Miksi seksuaalista ahdistelua on?

sinikkalt

Miksi, siksikö joku mies ahdistelee, kun niinhän mies on aina tehnyt? Mikäs nyt on esteeksi tullut?

64

710

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aina-olen-mies-ollut

      No kun no kun no kun...se nyt vaan on niin kivaa. Eihän sille pitäisi, saisi olla esteitä. Eikös se ole muka imartelevaa?

      • Niin, jotkut ovat olleet pelkkiä kyrpiä, toiset niitä miehiä.


    • No voi voi, eikö sinua kukaan ahdistele?
      Toivoisitko joutua jopa joukkoraiskauksen uhriksi? Kyllä kai sekin hoituu, jos niin haluat.
      Kikata ja käkätä sitten, kun kuusi ???? miestä käy sinuun käsiksi. Kelpaa niille rumempikin, älä huolehdi.

      • Nyt-on-arapian-aika

        Mutta ne kuusi miestä täytyy olla, oletettavasti onkin, ns itämaan tietäjiä. Suomalainen mies ei ryhdy kimppakivaan ilman lupaa.


      • Nyt-on-arapian-aika kirjoitti:

        Mutta ne kuusi miestä täytyy olla, oletettavasti onkin, ns itämaan tietäjiä. Suomalainen mies ei ryhdy kimppakivaan ilman lupaa.

        Mutta eikö se ole silloin ihan hyväksyttävää, sillä ainahan naisia on alistettu niissä kulttuureissa? Mikäs nyt esteeksi tulisi? Se ahdistelu on pelkästään vasta pientä esilämmittelyä. Siinä vaiheessa kun sinikkalt huomaa alkaa kikattamaan, niin saa mitä haluaa.


      • Huhheijaasille

        Onpas outo tapa vääntää asiat ikävään, suorastaan sairaaseen suuntaan! Ja kukas tämä Tellukka on, puhumattakaan aloittajasta? Mistä T vetää joukkoraiskauksen aloittajan " päälle" ihan vaan niin kuin ässä hihasta! Onko tämä " sinikkalt" jotenkin ansainnut tuonkaltaisen teon kohteeksi joutumisen, kun"niin saa mitä haluaa"? Missä kohtaa on haluttu tuota? Oletteko ihan täyspäisiä naisia??


      • Huhheijaasille kirjoitti:

        Onpas outo tapa vääntää asiat ikävään, suorastaan sairaaseen suuntaan! Ja kukas tämä Tellukka on, puhumattakaan aloittajasta? Mistä T vetää joukkoraiskauksen aloittajan " päälle" ihan vaan niin kuin ässä hihasta! Onko tämä " sinikkalt" jotenkin ansainnut tuonkaltaisen teon kohteeksi joutumisen, kun"niin saa mitä haluaa"? Missä kohtaa on haluttu tuota? Oletteko ihan täyspäisiä naisia??

        Mihin sinä vedät seksuaalisen ahdistelun rajat?
        Raiskauksetko eivät sitä enää ole?


      • Setahoi
        Huhheijaasille kirjoitti:

        Onpas outo tapa vääntää asiat ikävään, suorastaan sairaaseen suuntaan! Ja kukas tämä Tellukka on, puhumattakaan aloittajasta? Mistä T vetää joukkoraiskauksen aloittajan " päälle" ihan vaan niin kuin ässä hihasta! Onko tämä " sinikkalt" jotenkin ansainnut tuonkaltaisen teon kohteeksi joutumisen, kun"niin saa mitä haluaa"? Missä kohtaa on haluttu tuota? Oletteko ihan täyspäisiä naisia??

        Josko hän onkin näitä palstan Sutenööri naisia jotka välittää suvaitsemattomasti samaa sukupuolta vainoen valikoimilleen netti kirjoittajille sitä joukkoraiskaus seuraa ja leikkii terapeuttina olemista. Kaiken vieraista ihmisistä tietäjä


      • maaaukka
        Tellukka kirjoitti:

        Mihin sinä vedät seksuaalisen ahdistelun rajat?
        Raiskauksetko eivät sitä enää ole?

        Laki kiristyy tuntuvasti jopa niin että parin muodostaminen on tehty mahdottomaksi

        Jos ajattelee naista siitä tuskin rangaistaan. Onhan toteennäyttö aika vaikeaa. Katsekontaktista jo ropisee vähintään sakkoa . Jos suutelee naista vaikkapa vain pieni pusu poskelle siitä tuskin selviää enää pelkällä sakolla vaan pahimmassa tapauksessa voi saada 5 vuotta ehdotonta vankeutta.


    • voivoitätäkin

      Raiskauksia siellä ja täällä jo oli aikakin alkaa huutamaan tästä. Jopa joihinkin kulttureihin kuuluu naisen alistaminen, kun kuulema on alempiarvoinen se nainen

      • Siellä kulttuureissa se on ihan miesten normaalia käyttäytymistä.
        Ihmetyttää, että jopa jotkut suomalaiset yli kuuskymppiset naiset lähtevät samalle linjalle.
        Kulttuurin rikastuttamista?

        On aikakin, että myös maahantulijat saavat mediasta vihiä, mikä on täällä hyväksyttävää ja mikä ei, kun tiukennetaan seksuaalisen häirinnän rajaa.


    • rumin

      Mies haluaa alistaa ja nöyryyttää naista. Asettaa itsensä yläpuolelle, mitätöi naisen.

    • lopettakaa-sekoilu

      Kautta-aikain on ollu seksuaalista härintää,
      se tavallaan on luonnonlaki,
      koska mies on mies, ja terveet vietit toimii,

      MUTTA,
      nainen ON AINA se joka voi osottaa ettei härintä ole sopivaa,

      kautta-aikain naisella on ollu valta ilmaista lähentely onko sopivaa,,,,,,,

      vai ehkä sittenki,

      jo lapsena meidät tyttölapset opetettiin että pitää olla jämäkkä,
      osottaa selvästi mikä on sopivaa,
      joten joskus tuntuu siltä kuin nykyihmisiltä olisi järki jäätyny tyhmyyden asteelle,

      eikö nyky naiset osaa sanoa EI silloin kun se ei heille sovi??????????????????????????????????????

      JO ON HÖLMÖKSI MENNY MAAILMA !

      se myönnetäköön,
      miehissä on paljon " luonnonlapsia " joilla vietit höyryää ehkä liialisuuksiin,

      MUTTA naiset voi tehdä aina siitä lopun ja pistää SOPPI touhulle jos haluaa,

      kai muistatte halosen pressa-aikana halosen slougan oli " kosketelkaa toisianne "

      halonen tarttu jopa usa:presidentin solmioon,
      monta muutaki hipaisua näki silloin tällöin eri kokouksissa kun otettiin yhteisvalokuvia,
      juuuuu,
      niin se maailma muuttuu,,,, poikaseni,

      • Ihminen (mieskään) ei ole eläin, joka elää alkeellisten viettiensä varassa.
        Miksi heität vastuun naisille joittenkin miesten primitiivisestä käyttäytymisestä?


      • Tellukka kirjoitti:

        Ihminen (mieskään) ei ole eläin, joka elää alkeellisten viettiensä varassa.
        Miksi heität vastuun naisille joittenkin miesten primitiivisestä käyttäytymisestä?

        Olet oikeassa, jopa naiset syyllistää toista naista jos hän joutuu ahdistelluksi.
        Kuten ylempänä kirjoitit, siitä on leikki kaukana jos joutuu raiskatuksi.
        En oikein ymmärrä naisia jotka palvovat näitä ulkomaaneläviä, tekevät itsensä naurettaviksi. Heidän kulttuurissaan liian miellyttämishaluinen nainen on vapaata riistaa.
        En silti halua yleistää, kaikenlaisia on kaikenmaalaisissa.
        Tämä kohu panee miettimään missä kulkee filirttailun ja liian tunkeilevan lähestymisen raja, kai silloin kun se toisesta osapuolesta tuntuu vastenmieliseltä.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Olet oikeassa, jopa naiset syyllistää toista naista jos hän joutuu ahdistelluksi.
        Kuten ylempänä kirjoitit, siitä on leikki kaukana jos joutuu raiskatuksi.
        En oikein ymmärrä naisia jotka palvovat näitä ulkomaaneläviä, tekevät itsensä naurettaviksi. Heidän kulttuurissaan liian miellyttämishaluinen nainen on vapaata riistaa.
        En silti halua yleistää, kaikenlaisia on kaikenmaalaisissa.
        Tämä kohu panee miettimään missä kulkee filirttailun ja liian tunkeilevan lähestymisen raja, kai silloin kun se toisesta osapuolesta tuntuu vastenmieliseltä.

        Heidän kulttuurissaan on naiselta päin flirttailua heille, jos nainen sattuu katsomaan heitä silmiin ja pahimmassa tapauksessa hymyilemään. Jo ilman hurstuukkia kulkeminen on heille signaali, että nainen on huorahtava ja vapaata riistaa.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Olet oikeassa, jopa naiset syyllistää toista naista jos hän joutuu ahdistelluksi.
        Kuten ylempänä kirjoitit, siitä on leikki kaukana jos joutuu raiskatuksi.
        En oikein ymmärrä naisia jotka palvovat näitä ulkomaaneläviä, tekevät itsensä naurettaviksi. Heidän kulttuurissaan liian miellyttämishaluinen nainen on vapaata riistaa.
        En silti halua yleistää, kaikenlaisia on kaikenmaalaisissa.
        Tämä kohu panee miettimään missä kulkee filirttailun ja liian tunkeilevan lähestymisen raja, kai silloin kun se toisesta osapuolesta tuntuu vastenmieliseltä.

        Tuota rajaa minäkin ajattelin.
        Käykö niin, kun asia saa suuret mittasuhteet julkisuudessa, arimmat eivät uskalla ollenkaan ottaa kontaktia mielenkiinnon kohteeseensa, syytösten pelossa.
        Naisiin kai tuo enemmän on kohdistunut, mutta kyllä jotkut naisetkin ahdisteluun ovat syyllistyneet.
        Tänään kuulin, jonkun kyselyn tuloksen nuorilta, joka kolmas tyttö ja joka neljäs poika oli kokenut tulleensa ahdistelluksi.


      • Voi kai kontaktia ottaa ihan ihmisiksi, eikä heti käymällä käsiksi. Pitäisi se normaalin ihmisen huomata kiinni käymättä, onko kiinnostus molemminpuolista.

        Tuo poikien kokeminen tulleensa ahdistelluksi? Onko varmaa, että se on tullut vastakkaiselta sukupuolelta? Onhan myös miehiä, jotka ihastuvat nuoriin poikiin. Vai onko ehkä tytöiltä kostotarkoituksessa sellaisille pojille, joilla on taipumusta kouria tyttöjä?


      • Tellukka kirjoitti:

        Voi kai kontaktia ottaa ihan ihmisiksi, eikä heti käymällä käsiksi. Pitäisi se normaalin ihmisen huomata kiinni käymättä, onko kiinnostus molemminpuolista.

        Tuo poikien kokeminen tulleensa ahdistelluksi? Onko varmaa, että se on tullut vastakkaiselta sukupuolelta? Onhan myös miehiä, jotka ihastuvat nuoriin poikiin. Vai onko ehkä tytöiltä kostotarkoituksessa sellaisille pojille, joilla on taipumusta kouria tyttöjä?

        Mikä on ihmisiksi, kun jotkut kokevat ahdisteluksi pelkän katsomisen parin metrin päästä.
        Kysymys oli, ketä on ahdisteltu. Tuskimpa ahdisteluksi itsensä kokenut, muutenkaan rupeaisi kyselemään oletko homo vai lesbo vai kostoretkellä.


      • eppu2 kirjoitti:

        Mikä on ihmisiksi, kun jotkut kokevat ahdisteluksi pelkän katsomisen parin metrin päästä.
        Kysymys oli, ketä on ahdisteltu. Tuskimpa ahdisteluksi itsensä kokenut, muutenkaan rupeaisi kyselemään oletko homo vai lesbo vai kostoretkellä.

        No vaikkapa ihan vanhanaikaisesti kysäistä: Har jag chans?
        Kertoa vaikka olevansa kiinnostunut toisesta ja kertoa mikä toisessa häntä viehättää (pelkkä ulkonäkö ja vartaloko pelkästään, vaiko ihminen itse) mieluummin kuin jäädä kuola suusta valuen ja silmät kiiluen töllistelemään jonkun (ehkä naimisissa olevan) naisen tissivakoon niinkuin nälkäinen kaupan lihatiskiin.


      • Tellukka kirjoitti:

        No vaikkapa ihan vanhanaikaisesti kysäistä: Har jag chans?
        Kertoa vaikka olevansa kiinnostunut toisesta ja kertoa mikä toisessa häntä viehättää (pelkkä ulkonäkö ja vartaloko pelkästään, vaiko ihminen itse) mieluummin kuin jäädä kuola suusta valuen ja silmät kiiluen töllistelemään jonkun (ehkä naimisissa olevan) naisen tissivakoon niinkuin nälkäinen kaupan lihatiskiin.

        Että noin kuin silmät kiinni parin metrin päästä.


      • eppu2 kirjoitti:

        Että noin kuin silmät kiinni parin metrin päästä.

        No onkos joku (sinä?) pitänyt ahdisteluna sellaista, että vastakkaista sukupuolta oleva on ollut silmät auki kahden metrin päässä? Tartteeko sitä nyt töllistelemään jäädä v:n nuolijan ilme naamallaan?


      • KaikenLaisKuulee
        Tellukka kirjoitti:

        Voi kai kontaktia ottaa ihan ihmisiksi, eikä heti käymällä käsiksi. Pitäisi se normaalin ihmisen huomata kiinni käymättä, onko kiinnostus molemminpuolista.

        Tuo poikien kokeminen tulleensa ahdistelluksi? Onko varmaa, että se on tullut vastakkaiselta sukupuolelta? Onhan myös miehiä, jotka ihastuvat nuoriin poikiin. Vai onko ehkä tytöiltä kostotarkoituksessa sellaisille pojille, joilla on taipumusta kouria tyttöjä?

        Tai olisiko joku aikuinen nainen nipistänyt nuorta miestä pepusta tai kourinut jalkovälistä tanssilattialla. Yök kummallekin tyypille. Ei ole sopivaa kuin oman parin lanssa JOS hän sellaisesta t6kkää.


      • JOKIN_PAHASTI_PIELESSÄ
        Tellukka kirjoitti:

        Ihminen (mieskään) ei ole eläin, joka elää alkeellisten viettiensä varassa.
        Miksi heität vastuun naisille joittenkin miesten primitiivisestä käyttäytymisestä?

        Etkö vieläkää tiedä, oletko tosiaan noin tyhmä,
        miehet on rakennettu hieman eritavoin kuin naiset,
        se on jumalan luoma ihminen,
        yksistään jo vaistojen varassa elävät ihmiset automaattisesti käyttäytyy niinpäin
        että mies jahtaa ja nainen on se joka päättää, tai hyväksyy tai kieltäytyy,
        älä enään kysele tyhmiä,

        tietenki sivistys on myös miehille tuon mahdollisuuden tervejärkiseen harkintaan pohtia kuinka käyttäytyä naisten seurassa
        varsinki jos nainen miellyttää ja houkuttaa häntä,
        ei voi ymmärrätää nyky ihmisten suurta t y h m y y t t ä,
        aivan kuin heiltä olisi kadonnu luonnolliset vaistot
        jotka automaattisesti ohjaa ihmisen käytöstä,
        ONKO todella ihmiset ihmisrotu tyhmistyny, onko jokin vaje tullu ihmisten normaaleihin vaistoihin, sitä voi vai ihmetellä,
        siis onko nyky ihminen sittenki jotenki CP vammanen nooraaleitten vaistojensa kehityksen jäädessä vajaaksi jostainsyystä,


      • JOKIN_PAHASTI_PIELESSÄ kirjoitti:

        Etkö vieläkää tiedä, oletko tosiaan noin tyhmä,
        miehet on rakennettu hieman eritavoin kuin naiset,
        se on jumalan luoma ihminen,
        yksistään jo vaistojen varassa elävät ihmiset automaattisesti käyttäytyy niinpäin
        että mies jahtaa ja nainen on se joka päättää, tai hyväksyy tai kieltäytyy,
        älä enään kysele tyhmiä,

        tietenki sivistys on myös miehille tuon mahdollisuuden tervejärkiseen harkintaan pohtia kuinka käyttäytyä naisten seurassa
        varsinki jos nainen miellyttää ja houkuttaa häntä,
        ei voi ymmärrätää nyky ihmisten suurta t y h m y y t t ä,
        aivan kuin heiltä olisi kadonnu luonnolliset vaistot
        jotka automaattisesti ohjaa ihmisen käytöstä,
        ONKO todella ihmiset ihmisrotu tyhmistyny, onko jokin vaje tullu ihmisten normaaleihin vaistoihin, sitä voi vai ihmetellä,
        siis onko nyky ihminen sittenki jotenki CP vammanen nooraaleitten vaistojensa kehityksen jäädessä vajaaksi jostainsyystä,

        Nikkisi tällä kertaa on sinulle oikein osuva. Hyvä, kun itsekin olet huomannut olevan jotain pahasti pielessä.

        Mitä heevettiä sinä tarkoitat tällä:
        """"siis onko nyky ihminen sittenki jotenki CP vammanen nooraaleitten vaistojensa kehityksen jäädessä vajaaksi jostainsyystä,""""


      • normalisoitukaa-ihmiset
        Tellukka kirjoitti:

        Nikkisi tällä kertaa on sinulle oikein osuva. Hyvä, kun itsekin olet huomannut olevan jotain pahasti pielessä.

        Mitä heevettiä sinä tarkoitat tällä:
        """"siis onko nyky ihminen sittenki jotenki CP vammanen nooraaleitten vaistojensa kehityksen jäädessä vajaaksi jostainsyystä,""""

        Sitä että etkö sinäkää tajua sanoa sinun häiritsijälle selkeästi , ohoh,



        mä posaan sanoa ja osottaa
        EI OLE SOPIVAA,
        siis selkeästi ei ei ei ei , menen matkohisi, tai teen rikosilmoituksen,

        sinäkö etkö osaa puhua,
        etkö osaa itse puolustautua,
        minä osaan sanoa EI ,
        osaan paljonmuutaki,
        osaan osottaa olenko kiinostunu vai EN,

        hölmökö sinäki olet,

        kuulehan,
        nainen on se joka päättää, saako mies lähennellä seksuaalisesti vai ei,

        nyt vaikutaa siltä, on naisia jotka ei osaa pitää puoliaan, tai eivät haluakkaa, ovat imarreltuja miehen lähentelystä,
        mutta mutta mutta
        nostavat hirmy äläkän jos joku mies on niille tehny ehdotuksen, hah,

        onkohan nämä naiset oikeesti edes naisia, vai jotain sekasikiöitä,
        niitä kuuluisia nykyajan LESPOJA,

        etkä vieläkään tiedä, miehillä on aina " SE " mielessä, ja mies aina katsoo kaunista naista, voi tehdä ehdotuksia, se kuuluu miehen normaalin vietin aiheuttamaan mkäytökseen,

        MUTTA kai tajua,
        nyky ihminen siis mieski voi sivistää itseään ja käyttäytyä naisen seurassa AINA sivistyneesti vaikka kuinka olisi kiinostunu naisesta,
        ja hauaisi lähempää tuttavauutta,
        lähestyminen pitää aina olla arvokasta hienovaraista kunnioittavaa,
        nainen on se joka aina päättää onko kiinostunu miehen tarjouksesta,
        tuliko selväksi,


      • oletko-tosissaan-hölmö
        Tellukka kirjoitti:

        Ihminen (mieskään) ei ole eläin, joka elää alkeellisten viettiensä varassa.
        Miksi heität vastuun naisille joittenkin miesten primitiivisestä käyttäytymisestä?

        TÄH,, ku sehän on niin,
        vain sivistyny ihminen hallitsee primitiiviset viettinsä,
        ja käyttäytyy järkevästi,

        äläkä yhtää väheksy naista, ja naisten älykkyystasoa, hah hah,

        mikä on sen parempaa kuin että NAIN ITSE VOI osottaa ETTEI häiriintä ole sopivaa,

        nainen itse voi sanoa , teen rikosilmoituksen,
        tätäkö vastuuta sinä et halua ottaa itsellesi, hah hah,
        oletko oikeesti HÖLMÖ,

        nyt naurattaa, SINÄKÖ ET OSAA OTTAA ITSE VASTUUTA OMISTA HAUISTASI,
        sinäkö EI osaa sanoa EI, ???

        MÄ OSAAN, AINA OLEN OSANNU pitää puoleni,
        aina olen osannu osottaa jos tilanne ON VASTENMIELINEN,

        SINÄKÖ ET OSAA SANOA EI, hah hah haaa,
        oletko täysijärkinen vai jotenki cp vammanen ,


      • oletko-lespo-vajakki
        oletko-tosissaan-hölmö kirjoitti:

        TÄH,, ku sehän on niin,
        vain sivistyny ihminen hallitsee primitiiviset viettinsä,
        ja käyttäytyy järkevästi,

        äläkä yhtää väheksy naista, ja naisten älykkyystasoa, hah hah,

        mikä on sen parempaa kuin että NAIN ITSE VOI osottaa ETTEI häiriintä ole sopivaa,

        nainen itse voi sanoa , teen rikosilmoituksen,
        tätäkö vastuuta sinä et halua ottaa itsellesi, hah hah,
        oletko oikeesti HÖLMÖ,

        nyt naurattaa, SINÄKÖ ET OSAA OTTAA ITSE VASTUUTA OMISTA HAUISTASI,
        sinäkö EI osaa sanoa EI, ???

        MÄ OSAAN, AINA OLEN OSANNU pitää puoleni,
        aina olen osannu osottaa jos tilanne ON VASTENMIELINEN,

        SINÄKÖ ET OSAA SANOA EI, hah hah haaa,
        oletko täysijärkinen vai jotenki cp vammanen ,

        tellukkalle vielä,


        kyllä naisen pitää olla vastuulinen, vastata itsestään, haluistaan, tekemisistään,
        tervejärkinen ja VASTUULLINEN

        jos nainen EI ole vastuussa itsestään,
        eikä osaa ilmaista mielipidettään asiasta,
        niin hänän on vajaa
        ei siis olenkaa terve järkinen,
        vaan hän on holhouksen alainen henkilö,
        kun itse ei osaa eikä vastaa omista mielipiteistäänkää,

        naisen PITÄÄ osata sanoa , EI ole sopivaa,
        teen rikosilmoituksen,
        jos on kiusallisesti joutunu seksuaalisen häirinnän kohteeksi,


      • oletko-tosissaan-hölmö kirjoitti:

        TÄH,, ku sehän on niin,
        vain sivistyny ihminen hallitsee primitiiviset viettinsä,
        ja käyttäytyy järkevästi,

        äläkä yhtää väheksy naista, ja naisten älykkyystasoa, hah hah,

        mikä on sen parempaa kuin että NAIN ITSE VOI osottaa ETTEI häiriintä ole sopivaa,

        nainen itse voi sanoa , teen rikosilmoituksen,
        tätäkö vastuuta sinä et halua ottaa itsellesi, hah hah,
        oletko oikeesti HÖLMÖ,

        nyt naurattaa, SINÄKÖ ET OSAA OTTAA ITSE VASTUUTA OMISTA HAUISTASI,
        sinäkö EI osaa sanoa EI, ???

        MÄ OSAAN, AINA OLEN OSANNU pitää puoleni,
        aina olen osannu osottaa jos tilanne ON VASTENMIELINEN,

        SINÄKÖ ET OSAA SANOA EI, hah hah haaa,
        oletko täysijärkinen vai jotenki cp vammanen ,

        Mitä heevettiä tarkoitat tällä:
        """"oletko täysijärkinen vai jotenki cp vammanen ,""""

        Monella CP-vammaisella on huomattavasti korkeampi äo kuin sinulla, jonka tekstistä ei ota susikaan selvää mitä ajat takaa, kun kirjoitat itseäsi vastaan ja vielä "hoonolla soomella".

        """sinäkö EI osaa sanoa EI, ??? """
        Montako vuotta olet asunut Suomessa?


    • sdfgsdf

      https://youtu.be/Go76a0_2huk?t=12 Tämäkin saattaa tuottaa vähän ahdistusta, ainakin korkean paikan pelkoisille, ja luultavasti han normaaleillekin ihmisille. Tuoha putos sitte lopulta 62 kerrosta (ja ikä oli käänteinen 26) maahan ja ilmeisesti kuoli hyvin tehokkaasti

    • flegmaatti

      Kuka ahdistelee? Kuka osoittaa kiinnostusta?

      Liiketuttavani halusi minut illalliselle ja saman ravintolan yhteydessä oli sinä iltana naisten haku.
      Kihartuva tukka oli päässäni. Olin ajanut partani ja pukeutunut yhdistelmäpukuun. Fyysisesti olin vähintäänkin ikäiseni, 50v kunnossa.
      Olin mammojen mielenkiinnon kohteena aina kivesten puristelua myöten.
      Minusta se oli ahdistelua. Samassa ravintolassa oli muutamia, selkeästi nuorempia naisia mutta he eivät osoittaneet minua kohtaan suurempaa mielenkiintoa. Kivesteni puristelu heidän toimestaan ei olisi ollut ahdistelua vaan tervehenkinen viesti mielenkiinnosta.

      Muuttuukohan naistenkin kokema huomio ahdisteluksi kun se tulee vähemmän toivotulta taholta?

    • xxzzcc

      Nyt naisilta on mopo karannut vanttuista tosi pahasti. Nyt jo huomaa, että monet naiset on vaivautuneita ja häpeissään niitten naisten puolesta, jotka levittää näitä ahdistelu huhuja. Aina on ollut pientä huulenheittoa ja muutakin kivaa molemmin puolin. Miehet on ihan sanattomia ja myöntäilevät vaan kaikki syytökset, vaikka tekis mieli viheltää huono peli poikki.
      Taitaa olla lespoja nämä naiset jotka levittää tätä typerää asiaa.
      Se on kumma kun miehistä naiset ei näytä olevan juuri kiinostuneet ollenkaan, vaikka mun kokemus on kyllä ihan muuta. Se vaatis kyllä miehiltä aika paljon kanttia, että alkais julkisesti levittelee juttua, että häntä on ahdisteltu jopa sanoin ja jopa nipistetty ahterista! Naisille tällainen panettelu on ihan sallitua ja hyväksyttävää.

      En ole kuullut että ketään miestä olis syytetty näistä ahdisteluista, mutta suuri joukko naisia on jatkuvasti kertomassa, että heitä on ahdisteltu nuorempana, mutta ei valitettavasti enää.
      Eihän tässä uskalla enää kattookkaan naisiin päin. Parempi nyt pysyys vaan kaukana naisista. Miesvaltaisille työpaikoille ei kannata ottaa naisia ollenkaan töihin. Naiset voivat sitten tehdä työt likkaporukassa. Näin ei sitten tule mitään seksuaallista ahdistekua. Mitä nyt homot ja lespot poislukien.
      Se oliskin hyvä kun miehet ja naiset ei enää olis tekemisissä keskenään, niin päästäis tuosta liikakansoittumis ongelmasta maapallolla.

      • Mitä hulluja horiset?
        Eihän työpaikat mitään lasten alullepanopaikkoja olekaan. Suurimmalla osalla ihmisiä on oma puolisonsa kokonaan toisessa työpaikassa tai kotona. Miksi tarvitsisi flirttailla ja kutea työkavereittensa kesken.


      • Hätäjarru
        Tellukka kirjoitti:

        Mitä hulluja horiset?
        Eihän työpaikat mitään lasten alullepanopaikkoja olekaan. Suurimmalla osalla ihmisiä on oma puolisonsa kokonaan toisessa työpaikassa tai kotona. Miksi tarvitsisi flirttailla ja kutea työkavereittensa kesken.

        Työpaikat ne on juuri olleet lasten alullepano ja riitelykumppanin katsastuspaikkoja kautta aikain. Sieltä se elämänkumppani on löytynyt aika monelle ujolle maalaispojalle. Ittekkin tiedän monta. Olen jopa ittekkin käynyt läpi työpaikan valikoimaa, kun on ollut pakko antautua heikkona hetkenä! Mitenkähän nyt sitten työpaikoilla, kun siitäkään ei enää tule mitään.
        Jos kotona on kyllästynyt samaan halkoon, niin työpaikalta monesti löytyy vaihtelua elämään, ilman vaan vapaaehtois pohjalta.


      • Hätäjarru kirjoitti:

        Työpaikat ne on juuri olleet lasten alullepano ja riitelykumppanin katsastuspaikkoja kautta aikain. Sieltä se elämänkumppani on löytynyt aika monelle ujolle maalaispojalle. Ittekkin tiedän monta. Olen jopa ittekkin käynyt läpi työpaikan valikoimaa, kun on ollut pakko antautua heikkona hetkenä! Mitenkähän nyt sitten työpaikoilla, kun siitäkään ei enää tule mitään.
        Jos kotona on kyllästynyt samaan halkoon, niin työpaikalta monesti löytyy vaihtelua elämään, ilman vaan vapaaehtois pohjalta.

        No on sinulla ollut kummalliset motiivit vääntäytyä töihin.


      • Hätäjarru kirjoitti:

        Työpaikat ne on juuri olleet lasten alullepano ja riitelykumppanin katsastuspaikkoja kautta aikain. Sieltä se elämänkumppani on löytynyt aika monelle ujolle maalaispojalle. Ittekkin tiedän monta. Olen jopa ittekkin käynyt läpi työpaikan valikoimaa, kun on ollut pakko antautua heikkona hetkenä! Mitenkähän nyt sitten työpaikoilla, kun siitäkään ei enää tule mitään.
        Jos kotona on kyllästynyt samaan halkoon, niin työpaikalta monesti löytyy vaihtelua elämään, ilman vaan vapaaehtois pohjalta.

        Mitä mitä! Halkoonkos Sinä kotona ja että työpaikallakin sellaisia.
        Paina nyt jo äkkiä sitä hätäjarrua.


    • tässätotuus

      Matuttajat, suurmoskeijan ajajat ja setalaiset haluavat salvaa puuduttamatta ja syyttä valkoisen miehen ja tuhota lopullisesti älykkäimmän, parhaiten kulttuuria luovan ja ylläpitävän valkoisen rodun.

      • Taikuritässä

        Oletko asunut tynnyrissä kaikki nämä vuosikymmenet ja nyt tullut ulos?
        Tämä oli ketju, mihin sujautit rasistissävytteisen kommenttisi.

        Nythän ylikierroksilla oleville miehille on tarjolla prostituoituja tsekkiläisiä, romanialaisia ja venäläisiä pikapanijoita. 80 - 150 €/puolituntinen.
        Uusi "tuote" on vähän halvempi pikapika 18 min. Ehkä joku kitupiikki tinkii vielä esim. 12 min. Täytyy tosin olla aika valmis....
        Tämä on poimittu IS:sta.
        Ehkä tämän takia j o t k u t miehet tarvitsevat sen 20 % enemmän palkkaa?
        Ehkä ay on ymmärtänyt tämän.


    • Eivät kaikki miehet ole koskaan naisia ahdistelleet! Ei hyvän ja myös naispartneriansa huomioon ottavan miehen ole koskaan tarvinnut naisia ahdistella, koska kiinnostuneita naisia on heille aina tarjolla enemmän kuin ko. miehillä aikaa tai kiinnostusta riittäisikään.

      Hyvillä, toisia ystävällisesti huomioivia ihmisiä ei koskaan ole liikaa tyrkyllä missään. Sellaisesta seurasta ovat lähes kaikki kiinnostuneet.

      Tuo ahdisteluteema näyttää vyöryvän yli äyräitten, ja ahdisteluksi aletaan välillä leimata jo katsekontaktikin. Käsittämätöntä juttuvyöryä näkyy ilmestyvän kaikille mediakanaville.

      Itse ehdottaisin, että pannaan ahdistelijat järjestykseen ja vastaamaan omien rikostensa seuraamuksista, jos sellaista on oikeasti tapahtunut. Sen jälkeen voitaisiin siirtyä käsittelemään joitain positiivisesti kiinnostavampia aiheita, vaikkapa yhteisöllisyyden lisääntyminen monilla osa-alueilla Suomessa, erilaiset ryhmärakentamisprojektit, merivesiuima-allas Helsingin kauppatorin laidassa, joulukiireet, muutokset jouluvalmisteluissa, eri paikkakuntien erilaiset omat kuvioit, ym. ym.

      Ehkä voisimme täällä nostaa uusia aiheita esiin, ja jättää seksuaaliseen ahdisteluun liittyvät jutut omaan arvoonsa ja olla kommentoimatta.

      • Et silti itse malttanut olla kommentoimatta


    • Ahdistelua.vai.ei

      Mikä on seksuaalista ahdistelua työpaikalla? Ainakin se olis mun mielestäni, jos olisin yksin kopiohuoneessa ottamassa kopioita ja joku työpaikan mies tulisi sojottimensa kanssa mua kohti ja alkais kouria housujeni sisältä. Ei ole moista koskaan tapahtunut.;D
      Ei jokainen pikkutuhma vitsi mun mielestäni vielä mitään seksuaalista ahdistelua ole....

      • piirakan.takapuoli

        Just just. Sellaiset kikattelijat hyväksyvät miesten käytöksen. Onhan se imartelevaa. Jotkut naiset jopa tuntevat itsensä imarrelluksi miesten kutsuessa heitä "hyviksi jätkiksi". Ollaan niin siinä miesporukassa mukana ja selaillaan yhdessä tissivakoja ja puhutaan rasvaisia.


      • lakikunniaan

        Ahdistelua.vai.ei
        13.12.2017 1:34

        Mikä on seksuaalista ahdistelua työpaikalla? Ainakin se olis mun mielestäni, jos olisin yksin kopiohuoneessa ottamassa kopioita ja joku työpaikan mies tulisi sojottimensa kanssa mua kohti ja alkais kouria housujeni sisältä. Ei ole moista koskaan tapahtunut.;D
        Ei jokainen pikkutuhma vitsi mun mielestäni vielä mitään seksuaalista ahdistelua ole...

        VASTAUS
        RAJA ON HYVIN TIUKKA Tosi hyvä että saatiin tiukennoksia kyseiseen lakiin. Jos vaikka tuijottaa naista "sillä silmällä" liian pitkään jo siitäkin rapsahtaa sakkoa. Mitään perään huutelua eikä vislausta sallita siitäkin saa sakkoa tai pahimmassa tapauksessa 2 vuotta ehdollista vankeutta. Laki on todellakin näin ankara.


      • jöröJässi
        lakikunniaan kirjoitti:

        Ahdistelua.vai.ei
        13.12.2017 1:34

        Mikä on seksuaalista ahdistelua työpaikalla? Ainakin se olis mun mielestäni, jos olisin yksin kopiohuoneessa ottamassa kopioita ja joku työpaikan mies tulisi sojottimensa kanssa mua kohti ja alkais kouria housujeni sisältä. Ei ole moista koskaan tapahtunut.;D
        Ei jokainen pikkutuhma vitsi mun mielestäni vielä mitään seksuaalista ahdistelua ole...

        VASTAUS
        RAJA ON HYVIN TIUKKA Tosi hyvä että saatiin tiukennoksia kyseiseen lakiin. Jos vaikka tuijottaa naista "sillä silmällä" liian pitkään jo siitäkin rapsahtaa sakkoa. Mitään perään huutelua eikä vislausta sallita siitäkin saa sakkoa tai pahimmassa tapauksessa 2 vuotta ehdollista vankeutta. Laki on todellakin näin ankara.

        Noimpa se taitaapi olla Pitää olla tosi varovainen jos on naisia lähettyvillä. Hyvä olisi jos katseen pitäisi maassa eikä mene liian lähietäisyydelle naista. Pitää tarkkaan miettiä mitä sanoo ettei vaan syyllistyisi naisten ahdisteluun


    • Kähminnästä.selvinnyt

      Olen aikaisemmin kirjoittanut täällä jossakin parilla kirjoituksella kokemastani ahdistelusta, ja siitä selviämisestä ympäri korvia lyömisellä, potkimisella ja jopa kättä pidemmällä, kun järkipuhe ei ole auttanut. Vain siitä kun käytiin käsiksi, rivot puheet ovat yhdentekeviä, eivätkä ne ole milloinkaan satuttaneet. Ei ollut mitään muuta tietä, koska 70-luvulla kaunis nuori nainen ei voinut mennä valittamaan asiasta esimiehelle.
      Nyt olen lukenut näitä silloin tällöin. Luulen, että useimmat kirjoittajat eivät ole kokeneet ahdistelua lainkaan, siksi eivät ymmärrä, mistä kirjoittavat.
      En syytä. Uskon että seksuaalinen tarve ihmisessä on niin voimakas, että kaikki eivät saa itseään kuriin. Silloin pitäisi mennä hoitoon, hoitaa asia ihan siinä missä muutkin mielen häiriöt. Myös ne, jotka häiritsevät alistaakseen, joku asia heidänkin mielen on sairastuttanut.
      On ihan eri asia kokea että on haluttu, tietenkin olen ilokseni sitäkin kokenut, siihen ei kopelointi kuulu, se ilmaistaan kauniilla sanoilla tai ihailevalla katseella.
      Toivon todella että nyt menevällä mee-too-kamppanjalla saadaan aikaan muutos, ja että sitä eivät vääristyneet asenteet ja mielipiteet vesitä.

    • ainaainaaina

      Voihan typaikassa ja joka paikassa elämässä mies toimia muutenkin monia tapoja ja asioita on elämässä, mitä voi tehä muiden ihmisten kanssa kuin aina alapää mielessä. Mutta mieheillähän on joka toinen minuutti vai miten se oli jtsp.
      Voi mies kivastikin ilmaista kiinnostuksensa toiseen sukupuoleen, esim. sanomalla nätisti, esim. että sinä olet sievä, mukava, yms.

      • rikos-ja-rangaistus

        Lopettakaa tyhmä lässytys,
        jokainen tietää mikä on normaalia mikä ei,

        luonnoliset vaistot toimii terveellä ihmisellä jokasekunti,

        normaalit vaistot pitää sivistyneesti järkeilemällä hallita,
        pitää käyttäytyä fiksusti sivistyneesti jopa ihastustaan kohtaan,

        johtajat älköön syylistykö kiristykseen se on rikos,
        siitä tulkoon potkut huonostikäyttäytyvälle johatjistolle,
        oppikoon käyttäytymään normaalin sivistyneen tavoin,


    • tööttt

      Luonnossa ei ihankaikki ole niin viivasuoraa ja tilaa kuin arkkitehtuurissa
      - suomalaiskulttuureissakin osa kansasta palvoo pimeää keskiaikaa
      -noitien polttoineen, kerjäläisten teurastuksia, ylistyksiään rivoudelle
      -ihmisarvo ja -oikeudet koskevat vain tiettýä osaa kansaa
      - kaksinaamaa silleen kuin vanhassa vitamiinvalmisteen mainoksessa.
      Tulevia aikoja ajatellen joulurauhakin vois olla kova juttu vanhojen naistenkin elossa
      - kaikkensa uhranneitten.
      Joulujen sadunhohtoisuus elää ihmisten mielissä
      - joskus raatajakansan mieliin iskee melankolia - särkyneitä unelmia silleen liikaa
      - tuikkukynttiläin liekki saa sateenkaaren värit kun niitä katselee kyynelten läpi.
      Useimmat pahiten ahdistetut lie jo maanpoveen kätketyt
      - synkkää keskitalvea vähän lievittää talvipäivän seisaus - ja valon lisääntyminen kevättä kohti
      - meitä kaikkia näkövammaisiakin.
      Ahdistelu on piinaavaa rauhattomuutta - ainakin vanhuksille toivoisi joulurauhaakin ihan kirjaimellisesti - elettyyn elämään kun heilläkin mahtuu niin monenmoista työntäyteisyyttä
      että lepokin joskus ihan varteenotettavaa asiaa.

    • vfihimsf

      On hyvä asia että edes martat maailmassa kiinnittäneet huomiota voimakkaasti lisääntyneeseen kertakäyttökulttuuriin - ei ihmiset silti ole mitään kertapanoja vaikka suomenmaalaisten ja muidenkin maiden "kunniakultit vaatisi vahvaa eriarvoisuutta
      - jakoa kehitysmaalaisiin ja kunniallisiin kansalaisiin esm - joku kirjoitti että naiset tubettavat myötähäpeää - ovathan hekin ihmisiä ja oikeus jokaisell omaan tunnemaailmaansa.
      Eihän siirtomaalaisaikaisissa jutuissa naispuolisia kansalaisia edes ihmisiksi nimetty
      - olivat vain orjina isäntäkansan karjaa ja omaisuutta. Joskus pelkkää teurasjätettäkin
      kriisiytyneiden käsittelyn jälkeen. Pervokulteissaan ei naisissakaan löydy yhtään myötätuntoa oman sukupuolensa edustajiin "sivistysvaltioissakaan jos joistain kunniakäsityksistä epäselvyyttä. Reviireistä tai ihminen osana luontoa.

    • ewrtyui

      Miten sitten tanssipaikoilla? Uskaltaako hakea naista tanssimaan?

      Ainakin pitää tarkoin miettiä miten käyttäytyy ja pyytää kohteilaasti lupa ihan kaikkeen

    • takarivintytöt
    • ojasta-allikkoon-

      Tällä vauhkoamisella halutaan torjua ne epämiellyttävät lähestymiset. Jos työpaikalla tai muualla lähestyy tai lääppii sopiva tyyppi, niin sitä ei asia koske. Nyt vain taitaa käydä niin, että ne miellyttävätkin lähestymiset laitetaan kuriin, ja sittenkös se vasta meuhkaaminen alkaakin, kun ei saada minkaanlaista huomiota keneltäkään.

    • samakuied

      Monet unohtavat että alkukantaiset tunteet on esm hoitoalan ihmisiltä pistetty "sementtiin " - onko kaikilta sinikka-nimisiltä kysytty - oletko
      a linja-.auto
      b kukka
      c lanttu
      d tyttö
      e tuotemerkki markkinoilla
      f työkalu tai koneenosa tms
      Sotien jälkeen nimi aikasuosittu tytön nimi - monia asioita suomenkielessä ninitettiin sinikoiksi.

      - kammottavaa oli kun joku-jotkut lääh'tti korvaan tai nuolikin - pseudomonas ja keuhkokuume-aikoina piinalliset korvatulehduksetkin kova riesa.
      Hiljaisiksi hakattuja - meitähän riitti
      -vaikkei mitään erityisen hyviä maitotyttöjäkään edes kaikki olleet.

    • xfihimsf

      - edellisestä luettelosta puuttuu ainakin vielä yksi muu
      -sinikka-luumupuut.
      Ja vanhaa runoa pätkä...
      - puita ken rakasti
      - oli hulluksi nimetty
      ........... ps. puissa edelleenkin on jotain selittämättömän hienoa ja upeaa
      - ovat niin mahtava osa luontoa
      - suomalaismetsiköissäkin.

    • lopettakaa-sekoilu

      Koko asia on sekopäitten uusi vouhotus,
      lespojen ja muitten hullujen kateellisten vanhojen piikojen uusi vouhotus,

      tervejärkinen ihminen osaa itse osottaa lähentelyt joko epäsopivaksi
      tai sitten ehkä voi jopa miellistyä lähentymisestä,

      mitähän hullua ne hullut seuraavaksi keksii, se jää nähtäväksi,

    • pärränali

      Ruotsalaiset älypäät säätävät oikein lakiin, että ennen panemisen aloittamista on allekirjoittu virallinen sopimus/suostumus: voidaan paneskella pippa.
      Meidän eduskunnassa osa vihervassarinaisista silmät kiiluen puhuneet Ruotsin mallia.
      Piipertäjien puh.johtaja Aalto veivasi eukkonsa mäkeen, ja alkoi hengailemaan oikein sexypapittaren kanssa, joka varmaan osaaa naisista risoo. Osa miehistä suunnistaa koko elämän tappiohjauksessa.

      • SuunnitteluaVaatii

        Miesten tai naisten tulee pitää valmista sopimuspaperia mukanaan, josta yhdessä sitten ruksataan sallitut asiat. Molemmilla yhtenevät, allekirjoitetut kopiot.
        Pitääköhän vielä hankkia todistajatkin, kun toinen voi väittää jotain muuta sopimuspaperista huolimatta?


    • hullut-pois-eduskunnasta

      Lopettakaa höpinät,
      Hakkaraiselle POTKUT eduskunnasta,
      Hakkaraisen olettaisi olevan aikuinen mies,
      joten hänen käytöstään EI voi ymmärtää eikä hyväksyä miltäänkantilta katsottuna
      eikä viinan varjollakaan, ,
      onko hän jotenki jälkeenjääny kehitysvammanen , huh huh,
      jostain syystä jääny murroikäisen tasolle,
      joka aina ja kokoajan pistää hantiin normaaikäyttäytymistä vastaan,
      Hakkaraisen käytös ei ole sopivaa kansanedustajalle,
      POTKUT HETI koko eduskunnasta,

    • viinapiruko

      Hakkarainen Pohjanmaalle Minnesota-hoitoon valtion kustannuksella, ja ei sitten viinantippaa.

    • vihimsf

      Mulle tuli mieleen 12v pikkusiskon runo
      - rakasta yhtäa ja toista
      --rakasta vaikka yhtätoista
      -yhtä vaan kerrallaan
      - entä jos noissa ruotsalaisten sopimuspapruja kertyis kokonainen arkisto
      muualla mailmassa pyritään paperisaastejätteestä kierrätyksellä eroon jasähköiseen tietojen keruuhun.
      Tuntemistani vanhoista ´piioista ei ainutkaan mun mielestä ole katkera
      - joten turhaa pölötystä - kaikille leskillekään naiminen ole päällimmäisin asia maailmanmenossa -tavallisia järki-ihmisiä silti.

    • Saga.Kabinetti

      Eikös tämä Hakkarainen ollut prätkäjengin tiloihin jättämänsä salkun jälkeen vieroitushoidossa? Jos oikein muistan, niin hänellä oli "avustajana" raitis Juha Väätäinen. Väätäinen sittemmin sotki juovuksissaan jossain Etelä-Euroopan lomakohteessa hotellihuoneensa.
      Ei näytä, että aiempi vieroitushoito olisi tuottanut ainakaan pysyvämpää tulosta.
      Mutta siis eihän juopuneena ahdistelu tai mikään muukaan rikos ole yhtään sen hyväksyttävämpää kuin selvinpäinkään, päinvastoin.

    • Siksi-kin

      Siksi että on vieläkin niiin kamalan paljon sellaisia tyyppejä, jotka elävät mielen puolellaan yhä edelleen pimeällä keskiajalla.

    • vanhapiikaa

      -työn laadun varmistukseenhan ihmiset joka alalla pyrkivät
      - mukavaa toki kun silläkin sektorilla lie vakavia puutteita monella alalla
      - eikä vähiten varmaan politiikan ja uskomustenkaan saralla
      - ei uskoisi todeksi esm huumebisnesrahoituksiin ja motskarijengien kovinkaanvakaaseen toimintaan esm valtiolta palkkaa nostavien toimesta
      - vai liekö kuntarahoitusbisneksiä - verokiertoa tai muuta koulutusmateriaalia
      asiapullosalkkujen uumenissa - ei siis mitään uutta silläkään sektorilla.

      • Vääräketju

        Öööööö ... Mihin tämä liittyy?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe