Eläkkeen nousu

Kumarassa

Kävikö monelle muullekin niin että 0,55%:n korotus johti pienempään käteenjäävään?

21

295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietenkään ei käynyt.

      H.

    • Kumarassa

      Niin, no... sinullahan on tämä sopeutumisjutska ja omat eläkesäästöt.

      • Bengalitikku

        Mitens tv-vero korottikaan velvoitteita? Tarkistivatko kunnat verojaan?
        Jos on tapahtunut muutosta, sen voi tarkistaa noistakin.


    • Olen kuullut, että näin voi käydä, että pienellä brutolla voi jäädä enemmän käteen, kun vähän isommalla.
      Tästähän eräs mainitsi tuolla toisessa ketjussa ja minä peukutin, niin sain tämän yleisen lempinimen haltuuni.

      • ei voi, jos samat veroperusteet, se on väärä luulo. tottakai jos pienempi tuloinen asuu halvemman veroäyrin kunnassa tai on muitakin verovähennyksiä kuin ns. automaattivähennykset, niin netto voi olla suurituloista isompi, mutta ei samassa kunnassa ja samoilla normivähennyksillä. verotaulukoista kun aikanaan siirryttiin prosenttiveroon, poistui tuo vääryys.
        minulla nettoeläke nousee koska veroprosentti sama kuin viime vuonna.


    • Sipilänmulkero

      Vero nousi. Vähemmän käteen,kuin viime vuonna. Kaikki muukin nousi,kuten asuminen.!

      • eriarvoistavaa-

        Pikkusen naurattaa noi mistereitten tekemä hirviitävä suuri helpotus eläkeläisille
        niitten omien sanojensa mukaan,
        itselleen niile nousi palkat vuoden aikana tuhansia euroja
        mutta suomen pienituloisilta ottivat vastaavasti mijoonia kokonaisuutena,
        -
        oma eläke kokonaisuutena nousi 0,60 sentiä verojen nousun jälkeen,
        juu, silä l ei saa edes maitopurkkia, puuttu 5 senttiä siitäki,


        minkähänlainen moraali niillä on,
        minkälainen oikeudentaju,
        kun suhteessa muuhun kansanaan tekivät valtavan eriarvoistavan teon jälleen,

        osaakohan ne hävetä tekojaan ollenkaa,


      • taidat.liiotella

        Nousiko kansanedustajien palkat viime vuonna tuhansia euroja? en ole kuullutkaan. Kansanedustajat eivät kuitenkaan itse päätä omista palkkioistaan ja niiden nousemisesta, sen tekee palkkiotoimikunta (olikohan se tuon niminen) ja siihen ei kansanedustajia kuulu.


      • on-niille-nostetu-
        taidat.liiotella kirjoitti:

        Nousiko kansanedustajien palkat viime vuonna tuhansia euroja? en ole kuullutkaan. Kansanedustajat eivät kuitenkaan itse päätä omista palkkioistaan ja niiden nousemisesta, sen tekee palkkiotoimikunta (olikohan se tuon niminen) ja siihen ei kansanedustajia kuulu.

        kyllä niille on noussu palkat ( johtajistolle ) tuhansia euroja, siitä oli maininta jossainvaiheessa,
        mutta niistä ku ei suuremmin h u u d e l l a
        ilmotetaan kuin vaivihkaa jokin pieni uutinen,
        ettei tavallinen köyhä kansa hermostu, eikä kuulis koko uutista,


        heh heh, juu,
        se palkkiotoimikunta on hyväveliverkostoon kuuluva jäsen,
        joten veli antaa veljelle runsainmitoin palkaa,
        kun se on päässy valtion rahakirstusta rahaa ottamaan,
        veronamkasjathan maksaa jokatapuksessa ne rahat,
        se on suuri vääryys,
        äänestäjien pitää saada määrätä kansanedustajien palkat ja korotukset.
        EI ne itse eikä hyväveliverkostot,
        vaan rehellisesti kansa joka suhteuttaa niitten palkat tavllisen köyhän kansanosan tuloihin,
        silloin se olisi rehellisempää ja oikeudenmukaisempaa,
        nyt ne kähmii mijoonia veronmaksajien kustannuksella palkkoja ja palkkioia omaan taskuunsa sumeilematta, ku kaverit kaveria auttaa, huh huh,

        - nytki on nähty kuinka Sipilän hallitus on kyniny suomen köyhät entistäki köyhemmiksi, vaikka itse kähmivät sumeilematta tuhansien eurojen korotuksia veronmaksajien kustannuksella,

        suomessa ei oikeudenmukaisuutta tunneta, täällä on vallassa lailistettu rikollisjoukkio,

        se vaan ihmetyttää MIKSI EI kansalaiset nosta meteliä
        herrojen mijoonapalkoista ja palkkioista optioineen,
        on suomen kansa todella niin tyhmää, vai onko jo tysistyneet kurjuuden johdosta ,
        etteivät tajua kuinka veronmaksajia huijataan sumeilematta,

        eriarvoistamisesta on moneenkertaan uutisoitu, ja tuo just on eriarvoistamista, kun johtajille nosteaan tuhansia euroja joille kymmpitooneja, kun taas tavallista kansaa köyhdytetään kuten koko tämäki vuosi on tehty,
        kuunelkaa uutisia tai ottakaa muuten selvää mitä ne oikeesti touhuaa kansan seläntakana,
        sipiläki on röyhkeä kähmijä koitti rajottaa sanavapauttaki,
        siinä kyllä osittain onnistuiki, pistelee vihaksi kähmijät,


      • puhu.totta
        on-niille-nostetu- kirjoitti:

        kyllä niille on noussu palkat ( johtajistolle ) tuhansia euroja, siitä oli maininta jossainvaiheessa,
        mutta niistä ku ei suuremmin h u u d e l l a
        ilmotetaan kuin vaivihkaa jokin pieni uutinen,
        ettei tavallinen köyhä kansa hermostu, eikä kuulis koko uutista,


        heh heh, juu,
        se palkkiotoimikunta on hyväveliverkostoon kuuluva jäsen,
        joten veli antaa veljelle runsainmitoin palkaa,
        kun se on päässy valtion rahakirstusta rahaa ottamaan,
        veronamkasjathan maksaa jokatapuksessa ne rahat,
        se on suuri vääryys,
        äänestäjien pitää saada määrätä kansanedustajien palkat ja korotukset.
        EI ne itse eikä hyväveliverkostot,
        vaan rehellisesti kansa joka suhteuttaa niitten palkat tavllisen köyhän kansanosan tuloihin,
        silloin se olisi rehellisempää ja oikeudenmukaisempaa,
        nyt ne kähmii mijoonia veronmaksajien kustannuksella palkkoja ja palkkioia omaan taskuunsa sumeilematta, ku kaverit kaveria auttaa, huh huh,

        - nytki on nähty kuinka Sipilän hallitus on kyniny suomen köyhät entistäki köyhemmiksi, vaikka itse kähmivät sumeilematta tuhansien eurojen korotuksia veronmaksajien kustannuksella,

        suomessa ei oikeudenmukaisuutta tunneta, täällä on vallassa lailistettu rikollisjoukkio,

        se vaan ihmetyttää MIKSI EI kansalaiset nosta meteliä
        herrojen mijoonapalkoista ja palkkioista optioineen,
        on suomen kansa todella niin tyhmää, vai onko jo tysistyneet kurjuuden johdosta ,
        etteivät tajua kuinka veronmaksajia huijataan sumeilematta,

        eriarvoistamisesta on moneenkertaan uutisoitu, ja tuo just on eriarvoistamista, kun johtajille nosteaan tuhansia euroja joille kymmpitooneja, kun taas tavallista kansaa köyhdytetään kuten koko tämäki vuosi on tehty,
        kuunelkaa uutisia tai ottakaa muuten selvää mitä ne oikeesti touhuaa kansan seläntakana,
        sipiläki on röyhkeä kähmijä koitti rajottaa sanavapauttaki,
        siinä kyllä osittain onnistuiki, pistelee vihaksi kähmijät,

        Sinähän metelöit, mutta kovin tarkoitushakuista on tuo mölyämisesi, siinä ei ole mitään faktatietoa, pelkkää propagandaa.


      • potkut-kaikille
        puhu.totta kirjoitti:

        Sinähän metelöit, mutta kovin tarkoitushakuista on tuo mölyämisesi, siinä ei ole mitään faktatietoa, pelkkää propagandaa.

        Älä yhtää niitä puolustele, tiedät vallan hyvin että niille on nostettu tuhansia euroja v-17 palkkaa,
        niistä vaan ei uutisoida
        kuin vaivihkaa
        satuin kuulemaan pikku uutisen kuin olisi ollu vähättelyä,
        oleppa rehellinen,
        tympii tommonen rosvoaminen,
        kun samaan aikaa köyhien elämää kurjistetaan, joilla ei ole mahollisuuksia edes hankkia lisätuloja,
        sipilän hallitus on ollu rosvo-hallitus, kurjistanu vain suomen kansaa köyhyyteen,
        vaikeuttanu ihmisten elämää entisestääki,
        sipilän touhuja ei voi hyväksyä jos katsoo mitä se on tehny terrafammin eli talvivaara aikoina,


      • Intänintän
        potkut-kaikille kirjoitti:

        Älä yhtää niitä puolustele, tiedät vallan hyvin että niille on nostettu tuhansia euroja v-17 palkkaa,
        niistä vaan ei uutisoida
        kuin vaivihkaa
        satuin kuulemaan pikku uutisen kuin olisi ollu vähättelyä,
        oleppa rehellinen,
        tympii tommonen rosvoaminen,
        kun samaan aikaa köyhien elämää kurjistetaan, joilla ei ole mahollisuuksia edes hankkia lisätuloja,
        sipilän hallitus on ollu rosvo-hallitus, kurjistanu vain suomen kansaa köyhyyteen,
        vaikeuttanu ihmisten elämää entisestääki,
        sipilän touhuja ei voi hyväksyä jos katsoo mitä se on tehny terrafammin eli talvivaara aikoina,

        Tämä palkankorotusväittely siis alkoi väitteestä, että ministerien palkkoja on nostettu tuhansilla Euroilla. Joku lipsautti sitten myös kansanedustajat, mutta miksi sotkea tähän johtajat, ei heistä ollut kyse. Ja se joku joka väittää ministerien palkkojen nousseen 2017 aikana tuhansia Euroja, se joku ei sitten kuitenkaan osaa ja pysty kertomaan yhtään mitään tarkempaa tietoa, ei ole esittää ensimmäistäkään luotettavaa lähdettä väitteidensä tueksi, ei mitään muuta kuin jääräpäinen inttäminen!


      • peeerrrrr-kekke-lelee
        Intänintän kirjoitti:

        Tämä palkankorotusväittely siis alkoi väitteestä, että ministerien palkkoja on nostettu tuhansilla Euroilla. Joku lipsautti sitten myös kansanedustajat, mutta miksi sotkea tähän johtajat, ei heistä ollut kyse. Ja se joku joka väittää ministerien palkkojen nousseen 2017 aikana tuhansia Euroja, se joku ei sitten kuitenkaan osaa ja pysty kertomaan yhtään mitään tarkempaa tietoa, ei ole esittää ensimmäistäkään luotettavaa lähdettä väitteidensä tueksi, ei mitään muuta kuin jääräpäinen inttäminen!

        Johtajat sai todella älyttömän suuret palkankorotukset, yritätkö sitäki pimitellä,
        kusipäät johtaa suomea, itterikastuvat työntekijöitten ja veronmaksajien KUSTANNUKSELLA,
        HÄPEÅ SINÄKI, kehtaat vielä puolustella riistopolitiikan tekijöitä,
        meikä kiroaa ne alimpaan helvettiin,
        kähmintä pitää loppua, yhetiskunnan ON muututtava oikeudenmukaiseksi rehelliseksi, jossa kaikki tulee toimeen ilman että joku kähmii mijoonia taisten kustannuksella,


      • peeerrrrr-kekke-lelee kirjoitti:

        Johtajat sai todella älyttömän suuret palkankorotukset, yritätkö sitäki pimitellä,
        kusipäät johtaa suomea, itterikastuvat työntekijöitten ja veronmaksajien KUSTANNUKSELLA,
        HÄPEÅ SINÄKI, kehtaat vielä puolustella riistopolitiikan tekijöitä,
        meikä kiroaa ne alimpaan helvettiin,
        kähmintä pitää loppua, yhetiskunnan ON muututtava oikeudenmukaiseksi rehelliseksi, jossa kaikki tulee toimeen ilman että joku kähmii mijoonia taisten kustannuksella,

        "peeerrrrr-kekke-lelee"

        Mitäs jos viimeinkin perustaisit firman ja alkaisit maksaa ihmisille mielestäsi riittäviä palkkoja.
        Näyttäisit kaikille kuinka OIKEA kusi-pää toimii.

        H.


    • Täytynee_duunatakin

      En osaa kiinnittää huomiota noin vähäpätöisiin seikkoihin. Elämäni syntyy muualta kuin eläkkeen jostain määrästä, ja saanhan kutsuja työkeikoillekin. Verottaja rankaisee kyllä. Sain juuri uudet ukaasit. Eläkkeiden verotus on 0 %. Työtuloa saan tienata 2000 saman nollan sisälle. Mutta ylimenevistä ansioista rokottavat 27,5%. Sille ei ole annettu ylärajaa.

      • Kumarassa

        En minä sitä neljää euroo niin kaipaa, kunhan marisen. Mutta teoriassa miljoona eläkeläistä × 4€ kuukaudessa on 48 M€ vuodessa jonkun muun taskuun.


      • Kumarassa kirjoitti:

        En minä sitä neljää euroo niin kaipaa, kunhan marisen. Mutta teoriassa miljoona eläkeläistä × 4€ kuukaudessa on 48 M€ vuodessa jonkun muun taskuun.

        ei jokainen eläkeläinen menetä nettoeläkkeestä, joten turhaa horinaa. minä jo tuolla aikaisemmin kirjoitin että nettoeläkkeeni nousee kun veroprosenttini ei noussut, joten minut ainakin voi laskea pois tuosta porukasta. .


      • oletkinhöperö
        tammikuu-51 kirjoitti:

        ei jokainen eläkeläinen menetä nettoeläkkeestä, joten turhaa horinaa. minä jo tuolla aikaisemmin kirjoitin että nettoeläkkeeni nousee kun veroprosenttini ei noussut, joten minut ainakin voi laskea pois tuosta porukasta. .

        Ostovoimasi surkimus laskee... Nousi autonkäyttömaksu, polttoaine asuminen ja muut!


      • oletkinhöperö kirjoitti:

        Ostovoimasi surkimus laskee... Nousi autonkäyttömaksu, polttoaine asuminen ja muut!

        aloituksessa on kysymys eläkkeen käteenjäävästä osuudesta, ei elinkustannuksista, ne on kaksi ihan eri asiaa..............


    • Morjesmummu

      Jo vain on mahdollista että käteen jäävä pienenee vaikkei prosentti siis ev. nousekaan. Esim eläketulovähennys kunnallisverotuksessa alkaa määrätyn rajan saavutettuaan. Eli veroprosentti nousee!

      • jos veroprosentti ei nouse, ei myöskään käteenjäävä osuus vähene! eri asia on tietenkin mitä tapahtuu sitten lopullisessa verotuksessa, mutta on ihan faktajuttu ettei netto pienene jos ei veroprosentti nouse. jos olet toista mieltä, voisitko esittää laskelman miten esimerkiksi 1000 euron eläke 15 %:n verolla johtaa erilaiseen tulokseen vuonna 2018 kuin viime vuonna?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1889
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1354
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      131
      1320
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      927
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      344
      862
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      684
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe