Puoli seitsemän

Puoli seitsemän

Ohjelma mainostaa kuinka jotkut ihmiset matkustavat rahoineen nälkään kuolevien lasten koti-maihin.
-
Mistä uskotte rahojen olevan kotoisin?

H.

33

318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turhaa.pohtia

      Sun pankkitililtä.

    • maissiiii

      Punanenäisten nenäpäiväkeräyksessä
      kerätään juuri sen vuoksi ulkolaisiin kohteisiin
      nälkäänäkeville lapsille jokunen kaivo ja kouluvihko,
      että varattomat suomaisetkin pääsevät vähän reissaamaan.

      yle siinä keräyksessä isosti hehkuttaa, joten kait ne sieltä veronmaksajilta jokusen lantin verottaa.

      • EnOoKotilainenKaa

        Miksei kotilaisiin vaan ulkolaisiin?
        Minä olen lahjoittanut pikku summia sekä koti- että ulkomaisiin kohteisiin.


    • Nälällinen-vaihtoehto

      Matkusta Metrolla Myllypuroon, ja koe leipäjonot. Eikä maksa kuin paikallinen kertalippu.

    • Keräävät hyväuskoisilta rahaa ja tekevät niillä huvimatkoja.
      Nälkään kuolevat lapset saavat rahoista murto-osan tai ei mitään.
      En laita nykyisin enää keräyksiin rahaa, on ollut niin paljon väärinkäytöksiä.

      • mimmimum-..mi

        Viimeisin tietoon tullut tapaus ....ns. jääpojaksi kutsuttu kiinalainen poika....herätti paljon julkisuutta .. kulki viidenkilometrin koulumatkan hyvin kevyessä vaatetuksessa...pakkasessa...aivan jäässä...asui savitalossa isoäitinsä ja siskonsa kanssa..
        Hänelle kerättiin rahaa jota kertyikin 63 000 euroa... raha kerättiin hyväätekeväisyysjärjestön kautta....nyt ihmiset ovat raivoissaan kun "jääpojalle on annettu siitä vain 1000euroa....loppujen pelätään menevän järjestön pomoille tai muuhun ... En ole itsekään antanut keräyksiin enää rahaa..


      • YökYökYööööök

        Onpas hyviä perusteluja olle antamatta mitään. Oma pussi paras pussi.


      • YökYökYööööök kirjoitti:

        Onpas hyviä perusteluja olle antamatta mitään. Oma pussi paras pussi.

        Olen auttanut tarvitsevia perheitä kotimaassa paljon, olen myös antanut lähistölle muuttanutta pakolaisperhettä. Ja sinä rahojasi minne haluat, itse haluan nähdä että avustus menee sinne minne on tarkoitettu. Juuri eilen annoin tarvitsevalle tytölle 100€ vaaterahaa. Jouluna annoin monelle muullekin.
        Niin kauan kun joutuu kuulemaan väärinkäytöksistä en avusta näiden kelmien pojatonta kukkaroa. Yökkäile rauhassa, minua ei hetkauta.


      • kirkassilmäinen

      • Hautaan-pääsee-p.a.kin
        mielikki.mummo kirjoitti:

        Olen auttanut tarvitsevia perheitä kotimaassa paljon, olen myös antanut lähistölle muuttanutta pakolaisperhettä. Ja sinä rahojasi minne haluat, itse haluan nähdä että avustus menee sinne minne on tarkoitettu. Juuri eilen annoin tarvitsevalle tytölle 100€ vaaterahaa. Jouluna annoin monelle muullekin.
        Niin kauan kun joutuu kuulemaan väärinkäytöksistä en avusta näiden kelmien pojatonta kukkaroa. Yökkäile rauhassa, minua ei hetkauta.

        Sulla omn mun luonto.
        Itse olen tehnyt samoin jo ties kuinka monta vuotta. Auttanut suoraan. Kotimaisesti.
        Ei ole itselläkään rikkauksia mutta köyhä antaa vähästäänkin, on sananlasku.
        Itselle riittää kun on perus asiat kunnossa ja perustoimeentulo. Jos minulla olisi miljoona, mitä sillä tekisin? En yhtikäs mitään kun elämiseeni riittää rahat nytkin.


      • Hautaan-pääsee-p.a.kin kirjoitti:

        Sulla omn mun luonto.
        Itse olen tehnyt samoin jo ties kuinka monta vuotta. Auttanut suoraan. Kotimaisesti.
        Ei ole itselläkään rikkauksia mutta köyhä antaa vähästäänkin, on sananlasku.
        Itselle riittää kun on perus asiat kunnossa ja perustoimeentulo. Jos minulla olisi miljoona, mitä sillä tekisin? En yhtikäs mitään kun elämiseeni riittää rahat nytkin.

        En edes haaveile lottovoitosta, harmittaisi vain kun sitä ei tullut nuorempana.
        Myös minulle riittää mikä minulla on, autan myös muita vointini mukaan.


      • Onneksi minun ei tarvitse miettiä, mihin hyväntekeväisyyskeräysten rahat menevät.

        Minulla ei niin ylimääräisiä rahoja ole, että pystyisin niitä noin vain työntämään menemään ilman minkäänlaista vastiketta.
        Jostain hyväntekeväisyysmyyjäisistä saatan ostaa jotain naposteltavaa ja minulle on yks hailee mitä sitten niillä rahoilla tekevät.
        Kerjäläiseltä ostin kerran oikein hyvän pitkävartisen puukauhan. Oli sillä reilusti hintaa, mutta kun just sellaista on vaikea kaupoista löytää.

        Ihan tyhjästä en rahojani levittele. Pitää minulle ainakin laulaa, jos aikoo minulta lantin saada.


    • rahaa pitäisi kerätä kehitysmaiden aikuisille ehkäisyvälineitä varten, ei syntyisi niin paljoa niitä nälkään kuolemassa olevia lapsiakaan, olisi sielläkin ruokaa kun syöjiä olisi vähemmän. olen päättänyt etten ikinä mihinkään nälkäpäiväkeräykseen tai vastaavaan rahojani anna. jos ei siellä ole aikuisilla järkeä olla tekemättä liikaa lapsia, niin se ei ole minun ongelmani, eikä ongelma ruokaa viemällä vähene.

      • Ei-ihan-uusi-asia

        Olihan aika kun afrikan maihin lähettivät kondomeita paljon paljon. Lähinnä se oli ylimmän AIDS hysterian aikoihin. Mutta eihän ne peijoonit suostuneet niitä käyttämään. Iso osa uroista ihmetteli, mitä hemputtia ne olivat?
        Ja e-pillerit ei suojaa naisia taudeilta.


      • Ei-ihan-uusi-asia kirjoitti:

        Olihan aika kun afrikan maihin lähettivät kondomeita paljon paljon. Lähinnä se oli ylimmän AIDS hysterian aikoihin. Mutta eihän ne peijoonit suostuneet niitä käyttämään. Iso osa uroista ihmetteli, mitä hemputtia ne olivat?
        Ja e-pillerit ei suojaa naisia taudeilta.

        valistus varmaan olisi se avainsana, mutta kukapa siinä onnistuisi.........................


    • Viime-aikoina on alettu etsiä lisää "autettavia" järjestöjä.
      Uutisissa taisi olla puoli-toista Miljoonaa Euroa.
      Sillä taitaa jo työllistää jokusen "työttömän"
      -
      Valitettavasti tuo toiminta menettää uskottavuutta aidoiltakin järjestöiltä.
      "Punaiset nenät ja veto" oli minullekin viimeinen pisara.

      H.

    • bessie-

      "Mistä uskotte rahojen olevan kotoisin?"

      ?!

      Mitä tarkoitat? Kirjoitat: "jotkut ihmiset matkustavat RAHOINEEN nälkään kuolevien lasten koti-maihin." Mistä sinun rahasi ovat kotoisin (ei tarvitse aloittaa rahapajoista ja setelipainoista yms.)?

      • "bessie-"

        Uutisissa juteltiin järjestöistä, jotka menevät ulko-maille saamillaan rahoilla.
        Jotkut jutut kuvaavat silmissäni "auttajien" loma-tasoisesta asumisesta.
        -
        Olen sellainen perinteinen eläkeläinen.
        13v. alkaen tehnyt töitä, koulunkin, siinä sivussa hoitaen.
        1974 alkaen maksanut minulle osoitetut eläke-kustannukset.
        Ollut lopun työ-aikani samalla työn-antajalla.
        Joka sekin hoiti eläke-velvollisuutensa.
        Antaen myös hieman taloudellista puristusta käteeni kiitoksena, lopettaessani työt lopullisesti ja vapaa-ehtoisesti, omin säästöin 2010.
        Loput eläkkeestäni hoiti Sos.Dem-puolue, jakaen lopun rasituksen kaikille tuottaville ihmisille.
        Noh, mukana saattoi olla jokunen muukin puolue.
        Tuo tuki alkoi 2013.
        Täysin rinnoin 2015.

        H.


    • Urheilu-gaalassa näkyi selkeästi mitä ALKO saa ihmisen tekemään.

      H.

      • kerro minullekin, en katsonut gaalaa


      • Bengalitikku

        En katsonut minäkään.
        Saavat toki kerran vuodessa urheilijatkin bilettää omassa gaalassaan.
        Ehkä voisi palkita urheilun top-ten:in, jolloin eri lajit huomioitaisiin eikä
        nostettaisi vain yhtä lajia ja yhtä kilpailijaa.


    • mimmimum-..mi

      Telkkari ohjelmista puoliseiska on ihan kiva puolituntinen katsoa....yhteen nivoutunut juontajapari..... Tänään alkaa taas Perjantai ohjelma ...ilman Pekka Vahvasta.....aika jännä persoona ja juontajat olivat niin erilaisia ....kumpikin hyviä omalla tyylillään....Pekan tilalla nähdään tänään nainen....Rosa....

    • Avustusten perille meno nykyisin varmistettu, koska kohdeavustukset ovat nykytapa toimia ja ne lähtevät paikallistason huomioiden (yhteistyössä) Koulutus on perheiden hyvinvoinnin pohja, naisten asema, tyttöjen kouluun pääsy, nuorison AIDS/HIV info ja tyttöjen silpomisesta pääsy, sekä lapsivaimot (kuolevat usein synnytyksiin)
      Jos/kun lapset ovat työelämässä päiviin täytyy mahtua koulu - hyvin monet oikein suuret yritykset ovat sitoutuneet paljastamaan tuotantoketjun ja sitoutuneet noudattamaan ihmisoikeuksia- tämä asennemuutos on totta firmoilla ei ole varaa valtaisiin kohu-uutisiin-eikä tarvettakaan . Amnesty ym järjestöt saaneet myös poliittisia päätöksiä aikaan laajasti ym
      Tuo ettei kaikki mene perille on esim Boko-harum´n syytä erittäin pahamaineinen islamistinen järjestö- kidnappaavat myös avustustyöntekijöitä-kiristävät, ryöstävät tarvikkeita--siellä on myös sotilaallisia ryhmiä, eli helppoa ei ole
      Ei voi simppelisti tuomita- --

    • Mutta tuntuu niin paljon mukavammalta sanoa että minä en AINAKAAN ole niin hölmö että lähetän rahojani kaiken maailman keräyksiin...
      kaikkien tämän median paisuttelun ja skandaalinhakuisuuden ohessa kannattaa tutustua järjestöjen toimintaan, etenkin Punaisen Ristin ja Unicefin ja muiden suurempien ja paremmin järjestettyjen kehitysapuorganisaatioiden toimintaan ja verrata sitten kuinka paljon rahasta oikeesti pääsee perille ja mitä sillä tehdään kehitysmaissa. Tieto lisää tuskaa, mutta se myös vähentää ennakkoluuloja.

    • realiteettiä

      Avustusjärjestö on aina sitä pyörittävien elinkeino eli bisnes , jos " firmasta" jotain jää härskin oman osuuden jälkeen niin siitä sitten rupusakille aneita ostamaan .

      • Tällaista "tietoa" meille tuputetaan skandaaliblaskojen ja sensaationhakuisten tv-ohjelmien ei aina niin ammattitaitoisten "journalistien" puolesta. Uskokoon kuka tahtoo.


    • Kotimaan köyhät eivät saa olla avustuskeräysten varassa. Suomi on maailman rikkaimpia maita ja pystyy köyhänsä elättämään verovaroin.

      Avustusjärjestöissä tehdään paljon pyytentöntä ruohonjuuritason työtä, mutta johtopaikoilla työ on täysipäiväistä, ja siitä luonnollisesti maksetaan palkka työn vaativuuden mukaan. On hyvä, että väärinkäytökset paljastuvat; sillä tavoinhan niistä päästään. Huonoa on se, että jotkut saavat niistä oikeutuksen ahneudelleen ja itsekkyydelleen - aivan kuin ahneet ja itsekkäät muutenkaan olisivat omastaan antaneet.

      • Bengalitikku

        Tänään, kun Sitran yliasiamiestä haastateltiin, niin korviini osui sellainen, että Soininvaara ja Hyssälä ovat Sitran palkkalistoilla ainakin osa-aikaisesti. Ovatko he myös sopeutuseläkkeellä, täydellä, samalla?


      • maissiiii

        "Kotimaan köyhät eivät saa olla avustuskeräysten varassa. Suomi on maailman rikkaimpia maita ja pystyy köyhänsä elättämään verovaroin. "

        Tuon tapaisten löyhien lauseiden taakse itsekin aina kääriydyn kun en ropoakaan lesken rovoistani keräyksiin anna.

        Mutta on eräs keräys, johon olen roponi laittanut ja laitan tulevaisuudessakin.
        Se on tämä Arto Nybergin aikoinaan aloittama, ennen joulua ylen avustuksella suoritettava joulukeräys joulun tuomiseksi vähävaraisiin perheisiin lahjakorttien muodossa. Siihen olen yhden joulukassin hinnan kustantanut.

        Kyynisenä ihmisenä olen myös ajatellut sen toisen puolen, että se on kuin kauppoja tukisi, kun siihen osallistun.
        Mutta kuitenkin se toinen puoli on tärkeämpää, että jouluihmisena haluan olla tuomassa jouluiloa tuossa muodossa suomalaiseen kotiin, perheelle, jonka joulun vietoon joulua ei tuet ja avustukset suomen verovaroista aina riittävästi tuo..

        Pieni on summa, mutta joukon jatkona kuitenkin.


    • YLE.fi

      Yli puolet Narinkka-torin kansalaisista vastustaa aktiivi-mallia.
      On arvioitu Narinkka-torin kansalaisista 94% ovat työttömiä luusereita.
      -
      Pälkäneellä ollaan erityisen ilahtuneita.
      Arvottomat asuin-talot ovatkin arvokkaita, vaikka-kin romahdus-vaarassa.
      Kunnalta vaaditaan että se ostaa asunnot täyteen hintaan.
      -
      H.

      • Bengalitikku

        Miksei Pälkäne liity johonkin rikkaaseen kuntaan? Esim. Etä-Helsingiksi tai Kauko Kauniaiseksi.
        Eikö se ole jo nähty, että Hesa valtasi Sipoosta palan?


    • petäjäist

      Lehdessä oli juuri, että Suomen sosiaalituet ovat suurempia kuin Ruotsissa, vaikka meillä on puhuttu päinvastaista. Sipilä on monessa oikealla asialla, mutta taantumus opposition muodossa möykkää minkä ehtivät.

    • YLE.fi

      Keski-Pohjanmaalla nuoriso on tajunnut hakea varmaa rahan-tuloa ilmoittamalla itsensä masentuneeksi.
      Silloin alkaa sairaus-päivä-raha juosta.
      -
      Psykiatrian työn-tekijät kannustavat nuorisoa innokkaasti.
      Heilläkin kun on pulaa työstä ja toimeen-tulosta.
      Etenkin Psykiatrit vaativat lääkäri-tasoisesti palkattuja virkoja.
      -
      Lasten vanhemmatkin ovat iloisia.
      Jospa tuo kaksi-kymppinen viimeinkin muuttaisi kotoaan jaloista pois, valtion taloudellisille niskoille.
      Ja jättäisi vanhemmilleen rahaa lomailu-rauhaan.

      H.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2555
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      253
      1127
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1084
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1034
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1001
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      920
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      913
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      881
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      822
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      32
      769
    Aihe