Asun äitini ja pikkuveljeni kanssa ja olen jo 23 vuotias muttei äiti anna muuttaa omaan kotiin ja mikä sekopäisintä äiti sanoo että minun tulisi pysyä hänen luonaan kunnes hän kuolisi (äiti on 53w ja täysin terve) ja sittenkin pysyä kotona ja huolehtia pikkuveljestä joka siis on jo 19w pikkuvelikin ois kiinnostunut omasta kämpästä tai ollaan jopa mietitty alkuun yhteistä muttei kumpikaan oikein kehtaa lähteä ilman äidin suostumusta kun se jäis kokonaan yksin olen lukenut läheisriippuvaisista nuorista mutta entäs kun kyseessä on äiti joka ei päästä poikia maailmalle?
Mitä tämmöisessä tilanteessa kanttiis tehdä?
ps.pyydän asiallisia vastauksia en mitään ''joo haistattakaa pitkät mutsille ja häipykää'' sillä äiti on meille molemmille hyvin rakas ja on huolehtinut meistä käytännöllisesti katsoen koko ikämme,isämme häipy kun olin 7w ja sen jälkeen ollaan asuttu vaan kolmistaan.
Kun ei anneta muuttaa omaan kotiin?
4
635
Vastaukset
Tähän sopii sellainen vanha sananparsi, että "parempi kertarytinä kuin pitkä kitinä". Onko sulla ollut murrosikää ollenkaan? Et voi kasvaa itsenäiseksi, jos olet aina hyväksynyt sellaisenaan kaiken mitä äiti sanoo ja jatkat samaa rataa edelleen kenties omaan vanhuuteesi asti. Joskus on vain tehtävä ratkaisuja, jotka tuntuvat vaikeilta, mutta sitä kautta äitisi todennäköisesti ymmärtää, että kykenet kantamaan vastuun itsestäsi. Äidilläsi on vain sellainen alitajuinen pelko, että olet ymmärtämätön lapsi, joka ei kykene huolehtimaan itsestään. Nyt siis omaa kämppää etsimään ja muuttamaan, tunteet myrskyävät ja kuohuvat puolin ja toisin, äiti on kauhuissaan niin kuin kuuluukin olla, mutta kun pöly laskeutuu, niin huomaat että äidin rakkaus kestää kaiken ja voitte jatkaa elämää hyvissä väleissä. Kyllä äitisi varmaan salaisesti toivoo, että löydät hyvän vaimon ja olet onnellinen perheesi kanssa.
- mekkk
Mitä sinä äitiltäsi mitään kyselet vaan muutat ja sanot äitillesi että ei ole sinun velvollisuus huolehtia äitistäsi kun vanhenee ja missä äitisi mies on joka huolehtii. Olet täysi-ikäinen niin e itarvitse kysellä mitään vaan itse päättää ja älä kerro osoitetta mihin muutat että saat omaa rauhaa ja hommaa mies itsellesi ja oma perhe ei tärvitse olla riippuvainen laspuudenkodista. Pitää tehdä itsenäisiä ppäätöksiä ja jos äitisi laittaa hanttiin niin ei tarvits totetlla vaan tehdä niinkuin itse haluaa niin hyvä tulee,
- mekkk
Luin nhuonosti ja olettekin poikia niin hommatkaa nainen itsellenne ja käskekään äidin hommata uusi mies itsellee ja kun olette täysi-ikäisiä niin e itarvitse kysellä äidilta yhtään mitään vaan tehsä itsenäisiä päätöksi niin hyvä tuolee,
- mekkk
Luin huonost ija oleetekin miehiä mutta ei teidän äidiltä mitään lupaa tarvitse kysellä jos omaan asuntoon muutatte kun olette täysi.-ikäisiä ja homatkaa naisystävä niin helpottaa ja eikö äitinne haluaisi jo omaa elämää eikä huolehtiä jälkikasvusta ja hänen pitäisi hommata uusi miesystävä niin helpottaa. Äitinne taitaa olla läheisriippuvainen kun tuollaisia vaatii lapsiltaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 11510223
- 525010
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html422181Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1052038- 261904
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131581Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,411382Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v31971Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk54967Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta24953