Striimajuksen jakaminen

Striiming_

Nyt pojat kertokaas, onko mitään konstia saada jaettua jonkin tahon (esim. sanomalehti tai kaupunki) nettiin laittamaa (sanotaan striimaukseksi) jonkin tapahtuman videota. Siis pelkästään sitä videota. Lehdellä voi on siis ns. oma tv, johon se suorana lähetyksenä tuottaa videota ja tämä suorana julki tuotu jää sitten arkistoon myöhemmin katsottavaksi.
Mutta onko mitään mahdollisuutta saada tällaisesta arkistosta yksi ainoa video jaettua ... Nettiosoitetta ei videota katsoessa ole näkyvissä - siis osoitetta tähän videoon eikä itse pääsivuunkaan, ja pääsivulla ei ole mitään jaa-nappuloita esim. Facebookiin tai Twitteriin.
Onko ainoa mahdollisuus siis jakaa linkittäen tuo pääsivun osoite ja sanoa sitten että vilkaisepa tuolta arkistosta sen ja sen niminen pätkä? Linkittäminen on kuitenkin mielestäni ihan laillinen keino jakaa netissä olevaa materiaalia, mutta näin ollen jos ei videota pysty mitenkään muuten kuin koko pääsivun linkittämällä...

8

229

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Böööörb

No juuri siksi, koska ne ei halua, että niitä tallennellaan! Tekijäinoikeusrikos.
      Siihen on erilaisia konsteja ja ohjelmia joilla sen voi tehdä.
      Näitä on täällä jo käsitelty tuhat kertaa. jote etietoo on olemassa.

• väärin_

Se, että linkittää, ei ole tekijänoikeusrikos. Sillä linkittämisessä ei tallenneta itse videota mihinkään vaan jaetaan tieto siitä, missä tämä video on ja samalla kun tieto jaetaan viedään tähän tietoon tarttuva itse paikalle.
        Linkittäminen ei ole tallentamista, vaan tiedon jakamista.
        Jos minä esim. linkitän tähän jonkin uutisjutun, niin tallennanko minä jutun tähän vai kerronko vain, että tämä juttu on tuolla ja menepä katsomaan.
        Kiitos.
        Jos ei oo tieto hanskassa, niin turha tulla lässyttään!

• just_vermeer

Niin, että sun mukaan mukamas, minä syyllistyn tekijänoikeusrikokseen, jos nyt kun en kerran muuta voi tehdä, linkitän esim. fb-sivultani suoraan sille sivustolle, jossa tuo video on. Syyllistyn tekijänoikeusrikokseen tuon varsinaisen sivuston suhteen vai?
        Ota itse selvää, mitä linkittäminen tarkoittaa!

• Böööörb
        väärin_ kirjoitti:

Se, että linkittää, ei ole tekijänoikeusrikos. Sillä linkittämisessä ei tallenneta itse videota mihinkään vaan jaetaan tieto siitä, missä tämä video on ja samalla kun tieto jaetaan viedään tähän tietoon tarttuva itse paikalle.
        Linkittäminen ei ole tallentamista, vaan tiedon jakamista.
        Jos minä esim. linkitän tähän jonkin uutisjutun, niin tallennanko minä jutun tähän vai kerronko vain, että tämä juttu on tuolla ja menepä katsomaan.
        Kiitos.
        Jos ei oo tieto hanskassa, niin turha tulla lässyttään!

Ei kai sitä kysytty?
        Oikea nappula rotasta ja kopioi videon url...

Siitä sitten linkittään!

• pojat_ei

Tiiätkö kun se rotan oikea nappula ei toimi. Ei toimi, jos videon pyöriessä nappailee rottaa oikeasta vaikka kuin paljon. Ei tule mitään valikoita.
        Ei toimi, ei.

• Noin mun koneissani http://aijaa.com/QvyJtk

Joku aika sitten asensin Windowsin uudestaan ja levyssä oli useampi Windows versio. Katsoin vain ohimennen ja latasin siitä varmaan päällimmäisen Windowsin koneele ja asensinkin sen

Sitten kun oli asennus valmis niin asentamaan Nortonia ja alkoi herjaamaan ettei Nortonia voi asentaa ja hommaa Pro versio niin voi asentaa Nortonin?

Nyt katselen vähän tarkemmin varsinkin jos asennan Windowsin yhtä aikaa usealle koneelle ettei tule väärää versiota asennettua vaan se oika Pro versio

• Meni näköjään väärään ketjuun mutta laitetaan uudestaan oikeaan ketjuun

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      82
      3712
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      32
      2509
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      94
      2106
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      20
      1627
    5. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      26
      1458
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1451
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1404
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      67
      1357
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1247
    10. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      20
      1201
    Aihe