Miks sopeutumiseläkettä maksetaan?

sinikkalt

eikö k.edustajat saa työttömyyskorvausta ollenkaan?

13

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ItsensäEdustajat

      Jotta he saavat ilmaista rahaa eläkeikään asti tekemättä mitään. Heidän piti keksiä uusi korvaus kansanedustajille, koska liitonraha olisi liian pieni ja se loppuisi aivan liian nopeasti. Piti keksiä sellainen korvaus joka kestää eläkeikään asti ilman, että joutuisi TE-Keskuksen hätyyttelemäksi. Heitä eivät koske mitkään aktiivimallit ym.muut toimenpiteet joita tehdään työttömille.

    • Kansan-edustajilla on yli-voimaisesti parhain ammatti-liitto.
      Oma kansa.
      -
      Olkaamme siis onnellisia äänestämiemme edustajien puolesta.
      Eihän kansan-edustajaksi pääse noin-vaan.
      Kyllä sitä pitää taitava olla.
      Työttömäksi pääsee taviskin.
      Etenkin kaikista taitamattomimmat.

      H.

    • uskokaajo
    • pirremiinapa

      Kateus on kyllä tunnetusti kantava voima, että ole huoleti, kyllä se tarvittava määrä nimiä löytyy :)

      • peiliinkatso

        Onko kyse kateudesta jos haluaa yhteiskuntaan tasa-arvoa, eikä hyväksy vallassaolijoiden itselleen kähmimistä?

        He ovat pyrkineet aivan omasta halustaan hoitamaan koko kansan asioita ja siihen tehtävään ovat kunnian ja omantunnon kautta lupautuneet.


    • köyhäjakatkera

      Voi kun joku poistaisi koko sopeutumiseläkkeen.

      • sopeutumiseläke ei enää koske kaikkia kansanedustajia, muutettu sopeutusrahaksi jota maksetaan määrätty aika. toki niille, joille on sopeutumiseläke myönnetty, maksaminen jatkuu. vuonna 20 11 tai sen jälkeen kansanedustajana aloittaneet voivat saada sopeutumisrahaa korkeintaan 3 vuotta.


    • sinikkalt

      Miks ne ei saa vai saako työttöm.korvausta?

      • ei kai ne voi työttömyyskorvausta saada kun saavat eläkettä.


      • sinikkalt
        tammikuu-51 kirjoitti:

        ei kai ne voi työttömyyskorvausta saada kun saavat eläkettä.

        mutta miks ne ei saa työttöm.korvausta kuten muut eikä eläkettä kun työttömäksi joutuneet?


      • kaikki.ne.säätää
        sinikkalt kirjoitti:

        mutta miks ne ei saa työttöm.korvausta kuten muut eikä eläkettä kun työttömäksi joutuneet?

        kysy lainsäätäjiltä


      • kaikki.ne.säätää
        sinikkalt kirjoitti:

        mutta miks ne ei saa työttöm.korvausta kuten muut eikä eläkettä kun työttömäksi joutuneet?

        kysy lainsäätäjiltä


    • Tukeatuelle

      Pitäisikö laittaa vireille vastaava aloite paljon suuremman mätäpaiseen, puoluetukiaisten, poistamiseksi? Tämä asia ei taas ole ollut esillä aikoihin, ei vuosiin, yllättäen yksikään ehdokas esim. edellisten eduskuntavaalien aikaan ei ottanut asiaa esiin. Mutta rahan määrissä tässä avustuksessa ollaan tekemisissä ihan eri summien kanssa kuin näissä ihmeellisissä sopeutumiseläkkeissä ja - rahoissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1889
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1354
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      131
      1320
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      927
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      344
      862
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      684
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe