MATKAKUUME PÄÄLLÄ!

Tutut Canarialta lähettävät kortteja ja kehuja kesäisestä tunnelmasta. Olisiko aika pakata laukku ja lähteä?

58

318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luistata nyt laakeria vielä vähän.

      H.

    • sinnejatakas

      Nopeimmat ovat jo tulleet takaisin, jouluaattona matka kangerteli, joutuivat jäämään kun lentsikka oikutteli.

    • Heikunkeikku

      Nyt on hyvä vuodenaika pistää hynttyyt niskaan ja matkalaukkuun ja lähteä seurustelemaan auringon kans. Joulun aikoihin matkat ovat kalliita, mutta kun joulu on jo kaukana takana, niin pääsee halvemmalla.
      Halvimmalla pääsis, jos sais peruutuspaikan. Semmosen joka on aivan viime tingassa peruttu. Lähtö samana päivänä tai seuraavana päivänä.

      Kanariansaaret on siitä kiva matkakohde, kun kaikki saaret ovat keskenään niin erilaisia.
      Voi valita mieltymyksen mukaan. Ja ilmasto aivan miun maun mukkainen. Ei liian kuuma, vaan hipiään sopiva.
      Jos minä lähtisin, niin ehkä valitsisin Gran Canarian. Puerto Rico. Siksi koska se sijaitsee vuoren "poskessa" suojaisalla paikalla. Ei tuulisi sillä tavalla, kuin monessa "kaaheen-aakeen-laakeessa" paikassa.

      Ja jos menet, niin muista sitten vuokrata ittelles auton, niin pääset kaahaamaan kivoille paikoille.
      Hotellin uima-altaalla könnääminen koko loman ajan ei oo mistään kotoosin.

      • Bengalitikku

        Parin viikon päästä on matkailumessut. Voikohan siellä saada matkakuumeen?
        Viimevuotiset suunnitelmat meni vähän pieleen matkan osalta.
        Muistan kun Tallinnan matkailu oikeastaan alkoi, messuilla jaettiin ja voitettiin laivamatkoja tolkuttomasti. Viimeksi kun olen ollut messuilla, yritin ostaa matkaa siitä vain, mutta ohjelmat eivät pelittäneet. Myttyyn meni.
        Jossain vaiheessa oli tuttu eräässä matkatoimistossa, niin hän leipoi matkan.
        Hän oli monessa paikassa käynyt ja osasi suositella ja infota.
        Olihan se vähän vanhanaikaista, mutta oikeastaan koko matka alkoi toimistolta. Nykyisin netistä lennot ja hotelli tuolta ja se on siinä.


      • Kävin Puerto Ricossa viime maaliskuussa aivan vuoren huipulla 2 viikkoa. Hiljaista. Alhaalla juhlittiin. Helsingin Pitäjänmäeltä tuttu pitää rannassa Ulvovamylläri ravintolaa.


    • flegmaatti

      Älähä hättäile! Katotaan kolmen viikon kuluttua. 2h suorat, meno-paluu lennot yhteensä 330€.

      • Toivontytär

        Paljonko tilillesi jäi flegmaatti?


      • Maksoin tyhjän vuoteen lisän viimeksi - oli muutaman satasen kalliimpi.


      • flegmaatti
        Toivontytär kirjoitti:

        Paljonko tilillesi jäi flegmaatti?

        Sen verran, että perillä voin, viikoittain kuutena päivänä itse tehtyjen sapuskoiden lisäksi, käydä vaimon kanssa sunnuntaisin ulkona alle 10€:n lounaalla.
        0,7l vodka 5€, litran viinitölkki alle 1€:n ja oluttölkki 0,18€.
        Kulttuuripläjäysten hintaa ja valikoimaa ei tiedä etukäteen mutta tarvittaessa tingitään noista nautintoaineista.
        Vaimoni on täysin "kuiva" tyyppi joten tarvittava säästö kohdistuu minuun.


    • Matkailu-on-out

      Mikäs vika suomen auringossa on. Nytkin loistaa täytenä pallona tässä uudenmaan esialueella. Kun pää on kunnossa, se ei kaipaa vierasta aurinkoa.

      • Helsingissä mittarit miinuksella. Vielä on aikaa paikalliseen kesään. Eläkeläisenä voi käydä lämpimässä etelässä sateisen vuoden jälkeen


    • pirremiinapa

      Matkakuumeeni poistui, kun laitoin kaikki omaisuutemme tähän nykyiseen elinpaikkaan, ehkä joskus lähden vielä kunhan jne..

      Hyvää matkaa.

      • Kun on kaikki lähellä, mitä sitä turhaan pitemmälle matkustaa. Onnea ja menestystä uusiin kuvioihisi


      • Toivottavasti reipas ja hyväkuntoinen nainen saa nauttia pitkään kaikesta hyvästä. Aktiiviselle ihmiselle voi olla vielä montakin hyvää elämisen jaksoa tarjolla. Mitähän uutta kivaa seuraavaksi, kun koti tulee kuntoon.
        Jonain kauniina päivänä kaunis, aktiivinen kulkija lähtee uusille poluille katselemaan uusia maisemia. :)


      • pirremiinapa
        optimisti-orvokki kirjoitti:

        Toivottavasti reipas ja hyväkuntoinen nainen saa nauttia pitkään kaikesta hyvästä. Aktiiviselle ihmiselle voi olla vielä montakin hyvää elämisen jaksoa tarjolla. Mitähän uutta kivaa seuraavaksi, kun koti tulee kuntoon.
        Jonain kauniina päivänä kaunis, aktiivinen kulkija lähtee uusille poluille katselemaan uusia maisemia. :)

        Toivottavasti maisema ei enää ihan oikeasti muutu, mutta..niin, mistäs sen ihan tarkkaan tietää.

        Kiitos Oorvokki, et.ole turhaan nikkiäsi keksinyt, olet niin ihanan kannustava ja aina asiallinen ja kohtelias, kiitos että olet :).


      • Aikanaan-lomille
        pirremiinapa kirjoitti:

        Toivottavasti maisema ei enää ihan oikeasti muutu, mutta..niin, mistäs sen ihan tarkkaan tietää.

        Kiitos Oorvokki, et.ole turhaan nikkiäsi keksinyt, olet niin ihanan kannustava ja aina asiallinen ja kohtelias, kiitos että olet :).

        Kunhan saat mökkibisnekset kukoistamaan, voit lentää lomille yksityiskoneella vaikka kesälahden kentältä.


    • Oletteko matkustelleet eri puolilla Suomea?
      Missä ovat mielestänne Suomen kiehtovimmat matkakohteet?

      • Mrs.M

        Lappi, Ahvenanmaa, Koli ja Ruunaan kosket.


    • hispanian

      Aloittaja kyseli kanarian saarista.Nyt olen ollut 4 x peräkkäin marraskuussa teneriffalla.Syksyllä uusin saman kaavan.Vuokra autolla näkee paljon ja se on halpaa.Saarilla on turvallista ja ihmiset kohteliaita.Tunnelma eläkeläiselle mukava.Päivä merellä on mukavaa ja halpaa.Menkää maskan vuoristokylään.Omalla autolla ja aamusta.Sieltä carachico merenrantakaupunkiin.Takuulla erilaista ja mieleenjäävää.Se serpentiinitie kyllä aluksi hirvitti.Tulivuori oli aivan mahtava kokemus, 3500 metriä merenpinnasta.Retkeilijöille löytyy 100 reittiä saaren jokapuolelta.Uusi kirja juuri ilmestynyt karttoineen.Urheilukalastajille 110 eurolla päivä ruokineen raskaansarjan kalastusta.Teneriffa on monipuolinen ja mukava paikka.Kannattaa vaan etukäteen vähän suunnitella mitä haluaa kokea.

    • Satunnainen.kulkija

      Turisti kohteet ei enään kiinnosta, miettinyt jotain matkaa joka olisi erikoinen , katsotaan.

    • minä menen huhtikuussa Kroatiaan, talvea pakoon kun ei minun tarvitse lähteä kuten monet tekee. keväällä on etelässä kaunista, eikä liian kuumaa. Kanarialla tietenkin näin talvella mukavat kelit jos niistä turistiloukuista tykkää.

    • eijaksajonottaa

      Vituttaa se 6 6 h. Kökötys lentokoneessa. Muu jonotus. Onko Canarian kentällä vielä italialainen lakko?

      • Bengalitikku

        No kökötystä 3 3 riittäisi ja sillä ei pitkälle pötkitä.


      • Totta kerrot. Lento on rasittava. Kuitenkin siedettävä. Pissajonot loppumatkasta melkoiset. Parasta, jos ei kaljoittele kovin - vähemmällä jonotuksella pääsee.


      • Ei-viitsi-enää
        Bengalitikku kirjoitti:

        No kökötystä 3 3 riittäisi ja sillä ei pitkälle pötkitä.

        Sama täällä. Lukemattomia matkoja tehneenä ja 2014 matkailun lopettaneena, jos tulisi joku mielenhäiriö, että lähtisin, niin alle 4 h pitää matkan pää olla - lentämällä. Riittää mökkeily.


      • flegmaatti
        Ei-viitsi-enää kirjoitti:

        Sama täällä. Lukemattomia matkoja tehneenä ja 2014 matkailun lopettaneena, jos tulisi joku mielenhäiriö, että lähtisin, niin alle 4 h pitää matkan pää olla - lentämällä. Riittää mökkeily.

        Paljonko on lukemattomat vapaa-ajan matkat jotka ovat suuntautuneet naapurimaidemme ulkopuolelle ja kestäneet perillä vähintään 3 yöpymistä?
        Arvio siitä mikä on niiden yhteen laskettu kesto?

        Miten moneen maanosaan ja valtioon ne ovat suuntautuneet?

        Itse kukin voi tulkita "lukemattoman" monella tavalla.


    • 1eero

      Empä taijja viittiä etelään, aurinko paesto tännäi niin kesäisen näkösesti jotta kohta on jo kesä, voe teitä.

      • Bengalitikku

        Tänään muuten oli upea auringonlasku. Ensin kultaiset poikkijuovat taivaalla, kunnes väriksi tuli oranssi ja lopulta tulipunaista. Reilu tunninmittainen ilotulitus. Silmät tykkäsivät.


    • Minä tykkään käydä Canarialla, en edes muista monestiko olen käynyt.
      Moni ei halua turistirysään, itse olen niin mukavuutta rakastava että tykkään olla siellä missä on palveluja. Myös Canarialta löytää hyvinkin eksoottisa paikkoja mikäli lähtee vähän edemmäksi hotellin uima-altaalta, saarten keskiosiin.
      Tuo kuuden tunnin lento on maksimi minkä viitsin koneessa istua yhtä soittoa. En enää halua maapallon toiselle laidalle.
      Juuri nyt ei huvita edes ajatella matkailua, kotona on niin hyvä olla, aurinkokin näyttäytyi pitkästä aikaa.

      • Parin kuukauden päästä paremmat kelit Canarialla. Juuri satoi lumen Marokossa. Espanjan lämpötila viileä. Canarialla paljon lämmittämättömiä hotelleja


      • arvo.e kirjoitti:

        Parin kuukauden päästä paremmat kelit Canarialla. Juuri satoi lumen Marokossa. Espanjan lämpötila viileä. Canarialla paljon lämmittämättömiä hotelleja

        Olin vuosia sitten Tammikuussa Cran Canarialla, oli hirveän kylmä ja satoi räntää. Matkaseurana oli vielä sellainen joka oli ensimmäistä kertaa siellä, sai niin huonon kuvan että ei ole sen


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Olin vuosia sitten Tammikuussa Cran Canarialla, oli hirveän kylmä ja satoi räntää. Matkaseurana oli vielä sellainen joka oli ensimmäistä kertaa siellä, sai niin huonon kuvan että ei ole sen

        Noin 8v. sitten olimme jouluna Canarialla. Satoi rajusti. Sadevesi viemäreistä nousi metrin korkuiset vesipatsaat ylöspäin. Ajotiellä oli vettä jalkakäytävien reunan korkuiselle. Lämmintä kuitenkin.


    • mimmimum-..mi

      Matkailu into mennyt ....mutta ihanaa kuunnella muiden matkakertomuksia....tytär lähtee taas canarialle..... Itsellä ei vaan tee mieli enää matkustaa pitkiä lentomatkoja ... tarkastuksineen....niin moneen paikkaan pääsee kotisohvalta... no joo.. onhan se erilaista kokea ja tuntea.

    • maissiiii

      En mie enää kehtoo, lennot on niin tylsiä ja puuduttavia.
      ja aurinkorannat yök, siellä rasvaiset kyljet kylkikyljessä.

      Autiolle saarelle Malediiveille jos ilman lentoja pääsisin,
      liitäisin vain, sinne mie tahtoisin ain,
      kanssasi kahden rantatuolissa lojuisin vain.
      Kohta saan lapsenlikaksi lähteä keski-euroon,
      se on nyt ok.

    • flegmaatti

      Useiden näkemys ulkomaan matkailusta on kovin pelkistetty. Inhottava lento ja rysässä hiekalla kylki kyljessä makaaminen! Tai hotellin uima-altaalla.
      Kovin on suppea näkemys, tai kokemus.

      Rysä >< autio hiekkaranta? Autiolla hiekkarannalla on mukava löhöillä inspiroivassa seurassa aikansa mutta jossakin vaiheessa alkaa kaipaamaan niitä rysän palveluja.
      Rysän ei tarvitse olla varsinainen rysä vaan normaali, paikallista elämää sykkivä taajama tarvittavinen palveluineen.

      Omatoimi automatkat? Lennä ja autoile matkat? Reppureisut? Omatoimiset teemamatkat? Opastetut kiertomatkat? Lämpimien merien A-I risteilyt?
      Osa-aika asuminen?
      Jne. Jos on tippaakaan kiinnostunut oman pihapiirinsä ulkopuolisesta elämästä ja/tai kaipaa vaihtelua niin vaihtoehtoja löytyy. Myös "paketeissa" joiden sisällön pystyy muokkaamaan mieleisekseen.

      Meidän osaltamme vuosi on pitkälle valmisteltu aina joulua myöten. Normaalisti olemme käyneet jossakin Saksan kaupungissa joulumarkkinoilla ja joulupyhät urheiluopistolla mutta viimeinen joulukokemus Tanhuvaarassa oli niin masentava, että tavanomaisesta poiketen vaimoni varasi jouluksi Itävallan kiertomatkan joka poikkeaa myös Ljubljanassa.
      Mummeli täyttää maaliskuussa 70v.
      Tämän hetken tiedon mukaan vaimo tekee yhden tyttöjen lähimatkan nyt tammikuussa.
      Helmikuussa halpiskeikka Kanarialle.

      Mutta kukin tavallaan ja mieltymystensä mukaan. Emme mekään ole enää innostuneet pitkistä lennoista vaikka 8h 5h ei ole kohtuuton lentoemojen vastapäisellä, leveällä exit paikalla istuen.
      Rajaa vaihtoehtoja ja vaatii ennakointia kuten risteilytkin.

    • lentopelko-melkonen

      ei uskalla enään lentää lomille, lentokone kuitenki tipahtaa
      ja siinä loppui elämä

      • Bengalitikku

        Odota vähän, niin pääset tunnelin kautta Keski-Eurooppaan.
        Ellet sitten pelkää, että tunneliin tulee pieni reikä.


      • Minä-en-uskaltaisi
        Bengalitikku kirjoitti:

        Odota vähän, niin pääset tunnelin kautta Keski-Eurooppaan.
        Ellet sitten pelkää, että tunneliin tulee pieni reikä.

        Minua ainakin pelottaisi koska tunnelin molemmissa päissä on iso reikä.


      • Bengalitikku

        Hyvä kun huomasit nuo meno- ja tuloaukot.
        Peukut sulle, molemmat.


    • hompsantuusa_

      Ei ole enää mitään mieltä omalla kohdallani lähteä aurinkomatkalle. Olen varmaan kokenut matkustamisen burn-outin.
      Tänään kyllä teen bussi-metro-juna-bussi -matkan olosuhteiden pakosta eli asiointikäyntejä.

      Muuten, kolmas aurinkoinen päivä peräkkäin. Eikö vieläkään Konalassa Arska ole vieraillut?

      • Yön-eläjä

        Shortsit otin jo eteiseen. Täällä Espoon aurinkorannikolla alkaa kärventää. Tulisi jo ilta ja viilentyisi.


      • hompsantuusa_

        Muista suojakertoimet!


      • arvo.e

        Kyllä aurinkoista pari tuntia. Onneksi oli sateenvarjo. Ei tullut melanoomaa. Seuraavaksi lähden hiihtolomaalle. Marokossa on runsaasti lunta. Sinne voisi lähteä hiihtämään.


    • mimmimum-..mi

      Espanjan Aurinkorannikon suomalaiset ovat saaneet pienen tuulahduksen talvesta....siellä on satanut lunta....

      • Samoin Marokossa voisi pitää hiihtoloman. Canarialla joulun seutu on ollut pettymys - kovia sateita ja myrskyjä. Keväämmällä paremmat ilmat.


      • mimmimum-..mi
        arvo.e kirjoitti:

        Samoin Marokossa voisi pitää hiihtoloman. Canarialla joulun seutu on ollut pettymys - kovia sateita ja myrskyjä. Keväämmällä paremmat ilmat.

        Juups...ei varmaan kovin kiva yllätys ....esim. jos viikon matka vaikka Costa del solille ja rannan hiekka onkin luminen....paikkakuntalaisille varmasti elämys...


      • Bengalitikku

        Tulee mieleen elokuva Loma. Nyt sivakoitsija voisiolla erikoisuus.


      • mimmimum-..mi

        Heh....Antti Litja heti seuraavalla koneella suksineen.... ennenkuin sulaa...


      • Bengalitikku

        Mutta muista simmarit, ettei tarvitse itse rakentaa...


      • mimmimum-..mi kirjoitti:

        Juups...ei varmaan kovin kiva yllätys ....esim. jos viikon matka vaikka Costa del solille ja rannan hiekka onkin luminen....paikkakuntalaisille varmasti elämys...

        Kävin Costa Del Solilla parikymmentä vuotta sitten heinäkuussa ja jouduin ostamaan rannasta kengät. Menin paljasjaloin ja rantahiekka kuummentui päivällä polttavaksi.


    • kyllmäää

      Kylmä on parempi elämälle.

    • Ei vois vähempää kiinnostaa Canariat sun muut. Aivan turhaa ja tarpeetonta paikan vaihtoa käyttäen ympäristölle kaikkein vahingollisinta liikkumismuotoa. Sitä paitsi, siellä sataa lunta vaikka täällä sitä tarvittaisiin.

      • flegmaatti

        Mene mieluummin Sierra Nevadalle hiihtelemään tai lautailemaan! Kyllä keskisen Atlantin saaret ovat hiihtokelvottomia.
        Vilkaisu karttaan ja varmuuden vuoksi paikan nimien lukeminen selventäisi asian.


      • flegmaatti kirjoitti:

        Mene mieluummin Sierra Nevadalle hiihtelemään tai lautailemaan! Kyllä keskisen Atlantin saaret ovat hiihtokelvottomia.
        Vilkaisu karttaan ja varmuuden vuoksi paikan nimien lukeminen selventäisi asian.

        Minähän en lähde Suomestamme minnekkään, eikös se jo selvinnyt.


      • flegmaatti
        entinenmiäs kirjoitti:

        Minähän en lähde Suomestamme minnekkään, eikös se jo selvinnyt.

        Älä hikeenny! Hyvää tahtoa osoittaakseni ehdotin lumen puutteeseesi Sierra Nevadaa.

        Me lähdemme 05.02. Las Palmasiin ja 03.04. Torreviejaan. Kesällä vaimo haluaa meidän menevän Skotlantiin, syksy jälleen TV:ssa ja joulu Itävallan kiertomatkalla.
        Nyt tammikuussa vaimo tekee lyhyen tyttöjen matkan mutta minä en laske naapurimaita ulkomaiksi.


      • flegmaatti kirjoitti:

        Älä hikeenny! Hyvää tahtoa osoittaakseni ehdotin lumen puutteeseesi Sierra Nevadaa.

        Me lähdemme 05.02. Las Palmasiin ja 03.04. Torreviejaan. Kesällä vaimo haluaa meidän menevän Skotlantiin, syksy jälleen TV:ssa ja joulu Itävallan kiertomatkalla.
        Nyt tammikuussa vaimo tekee lyhyen tyttöjen matkan mutta minä en laske naapurimaita ulkomaiksi.

        Itse asiassa sitä lunta olisi jo tullut tälle talvelle ihan riittävästi mutta kun se on jo moneen kertaan sulanut pois. Tällä kertaa tosin lunta on sopivasti, sentti pari maan peittona.

        Onnekseni minun vaimoni ei halua meidän menevän Skotlantiin, eikä minnekkään muuallekkaan;)


    • laukku.valmiina

      Lähtisin heti jonnekkin Kanarialle jos olis matkakaveri.Yksin on tylsää ja kaksin tai kimpassa olis mukavampaa,ei silti tarvitse nyhjätä koko ajan kylkikyljessä,vois mennä omiakin reittejä.
      Paikat on tuttuja aikaisemmilta vuosilta exän kans reissatessa.
      Myöskään 10t lennot ei houkuta eikä Thaikun kuumuus.
      Manner-Espanjakin riittäis.

      • flegmaatti

        Pitkässä, kiinteässä parisuhteessa yhteiset ja omat liikkumiset lienevät hakeneet molempia tyydyttävät muotonsa.
        Hamassa muinaisuudessa päädyimme vaimoni kanssa siihen, etten osallistu rättien hypistelykeikkoihin. Samoi lomakaupunkimme laajat perjantaimarkkinat hän saa hoitaa omin nokin. Kesto muutaman tunnin.

        Loma-asunnollemme ei ole sattunut ripustautuvia vieraita. Yhteinen aika on vähintään viikko ja heti kättelyssä annan vieraspariskunnan kummallekin osapuolelle omat avaimet.
        Elely on sujunut luontevasti. Ekakertalaiset olemme perehdyttäneet ympäristöön ja vieraamme lienevät käsittäneet sen siten, ettemme toimi oppaina kuin erikoistarpeissa.

        Ruoka- ja juomaostokset maksetaan puoliksi eikä kytätä mitä kukin juo tai närkkii syömistä.
        Minä teen yhteiset ateriat ja halutessaan saavat vieraat mennä kaupungille syömään keskenään.
        Joskus heidän oma-aloitteisuutensa ei ole ollut kovin tyydyttävää.

        Samoin siivous yhdessä. Naiset tiskailevat keskenään.

        Kiertomatkoillakaan ei ole osunut porukkaan ripustautujia. Seurustelukumppaneita kylläkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1362
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1160
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1042
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      983
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      970
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    Aihe