Elikkäs olen 13-vuotias tyttö. Ja haluaisin vinkkejä miten "selviytyä" yökylästä ja varsinkin leirikoulusta. Olen ollut parhaalla ystävälläni yötä varmaan 4 kertaa mutta olen aina tullut itkien kotiin. Päivällä on kivaa ja en ajattele sitä mitenkään negatiiviseksi mutta illalla alkaa aina ahdistaa. Tulee kamala koti ikävä ja alan vain ajatella "mitä jos en saakkaan unta ja valvon vain yksin jonkun muun kotona" mutta olen yrittänyt vältellä yökylään menemistä ja sen sijaan olen pyytänyt kavereita meille yöksi. Mutta. Keväälllä meillä on tulossa leirikoulu, jossa ollaan 2 yötä. Se ahdistaa minua jo valmiiksi. En haluaisi sielläkin alkaa illalla pillittää koti ikävää. Kukaan ei varmaan ymmärtäisi paitsi paras kaverini. Joten onko jotain kokemuksia tai vinkkejä samanlaisista tunteista ja peloista? Olen hirveän ennakkoluuloinen kaikkia leirejä ja leirikoulua kohtaan joten voisiko joku kertoa jotain hyvää yms? Haluan kumminkin siedättää tämän "pelon" ja olrn lupautunut menemään sinne. AUTTAKAA!!! :)
Yötä pois kotoa
5
131
Vastaukset
- samaistun
Olin vähän aikaa sitten leirikoulussa ja siellä oltiin 2 yötä. Minäkin jännitin sitä, mutta hyvin meni. Tehtiin tosi hauskoja juttuja ja opin tuntemaan joitain luokkalaista paremmin - pidettiin hauskaa kavereiden kanssa. Puhelin oli mukana ja aina pystyi kotiin soittamaan ja kyllä siinä koti-ikävä unohtui kun hauska oli. Vähän haikealta tuntui lähteä kotiin ja koulun penkille, mutta olin todella iloinen kun pääsin nukkumaan omaan sänkyyn. :) Minäkään en ole sellainen ihminen joka on mielellään poissa kotoa.
No ootappa vaa jos meet rippileirille nii oot yli viikon nukkumassa jossain muualla
- Jokuoutojätkä
Kannattaa asiasta ilmottaa jollekin aikuiselle niin tietävät etukäteen.
- Anonyymi
Siis mulla on aaaivan sama ongelma, ens viikolla lähtö leirikouluun ja oon ihan ahdistunu... ollaan 2 yötä pois kotoa ja vaikka onkin lyhyt aika, silti ahdistaa :( äiti haluais et lähen ja et saisin kokemusta sen kautta mut muo ahistaa... kaks kertaa oon ollu 3 yön leirillä ja ollu aina hirvee ikävä, vaikka sielläkin äiti kävi moikkaamassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m372726Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?
Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.891174Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia
Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.127979Oliko mies vetäytyminen
Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.60950- 66907
Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos76858Oon tässä pohtinut että se nainen
Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle70805EU:lta tyly ratkaisu Temulle
On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta99802Nainen on ihana
ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?25718Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä
Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi30684