Skannasin koneen Spy Sweeper 3.5 ohjelmalla.
NeededWare niminen pöpö löytyi.
Lisä infoa ko pöpöstä:
"Vakoojat WUpd ja Neededware
Molemmat ohjelmat ovat ilmaisohjelmia (adware), jonka käyttäjä saa käytettäväkseen hyväksymällä mainosten näyttämisen tietokoneellaan. Ne luokitellaan kuitenkin vakoojiksi, koska "kohderyhmälle oikeita" mainoksia näyttääkseen ne keräävät ja tallentavat tietoa käyttäjän internetselailusta. Lisäksi Neededware lataa ja käynnistää ohjelmia käyttäjän tietämättä. Kumpikaan ohjelma ei leviä itsekseen, vaan leviämiseen vaaditaan se, että käyttäjä itse lataa kyseisen ohjelman".
Lähde: Panda software.
Suosittelen että käytte hakemassa Spy Sweeper 3.5
Softan ja skannaatte koneenne josko pöpöjä löytyy.
VAKOOJA
5
1295
Vastaukset
- onn
giant anti
- Pauli
Jos kyseessä on Webroot Spy Sweeper, niin ihan hyvä ohjelma näyttää olevan tuon testin mukaan:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000301&posting=22000000006547149
Jos löydös löytyy poluista
HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\windows\currentversion\internet settings\zonemap\domains\neededware.com
HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\windows\currentversion\internet settings\zonemap\domains\neededware.com || *
niin kyseiset löydökset ovat "vääriä positiivisia" jos käytätte SpywareBlasteria tai muita ohjelmia jotka lisäävät tuon neededwaren osoitteen sinne Rajoitettuihin sivuihin
Lisätietoa tuossa
http://www.wilderssecurity.com/showthread.php?t=65574
Lainaus
>>>>>>>>>>>>>>
Yup - that definitely looks like a false-positive from SpySweeper.
In this case, removing those keys will not hurt anything, however it will remove the protection for that item.
If you have a support number/e-mail/address for Webroot, could you please let them know about that false-positive?
Thanks,
-Javacool- CrackerZ
SpySweeper loisto ohjelma, mutta menee tosiaan sukset ristiin Blasterin kanssa. Itsekkin pähkäilin, kun aina uudestaan löytyy joku jo poistettu oletettu haittaohjelma. Rekisteriä penkomalla syy sitten löytyikin.
- VAROITUS
Tarkistin polun ja se on sama minkä mainitsit.
Palautin sen karanteenista takaisin.
Kiitos Sinulle kun kerroit asiasta.
Täytyy olla tästä lähin varovaisempi mitä otsikoksi laittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1171279
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221153Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä471050- 1381013
- 99853
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten317802Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82714Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592