Miksi siis pinna palaa?
Jo biologisista syistä ihmisen kannattaa uskoa Jeesukseen ja Helvettiin. Ihmisen yksilönkehitys etenee niin, että ensin ihminen paisuttelee asioita mielessään mutta vaihe vaiheelta tulee näkemään kaiken välinpitämättömän hyväksyvästi. Se on kuitenkin väärä tajunta.
Silloin kun ihminen päättää lopettaa uskomasta Helvettiin ja jopa vahvistamasta uskoaan Raamattua lukemalla, niin ihminen menettää aimo annoksen luontaisesta kiihkeydestään. Sen jälkeen ihmisen saa hereille vain uhmaamalla heidän oikeudentuntoaan eli kohtelemalla heitä epäreilusti. Sehän johtaa laittomuuteen ja pahuuteen ilman, että huomataankaan: pahuudesta tulee hyväksyttävää koska pahuudella saadaan ihmiset hereille. Raamattu sanookin jumalattomien olevan väkivaltaisia. Se johtuu siitä, että jumalattomat uskovat väkivaltansa oikeutukseen, koska näkevät väkivallan ja muiden kaltoin kohtelun keinona herätellä muita ja kehittää yhteenkuuluvuutta.
Uskovaisetkin syyllistyvät väkivaltaisuuteen, henkiseen ja ruumiilliseen, mutta se on kuitenkin uskovien keskuudessa tarpeeton ylilyönti. Uskovat säilyttävät elävyytensä ilmankin sitä, että satutetaan toinen toistaan. Joskus sekin tuntuu väärin käsittäen tulevan tarpeeseen mutta useimmiten on satuttaminen kuitenkin jumalattomille se yksi keino, jolla he itse heräävät tai herättelevät toinen toistaan.
Jos jumalattomat olisivat nöyriä edes biologian edessä, niin he tajuaisivat tulla siihen vakaumukseen, että heidän välinpitämättömyytensä Helvettiin ja elämään on kerta kaikkiaan hävittävää heitä itseään ja heidän omia yhteisöjään kohtaan. He yltyvät väkivaltaan(myös seksuaaliseen ahdisteluun) siksi, että se on heidän keinonsa pitää omat piirinsä elinvoimaisina. He eivät koskaan näe toimivansa väärin tässä asiassa! Jos he pelkäisivät Jumalaa ja Helvettiä, saisi heidän elämänsä uuden biologiaakin mukailevan sisällön ja tarkoituksen. Nyt he ovat joutuneet tuuliajolle.
Jumalattomuus on myös jumalallisten osana tämän tästä. Jumalaton elämänmeno kuitenkin on vain jumalattomuuteen ryhtyneiden osa.
Miksi jumalattomat ovat väkivaltaisia?
33
212
Vastaukset
- biologiaakehiin
Ja jos kanssakristityt eivät olisi sotkeneet asioita KristiKretkillä ei olisi sotia tänäänkään.
Teidän fundisten kannattaa käydä optikolla. Hankkikaa sieltä kaukolasit jotta näette maailmaa koko lailla laajemmin ja ymmärrätte silloin maailman menoa paremmin - ken ties.
Kun katsoo vain Raamattuun niin reaalimaailma ja jokseenkin vieraaksi teille.- biologiaakehiin
Viestissäsi näkyy välinpitämätön suhtautuminen reaalimaailmaan tai oikeammin sen jälki tai jäänne. Ajattelet, että sen maailman voisi sulkea pois halutessaan? Ehkä olet joskus itse toiminut niin tai jostain saanut kokemuksen, jonka pohjalta pidät sitä totena. Jumala näkee tässä asiassa sinun sydämeen ja siihen mitä olet kokenut. Olet kokenut hyvin samanlaisia asioita kuin minäkin ja jäänyt niihin kiinni niin kuin olisin minäkin jos olisin kieltäytynyt uskomasta Helvettiin. Mutta uskokaamme jatkossa kumpainenkin siihen, ja ennen kaikkea siihen ettemme itse siihen joutuisi, ottamatta kantaa kuitenkaan, että onko ajatus helvetistä naurettava vai ei.
- saalioksikay
Ajatus mielikuvitusjumalastasi ja helvetistäsi on naurettava. Ymmärrän että sinut on aivopesty näihin satuihin ja tämä mielikuvitus ankkalinnasi on sinulle totisinta totta.. sääliksi käy.
- biologiaakehiin
saalioksikay kirjoitti:
Ajatus mielikuvitusjumalastasi ja helvetistäsi on naurettava. Ymmärrän että sinut on aivopesty näihin satuihin ja tämä mielikuvitus ankkalinnasi on sinulle totisinta totta.. sääliksi käy.
Kuinka lukuisasti Raamattu saattaa enää naurattaa sinua? Kutsuisitko sitä ehtymättömäksi vai onko lopultakin sen antama nauru vain hetkellistä? Mikä on siis kerskasi peruste jos saan nöyrin mielin kysyä sinulta?
biologiaakehiin kirjoitti:
Viestissäsi näkyy välinpitämätön suhtautuminen reaalimaailmaan tai oikeammin sen jälki tai jäänne. Ajattelet, että sen maailman voisi sulkea pois halutessaan? Ehkä olet joskus itse toiminut niin tai jostain saanut kokemuksen, jonka pohjalta pidät sitä totena. Jumala näkee tässä asiassa sinun sydämeen ja siihen mitä olet kokenut. Olet kokenut hyvin samanlaisia asioita kuin minäkin ja jäänyt niihin kiinni niin kuin olisin minäkin jos olisin kieltäytynyt uskomasta Helvettiin. Mutta uskokaamme jatkossa kumpainenkin siihen, ja ennen kaikkea siihen ettemme itse siihen joutuisi, ottamatta kantaa kuitenkaan, että onko ajatus helvetistä naurettava vai ei.
Olipa sinun kirjoituksesi todella analyyttinen. Katsoit hetkessä jumal-silmälasien läpi ja huomasit millainen olen. Sen jälkeen tuli tuomio, voiko siitä valittaa jumaloikeuteensillä näkemyksesi on virheellinen?
- biologiaakehiin
epikuros kirjoitti:
Olipa sinun kirjoituksesi todella analyyttinen. Katsoit hetkessä jumal-silmälasien läpi ja huomasit millainen olen. Sen jälkeen tuli tuomio, voiko siitä valittaa jumaloikeuteensillä näkemyksesi on virheellinen?
Varmaankin se ns. valitus on mahdollista riippuen näkökannastasi. Avaathan näkökantaasi enemmän, jos toivot, että palaan kysymykseesi uudestaan.
Varmaankin se ns. valitus on mahdollista riippuen näkökannastasi. Avaathan näkökantaasi enemmän, jos toivot, että palaan kysymykseesi uudestaan.
Ei, ei minun tarvitse puolustella kertomalla itsestäni.
Syyttäjän tehtävä se on - osoittaa syyllisyys.- biologiaakehiin
epikuros kirjoitti:
Ei, ei minun tarvitse puolustella kertomalla itsestäni.
Syyttäjän tehtävä se on - osoittaa syyllisyys.Minun on haasteellista puolustaa sinua jos kätket minulta asioita.
- jahveseonsatua
Ei raamattua tarvitse kauaa lukea ymmärtääkseen että paimentolaismies loi jumalan oman kuvansa mukaiseksi.
4 "Jos joku tahtoo uhrata Herralle polttouhrina linnun, hän tuokoon uhrilahjaksi metsäkyyhkyn tai muun kyyhkysen. 15 Pappi tuokoon linnun alttarin luo, repäisköön irti pään"
Millainen jumalaolento vaatii linnulta pään revittäväksi irti ja veren roiskimisen ympäri omaa alttariaan? ... Arvasit oikein, nimittäin se narsistinen, sadistinen, moraaliton ja paha jumalaolento, jonka paimentolaismies loi oman kuvansa mukaiseksi. - Fantomex
Tulipa taas todistettua ettei vartiotorni ole biologian oppikirja... Muuten, taitaa se väkivaltaisuus olla enempi uskovaisten juttu...
- biologiaakehiin
Pysykäämme kuitenkin keskustelumme tarkoituksessa ..
- Hohhoijaa24
Keskustelusi tarkoitus on tyhjänpäiväinen sanahelinä ja paskanjauhanta. Ei siinä oikein kiinnostaisi pysyä. Tämä palsta on saanut vuosien varrella kyllikseen hihhulien sekoilua ja trollausta. Jos sinulla on edes hieman kykyä ymmärtää tämä, niin et närkästy siitä, ettei juttuasi jakseta ottaa niin vakavasti, että sitä viitsittäisiin käydä edes kohta kohdalta ruotimaan.
- Fantomex
Niin, keskustelun tarkoitushan on vertailla ateistien ja uskovaisten väkivaltaisuutta. Asia jossa uskovat johtavat 100-0...
- biologiaakehiin
Fantomex kirjoitti:
Niin, keskustelun tarkoitushan on vertailla ateistien ja uskovaisten väkivaltaisuutta. Asia jossa uskovat johtavat 100-0...
Saanen muistuttaa, että minä aloitin keskustelun ja aloituksessani ilmaisin sen tarkoituksen jo otsikossa. Keskustelun tarkoitus on puhua jumalattomien väkivaltaisuudesta. Jos haluat puhua jostakin muusta, on sinun mahdollista puhua siitä jossain muualla.
- wind-
Karski virhe valitettavasti. Väkivalta synnyttää väkivaltaa vasta kun henkisen kasvamisen olosuhteet ovat rajoitettuja. Huonot kasvuolosuhteet ja ympäristön huono vaikutus plus oman elämäntilanteen negatiivinen tilanne voivat muodostaa väkivaltaisen luonteen. Uskonnollinen paatos voi johdattaa kuten islamin uskonnossa käsittämättömään ja brutaalin väkivaltaisuuteen... aivan kuten hoitamaton skitsofrenia altistaa väkivaltaisuuteen pienemmässä mittakaavassa. Koskaan ei tule yleistää väkivaltaisuuden alkuunpanijoita mustavalkoisesti, koska syitä on paljon ja eri tekijöistä johtuvia.
- biologiaakehiin
Annan palautetta, että kommenttisi näkökanta jäi kätköön. Avaisitko sitä, niin että muutkin saattaisivat osallistua. Toisin sanoen, "missä" puhut?
- wind-
oma kasvuhistoria väkivaltaisessa ympäristössä. Olemme peilejä omasta menneisyydestä.
Joka on saanut kasvaessaan paljon rakkautta, muokkaantuu itsekin rakkaudelliseksi. Joka on kokenut paljon väkivaltaa, jopa otetettu väkivaltaan, saattaa muokkaantua eri tavalla. On olemassa myös vahvoja persoonallisuuksia, siksi konditionaali.. eli jotka huolimatta omasta huonosta ympäristön vaikutuksesta ottavat komentoonsa ainoastaan oman sielun maailmansa ja johdatuksen avustamana hylkäävät kaiken väkivaltaisuuden. Aloittajan teemassa on siksi
olemassa myös osa totuutta, koska moni ns."paha" ihminen on korjautunut pois oman uskon avulla. Yleistäminen on hankalaa, mutta kristinusko tarjoaa ainoastaan rakkauden ja syntien anteeksi antamisen..siksi niiltä pimeiltä kujilta ihmiset myös muuttuvat totaalisesti. - biologiaakehiin
wind- kirjoitti:
oma kasvuhistoria väkivaltaisessa ympäristössä. Olemme peilejä omasta menneisyydestä.
Joka on saanut kasvaessaan paljon rakkautta, muokkaantuu itsekin rakkaudelliseksi. Joka on kokenut paljon väkivaltaa, jopa otetettu väkivaltaan, saattaa muokkaantua eri tavalla. On olemassa myös vahvoja persoonallisuuksia, siksi konditionaali.. eli jotka huolimatta omasta huonosta ympäristön vaikutuksesta ottavat komentoonsa ainoastaan oman sielun maailmansa ja johdatuksen avustamana hylkäävät kaiken väkivaltaisuuden. Aloittajan teemassa on siksi
olemassa myös osa totuutta, koska moni ns."paha" ihminen on korjautunut pois oman uskon avulla. Yleistäminen on hankalaa, mutta kristinusko tarjoaa ainoastaan rakkauden ja syntien anteeksi antamisen..siksi niiltä pimeiltä kujilta ihmiset myös muuttuvat totaalisesti.Miten näet sen, että Raamattu puhuu jumalattomista väkivaltaisina?
- wind-
Miten näet sen, että Raamattu puhuu jumalattomista väkivaltaisina?
Kokonaan väärä teema, virhe,, on liittää ilman Jumalaa elävä väkivaltaan. Se on valitettavan fundamentalistinen harhakuvitelma. Ihmisten kanssa sosiaalinen kanssakäyminen ja yhteistoiminta ei edellytä samaa maailmankatsomusta, jos sydän, sielu ja mieli ovat avoimia ja linjassa positiivisesti toisia ihmisiä kohtaan...korkealla tieteessä tämä on mahdollista. Vasta aivan ääri-ismeissä tullaan asiassa jalat tai nyrkit edellä.toisia vastaan..Esim. J.T kasvatuksen saanut voidaan manipuloida hylkäämään lapsensa jotka ovat kääntyneet reitiltä. Kuitenkaan ihmiset eivät ole kaikki manipuloitavissa tänä päivänä. Pahimmat tapaukset sivistysmaissa liittyvät esim. verensiirtokieltoon ja sitä voidaan pitää väkivaltaisena "uskovan" periaatteena ja tuota verensiirron saanutta ja eettisistä syistä huostaanotettua lasta jumalattomana..
- biologiaakehiin
wind- kirjoitti:
Kokonaan väärä teema, virhe,, on liittää ilman Jumalaa elävä väkivaltaan. Se on valitettavan fundamentalistinen harhakuvitelma. Ihmisten kanssa sosiaalinen kanssakäyminen ja yhteistoiminta ei edellytä samaa maailmankatsomusta, jos sydän, sielu ja mieli ovat avoimia ja linjassa positiivisesti toisia ihmisiä kohtaan...korkealla tieteessä tämä on mahdollista. Vasta aivan ääri-ismeissä tullaan asiassa jalat tai nyrkit edellä.toisia vastaan..Esim. J.T kasvatuksen saanut voidaan manipuloida hylkäämään lapsensa jotka ovat kääntyneet reitiltä. Kuitenkaan ihmiset eivät ole kaikki manipuloitavissa tänä päivänä. Pahimmat tapaukset sivistysmaissa liittyvät esim. verensiirtokieltoon ja sitä voidaan pitää väkivaltaisena "uskovan" periaatteena ja tuota verensiirron saanutta ja eettisistä syistä huostaanotettua lasta jumalattomana..
Mikä on sun lempikirja?
- biologiaakehiin
Minun on Opelin asennusohje. Kyllä se Senatorin digitaalisien mittarin korjaaminen saa paavinkin väkivaltaiseksi, kun on niin herraa leikkineet inisnöörit!
Ja tietenkin, saat tilattua varaosia LÄNSI-SAKASTA vaivatta kun on siinä varaosa-numerokin...
- kuhan.utelen
"Miksi siis pinna palaa?"
Hihhuleitten valehtelu ja raakuus ottaa pattiin.
Joko sinä olet lakannut lyömästä ateisteja? Olipa aloitus poikkeuksellisen typerä ja tylsämielinen provokaatio. Ei jatkoon!
- biologiaakehiin
Näyttäisi kuitenkin, että puheeni on kiinnostanut sinua. Osaatko sanoa, onko se pysyvää vai hetkellistä? Onko se lähtöisin minusta vai Raamatusta?
Sanottakoon lisäykseni tarkoitus, että minusta olisi syytä meidän kumpaisenkin uskoa, että Helvetti jotenkin puhuttelee ihmisiä. biologiaakehiin kirjoitti:
Näyttäisi kuitenkin, että puheeni on kiinnostanut sinua. Osaatko sanoa, onko se pysyvää vai hetkellistä? Onko se lähtöisin minusta vai Raamatusta?
Sanottakoon lisäykseni tarkoitus, että minusta olisi syytä meidän kumpaisenkin uskoa, että Helvetti jotenkin puhuttelee ihmisiä."Näyttäisi kuitenkin, että puheeni on kiinnostanut sinua."
Ei näytä. Minä klikkasin vain otsikon auki ja näin ensisilmäyksellä itse aloitustekstistä, että se on paskaa.
"Osaatko sanoa, onko se pysyvää vai hetkellistä?"
Aloituksesi puhe ei tosiaan kiinnosta minua nyt ja uskon, että kiinnostumattomuuteni sitä kohtaan on pysyvää.
"Onko se lähtöisin minusta vai Raamatusta?"
Sinä ja Raamattu kiinnostatte minua yhtä vähän.
"Sanottakoon lisäykseni tarkoitus, että minusta olisi syytä meidän kumpaisenkin uskoa, että Helvetti jotenkin puhuttelee ihmisiä."
Sanahelinäsi jatkuu siihen malliin, että eiköhän tämä ollut osaltamme tässä.- biologiaakehiin
Hohhoijaa24 kirjoitti:
"Näyttäisi kuitenkin, että puheeni on kiinnostanut sinua."
Ei näytä. Minä klikkasin vain otsikon auki ja näin ensisilmäyksellä itse aloitustekstistä, että se on paskaa.
"Osaatko sanoa, onko se pysyvää vai hetkellistä?"
Aloituksesi puhe ei tosiaan kiinnosta minua nyt ja uskon, että kiinnostumattomuuteni sitä kohtaan on pysyvää.
"Onko se lähtöisin minusta vai Raamatusta?"
Sinä ja Raamattu kiinnostatte minua yhtä vähän.
"Sanottakoon lisäykseni tarkoitus, että minusta olisi syytä meidän kumpaisenkin uskoa, että Helvetti jotenkin puhuttelee ihmisiä."
Sanahelinäsi jatkuu siihen malliin, että eiköhän tämä ollut osaltamme tässä.Toivon vilpittömästi, että jatkossa löytäisit elämääsi paremmin niitä asioita, jotka oikeasti kiinnostavat sinua. Tietysti myös sitä, että ne asiat edistäisivät hyvää elämässäsi.
- silmien_välliin_hihhulia
Maailmassa on vielä lähes parikymmentä maata jossa voi saada kuolemantuomion ateismista ja EU:ssakin on seitsemän tai kahdeksan maata jossa ateismista voi saada vähintään kolme vuotta vankeutta jumalanpilkasta.
Itse en ole väkivaltainen eikä vakaumukseni siihen kannusta mutta ymmärrän kyllä miksi eräät kokevat vihamielisiä tunteita uskovaisia kohtaan.- biologiaakehiin
Pitäisikö ateistien mielestäsi hyväksyä uskovaiset? Kysymykseni tarkoituksena on selvittää, onko ateistien mielestäsi perusteltua hillitä itseään? Miten siis ateistit päätyvät kasvattamaan ns. vihaa sisällään? Ovatko he niin kiinni tässä maailmassa, että ottavat vihatakseen, vai mistä on kysymys? Onhan luonnollista olla maailmassa kiinni mutta miksi?
- biologiaakehiin
Tarkoitan siis sanoa, että onhan vihalle vaihtoehtoja jos niihin vaan haluaa tarttua.
- autetaan-ne-taivaaseen
Tarkoitan siis sanoa, että onhan vihalle vaihtoehtoja jos niihin vaan haluaa tarttua.
Ateistina itse ainakin rakastan uskovaisia ja ja rakkauteni nimissä haluan heidän pääsevän mahdollisimman pikaisesti ja kivuliaasti Jumalansa tykö missä marttyyrin kruunu kirkastaa ja pyhittää heidän elämänsä heidän Jumalan silmissä.
- vm41
Olette unohtaneet geeniperimän, sekä "rakennuspalikoiden" viallisuuden.
Myös ns. perusmallin mahdollinen sekopäisyys vaikuttaa lopputulokseen.
Usein liian hätäinen siementäminen, sekä sen myötä ulosteiden sekaantuminen siemennesteen mukaan vaikuttaa lopputulokseen merkittävästi. "Jo biologisista syistä ihmisen kannattaa uskoa Jeesukseen ja Helvettiin. "
Biologisista syistä :-)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant1773643Saisinpa halata sinua joka päivä
ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a282790Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki
Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K702780Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin
Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii652289- 1992195
Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan431709Martinan pankkikortti
Seiska uutisoi, että Martina antoi pankkilortin tyttärilleen. Siinä on vaan sellainen pointti, että pankkikorttia ei saa3651635Nykymiehet odottaa, että nainen lähestyy?
Perus luonnonlaki menee päinvastoin! Oletko nähnyt luontodokkaria jossa naaraat juoksee uroksien perässä??? 🦁🫎🦍🐒🦦�921604- 271471
Muistattekos kun kaupassa piti pyytää tavarat myyjältä
Edes kahvipakettia ei saanut itse valita, vaan myyjä nouti sen hyllystä tiskille. Jos osti jauhelihaa, niin se jauhettii1991404