Elikkäs olen 13-vuotias tyttö. Ja haluaisin vinkkejä miten "selviytyä" yökylästä ja varsinkin leirikoulusta. Olen ollut parhaalla ystävälläni yötä varmaan 4 kertaa mutta olen aina tullut itkien kotiin. Päivällä on kivaa ja en ajattele sitä mitenkään negatiiviseksi mutta illalla alkaa aina ahdistaa. Tulee kamala koti ikävä ja alan vain ajatella "mitä jos en saakkaan unta ja valvon vain yksin jonkun muun kotona" mutta olen yrittänyt vältellä yökylään menemistä ja sen sijaan olen pyytänyt kavereita meille yöksi. Mutta. Keväälllä meillä on tulossa leirikoulu, jossa ollaan 2 yötä. Se ahdistaa minua jo valmiiksi. En haluaisi sielläkin alkaa illalla pillittää koti ikävää. Kukaan ei varmaan ymmärtäisi paitsi paras kaverini. Joten onko jotain kokemuksia tai vinkkejä samanlaisista tunteista ja peloista? Olen hirveän ennakkoluuloinen kaikkia leirejä ja leirikoulua kohtaan joten voisiko joku kertoa jotain hyvää yms? Haluan kumminkin siedättää tämän "pelon" ja olrn lupautunut menemään sinne. AUTTAKAA!!! :)
Yötä pois kotoa
5
162
Vastaukset
- samaistun
Olin vähän aikaa sitten leirikoulussa ja siellä oltiin 2 yötä. Minäkin jännitin sitä, mutta hyvin meni. Tehtiin tosi hauskoja juttuja ja opin tuntemaan joitain luokkalaista paremmin - pidettiin hauskaa kavereiden kanssa. Puhelin oli mukana ja aina pystyi kotiin soittamaan ja kyllä siinä koti-ikävä unohtui kun hauska oli. Vähän haikealta tuntui lähteä kotiin ja koulun penkille, mutta olin todella iloinen kun pääsin nukkumaan omaan sänkyyn. :) Minäkään en ole sellainen ihminen joka on mielellään poissa kotoa.
No ootappa vaa jos meet rippileirille nii oot yli viikon nukkumassa jossain muualla
- Jokuoutojätkä
Kannattaa asiasta ilmottaa jollekin aikuiselle niin tietävät etukäteen.
- Anonyymi
Siis mulla on aaaivan sama ongelma, ens viikolla lähtö leirikouluun ja oon ihan ahdistunu... ollaan 2 yötä pois kotoa ja vaikka onkin lyhyt aika, silti ahdistaa :( äiti haluais et lähen ja et saisin kokemusta sen kautta mut muo ahistaa... kaks kertaa oon ollu 3 yön leirillä ja ollu aina hirvee ikävä, vaikka sielläkin äiti kävi moikkaamassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681889- 1231354
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1311320- 1401064
- 101927
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten344862Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82744Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55684Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50663Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654