Joulun aikana, sekä väliviikolla lueskelin Vanhaa Kreikkaa ja sattui silmään.
Jeesuksen käyttämät kielet olivat aramea ja heprea. Ne ovat Kristinuskon alkukieliä, johon luetaan myös Koineen (muinais-) Kreikka.
Niin arameassakin, kuten Kreikassa Jumalan (Taivaan) Valtakunta on kirjoitettu muotoon, joka on oikein käännettynä Kuningaskunta.
Kreikan kielen sana valankunnasta on sana 840,1 pasileija (Kuningas 842 pasileus) ja yksi tarkimmista käännöksistä on King Jamesin alkuperäiskäännös, josta biblia on suomennettu.
JK kertoo Matt 3;2 And saying, Repent ye: for the kingdom of heaven is at hand. Tässäkin Kuningaskunta useissa käännösohjelmissa kääntää väärin.
Todellisuudessa, seurakunta, Jumalan seurakunta on Kuningaskunta, jonka kuningas on Jeesus.
Ut mainitsee usiein Jeesuksen Kuninkaana, jota Hän onkin.
Onko jollakin lukeneemmalla tähän lisättävää?
Joko Kuningas- tai Valtakunta oikeasti?
2
145
Vastaukset 2
" no ei ole "
-
olen tottunut pitämään sinua lukeneena.
-
Hän ei ollut Tästä maasta. Vaikka syntyi tänne.
Hän oli Armon valtakunnasta. Taivaasta. . .Ei ilman lukuja kieliä osaa. Ihmetytti kun luin sen tarkemmin.
Mutta mitä tuolla aforismilla on merkitysta tähän alkukielen käännöksen
Hyvää alkanutta vuotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu591561- 261194
- 851048
- 42867
- 65826
- 92794
Humalassa autolla ajo.
Tuhti humala hyydytti kuljettajan Suomussalmella -sammui rattiin ,uutisoi Ylä-Kainuu.15759Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i19715Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.131715- 115686
Jäljitelmä Birginit
Ei jumaleisson, Jeffin vaimo kertoo et nää Hermesit olikin jäljitelmiä ja timangit labrarääsää. Anna mun kaikki kestää �146621Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.31615- 4612
- 43601
Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45570Anteeksi J-mies
Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t74557- 19556
- 44538
Hyvää yötä hurmuri
Iltaa haaveeni! Kauniita unia😘 Jospa me vielä nähtäis ja juteltais, suukoteltais ja halittais, siliteltäis ja hyväiltä25531Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle
Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke17487