoisa typerys.
Homogenointi tarkoittaa rasva-molekyylien tasa-arvoistamista.
Eli että yhdenkään molekyylin kallo ei saa nousta toista korkeammalle.
Vaikka sitten olisi kuinkakin paljon arvokkaanpi kuin tavis-molekyylit.
Ymmärrettävästi siis rasvaton Maito on vieläkin enemmän luuseri kuin tavikset.
H.- kannattakokeilla
Valion luomumaidot ovat myös homogenoimattomia,
vaikka purkissa ei mainintaa olisikaan.
Meillä molempien poikien lapset, heidän isänsä,
sekä muutama ystäväni eivät voi juoda homogenoitua, siitä tiedän.
Varmaan aika monella voisi vatsavaivat helpottaa jos vaihtaisivat luomuun.
Ihmeen vähän asiasta kerrotaan mediassa,
varmaan on kyse jostain elintarviketeollisuuden hyödystä taas. kannattakokeilla kirjoitti:
Valion luomumaidot ovat myös homogenoimattomia,
vaikka purkissa ei mainintaa olisikaan.
Meillä molempien poikien lapset, heidän isänsä,
sekä muutama ystäväni eivät voi juoda homogenoitua, siitä tiedän.
Varmaan aika monella voisi vatsavaivat helpottaa jos vaihtaisivat luomuun.
Ihmeen vähän asiasta kerrotaan mediassa,
varmaan on kyse jostain elintarviketeollisuuden hyödystä taas.Kaikki luomumaidot ovat homogenoimattomia.
- mimmimum-..mi
Muistui mieleeni makeisvero...jota silloin muutama vuosi sitten alettiin perimään....sitten se poistui 2017 alussa....laskivatko makeisten hinnat...no eivät ja jos vähän laskivat ....niin pakkauksen kokoa vähennettiin muutamalla grammalla....Nyt häärätään sokeriveron kimpussa...koskisi vähän laajempaa tuoteryhmää....Kuka mitäkin pitää tärkeänä...minun mielestäni olisi paljon tärkeämipäkin.
- tavoitteita
Mitä tärkeämpiä esimerkiksi?
- pylly-piiloon-
Oluen alkoholiprosentteja ei haluta lisätä ruokakaupoissa siksi, kun nykyvanhemmat eivät uskalla puuttua nuorison tekemisiin. Ajattelevat asian niin, että jos ei ole myytävänä vahvempia, niin ei tarvitse itse kaitsia omia jälkeläisiään päihteettömyyteen. Siirtävät ikään kuin nuorison kasvattamisen lakiin säädetyksi, ja näin välttävät kasvatusvelvollisuuden. Tupakat jo saatiin piiloon, nyt on vuorossa olut. Mitä piilotetaan seuraavaksi?
- ei-kieltolaki-enää
pylly-piiloon, taitaa olla sinulla noista päättäjistä?
"Oluen alkoholiprosentteja ei haluta lisätä ruokakaupoissa siksi, kun nykyvanhemmat eivät uskalla puuttua nuorison tekemisiin. Ajattelevat asian niin, että jos ei ole myytävänä j.n.e."
Onko siellä nämä "nykyvanhemmat" päättäjinä, jotka eivät halua puuttua lapsiensa tekemisin?
Itse kyllä kiinittäisin enempi huomiota huumeriippuvuuteen ja niiden käyttöön, koska se on lisääntynyt huomattavasti sen helpon saatavuuden vuoksi. Kotikasvatuksiakin on löydetty useita ja ilmeisesti tämä "juopumuksen" tunne on erilainen, kuin jollain "keppanakolmosella" tai "nelosella"?
Maito ei ole minulle nykyisin ongelma, koska haen laatikoitaan sitä Lidlistä ja sen on Milbonan UHT 1,5% ja säilyy kauan. Oluen % on saman tekevää, koska haen Alkosta Jallua ja juon sen plandrinkina.
Noihin rajoituksiin, kuka saa juoda mitä ja minkä vahvuisina, niin minulla on kielteinen kanta niiden säännöstelemiseen, koska haluan, että ihmisillä on vapaa valinta, millä haluaa elämänsä pilata. - ö-Öö
Kiintoisa näkökohta.
Tarkoitan huumeasiaa. Siitä tulee vielä joskus oikeasti iso kaplakka. Siis iso asiana, että iso mediassa, keskusteluissa. Suomessa nyt kieltolaki huumeisiin. Noh, aikanaan ei ollut siitä oli ongelmansa. Iteasiassa suomessa kai oli maapallon pahin huumeongelma ennen sotia, heroiinia määrättiin päänsärkyynkin. Sodissa puolet suomen miehistä tuli pervitiiniriippuvaisiksi. Lakeja kiristettiin, ihmiset alkoi dokaan.
Nykytilanne, ihmoiset käyttää huumeita ja dokaa. Käytännön ero, dokaaminen laillista, pössyttely ei. Dokaaminen vähenee, huumeet lisääntyy.
Alkoholi on kontrollissa, saadaan verotulojakin. Huumeet rikollishommeleita, pimeää pisnestä. Tsadissa voi olla hankala löytää pimeää pulloa, mitä tahansa kemikaalia kyllä varmasti löutyy helpolla.
Jotta kemikaalit saadaan kontrolliin, pitää kieltolaki poistaa. Rikollisuus vähenee, verotulot kasvavat. Mä en ota kantaa muihin asioihin, aina vois alkaa saivarteleen yksityiskohdista. Kyseessä kuitenkin ns. "iso asia". Noh, ton selkkauksen alkamiseen menee vielä aikaa, väistämätön kuitenkin.
Mainiten, toinen iso kaplakka tulee sinkkutalouksista. Suurin väestöryhmä, jonka asioita ei aja kukaan. Eläkelisistä ja lapsista kandee puhua vaaleissa, niillä saa aina ääniä. Sinkkujen asioita ei kukaan oikein uskalla ajaa, vaikka suurin äänestäjäryhmäkin. Se puolue, joka uskaltaa ekana alkaa ajamaan sinkkujen oikeuksia, se tulee olemaan suuri menestyjä.
Mua ninkuin kiinnostaa, mitä hiton otsikkoaiheita noitten asioitten peittämiseksi tullaan vääntämään "omantunnon kysymyksiksi". Jokin jalankulkijan kypäräpakko, tahi kadulle sylkeminenkö?
=DW= - Taikuritässä
Voi tulla pian aika, että jokin alue rajataan narkeille. Köpiksessä on vanha kirkko ja sen rajattu ympäristö. Vahingossa lähdettiin kävelemään tuota kirkon edessä olevaa katua. Rupesin katsomaan ihmisiä. Hirveitä zompeja tiloissaan. Katuun tuli jarrutusjäljet kengistä. Äkkiä vege.
Damissa sama juttu. Ihmisiä niin syvällä: kuolema katsoi silmistä.
Hirvitti.
Miten Suomessa tullaan järjestämään asia: saarelle kiitos.
Kuka yksityinen vuokraa käyttäjille asunnon? Tietämättään.
Miten sossu ohjaa ko. nistit asukkaiksi. Toki tarvitsevat asunnon ja
ruokaa, mutta mutta. En haluaisi asua naapurissa. Taikuritässä kirjoitti:
Voi tulla pian aika, että jokin alue rajataan narkeille. Köpiksessä on vanha kirkko ja sen rajattu ympäristö. Vahingossa lähdettiin kävelemään tuota kirkon edessä olevaa katua. Rupesin katsomaan ihmisiä. Hirveitä zompeja tiloissaan. Katuun tuli jarrutusjäljet kengistä. Äkkiä vege.
Damissa sama juttu. Ihmisiä niin syvällä: kuolema katsoi silmistä.
Hirvitti.
Miten Suomessa tullaan järjestämään asia: saarelle kiitos.
Kuka yksityinen vuokraa käyttäjille asunnon? Tietämättään.
Miten sossu ohjaa ko. nistit asukkaiksi. Toki tarvitsevat asunnon ja
ruokaa, mutta mutta. En haluaisi asua naapurissa.Jaa, että Seilin saari taas käyttöön.
Kaunis saarihan se ja puukirkkokin.- Taikuritässä
Luin Wikistä.
No huhhuh.
Melkoinen historia saarella.
Nyt sekin sanonta "olla seilissä" valkeni, vaikka mitä sillä teen.
Seilata. Taikuritässä kirjoitti:
Luin Wikistä.
No huhhuh.
Melkoinen historia saarella.
Nyt sekin sanonta "olla seilissä" valkeni, vaikka mitä sillä teen.
Seilata.Työporukan kanssa joskus kävimme siellä, tiesin kyllä paikan jo entuudestaan.
Oli antoisa reissu ja ilmakin suosi.
Meitä kuljetti merentutkimusalus Aranda.
Aikuinen ihminen ei tarvitse maitoa, eikä lapsi kaljaa. Vanhus ei kumpaakaan, ei maitoa, eikä kaljaa.
Joten ihmisen kehityskaaren huomioiden on alkoholilta suojelu nykylaein ihan riittävänä.- teretule
Voi on kallista. Viina on aina halpaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei3361110Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.3971083- 102905
- 82817
- 78782
- 82746
- 50675
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui39670- 37666
- 45661