Painopeitto

täkkineula

Onko kokemuksia?
Ennen vanhaan oli vain painopeittoja, käsinkin tikattuja, jotain puuvillaa sisällä, olisko ollut samaa kuin plokkipatjoissa.
Tykkäsin nukkua painavan peiton alla pitkään aikuisiällä, ihmettelin kun jotkut nukkui pelkkä lakana peittona.
Nyt se on sitten huomattu hyväksi laitoksissa vanhuksille.
Maalla sodan jälkeen kulki täkin tekijöitä talosta taloon, tekivät painavia ja lämpimiä täkkejä.
Jos olet huono uninen, hommaa painopeitto!

62

5148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maissiiii

Tällä huonounisella vanhuksella onkin jo painopeitto.
      Tosin nykymateriaaleista valmistettuna.
      Talvipeitoksi sitä tavallisesti kutsun
      hyvin sen alla nukuttaa,

• En tykkää painavasta peitosta. Ostan aina hyvälaatuisen lämpimän kevyen peiton. Kai niiden taytteenä jotain keinokuitua on koska ovat niin kevyitä, kun peittoon kääriytyy ei kylmä yllätä.
      Minulla on aitassa vanhan ajan kiiltäviä paksuja ja painavia peittoja, en osaisi enää nukkua niillä. Pitääkin katsoa onko hiiret tehneet tuhojaan, olen pessyt niitä, kuivattaminen vie kauan. Jos ovat kunnossa voisi antaa jollekin tai sitten laittaa pois jos näyttävät huonoilta.

• Untuvapeitto voisi myös olla mukava: lämmin ja kevyt.
        Houkuttaisiko turkiksesta tehty peitto? Lampaan nahkaa turkiksineen?
        Muistan, että lapsuusvuosinani meillä oli kotona sellainen tai sellaisia muotoon leikatuista turkispaloista valmistettuja.

• optimisti-orvokki kirjoitti:

Untuvapeitto voisi myös olla mukava: lämmin ja kevyt.
        Houkuttaisiko turkiksesta tehty peitto? Lampaan nahkaa turkiksineen?
        Muistan, että lapsuusvuosinani meillä oli kotona sellainen tai sellaisia muotoon leikatuista turkispaloista valmistettuja.

Lapsena nukuttiin kesät aitassa vällyjen alla. En usko että enää osisin nukkua vällyissä. Kuumalla ilmalla ei vällyjä tarvittu, nukuimme aitassa pitkälle syksyyn.

• Valitettavasti täytän vasta 68v.
      Joten minulla ei ole kokemusta 70/80 peitoista.
      En ole myöskään kiinnostunut 80-luvun diskoista.
      Olenhan 60-luvun Jimi Hendrix-hippi.
      Kuulun fiksuun suku-polveen, jota ei hilipati-diskoilu kiinostanut koskaan.
      Katselin kyllä sen itsarin tehneet tyttösen tissejä mielelläni.
      Sen jolla oli se sukkula.

H.

• Olihan-silläkin-rinnat

Heh heh, olet jäänyt jälkeen myös muistisi osalta, ja sitä en osaa pahoitella.
        Kikka kuoli osittaiseen alkoholismiin ja virhearvioon lääkkeiden ja alkoholin yhteensopivuudesta.
        Kuolinsyy oli sydän petti, sydänkohtaus.

Voidaan puhua tietysti hitaasta itsemurhasta. Mutta silloinhan sitä tekevät kaikki. Kuka juo, kuka tupakoi, kuka syö itsensä kuoliaaksi.
        Ennenaikaista hautaa ei ole. On vain sopiva aika, kullekin osuva kohdalle.

• Kyllä kaksi vuotta seitsenkymppisiin onkin pitkä aika, siinä taitaa olla kokonainen sukupolvi välissä?
      Kieltämättä tuntuu kivemmalta kun numerot alkavat kutosella kuin seiskalla. Kun ikä ei valitettavasti ole vain numeroita vaikka moni niin mielellään uskoo.
      Luin eilen jostain että miehet ovat turhamaisempia ikänsä ja ulkonäkönsä suhteen kuin naiset, olen aina kuvitellut asian olevan päinvastoin.

• "mielikki.mummo"

Minulla on ollut monta kuvaa itsestäni profiilissani.
        Haukkuja en ole pahemmin saanut.
        -
        Silti en koskaan tule kirjoittelemaan nuorenpien palstalle.
        Näyttelemään jotenkin.
        Minulta saa kyllä tulla kysymään.

H.

• sisältäkaunis
        hunksz kirjoitti:

"mielikki.mummo"

-
        Näyttelemään jotenkin.

H.

Se, ettet ole saanut ulkonäöstäsi haukkuja, johtuu pelkästään hienotunteisuudestamme. Sinun suuhusi kun istuu hyvin lause:

"Hyveistäni vain kauneuteni voittaa vaatimattomuuteni!"

• Minusta kolminumeroinen luku kuulostaa tosi hyvältä ja ihailen kaikkia, jotka ovat aktiivisina ja toimintakykyisinä sellaisen saavuttaneet.

• O-Orvokki
        hunksz kirjoitti:

"mielikki.mummo"

-
        Näyttelemään jotenkin.

H.

Mitä kummia ne ”nuorenpiet” ovat?

• optimisti-orvokki kirjoitti:

Minusta kolminumeroinen luku kuulostaa tosi hyvältä ja ihailen kaikkia, jotka ovat aktiivisina ja toimintakykyisinä sellaisen saavuttaneet.

Olen elätellyt toiveita kolminumeroisiin pääsemisestä. Suvussa on hyvin vanhoja naisia, ukkini sisko 104v. Yli 90v on useita, äiti eli "vain" 94-vuotiaaksi.

• Jo vuosia sitten, kun vielä olin työelämässä, oli erittäin huonounisille koekäytössä erikoisvalmisteiten painava peite.
      Auttoikin joillekin, ei kuitenkaan tullut yleiseen käyttöön silloin.
      Liekö asialla joku uusi tuleminen.
      Itse käytän enimmäkseen pussilakanaa ja vieressä kevyt ohut täkki, jonka otan tarvittaessa päälle.

• uiew

Porin Villa ja Peite valmistaa puuvillatäytteisiä ja villaisiakin.

• Silkkitäkki.ja.paksu

Uskon peiton painoon. Peiton paino rauhoittaa. Harmi, että heitin roskiin vanhat toppeella täytety silkkitäkit. Luulin uusien korvaavan, paskat...
      Valvon viikossa yön tai pari, siis huono-uninen. Tiedän kyllä että se johtuu epäsäännöllisestä elämästä, joka taas minulle on säännöllinen. Syön kun on nälkä, nukun kun nukuttaa, jos ei just silloin ole velvoitteita. Niitä noudatan ja silloin oman elimistön aikataulu menee pieleen.
      Mutta kun kumppani pitää kättänsä päälläni, silittää tai ei, silloin rauhoitun.

• Konstit-löytyy-heti

Tilaa jostakin vanhanajan Esso tai muu huoltoasema trasselia. 5 - 10 kiloa. Sitten vain etsit sopivaa kangasta ja alat tikata (tai tikkauttaa) täkkiä itsellesi. Wot alkaa uni kaatumaan päälle.

Itselleni ajattelin teettää lyijytäkin. Kun on sitä kaikenlaista säteilyä ilmassa. Puhelinkin piippaa ja se ei ole lirkku.

Itse olen niin sähköinen, että piippaan itsekseni.

• piippaussakset
        Konstit-löytyy-heti kirjoitti:

Tilaa jostakin vanhanajan Esso tai muu huoltoasema trasselia. 5 - 10 kiloa. Sitten vain etsit sopivaa kangasta ja alat tikata (tai tikkauttaa) täkkiä itsellesi. Wot alkaa uni kaatumaan päälle.

Itselleni ajattelin teettää lyijytäkin. Kun on sitä kaikenlaista säteilyä ilmassa. Puhelinkin piippaa ja se ei ole lirkku.

Itse olen niin sähköinen, että piippaan itsekseni.

Jollet ole kalju toimii hiuksesi pölyhuiskana hyvin. Ekologinenkin.

• Tykkään painavasta peitosta, ja siksipä minulla onkin 2-3 peitettä päällekkäin, täkkejä siis. Hyvin nukuttaa eikä palele

• Hyvänukkumaan-kin

Ja sitten olet niiin hikinen että kun peitto vähän vilahtaa pois päältä, niin vilu kapajaa kyljissä. Normipeitto ja makuuhuoneen pitää olla viileä, jotta unet ovat hyvät.

• Enkähän itse tiedä paremmin mikä minulle on paras

• Etvälttämättä

Noin sanovat kaikki mammat jotka hiki pinnassa vällyjensä alla köllivät.

• Normi peitto ja makuuhuoneen tulee olla viileä on yleisohje, piste.

• Olisikohan niin, että paksu, painava peitto tuntuu mukavalta, jos huoneilma on kylmää. Tuntuu hyvältä kääriytyä peittoon, lämmetä ja nukahtaa.

Itse saatan nukkua pussilakanan sisällä olevan kevyen peiton alla välillä alastomanakin. Jalat ja käsivarret voivat olla paljaana peiton ulkopuolleakin.
      Kun lämpötila on sopiva, kevyt peitto riittää, eikä ehkä välttämättä tarvita sitäkään.

Välilä nukun matkoilla silkkisessä makuupussissa, jossa ei ole mitään muuta kuin yksinkertainen silkkipussi. On helppo ja mukava kuljettaa mukana, eikä vie paljon tilaa.

Ymmärrän, että painopeitto voi olla hyvä monessakin tapauksessa. Sellaisen voisin minäkin ottaa mielelläni päälle, jos palelisin kuumeisena vuoteessa.
      Jos nukkuisin hyvin viileässä huoneessa, voisin myös mielelläni ottaa painopeiton, paksumman tai ehkä untuvamakuupussin käyttöön.

• Ihana.painava.täkki

Mulla oli nuorena ruudullinen tikattu täkki jossa oli pumpulitäyte. Se oli aivan ihana! Nukuin sillä kesät ja talvet ja sanoin aina kaikille että tykkään nukkuessa kun on painoa päällä. Täkki jäi sitten lapsuudenkotiin kun menin naimisiinja alettiin käyttää samanlaisia häälahjaksi saatuja vilttejä. Nykyään käytän keinokuidulla täytettyä täkkiä ja vielä tikattua päiväpeittoa sen päällä.

• En osaa kesälläkään nukkua pelkällä pussilakanalla. Ostin Ikeasta ohuen melkein paperisen peitteen kesäpeitoksi pussilakanan sisään.

• Älyttömän kalliita ovat nuo painopeitot, en raaskisi ostaa, voihan sitä laittaa useamman peiton ja heittää vielä pari paksua huopaa siihen päälle. Kyllä on painoa.

• Katsoin nouta tee se itse-painopeiton teko-ohjeiita, ja olen samaa mieltä kanssasi. Jokaisen peiton voi pestä, mikä hygienian kannalta on tärkeää

• yksirekisteröitynyt_ kirjoitti:

Katsoin nouta tee se itse-painopeiton teko-ohjeiita, ja olen samaa mieltä kanssasi. Jokaisen peiton voi pestä, mikä hygienian kannalta on tärkeää

Painavin peitto oli jossain firmassa 15 kiloinen, sehän pitäisi viedä pesulaan pestäväksi.

• Niin pitäisi. Hyviä ideoita nuorilla laittaa makaronia, hiekkaa jne painoiksi.

• Kaikkea-täytteeksi
        yksirekisteröitynyt_ kirjoitti:

Niin pitäisi. Hyviä ideoita nuorilla laittaa makaronia, hiekkaa jne painoiksi.

Eikä unohtaa herneitä ja ranskan perunia. Ja mausteet.

• Vanhakalkkuna

Kuivia herneitä ovat myös käyttäneet painoina. Ranskanperunat eivät sovellu, mätänevät pian, että älä edes kokeile

• Ancelina kirjoitti:

Painavin peitto oli jossain firmassa 15 kiloinen, sehän pitäisi viedä pesulaan pestäväksi.

Se on varmaan ollut painavin, mitä omaan käyttöön myydään.

Psyykessä niillä on vielä painavampia peittoja masennuksen ja angstin hoitoon.
        Ne on sellaisia, joita hoitajatkaan eivät saa kantaa ja nostella. Kärräävät niitä potilaille sellaisen nostettavan lavan päällä, mistä se sitten vyörytetään sänkyyn.

• Tellukka kirjoitti:

Se on varmaan ollut painavin, mitä omaan käyttöön myydään.

Psyykessä niillä on vielä painavampia peittoja masennuksen ja angstin hoitoon.
        Ne on sellaisia, joita hoitajatkaan eivät saa kantaa ja nostella. Kärräävät niitä potilaille sellaisen nostettavan lavan päällä, mistä se sitten vyörytetään sänkyyn.

Muistelen, että se peitto, mikä hamassa kaukaisuudessa oli koekäytössä, oli sellainen, että, kun sitä tunnusteli, oli kun olisi ollut rakeita sisällä. Se muotoutui alla olevan ihmisen mukaan.

• Anonyymi
        yksirekisteröitynyt_ kirjoitti:

Katsoin nouta tee se itse-painopeiton teko-ohjeiita, ja olen samaa mieltä kanssasi. Jokaisen peiton voi pestä, mikä hygienian kannalta on tärkeää

Hei Miten löytyy ohjeita painopeittoon? Häätyy tehä ite kans.Kiitos jos saan vinkkiä.

• Heikunkeikku

Jaha ja joo, on silmäni mulla kaiketi kädessä.
      Minä oon huomannut tämän aloituksen, mutta olen lukenut otsikon väärin.
      Kun yhen kerran väärin jonkun lukee, niin on vaikeaa sitten huomata omaa virhelukuaan.

Olen ilmeisesti tänää ihmeellisen terävällä tuulella, kun yhtäkkiä huomasin, että hitto vie, siinähän lukeekin "Painopeitto" eikä suinkaan "Panopeitto". Siksi äidyin aloituksen avaamaan.
      Panopeitto-otsikko vei ajatukset aivan toisaalle, mutta nyt alko aivot finkkuleeraamaan.

En ole kuullut painopeitosta.
      Saaressa on pari tosi raskasta vanhanaikaista täkkiä. Oi ovat niin ihania.
      Täkki saa mielestäni painaa sen verran, että tuntee, että nyt olen peitelty.
      Koskaan en nuku pelkällä pussilakanalla, niinkuin moni tekee kesällä.

Tykkään nukkua viileässä ja on ihana käpertyä peittojen sisälle lämpykomuun.

• "Heikunkeikku"

Sinun piti siis "avata" aloituksesi typerä, lapsellinen vitsi.
        Noin paljonko alkoi huomaamattomuus harmittamaan?
        Tajuatko minkä-laiseksi tuolla teolla kuvasit itsesi?

H.

• Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

"Heikunkeikku"

Sinun piti siis "avata" aloituksesi typerä, lapsellinen vitsi.
        Noin paljonko alkoi huomaamattomuus harmittamaan?
        Tajuatko minkä-laiseksi tuolla teolla kuvasit itsesi?

H.

Nyt putosin lujaa alas.
        Minä en näköjään olekaan terävällä tuulella tai en ainakaan tarpeeksi,
        koska en nyt ymmärrä ollenkaan kommenttiasi.

Jos tahdot selittää hieman selvemmin, niin toki se kelpaisi.
        Jos et tahdo, niin sekin kelpaa.

• Minuapa rupesi mahdottomasti naurattamaan tuo Sinun ´´panopeittosi,´´ joskus tulee luettua ihan hulluja lehdistäkin.
        Etkös Sinä Heikku ole antanut Hunkille huomiota, kun noin äityi ärhentelemään.

• Heikunkeikku
        eppu2 kirjoitti:

Minuapa rupesi mahdottomasti naurattamaan tuo Sinun ´´panopeittosi,´´ joskus tulee luettua ihan hulluja lehdistäkin.
        Etkös Sinä Heikku ole antanut Hunkille huomiota, kun noin äityi ärhentelemään.

Iltaa eppulainen:)
        Ihan ensteks tahdon mainita, että kun yhdeksältä kotiuduin töistä, niin sain nakata "repun" nurkkaan ja tokaista, että NYT alkoi joululoma.
        Joululomalainen se täällä nyt vastailee:)

En ollenkaan ymmärtänyt tuon miehen kommenttia. Yritin, tietysti ja kovaa, vaan ei onnistunut.

Tämän tästä luen jostakin jonkun otsikon väärin ja usein en saa edes tietää, että meni mönkään, mutta JOS sitten huomaankin erheeni, niin on siinä naurussa pitelemistä.

Pitäisiköhän ruveta huomioimaan herra hoo paremmin.
        En tiiä. Hän on vähän jotenkin, miten sen sanoisin, jotenkin töykeä minulle.
        Jopa vähättelevä. On tunne, että hän ei ajattele, että "onpa toi miun maun mukkanen", ei ei, melkeen niin, että "eipä oo mukkaanen tyyppi ollenkaan".

On se joskus sanonut jotakin positiivista, mutta en muista mitä, koska siitä on aivan Älyt-tö-män pitkä aika.

• Heikunkeikku kirjoitti:

Iltaa eppulainen:)
        Ihan ensteks tahdon mainita, että kun yhdeksältä kotiuduin töistä, niin sain nakata "repun" nurkkaan ja tokaista, että NYT alkoi joululoma.
        Joululomalainen se täällä nyt vastailee:)

En ollenkaan ymmärtänyt tuon miehen kommenttia. Yritin, tietysti ja kovaa, vaan ei onnistunut.

Tämän tästä luen jostakin jonkun otsikon väärin ja usein en saa edes tietää, että meni mönkään, mutta JOS sitten huomaankin erheeni, niin on siinä naurussa pitelemistä.

Pitäisiköhän ruveta huomioimaan herra hoo paremmin.
        En tiiä. Hän on vähän jotenkin, miten sen sanoisin, jotenkin töykeä minulle.
        Jopa vähättelevä. On tunne, että hän ei ajattele, että "onpa toi miun maun mukkanen", ei ei, melkeen niin, että "eipä oo mukkaanen tyyppi ollenkaan".

On se joskus sanonut jotakin positiivista, mutta en muista mitä, koska siitä on aivan Älyt-tö-män pitkä aika.

Oikein hyvää joululomaa Sinulle Heikku, itse tässä nykyään on aina niinkuin lomalla.
        Tiistaina tuota lunta tuli, on se heti paljon valoisampaa.
        Onneksi kohta on jo talvipäivän seisaus.
        Vähän vaikea kirjoittaa, kun kissa tuli säärien väliin makaamaan, sääret ovat jalkatuolilla. Kone pikkutuolilla vieressä.

• Heikunkeikku
        eppu2 kirjoitti:

Oikein hyvää joululomaa Sinulle Heikku, itse tässä nykyään on aina niinkuin lomalla.
        Tiistaina tuota lunta tuli, on se heti paljon valoisampaa.
        Onneksi kohta on jo talvipäivän seisaus.
        Vähän vaikea kirjoittaa, kun kissa tuli säärien väliin makaamaan, sääret ovat jalkatuolilla. Kone pikkutuolilla vieressä.

Kiitos joululoman toivotuksesta. On ollut vähän raskas syksy ja siksi tuntuu nyt erityisen ihanalta, kun loma alkoi. Pääsen suunnittelemaan tuota joulua, joka kolkuttelee sielä täälä. Lahjatkin, melkein kaikki, on vielä hankkimatta. Kyllä se tästä, jahka pääsen vauhtiin. Ei siinä kauaa nokka tuhise, kun lahjat on ostettu.

Voin kyllä kuvitella kissasi säärien välissä. Osaavat valita sopivan paikan, saadakseen huomiota.
        Mun kissini on nyt tuossa. Tuossa 20 sentin päässä vasemmalla. Tietokonepöydän päällä.
        Annoin sille vähän aikaa sitten tuc-keksin, paprika tucin. Ajoi asiaansa niin pontevasti, että ymmärsin oitis, että nyt tarttis saada keksin.

• Heikunkeikku kirjoitti:

Kiitos joululoman toivotuksesta. On ollut vähän raskas syksy ja siksi tuntuu nyt erityisen ihanalta, kun loma alkoi. Pääsen suunnittelemaan tuota joulua, joka kolkuttelee sielä täälä. Lahjatkin, melkein kaikki, on vielä hankkimatta. Kyllä se tästä, jahka pääsen vauhtiin. Ei siinä kauaa nokka tuhise, kun lahjat on ostettu.

Voin kyllä kuvitella kissasi säärien välissä. Osaavat valita sopivan paikan, saadakseen huomiota.
        Mun kissini on nyt tuossa. Tuossa 20 sentin päässä vasemmalla. Tietokonepöydän päällä.
        Annoin sille vähän aikaa sitten tuc-keksin, paprika tucin. Ajoi asiaansa niin pontevasti, että ymmärsin oitis, että nyt tarttis saada keksin.

En keksi, kuka näitä vanhoja aloituksia tänne nostaa. En edes huomannut, että kyse vuoden vanhasta aloituksesta, kun en alvariinsa täällä hilppaa. Nauratti kuitenkin tuo haksahduksesi, koska itsekin sen silmmittelin vähän samanlaiseksi. Tuli mieleeni iki-ihana elokuva nimeltään Odottamaton ehdotus, naistähtenä Sandra Bullock. Olen nähnyt leffan kahdesti, ja aion hankkia sen DVD:nä itselleni, koska se saa oikeasti aina hyvälle tuulelle. Siinä isoäiti tuo "nuorelle parille" lapsentekopeiton. Joten se tuli aloituksesta mieleeni. Kiitos sinulle taas kerran hymyistä. :-))

• Minäkään en muuten osaa nukkua pelkän pussilakanan alla. Olli aikamoista taiteilua tänne tulemisemme aikoihin, kun panin kesätäkin pussilakanan sisään, yölläkin oli lämmintä 30, joten aikamoista viuhketta kävi makkarissa, "peitto pois, peitto päälle... jne"
        Nyt onneksi mittari näyttää sisällä vain 25, joten yö sujunee ihan hyvin.

• Viilennä

Liian lämmintä ainakin makuuhuoneeseen. Kuumassa ja kosteassa vuoteessa muhii vaikka mitä ei niin mukavaa näkymätöntä eliötä.

• Saga.Kabinetti

Jonkinlaisia painopeittoja käytetään levottomien lasten rauhoittumiseen nukahtamista varten.

Itse tykkään painavammasta peitosta. Nukun kyljellään ja myttään osan peitosta polvien väliin.
      Tyynykin pitää olla kovahko eikä pehmeä. Samoin patjakin. Lakanat pehmeää puuvillaa.

• Taikuritässä

Kevyt peite on mulla. Mutta joskus jos on viluinen olo, jätän päiväpeitteen taiteltuna puoleen väiin tai villafiltin. Unisukat, villaiset täytyy olla. Muuten jalat voivat kesken unien krampata. Siinä sitten hypin ja tanssin.
        Mua pauratti nuo tee-se-itse-panopeitto-ohjeet.
        Tyynyjä mulla voi olla neljä, varsinkin jos luen illalla. Niitä sitten keräilen aamulla asemiin.

• En varmaan pystyisi nukkumaan painopeiton alla. Tulisi sellainen vangittu vapaudenriistotunne.
      Minusta peiton on oltava kevyt, mutta sopivan lämmin. Sellainen, jota ei tunnu olevankaan, mutta joka peittää silleen, ettei pääse tuulemaan raollaan olevasta ikkunasta suoraan pyllyyn

• autuus

Paras on untuvapeitto ja ikääntyvälle vielä lisäksi toinen untuvainen jalkopäähän poikittain.

• kiloja

Nyt saa aika sopivasti painavia peittoja Kärkkäiseltä. Itse tilasin 10 kg peiton ja se maksoi 119,90e Ei siis tarvi maksaa satoja euroja niistä.

• Säännöllisesti

Itse tykkään kevyistä.
        Juuri tänään tilasin 2 untuvaa ja 2 lämmin peittoa, onpahan varalle ja vieras varaakin. Useita saturoita maksoivat.
        Muutenkin uudistan kulutus elämääni, aika vaihtaa. Onhan nuo entiset parisen vuotta vanhoja.
        Sitä paitti miten sellaisen painopeiton alta pääsee pois?

• Kärkkis-sivuilta

"kiloja"...

- Kilosi ja hintasi heittelehtivät? Keskittymishäiriöt ovat sangen yleisiä.

"Terapeuttinen ja rauhoittava
        Helpottaa unensaantia
        Luo turvallisuudentunnetta
        Lämmin

Paino 6,5 kg (!!!)

Täyte Polyfill-materiaalia
        Päällinen pehmeää puuvillaa
        Pesu 60 asteessa, ilman huuhteluainetta
        Suunniteltu Evenflow menetelmällä, soveltuu kaikille 55-100 kiloisille
        Made in USA"

"Hinta
        119,00 €
        Alk. 7.03 €/kk"

• Toi mun peitto on 190 cm, ja painaa 92 kg.

• Kilohinnatnousee
        suvenkorento12 kirjoitti:

Toi mun peitto on 190 cm, ja painaa 92 kg.

Eikö ne ole aika hintavia tuollaiset 92kg x 190cm painopeitot? Jopa raskaan oloisia vetää päälle. Paremminkin sellaisen päällä tulisi nukkua. Ilman peittoa.

• Kilohinnatnousee kirjoitti:

Eikö ne ole aika hintavia tuollaiset 92kg x 190cm painopeitot? Jopa raskaan oloisia vetää päälle. Paremminkin sellaisen päällä tulisi nukkua. Ilman peittoa.

Kaikella kivalla on hintansa ;-).

• Kilohinnatnousee kirjoitti:

Milloin päällä, milloin alla, ainakin kuumina kesäöinä ;-).

• SuosittelenKaikille

Kevyt untuvapeitto on minulle sopivampi ja iki-ihana. Aina sopiva lämpötila oli sitten kylmä tai kuuma.

• Kuviakatsellut

Ainakin yht'äkkiseltään aika ahdistava ajatus painava peitto olisi. Mutta eihän sitä tiedä miltä kokeillessa tuntuisi, kun on kapaloissa elämänsä aloittanut. Sekin tuntuu ahdistavalta, rajoittavalta, vaikka ei yhtään voi muistaakaan.

• hyvämuisto

minä -60 luvulla muistan ku maal kylääs heidän ulkovintillä nukuttiin ol jonku eläimen nahkapeitto,se hais niin et muistan vieläkin,sen hajun,mut lämmin ol.ei paha muisto,mut muisto.ja tähänmaailmaan HYVÄ.

• Minäpä muistan yhden kesäyön kälyni kesäpaikan rantasaunassa Saimaan rannalla, palelin niin pirusti, ettei nukkumisesta tullut yhtään mitään. Liian ohut peitto. Kummitätini ihana, paksu, Stockmannilta ostettu silkkitäkki, olisi ollut poikaa. Niiden ihanuudesta, pitsireunaisten pellavalakanoiden kera sain nauttia Savonlinnassa. Voi, mitä muistoja. Sitä se alkava vanhuus teettää.

• Nyt saisi ryhtyä kelloja kääntämään, siis kello 23,05. Sitä odottelin.

• näin_se_on

jos iho on vaikka kärähtänyt auringossa kosketusaraksi, niin sitten sille nukkujalle pitää syöttää viagraa että peitto pysyy niinkun ihosta irti.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      161
      9404
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2940
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      40
      2726
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2581
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1985
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      98
      1882
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      24
      1836
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      51
      1382
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      110
      1244
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1231
    Aihe